ik heb nu sinds twee jaar terfenadine 60 mg(pillen). het helpt een beetje maar ik heb er nog steeds wel aardig wat last van.
en alsje dokter zegt dat je het twee keer per dag moet innemen doe je het dan ook? of neem je het in als je er last van krijgt?
ik neem het in als ik last heb anders niet. ik ben dan bang dat ik op een gegeven moment inmuun word voor het medicijn en dan niet meer helpt.
wat gebruikt de medefokker en hoe gebruik je het
's morgen pilletje nemen en 1 als ik last van me neus e.a. krijg..
quote:zal ff kijken
Op donderdag 27 juni 2002 14:17 schreef Halinalle het volgende:
Ik weet niet of terfenadine een antihystamine is. Als dat wel zo is dan moet je het middel wel regelmatig (dus 2x per dag als dat voorgeschreven wordt) innemen, dan werkt het veel beter.
Als ik maar weinig last van de hooikoorts heb, gebruik ik het niet. Zo min mogelijk troep in m'n lijf.
quote:ik weet het niet ik kan het er in iedergeval niet op vinden en di tis wat ik op het internet kon vinden
Op donderdag 27 juni 2002 14:17 schreef Halinalle het volgende:
Ik weet niet of terfenadine een antihystamine is. Als dat wel zo is dan moet je het middel wel regelmatig (dus 2x per dag als dat voorgeschreven wordt) innemen, dan werkt het veel beter.
Terfenadine 60 A 60 mg tablet 3 x 10 strip 20356=16782 14036649 4265362
60 mg terfenadine per tablet
hulpstoffen: lactose, maïszetmeel, voorverstijfseld zetmeel, hypromellose, natriumwaterstofcarbonaat, microkristallijne cellulose en magnesiumstearaat.
quote:nou beter dat ik het weet.ik zal ze nu elke dag braaf innemen
Op donderdag 27 juni 2002 14:29 schreef Halinalle het volgende:
Ik heb het even gecheckt: terfenadine is een antihistamine.
Deze medicijnen werken het best als je ze in een hooikoortsperiode regelmatig inneemt. Het kan namelijk een paar dagen duren voordat het optimaal werkt.
quote:Ik zal er op toezien
Op donderdag 27 juni 2002 14:32 schreef nikky het volgende:[..]
nou beter dat ik het weet.ik zal ze nu elke dag braaf innemen
quote:weg jij. je hebt geen hooikoorts!
Op donderdag 27 juni 2002 14:34 schreef gelly het volgende:[..]
Ik zal er op toezien
loop nu al 6 dagen met hoofdpijn rond, door die stomme hooikoorts
Claritine: tabletjes voor overgevoelige reacties
Livocab: zijn oogdruppels
Allergodil Nevel: Is voor de neus
quote:ik heb wel zowiezo als het weer us een typische hooikoortsdag is een zonnebril op. dan waait hetmeogennietzoin
Op donderdag 27 juni 2002 14:39 schreef DrPurno het volgende:
ik heb het al jaren en gebruik alles door elkaar als het kan, zelfs injecties laten zetten een paar jaar geleden...het enige dat echt helpt is een doos zakdoeken en binnen zitten...![]()
loop nu al 6 dagen met hoofdpijn rond, door die stomme hooikoorts
quote:Ik heb dus op advies van mijn doctor een prik gekregen die moet ik 2 keer in het jaar halen in het voor en najaar, dit werkt echt goed tegen mijn alergiesche reactie van hooi koorts.
Op donderdag 27 juni 2002 14:03 schreef nikky het volgende:
ik heb al jaren last van hooikoorts en heb ook hele erge niesaanvallen.ik heb nu sinds twee jaar terfenadine 60 mg(pillen). het helpt een beetje maar ik heb er nog steeds wel aardig wat last van.
en alsje dokter zegt dat je het twee keer per dag moet innemen doe je het dan ook? of neem je het in als je er last van krijgt?
ik neem het in als ik last heb anders niet. ik ben dan bang dat ik op een gegeven moment inmuun word voor het medicijn en dan niet meer helpt.wat gebruikt de medefokker en hoe gebruik je het
Moet je ook maar es naar vragen en mischien helpt het ook wel bij jouw.
suc6
quote:Bij mij ook het geval geweest! 1 keer ingenomen en geen last meer gehad sindsdien.
Op donderdag 27 juni 2002 15:43 schreef Bijou het volgende:
... ik heb dit jaar nog maar 1 keer zyrtec ingenomen, ik heb het dit jaar niet zo erg... af en toe een paar keer niezen, en verschrikkelijke jeuk in mn neus, maar daar kan ik wel mee leven
quote:Ik heb ook jaaaaarenlang terfenadine (Triludan) geslikt. Het was het enige middel dat nog enigszins hielp.
Op donderdag 27 juni 2002 14:03 schreef nikky het volgende:
ik heb nu sinds twee jaar terfenadine 60 mg(pillen). het helpt een beetje maar ik heb er nog steeds wel aardig wat last van.
Nu ga ik regelmatig naar een klassiek homeopate en de middeltjes die ik van haar heb werken op je algehele constitutie, dus niet specifiek tegen hooikoorts. Maar: Het werkt als een trein!
Als 'bijwerkingen' heb ik totaal geen behoefte meer aan roken (ik hoef dus ook niet mijn best te doen om ervan af te blijven ) en is mijn stofwisseling veel beter geworden
.
neusspray, sinds een paar weken en het werkt zooooooo goed, ik ben er ontzettend blij mee..
en ik heb het gebruikt tot ik er compleet vanaf was en nu doe ik het alleen wanneer mn neus weer verstopt zit.
zyrtec heb ik ook gehad.. T*R*NG wat een kutgoedje zeg, werkt voor geen meter en loeiduur.
en ik heb nog zoveel meer rommel gehad die niet werkte
nee ik ben verliefd op deze neusspray, het eerste en volgens mij enige medicijn tegen hooikoorts dat werkt bij mij, want het kan je zomer zo verpesten he
Heb zelf erg last van hooikoorts maar heb alleen nog maar pilletjes van de drogist enz. gebruikt wat dus allemaal niet helpt.
Heb nu ook iets gezien dat bionase heet en daar heb ik nog niemand over gehoord hier. Werkt met licht maar heb zo mn twijfels hierover.
Iemand ervaring met bionase???
Zyrtec tegen jeukende ogen van hooikoorts, t werkt alleen niet echt, en kan net aan de oogdruppels door mn lenzen (en ik kan mn bril niet lang achterelkaar op vanwege een scheurtje in mn neusbot)
Rhinocort werkt wel aardig, in ieder geval beter dan Nasonex die ik eerst had.
Ik gebruik nu budesonide nevel en dat is het eigenmerk van apotheek, en zij zeggen dat het, hetzelfde is als rhinocort wat ik al jaren na tevredenheid gebruik.
Maar nog even een apart vraagje dan aan de mensen hier. Zelf heb ik altijd heel snel een bloedneus in deze Lente/Zomer periode. Of ik nu medicijnen gebruik of niet. Ik bedoel je loopt bijvoorbeeld lekker door de stad of zit op een terras en opeens krijg je zomaar een bloedneus, das echt super naar Op een of andere manier zijn mijn bloedvaatjes in me neus gewoon supergevoelig waardoor ze op het minst op geringste al knappen ofzo. M'n huisarts weet er ook niet zo goed raad mee. Hij zegt dat ik misschien een operatie kan laten doen voor zoiets, maar of het uiteindelijk tot goed resultaat lijkt was ook maar de vraag. Dus ik heb besloten om daar van af te zien.
Maar goed, nog meer mensen die hier last van hebben? En weet misschien hier wat oplossinkjes/middeltjes voor want ik word er helemaal strontziek van
quote:klopt. ik had ook eerst triludan (kon niet op de naam komen) en het kwam in opspraak oomdat je er hartkloppingen van kon krijgen. er waren geloof ik wat mensen door overleden... daarna kreeg ik dus terfenadine maar wat zie ik in de bijsluiter? kan hartkloppingen veroorzaken
Op zaterdag 6 juli 2002 16:02 schreef Moonah het volgende:[..]
Ik heb ook jaaaaarenlang terfenadine (Triludan) geslikt. Het was het enige middel dat nog enigszins hielp.
Het is echter zwaar in opspraak geraakt in Amerika en mijn huisarts wil het niet meer voorschrijven.Nu ga ik regelmatig naar een klassiek homeopate en de middeltjes die ik van haar heb werken op je algehele constitutie, dus niet specifiek tegen hooikoorts. Maar: Het werkt als een trein!
