abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18048663
Ik wil jullie ff iets voorleggen. Ik denk dat het niet zo is maar is het mogelijk dat nu ik al een tijd (4 maanden en daarvoor 5 maanden een andere) de jasmin pil slik toch zwanger ben? Ik ben de pil in de tweede week vergeten en heb er de volgende dag op de goede tijd er 2 genomen, dus ook die vergeten van de vorige dag. In die tijd heb ik wel seks gehad. Nu de dagen erna ben ik steeds misselijk en een beetje buikpijn, vooral 's ochtends en 's avonds. Wat denken jullie?

bedankt,

Kippi
pi_18048740
Doe een zwangerschaps test dan weet je het gelijk zeker!

edit:
Btw ben je de laatste maanden niet aangekomen?
pi_18048767
Haal bij de drogisterij even zo'n snel zwangerschapstestje... kost een paar euro en je weet het snel genoeg!
pi_18048768
Je zou ook de bijsluiter kunnen lezen! Daar staast meestal dat je de "vergeten pil" zo snel mogelijk in moet nemen! 1 x de pil vergeten maakt m al onveilig......
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_18048804
Heb je geen buik die drie keer zo groot is als normaal, waarvan je ook het gevoel hebt dat er iets in beweegt?
  maandag 29 maart 2004 @ 20:45:22 #6
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_18048925
Kippi,

De pil is niet 100 % betrouwbaar, zeker niet als je 'm een keer vergeten ben.
Ook al heb je hier nu niets aan: gebruik de volgende keer dat je 'm vergeet (naast het inhalen van die pil) de rest van de maand condooms... Dat bespaart je een hoop zenuwen.

Sterkte,
Pippi
pi_18049253
ik slik de pil nu wel veder is dat dan niet erg mocht ik zwanger zij?
  maandag 29 maart 2004 @ 21:10:28 #8
19758 Taurusje_Koetje
Smaken verschillen.
pi_18049629
bij microgynon is "de werking van de pil niet verminderd" als je in de tweede week een pil vergeet en de keer daarna gewoon alsnog in neemt samen met die van de volgende dag. Maar ik weet niet hoe dat met jouw pillen zit. Misschien ff bijsluiter lezen??
Als de kikker kwaakt in het riet, gaat het regenen. Of niet.
pi_18049907
als het een troost kan zijn, een paar maand terug ben ik tijdens de 2e week ook een pil vergeten (yasmin) en k ben die niet één dag maar drie dagen vergeten (pas heel laat gemerkt..) en ondertussen seks gehad en ik ben nog altijd niet zwanger.. ni te rap panikeren dus

maar het kan natuurlijk altijd..
pi_18049965
Wacht even af totdat je ongesteld moet worden, eerder heeft een zwangerschaptest toch ook geen zin.

Maak je niet druk, naar alle waarschijnlijkheid is er niets aan de hand.

Als je niet ongesteld word, dan even een testje halen...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_18050038
de kans dat je zwanger raakt na 1 vergeten pil is HEEEEEEL erg klein...maar voor het geval dat vermelden ze dit altijd in de bijsluiter...haal nu nog ff zwangerschapstest bij de dienstdoende apotheek en je weet het zeker...kan ook gewoon buikvirusje zijn hoor...heeft half nederland last van...
pi_18050075
je kunt de dag na conceptie al testen me VIOLA VROEGTEST... dus niet met gewone test...was ik vergeten te melden
  maandag 29 maart 2004 @ 21:29:38 #13
64882 Mac11
I roll you up like my Rizla
pi_18050251
Er is weer een 50% kloontje van de topicstarter geboren.
pi_18050690
Je kan niet buikpijn en misselijkheid hebben de dag nadat je onveilige sex hebt gehad. Daar zit altijd een tijdje tussen.
pi_18056410
Zenuwen waarschijnlijk, maar week twee is bij de meeste pillen de "veilige week" om er eentje te vergeten... zoals boven gezegd, bijsluiter! En btw, als je er de volgende dag achter komt, en je voelt je er niet fijn bij, waarom dan niet ff een morning-after pil? Tis een paardemiddel, maar als het vergeten niet al te vaak gebeurt (een keer in de twee jaar ofzo...), dan kan het niet zoveel kwaad. Moet je wel weer snel erbij zijn, want de eerste 24 tellen dan heel erg...
  dinsdag 30 maart 2004 @ 08:14:31 #17
3832 SPIRO
De Gek Uut Twente
pi_18056420
quote:
Op maandag 29 maart 2004 20:40 schreef Sjaddaj het volgende:
Heb je geen buik die drie keer zo groot is als normaal, waarvan je ook het gevoel hebt dat er iets in beweegt?
Nu al
pi_18056533
de morning after moet worden ingenomen worden binnen 72 uur....niet 24......
pi_18061179
Klopt, maar de eerste 24 uur is de zekerheid 95 %, Tot 48 uur is het 84% en tot 72 uur is het 65%, en dat is bij het gunstigste middel, er zijn ook middelen die bijna halveren per dag die erbij komt. Lijkt het mij het beste om toch op die eerste 24 te gokken, niet?
pi_18063140
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 08:14 schreef SPIRO het volgende:

[..]

Nu al
Ik maakte uit haar verhaal op dat het inmiddels al aan de buik te zien zou kunnen zijn, maar dat was niet helemaal serieus bedoeld aangezien ze het dan zelf wel had gezien
pi_18063355
ik heb het hele informatorium medicamentorium erop na gespit maar ik kan dat nergens vinden van de betrouwbaarheidsfactor van de morning after...wat is je bron?
en ik het het nu over bijvoorbeeld norlevo als morning after.

sorry het is offtopic maar ik ben gewoon nieuwschierig..
pi_18068843
bron: www.anticonceptie-online.nl

betrouwbaarheid van verschillende middelen:
Yzupe (2x2 pillen) bij minder dan 24 uur is 77%, tussen de 24 en 48 uur is 36% en tussen 48 en 72 uur is 31%
Voor Norlevo geldt 95%, 85% en 58% (nog minder dan ik eerder uit mijn hoofd zei.)

En hetzelfde verhaal hebben ook drogist, huisarts en heeft onder anderen in een artikel in het AD gestaan.
pi_18069311
hmmm recent onderzoek ergens in amerika...nou ik sleep het morgen meteen mee naar mijn baas..want geen 1 van mijn collega's had er ooit van gehoord...en het staat nog niet in 1 van de medische boeken die door de gehele apotheek liggen...maar dankje voor reply
  donderdag 1 april 2004 @ 22:29:09 #24
70888 Meisssie
shaking that assssssss
pi_18119483
Ben je ondertussen ongesteld geworden? zo ja, dan zou ik me niet al teveel zorgen maken. Maar je kan altijd voor de zekerheid een test kopen. En idd ff het boekje van de pil nalezen, kijken wat er staat als je er 1 vergeten bent.
shaking that assssssss
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')