abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18038756
Ik ben mijn keldertje aan het opruimen en vind nog gewoon 2 flessen champagne, helaas geen moet maar het type dat je in kerstpakketten vind. Ik weet dat ze dit jaar gekregen zijn maar weet iemand of ze nu nog te drinken zijn. Heb wat te vieren en wilde champagne schenken maar wil natuurlijk niet dat ik straks die flessen uitschenk en het is niet te zuipen. Anders ga ik toch ff naar de winkel om een paar flesjes te halen.
I've had enough of the world, and its people's mindless games
pi_18038777
Echte champagne is hoe ouder hoe beter !!!
pi_18038953
Champagne en wijn zijn in princiepe onbeperkt houdbaar, maar de smaak kan wel iets veranderen na lange tijd.
  maandag 29 maart 2004 @ 13:49:52 #4
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_18038976
Tot op zekere hoogte, ja. Niet oneindig, uiteraard. Echte champagne (echte champagne is alleen echte champagne als je op het etiket ook het woord 'champagne' vindt - althans, dan komt ie uit de champagne-streek) houdt zich wel een jaartje of wat. Betere mousserende wijnen uit andere streken doen dat ook, maar zogenaamde Gall&Gall-bubbels van vierenhalve euro zou ik toch binnen een jaartje opdrinken. Overigens, champagne heeft hoogstzelden een jaartal omdat gebruik gemaakt wordt van oogsten van diverse (opeenvolgende) jaren. Als je een fles (echte) champagne tegenkomt met een jaartal adviseer ik een [TK] in V&A
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_18038999
Echte champagne kan wel even mee. Als het buubeltjeswijn is dan zou ik ff naar de winkel lopen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_18039030
quote:
Op maandag 29 maart 2004 13:48 schreef vanOekelen het volgende:
Champagne en wijn zijn in princiepe onbeperkt houdbaar, maar de smaak kan wel iets veranderen na lange tijd.
Wat een BS, een bordeaux kun je na een jaar alleen nog gebruiken als azijn.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  maandag 29 maart 2004 @ 14:23:32 #7
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_18039720
Ik lees hier veel onzin en weinig zinnigs
1) Een wijn is NIET onbeperkt houdbaar
2) De houdbaarheid ligt erg aan hoe ze bewaart worden, maw, in een donkere kelder bij 12 graden continu is ie langer goed dan in de woonkamer.
3) Een wijn wordt niet noodzakelijk beter als ie een paar jaar bewaard wordt, het gros wat je in de super of bij slijter koopt is op dronk, en moet niet nog jaren worden bewaard.
4) Alleen de betere rode wijn rijpt goed met een jaar of 8 kelder, bij een witte wijn maakt het helemaal niet uit, die wordt niet beter, en kan er eigenlijk alleen maar slechter op worden, hoewel je als je hem goed bewaard, hij wel een paar jaar houdbaar is mits ie een goede wijn is

De enige zinnige raad die ik je kan geven is, probeer het gewoon, als ie nog schuimt is ie nog okay.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')