Als 'bijwerkingen' heb ik totaal geen behoefte meer aan roken (ik hoef dus ook niet mijn best te doen om ervan af te blijven) en is mijn stofwisseling veel beter geworden
.
maar dat spul wat jij nu gebruikt. hoe heet dat en waar kan ik dat halen.... ook voor mij was/terfenadine het laatste middel wat hielp.
alhoewel ik nu nog geen last heb gehad van hooikoorts, terwijl alles al in bloei staat zou ik er dan eindelijk overheen zijn gegroeid?
Werd daar weird van enne dat mot ik nie hebbe, ben al zo weird...
Neem meestal een halve in...gaat ie goed die dag fijn...
wordt het erger dan neem ik die andere helft in...
hou ook nie zo van zooi in je lijf behalve dan
Breezer
Safari
Johnny Walker gemixt...
etc etc
Heb trouwens gehoort dat hooikoorts weggaat als je elke dag een lepel honing inneemt jaren lang
lol
na ja oke een jaar lang ofzo?
kwenie maar dan moet je wel honing hebben van bijen uit je buurt
dus je buurbije zeg maar....
Oh ja die smerige op recept verkrijgbare neus druppels die je hele binnekant van je neus aanvreten zodat je nog meer last krijgt van hooikoorts..
[HOII]Koorts[dagjevrijafneemt]
Is net zo goed te verhelpen door deze verstuiver te legen en dat te vullen met gekookt water incl beetje zout
met zonder jodium?
Geen idee...
vin hem wel heftug met jodium..ma ja het helpt wel..
Uh als je nu eens niet meer neusdruppels gebruikt een tijdlang..
en je neusslijmvliezen invet met vaseline ofzo?
Wie weet....
had vroeger 4 maal daags 2 keer puffen met neusspray (lomusol forte)
en pillen als dat niet meer hielp o.a. kestine
wilde geen oogdruppels want dat is zo klote...
gestopt met lomusol want vondt het maar chemische troep en sindsdien veeeeel minder last. Nu af en toe nog een kestine als het te erg wordt maar verder is er nu aardig mee te leven.
quote:Op maandag 29 maart 2004 15:30 schreef Bramiozo het volgende:
Zyrtec werkt bij mij fantastisch!
Ik ook. Die werken de dag dat ik het inneem, maar het is niet zo dat zo'n 7-daagse kuur nog werkt na die 7 dagen.quote:Op maandag 29 maart 2004 15:01 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik koop allerfre
Ik zie niet in hoe het breken van ledematen mij helpt tegen hooikoorts.quote:Op maandag 29 maart 2004 15:34 schreef Bosbeetle het volgende:
achja het zijn allemaal histamine blockers !!
adrenaline is ook een goed medicijn, maw veel extreme sports doen dan heb je geen last (tijdens de adrenaline rush that is)
mja ik zou de drogist proberen jaquote:Op maandag 29 maart 2004 16:14 schreef Angel20 het volgende:
waar haal je allerfre dan?? gewoon drogist?
Ik ben alweer ruim een maandje bezig, nog te gaan tot juli ofzo.quote:Op maandag 29 maart 2004 16:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Breuh, hooikoorts... Ik verheug me er nu al weer op... Gelukkig werken pilletjes als allerfre bij mij wel redelijk goed.
Bij mij begint het meestal iets later, vooral als de Berken vol komen te hangen met berkekatjes kan ik m'n lol niet op...quote:Op maandag 29 maart 2004 16:44 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik ben alweer ruim een maandje bezig, nog te gaan tot juli ofzo.
Ik heb ook eerst claritine (volgens mij zelfde als allerfre) gebruikt, toen dat niet meer werkte kreeg ik van de huisarts zyrtec en dat werkte toen wel goed. Maar afgelopen jaar was dat ook niet echt meer een succes en toen heb ik telfast gekregen.quote:Op woensdag 31 maart 2004 12:11 schreef ElCondor het volgende:
Het slaat bij mij voornamelijk op de ademhaling. Ik krijg dan geen lucht. Ik red het redeljk met allerfre, maar ik voel dat de effecten daarvan afnemen. Zoek dus iets sterkers.
Iemand een idee?
Geen idee hoe dat zit met zo'n spuit... Bedoel je desensibilisatie? Want dat is niet een kwestie van 1 spuit, daar gaat geloof ik een aantal jaar overheen...quote:Een spuit schijnt ook niet echt ideaal te zijn. De vader van een amat van me heeft dat ooit gedaan en voelde zich de hele zomer niet goed. Weinig last van pollen gehad wel, maar het schijnt dat jaar ook minder erg te zijn geweest met de pollen, dus, wat is dan het effect van zo'n spuit.
iemand daar ervaring mee?
en moest je die niet allang gehaald hebben?
Pollinosan werkte prima, maar ik werd ook resistent. Nu aan de Aerius (ben maar weer begonnen, het is weer katjestijdquote:Op dinsdag 30 maart 2004 11:32 schreef miki het volgende:
Ik heb al van verschillende mensen gehoord, dat Pollinosan (dat zijn druppeltjes, maar heb je ook in tabletvorm dacht ik) van Dr. Vogel heel goed werkt. Veel minder niesen etc. Misschien kun je dat dan eens proberen!
Oja, nog een tip: als je neus dicht zit, druppel dan wat zoutwater in je neus. Dan gaat ie meteen open!
Prednisonquote:ps. Je kan ook nog altijd om pretnison vragen
Neee.....Pretnison is gewoon een paardenmiddel waar je weet ik niet hoeveel bijverscheinselen van krijgt (o.a. oedeem of hoe je dat ook schrijft) Dat is echt een middel die ze voor alles gebruiken als ze niet weten wat ze verder moeten met je aandoening.quote:Op vrijdag 2 april 2004 10:40 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
Prednison![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ben er goed ziek van geweest... Zeer hoge dosering, zal daar wel aan gelegen hebben denk ik...
Telfast niet meer vergoed??? Hmmz... dat gebruikte ik vorig jaar ook...quote:Op vrijdag 2 april 2004 10:53 schreef naughtyGirlie het volgende:
Ik gebruikte altijd telfast maar hoorde net dat telfast niet meer vergoed word. Krijg straks bij de apotheek een middeltje dat wel vergoed word, weet alleen de naam even niet meer. Hopen dat het even goed werkt want ik was best tevreden over telfast.
vroeger had ik Triludan maar die mocht ik niet meer gebruiken aangezien ze hartklachten konden veroorzaken
Telfast wordt wel nog vergoed hoor. Ook de Aerius wordt nog vergoed, maar zyrtec (cetirizine) niet meer, ook niet als je het chronisch nodig hebt.quote:Op vrijdag 2 april 2004 10:53 schreef naughtyGirlie het volgende:
Ik gebruikte altijd telfast maar hoorde net dat telfast niet meer vergoed word. Krijg straks bij de apotheek een middeltje dat wel vergoed word, weet alleen de naam even niet meer. Hopen dat het even goed werkt want ik was best tevreden over telfast.
vroeger had ik Triludan maar die mocht ik niet meer gebruiken aangezien ze hartklachten konden veroorzaken
Telfast is echt heilig! Ik had suuuper erg last van hooikoorts, en alles al geprobeerd! Sinds ik telfast heb, heb ik nergens meer last van!quote:Op maandag 29 maart 2004 15:05 schreef Daup het volgende:
echt aan te raden tellfast 180 m. en anders naar de huis arts laat je een spuit zetten heb je nergens last meer van
Geloof me, ik lever het dagelijks af, ben namenlijk apothekersassistente.quote:Op vrijdag 2 april 2004 22:16 schreef naughtyGirlie het volgende:
De assistente vertelde mij vanmorgen toch echt dat telfast niet meer vergoed word. Dan zal ik het toch nog eens na gaan vragen.
Heb 2 jaar pretnison gehad als remming van mijn hooikoorts, had een paar jaar terug zoon last van hooikoorts, dat ik er zelfs koorts van kreeg (terwijl de koorts in hooikoorts, niet direct op koorts duidt) Had al vanalles geprobeerd, de dokter had toen alleen als laatste paardenmiddel pretnison, 2x een spuit gehad in de billen, het hielp welquote:Op vrijdag 2 april 2004 11:01 schreef mkrijt het volgende:
[..]
Neee.....Pretnison is gewoon een paardenmiddel waar je weet ik niet hoeveel bijverscheinselen van krijgt (o.a. oedeem of hoe je dat ook schrijft) Dat is echt een middel die ze voor alles gebruiken als ze niet weten wat ze verder moeten met je aandoening.![]()
Ook als je er chronisch last van hebt? Demeeste anti allergie zooi wordt wel vergoed als je een chronische patient bent.quote:Op vrijdag 2 april 2004 22:16 schreef naughtyGirlie het volgende:
De assistente vertelde mij vanmorgen toch echt dat telfast niet meer vergoed word. Dan zal ik het toch nog eens na gaan vragen.
Ik zit nu ook aan de allerfree, maar ik kreeg vandaag toch nog behoorlijk wat lastquote:Op zaterdag 17 april 2004 15:39 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik heb sinds vandaag weer allerfree, maar nog niet gebruikt.
Xyzal heeft precies dezelfde werking als zyrtec, met als verschil dat je maar 50% van de dosering nodig hebt en dat het vergoed wordt door je ziektekostenverzekering. Zyrtec wordt niet meer vergoed omdat het onder de zelfzorgmiddelen valt.quote:Op woensdag 21 april 2004 08:42 schreef Stephanie_l het volgende:
Sinds anderhald jaar desensibilisatiekuur, werkt nog niet want heb er nu weer superveel last van.
Sinds gisteren heb ik Xyzall, zou goed en snel moeten werken, maar merk er nog niks van, toch nog maar een paar dagen de kans geven. Daarnaast zo nodig Ventolin. En natuurlijk heel veel zakdoekjes
De afgelopen 10 jaar heb ik volgens mij al alle allergiemedicijnen gehad, het enige dat werkte was zyrtec, maar dat was toen ik 8 of zo was en toen was het ook niet zo erg, nu werkt het totaal niet meer.
Heb een aantal keren een spuit prednison of een stootkuurtje gehad, werkt super, alleen niet zo gezond, maar ik denk dat het er toch wel weer op gaat uitdraaien dit jaar, zo kan ik geen examens maken en ik word er super moe van![]()
Dat verklaart dus waarom het weer es niet werktquote:Op woensdag 21 april 2004 10:02 schreef Halinalle het volgende:
[..]
Xyzal heeft precies dezelfde werking als zyrtec, met als verschil dat je maar 50% van de dosering nodig hebt
Ja ik heb dat Beconase ook eens gehad maar ik had niet echt het idee dat het werkte...Pollinosan van A. Vogel verkrijgbaar bij elke drogist werkte geweldig daarentegenquote:Op zaterdag 24 april 2004 15:39 schreef Stimodrol het volgende:
Kheb zyrtec, heet anders nu.. Volgens mij is die troep ook niet meer in t ziekenfonds
En ik gebruik een neusspray waar ik erg over te spreken ben.. Beconase ofzo.
En sja, ik zoek het niet op : een net gemaaid grasveldje hou ik desnoods 2 uur mn adem in
quote:Ik heb vorige week een spuit gehad tegen de hooikoorts > prednizon
nou sprak ik een vriendin en die zei dat dat een paardenmiddel is
en vooral bij kanker veel wordt gebruikt
en dan een van de bijwerkingen is, dat je er een dikker hoofd van krijgt..
heeft iemand hier ervaring met dit medicijn??
Ik heb het nog steeds ongeopend in de kast liggen. Alleen al het kopen van Allerfree werkt tot nu toe vrij aardig.quote:Op zaterdag 17 april 2004 17:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik zit nu ook aan de allerfree, maar ik kreeg vandaag toch nog behoorlijk wat last. Hoop dat het eenmalig was, ik heb eigenlijk geen zin in zwaardere medicijnen.
quote:Op maandag 26 april 2004 14:08 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik heb het nog steeds ongeopend in de kast liggen. Alleen al het kopen van Allerfree werkt tot nu toe vrij aardig.
Bij mij liggen ze nu ook maar te liggen, afgelopen week nauwelijks last meer gehadquote:Op maandag 26 april 2004 14:08 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik heb het nog steeds ongeopend in de kast liggen. Alleen al het kopen van Allerfree werkt tot nu toe vrij aardig.
Nee hoor gewoon nemen als je last hebt of als je weet dat je ergens gaat komen waar het stoffig of pollig is.quote:Op zaterdag 24 april 2004 12:41 schreef ps2noob het volgende:
Wanneer werken de meeste pillen? Moet je ze echt dagelijks innemen voordat ze gaan werken? Of werken ze een aantal uren nadat je ze inneemt?
Van de site van Dr. Andrew Weil.quote:Op maandag 26 april 2004 14:05 schreef schatje het volgende:
Poster van Angel20 uit gesloten topic:
[..]
Bij mij irriteren ze niet alleen, ik krijg er meestal een giga bloedneus van ... hou het vooralsnog maar op Aerius en oogdruppels als ik het gejeuk in m'n ogen niet meer hou.quote:Op maandag 26 april 2004 14:26 schreef Acquiesce het volgende:
...
Neussprays werken niet bij mij maar verhogen de irritatie alleen.
Heb ook een aantal keren prednison gehad, een keer een spuit en een paar keer een pillenkuurtje. Was steeds vanwege hooikoorts en/of astma.quote:Op maandag 26 april 2004 14:05 schreef schatje het volgende:
Poster van Angel20 uit gesloten topic:
[..]
Het is erg ja, maar het kan absoluut nog erger, helaas...quote:Op maandag 26 april 2004 20:52 schreef P4nic het volgende:
Een hele dag niezbuien,snot,jeukend ogen is ZEER erg, je bent gewoon dood alsof je de hele dag gesport hebt.
Alleen in de hooikoortsperiode? Normaal is dat het hele jaar door hoorquote:Op maandag 26 april 2004 20:52 schreef P4nic het volgende:
Nu heb ik op aanraden van mijn huisarts begonnen met een kuur, iedere week krijg ik een spuit in de hooikoortsperiode en dit voor 3jaar, daarna zou het normaal volledig verdwenen moeten zijn.
Is dat desensibilisatie?quote:Op maandag 26 april 2004 20:52 schreef P4nic het volgende:
Nu heb ik op aanraden van mijn huisarts begonnen met een kuur, iedere week krijg ik een spuit in de hooikoortsperiode en dit voor 3jaar, daarna zou het normaal volledig verdwenen moeten zijn.
Als die prik bestond zou iedereen em wel krijgen, maar zo simpel werkt het helaas nietquote:Op dinsdag 27 april 2004 11:27 schreef Fulcrum_X het volgende:
uh als Aerius niet werkt (werkt bij mij overigens wel, Otrivin neusspray ook), moet je het toch weer melden bij je huisarts, en dan kun je een prik krijgen zodat je er nooit meer last van hebt?
Aerius werkt voor mij prima. Ik heb zomaar opeens hooikoorts gekregen en m'n huisarts roept dat je er ook zomaar ineens vanaf kan zijn ... dat zou leuk zijn ... Zolang dat niet zo is toch maar die pillekes slikken ... heb gelukkig geen bijwerkingenquote:Op dinsdag 27 april 2004 11:27 schreef Fulcrum_X het volgende:
Vraag me alleen af of ik nu mijn hele leven lang deze dingen dagelijks moet slikken![]()
Ik ben teveel gehecht aan een glas melk, bij mijn ontbijt, dus vergeet het maar.quote:Op dinsdag 27 april 2004 13:57 schreef Areteq het volgende:
Tip: vermijd zuivel
Bedankt voor de tip!!! Ik wilde in elk geval wel even aankijken of ik dit jaar weer in dezelfde mate klachten heb als afgelopen jaar, als het minder is (hoop ik van harte) dan is het misschien nog wel te doen. Maar als het weer zo heftig is dan wil ik het er toch serieus over gaan hebben...quote:Op maandag 26 april 2004 22:40 schreef Stephanie_l het volgende:
meestal moet je met een desensibilisatie beginnen in het najaar en je moet ervoor naar een kno-arts of allergoloog en die hebben meestal lange wachtlijsten, dan moet je nog allerlei allergietesten en zo waar ook weer wachtlijsten voor zijn, dus ik zou hierover op tijd met je huisarts praten, zeker niet tot na de zomer wachten!
Ligt eraan waarvoor je allergisch bent en hoe het weer is. (hoe warmer hoe eerder)quote:Op dinsdag 27 april 2004 17:34 schreef Thrice het volgende:
vanaf welke datum krijgen jullie weer klachten bij hooikoorts> graspollen allergie, ik heb alweer een paar dagen jeukende ogen![]()
Ik heb af en toe wel wat jeukerige ogen en loop wat te snotteren, maar weet nog even niet zo goed of het toeval is of dat inderdaad de grasjes wat aan het opkomen zijn...quote:Op dinsdag 27 april 2004 17:34 schreef Thrice het volgende:
vanaf welke datum krijgen jullie weer klachten bij hooikoorts> graspollen allergie, ik heb alweer een paar dagen jeukende ogen![]()
Ik heb ook acupunctuur gehad, in eerste instantie had ik het idee dat het wel wat deed (maar ja misschien is dat ook suggestie... geen idee je kan met je psyche blijkbaar ook een boel invloed hebben, denk ik). Maar mijn klachten werden toch weer erger. En ik vond het hele gebeuren behoorlijk prijzig en omdat ik er toch weinig van merkte ben ik ermee gestopt na een aantal behandelingen.quote:Op dinsdag 27 april 2004 18:58 schreef m0nica het volgende:
Ik heb zo'n twee jaar geleden een jaar lang een acupunctuur behandeling gehad (een geneeswijze met naaldjes en energiestromen. Volgens die geneeswijze zijn er een aantal energiebanen ontregeld als je last hebt van hooikoorts, en die kunnen weer goed geleid worden dmv wekelijks naaldjes op de plaats van zo'n energiebaan te zetten, en die een tijdje te laten zitten.) Dat werkte ook goed![]()
Ik geloof dat ik wel ongeveer de enige ben tot nu toe met acupunctuur..
Het begint meestal ergens in februari.quote:Op dinsdag 27 april 2004 17:34 schreef Thrice het volgende:
In Maart steekt het vaak voor het eerst de kop op bij mij.quote:Op dinsdag 27 april 2004 17:34 schreef Thrice het volgende:
Ja eej, das wel op een erg korte termijn dat jij verwacht dat ut iets doet.quote:Op dinsdag 27 april 2004 19:29 schreef Stephanie_l het volgende:
nee hoor, heb ik ook al geprobeerd, de avond dat ik was geweest leek het wel wat beter te zijn (maar eigenlijk is het 's avonds altijd wat minder erg) maar de volgende dag was het weer precies hetzelfde![]()
...en uitgelopen make-up, rode waterige ogen, een snot- of loopneus....quote:Op donderdag 29 april 2004 00:09 schreef DarkElf het volgende:
fietste gisterenmiddag door het park, zonnetje, bloemetjes, bloesem, pas gemaaide grasvelden....![]()
alles behalve het eerste (mijn mascara is rock solidquote:Op donderdag 29 april 2004 00:13 schreef DuchessX het volgende:
[..]
...en uitgelopen make-up, rode waterige ogen, een snot- of loopneus....
Ja, pollen stuiven niet/minder op de lucht in.quote:Op donderdag 29 april 2004 00:17 schreef Bluezz het volgende:
De ene dag gaat gewoon beter dan de andere, nu heeft het ook geregend... volgens mij helpt dat ook
Heb het ook wel vaker dan 1 keer geprobeerd natuurlijk he, ga niet na 1 keer opgeven.quote:Op donderdag 29 april 2004 00:08 schreef m0nica het volgende:
[..]
Ja eej, das wel op een erg korte termijn dat jij verwacht dat ut iets doet.
Of juist niet je auto doorluchten, want dan komen er misschien nog wel extra pollen bij... of is dat een rare gedachtengang???quote:Op donderdag 29 april 2004 00:24 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ja, pollen stuiven niet/minder op de lucht in.
Wat ik gisteren hoorde, het schijnt voor veel mensen het ergste te zijn in de auto. De pollen blijven namelijk in de stoelen hangen, en concetreren zich daar dus heel erg. Het is dan dus aan te raden om de auto door te luchten voordat je erin stapt.
Dat is geen rare gedachtengang, want die had ik wel verwacht. Het blijkt dat de pollen in de auto 'tot werking komen', dat gebeurt 's nachts, als de auto een tijd stilstaat. Waarom weet ik niet, misschien doordat er geen luchtstroom in de auto is. De pollen die eventueel binnenkomen, zullen dan minder erg zijn dat de pollen die eruit waaien.quote:Op donderdag 29 april 2004 10:41 schreef Nijna het volgende:
[..]
Of juist niet je auto doorluchten, want dan komen er misschien nog wel extra pollen bij... of is dat een rare gedachtengang???
Dat zou inderdaad heel goed kunnen. Toch heb ik er, ondanks mijn toch best lange haar, niet meer last van dan toen het nog korter was.quote:Op donderdag 29 april 2004 00:26 schreef Bluezz het volgende:
Yep en wist je dat in je haren ook heel veel stuifdingen blijven hangen?
Als ik er heel erg last van heb, ga ik soms wel 3X per dag met mijn kop onder de kraan... scheelt ook weer
O okee, dan zou ik er inderdaad mee stoppen..quote:Op donderdag 29 april 2004 06:27 schreef Stephanie_l het volgende:
[..]
Heb het ook wel vaker dan 1 keer geprobeerd natuurlijk he, ga niet na 1 keer opgeven.
De acupuncturist zei dat als het na 5 keer niet hielp, je net zo goed kon stoppen, ben toch een keer of 7 geweest, maar het hielp gewoon niet![]()
dat het niks doetquote:Op donderdag 29 april 2004 15:05 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Wat is jullie ervaring met aerus?
Aerius werkt bij mij wel goed, althans in die zin dat ik niet gek wordt van de jeuk in m'n hele hoofd. Er blijft altijd wel wat van een snotneuske over, maar dat neem ik voor lief. Wordt er hoogstens wat sloom van, maar van de hooikoortssymptomen die ik had werd ik nog veel slomer.quote:Op donderdag 29 april 2004 15:05 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Wat is jullie ervaring met aerus?
Weet je nog waar je dat bericht hebt gelezen, want ik vind het wel interessant eigenlijk. Zou wel willen weten hoe het dan precies zit (nieuwsgierig aagje he...?)quote:Op donderdag 29 april 2004 11:58 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Dat is geen rare gedachtengang, want die had ik wel verwacht. Het blijkt dat de pollen in de auto 'tot werking komen', dat gebeurt 's nachts, als de auto een tijd stilstaat. Waarom weet ik niet, misschien doordat er geen luchtstroom in de auto is. De pollen die eventueel binnenkomen, zullen dan minder erg zijn dat de pollen die eruit waaien.
Ik ken ook het verhaal niet nauwkeurig, maar zoiets maakte ik eruit op. Dus wie weet kan het mensen helpen. Ik had gisteren geen last in de auto.
OKquote:Op donderdag 29 april 2004 17:55 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Het was geen artikel, maar een tv-programma. Mijn moeder had het gezien, en vertelde het mij. Dus helaas kan ik je niet aan het complete verhaal helpen.
quote:Hallo,
Ik heb al vele jaren last van hooikoorts. Ik heb 3 jaar geleden een allergietest gehad waaruit bleek dat ik allergisch was voor gras. De hooikoorts uitte zich altijd door jeuk aan de ogen, neus verstopt en niesbuien.
Vorige week ben ik echter flink verkouden geweest en het erge gedeelte duurde 2 dagen. Dit was toen weg, maar bleef mijn neus verstopt (nu niet meer) en heb ik nu een kriebelhoest (niet continu). Ik gebruik nu wel mijn medicijnen.
Is het een kriebelhoest normaal bij hooikoorts? En ook als je dit eigenlijk nog nooit hebt gehad? Heb ik namelijk nog nooit gehad.
quote:[quote]Op maandag 3 mei 2004 17:53 schreef Tijger03 het volgende:
Jeukende tranende ogen, 30 keer per dagen niezen, jeukende neusgaten kortom de Hooikoorts slaat weer toe. is er hier iemand die een goed middelje weet hiertegen. Ik heb wel eens iets gehoord over een speciale thee die je kunt drinken om je weerstand tegen hooikoorts te verhogen. Maar misschien weet er hier iemand iets beters. ik wacht in spanning af. alsvast bedankt voor de reacties.![]()
Ja zijn van die miniscule pilletjes die je 1 keer per dag moet nemen geen idee hoe het heet ik heb er nog geen last van /quote:Op maandag 3 mei 2004 18:02 schreef schatje het volgende:
Poster van Tijger03 uit gesloten topic:
[..]
je krijgt er alleen wel een droge mond vanquote:Op maandag 3 mei 2004 18:27 schreef Steve-O het volgende:
Claritine ja
Ik gebruik naast de aerius tabletten de flixonase spray. Toen ik met de spray begon duurde het een tijdje voor ik er gewend aan was. Dat was wel langer dan drie weken. En ja het prikt enorm in het begin en lijkt meer slecht te doen dan goed. De bloedneuzen is een bekend bijverschijnsel, waar ik af en toe ook nog last van hebt. Maar bij mij werken beide nu goed. En ik heb de bijwerkingen er wel voor over (nu alleen nog af en toe een bloedneus). Ik hoef nu niet meer er voor te zorgen dat ik altijd zakdoeken bij me heb. Dat ik de hele dag een verstopte neus heb. Dat ik ook weer eens met plezier buiten kan zijn tijdens de hooikoorts tijd. Dat is me meer waard.quote:Op dinsdag 20 april 2004 22:32 schreef AnnekeM het volgende:
Ik gebruikte eerst Aerius tabletjes en dat hielp voor geen meter. Sinds 3 weken heb ik Flixonase neusspray.. Wat een spul zeg, vreselijkMijn neusslijmvlies is opeens zeer gevoelig. Als ik koude lucht inadem prikt het. De spray brand in mijn neus + voorhoofdholte en verder heb ik last van bloedneuzen.
De enige verandering die ik merk is dat ik geen loopneuzen meer heb, maar daarvoor in ruil hard het slijm op in de neusholten en komen al die bloed+slijm korstjes naar buiten als ik nies en mijn neus snuit. Echt...
Gisteren toevallig even langs de apotheek om iets te vragen en heb ik ook even gevraagd over de bloedneuzen. Het is inderdaad een bijwerking van Flixonase, maar wel een vreemde bijwerking vind ik zelf. Tis meer bloed dan slijmKreeg het advies om contact op te nemen met de kno-arts..waar ik 12 mei al een controle afspraak heb.
Vinden jullie dat het zin heeft om morgen even te bellen, of toch maar 3 weken wachten (12 mei) wachten?
Ik ben benieuwd of meerdere deze klachten hebben (gehad). Graag jullie advies.
Bij mij helpt die spray dus helemaal nietquote:Op zaterdag 1 mei 2004 18:43 schreef Samson het volgende:
Ik denk dat ik de gouden tip heb, ik heb zelf al jaaaaren van alles geprobeerd, je kunt de pil niet bedenken of ik heb hem wel geslikt, ook zo'n kuur gehad, homeopatische middelen geprobeerd, maar nu gebruik ik een neusspray: Nasacort, je moet het via je arts regelen omdat er cortosteroiden of zo inzitten. Dit werkt ook anders dan al het gedoe met die histamineblokkers (die stuk voor stuk bij mij voor meer last zorgen dan dat ik er wat aan heb).
Sinds ik de spray gebruik ben ik echt helemaal van klachten af!! Een aanrader dus![]()
Das jammer, ik hoopte dat sommige mensen wat aan mn tip zouden hebben, bij mij werkt al die pillenboel nl helemaal niet goed en dit dus wel, misschien werken de pillen bij jou weer beter? Sterkte iig, ik heb trouwens juni nog voor de boeg, dus nog wel even afwachten hoe het dit jaar gaat, juni is voor mij altijd de ergste maand qua hooikoorts en vorig jaar ging het dankzij de spray dus heel goedquote:Op dinsdag 4 mei 2004 08:25 schreef Partygurl het volgende:
[..]
Bij mij helpt die spray dus helemaal niet
ik vind het ook vreemd dat ik er dit jaar nog helemaal geen last van gehad heb.quote:Op dinsdag 4 mei 2004 18:47 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Vandaag is het mooi weer, voor de mensen die erg veel last van hooikoorts hebben. Ikzelf vond het vooral kutweer, want ik heb er dit jaar nog steeds (afkloppen, dan maar) bijna geen last van gehad.
Het werkt absoluut niet bij iedereen en het is ook zeker niet zo dat je er dan helemaal vanaf bent, tenzij je echt veel geluk hebt natuurlijk.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 22:26 schreef P4nic het volgende:
Je kunt ook een allergietest laten doen bij een neus/oog/oorspecialist en a.d.h. van de uitslag laten ze dan een middel maken, en moet je eerst 16w aan een stuk een klein spuitje hebben en daarna maandelijks een spuit dit gedurende 3j lang, dan ben je er vanaf. Ik zit nu al aan mijn 6de week en zonder had ik deze periode al goed last ervan nu amper last en zal nog verbeteren. Na die 3j ben je er voor altijd vanaf.
Toch moet er een verschil zijn hoor, want bij mij gaat het niet van hoog naar laag, maar van laag naar hoog, dus volgend jaar ga ik midden in het pollenseizoen de hoogste graad krijgen, het doeter niet toe wanneer je ermee begint, het is ALTIJD opbouwend, eens ik aan mijn 1 zit, krijg ik iedere maand een 1 toegespoten al is dit nu in of uit het seizoen. Volgende keer als ik om mijn spuit ga, ga ik eens informatie vragen ivm het verschil tussen het mijne en het jouwe. Jouw kuur werd vroeger ook toegepast en idd daar is men niet zeker dat het werkt.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 22:57 schreef Stephanie_l het volgende:
Dat is dus idd een desensibilisatiekuur.
Precies hetzelfde als bij mij, alleen moest ik al in de herfst beginnen omdat je tijdens het hooikoortsseizoen geen hoge dosering mag hebben, je krijgt dan via de lucht al een flinke dosis pollen binnen. Tegen het hooikoortsseizoen was ik totaal opgebouwd en moesten ze met afbouwen beginnen. In september of zo beginnen ze dan weer met ophogen. Ben nu ongeveer anderhalf jaar bezig.
Maar als ze je hebben gezegd dat het gegarandeerd werkt zou ik ze toch eens vragen waar ze dat vandaan halen. Uit onderzoek is gebleken dat het maar in 60-80% van de gevallen effectief is, dat is dus lang niet bij iedereen!
Bij mij is het nu wel iets minder lijkt het, maar zeker nog niet weg en ik ken een aantal mensen waarbij het niet of nauwelijks heeft gewerkt, maar bij anderen is het juist sterk verbeterd en bij eentje zelfs helemaal weg.
Maar een garantie is het dus absoluut niet!
Weerbericht waarschuwt men dus behoorlijk voor pollen, en als ik buitenkom zie ik er toch heus wat vliegen hoor... mijn ma zegt het zelf: " heb je er geen last van, want er vliegen behoorlijk wat pluisjes rond"quote:Op zaterdag 29 mei 2004 22:59 schreef Stephanie_l het volgende:
De laatste weken is het trouwens sowieso niet echt hooikoortsweer geweest, heb zelf nauwelijks last gehad en heb ook weinig mensen in m'n omgeving gezien die last hadden. Het was niet zo warm en heeft regelmatig wat geregend, dan zijn er minder pollen in de lucht en is het logisch dat je minder last hebt. Het kan dus ook daardoor komen dat je minder last hebt...
Wat er precies inzit zal ik komende donderdag eens vragen aan mijn dokter en met die pluisjes bedoelde ik die witte daar hechten de pollen zich aanvasten,zo verspreiden, je weet wel.quote:Op zondag 30 mei 2004 09:13 schreef Stephanie_l het volgende:
Ja, zeker hebben ze een allergietest gedaan.
Ik had ook twee verschillende concentraties, eerst werd concentratie A opgebouwd, daarna begon ik met concentratie B.
Maar wat zit er dan in die flesjes van jou? Pollen toch?
Dan wens ik je succes volgend jaar in het hooikoortsseizoen als je ook nog enorme doses pollen krijgt ingespoten :s
Pollen kun je trouwens niet zien in de lucht, maar goed. En misschien is het bij jou in de omgeving ook wel anders dan hier.
Maar als het écht gegarandeerd en heel snel en voor de rest van je leven zou werken, dan zou er toch niemand meer last van allergie hebben?
Ik kom even terug op wat ik gisteren schreef... Aargh wat kunnen ogen jeuken zeg... Heb mn lenzen maar weer uitgevist, want ik wreef ze zowat mn ogen uit...quote:Op dinsdag 1 juni 2004 18:01 schreef Nijna het volgende:
Ik moet zeggen dat het me dit jaar meevalt (tot nu toe dan).
Ik was weer gestart met de oogdruppels die ik vorig jaar ook gebruikte, en had toen veel last van mn ogen... heb toen besloten om ze maar even te laten staan en heb nu minder last (dus misschien wel wat overgevoelig voor een van de bestanddelen).
Ik gebruik nu telfast en prevalin x-tra sterk neusspray en dat gaat best aardig. Wel soms wat nieserig en beetje jeukogen, maar het is uit te houden...
Toevallig dat je dat zegt van die druppels, dat is precies de ervaring die ik ook heb, zal ook wel niet goed tegen een van de bestanddelen kunnen, heb je ook Livocab druppels dan?quote:Op dinsdag 1 juni 2004 18:01 schreef Nijna het volgende:
Ik moet zeggen dat het me dit jaar meevalt (tot nu toe dan).
Ik was weer gestart met de oogdruppels die ik vorig jaar ook gebruikte, en had toen veel last van mn ogen... heb toen besloten om ze maar even te laten staan en heb nu minder last (dus misschien wel wat overgevoelig voor een van de bestanddelen).
Ik gebruik nu telfast en prevalin x-tra sterk neusspray en dat gaat best aardig. Wel soms wat nieserig en beetje jeukogen, maar het is uit te houden...
en? wat zei hij?quote:Op zondag 30 mei 2004 10:57 schreef P4nic het volgende:
[..]
Wat er precies inzit zal ik komende donderdag eens vragen aan mijn dokter
Nee, Emadinequote:Op zaterdag 5 juni 2004 11:44 schreef Samson het volgende:
[..]
Toevallig dat je dat zegt van die druppels, dat is precies de ervaring die ik ook heb, zal ook wel niet goed tegen een van de bestanddelen kunnen, heb je ook Livocab druppels dan?
Ik heb in het begin claritine (ik meen hetzelfde als allerfree) geslikt en dat heeft een tijdje best gewerkt, maar ik denk dat het per persoon verschillend is. Kwestie van proberen denk ik... Die neussprays helpen bij mij niet tegen het niezen, maar voorkomen wel dat de boel verstopt of dat ik de hele dag een loopneus heb...quote:Op zaterdag 5 juni 2004 14:33 schreef Jojogirl het volgende:
Heeft iemand hier trouwens nog tips voor anti-hooikoorts dingen die bij de dorgist te verkrijgen zijn en goed helpen?
Vandaag weer nergens last vanquote:Op dinsdag 8 juni 2004 09:35 schreef LoverBoy het volgende:
weer niezen enzo![]()
Wat slikt ie dan?quote:Op woensdag 9 juni 2004 18:56 schreef ruby het volgende:
Vanochtend had ik op weg naar m'n werk wat snotmomenten, niezen, branderige ogen... En m'n vriend ligt nu voor pampus op de bank vanwege z'n hooikoorts en het pilletje dat ie genomen heeft. Wordt ie altijd helemaal gaar van.
Mizollen. Hij wordt daar nogal slaperig van.quote:Op woensdag 9 juni 2004 18:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wat slikt ie dan?
Ik heb van Allerfree al soms het idee dat ik er slaperig van word, ik slik het meestal dan ook maar voordat ik naar bed ga.quote:Op woensdag 9 juni 2004 19:20 schreef ruby het volgende:
[..]
Mizollen. Hij wordt daar nogal slaperig van.
Ikzelf heb ook Mizollen, maar ik heb er weinig last van, althans niet dat ik weet.
Het is dit jaar inderdaad érg. Vooral de afgelopen twee weken waren dramatisch wat betreft ontstoken ogen, niesbuien, kriebels etc. Ik word er ook erg suf en moe van (ook van de pilletjes die ik neem).quote:Op donderdag 10 juni 2004 10:12 schreef wendy-tje het volgende:
Ik meld me ook maar aan... het is dit jaar weer erger dan voorgaande jaren...
Die 'wonderspuiten' van de huisarts heb ik ook al eens gehad, tot ik allergische reacties begon te vertonen tegen de spuiten![]()
Nu doe ik het redelijk op middeltjes van de drogist, maar sporten zoals ik dat normaal doe is er echt niet bij![]()
Geweldig toch? Das toch wel de goede houdingquote:Op donderdag 10 juni 2004 10:31 schreef RaisinGirl het volgende:
[..]
Het is dit jaar inderdaad érg. Vooral de afgelopen twee weken waren dramatisch wat betreft ontstoken ogen, niesbuien, kriebels etc. Ik word er ook erg suf en moe van (ook van de pilletjes die ik neem).
De allergie tegen die wonderspuiten heb ik ook gehad: het begon op een gegeven moment al pijn te doen als de vloeistof in mijn arm werd geïnjecteerd en ik had er nog dagen last van, terwijl het resultaat minimaal was.
Maar het is mooi weer, dus mijn humeur is ondanks alles niet stuk te krijgen!.
Heb ik ook, tdoet een paar dagen pijn, is dik, rood, jeukt als de ziekte...quote:Op donderdag 10 juni 2004 10:31 schreef RaisinGirl het volgende:
De allergie tegen die wonderspuiten heb ik ook gehad: het begon op een gegeven moment al pijn te doen als de vloeistof in mijn arm werd geïnjecteerd en ik had er nog dagen last van, terwijl het resultaat minimaal was.
Helpt de telfast bij je moeder? Ik slik het ook, maar het helpt niet zoveel... in de zin van dat ik nog steeds klachten heb (vooral de jeuk in mn ogen vind ik erg hinderlijk). Morgen maar weer naar de huisarts, vragen of hij nog iets anders weet.quote:Op donderdag 10 juni 2004 10:41 schreef Beaker1 het volgende:
Ik had vreselijke hooikoorts en daavoor slikte ik altijd ClarentineSinds 3 jaar is het geheel verdwenen
![]()
Mijn moeder heeft het wel nog steeds heel erg en slikt nu Tellfast
Alle mensen met hooikoorst, sterkte deze maanden
Telfast 500 ???? Is dat niet een beetje veel? (ik slik 180mg)quote:Op donderdag 10 juni 2004 11:02 schreef vinnie81 het volgende:
Zyrtec, Xyzal, clarentine, triludan niets werkt meer dus ik naar de huisart vragen om een paardemiddel.. geeft ie me die aerius pillen, maar die werken blijkbaar ook niet. Misschien kan ik eens vragen naar dat telfast 500, misschien dat dat iets is.
Mijn ma had tot 2 jaar hetzelfde als ik. Iets minder erg, maar erg zat. Toen heeft ze 3 keer 30 minuten een acupunctuur sessie gehad tegen haar hooikoorts en nooit meer last van gehad. Ik ben daar sinds vorige week ook mee begonnen. 5 keer een uur hehe Dus eerst ff kijken of dit gaat werken,...
Ik heb al enige jaren heel erg veel last van niesaanvallen aan het einde van de lente/begin zomer. Hiervoor gebruik ik meestal neusspray (Prevalin), dit jaar voor het eerst een neusspray-op-recept, en dat helpt redelijk, alleen is hier afgelopen maandag het gras gemaaid (groot grasveld in de buurt), en toen hielp niks meer.quote:Op donderdag 27 juni 2002 14:03 schreef nikky het volgende:
ik heb al jaren last van hooikoorts en heb ook hele erge niesaanvallen.
[...]
wat gebruikt de medefokker en hoe gebruik je het
Vermogen??? Bij mij kost het maar 30 euro per keer...quote:Op donderdag 10 juni 2004 11:09 schreef Nijna het volgende:
[..]
Telfast 500 ???? Is dat niet een beetje veel? (ik slik 180mg)
Mijn broertje heeft ook baat gehad bij acupunctuur, die heeft sindsdien weinig last en heeft geen medicijnen meer geslikt.
Ik ben ook bij die acupuncturist geweest en na een stuk of 5 behandelingen leek het niet echt te werken en het kostte me ook nog eens een vermogen, dus ik ben ermee gestopt...
Ik was meer kwijt voor de acupunctuur en als ik dan geen effect zie dan heb ik dat er niet voor over...quote:Op zaterdag 12 juni 2004 01:21 schreef vinnie81 het volgende:
[..]
Vermogen??? Bij mij kost het maar 30 euro per keer...
Idd, en er komt nog zo'n lekkere droge dag aan....quote:Op maandag 14 juni 2004 16:58 schreef Nijna het volgende:
AAAAAAAAAAAAARGH, nu heb ik ondanks die nieuwe druppels en tabletjes nog jeuk aan mn oog (1 maar gelukkig momenteel, maar laat ik niet te hard juichen).
Afgelopen weekend ging het wel goed eigenlijk, maar ja zaterdag ook een goddelijke regenbui gehad hier en zondag nauwelijks naar buiten geweest. Vandaag moest ik wel weer op de fiets tussen de bermen die volstaan met bloeiend grasen t jeukt weer...
Volgens het weerbericht op de radio, vanavond kans op een buitje hier in het noorden...quote:Op maandag 14 juni 2004 18:11 schreef wendy-tje het volgende:
Idd, en er komt nog zo'n lekkere droge dag aan....
Irritant hè, dan heb je er last van als het je slecht uitkomt en een paar uur later is er niks aan de hand. Met hetzelfde weer in dezelfde omgeving ...quote:Op dinsdag 15 juni 2004 15:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Vandaag vet last gehad van m'n ogen, maar nu is het weer helemaal over...
Ja, ik snap er ook geen bal van. Mijn linkeroog zag er uit alsof het was dichtgeslagen, en een uur later was er niks meer aan te zien...quote:Op dinsdag 15 juni 2004 16:00 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
Irritant hè, dan heb je er last van als het je slecht uitkomt en een paar uur later is er niks aan de hand. Met hetzelfde weer in dezelfde omgeving ...![]()
![]()
Eej Psycho_Flip!quote:Op woensdag 9 juni 2004 20:28 schreef Psycho_Flip het volgende:
Whehehe.. Ho.. Sorry.. Vorig jaar zou ik dus ook hier hebben kunnen posten dat ik er last van had, maar eind maart/begin april heb ik een allergie-test gehad waaruit bleek dat ik een rhinitis vasomotorica had.. (chronische neusslijmvliesontsteking) Hier heb ik nu dus neusspray voor (Nasonex) en ik heb nog totaal geen last gehad van niezen of zo door pollen of iets anders.. (Ik had er eigenlijk het hele jaar door wel af en toe last van, zie: Allergietest
@Anneke_M: Echt balen.. Het ging eindelijk de goede kant op (toch??) en nu heb je dit weer.. Sterkte..
Ik ben ook sinds een week goed verkouden en ik dacht dat het gewoon flink verkouden was bovenop de hooikoorts, maar het lijkt een beetje te blijven hangen. Ik wist helemaal niet dat je ook brochitis kon krijgen tgv de allergie...quote:Op dinsdag 15 juni 2004 20:19 schreef AnnekeM het volgende:
Eej Psycho_Flip!
Ja, het ging inderdaad een tijdje goed, week of 2 toen ik de Rhinocort net gebruikte en 2 weken terug ging het dus goed mis.. Leek eerst gewoon een goede ontsteking/verkoudheid te zijn die maar niet over ging.. Toch maar naar de huisarts, conclusie: bronchitis als gevolg van de allergie.
Kep 'n antibioticakuur gekregen en heb zojuist het laatste tabletje ingenomen. Het is voor de helft minder geworden, maar nog niet overDaarnaast kreeg ik nog Xyzal als extra antihistaminica naast de Rhinocort. Verder nog Ventolin van mijn broertje gebruikt als ik het erg benauwd had.
Morgen moet ik weer voor controle naar de kno-arts, ben benieuwd wat die gaat zeggen. Dit is een grote teleurstelling![]()
Das balenquote:Op dinsdag 15 juni 2004 21:43 schreef Nijna het volgende:
Ik ben ook sinds een week goed verkouden en ik dacht dat het gewoon flink verkouden was bovenop de hooikoorts, maar het lijkt een beetje te blijven hangen. Ik wist helemaal niet dat je ook brochitis kon krijgen tgv de allergie...![]()
Ik blijf nog even hopen dat ik gewoon een flinke verkoudheid te pakken heb... maar begin een beetje te twijfelen...
Ik herken je verrhaal. Zelf heb ik ook veel last in ruimten waar er wordt gerookt, maar ook buiten in een groepje. Er hoeft maar 1 iemand te roken in mijn bijzijn en ik heb er last van. Mijn ogen beginnen als eerste te tranen, daarna gaan mijn neus, keel en longen prikkelen, gevolg: loopneus en kuchen.quote:Op woensdag 16 juni 2004 15:43 schreef Represent het volgende:
Goed topic.
Zit zelf ook al jaren te kloten. Alles gehad, en nu zo'n test gedaan... bomen, gras en onkruid... stja... advies als de klachten blijven, is zo'n spuit. wel blij met zo'n conclusie van de dokter na 10 jaar...
Nu vraag ik me het volgende af... 'k heb ook steeds een beetje bloederige neus (vaak in snot) en ben steeds doodmoe wakker (ook met het raam dicht).
Maar hebben jullie ook zo'n ontzettende last van rook? Als ik drie keer adem haal in die rook, zetten m'n slijmvliezen op (in m'n holtes) voel ik een ontzettende druk in m'n hoofd, en binnen één minuut ben ik stront sjaggerijnig.... ik kan nieteens op een teras zitten! Heb er het hele jaar door wel last van, maar in de hooikoorts periode helemaal! Net weer een flinke voorhoofdsholte ontsteking achter de rug.
En waar ik dan helemaal doodmoe van wordt, is dat iedereen zegt dat je je aanstel, en dan moet je maar buiten gaan zitten, als de heren willen roken... dom volk. Mag hopen dat die sigaretten hun werk goed doen.
Dussuh... nog meer rook klachten?
Ik ben afgelopen vrijdag bij de huisarts geweest en die vroeg of het ook op mn longen was geslagen, maar ik zei dat het dacht dat het mijn verkoudheid was... Nu twijfel ik.quote:Op woensdag 16 juni 2004 14:08 schreef AnnekeM het volgende:
Das balenIk hoop voor je dat het een verkoudheid is en binnen korte tijd vanzelf overgaat. Ik zou voor de zekerheid even langs de huisarts gaan om te voorkomen dat de infectie uitbreid en het langer duurt voor het over is.
Yep, zover ik weet moet je daarom een maand van te voren beginnen met die pillen.quote:Op woensdag 16 juni 2004 17:12 schreef Nijna het volgende:
[..]
Heeft dat spul tijd nodig om "op te bouwen"???
Ook dat moe zijn herken ik, al heb ik geen idee of het van de hooikoorts is. Al dat gesnotter helpt natuurlijk wel mee...
Ik voel me altijd zo'n zeur als ik vraag of men buiten wil roken omdat ik er last van heb... Ben wel blij dat het in veel openbare gebouwen niet meer mag!
Heb jij het ook over antihistamine spul? Aan de ene kant snap ik het er op tijd mee beginnen wel, want misschien als je nog geen klachten hebt dat je ze makkelijker kan voorkomen dan wanneer je ze wel hebt. Maar dan vind ik het raar dat dat me nog nooit verteld is...quote:Op woensdag 16 juni 2004 17:56 schreef Represent het volgende:
[..]
Yep, zover ik weet moet je daarom een maand van te voren beginnen met die pillen.
desensibilisatie en hyposensibilisatie zijn hetzelfde. Ik vroeg dit omdat ik anderen ook wel eens over een speciale hooikoorts spuit heb horen praten. Een sensibilisatie (immunisatie) is niet 1 spuit, maar meerdere.quote:Op woensdag 16 juni 2004 16:25 schreef Represent het volgende:
Die laatste volgens mij. 'k Wil nog een keer naar een KNO arts, want dat rook probleem is het hele jaar door. 'k Snapte niet dat ik steds sjaggerijnig werd, maar blijkt dus dat die slijmvliezen gaan irriteren en daardoor druk op je hoofd komt -> sjaggerijnig. En da's inderdaad niet zo erg, maar dat iedereen altijd maar zegt dat je je aanstel. Verleden jaar op vakantie geweest met 3 maten,... weekend in een rokerige omgeving (roken alle 3), en voila... oogontsteking. En nu zijn ze't vergeten, en is het weer aanstellerij... stelletje goudvissen...
Waarom moet die KNO-arts ook instemmen met desensibilisatie, kan de huisarts dat niet doen?quote:Op woensdag 16 juni 2004 18:52 schreef AnnekeM het volgende:
Ik ben vandaag weer bij de kno-arts geweest en stom genoeg vergeten te vragen of dit misschien een moment is om te beginnen met desensibilisatie. Mijn huisarts is er voorstander van, maar mijn kno-arts niet. Hij wil liever eerst kijken naar medicijnmogelijkheden voor hij begint met een desensbilisatiekuur. Het vraagt veel doorzettingsvermogen. Bovendien kunnen de allergieklachten binnen korte tijd verdwijnen en/of helpen de medicijnen erg goed.
Ik heb nu nog meer klachten, dus zou wel graag aan zo'n kuur willen beginnen.
Jammer genoeg moet de kno-arts toestemming geven voor een desensibilisatie. Misschien na de zomer nog eens vragen?
Ik denk er net zo over. Ook al werken de medicijnen wel, zou het fijn zijn om daarnaast ook de desensibilisatie te doen. Dan heb ik in mindere mate last van mijn klachten en ben dan hopelijk ook helemaal klachtenvrij na 3 a. 5 jaar.quote:Op woensdag 16 juni 2004 20:28 schreef Nijna het volgende:
Waarom moet die KNO-arts ook instemmen met desensibilisatie, kan de huisarts dat niet doen?
Ik heb laatst in een (al wat ouder 2000/2001) farmacotherapeutisch kompas zitten kijken daar stond dat je met desensibilisatie zou moeten starten na de allergische periode, voor gras zou dat september zijn (ongeveer).
Het is niet gezegd dat het werkt, tenminste dat is wat mijn huisarts vorig jaar zei en daarom is hij er niet zo happig op.
Ik zit er toch ook wel ernstig over te denken om het er toch nog eens over te hebben... Ook als de medicijnen wel goed zouden werken, ben ik toch een beetje bang dat dat van korte duur is (was al eerder zo met claritine en zyrtec). En ik baal er gewoon van dat ik het grootste gedeelte van de zomer mijn lenzen niet in kan. Want het kijkt zoveel beter met mijn lenzen (heel verhaal, maar ik zie met mn lenzen gewoon beter). En de jeuk is soms echt niet te harden.
Kan natuurlijk ook overwegen om mn ogen te laten laseren, dan heb ik het gezeur van mn contactlenzen ook niet meer. Maar ja... dat is wel een dure grap...
Ik heb het farmacotherapeutisch kompas (2000/2001) er nog ff bijgepakt.quote:Op woensdag 16 juni 2004 22:36 schreef AnnekeM het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het begin van de desensibilisatie bij huisstofmijtallergie? Deze allergie is het hele jaar door actief![]()
Weet iemand toevallig ook hoeveel procent van de patiënten met huisstofmijtallergie die een desensbilisatiekuur ondergaan baat hebben bij de desensbilisatie?
Ik heb even op internet rondgekeken en vond www.farmacotherapeutischkompas.nl. Jammer genoeg geen info gevonden over hyposensibilisatie. Hier en daar staat wat info over Hooikoorts en de medicijnen die daarbij gebruikt worden.quote:Op donderdag 17 juni 2004 09:06 schreef Nijna het volgende:
-tekst-
Ik weet niet hoe up-to-date deze info nog is, het is immer als een oudere versie... en aangezien er steeds onderzoek is naar vanalles en nog wat is het misschien allang weer achterhaalt, maar dit is dus wat ik aan info heb hier...
Nou, hier plensde het even een uurtje geleden, ik net naar buiten, hoppa ... dikke ogen, niesen, tranen ... en bedankt ... volgens mij ben ik nou ook nog allergisch voor regen of zoquote:Op donderdag 17 juni 2004 16:06 schreef AnnekeM het volgende:
Is het vandaag typisch hooikoorts weer, of ligt het weer aan mezelf?
Ik heb helaas geen scanner, anders had ik het met alle liefde ingescand... Hebben ze niet zo'n ding in de bieb ofzo dat je er een kopietje van kan maken??? Hoe recenter de versie hoe beter natuurlijk...quote:Op donderdag 17 juni 2004 16:06 schreef AnnekeM het volgende:
Zou je dat stukje uit het kompas voor me willen scannen en naar me willen mailen? mailadres > zie profiel.
Dan zou ik dat de volgende x eventueel mee kunnen nemen naar de kno-arts. Ik moet hem natuurlijk wel kunnen overtuigen waarom ik het wil, omdat hij dus geen voorstander is.
Volgens mij is het typisch hooikoortsweer, had ook weer veel last vandaag.quote:Ik liep vanmiddag uit school, was nog maar een paar stappen buiten en mijn ogen begonnen weer te prikkelen en te tranen *zucht*Kon niet eens ff normaal naar de bus lopen.
Is het vandaag typisch hooikoorts weer, of ligt het weer aan mezelf?
Ik had vorige week ook last van mn keel en stem half weg enzo... M'n keelpijn is inmiddels wel weg, maar ik rochel behoorlijk en mn hele hoofd zit vol met snot. M'n stem is weer aardig in orde.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 03:19 schreef nein het volgende:
Maar een paar dagen later begon ik een zere keel te krijgen, en werd steeds kriebeliger in mn keel, tot ik op een dag gewoon mn stem kwijt was. En dat 2 dagen lang :S, enorme pijn gehad in mn keel, en nu zit ik sinds 4 dagen met een ENORME kriebelhoest en hoest ik sochtends allemaal vastzittende (groene..juk) shit op. Vooral s'avonds voor t slapengaan en sochtends heb ik last van de kriebel, en ik kan niet te lang praten, want dan raak ik mn stem weer kwijt.
Ik denk niet dat t zomaar een verkoudheid is, anders had ik volgens mij wel "gewoon" last gehad van kriebel in mn neus en niezen enzo, en dat is wel helemaal weg. (Ik heb wel allerfree pilletjes)
ugh
*hoest nog maar es*
Inderdaad, ik had al een afspraak staan, en ben er vanochtend geweest, ik heb maar wat codeine tabletjes gekregen. Als dat de kriebelhoest wegneemt ben ik een gelukkig mens, dan kan me die zere keel gestolen worden! Ik mag deze pilletjes ook gewoon samen met mn hooikoorts tabletten nemen, dus hopelijk is het vanaf morgen een stuk minder!quote:Op vrijdag 18 juni 2004 11:03 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik had vorige week ook last van mn keel en stem half weg enzo... M'n keelpijn is inmiddels wel weg, maar ik rochel behoorlijk en mn hele hoofd zit vol met snot. M'n stem is weer aardig in orde.
Ik weet niet zo goed of het nou een verkoudheid is of van de hooikoorts, ik denk allebei en dat het elkaar in stand houdt ofzo...
Nein, als je zo blijft hoesten misschien toch ff langs de huisarts?
allergisch voor regen? Bij ons (friesland) heeft het gisteren niet geregend, vannacht pas. Maakt het iets uit dan of het heeft geregend of niet? Zou juist denken dat graspollen dan nat worden en op de bodem blijven i.p.v in de lucht hangen.quote:volgens mij ben ik nou ook nog allergisch voor regen of zo
Ze hebben in de bieb wel een kopieermachine. Dus zou je eventueel wel een kopietje kunnen maken en het naar mij sturen?.. Als je dat zou willen doen? Ik zie net dat je ook in friesland woont, misschien toevallig om de hoek?quote:Hebben ze niet zo'n ding in de bieb ofzo dat je er een kopietje van kan maken??? Hoe recenter de versie hoe beter natuurlijk...
Precies zoals bij mij de bronchitis is begonnen. Ik dacht eerst ook aan een stevige verkoudheid tot het maar niet over ging. Jammer genoeg heb ik er wat te lang mee door gelopen (eigen schuld) en begin ik nu aan m’n 2e antibioticakuurquote:Volgens mij is het bij mij op mn longen geslagen, ik had 2 weken terug last van jeukende neus, gehemelte dat maar bleef jeuken en niesbuien..ogen had ik voor t eerste geen last van. Maar een paar dagen later begon ik een zere keel te krijgen, en werd steeds kriebeliger in mn keel, tot ik op een dag gewoon mn stem kwijt was. En dat 2 dagen lang :S, enorme pijn gehad in mn keel, en nu zit ik sinds 4 dagen met een ENORME kriebelhoest en hoest ik sochtends allemaal vastzittende (groene..juk) shit op. Vooral s'avonds voor t slapengaan en sochtends heb ik last van de kriebel, en ik kan niet te lang praten, want dan raak ik mn stem weer kwijt.
Ik zal eens even kijken... is inderdaad een idee. Maar dan ga ik wel ff naar de supermarkt hier in de buurt, dat is wat dichterbij dan de biebquote:Op vrijdag 18 juni 2004 17:13 schreef AnnekeM het volgende:
Ze hebben in de bieb wel een kopieermachine. Dus zou je eventueel wel een kopietje kunnen maken en het naar mij sturen?.. Als je dat zou willen doen? Ik zie net dat je ook in friesland woont, misschien toevallig om de hoek?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |