Ik heb alles al geprobeerd wat dat betreft. Nat maken, door zn blikvoer mengen en steedsquote:Op maandag 29 maart 2004 16:12 schreef Vampz het volgende:
misschien kun je de brokjes in water wat zachter maken
Wat is dat nou weer voor een reactie ?!?quote:Op maandag 29 maart 2004 16:20 schreef TrenTs het volgende:
Laat 'm gewoon afmaken.
Pfff een kat met pretnison.
Ik dacht eerlijk gezegd dat dit alleen voor honden was, maar goed misschien voor katten ook.quote:Op maandag 29 maart 2004 16:21 schreef Eev het volgende:
kip koken (jawel koken in water) en mengen met rijst.
schijnt goed te zijn voor oude en zieke beestjes.
Zou niet weten waarom. Hij is verder niet ziek, speelt zelfs nog op z'n oude dag en wil het liefst de hele dag eten.quote:Op maandag 29 maart 2004 16:25 schreef Reco het volgende:
15 jaar is dat niet oud voor en kat ?
ik wil niet lullig overkomen maar als een oudere kat elke ag loopt te braken, dan moet je er maar eens goed over nadenken om hem toch maar in te laten slapen.
Precies en anders had je dierenarts dit ook wel allang aangeraden.quote:Op maandag 29 maart 2004 16:30 schreef pos het volgende:
[..]
Zou niet weten waarom. Hij is verder niet ziek, speelt zelfs nog op z'n oude dag en wil het liefst de hele dag eten.
Hij houd juist van afwisseling daarom hebben we ook een gangkast vol verschillende merken, dus dat is het ook niet.quote:Op maandag 29 maart 2004 16:21 schreef Kimmster het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor een reactie ?!?
Dus als jij een keer prednison nodig hebt moet jij ook maar afgemaakt worden ??
Als je niks zinnigs te melden hebt zeg dan niks !
Maar even ontopic, hetgene wat ik dacht heb je al geprobeerd (blikvoer vermengen met het voer).
Heeft ie altijd hetzelfde blikvoer ?
Anders eens een ander merk proberen ?
quote:Op maandag 29 maart 2004 16:31 schreef pos het volgende:
[..]
Hij houd juist van afwisseling daarom hebben we ook een gangkast vol verschillende merken, dus dat is het ook niet.
We hebben idd meerder katten maar hij laat zeker niet zijn eten wegkapen want hij is de baas vindt ie zelfquote:Op maandag 29 maart 2004 16:25 schreef LaPluche het volgende:
[..]
Ik dacht eerlijk gezegd dat dit alleen voor honden was, maar goed misschien voor katten ook.
Ook af en toe een betje eten geven is denk ik wel goed. Anders schrokt hij misschien te veel naar binnen in een keer. Wat dat betreft werkt het misschien ook (als je ten minste andere katten hebt) om hem alleen te laten eten zodat hij zich niet hoeft te haasten omdat het anders voor zijnneus weggekaapt wordt.
Ik zal idd kleinere beetjes gaan geven en meerdere keren per dag. Maar weet je wat het rare is,quote:Op maandag 29 maart 2004 16:39 schreef Reco het volgende:
mischien ligt daar het probleem wel, misschien geef je hem teveel te eten.
Ik ga van de week naar de dierenarts en zal het hem vragen.quote:Op maandag 29 maart 2004 18:23 schreef Kimmster het volgende:
[quote]Op maandag 29 maart 2004 18:08 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Altijd schattig trouwens, mensen die op internet zitten en andermans dierenproblemen niet serieus nemen![]()
En kunnen we nu weer ontopic gaan ?!?!![]()
Ik las net op een ander forum een soortgelijk geval maar dan over een hond.
Die hond bleek allergisch te zijn voor vlees, misschien heeft het daar ook met je kat mee te maken ?
Niets eet??? Hij eet het meest van al mijn kattenquote:Op maandag 29 maart 2004 16:47 schreef Natrox het volgende:
[..]
(...) Als dat beest loopt te kotsen, niets eet en de dierenarts niets kan vinden, zou ik toch eens na gaan denken.....
Als het arme dier meerdere keren per dag zijn eten er weer uitkotst, weet ik niet of ie nog wel zo'n prettig leven heeft.quote:Op maandag 29 maart 2004 16:29 schreef Kimmster het volgende:
[..]
Een dier heeft net zo goed recht op een lang gelukkig leven.
DOE ES NORMAAL MAN!!!!!!! KAT HEEFT OOK RECHT OP EEN LANG EN GELUKKIG LEVEN!!!!!quote:Op maandag 29 maart 2004 19:57 schreef snakelady het volgende:
Als het dier er echt te veel last van krijgt is het misschien verstandig om toch in overleg met de dierenarts een einde aan zijn leven te maken.
Bedankt voor je adviezen. Hij heeft idd last van tandsteen. Zal meteen morgen een afspraak maken om z'n gebit schoon te laten maken.quote:Op maandag 29 maart 2004 19:57 schreef snakelady het volgende:
Heeft de kat niet last van zijn gebit? Normaal als je hardvoer neerzet en niks anders dan eten ze het wel als ze honger krijgen, behalve waneer het pijn doet.
Ik zit ook te denken aan hyperthyroïdie (te veel schildklierhormoon).
De symptomen hiervan zijn toegenomen eetlust en toch afvallen maar ook overgeven, diaree, gedragsverandering (hyperactiviteit), slechte vacht.
niet alle symptomen hoeven plaats ze vinden.
Bij oudere katten kan IBD (Irritable bowel disease) de boosdoener zijn, dat is een ontstekking aan de darmwand door lymfocyten en/of plasmacellen.
Als het dier er echt te veel last van krijgt is het misschien verstandig om toch in overleg met de dierenarts een einde aan zijn leven te maken.
Hoe dan ook, veel sterkte ermee.
Hopenlijk werkt het als zijn tandsteen is verwijderd en eet hij toch hardvoer.quote:Op maandag 29 maart 2004 20:42 schreef pos het volgende:
[..]
Bedankt voor je adviezen. Hij heeft idd last van tandsteen. Zal meteen morgen een afspraak maken om z'n gebit schoon te laten maken.
Last heeft hij er niet echt van want hij heeft altijd honger en is voor de rest nog best actief voor een 14 jarige. Als hij pijn zou hebben of geen plezier meer in alles dan zou ik hem zeker in laten slapen maar dat is gelukkig niet het geval.
Mijn huisgenoot heeft ook een oude kat van 16 en die spuugt ook een paar jaar iedere dag.quote:Op maandag 29 maart 2004 18:35 schreef pos het volgende:
[..]
Niets eet??? Hij eet het meest van al mijn katten
Lijkt idd precies op de kwaal van onze kat.quote:Op maandag 29 maart 2004 21:33 schreef Stali het volgende:
[..]
Mijn huisgenoot heeft ook een oude kat van 16 en die spuugt ook een paar jaar iedere dag.
Bij haar is het inderdaad precies hetzelfde, of lege maag of schrokken. Bij het laatste komen bijvoorbeeld brokjes er zowat heel weer uit. Op werkdagen geef ik het ook maar twee keer per dag eten, want je kan gewoon niet anders. Het mag heel ranzig klinken, het is me een 'smorgens een paar keer in de haast opgevallen (zo van geen tijd, ruim het vanavond wel op) dat het 'savonds gewoon weer opgegeten was.
Volgens mij is het ook een ouderdomskwaal van katten, want die van mijn moeder had het ook.
Maar wat mankeert die van jou nog meer dan? Prednison is een afbraakmiddel.
Bedankt.quote:Op maandag 29 maart 2004 21:16 schreef erodome het volgende:
Offtopic en nare reactie's verwijdert.
Ontopic...
Hoelang zit die kat al op prednison??????
Ik ga morgen bellen voor een afspraak om z'n gebit schoon te laten maken.quote:Op maandag 29 maart 2004 21:47 schreef erodome het volgende:
(...)
Vraag eens om primperid bij de dierenarts, dat is een anti- braakmiddel...
hmm off topic of niet.. ik ben eht er wel mee eensquote:Op dinsdag 30 maart 2004 00:31 schreef Bluezz het volgende:
Het is nog steeds zo, net als in lifestyle en R&P, dat wij hier op fok geen (dieren-)artsen/hulpverleners/psychologen zijn.
Dus bij belangrijke/echt acute klachten en/of vragen over medicatie EERST professionele hulp zoeken, later kan je er altijd op fok nog over door praten of ervaringen uitwisselen.
Elke voorgeschiedenis en beest is anders!!
Er worden zo vaak maar dingen geroepen zonder dat je de echte achtergrond weet en waar mensen dan dagen eerst op ingaan, om het bezoek maar uit te stellen aan de dierenarts, misschien voor financieële redenen o.i.d. of omdat men geen tijd heeft, ik vind het zo nu en dan echt zorgwekkend.
Totaal offtopic, sorry.
Zodra één van mijn katten ook maar iets mankeren ga ik direct naar de dierenarts.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 00:31 schreef Bluezz het volgende:
Het is nog steeds zo, net als in lifestyle en R&P, dat wij hier op fok geen (dieren-)artsen/hulpverleners/psychologen zijn.
Dus bij belangrijke/echt acute klachten en/of vragen over medicatie EERST professionele hulp zoeken, later kan je er altijd op fok nog over door praten of ervaringen uitwisselen.
Elke voorgeschiedenis en beest is anders!!
Er worden zo vaak maar dingen geroepen zonder dat je de echte achtergrond weet en waar mensen dan dagen eerst op ingaan, om het bezoek maar uit te stellen aan de dierenarts, misschien voor financieële redenen o.i.d. of omdat men geen tijd heeft, ik vind het zo nu en dan echt zorgwekkend.
Totaal offtopic, sorry.
Het was ook een algemene opmerking hoor, niet persoonlijk bedoeldquote:Op dinsdag 30 maart 2004 14:56 schreef pos het volgende:
Zodra één van mijn katten ook maar iets mankeren ga ik direct naar de dierenarts.
Zo ook met bovengenoemde kater. Hij is helemaal onderzocht, bloed, schildklier, zelfs
op diabetes. Ze hebben niets kunnen vinden behalve dan dat zijn spijsvertering niet optimaal
werkt. Pretnison heb ik gekregen omdat hij steeds aan de diree was.
Dus de professionele hulp heb ik zeker niet overgeslagen maar zocht idd mensen die net zoiets hebben meegemaakt.
Okéquote:Op dinsdag 30 maart 2004 18:41 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Het was ook een algemene opmerking hoor, niet persoonlijk bedoeld
Zoals je in mijn beginpost kan lezen heb ik dit al geprobeerd. Hij weigert echt te eten en eet danquote:Op dinsdag 30 maart 2004 19:29 schreef yohan.nl het volgende:
Ook erg slecht voor z'n tanden, alleen maar blikvoer.
Ook al geprobeerd paar dagen alleen maar brokjes voor te zetten, totdat ie van honger toch maar gaat eten? (klinkt beetje wreed maar voor zn eigen bestwil toch)
Heb een afspraak gemaakt voor maandag, dan wordt zijn gebit schoon gemaaktquote:Op woensdag 31 maart 2004 08:16 schreef Uhmmie het volgende:
anyway.. nou al bij de dierenarts geweest?
ik is nieuwsgierig
das dus niet waar.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 15:02 schreef ivetje het volgende:
Als je kat echt honger krijgt eet ie ook wel brokjes hoor...
Oudere katten hebben vaak IBD (Irritable bowel disease) , dat is een ontstekking aan de darmwand door lymfocyten en/of plasmacellen.quote:Op woensdag 31 maart 2004 15:02 schreef Tinkepink het volgende:
Mijn kat (een jaar of 14) spuugt ook veel. Ze is ook al verschillende malen bij de dierenarts geweest en die heeft niets kunnen vinden. Net als bij de kat van TS moet ze vooral spugen als ze te snel heeft gegeten, dus ik heb het idee dat het een ouderdomskwaaltje is.
Ze krijgt trouwens alleen Royal Canin voor bejaarde katten.
En daar hebben ze niets voor?quote:Op woensdag 31 maart 2004 16:18 schreef snakelady het volgende:
[..]
Oudere katten hebben vaak IBD (Irritable bowel disease) , dat is een ontstekking aan de darmwand door lymfocyten en/of plasmacellen.
Daardoor geven ze over.
Wat lief bedankt voor alle belangstellingquote:Op maandag 5 april 2004 11:46 schreef Kimmster het volgende:
En is er al nieuws ???
Dank jequote:Op woensdag 7 april 2004 15:14 schreef snakelady het volgende:
Wat een mooi koppie zeg, veel succes morgen voor jou en het slachtoffer.
De eerste twee dagen na de dierenarts heeft hij nog gespuugd maarquote:Op dinsdag 13 april 2004 16:57 schreef Kimmster het volgende:
Hoe gaat het nu ??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |