welkom in mijn topicquote:Op zondag 28 maart 2004 22:13 schreef Skv het volgende:
Jij bent de bovenste. Dat is te herkennen aan de geur.
Heel vaak zien petjes er anders uit dan hoofddoekjes (uiterlijke vertoon). Maar misschien is dat op sommige plaatsen anders.quote:Op zondag 28 maart 2004 22:26 schreef Grolsch2002 het volgende:
Als je wel hoofddoekjes mag dragen en geen petjes vind ik dat sowieso achtelijk het gaat niet om de achterliggende gedachte maar het gaat om het uiterlijke vertoon
Het gaat toch om het ideequote:Op zondag 28 maart 2004 22:36 schreef gelly het volgende:
Leer eerst het verschil tussen een hoofddoek en een chador
Niet echt lijkt me.quote:Op zondag 28 maart 2004 22:41 schreef Manweth het volgende:
[..]
Het gaat toch om het idee
Je doet maar!quote:Op zondag 28 maart 2004 22:41 schreef Manweth het volgende:
[..]
anders ga ik morgen ook zo naar school
Dat is mijn geloof: Bin Laden kan elk moment een atoombom naast de deur leggen!
Zou eigenlijk gewoon heel nederland moeten doenquote:Op zondag 28 maart 2004 22:49 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Je doet maar!
schooluniformenquote:Op zondag 28 maart 2004 22:57 schreef Umbabarauma het volgende:
Iedereen moet zijn/haar identiteit kunnen tonen in Nederland, ook (of juist) op scholen. Als ze hoofddoekjes gaan verbieden, moeten ze consequent zijn en het schooluniform verplicht stellen.
foto 1 berta met een hoofddoekjequote:Op zondag 28 maart 2004 22:09 schreef Manweth het volgende:
Laat ik het even inleiden.
Laatst was er een hele discussie gaande over of moslim hoofddoekjes nou verboden moeten worden op scholen of niet.
Nou heb ik even twee foto's gemaakt.
Een van Berta:
[afbeelding]
En een van mijzelf
[afbeelding]
Berta en ik met hoofddoek op.
Foto 1:
[afbeelding]
Foto 2:
[afbeelding]
Nou wie ben ik?
Dat bedoel ik nou. Je kunt bij sommigen niet eens zien wie wie is.
En zij maar zeiken dat het racisme is.
Stemmen!!!!
Poll: Moeten hoofdoekjes op school verboden worden?Ja Geen mening Nee
Tussenstand:
[afbeelding]
Verklaar je nader aub
Wat heb je dan aan een gasmaskerquote:Op zondag 28 maart 2004 22:41 schreef Manweth het volgende:
[..]
anders ga ik morgen ook zo naar school
[afbeelding]
Dat is mijn geloof: Bin Laden kan elk moment een atoombom naast de deur leggen!
Laten zien dat het begrip hoofddoekje zeer breed genomen kan worden, en dus iemand totaal onherkenbaar over straat kan gaan.quote:Op zondag 28 maart 2004 23:02 schreef nikky het volgende:
[..]
foto 1 berta met een hoofddoekje
foto twee jij
foto drie en vier 1 van jullie met een chador.....
wat wil je nu eigenlijk?
Er zit een principieel verschil tussen identiteit en religieuze uiting....quote:Op zondag 28 maart 2004 22:57 schreef Umbabarauma het volgende:
Iedereen moet zijn/haar identiteit kunnen tonen in Nederland, ook (of juist) op scholen. Als ze hoofddoekjes gaan verbieden, moeten ze consequent zijn en het schooluniform verplicht stellen.
een hoofddoekje en een chador zijn twee verschillende dingen.quote:Op zondag 28 maart 2004 23:06 schreef Manweth het volgende:
[..]
Laten zien dat het begrip hoofddoekje zeer breed genomen kan worden, en dus iemand totaal onherkenbaar over straat kan gaan.
In tegenstelling tot een petje in de klas.
Dat is mijn probleem.
jup, we willen de TS met hoofddoek zienquote:Op zondag 28 maart 2004 23:13 schreef nikky het volgende:
een hoofddoekje en een chador zijn twee verschillende dingen.
Ga je reactie eens editten, straks denken ze nog dat je een racist bent, en je wilt niet geband worden toch?quote:Op zondag 28 maart 2004 23:23 schreef yogidrink het volgende:
hoofddoekje en chador verbieden.
Ik mag geen pet op in de klas maar Fatima wel haar hoofddoek.
en met voor religeuze bedoelingen draag jij je pet? addidas? nike?quote:Op zondag 28 maart 2004 23:23 schreef yogidrink het volgende:
hoofddoekje en chador verbieden.
Ik mag geen pet op in de klas maar Fatima wel haar hoofddoek.
STFUquote:Op zondag 28 maart 2004 23:25 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Ga je reactie eens editten, straks denken ze nog dat je een racist bent, en je wilt niet geband worden toch?
Ik vind het alletwee storend. Maar religeuze bedoelingen moeten ze doen waar dat "normaal" is.quote:Op zondag 28 maart 2004 23:26 schreef nikky het volgende:
[..]
en met voor religeuze bedoelingen draag jij je pet? addidas? nike?
vind ik geen vergelijking.
en ik vind een hoofddoekje niet storend. een chador vind ik wat anders. je kan die persoon haar gezecht niet zien.
je vraagt mensentoch ook niet die een kruisje om hun nek dragen om hem af te doen?
ja maar dan komt papa op school en dient aanklacht in en we worden dan racisten genoemd.quote:Op zondag 28 maart 2004 23:27 schreef sniperlu het volgende:
als het goed is. wordt het verboden op school....
Ik vind van niet. Wat is het verschil tussen een hoofddoek en een (bijvoorbeeld) skatersbroek? Dat de een zijn geloof uit door een hoofddoek te dragen, en de ander uit zijn 'geloof' (de ideën van zijn/haar subcultuur) door een skatersbroek te dragen. (Is misschien een beetje een scheve vergelijking, maar you catch my drift.)quote:Op zondag 28 maart 2004 23:08 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Er zit een principieel verschil tussen identiteit en religieuze uiting....
kijk alweer iemand die bang is dat die racist wordt genoemd.quote:Op zondag 28 maart 2004 23:29 schreef sniperlu het volgende:
ik bedoel het niet kwaad natuurlijk.. was op het nieuws
met een skatersbroek bedek je niet meer dan de helft van je hoofd. dat is het verschil.quote:Op zondag 28 maart 2004 23:30 schreef Umbabarauma het volgende:
[..]
Ik vind van niet. Wat is het verschil tussen een hoofddoek en een (bijvoorbeeld) skatersbroek? Dat de een zijn geloof uit door een hoofddoek te dragen, en de ander uit zijn 'geloof' (de ideën van zijn/haar subcultuur) door een skatersbroek te dragen. (Is misschien een beetje een scheve vergelijking, maar you catch my drift.)nee
ik kan me vergissen hoor... maar hebben roomskatolieke zusters (nonnen) geen hoofddoek op?quote:Op zondag 28 maart 2004 23:29 schreef yogidrink het volgende:
[..]
Ik vind het alletwee storend. Maar religeuze bedoelingen moeten ze doen waar dat "normaal" is.
Naar nederland komen betekend aanpassen.
Waarom kan het niet normaal zijn op school? Moet iedereen dan een lid worden van de grijze massa en mag niet opvallen door zijn/haar overtuigingen, en die uiten door ander gedrag, bijvoorbeeld het dragen van ene hoofddoek?quote:Op zondag 28 maart 2004 23:29 schreef yogidrink het volgende:
[..]
Ik vind het alletwee storend. Maar religeuze bedoelingen moeten ze doen waar dat "normaal" is.
Ik vind jou domquote:Op zondag 28 maart 2004 23:29 schreef yogidrink het volgende:
En die stonden vroeger zelfs voor de klas.quote:Op zondag 28 maart 2004 23:32 schreef nikky het volgende:
[..]
ik kan me vergissen hoor... maar hebben roomskatolieke zusters (nonnen) geen hoofddoek op?
en het RK geloof is ook in nederland
ja zie jij nonnen bij jou in de klas zitten? of in de trein?quote:Op zondag 28 maart 2004 23:32 schreef nikky het volgende:
[..]
ik kan me vergissen hoor... maar hebben roomskatolieke zusters (nonnen) geen hoofddoek op?
Maar het blijft natuurlijk persoonlijke smaak. Ik snap best wel dat sommige mensen een hoofddoek aanstoot gevend vinden, het is immers het onbekende en het anders dan ik, maar als ze nou gewoon probeerden te accepteren dat er mensen zijn die niet zijn zoals zij, dan zou deze wereld een stuk beter zijn.quote:Op zondag 28 maart 2004 23:34 schreef Adelante het volgende:
ik vind Fatima met haar hoofddoek minder aanstotend dan
Charissa met zeven neuspiercings en een overdosis etos make-up
haha dit verwachte ik al, hoe komen die meiden aan die hoofddoek? ja precies van mama overgenomen, hoe kwam mama hier? ja precies per boot.quote:Op zondag 28 maart 2004 23:33 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ik vind jou dom![]()
Genoeg meiden met een hoofddoek die hier geboren zijnPas jij je maar fftjes aan, gefrustreerd mannetje met pet
![]()
Dat is de vraag niet.quote:Op zondag 28 maart 2004 23:34 schreef yogidrink het volgende:
[..]
ja zie jij nonnen bij jou in de klas zitten? of in de trein?
ja precies misschien enkele.
Dus als het er weinig zijn, gelden andere regelsquote:Op zondag 28 maart 2004 23:34 schreef yogidrink het volgende:
[..]
ja zie jij nonnen bij jou in de klas zitten? of in de trein?
ja precies misschien enkele.
persoonlijke smaak jazeker! maar dat wil niet zeggen dat ik andersmans smaak nietquote:Op zondag 28 maart 2004 23:36 schreef Umbabarauma het volgende:
Maar het blijft natuurlijk persoonlijke smaak. Ik snap best wel dat sommige mensen een hoofddoek aanstoot gevend vinden, het is immers het onbekende en het anders dan ik, maar als ze nou gewoon probeerden te accepteren dat er mensen zijn die niet zijn zoals zij, dan zou deze wereld een stuk beter zijn.
Ik ken meisjes waarvan de mama geen hoofddoek droeg en zij wel. Nu jij weer.quote:Op zondag 28 maart 2004 23:36 schreef yogidrink het volgende:
haha dit verwachte ik al, hoe komen die meiden aan die hoofddoek? ja precies van mama overgenomen, hoe kwam mama hier? ja precies per boot.
Vind jij jezelf niet kansloos? je post alleen maar in topics waar iets staat over buitenlanders.quote:Op zondag 28 maart 2004 23:33 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ik vind jou dom![]()
Genoeg meiden met een hoofddoek die hier geboren zijnPas jij je maar fftjes aan, gefrustreerd mannetje met pet
![]()
quote:Op zondag 28 maart 2004 23:38 schreef yogidrink het volgende:
Vind jij jezelf niet kansloos? je post alleen maar in topics waar iets staat over buitenlanders.
ooit een roomskatholieke non op school gezien?quote:Op zondag 28 maart 2004 23:32 schreef nikky het volgende:
[..]
Ja precies vind je dat zelf ook niet achterlijk? En trouwens petten zijn verboden op school en hoofddoekjes niet.quote:Op zondag 28 maart 2004 23:38 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ik ken meisjes waarvan de mama geen hoofddoek droeg en zij wel. Nu jij weer.
Enne ik was serieus met pas jij je maar aan mannetje. Nederland is veranderd, er zijn nu eenmaal moslims hier. Times change..
Precies, dat is waar het de meeste mensen aan steurt. Het is 'anders' dan vroeger, mensen zijn nou eenmaal bang voor het onbekende, en aanpassen kost nou eenmaal veel moeite, voor de mensen die hier komen wonen, maar al helemaal voor de mensen die hier al wonen.quote:Op zondag 28 maart 2004 23:38 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Enne ik was serieus met pas jij je maar aan mannetje. Nederland is veranderd, er zijn nu eenmaal moslims hier. Times change..
Mijn tante heeft er nog les van gehad.quote:Op zondag 28 maart 2004 23:41 schreef Manweth het volgende:
[..]
ooit een roomskatholieke non op school gezien?![]()
Bij ons op school mogen ze hoor.quote:Op zondag 28 maart 2004 23:41 schreef yogidrink het volgende:
[..]
En trouwens petten zijn verboden op school en hoofddoekjes niet.
Pet is verboden in de klas, hoofddoek niet!quote:Op zondag 28 maart 2004 23:38 schreef Monidique het volgende:.
Zolang petjes niet verboden zijn op school, moet de hoofddoek ook niet verboden worden.
Bij wet?quote:Op zondag 28 maart 2004 23:41 schreef yogidrink het volgende:
En trouwens petten zijn verboden op school en hoofddoekjes niet.
koop een pet waar ALLAH op staat en ga provocerenquote:Op zondag 28 maart 2004 23:44 schreef yogidrink het volgende:
Pet is verboden in de klas, hoofddoek niet!
hoor je mij dat zeggen?quote:Op zondag 28 maart 2004 23:44 schreef Monidique het volgende:
[..]
Bij wet?
Dus het is niet verboden.quote:Op zondag 28 maart 2004 23:44 schreef yogidrink het volgende:
[..]
hoor je mij dat zeggen?
Stoere bikkels op het net, in het echt zie je ze nooitquote:Op zondag 28 maart 2004 23:44 schreef Adelante het volgende:
[..]
koop een pet waar ALLAH op staat en ga provoceren
ja..heb jij zoveel lef? ik niet.quote:Op zondag 28 maart 2004 23:44 schreef Adelante het volgende:
[..]
koop een pet waar ALLAH op staat en ga provoceren
nee ze zijn bang om inelkaar geslagen te worden.quote:Op zondag 28 maart 2004 23:45 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Stoere bikkels op het net, in het echt zie je ze nooit![]()
well duhhhh, zou jij met zo'n pet op de eerste de beste trein instappenquote:Op zondag 28 maart 2004 23:45 schreef Meh7 het volgende:
Stoere bikkels op het net, in het echt zie je ze nooit![]()
whehehe mietjesquote:Op zondag 28 maart 2004 23:46 schreef yogidrink het volgende:
[..]
nee ze zijn bang om inelkaar geslagen te worden.
het lef wel, alleen heb ik niks met ALLAHquote:Op zondag 28 maart 2004 23:45 schreef yogidrink het volgende:
ja..heb jij zoveel lef? ik niet.
Helaas wel op 99% van de scholen. Ik kan moeilijk gaan zeggen staat het in de wet dat ik geen pet op mag?quote:Op zondag 28 maart 2004 23:45 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dus het is niet verboden.
Een pet bellemert het zicht (als het naar voren toe is gedragen). Op onze school doen ze meestal niet moeilijk over mutsen enzo dus, hangt af van de leraarquote:Op zondag 28 maart 2004 23:47 schreef yogidrink het volgende:
[..]
Helaas wel op 99% van de scholen. Ik kan moeilijk gaan zeggen staat het in de wet dat ik geen pet op mag?
Het hoeft niet in de wet te staan om het te verbieden, hoor, maar petjes zijn niet verboden, tenzij een school zo beslist, en zo zou het ook moeten zijn voor hoofddoekjes.quote:Op zondag 28 maart 2004 23:47 schreef yogidrink het volgende:
Ik kan moeilijk gaan zeggen staat het in de wet dat ik geen pet op mag?
Waar haal je die indrukwekkende cijfers vandaan? Ik heb nog niet op een school gezeten waar het bij statuut verboden was, alleen stelden sommige leraren het op prijs dat je geen pet op had.quote:Op zondag 28 maart 2004 23:47 schreef yogidrink het volgende:
[..]
Helaas wel op 99% van de scholen. Ik kan moeilijk gaan zeggen staat het in de wet dat ik geen pet op mag?
Jij ziet het verschil niet tussen een pet en een hoofddoek?quote:Op zondag 28 maart 2004 23:48 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het hoeft niet in de wet te staan om het te verbieden, hoor, maar petjes zijn niet verboden, tenzij een school zo beslist, en zo zou het ook moeten zijn voor hoofddoekjes.
Nee.quote:Op zondag 28 maart 2004 23:49 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Jij ziet het verschil niet tussen een pet en een hoofddoek?
Tja dat zou kunnen maar geef je weinig kans .quote:Op zondag 28 maart 2004 23:48 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Een pet bellemert het zicht (als het naar voren toe is gedragen). Op onze school doen ze meestal niet moeilijk over mutsen enzo dus, hangt af van de leraar
www.hansanders.nlquote:Op zondag 28 maart 2004 23:49 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee.
Precies, allebei hoofdbedekking, geen verschil.quote:Op zondag 28 maart 2004 23:52 schreef Meh7 het volgende:
[..]
www.hansanders.nl
pet:
[afbeelding]
hoofddoek:
[afbeelding]
dat komt anders wel door de persoonen op je avatar die meteen gaan slaan en steken als er iets niet naar hun zin is.quote:Op zondag 28 maart 2004 23:46 schreef Meh7 het volgende:
[..]
whehehe mietjes
pet bedekt de ogen, hoofddoek nietquote:Op zondag 28 maart 2004 23:53 schreef Monidique het volgende:
Precies, allebei hoofdbedekking, geen verschil.
Het klepje eraan wat het zicht van een leraar belemmert.quote:Op zondag 28 maart 2004 23:53 schreef Monidique het volgende:
[..]
wel in de gedeeltes die worden bedekt.quote:Op zondag 28 maart 2004 23:53 schreef Monidique het volgende:
[..]
maak is een foto hoe jij met een pet je ogen wil bedekkenquote:Op zondag 28 maart 2004 23:55 schreef Adelante het volgende:
[..]
pet bedekt de ogen, hoofddoek niet
precies.quote:Op zondag 28 maart 2004 23:56 schreef speedfreakssj het volgende:
dat is geen hoofddoek. bij een echte hoofddoek zie je alleen het gezicht dus ook niet het voorhoofd.
zet eens een pet op en kijk dan eens naar benedenquote:Op zondag 28 maart 2004 23:56 schreef yogidrink het volgende:
maak is een foto hoe jij met een pet je ogen wil bedekken
ik zie meestal op tv met opspring verzocht dat mensen die een pinpas hebben gejat een pet dragen ivm de camera.... hoofddoek ben ik nog niet tegen gekomenquote:Op zondag 28 maart 2004 23:55 schreef yogidrink het volgende:
haha nikky je vergelijkt dingen die nergens op slaan.
een grote skatersbroek PRIMA! we moeten zoiezo een broek aan.
Een pet zie je tenminste nog haren en voor de rest alles wat je anders ook zou zien(indien redelijk normaal wordt gedragen)
dat verschilt per doek hoor: de één vouwt hem zo dat je de haargrens nog ziet,quote:Op zondag 28 maart 2004 23:56 schreef speedfreakssj het volgende:
dat is geen hoofddoek. bij een echte hoofddoek zie je alleen het gezicht dus ook niet het voorhoofd.
Ik ontwijk de zon er altijd mee als het in mn ogen straaltquote:Op zondag 28 maart 2004 23:58 schreef nikky het volgende:
[..]
ik zie meestal op tv met opsprong verzocht dat mensen die een pinpas hebben gejat een per dragen ivm de camera.... hoofddoek ben ik nog niet tegen gekomen
Het enige verschil is dat bij de ene het haar zichbaar is (vertel, je hebt expres een open pet uitgezocht) en de ander niet. Verder is alles zichtbaar om een gezicht te herkennen en mee te communiceren.quote:Op zondag 28 maart 2004 23:59 schreef yogidrink het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
nou duidelijk verschil
haha ik zal je even wat nieuws vertellen, hoofddoekjes zijn voor vrouwen. ( en aangezien de vrouwen minder vaak daar komen).quote:Op zondag 28 maart 2004 23:58 schreef nikky het volgende:
[..]
ik zie meestal op tv met opspring verzocht dat mensen die een pinpas hebben gejat een pet dragen ivm de camera.... hoofddoek ben ik nog niet tegen gekomen
nee hoor, kon geen andere vinden.quote:Op maandag 29 maart 2004 00:01 schreef Umbabarauma het volgende:
[..]
Het enige verschil is dat bij de ene het haar zichbaar is (vertel, je hebt expres een open pet uitgezocht) en de ander niet. Verder is alles zichtbaar om een gezicht te herkennen en mee te communiceren.
dat is een secondaire eigenschap hoe je iemand kan herkennen.quote:Op maandag 29 maart 2004 00:05 schreef Meh7 het volgende:
Bij kale mensen zie je ook geen haar, wat heb jij met het zien van haar?
Waarom is haar zo belangrijk?quote:Op maandag 29 maart 2004 00:02 schreef yogidrink het volgende:
[..]
nee hoor, kon geen andere vinden.
maar bij een pet kan je ook van achteren nog tenminste haar zien.
een droom over moslim vrouwenquote:Op maandag 29 maart 2004 00:10 schreef Meh7 het volgende:
Ik wens je een droom met heel veel haar erin toe
trustenquote:Op maandag 29 maart 2004 00:08 schreef yogidrink het volgende:
Maar ik ga slapen.
truste Meh7
en nikky en de rest
quote:Op maandag 29 maart 2004 00:10 schreef Meh7 het volgende:
Ik wens je een droom met heel veel haar erin toe
Niks mis mee tochquote:Op maandag 29 maart 2004 00:10 schreef Adelante het volgende:
[..]
een droom over moslim vrouwen
En dus komen er wetten om bepaalde uitingen te verbieden. Pas je maar aan mannetje, Europa is aan het veranderen. Times change...quote:Op zondag 28 maart 2004 23:38 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ik ken meisjes waarvan de mama geen hoofddoek droeg en zij wel. Nu jij weer.
Ten eerste: yeah yeahquote:Op maandag 29 maart 2004 23:26 schreef Robert_Jensen het volgende:
En dus komen er wetten om bepaalde uitingen te verbieden. Pas je maar aan mannetje, Europa is aan het veranderen. Times change...
Frankrijk en deelstaten van Duitsland hebben de 1e hoofddoekverboden al ingevoerdquote:Op maandag 29 maart 2004 23:46 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ten eerste: yeah yeah![]()
tuurlijk.
Nee, maar je zou eens kunnen accepteren dat dit geen islamitisch werelddeel is en je daar aan aan kunnen passen.quote:Ten tweede: wat moet ik dan doen, mn hoofddoek afdoen?![]()
![]()
ESAD.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:03 schreef pro_jeex het volgende:
<-- Zie avatar
Wel mooie ogenquote:Op dinsdag 30 maart 2004 08:03 schreef pro_jeex het volgende:
<-- Zie avatar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |