quote:Op maandag 29 maart 2004 20:35 schreef Rewimo het volgende:
Zo heeft Christan een vlieger gewonnen toen hij 1 was
Jij bent toevallig niet die mevrouw die drie euro voor zo'n tak zou betalen, maar dan voor een kleinere tak, waarop de boomhakker zei dat deze dan dus duurder was?quote:Op maandag 29 maart 2004 21:47 schreef jessie het volgende:
Zo ik ben ook weer even crea voor de pasen geweest.
De paastakken heeft Gerard met Bo aan het einde van de straat gehaald. Daar hadden ze net een boom uit de tuin gekapt. Vonden wij helemaal niet erg hoor
[afbeelding]
nee dat wist ik dus nietquote:Op maandag 29 maart 2004 22:30 schreef Angel22 het volgende:
Ow wat gaaf ziet dat er allemaal uit zeg!!!!!!
Babyfeet wist je dat er bij de blokker ook spongebob speeltjes te koop zijn? Misschien leuk voor kyllian...
met je enkel nu even moeilijk, maar in de amsterdamstraat zit een action Rewino....quote:Op dinsdag 30 maart 2004 20:08 schreef Rewimo het volgende:
Dat klinkt leuk, Lois!Geen Action hier in de buurt helaas...
Haha! Foto's zijn dus iig goed daarvoor!quote:Op woensdag 31 maart 2004 14:03 schreef Angel22 het volgende:
Hoi hoi,
nou weer even een crea "uitspatting" van mij...
Dunc wordt morgen 1 en ik heb dit vast op zijn raam gemaakt.
[afbeelding]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ik zie nu dat ik een letter verkeerd heb geplakt...
Fout hersteld op het raam![]()
Ja ik weet het, nu dus even niet haalbaarquote:Op woensdag 31 maart 2004 14:05 schreef Jelief het volgende:
[..]
met je enkel nu even moeilijk, maar in de amsterdamstraat zit een action Rewino....
Dat vond je natuurlijk sowieso alquote:Op woensdag 31 maart 2004 14:17 schreef Rewimo het volgende:
Als je dat wilt doen Miss_D, vind ik je helemaal geweldig
Idd typisch gevalletje van: Mijn hoofd! Wat doe je!quote:Op donderdag 1 april 2004 21:52 schreef miss_dynastie het volgende:
Met een hoofd van: wat flik je me nou?
Ik heb het geschilderd met acrylverf.quote:Op dinsdag 6 april 2004 20:53 schreef Karin het volgende:
Wat onwijs leuk Coolbabe.
Hoe doe je dat? Schilder je dat of kopieer je het ofzo? Ziet er echt hartstikke leuk uit! Ik zou zoiets echt geweldig vinden om te krijgen.
Nou, als je snel bent is er misschien nog wat over... Mijn moeder is op visite bij mijn oud-tante en we wachten vol smart op haar...quote:Op zondag 11 april 2004 11:56 schreef Lois het volgende:
Het water loopt in mijn mond Troel![]()
Daar heb ik er ook een hele partij van!! Ik ben heel dol op allerlei (kleuren) pennen.... het leukste vind ik trouwens de gelpennen van de Hemaquote:Op donderdag 15 april 2004 15:23 schreef melonovy het volgende:
Ik ben nu helemaal in de ban van de glitterlijmstiften
Kom ff uit lurkstand, dit is zeker een leuk idee.quote:Op donderdag 15 april 2004 15:23 schreef melonovy het volgende:
Ik ben nu helemaal in de ban van de glitterlijmstiften (leuk scrabbelwoord) onder het motto "geef je fotolijstje een nieuw leven, weggooien kan altijd nog", ben ik nu een aantal houten IKEA fotolijstjes aan het bekliederen... Foto's volgen als ze klaar zijn...
Maar die glitterlijmstiften vind ik echt leuk! Ik had zo'n pak met een stuk of 30 stiften bij de action gekocht voor twee en een halve euro, nou ik kan me lol niet op!
Op een laagje vernis na, maar dit zijn er 2 van de 8:quote:Op donderdag 15 april 2004 15:23 schreef melonovy het volgende:
Foto's volgen als ze klaar zijn...
ow, ik zou hem zelfs als ouder zelf wel willen betalen als iemand anders hem maar borduurt zeg maar...quote:Op vrijdag 16 april 2004 17:44 schreef miss_dynastie het volgende:
Hij is wel ¤ 50,91 (op www.borduurpakketten.nl), dat vind ik toch wel een duur cadeautje voor een kraamvisiteIk zou de ouders dan aanbieden dat ik het wel wil maken en een deel meebetaal (vijf of tien euro)
In dat geval meld ik me alvastquote:Op donderdag 22 april 2004 16:49 schreef Troel het volgende:
[..]
ow, ik zou hem zelfs als ouder zelf wel willen betalen als iemand anders hem maar borduurt zeg maar...
quote:Op donderdag 22 april 2004 19:23 schreef Rewimo het volgende:
En je weet zeker dat ze het ook aantrekt
Tuurlijk welquote:Op donderdag 22 april 2004 19:24 schreef Spindizzy het volgende:
[..]Of het mag van haar moeder is een tweede
Als er enig zicht op is wanneer jullie spinnekind komt, moet je maar eens mailen daaroverquote:Op donderdag 22 april 2004 19:00 schreef Spindizzy het volgende:
Ik wil graag het Dick Bruna alfabetDie is zoooo schattig.
Als ik er geen foutje in maak kon het wel 's meevallenquote:Op donderdag 22 april 2004 19:43 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik ga er namelijk vanuit dat jullie dat ding zelf pas af zouden hebben als ie met pensioen gaat![]()
alleen als we een stukje mogen proeven en hier de foto's komen...quote:Op vrijdag 23 april 2004 10:20 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik heb met raamverf Hoera, mister_d 27 gemaakt en ben nu bezig met het maken van taarten en ballonnen voor op het raam. En het bakken van drie taarten valt zeker niet onder creatieve uitspattingen?
quote:Op vrijdag 23 april 2004 20:59 schreef Jessicaa het volgende:
Bij thuiskomst wilde ze het al openmaken voor mama voor moenenag![]()
quote:Op vrijdag 23 april 2004 21:07 schreef Jessicaa het volgende:
O en misterD van harte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nee hoor, helemaal niet....quote:Op vrijdag 23 april 2004 22:02 schreef Karin het volgende:
Jeetje wat crea Melonovy. Leuk hoor!!
Ziet eruit als vreselijk veel werk.
Wanneer??????????? zag het nl nog niet in het krantje staan....quote:Op vrijdag 23 april 2004 22:58 schreef Rottdog het volgende:
Ezzi wat supermooi![]()
ps: Dames binnenkort bij de Lidl RAAMVERF![]()
Nee, ze hebben dit laten maken bij een mevrouw in Reuver. Haar telefoonnummer staat achter op het lijstje. Dus als je een keer wilt bellen om te informeren, kan ik je die wel geven.quote:Op zaterdag 24 april 2004 10:42 schreef Lois het volgende:
Ezzi wat ontzettend bijzonder!! Doet diegene die het gemaakt heeft het ook in opdracht van anderen of was dit alleen voor jou?
Ik heb er ook eentje, geborduurd door mijn tante. Hangt boven mijn bedquote:Op zaterdag 24 april 2004 12:10 schreef Rewimo het volgende:
Wat ontzettend leuk, Ezzi! Dat is echt iets om altijd te bewaren
Zijn er onder jullie nog mensen die een geboortetegeltje hebben?Die werden vroeger gemaakt na een geboorte. Het mijne staat hier in de kast, ik wil het weleens fotograferen of scannen als jullie het willen zien.
Jaaaaaaaaaaaaa.quote:Op zaterdag 24 april 2004 12:10 schreef Rewimo het volgende:
Wat ontzettend leuk, Ezzi! Dat is echt iets om altijd te bewaren :')
Zijn er onder jullie nog mensen die een geboortetegeltje hebben?Die werden vroeger gemaakt na een geboorte. Het mijne staat hier in de kast, ik wil het weleens fotograferen of scannen als jullie het willen zien.
quote:Op zaterdag 24 april 2004 11:14 schreef miss_dynastie het volgende:
Wat je wat ik nou leuk zou vinden om te maken als kraamcadeautje? Een schoentje van het geboortekaartjeHelaas niemand in de buurt die me dat kan leren
Hee, dat hoor ik voor het eerst. Ik ken het handschrift niet, dus misschien heeft iemand anders het gekocht voor mijn ouders. Zal het eens aan mijn moeder vragen als ze terug is volgende weekquote:Op zaterdag 24 april 2004 13:22 schreef Jonnetje het volgende:
Trouwens...volgens mij kon je je zo kopen/bestellen en zat er een goudpen ofzo bij. En dan kon ze zelf de gegevens invullen. Want ik herken namelijk zeker weten het handschrift van mijn moeder.![]()
quote:Op zaterdag 24 april 2004 15:08 schreef beefcake het volgende:
[..]
Hee Rewimo, wat ben jij in een mooi dorp geboren![]()
Als je een beetje handig bent is het een eitjequote:Op zaterdag 24 april 2004 14:59 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]![]()
is het een beetje te doen?
maar het waren de twee mooiste maanden uit je levenquote:Op zaterdag 24 april 2004 17:02 schreef Rewimo het volgende:
[..]En ik heb er ook wel twee hele maanden gewoond
Uiteraardquote:Op zaterdag 24 april 2004 19:17 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
maar het waren de twee mooiste maanden uit je leven![]()
Kun je geen online-cursus in elkaar flansen?quote:Op zaterdag 24 april 2004 17:54 schreef coolbabe het volgende:
[..]
Als je een beetje handig bent is het een eitje
ik durfde het niet te vragenquote:Op zaterdag 24 april 2004 20:04 schreef E.T. het volgende:
[..]
Kun je geen online-cursus in elkaar flansen?
Kom gezellig een middagje hier fröbelen, dan leg ik alles uit. Je hoeft alleen een geboortekaartje mee te nemen, de rest heb ik.quote:Op zaterdag 24 april 2004 20:04 schreef E.T. het volgende:
[..]
Kun je geen online-cursus in elkaar flansen?
(ik vind ze ook altijd erg leuk, maar ken ook niemand die dat kan maken.. Kan ze alleen online-bestellen, maar dat vind ik hartstikke duur)
Geloof vanaf maandag 3 Mei probeerde net nog de folder te vinden maar neen pleitequote:Op zaterdag 24 april 2004 09:49 schreef Angel22 het volgende:
[..]
Wanneer??????????? zag het nl nog niet in het krantje staan....
Maar is die van de HEMA dan wel makkelijk van de ramen te krijgen?quote:Op zondag 25 april 2004 22:12 schreef Jessicaa het volgende:
Ja hoor kan je gewoon op het raam kwakken. Ik heb hem ook. En inderdaad vlekken gaan niet uit de kleding
Zelf vind ik plakaatverf makkelijker omdat je dat kunt verdunnen met water. Zeker voor wat grotere oppervlakken verft dat makkelijker.
Angel bob de bouwer op het raam een idee?
Leuk hoorquote:Op zaterdag 24 april 2004 20:10 schreef coolbabe het volgende:
[..]
Kom gezellig een middagje hier fröbelen, dan leg ik alles uit. Je hoeft alleen een geboortekaartje mee te nemen, de rest heb ik.
Ook jij Miss_d
Vlindersquote:Op maandag 26 april 2004 08:11 schreef Angel22 het volgende:
Maar ja nu nog in de woonkamer....
Er zijn ook pennen met textielverf te koop.. Dan kun je schrijven ipv bordurenquote:Op dinsdag 27 april 2004 22:20 schreef phileine het volgende:
Dames creatievelingen, graag even uw tips.
Ik zag gisteren bij zo'n alternatieve speelgoedwinkel een heel leuk ding. Kan er geen plaatje van vinden (want ik weet niet hoe het heet), maar het was een soort kalender van stof. Met klittenband kon je dan zelf de goede dag van de week, maand, seizoen etc. erop "plakken". En wat voor weer het was en dat soort dingen. Vond het idee erg grappig dus ik wil graag zelf zoiets gaan maken voor Isa. Maar dan niet die kalenderdingen (misschien alleen dagen van de week), maar vooral alle familieleden, en dingen die we die dag gedaan kunnen hebben etc. Het lijkt me zo'n mooi middel om 's avonds voor het slapen gaan nog even de dag door te nemen samen.
Maar nu zit ik dus na te denken hoe ik het t beste aan kan pakken. Op dat ding uit de speelgoedwinkel, hadden ze alle namen op die lapjes geborduurd met een machine, maar zo'n machine heb ik niet. Zou het leuk zijn in kleine kruissteekjes (hoera! mag ik dan eindelijk kruissteken)? Of heeft iemand anders andere leuke ideetjes? En als iemand weet wat ik bedoel, kan ie misschien een plaatje ergens vandaag toveren als voorbeeld? Dat legt wat duidelijker uit.
BIj René in de klas hebben ze kaartjes en tekeningetjes en fotootjes uitgeprint, die zijn allemaal geplastificeerd en met knijpers waar ze een leuk aanwijsdingetje van gemaakt hebben geven ze aan wat ze gaan doen en dat dan kaartje voor kaartje. De kaartjes zitten op een plankje vast met klittenband, dus die kan je er zo weer afrukken en de volgorde veranderen of gewoon andere dingen op plakken.quote:Op dinsdag 27 april 2004 22:20 schreef phileine het volgende:
aanwijskalenderding
Dat had je mij beloofd jaquote:Op woensdag 28 april 2004 07:59 schreef Bright het volgende:
ik herinner me dat ik hier nog een foto van Elise met dat leuke broekpakje zou plaatsen.
quote:Op woensdag 28 april 2004 10:15 schreef Spindizzy het volgende:
Dat zou zomaar kunnen
quote:Op woensdag 28 april 2004 10:13 schreef Spindizzy het volgende:
Wat een vreselijk leuk ding, Phileine. Ik wil er ook één later
Ik heb weer een kinderbreiwerkje afEen babytruitje:
[afbeelding]
Niet erg goed te zien op de foto maar let op het zakje (voor de kijkers links)En nu wil ik een neefje of nichtje erbij die het aankan
Het valt reuze mee! Als je kunt knippen,plakken en een draad door het oog van een nald rijgen, kun je ook zo`n schoentje maken.quote:Op woensdag 28 april 2004 10:39 schreef easy-going het volgende:
Wat een lief truitje Spindzzy![]()
Coolbabe, het lijkt me wel leuk om een schoentje te maken van geboortekaartjes. Ik weet niet of er anderen zijn die dat ook willen, dan is het misschien wel een leuk idee om dat evt bij jou te doen. Ik ben alleen zo onhandig als de p... dus ik hoop niet dat het erg ingewikkeld is .
quote:Op woensdag 28 april 2004 10:08 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat had je mij beloofd ja
Oh, dat is ook wel een leuk idee! Kan je er nog een soort van popjes van maken die lijken.quote:Op woensdag 28 april 2004 13:16 schreef melonovy het volgende:
Leuk! Phileine, misschien is het een idee om foto's uit te printen op transferpapier en dat kun je dan weer strijken op stofjes, en de stofjes kun je vervolgens weer verder gebruiken voor die super leuke kalender!
Jaaaaa, dat kan ikquote:Op woensdag 28 april 2004 10:51 schreef coolbabe het volgende:
[..]
Het valt reuze mee! Als je kunt knippen,plakken en een draad door het oog van een nald rijgen, kun je ook zo`n schoentje maken.
Geen excuusquote:Op woensdag 28 april 2004 13:00 schreef Bright het volgende:
[..]oeps
Bright is beetje vergeetachtig, maar ja, wat wil je als je zo'n ander leven hebt gekregen he![]()
Dank jullie wel - ik zal het doorgeven aan de maakster (goede motivatiequote:Op woensdag 28 april 2004 23:37 schreef babyfeet het volgende:
Spindlizzy wat een leuke trui
en een geweldig leuk pakje zeg staat haar echt goed
En wat doe je als je het patroon hebt? Staan er kleurnummers bij of moet je dat zelf uitzoeken in de winkel? En staat er ook bij hoeveel meter van elke kleur je nodig hebt?quote:Op maandag 3 mei 2004 22:18 schreef babyfeet het volgende:
Ik heb ook zo'n borduur cd en je hebt er wel iets aan hoor
het is alleen even goed zoeken hoe en wat je het mooist vind ik heb al een iets oudere
Ja de kleur nummers staan erbij en ook hoeveel je nodig hebt en je kunt ook nog kiezen wat voor garen je wilt je kunt geloof ik uit 3 verschillende kiezen en ook op wat voor borduurstof je wilt en hoeveel hokjes de cm...noem maar op ...quote:Op maandag 3 mei 2004 22:22 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En wat doe je als je het patroon hebt? Staan er kleurnummers bij of moet je dat zelf uitzoeken in de winkel? En staat er ook bij hoeveel meter van elke kleur je nodig hebt?
Wow, dat is dan wel heel handig, ik had me dat er dus niet bij voorgesteldquote:Op maandag 3 mei 2004 22:33 schreef babyfeet het volgende:
[..]
Ja de kleur nummers staan erbij en ook hoeveel je nodig hebt en je kunt ook nog kiezen wat voor garen je wilt je kunt geloof ik uit 3 verschillende kiezen en ook op wat voor borduurstof je wilt en hoeveel hokjes de cm...noem maar op ...
Sugar ik heb een linkje voor je daar kan je ook online bestellen misschien vind je hier wat je zoekt er is regelmatig een update.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 18:41 schreef Sugar het volgende:
Nee, dat wil ik nog doen! Maar ja, dinsdag is hier altijd markt en dan werk ik! Dus misschien zaterdag in een andere stad even kijken!
Hoop zo dat ik het ergens kan vinden....
Die patroontjes zijn zo duur, kun je nog beter knippie kopen.quote:Op donderdag 6 mei 2004 12:26 schreef Brighteyes het volgende:
Ga gewoon eens langs bij een stoffenwinkel. Daar hebben ze ook losse patroontjes zodat je niet een hele Knippie hoeft te kopen of zo. En mss weten ze daar wel iets over een CD-ROM ook.
Nee hoor, ik ben niet zwanger en heb gelukkig niet dezelfde klachten als knor.... ik weet niet precies wat ik heb, ben ontzettend moe en heb regelmatig pijn en ga dan op bed liggen, dus dan is dat grote werk heel vermoeiend om vast te houden, dit is wat makkelijkerquote:Op donderdag 6 mei 2004 21:51 schreef minoes1967 het volgende:
Miss-D,wat een lief borduurtje heb je weer,van dat oezebeest,enig!!!
(Mag ik vragen waarom je in bed moet borduren?)
Had jij nu het zelfde als Knor,of ben ik nu abuis![]()
Weet je nu al hoe je dit gaat maken.quote:Op woensdag 28 april 2004 00:40 schreef phileine het volgende:
Inderdaad Jessie en Mous, zoiets is het. Ik heb ook het plaatje gevonden:
[afbeelding]
Ikke ikke ikke ! Ik heb het programma bekeken, maar nog niet gebruikt voor een patroon, want eerst moet iets anders af.quote:Op maandag 3 mei 2004 17:42 schreef miss_dynastie het volgende:
Een borduurvraagje: iemand (ik weet niet meer wie) heeft toch zo'n patronenprogramma gekocht? Bevalt dat? Kun je er ook foto's op een mooie manier mee omzetten?
Dat mag niet en dat zouden wij natuurlijk nooit doen want wij zijn hele brave meisjesquote:Op zaterdag 22 mei 2004 15:50 schreef phluphy het volgende:
Als je wil kan ik wel een kopie maken en toesturen
Je hebt gelijk. Ik stuur je mijn origineel wel en koop zelf een nieuwe (sure...)quote:Op zaterdag 22 mei 2004 16:01 schreef miss_dynastie het volgende:
Dat mag niet en dat zouden wij natuurlijk nooit doen want wij zijn hele brave meisjes
zou je me willen mailen op miss_d@cgx.nl ... Thanks!!
Okiedokie!quote:Op zaterdag 22 mei 2004 17:28 schreef Anitra het volgende:
ik wil ook zo orginele phluphy
De mail mag via xantha28@hotmail.com
En dat is dan weer een creatieve uitspattingquote:Op zaterdag 22 mei 2004 19:00 schreef phluphy het volgende:
![]()
![]()
Leuk ! Het lijkt wel Sinterklaas ! Allemaal pakketjes maken
![]()
![]()
![]()
Kort gedicht:quote:Op zaterdag 22 mei 2004 19:11 schreef miss_dynastie het volgende:
En dat is dan weer een creatieve uitspatting
Doe je er ook een gedichtje bij
quote:Op zaterdag 22 mei 2004 19:29 schreef phluphy het volgende:
[..]
Kort gedicht:
Miss-Dee :
NEE !
![]()
![]()
Heel leuk idee Sugar, en vooral die grove steekjes in passende kleur maken het stoer!quote:Op maandag 24 mei 2004 21:07 schreef Sugar het volgende:
Hi,!
Vinden jullie een zakje eigenhandig op een babypakje genaaid ook crea? Ik wel!![]()
-knip-
Netjes, hè?![]()
Leuke site zeg! 'k Heb 'm g'lijk naar MamaBright gestuurdquote:Op dinsdag 25 mei 2004 15:02 schreef babyfeet het volgende:
http://www.knutselidee.nl/startzoeken.htm?schoentje
ezzi hier staat het op hoe je het kan doen hopelijk is hij een beetje duidelijk..
weet ook niet ofdat de link werkt anders moet je hem ff copieeren en plakken
Dat ben ik!quote:Op dinsdag 25 mei 2004 13:55 schreef ezzi het volgende:
Iemand wist hier laatst hoe je een schoentje kon maken van een geboortekaartje. Nu heb ik op de markt een doosje gekocht van kaarten die op dezelfde manier in elkaar is genaaid. Weet iemand of daar boekjes van te krijgen zijn hoe je dat moet doen? Bij Pipoos wisten ze het niet.
Groag gedoan deerne!quote:Op woensdag 26 mei 2004 13:13 schreef miss_dynastie het volgende:
Phluphy, onwijs bedankt![]()
!!!
ook bedankt phluphyquote:Op woensdag 26 mei 2004 13:13 schreef miss_dynastie het volgende:
Phluphy, onwijs bedankt![]()
!!!
ik wil van deze foto een borduurwerkje laten maken:quote:Op woensdag 26 mei 2004 13:58 schreef LadyS het volgende:
[..]
ook bedankt phluphy
* LadyS is meteen ermee bezig
werkJE? wordt een heel werkquote:Op woensdag 26 mei 2004 14:15 schreef LadyS het volgende:
[..]
ik wil van deze foto een borduurwerkje laten maken:
[afbeelding]
Ik heb hier nog een knalrode badstof hoes liggen, Christan wil geen hoes, die haalt ze er telkens af (maf kindquote:Op woensdag 26 mei 2004 13:48 schreef danosa het volgende:
Ik kom hier eigenlijk nooit (ben niet zo creabea) maar ik wil graag zelf waskussenhoezen maken. Dit omdat er weinig kleuren worden aangeboden en de kleuren die ik wel mooi vind (rood) zijn bv bij Prenetal al 5.5 euro per stuk. Ik zoek dus tips om zelf toffe hoezen te maken! Heeft iemand ze bv al eens in een verfbadje gehad of zelf gemaakt? Badstof lijkt me het gemakkelijkst, maar misschien is een anders stof beter?
He Tiran!quote:Op woensdag 26 mei 2004 16:11 schreef Anitra het volgende:
Phluphy thanks, je bent een schat
Ow das ook wel een idee, zal es gaan kijken!quote:Op woensdag 26 mei 2004 21:09 schreef Spindizzy het volgende:
Leuk Clauwheee!
Ik zag bij de supermarkt een tijdschrift liggen over zelf sieraden maken. Weet niet of er wat leuks voor je instaat. Stond bij de brei en naaitijdschriftjes.
Ik startte net het programma en kwam vanzelf in een wizard. Na een afbeelding geselecteerd te hebben kom je na 3 stappen of zo ook het keuzemenu voor merk garen tegen.quote:Op woensdag 26 mei 2004 21:10 schreef LadyS het volgende:
phluphy.. ik ben al een tijdje aan het klooien met die cdrom, maar ik kan nergens de borduurgaren wissen... Ik kan alleen maar voor Madeira garen kiezen.. hellup.. weet jij hoe ik dat kan doen?
En terecht, leuk gedaanquote:Op woensdag 26 mei 2004 21:07 schreef clauwheee het volgende:
-knip-
*Best trots is*
quote:Op woensdag 26 mei 2004 23:39 schreef phluphy het volgende:
[..]
Ik startte net het programma en kwam vanzelf in een wizard. Na een afbeelding geselecteerd te hebben kom je na 3 stappen of zo ook het keuzemenu voor merk garen tegen.
Als de wizard niet automatisch start kun je die alsnog handmatig starten via het helpmenu.
Er is ook een helpmenu waar het wel ter sprake komt (heb ik gezien, maar nog niet alles gelezen). Als dit nog niet lukt, laat het even weten dan duik ik er even voor je in. Maar nu duik ik eerst in bed want ik ben moe(Ben pas morgen 2e helft van de middag online, dus hopelijk lukt het je zelf al).
Moet je dat niet door drie delen (borduren met 2 van 6)quote:Op donderdag 27 mei 2004 11:16 schreef LadyS het volgende:
Ik heb alles uitgeprint enzoNu nog een kwestie van garen kopen en dan kan ik beginnen (of mijn schoonmoeder
)
Is het normaal dat ik ruim 177 meter borduurgaren moet hebben?![]()
Het borduurwerkje is 140 x 100 steken, 28 x 20 cm
en ik heb 5 x 5 steken per cm..
hoe bedoel je?quote:Op donderdag 27 mei 2004 15:48 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Moet je dat niet door drie delen (borduren met 2 van 6)
Uhhhhhhhhhhhhhhh.... als ik een streng heb uit zo'n pakketje, dan moet ik hem uit elkaar halen. Iedere streng bestaat uit zes draadjes en ik borduur met twee van die zes draadjes. Ff kijken of ik een plaatje kan vinden.quote:Op donderdag 27 mei 2004 15:48 schreef LadyS het volgende:
[..]
hoe bedoel je?
Je bedoelt dus dat je aan gespleten draad 177 meter kwijt bent? Dus in totaal 177 / 3?quote:Op donderdag 27 mei 2004 15:54 schreef LadyS het volgende:
ik weet wel wat je bedoelt ja...
maar in de kleursleutel staat:
Pewter grey - VY DK
3799, DMC-garen
Lengte: 43 cm
En ik heb dus ál die kleuren bij elkaar opgeteld en dan kom ik dus op 177 meterMaar dat lijkt zo veeeeel
dat lijkt mij het meest logische.. maar ik heb dus helemaal geen verstand van dat spul en ik weet niet hoe het normaliter wordt aangegeven.quote:Op donderdag 27 mei 2004 15:55 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Je bedoelt dus dat je aan gespleten draad 177 meter kwijt bent? Dus in totaal 177 / 3?
Het lijkt mij ook wat veel. Ik weet niet hoeveel kleuren je gebruikt, maar het kan zo zijn dat je van een bepaalde kleur maar 50 steken hebt, maar dan moet je wel een hele streng aanschaffen. Misschien dat het zo komtquote:Op donderdag 27 mei 2004 15:57 schreef LadyS het volgende:
[..]
dat lijkt mij het meest logische.. maar ik heb dus helemaal geen verstand van dat spul en ik weet niet hoe het normaliter wordt aangegeven.
dat lijkt mij dus niet, want er staat ook een kleur bij met 1 cm lengtequote:Op donderdag 27 mei 2004 15:59 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Het lijkt mij ook wat veel. Ik weet niet hoeveel kleuren je gebruikt, maar het kan zo zijn dat je van een bepaalde kleur maar 50 steken hebt, maar dan moet je wel een hele streng aanschaffen. Misschien dat het zo komt
quote:Op donderdag 27 mei 2004 11:46 schreef coolbabe het volgende:
Ik wil Clauwhee even bedanken voor het zo aanstekelijk vertellen over kralen en kettingen
[afbeelding]
Ik heb er weer een hobby bij
Dat valt enorm mee hoor (uiteraard afhankelijk van wat je doet en mee begint)quote:Op donderdag 27 mei 2004 16:19 schreef clauwheee het volgende:
En punniken lijkt me zo ingewikkeld...
Ja? Ik had namelijk op een aantal sites gekeken en ik snapte er geen snars van...quote:Op donderdag 27 mei 2004 16:21 schreef Knorretje het volgende:
[..]
Dat valt enorm mee hoor (uiteraard afhankelijk van wat je doet en mee begint)
Wat ik al zeg: een en ander is afhankelijk van wat je wil gaan maken, met motief, zonder motief, kleine kralen, grote kralen, draad keuze (metaal/zilverdraad is moeilijker te punniken als nylondraad) ga zo maar door. Het voor bereidend werk is echt monikkenwerk, maar daarna 'net zo' simpel als mooi gelijkmatig netjes punikken.quote:Op donderdag 27 mei 2004 16:23 schreef clauwheee het volgende:
[..]
Ja? Ik had namelijk op een aantal sites gekeken en ik snapte er geen snars van...Zal me er anders toch nog maar weer es in verdiepen
84quote:Op donderdag 27 mei 2004 16:02 schreef LadyS het volgende:
en ik gebruik 84 kleuren
Nou zal binnenkort alsk een keer tijd heb me er es in verdiepen..ik hou je op de hoogtequote:Op donderdag 27 mei 2004 16:27 schreef Knorretje het volgende:
[..]
Wat ik al zeg: een en ander is afhankelijk van wat je wil gaan maken, met motief, zonder motief, kleine kralen, grote kralen, draad keuze (metaal/zilverdraad is moeilijker te punniken als nylondraad) ga zo maar door. Het voor bereidend werk is echt monikkenwerk, maar daarna 'net zo' simpel als mooi gelijkmatig netjes punikken.
Ik heb inderdaad geketteld. Ben naar de Gamma geweest en heb daar een telefoontang voor 2,50 gekocht en een klosje ijzerdraad van 2,50. Ik heb wat oude kettingen van mezelf uit elkaar gehaald en er op de markt wat kraaltjes bijgekocht. Ik ben een paar uur oogjes aan het buigen geweestquote:Op donderdag 27 mei 2004 16:19 schreef clauwheee het volgende:
[..]
![]()
![]()
Whaha wat leuk Coolbabe!!!!!! Dies ook erg goed gelukt zeg, is dat geketteld? Daar wil ik namelijk ook mee beginnen, heb nu alleen nog maar zitten rijgen. En punniken lijkt me zo ingewikkeld...
quote:Op donderdag 27 mei 2004 16:02 schreef LadyS het volgende:
dat lijkt mij dus niet, want er staat ook een kleur bij met 1 cm lengte
maar ook van 1179 cm
of 1640 cm
of 2138 cm
en ik gebruik 84 kleuren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |