Toen ik thuis kwam van Harderwijk, wilde ik me om gaan kleden om te gaan feesten. Me ma begon tegen me tekeer te gaan, wanneer ik ging leren, want ik moest naar theorie! Ik zei: "Komt wel goed".
ikke naar boven, me opmaken enzo! Ik naar beneden lopen! Schreeuwt me ma wat ik ging doen. Ikke zei dak naar de stad ging, hoelaat moesik thuis zijn? Ze zei dus iets wat me helemaal niet aanstond, dit was precies hetzelfde van voor me verjaardag. Terwijl ze tegen mij zei: voor alles is een leeftijd, en elk jaar verandert er wel iets!
Ik begon tegenwoord te geven. Toen droeg ze me op om naar binnen te gaan en dak niet meer buiten mocht komen. Normaal gesproken laat ik me altijd op me kop zitten door me ouders maar nu niet, ik deed me jas aan en ging naar de stad!
Het was daar wel heel erg gezellig, dus ik belde naar huis dat ik niet op theorie ging en dat ik heel laat thuis kwam. (nooit eerder gedaan) Ze zei nix terug.
Ikke kwam 00:30u thuis en ging naar bed. Kwam me ma men kamer binnengestormd: wat ik hier kwam doen.
Ikke verbaast: uhh wonen duh!
Ikke lekker geslapen, komt ze me om HALF NEGEN wakker maken, (als ik ergens een hekel aan heb)dat ik naar het CBR moest bellen!
Nu gaat ze men scooter ook weer terug brengen! Ik snap het niet, dit is de eerste keer dat ik niet luister en gelijk wordt alles van me afgepakt. Ik ga nu gewoon 2 weken bij een vriendin blijven slapen, want ik trek dit niet. En al helemaal een kado dat ik van hun heb gekregen weer terug brengen, dat kunnen ze niet maken! Gegeven is gegeven! EN het is nu van mij!
Gelukkig had ik de sleutels al voor de zekerheid weggepakt!
Ik ga nu mijn spullen pakken! Als het me bevalt ga ik op mezelf wonen, als ik dat durf. Ik ben helemaal niet gelukkig hier.
in ieders geval succes
Sterkte en veel plezier met logeren
Ja, weglopen! Dat lost wat op! NOT. Probeer het eens met praten of zo.
Ik kan je moeder wat dit betreft niet helemaal ongelijk geven. Als jij vandaag examen hebt (je herkansing) lijkt het mij ook niet verstandig om te gaan stappen. Vooral nog effe bellen en natrappen.
Kijk als je nou was gaan stappen en je had vandaag ook nog je examen gemaakt en gehaald, dan had je wat respect (Krediet) opgebouwd. Maar door de keuze die je gemaakt hebt heb je dat alleen maar verloren en zullen je ouders wel zuchten dat je een irritant pubertje bent die ook nog drijgt met weglopen.
Als je echt zo volwassen bent als je je af en toe voor wilt doen hier, zet dan de eerse stap en toon aan dat je werkelijk goed bezig wilt zijn.
Ik bedoel, ik lees hier dat je verschillende dingen allemaal krijgt van je ouders..
Das toch mooi.. maar het is dan toch ook logisch dat ze wat van je terug verwachten..
Lijkt mij niet raar...
En ik las ook al dat je een scooter heb staan..
Tja.. logisch dat je moeder wilt dat je je certificaat haal.. Anders kan je er niet op rijden...
Ik weet niet of je dat nu al doe, maar stel dat je dat wel doe, en je krijgt een boete, of je scooter wordt afgepakt, wie betaald en regeld dan alles ??
Waarschijnlijk je ouders...
Dus ik denk dat je moeder gewoon wilde dat je snel je certificaat zou halen, en dan lekker rondrijden..
Is toch niet zo gek ??
En om nou gelijk te gaan zeggen dat je een paar weken bij een vriendin gaat slapen..
Is dat niet een beetje overdreven
Gewoon rustig uitpraten.. komt het vanzelf wel goed..
quote:nee jou reactie is lekker
Op donderdag 26 juli 2001 10:44 schreef bibi het volgende:
Tjezus wat een dom verhaal zeg
quote:Ja best wel.
Op donderdag 26 juli 2001 10:46 schreef ikbenveldmuis het volgende:[..]
nee jou reactie is lekker
Maar ik vind gewoon dat haar moeder gelijk heeft, ze zal als ze op die viva van haar wil gaan rijden toch dat theorie gaan halen. En daar mag ze dan best wel wat moeite voor doen.
Ik weet niet of jullie mijn andere verhalen over thuis hier hebben gelezen, maar daar staat dus in dat er altijd gezeik is. Me ma drijgt er altijd mee om weg te gaan. Ik zit er ALTIJD tussen!
Ze vertrouwen me totaal niet, terwijl ik juist heel erg verantwoordelijk ben. Ik moet ook altijd op men beste vriendin letten van 17!
nou ja laat ook maar, ik ben toch het pubertje enzow...
quote:Precies
Op donderdag 26 juli 2001 10:50 schreef -Mellowdy- het volgende:
Nou, ik moet theorie zelf betalen, dus daar hebben ze nix mee te maken!Ik weet niet of jullie mijn andere verhalen over thuis hier hebben gelezen, maar daar staat dus in dat er altijd gezeik is. Me ma drijgt er altijd mee om weg te gaan. Ik zit er ALTIJD tussen!
Ze vertrouwen me totaal niet, terwijl ik juist heel erg verantwoordelijk ben. Ik moet ook altijd op men beste vriendin letten van 17!
quote:Ben het helemaal met je eens
Op donderdag 26 juli 2001 10:32 schreef Da hopman het volgende:
OK, dan nu een reactie waar je waarschijnlijk niet op zit te wachten..........
Ja, weglopen! Dat lost wat op! NOT. Probeer het eens met praten of zo.Ik kan je moeder wat dit betreft niet helemaal ongelijk geven. Als jij vandaag examen hebt (je herkansing) lijkt het mij ook niet verstandig om te gaan stappen. Vooral nog effe bellen en natrappen.
Kijk als je nou was gaan stappen en je had vandaag ook nog je examen gemaakt en gehaald, dan had je wat respect (Krediet) opgebouwd. Maar door de keuze die je gemaakt hebt heb je dat alleen maar verloren en zullen je ouders wel zuchten dat je een irritant pubertje bent die ook nog drijgt met weglopen.
Als je echt zo volwassen bent als je je af en toe voor wilt doen hier, zet dan de eerse stap en toon aan dat je werkelijk goed bezig wilt zijn.
Ik denk dat als -Mellowdy- als 16-jarige behandeld wil worden, ze zich ook als zodanig moet gedragen.
quote:Als je zelf je theorie moet betalen ben je al helemaal niet slim bezig. Sorry dat ik het zeg.
Nou, ik moet theorie zelf betalen, dus daar hebben ze nix mee te maken!Ik weet niet of jullie mijn andere verhalen over thuis hier hebben gelezen, maar daar staat dus in dat er altijd gezeik is. Me ma drijgt er altijd mee om weg te gaan. Ik zit er ALTIJD tussen!
En dat mensen hier op FOK vinden dat je een pubertje bent vind ik persoonlijk nit echt vreemd.
quote:Dan kan je wel zelf je theorie moeten betalen(logisch), je hebt wel die viva van hun gehad.
Op donderdag 26 juli 2001 10:54 schreef -Mellowdy- het volgende:
Ja maar dan nog, wat een lekkere leefomgeving! Jeees!
En je leefomgeving maak je volgens mij zelf ook wel moeilijker dan het is, je moeder opbellen midden in de nacht dat je blijft doorfeesten en niet naar het cbr gaat lijkt me ook niet echt goed voor de verstandhoudingen thuis.
als je wegloopt zeg maar he, wat wil je dan gaan doen?
serieuze vraag!!
Uiteindelijk is de vader van een vriendin van mij met me ma gaan praten, toen kon ik weer naar huis.
Ik was helemaal over de rooie, eenmaal thuis deed ze net of er nix aan de hand was!
quote:Ook ouders zijn niet perfect.
Op donderdag 26 juli 2001 10:58 schreef -Mellowdy- het volgende:
Dit is het probleem, jullie snappen de voorgeschiedenis niet!
Men ma heeft me een keer het huis uitgegooit toen ik 13 was!Ze had me koffers ingepakt enzo. Weet je waarom? omdat ik een grote mond had! Waar moesik heen? weet ik veel. Men vader wist niet eens dat me ma dat gedaan had. Want die was op oefening!Uiteindelijk is de vader van een vriendin van mij met me ma gaan praten, toen kon ik weer naar huis.
Ik was helemaal over de rooie, eenmaal thuis deed ze net of er nix aan de hand was!
quote:Uhhm, vraagje. Heeft die vriendin toevallig internet?
Op donderdag 26 juli 2001 10:22 schreef -Mellowdy- het volgende:
Ik ga nu gewoon 2 weken bij een vriendin blijven slapen,
Gelukkig had ik de sleutels al voor de zekerheid weggepakt!Ik ga nu mijn spullen pakken! Als het me bevalt ga ik op mezelf wonen, als ik dat durf. Ik ben helemaal niet gelukkig hier.
quote:Midden in de nacht? Ben nog net wel sociaal om het ff om 10 uur bekend te maken hoor!
Op donderdag 26 juli 2001 10:56 schreef bibi het volgende:[..]
Dan kan je wel zelf je theorie moeten betalen(logisch), je hebt wel die viva van hun gehad.
En je leefomgeving maak je volgens mij zelf ook wel moeilijker dan het is, je moeder opbellen midden in de nacht dat je blijft doorfeesten en niet naar het cbr gaat lijkt me ook niet echt goed voor de verstandhoudingen thuis.
quote:Nee, hoezo?
Op donderdag 26 juli 2001 10:59 schreef Belzeburp het volgende:[..]
Uhhm, vraagje. Heeft die vriendin toevallig internet?
HAHA
Misschien is het maar beter als je idd ff bij die vriendin gaat zitten, dan hebben zowel je ouders als jij ff rust en tijd om dingen te relativeren..
Iig veel succes!!
quote:LOL
Op donderdag 26 juli 2001 10:59 schreef Belzeburp het volgende:[..]
Uhhm, vraagje. Heeft die vriendin toevallig internet?
quote:Ik heb WEL zin om te praten, maar we doen nix anders dan afgelopen 6 jaar. We schieten er nix mee op. Me ouders hebben ALTIJD ruzie ennuh ikke meestal met me vader!
Op donderdag 26 juli 2001 10:58 schreef ikbenveldmuis het volgende:
sja dat je dus in praten absoluut geen zin hebt is wel duidelijk
maar ik denk dat het toch de enige oplossing isals je wegloopt zeg maar he, wat wil je dan gaan doen?
serieuze vraag!!
Als ik wegloop ga ik bij men beste vriendin wonen die gaat binnenkort op kamers dus.,
quote:Ja erg sociaal dat je een feest boven je theorie verkiest. Keep up the good spirit, jij komt er nog wel in het leven
Op donderdag 26 juli 2001 10:59 schreef -Mellowdy- het volgende:[..]
Midden in de nacht? Ben nog net wel sociaal om het ff om 10 uur bekend te maken hoor!
quote:beetje lullige opmerking, vind je niet?, dat arme meisje heeft het al moeilijk genoeg, je moet haar juist vertellen wat ze moet doen.
Op donderdag 26 juli 2001 11:00 schreef PocketRocket het volgende:
Haha, jij zeurt dat je alles afgepakt wordt omdat je voor het eerst niet luistert (wat wel niet zo zal zijn), terwijl je zelf al bij de eerste gelegenheid je koffers pakt!HAHA
bijvoorbeeld de hele dag een discman bij je hebben en zorgen dat de muziek duidelijk hard staat, zodat ze weten dat je ze niet hoort, en ze ook niet aankijken enzo
dan is de lol voor hun er zo af
quote:LOL hmmm, geen goed idee, me ma doet nix meer voor me, kan ik toch net zo goed weg gaan? Is nog handiger ook! Hoef ik ook niet meer bang te zijn dat we gaan verhuizen ofzo
Op donderdag 26 juli 2001 11:02 schreef ikbenveldmuis het volgende:
misschien een andere, heeel andere oplossing, gewoon normaal blijven doen, alleen je ouders compleet negerenbijvoorbeeld de hele dag een discman bij je hebben en zorgen dat de muziek duidelijk hard staat, zodat ze weten dat je ze niet hoort, en ze ook niet aankijken enzo
quote:Want haar ouders doen dit voor de lol.
Op donderdag 26 juli 2001 11:02 schreef ikbenveldmuis het volgende:
quote:sja dan zou ik dus voor een niet al te lange tijd weg gaan, en dan ook dus dat je ouders niet weten waar je bent en als ze je bellen, opnemen en dan vragen waarom ze bellen, dat je weet dat het ze toch nix boeit
Op donderdag 26 juli 2001 11:04 schreef -Mellowdy- het volgende:[..]
LOL hmmm, geen goed idee, me ma doet nix meer voor me, kan ik toch net zo goed weg gaan? Is nog handiger ook! Hoef ik ook niet meer bang te zijn dat we gaan verhuizen ofzo
kijken wat ze dan als antwoord hebben
succie-de-6
quote:sorry hoor maar daar vind ik dit toch wel vet op lijken
Op donderdag 26 juli 2001 11:06 schreef Gellarboy het volgende:[..]
Want haar ouders doen dit voor de lol.
Haar ouders haten haar en willen haar vooral niet helpen.
quote:Zouden ze haar dan die viva gegeven hebben, in de hoop dat ze daar snel mee ......
Op donderdag 26 juli 2001 11:06 schreef Gellarboy het volgende:[..]
Want haar ouders doen dit voor de lol.
Haar ouders haten haar en willen haar vooral niet helpen.
Het leven is een en al keuzes maken, je kan niet zomaar dingen gaan afzeggen omdat je geen zin in hebt en iets anders iwlt gaan doen. zo gaat het later ook niet. Ik denk dat je moeder dat heel erg goed gezien heeft.
Jij had een theorie examen moeten doen en als dat alsnog niet gebeurd dan is het wel zo netjes dat je afbeld ja ookal heb je daar een hekel aan, dat had je ook kunnen weten.
Ow en als je voor je 18de het huis uit gaat, hoe wil je dat dan gaan betalen? ik denk dat als je zo overhoop ligt met je ouders en je daardoor het huis gaat verlaten van hun ook geen cent meer zult ontvangen en dan werken? School? als je gaat werken verdien je te weinig om jezelf te kunnen onderhouden en als je naar school gaat krijg je la nieteens stufi voor je 18de. Lijkt me geen goede oplossing dus.
Kortom, welkon in de wereld van de 16+ 'ers, waarin je nietmeer zo gemakkelijk met je afspraken en andere verplichtingen kunt gaan schuiven.
quote:Jij denkt misschien dat je ouders hard zijn, maar weet je hoe hard de wereld is?
Op donderdag 26 juli 2001 11:04 schreef -Mellowdy- het volgende:
kan ik toch net zo goed weg gaan? Is nog handiger ook! Hoef ik ook niet meer bang te zijn dat we gaan verhuizen ofzo
quote:klopt wel, maar denk je serieus dat je haar daar mee helpt?
Op donderdag 26 juli 2001 11:08 schreef Vork het volgende:
-knip-
quote:Gelukkig wist ik het net die dag!
Op donderdag 26 juli 2001 11:08 schreef Vork het volgende:
Je hebt Theorie, dat weet je dondersgoed, daaaagen nee weeeken vantevoren al bekend. Dat feest in de stad natuurlijk ook, dus has je daar rekening mee kunnen houden en bijvoorbeeld eerder kunnen gaan leren, of alles uitstellen en dus niet naar de stad gaan.Het leven is een en al keuzes maken, je kan niet zomaar dingen gaan afzeggen omdat je geen zin in hebt en iets anders iwlt gaan doen. zo gaat het later ook niet. Ik denk dat je moeder dat heel erg goed gezien heeft.
Jij had een theorie examen moeten doen en als dat alsnog niet gebeurd dan is het wel zo netjes dat je afbeld ja ookal heb je daar een hekel aan, dat had je ook kunnen weten.
Ow en als je voor je 18de het huis uit gaat, hoe wil je dat dan gaan betalen? ik denk dat als je zo overhoop ligt met je ouders en je daardoor het huis gaat verlaten van hun ook geen cent meer zult ontvangen en dan werken? School? als je gaat werken verdien je te weinig om jezelf te kunnen onderhouden en als je naar school gaat krijg je la nieteens stufi voor je 18de. Lijkt me geen goede oplossing dus.
Kortom, welkon in de wereld van de 16+ 'ers, waarin je nietmeer zo gemakkelijk met je afspraken en andere verplichtingen kunt gaan schuiven.
quote:Jongen! Op het forum ben ik niet zoals in het echt! Heb toch niet zo snel van die lamme conclusies!
Op donderdag 26 juli 2001 11:09 schreef Joene het volgende:
Niet om het 1 of ander ,
Maar als je in het "echt" net zo bent als dat je af en toe op het forum bent, kan ik me best voorstellen dat je ouders je wat streng aanpakken . En als jij weggaat terwijl het niet mag ,en je krijgt dan op je kop als je thuis komt, lijk mij eerlijk gezegt heel normaal maarja wie ben ik.
quote:Vreemd
Op donderdag 26 juli 2001 11:11 schreef -Mellowdy- het volgende:[..]
Gelukkig wist ik het net die dag!
Maar goed, des te meer reden om NIET naar harderwijk of naar het feest te gaan toch?
quote:Nou lievurt, ik ben maandag gezakt omdat ik van een onderdeel nix snapte, 9 fout, net offik dan binnen 1 dag leren wel alles snap!
Op donderdag 26 juli 2001 11:12 schreef bibi het volgende:[..]
Vreemd
Maar goed, des te meer reden om NIET naar harderwijk of naar het feest te gaan toch?
quote:Noem het een lamme conclusie, Maar het verhaal wat je dus schetst in je eerste post , Vond ik eerlijk gezegt typisch zoals je soms op het forum bent.
Op donderdag 26 juli 2001 11:12 schreef -Mellowdy- het volgende:[..]
Jongen! Op het forum ben ik niet zoals in het echt! Heb toch niet zo snel van die lamme conclusies!
quote:Op dit moment zou ik het liefst een gespierde gozer neuken op een verlaten, parelwit strand.
Op donderdag 26 juli 2001 11:10 schreef ikbenveldmuis het volgende:
edit: op DIT moment dus he
quote:
Op donderdag 26 juli 2001 11:15 schreef Gellarboy het volgende:[..]
Op dit moment zou ik het liefst een gespierde gozer neuken op een verlaten, parelwit strand.
Maar ja... Je moet een beetje vooruit denken.
quote:Ja maar lievurt
Op donderdag 26 juli 2001 11:14 schreef -Mellowdy- het volgende:[..]
Nou lievurt, ik ben maandag gezakt omdat ik van een onderdeel nix snapte, 9 fout, net offik dan binnen 1 dag leren wel alles snap!
quote:En weet je oo kwaarom je het pas zo kort wist, het moet otch eerder bekend zijn geweest ergens?
Op donderdag 26 juli 2001 11:11 schreef -Mellowdy- het volgende:
Gelukkig wist ik het net die dag!
quote:Ach ja, dus laat dan ook maar helemaal zitten...
Op donderdag 26 juli 2001 11:14 schreef -Mellowdy- het volgende:
Nou lievurt, ik ben maandag gezakt omdat ik van een onderdeel nix snapte, 9 fout, net offik dan binnen 1 dag leren wel alles snap!
quote:het was otch niet bekend omdat ze gezakt was en de volgende dag een herkansing had
Op donderdag 26 juli 2001 11:17 schreef Vork het volgende:[..]
En weet je oo kwaarom je het pas zo kort wist, het moet otch eerder bekend zijn geweest ergens?
quote:Ik bedoelde: als ik er nou rustig voor ga zitten en niet alles in een dag haastig overheen lees!
Op donderdag 26 juli 2001 11:17 schreef Gellarboy het volgende:[..]
Ach ja, dus laat dan ook maar helemaal zitten...
Waarom zou je er nog moeite voor doen? Hm?
quote:nou geweldig
Op donderdag 26 juli 2001 11:19 schreef StephanL het volgende:
kan je geen hulp zoeken bij je huisarts ofzo? die weet vast wel wat adressen voor je
quote:Tja... That's life.
Op donderdag 26 juli 2001 11:16 schreef ikbenveldmuis het volgende:
quote:Lekker opgefokt typje ben jij... geen wonder dat je op je flikker krijgt van iedereen. En als je het mij vraagt... ze hebben nog gelijk ook. Als mijn dochter zoiets zo flikken zou ze gewoon een maand of twee huisarest hebben.
Op donderdag 26 juli 2001 11:18 schreef -Mellowdy- het volgende:
Waarom gaan jullie me beoordelen! Ik wil gewoon dat jullie me helpen, kweetet ook allemaal niet meer hoor!![]()
Misschien wordt het eens langzaam tijd dat je eens na begint te denken over het een en ander.
quote:Jij ziet dat als afzeiken.
Op donderdag 26 juli 2001 11:22 schreef -Mellowdy- het volgende:
Bedankt hoor! Met jullie geweldige hulp! Ik voel me hartstikke kut en jullie gaan mij af lopen zeiken! komop man, doe es een keer redelijk!
quote:Dat lijkt misschien zo, maar we proberen je in te laten zien dat de plannen die je nu hebt (snel op jezelf, etc.) alleen maar NOG meer ellende brengen, dan dat je nu al hebt.
Op donderdag 26 juli 2001 11:18 schreef -Mellowdy- het volgende:
Waarom gaan jullie me beoordelen! Ik wil gewoon dat jullie me helpen, kweetet ook allemaal niet meer hoor!
quote:Ow lieve mellowdy ,
Bedankt hoor! Met jullie geweldige hulp! Ik voel me hartstikke kut en jullie gaan mij af lopen zeiken! komop man, doe es een keer redelijk!
tevreden
je woont toch niet in stadsdennen ofzow?
quote:en jij bent vader?
Op donderdag 26 juli 2001 11:22 schreef Squartaq een hele hoop gezeik en ook nog het volgende:
geen wonder dat je op je flikker krijgt van iedereen.
sja zal vast opgevat worden als fleem ofzo maar iedereen zit te flamen op mellow dus ik fleem lekker op jullie
lekker puh
ow toch wel het goede...
ik denk dat ik nog maar ff ga pitten
mellowdy leer verantwoordelijkheid dragen!!!!
en je afspraken nakomen.
ben jij een mumfel meisje of een witte steen?
[Dit bericht is gewijzigd door spaceben op 26-07-2001 11:30]
misschien niet leuk om te lezen,maar probeer nog een paar jaartjes voltehouden thuis.
quote:Het is denk ik niet bedoeld om jou af te zeiken maar om jou in te laten zien dat je ouders niet de boosdoeners zijn in dit verhaal maar dat jij dat zelf bent! Klinkt hard, maar "That's Life!".
Verder wens ik je wel heel veel sterkte en succes!
(en dat je je theorie zsm haalt!)
quote:Tja, en dan heb je een keer een serieus probleem en dan verwacht je alleen maar serieuze reacties en die krijg je dan niet. Lijkt me dan ook niet zo vreemd.
Op donderdag 26 juli 2001 11:12 schreef -Mellowdy- het volgende:[..]
Jongen! Op het forum ben ik niet zoals in het echt! Heb toch niet zo snel van die lamme conclusies!
Maar voor je stappen (naar buiten) gaat ondernemen, denk eerst een paar keer na. En ga idd praten met een huisarts of een ander vertrouwenspersoon. Als je niemand weet bel dan de kindertelefoon (niet grappig bedoeld) of weglooplijn zij kunnen je wel verder op weg helpen.
Onthoudt wel dat weglopen veel makkelijker is als terugkomen! Heb je het trouwens al met je vriendin besproken dat je daar een aantal weken intrekt?
Tja, en wat betreft dat examen, op korte termijn hoef je idd minder stampwerk te doen, vooral als je weet welk onderdeel je zwakke plek is.
quote:Wij zijn niet aan het flamen, we proberen iets aan haar verstand te peuteren.
Op donderdag 26 juli 2001 11:27 schreef ikbenveldmuis het volgende:
iedereen zit te flamen op mellow dus ik fleem lekker op jullie
lekker puh
Waarom steek ik hier nog energie in?
Jongens, zoek anders samen een flatje (tip: in de Bijlmer kun je voor wat en niks wonen).
En bekijk dan eens hoe het bevalt.
Dan kom ik jullie over 3 jaar wel een stuiver geven, langs de kant van de weg.
quote:als ze dan nog niet neergestoken zijn intussen
Op donderdag 26 juli 2001 11:33 schreef Gellarboy het volgende:[..]
Wij zijn niet aan het flamen, we proberen iets aan haar verstand te peuteren.
En of we gelijk hebben dat maakt jou niet uit, maar omdat we niet lief zijn tegen haar wordt jij kwaad op ons?Waarom steek ik hier nog energie in?
Jongens, zoek anders samen een flatje (tip: in de Bijlmer kun je voor wat en niks wonen).
En bekijk dan eens hoe het bevalt.
Dan kom ik jullie over 3 jaar wel een stuiver geven, langs de kant van de weg.
Misschien helpt normaal met elkaar praten beter.
... Denk eens na, hoe onredelijk is het nou werkelijk dat ze die brommer weer van je afnemen? Jij krijgt van hun een kado, maar om het kado te mogen gebruiken moet je nog wel even wat werk verzetten, namelijk een boekje leren en examen doen. Vervolgens haal je de eerste poging niet, en de tweede laat je maar helemaal zitten! Hoe denk je dat dat op je ouders overkomt? Zij geven jou een dure brommer, en jij doet totaal geen moeite om dat papiertje te halen zodat je op dat ding mag rijden! Kan me voorstellen dat ze dan zeggen nou geef dat ding dan maar terug.
Dus samenvattend, misschien is dit incident voor jou de druppel na alles wat voorgevallen is, alleen is het jammere dat dit nou net eens een keer niet de schuld van je ouders is.
quote:Dat jij dat als flamen ziet maakt je een bijzonder geschikt vriendje voor mellowdy. Heb je al verkering ?
Op donderdag 26 juli 2001 11:27 schreef ikbenveldmuis het volgende:[..]
en jij bent vader?
nouw lekker aardig dan zeg
tsk ben ik blij dat ik niet zo een vader hebsja zal vast opgevat worden als fleem ofzo maar iedereen zit te flamen op mellow dus ik fleem lekker op jullie
lekker puh
quote:
Op donderdag 26 juli 2001 12:15 schreef Squartaq het volgende:[..]
Dat jij dat als flamen ziet maakt je een bijzonder geschikt vriendje voor mellowdy. Heb je al verkering ?
En heb ik weer een reden om errug bezorgd te zijn
quote:Nogmaals, ook voor haar geld net als voor jou en elke ander die bij zijn of haar ouders in huis woont, Hou je aan de regels hoe KUt ze soms ook zijn , al geef ik haar ouders in dit geval gewoon gelijk .
Op donderdag 26 juli 2001 12:20 schreef bfm het volgende:
aanvulling: Dit is al veel langer gaande. Gaat er daar gewoon om om elkaar zoveel mogelijk dwars te liggen is me welles opgevallen. Dit was dus de spreekwoordelijke druppel en nu is ze dus weggelopen.En heb ik weer een reden om errug bezorgd te zijn
en bezorgt, jij hebt vast haar mobiel zodat je contact met haar hebt. Ligt dan haar ouders even in waar ze is, die worden vast harstikke ongerust.
quote:Als ik nu haar ouders inlicht, dan komen ze haar meteen daarzo opladen. Lijkt me dat dit gewoon ff moet afkoelen...
Op donderdag 26 juli 2001 12:23 schreef Joene het volgende:[..]
Nogmaals, ook voor haar geld net als voor jou en elke ander die bij zijn of haar ouders in huis woont, Hou je aan de regels hoe KUt ze soms ook zijn , al geef ik haar ouders in dit geval gewoon gelijk .
en bezorgt, jij hebt vast haar mobiel zodat je contact met haar hebt. Ligt dan haar ouders even in waar ze is, die worden vast harstikke ongerust.
quote:Lijkt me een goed plan om het toch te doen , haar ouders haar te laten ophalen , misschien eventueel samen met jou , om daarna is een verhelderend gesprek te beginnen . Lijkt me voor alle partijen toch echt de beste oplossing , want ik denk dat ze op deze manier alleen de breuk tussen ouders en haar maar vergroot.
Op donderdag 26 juli 2001 12:26 schreef bfm het volgende:[..]
Als ik nu haar ouders inlicht, dan komen ze haar meteen daarzo opladen. Lijkt me dat dit gewoon ff moet afkoelen...
quote:Dan Bellen , Voor haar eigen bestwil , tis echt goed om te bellen!
Op donderdag 26 juli 2001 12:31 schreef bfm het volgende:
probleem 1: Ik zit momenteel 150 km van haar vandaan
probleem 2: Ik moet zow werken
quote:die 150 km lijkt me een groter probleem dan dat werken eigelijk
Op donderdag 26 juli 2001 12:31 schreef bfm het volgende:
probleem 1: Ik zit momenteel 150 km van haar vandaan
probleem 2: Ik moet zow werken
maar bellen kan je altijd doen
Ze heeft voor de komende 2 weken wel een slaapplaats, behalve vannacht... Ze kan hier wel pitten, maar dan moet ze eerst hier zien te komen.
edit: Ik weet dus niet precies waar ze nu is...
[Dit bericht is gewijzigd door bfm op 26-07-2001 12:33]
quote:Dat is dus exact wat Merel zei, Meneer Wijsheid.
Op donderdag 26 juli 2001 12:20 schreef bfm het volgende:
aanvulling: Dit is al veel langer gaande. Gaat er daar gewoon om om elkaar zoveel mogelijk dwars te liggen is me welles opgevallen. Dit was dus de spreekwoordelijke druppel en nu is ze dus weggelopen.En heb ik weer een reden om errug bezorgd te zijn
quote:Ze moet gewoon THUIS slapen.
Op donderdag 26 juli 2001 12:33 schreef bfm het volgende:
en...Ze heeft voor de komende 2 weken wel een slaapplaats, behalve vannacht... Ze kan hier wel pitten, maar dan moet ze eerst hier zien te komen.
quote:ik wordt echt schijtziek van dat gezeik van jou
Op donderdag 26 juli 2001 12:34 schreef Gellarboy het volgende:[..]
Dat is dus exact wat Merel zei, Meneer Wijsheid.
Alleen is het dus haar schuld dit keer. Kan gebeuren.
quote:Jawel, weet dat ze "ergens" in d'r dorp over straat loopt, tets all
Op donderdag 26 juli 2001 12:35 schreef ikbenveldmuis het volgende:
heb je dr mobiel nummer niet dan???
quote:wish her good luck!
Op donderdag 26 juli 2001 12:43 schreef bfm het volgende:[..]
Jawel, weet dat ze "ergens" in d'r dorp over straat loopt, tets all
quote:probeer ff niet te flamen ajb, schiet je nix mee op en dit topic word er door verneukt.
Op donderdag 26 juli 2001 12:43 schreef ikbenveldmuis het volgende:[..]
ik wordt echt schijtziek van dat gezeik van jou
Ga haar zo meteen bellen en dan beslissen of ik ga werken of dat ik erheen vertrek.
quote:ik weet niet of je dr kan bellen of smsen , maar probeer haar duidelijk te maken dat ze terug naar huis gaat .
Op donderdag 26 juli 2001 12:43 schreef bfm het volgende:[..]
Jawel, weet dat ze "ergens" in d'r dorp over straat loopt, tets all
quote:Hij heeft gewoon gelijk!
Op donderdag 26 juli 2001 12:43 schreef ikbenveldmuis het volgende:[..]
Succes
quote:Waarom? Omdat ik bij die groep mensen hoor in dit topic die wél verder kijken dan hun neus lang is??
Op donderdag 26 juli 2001 12:43 schreef ikbenveldmuis het volgende:
De wereld is geen soap ofzo hoor. This is real.
En met jullie adviezen stuur je dat kind regelrecht de goot in...
But that's fine with me anyway.
quote:yep
Op donderdag 26 juli 2001 12:59 schreef yvonne het volgende:
Zitten er dus nu weer ouders ongerust te zijn over hun kind?
Prima, je kunt best verlangen dat je wat langer mag stappen als je ouder wordt, maar denk je werkelijk dat zo'n verhit moment het tijdstip is om zoiets te *eisen*? Denk je dat je ouders uberhaupt mensen zijn waar je iets van mag eisen?
Wees redelijk en overleg, dan zullen zij hetzelfde doen. Verplaats je in je ouders, toon berouw, ga een *redelijk* gesprek met ze aan. Maak afspraken en houd je eraan. Als jij een beetje toegeeft, doen zij dat ook. Die scooter zullen ze dan heus niet weg doen.
quote:mee eens!
Op donderdag 26 juli 2001 13:04 schreef yvonne het volgende:
Ja sorry, dit is te gek voor woorden, BFM, ook al ken jij de situatie zul je toch je verantwoording moeten nemen en die ouders moeten bellen, als je enig gevoel in je donder hebt weet je dat je ouders dit niet aan kunt/mag doen.
Inderdaad, ik ken de voorgeschiedenis niet, dus daar kan ik weinig over zeggen, maar je post nu over dit onderwerp en daar kan ik wel op reageren.
Enig idee waarom je je theoriecertificaat moet halen?? OMDAT JE ANDERS NIET OP DIE SCOOTER MAG RIJDEN MUTS!!
En jij hebt nou toch je prioriteiten aangegeven bij je ouders?? Jij gaat liever stappen, dan dat je een beetje moeite wilt doen voor die scooter. Groot gelijk dat ze hem weghalen, zonder certificaat mag je dr toch niet op rijden, staat dat ding voor jan met de korte achternaam in de garage!! Je bent niet verzekerd als je je certificaat niet hebt, denk jij echt dat je zelf de kosten kan betalen als je een ongeluk krijgt?? Ik denk van niet
En weglopen, echt, zoooo kinderachtig. Aan de ene kant zeg je dat je zo verantwoordelijk bent en dat je wilt dat je ouders je ook als zodanig behandelen. Uit niets blijkt jouw verantwoordelijkheid, integendeel. Als jij als een volwassene behandeld wilt worden, probeer je er dan eerst eens naar te gedragen?? Neem die verantwoordelijkheid dan en ga naar je ouders toe. Geef toe dat je een foute keuze hebt gemaakt door te gaan stappen ipv te leren voor je theorie. Ik denk dat je daar veel meer krediet mee krijgt dan door weg te lopen. Respect moet je verdienen, dat krijg je niet zomaar, zelfs niet van je ouders.
Je ouders hebben het beste met je voor, ze proberen je op te voeden en je wat moraal enzo mee te geven en nee, dat is niet altijd even leuk, maar zo is het leven nou eenmaal, wen daar maar aan!! Denk je dat zij het leuk vinden om die scooter weg te doen?? Ze proeberen je iets duidelijk te maken!! Ik wil niet zeggen dat ze het op de juiste manier doen (alhoewel ik waarschijnlijk precies hetzelfde zou doen ivm die scooter dan) en ipv alleen maar te lopen schreeuwen hoe onaardig ze wel niet tegen je zijn, kan je ook eens naar jezelf kijken. Ben jij zo een makkelijk kind dan?? Dat denk ik niet.
Het is geven en nemen.. als jij dingen wilt van je ouders, zal daar ook wat tegenover moeten staan. Denk daar maar eens over na. Jij wilt een scooter?? Laat maar zien dat je de verantwoordelijkheid hebt om zelf dat theorie certificaat te halen. Ik denk dat je je ouders flink teleurgesteld hebt. En als je mijn kind was geweest, was je de deur niet uitgekomen.. was het je toch gelukt, ik was je komen halen in de stad!!
Nouja, ik wens je er heel veel succes mee en ik hoop dat het gauw goed komt tussen jou en je ouders. Die band is belangrijker dan je je nu voor kan stellen.
quote:Je bent dan wel meerderjarig met je 18e, maar je ouders zijn nog wel financieel verantwoordelijk tot je 21e.
Op donderdag 26 juli 2001 12:41 schreef morpheus_at_work het volgende:
ik ken je thuis situatie van de afgelopen paar jaar niet dus ik ga je daar niet op beoordelen of veroordelen , neem even een time out van 2 weken , laat het initiatief komen vanuit het thuis front , ze zijn zoiezo wetterlijk verplicht om voor je te betalen tot je 18de etc.
Het is denk ik ook belangrijk om als kind in te zien dat je ouders iets van je af proberen te pakken uit pure onmacht. Redelijk zijn haalt klaarblijkelijk niets uit, omdat jij toch wel doet waar je zin in hebt. Ze hebben iets gevonden waar je om geeft en zo denken ze hun punt te kunnen maken. Het is zuur, maar het zijn ook maar mensen en ze kunnen moeilijk bij de pakken neerzitten wanneer jij je gedraagt als een ongeleid projectiel.
Ouders doen dit soort dingen echt niet onder het mom van : Yes nu ga ik m'n kind even lekker lopen etteren.
Ik ben het met merel eens dat als je een brommer krijgt, waar je kind op moet rijden, je graag wil dat het een beetje vertrouwd is, en dus je theorie voor zal moeten halen.
Ook ouders moeten leren hun kinderen los te laten, dat gaat ook met vallen en opstaan.
Weet je, verantwoordingen moet je verdienen, en niet eisen. Je moet laten zien dat je echt verantwoording kan dragen. en dat heb je volgens mij niet gedaan, na het lezen van je verhaal.
[mama mode uit]
IMHO is dit niet flamen wat hier gedaan word, maar gewoon gereageerd op een verwent stuk vreten! |:)
[Dit bericht is gewijzigd door franka op 26-07-2001 13:22]
(overgens zie ik die vriend nu al 5 jaar niet meer
maar dat terzijde )
[Dit bericht is gewijzigd door berney op 26-07-2001 13:22]
quote:Inderdaad, en ik praat geen onzin, ik ben zelf een ongelooflijk moeilijke puber geweest en mijn ouders hebben ook een hoop van me weggenomen. Op dat moment ben je zo kwaad en zo machteloos, dan zie je niet dat ze dat doen omdat ze het beste met je voor hebben en gewoon zelf ook niet meer weten hoe ze het je dan duidelijk moeten maken.
Op donderdag 26 juli 2001 13:17 schreef Claudia_x het volgende:
Hehe, dat op komen halen in de stad is inderdaad een hele goeie. Mijn vader heeft het 1 keer gedaan en ik schaamde me kapot.Hij heeft me dan ook letterlijk aan mn oor weggesleurd.
Het is denk ik ook belangrijk om als kind in te zien dat je ouders iets van je af proberen te pakken uit pure onmacht. Redelijk zijn haalt klaarblijkelijk niets uit, omdat jij toch wel doet waar je zin in hebt. Ze hebben iets gevonden waar je om geeft en zo denken ze hun punt te kunnen maken. Het is zuur, maar het zijn ook maar mensen en ze kunnen moeilijk bij de pakken neerzitten wanneer jij je gedraagt als een ongeleid projectiel.
quote:wel begrijpen maar niet willen begrijpen
Op donderdag 26 juli 2001 13:21 schreef equilan het volgende:[..]
Inderdaad, en ik praat geen onzin, ik ben zelf een ongelooflijk moeilijke puber geweest en mijn ouders hebben ook een hoop van me weggenomen. Op dat moment ben je zo kwaad en zo machteloos, dan zie je niet dat ze dat doen omdat ze het beste met je voor hebben en gewoon zelf ook niet meer weten hoe ze het je dan duidelijk moeten maken.
Gelukkig heb ik altijd goed met ze kunnen praten en is onze band er nooit echt door verstoord geweest, maar we hebben het heel erg moeilijk gehad.
En ergens weet ik ook wel dat Mellowdy mijn post toch niet zal begrijpen, ik had dat toen ook niet gedaan.. je ziet alleen je eigen ding en je denkt dat je zooo vreselijk volwassen bent...
Jammer..
ik ken dat misschien ergens van
Waarom moet je nou weer de guerilla gaan uithangen thuis? Als je gewoon zo nu en dan doet wat je ouders je vragen is er nix aan de hand. En ik vind echt dat je theorie voor 1 of ander feest gaat...
Weglopen is zooooooo kinderachtig.
quote:Ik denk dat we dat allemaal wel bergijpen, iedereen heeft zijn pubertijd door moeten gaan.
Op donderdag 26 juli 2001 13:22 schreef ikbenveldmuis het volgende:[..]
wel begrijpen maar niet willen begrijpen
ik ken dat misschien ergens van
quote:oe weer SanSan die komt flamen in een melowdy topic
Op donderdag 26 juli 2001 13:24 schreef SanSan het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaaaaaa, jippie! Wéér een 'Geef -Mellowdy- aandacht topic!'Wat leuk!
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:
![]()
![]()
![]()
![]()
Weglopen in de zin van: niks zeggen, spullen pakken en niet meer bellen vind ik duidelijk niet okee..
Weglopen in de zin van: spullen pakken, weggaan en een briefje achterlaten met hoe en waarom enzo.. Da's al een stuk beter..
Als het thuis al een lange tijd niet lekker zit, dan kan het toch zijn dat het er niet naar uit ziet dat het beter wordt? Ik kan me dan heel goed voorstellen dat je geen andere manier ziet dan het huis uit te gaan en hoop alleen maar dat je het op een verstandige manier doet..
Je ouders gaan namelijk zeker wel ongerust zijn, ook al lijkt het soms dat ze er alles aan doen om zoveel mogelijk ruzie te maken.. Dus laat af en toe (al is het via iemand anders) weten dat het goed met je gaat.. Je zult voor jezelf dingen op een rijtje moeten zetten en je ouders waarschijnlijk ook.. You don't know what you've got till it's gone, dat zullen ook je ouders wel beseffen..
Soms als problemen erg diep zitten is een shock effect het beste, sommige dingen worden dan juist weer bespreekbaar en je zult naar de uiteindelijke kern van het probleem moeten en dat is misschien wel dat jouw ouders vinden dat jij geen verantwoordelijkheidsgevoel hebt.. Dat lees ik in ieder geval in je eerste post..
Tenslotte wil ik nog even zeggen dat als je hulp nodig hebt op wat voor manier dan ook, ik zeker weet dat er hier mensen zijn die je graag willen helpen.. Als er iets is dat ik kan doen dan roep je maar..
Veel succes en sterkte, denk er eens rustig over na, maar uiteindelijk is praten over wat je dwars zit de enige manier om tot een oplossing te komen!
quote:of isser mee bezig
Op donderdag 26 juli 2001 13:25 schreef bibi het volgende:[..]
Ik denk dat we dat allemaal wel bergijpen, iedereen heeft zijn pubertijd door moeten gaan.
quote:Meissie (sorry, ik word oud
Je bent 16, al bezig volwassen te worden, je wilt zelf voor dingen verantwoordelijk kunnen zijn en zelf bepalen waar je gaat en staat. Je schopt tegen alle regels van je ouders aan en misschien denk je zelfs wel dat ze niet sporen en ouderwets zijn en weet ik niet allemaal. Geloof me, zo werkt het.
Ik heb die verschijnselen iets minder gehad (maar dat komt ook door een paar andere factoren, zal ik hier niet over uitwijden) maar ik maak het wel mee bij m'n broertjes en zusjes (ik heb er nu nog ongeveer 4 te gaan om het bij mee te maken, zolang ik zelf nog thuis woon).
Het is allemaal erg rot voor je, tenminste zo voel je het, maar het hoort er wel allemaal bij. Je ouders geven je een cadeau en verlangen daar een tegenprestatie voor. Een tegenprestatie die ook in jouw voordeel werkt: immers je mag eindelijk op dat ding rijden. Ik zou het juist ook hartstikke gaaf vidnen en meteen m'n uiterste best doen om zo snel mogelijk dat certificaat binnen te hebben, dan maar niet uitgaan. De dingen die je 'moet' doen horen gewoon altijd prioriteit te hebben boven het uitgaan.
Klinkt vervelend, maar zo is het leven. Dit is, in vergelijking tot wat je allemaal nog in je leven tegen gaat komen, een peuleschilletje. Er zullen nog genoeg dingen komen die je per se moet doen waardoor je een keer niet uit kunt. Als dat je niet zint en je trekt je er niets van aan, dan kom je echt niet ver.
Je zult best een leuk en aardig persoon zijn en zo, maar je mentaliteit staat me niet aan. Respect en verantwoordelijkheid verdien je bij je ouders, die dwing je niet af. Als jij de regels van je ouders doelbewust en demonstratief overtreedt, dan kun je niks anders verwachten dan dat ze je ervoor straffen.
Als je nog een dagje hard had geleerd en geprobeerd had dat ene onderdeeltje dat je niet snapt toch te halen (ookal was het op het nippertje), dan waren je ouders hartstikke trots op je geweest.
Je relatie met je ouders is een wisselwerking: Jij hebt nu een eigen mening en wil langzamerhand steeds meer verantwoordelijkheden en beslissingen zelf nemen, maar zo lang jij wettelijk en financiëel nog afhankelijk bent van je ouders en je woont nog bij hun thuis, heb je je aan hun regels te houden.
En ik heb ook gemerkt dat schreeuwen en rebels doen niet helpt, ookal heb je het gevoel dat je ouders je onredelijk/betuttelend behandelen. Je jaagt ze alleen maar meer tegen je in het harnas en laat ze eens te meer zien dat JIJ onredelijk bent en weinig goede wil toont.
Pff... wat een preek voor iemand die zelf net 22 is en in principe nog een snotneus. Maar goed, ik maak dit soort dingen dus ook mee bij ons thuis en ik weet hierdoor wel zo'n beetje hoe het werkt.
En geloof het of niet, als je straks echt de leeftijd hebt dat je zelf je geld verdient en een eigen huishouden moet voeren, dan begrijp je je ouders ineens helemaal.
Verder: Sterkte met alles en mocht je nog ergens mee zitten, ergens over praten. Ook mij mag je altijd e-mailen/icq'en. Probeer gewoon een beetje medewerkend en aardig te zijn tegen je ouders, zelfs als ze weer een keer onredelijk doen (wat ze denk ik echt niet opzettelijk doen of om jou te pesten). Als je dat een tijdje volhoudt moeten ze jou ook wel serieuzer nemen (als ze dat dan nog steeds niet doen heb je inderdaad reden om boos te zijn). Aan ellende thuis heb je niks, je wordt er alleen depri van. En weglopen is gewoon geen optie.
Sterkte
quote:Precies, da's een waarheid als een
Inderdaad, en ik praat geen onzin, ik ben zelf een ongelooflijk moeilijke puber geweest en mijn ouders hebben ook een hoop van me weggenomen. Op dat moment ben je zo kwaad en zo machteloos, dan zie je niet dat ze dat doen omdat ze het beste met je voor hebben en gewoon zelf ook niet meer weten hoe ze het je dan duidelijk moeten maken.
Gelukkig heb ik altijd goed met ze kunnen praten en is onze band er nooit echt door verstoord geweest, maar we hebben het heel erg moeilijk gehad.
En ergens weet ik ook wel dat Mellowdy mijn post toch niet zal begrijpen, ik had dat toen ook niet gedaan.. je ziet alleen je eigen ding en je denkt dat je zooo vreselijk volwassen bent...
Jammer..
Nu woont ze samen en moet naast studeren nu ook samen met haar vriend een huishouden runnen, en ze begrijpt het nu een stuk beter. De relatie met m'n moeder is nu ook weer een stuk beter. En dat zal met de meesten als het goed is zo gaan, het is gewoon een gezonde vorm van ontwikkeling die bij het leven hoort, denk ik.
Ik hoop dat Mellowdy hier geen uitzondering op zal zijn en dat zij de relatie met haar ouders ook weer recht zal weten te trekken.
quote:Precies! Dit is een van de meest belachelijke dingen in de Nederlandse wetgeving. Je kunt maar beter geen 'ontspoord' kind hebben tussen 18 en 21 (eentje die gokschulden maakt bijvoorbeeld).
Op donderdag 26 juli 2001 13:16 schreef Larissa het volgende:
Je bent dan wel meerderjarig met je 18e, maar je ouders zijn nog wel financieel verantwoordelijk tot je 21e.
quote:is dat zo ? , dacht dat het verlaagd was , je zou zomaar gelijk kunnen hebben
Op donderdag 26 juli 2001 13:16 schreef Larissa het volgende:[..]
Je bent dan wel meerderjarig met je 18e, maar je ouders zijn nog wel financieel verantwoordelijk tot je 21e.
quote:Juist. Ik vertoonde eveneens vluchtgedrag. Mn vriend ving me op, maar hij deed iets wat nog veel beter was voor me: hij liet me mn ouders opbellen om te vertellen waar ik zat en waar ik problemen mee had.
Jammer..
Ik begrijp wel dat Mellowdy zich aangevallen voelt. Ik zou ook niet echt de schuld bij 1 partij neer willen leggen, dat is moeilijk te bepalen als je de situatie opmaakt uit een posting. Het gaat erom hoe zij het zichzelf zo makkelijk mogelijk kan maken, en dat is niet door alles te zien als een oorlog waarin je ouders de vijand zijn. Misschien zitten zij ernaast, dan nog help je jezelf niet door ze af te bekken, je zin door te drijven of te vluchten.
Mellowdy, je hoeft niet in te zien dat je fout zit, alleen dat je hier geen steek mee vooruit komt.
quote:Je kunt als ouder zijnde het beste je kind met zijn/haar 18de ergens goed verstoppen/opsluiten en met zijn/haar 21ste weer tevoorschijn halen!
Op donderdag 26 juli 2001 13:52 schreef Aernout het volgende:[..]
Precies! Dit is een van de meest belachelijke dingen in de Nederlandse wetgeving. Je kunt maar beter geen 'ontspoord' kind hebben tussen 18 en 21 (eentje die gokschulden maakt bijvoorbeeld).
offtopic, maar ik wou het even zeggen
Mellowdy sterkte
Het punt is dat jij je op sommige vlakken een beetje kinderachtig opstelt. Je weet wat je moeder vindt van het feit dat je uitging, terwijl je nog niet had geleerd voor je theorie etc. Moet je er dan per se tegen in gaan? Bovendien: zij hebben je die scooter gegeven omdat je hem heel graag wou, maar jij kunt niet eens de moeite nemen om even te leren voor je theorie. In ieder geval los je met weglopen niets op en maak je dingen alleen maar erger. Praat gewoon met je moeder over hoe jij het ervaart, maar ag er niet gelijk vanuit dat het helemaal haar fout is. Val haar niet aan, maar probeer het op te lossen. Ik durf te wedden dat je moeder dan ook verwoordt op een volwassen manier wat haar dwars zit. Het zal misschien wat moeite kosten en soms moet je wat dingen wegslikken, maar je komt er wel veel verder mee dan met weglopen.
Nogmaals, ik begrijp best hoe je je voelt uit eigen ervaring. maar nu, een paar jaar later, denk ik: Jezus wat heb ik me irritant gedragen en me aangesteld. Zeker als je kijkt naar serieuzere problemen.
De scooter die ik gekregen heb was voor men slagen, was een spontaan kado, omdat ze niet hadden verwacht dattik zou slagen. Toen wassik helemaal de bikkel. Ik dacht van: " jeees das wel duur" Ik wist dat dit zou gebeuren. Omdat ik die scooter altijd al wou hebben.
Ik voel me ontzettend opgesloten hier, de laatste tijd leek het goed te komen hier thuis. Ik was nooit meer sjaggie, zag het weer helder in, hielp men moeder, voelde me gewoon goed. Iedere keer als we ruzie kregen schreeuwde me ma tegen me dattik nix deed dattik altijd sjaggie was enzovoorts. Ik ben een hele poos superdown geweest. Ik mocht mezelf niet. Eindelijk was men eigendunk wat opgekrikt.
Een paar maanden geleden kreeg ik te horen dat me ma uit huis wilde omdat me vader geen reet deed thuis. Ikke helemaal overstuur, want dan moest ik verhuizen naar de andere kant van nederland. Bleek vals alarm te zijn.
Ikke kei boos, maar ja wat doe je eraan
ME ouders kunnen totaal niet communiceren, hebben altijd ruzie en zetten mij altijd voor het blok!
Met men ma hebbik best een goeie band buiten dat gezeik allemaal. Men vvader is een compleet ander mens geworden sinds hij een half jaar naar kosovo is geweest.
Ja jeees ik kan het gewoon allemaal niet meer typen, dit is een klein stukje maar er is nog veel meer.
Me ma vind het overigens ook heel erg leuk om te klagen en zielig te doen. Wie gaat er nou aan iedereen ongeacht vreemden vertellen dat ze zo'n hoge belasting moet betalen en daarom niet op vakantie kan
Nou, jullie kunnen zeggen dat ik een vervelende puber ben, maar ik weet zelf wel beter. Ik ben ook niet op men achterhoofd gevallen. Men beste vriendin zegt zelf dat men ma niet spoort. Ze ziet mij al een hele poos onderuit gaan!
Men vader belde me op en zei dattik van school moest, maar een kamer moest zoeken ofzo. En ze zouden nix meer voor me betalen. Gweldig, gelukkig bennik nog leerplichtig, tuut, tuut, tuut!
nu kannik nergens terecht en ben ik weer terug thuis Duurd niet lang bennik bang.
Me ouders zijn aant eten, doen net offer nix aan de hand is.
Ooh wat bennik een moeilijke puber.
quote:Hier is maar een woord voor: Kutstreek!
Ikke lekker geslapen, komt ze me om HALF NEGEN wakker maken, (als ik ergens een hekel aan heb)dat ik naar het CBR moest bellen!
Nu gaat ze men scooter ook weer terug brengen! Ik snap het niet, dit is de eerste keer dat ik niet luister en gelijk wordt alles van me afgepakt. Ik ga nu gewoon 2 weken bij een vriendin blijven slapen, want ik trek dit niet. En al helemaal een kado dat ik van hun heb gekregen weer terug brengen, dat kunnen ze niet maken! Gegeven is gegeven! EN het is nu van mij!
* DemonRage heeft medelijden met -Mellowdy-
quote:Hoe bedoel je?
Op donderdag 26 juli 2001 18:26 schreef -Mellowdy- het volgende:
Het gaat me niet om de scooter maar hoe het moet gaan.
Als iemand je (te) zwaar straft als je voor de eerste keer niet gehoorzaamt, dan is dat een zeker kutstreek. Je moeder doet net of je een moord begaan hebt.
quote:Kijk, die scooter is me gegunt of niet!
Op donderdag 26 juli 2001 18:29 schreef DemonRage het volgende:[..]
Hoe bedoel je?
Als iemand je (te) zwaar straft als je voor de eerste keer niet gehoorzaamd, dan is dat een zeker kutstreek. Je moeder doet net of je een moord begaan hebt.
* -Mellowdy- is dan toch dezelfde -mellowdy-
quote:'t ging eigenlijk niet om die scooter, ze had je ook huisarrest kunnen geven of zo
Op donderdag 26 juli 2001 18:32 schreef -Mellowdy- het volgende:[..]
Kijk, die scooter is me gegunt of niet!
niet de ene keer wel omdat ik wat gepresteerd heb en de andere keer niet omdat ik niet liev geweest ben.* -Mellowdy- is dan toch dezelfde -mellowdy-
maar wat je moeder (en vader?) nu doet vind ik wel een rotstreek! dat kan je toch niet maken! je kind verdomme de staat op kieperen!
ik wens je echt heel veel sterkte toe, en ik hoop dat het weer goed komt tussen jou en je ouders, want dat is echt belangrijk...
sterkte, jasper
Maar dat theorie halen, daarvoor willik de tijd nemen, die scooter blijft er toch wel staan? nu dus niet maar ja.
In mijn woonplaats is er zelde een leuke aovnd
quote:Ik zweer het als ze op straat gezet was, en zij niets meer van haar liet horen (al is het maar een dag) dat er dan een chagerijnige sfeer ontstaat in het huis. Iedereen depri...
Op donderdag 26 juli 2001 18:36 schreef japser het volgende:
daar benk het wel mee eens ja, het WAS (niks meer aan te doen dus) een foute beslissing om te gaan stappen ipv leren ofzo, of vertellen dat het toch geen zin meer heeft, waarmee je maybe een iets betere indruk had kunnen maken.maar wat je moeder (en vader?) nu doet vind ik wel een rotstreek! dat kan je toch niet maken! je kind verdomme de staat op kieperen!
ik wens je echt heel veel sterkte toe, en ik hoop dat het weer goed komt tussen jou en je ouders, want dat is echt belangrijk...
sterkte, jasper
quote:Daar heb je internet voor
Op donderdag 26 juli 2001 18:37 schreef -Mellowdy- het volgende:
Thnx!Maar dat theorie halen, daarvoor willik de tijd nemen, die scooter blijft er toch wel staan? nu dus niet maar ja.
In mijn woonplaats is er zelde een leuke aovnd
Lees maar even goed het verhaal van Equilan. Gedraag je volwassen, ga een dialoog aan met jouw ouders.
Ik ben zelf (ik was een Mellowdy) het huis uitgetrapt op mijn 17de en ik kan je vertellen dat het leven 'hard' is.
Wat ik heb meegemaakt wens ik je niet toe. Dus benut de kansen die je krijgt.
quote:
Op donderdag 26 juli 2001 19:06 schreef Ginny het volgende:
Mellowdy,Lees maar even goed het verhaal van Equilan. Gedraag je volwassen, ga een dialoog aan met jouw ouders.
Ik ben zelf (ik was een Mellowdy) het huis uitgetrapt op mijn 17de en ik kan je vertellen dat het leven 'hard' is.
En probeer het eens te zien vanuit het standpunt van je ouders, Mellowdy. Ze geven je een dure scooter, kunnen zelf niet op vakantie vanwege geldgebrek en wat doe jij? Je gaat liever uit dan dat je zorgt dat je dat examen haalt. Dat komt voor je ouders niet echt dankbaar over.
Ik gok overigens dat ze die scooter niet terug zullen brengen, maar dat het een wanhopig dreigement is om jou in te laten zien waar je mee bezig bent.
quote:Ik denk niet dat Mellowdy erbij gebaat is als je haar gaat zitten opstoken tegenover haar moeder/ouders..Da's natuurlijk al helemaal niet de oplossing.
Op donderdag 26 juli 2001 18:24 schreef DemonRage het volgende:[..]
Hier is maar een woord voor: Kutstreek!
* DemonRage heeft medelijden met -Mellowdy-
quote:Een verwend pubertje
...
quote:Was je toen ook al zo lastig dan?
Op donderdag 26 juli 2001 10:58 schreef -Mellowdy- het volgende:
...Men ma heeft me een keer het huis uitgegooit toen ik 13 was!...
quote:D'r is er altijd wel zo eentje bij.
![]()
![]()
![]()
![]()
Maar goed, dat is ook niet echt positief ofzo natuurlijk.
quote:kun je iets duidelijker zijn
Op vrijdag 27 juli 2001 01:34 schreef JungleMan het volgende:
Achja, soms (soms? nah, zeg maar gerust altijd - stelling die ik sinds een jaartje heb aangenomen) zijn ouders gewoon 1 en al klote.Maar goed, dat is ook niet echt positief ofzo natuurlijk.
quote:Nee
Op vrijdag 27 juli 2001 01:38 schreef Its_me_important het volgende:
kun je iets duidelijker zijn
quote:Tjah, mijn moeder verkoos haar nieuwe vriend boven mij, gevolg = ik sta op straat.. Ben nu 16 en (al een tijdje) opzoek naar iets voor mezelf.. En het is niet leuk.. Zeker niet..
Op donderdag 26 juli 2001 19:06 schreef Ginny het volgende:
Mellowdy,Lees maar even goed het verhaal van Equilan. Gedraag je volwassen, ga een dialoog aan met jouw ouders.
quote:Waar woon je nu dan? Bij een vriend of vriendin ofzo?
Op vrijdag 27 juli 2001 06:57 schreef FFantaghiro het volgende:
Ben nu 16 en (al een tijdje) opzoek naar iets voor mezelf..
quote:Ik woon nu nergens, ik slaap bij mensen waar ik toevallig kan
Op vrijdag 27 juli 2001 08:00 schreef Gellarboy het volgende:[..]
Waar woon je nu dan? Bij een vriend of vriendin ofzo?
Kun je je situatie iets uitgebreider omschrijven?
Tegen welke problemen loop je bijv. op?
Ik ben met de 2de keuze bezig, maar goed dat gaat dus allemaal erg moeizaam, veel dingen kan ik niet zelfstandig doen omdak nog geen 18 ben.. Ennuhm dit zijn alleen nog maar de problemen die je zo 1 2 3 duidelijk ziet.. want je gaat ook behoorlijk stressen waardoor je overspannen raakt (zuchtdiep ik zit ook alweer op het randje van overspannen, helaas)
zoowww da was weer een heel verhaal
Hoop dat je het nu wat beter snap en wens mellow veel sterkte toe, nogmaals..
Mellowdy, denk na.
Een scooter voor je verjaardag. Weet je wat die teringdingen kosten? Beetje bizar verjaardagscadeau. En het dan raar vinden dat je ouders verwachten dat je een theoriecertificaat moet halen.
Weet je wat de verzekerig kost??? Dat betalen je ouders waarschijnlijk ook en dat ding staat maar mooi te zijn omdat jij andere dingen belangrijker vind dan leren. Oh... moet je het zelf betalen. Helemaal gelijk meid, dan zou ik het ook niet doen. Ik eet immers ook mijn eten nooit want ik moet het zelf betalen. En ik rij ook niet in mijn auto want de benzine e.d. moet ik ook zelf betalen.
DENK NA. Zo vraag je erom om als een puber behandelt te worden. Weglopen om zoiets is erg zwak. Misschien dat je vaker problemen hebt thuis, maar praten lost meer op dan weglopen. Enne, als je het echt zo moeilijk hebt thuis, ga dan weg als ze het ECHT mis hebben en niet nu ze gelijk hebben en jij de rebelse puber wil zijn!
quote:Doe es ff rustig ten eerst!
Op vrijdag 27 juli 2001 10:41 schreef Kleintje het volgende:
Ik heb echt TOTAAL geen zin om alles te lezen. De eerste 20 reacties gelezen en toen had ik genoeg gelezen.Mellowdy, denk na.
Een scooter voor je verjaardag. Weet je wat die teringdingen kosten? Beetje bizar verjaardagscadeau. En het dan raar vinden dat je ouders verwachten dat je een theoriecertificaat moet halen.Weet je wat de verzekerig kost??? Dat betalen je ouders waarschijnlijk ook en dat ding staat maar mooi te zijn omdat jij andere dingen belangrijker vind dan leren. Oh... moet je het zelf betalen. Helemaal gelijk meid, dan zou ik het ook niet doen. Ik eet immers ook mijn eten nooit want ik moet het zelf betalen. En ik rij ook niet in mijn auto want de benzine e.d. moet ik ook zelf betalen.
DENK NA. Zo vraag je erom om als een puber behandelt te worden. Weglopen om zoiets is erg zwak. Misschien dat je vaker problemen hebt thuis, maar praten lost meer op dan weglopen. Enne, als je het echt zo moeilijk hebt thuis, ga dan weg als ze het ECHT mis hebben en niet nu ze gelijk hebben en jij de rebelse puber wil zijn!
quote:Kom, gaan we een flatje zoeken!
Op vrijdag 27 juli 2001 08:29 schreef FFantaghiro het volgende:[..]
Ik woon nu nergens, ik slaap bij mensen waar ik toevallig kan
Situatie iets uigebreider omschrijven, wordt moeilijk. Zit een jaren lang verhaal aan vast.
k zal het kort uit leggen.
Mijn ouders gingen scheiden toen ik 10 was, kreeg daardan een ' vriendin'-relatie met mijn moeder, moest ondertussen mn broertje ' opvoeden' omdat mijn moeder dat na liet.. Goed ging natuurlijk mis want zo hoort het niet. Veel ruzies gehad, veel gepraat. Vaak heeft mijn moeder mijn vertrouwen beschaamd waardoor ik nu ook minder makkelijk vertrouwen in een ieder persoon heb. Mijn moeder kreeg een vriend, en teon ging alles helemaal mis. Mijn moeder dreigde vaak mij het huis uit te gooien, toch weer gepraat toch weer beetje eruit gekomen. Maar mijn moeder was er verder nooit meer in het weekend weg, liet mij kind 14 jaar in een buurt alleen waar vaak mensen doodgeschoten werden, mensen verkracht etc. Goed kwam wat mensen tegen, boden mij ruimte aan. veel getwijfeld gesproken met mijn moeder en zij zei meteen doen! dan kan ik naar mn vriend (want ik wilde niet mee verhuizen naar die man van haar, waarom dat is een beetje persoonlijk uit te leggen), maar ik twijfelde nog of ik het zou doen.. Zij gepushed dus ik ook over stag.. Naief geweest dus om dat te doen. Je voelt hem natuurlijk al aan komen. Tussen die persoon en mij ging het niet goed. heb nog veel geprobeert om het goed te krijgen maar door gevoelens ging het niet. Dus daar ook ' uitgetrapt' . Sinds dien slaap ik eigenlijk overal waar ik maar kan. heb een tijdje bij een vriendin geslapen, bij mn vriend en nu eventjes bij mijn vader. Maar mijn moeder wil me niet terug in huis nemen, en bovendien woont ze nu bij die vriend, en bij mijn vader in huis is ook geen optie (dat is wederom te persoonlijk om uit te leggen).
Welke problemen ik nu tegen aan loop? nou ik zal mijn eigen boontjes moeten doppen, allemaal stuk voor stuk. Muv van een klein beetje geld wat ik van mijn vader krijg iedere maand. Het grootste probleem is leeftijd. ik ben nog maar 16, inprincipe nog leerplichtig (ik ben daar mee bezig om daar onderuit te komen want dat zou ik niet aankunnen) en ik ben nog niet volwassen dus ik zou me ook nergens in kunnen schrijven om in aan merking te komen voor een eigen huisje.
Er zijn maar een paar alternatieven,
- wachten tot dat ik achttien ben (nog 1,5 jaar) en dan een huisje zoeken
- met een oudere vriend/vriendin een huisje zoeken.
- Naar een KTC (Kamer Training Centrum) gaan en kijken of je daar terecht kunt..Ik ben met de 2de keuze bezig, maar goed dat gaat dus allemaal erg moeizaam, veel dingen kan ik niet zelfstandig doen omdak nog geen 18 ben.. Ennuhm dit zijn alleen nog maar de problemen die je zo 1 2 3 duidelijk ziet.. want je gaat ook behoorlijk stressen waardoor je overspannen raakt (zuchtdiep ik zit ook alweer op het randje van overspannen, helaas)
zoowww da was weer een heel verhaal
![]()
Hoop dat je het nu wat beter snap en wens mellow veel sterkte toe, nogmaals..
Wees blij dat je nog een scooter kreeg van je ouders
Ik moest het doen met een fiets en mijn rijbewijs heb ik ook niet "kado" gekregen.
pubers van tegenwoordig moeten niet zo zeiken
Mijn mening is nog steeds dat jij fout zit. Wie heeft er voor die herkansing gezorgt? Het CBR kan gezegt hebben dat ze morgen plaats hebben, maar je had zelf kunnen zeggen dat je iets niet begrijpt en dat je daar tijd voor nodig hebt. Je had het zelf duidelijk kunnen maken. Je had ook ergens raad kunnen vragen voor dat stuk wat je niet snapt. Het had uitgelegd kunnen worden waardoor je het wel zou snappen en je wel een kans had gehad om het te halen.
En dan nog. Je wist voor je eerste examen al dat je een onderdeel niet snapte. Dus je had daarvoor al rustig kunnen zitten om het te laten uitleggen of zelf alles kunnen uitpluizen.
Mellowdy, kom op, denk na. We zijn heus niet allemaal tegen je. We snappen alleen niet dat je zelf niet wil inzien dat je moeder hier toch wel voor een bepaald gedeelte gelijk heeft.
Een beetje respect hoort zij ook wel te krijgen. Niet zomaar naar de stad gaan en dan pissed bellen dat je blijft.
Dat je naar de stad bent gegaan is al erg genoeg, maar je zou ook wijs kunnen zijn en op tijd naar huis gaan om te leren. Ken je verantwoordelijkheden.
quote:
Op vrijdag 27 juli 2001 10:52 schreef Armageddon het volgende:
Dit had ik moet flikken toen ik net zo oud was als Mellowdy. Ik weet zeker dat ik dan 3 weken mank zou lopen en voorlopig even niets meer van de buitenwereld had kunnen zien.
ik ken dat, mijn moeder had ook een mattenklopper en we zijn er niet slechter van geworden
Wees blij dat je nog een scooter kreeg van je ouders
Ik moest het doen met een fiets en mijn rijbewijs heb ik ook niet "kado" gekregen.
Mellowdy is een product van deze tijd, verwend tot op het botpubers van tegenwoordig moeten niet zo zeiken
![]()
Amen, en dat geldt voor de meeste hier rondlopende pubers die vinden het allemaal zo slecht te hebben thuis
.
quote:Jij bent ook nog geen 18!!!!!!!!!!
Op vrijdag 27 juli 2001 10:47 schreef -Mellowdy- het volgende:[..]
Kom, gaan we een flatje zoeken!
Oja, heb je je huisarts al gebeld of welke acties heb je anders ondernomen om iets aan je huidige situatie te doen. Als ik hier rond kijk zie ik je wel op FOK zitten, maar zoals ik al eerder typte...dat is de oplossing niet.
quote:1. oe! jah de mattenklopper die had mijn moeder ook en ook nog een pollepel! Mijn broertje stotterde vroeger heel erg. Kwam mijn moeder weer aangerend met de pollepel zei mijn broertje "kooommmmmt z z z zee w w weeeer a a aaaan m m m eeet de de p p p p Pollepel
Op vrijdag 27 juli 2001 10:52 schreef Spookvrouw het volgende: 1ik ken dat, mijn moeder had ook een mattenklopper en we zijn er niet slechter van geworden.2Mellowdy is een product van deze tijd, verwend tot op het bot.
Amen, en dat geldt voor de meeste hier rondlopende pubers die vinden het allemaal zo slecht te hebben thuis
Mijn moeder rende meteen terug naar de keuken omdat ze haar lachen niet meer kon houden Dat vergeet ik nooit meer
2. Helemaal mee eens. Die ouders van tegenwoordig behandelen die kinderen als een stel mietjes.
aanpakken die handel! maar ook weer niet te streng want dan krijg je ook weer verprutste figuren maar goed spookvrouw begrijpt me wel
en ben je het al kwijt
quote:Heb je al actie ondernomen? Je reageert niet op mijn vragen die ik al de hele dag stel.
Op vrijdag 27 juli 2001 11:18 schreef -Mellowdy- het volgende:
nou ja, ik zie het wel weer, als jullie 1 dag mee konden gluren zouden jullie niet zo kinderachtig doen.
Of maak es een praatje met men exvriend die het 9 maanden heeft mogen meemaken of men beste vriendin die er al een jaar tussen zit.
quote:Denk je dat ik het dan wél makkeljik heb gehad in mijn puberteit? De enige boodschap die hier (overigens ook vaak op zeer botte wijze
nou ja, ik zie het wel weer, als jullie 1 dag mee konden gluren zouden jullie niet zo kinderachtig doen.
Of maak es een praatje met men exvriend die het 9 maanden heeft mogen meemaken of men beste vriendin die er al een jaar tussen zit.
Mellowdy, er zijn je genoeg suggesties aan de hand gedaan. Het voornaamste is dat je met je vader en moeder gaat praten. Als je zegt dat je zo volwassen bent met je 16 jaar, kan je ook de confrontatie met je ouders wel aan. Wees een wijf met dezelfde grote waffel die je hier ook hebt. Hou het alleen dit keer in wat nettere termen, je ouders hebben te allen tijde recht op jouw respect, hoewel jij er duidelijk anders over denkt.
Jij moet het stukje respect van je ouders nog verdienen, gezien je houding.
Je mag nog zo vaak hier zeggen dat wij de situatie niet begrijpen, dat we je af lopen zeiken, zal best. Maar je gedraagt je er ook naar, en als wij de situatie niet begrijpen of kunnen begrijpen omdat dit al veel langer gaande is, had je het hier ook niet moeten posten. Wie hier zijn al dan niet gelijk wil halen, zal met de billen bloot moeten.
Laten we elkaar geen mietje noemen. Als je mijn dochter was geweest, had je allang een draai om je oren gehad, sowieso geen scooter voor de deur gehad en had ik nu allang je internet verbinding om zeep geholpen. Want ik zal me lekker laten ringeloren door zo'n dreumes als jij.
Ga maar eens heel goed nadenken over je acties en de consequenties die daaruit zijn voorgevloeid of nog gaan voortvloeien.
Veel succes met de hele situatie en bedenk goed, dit is ook voor je ouders geen pretje.
quote:is dat die vriendin waar jij op moet passen....sja, dat zal een lekker objectief beeld zijn.....
of men beste vriendin die er al een jaar tussen zit.
Jullie zijn rijp voor een kostschool
quote:... goh, zullen we een dagje wisselen?
quote:Ow Ludo, lijkt me heerlijk, jatten we dan het logo van van Kooten en de Bie?
Op vrijdag 27 juli 2001 11:22 schreef Ludo het volgende:
Volgens mij wordt het tijd voor een mattenklop-meeting
* spookvrouw gaat voor alle zekerheid vast langs Blokker om te kijken of de winkel nog die slaghoutjes verkoopt
quote:Flatje zoeken gaat je nog tegenvallen denk ik. En je moet je dan ook afvragen waar je zo'n flatje van gaat betalen.
Op vrijdag 27 juli 2001 10:47 schreef -Mellowdy- het volgende:Kom, gaan we een flatje zoeken!
quote:Doe maar niet. Is nergens voor nodig.
Op vrijdag 27 juli 2001 11:27 schreef -Mellowdy- het volgende:
slotje (er wordt aan gewerkt)
quote:ach, mevrouw krijgt d'r zin niet, nou dan eeehhrr...loop je toch weg van Fok!
Op vrijdag 27 juli 2001 11:27 schreef -Mellowdy- het volgende:
slotje (er wordt aan gewerkt)
[edit]
verwend kutkind
[/edit]
quote:ja en wat gaan we dan doen??
Op vrijdag 27 juli 2001 11:30 schreef -Mellowdy- het volgende:
Neej dat is het niet, ik heb gewoon genoeg advies!
quote:
Op vrijdag 27 juli 2001 11:12 schreef Armageddon het volgende:Mijn broertje stotterde vroeger heel erg. Kwam mijn moeder weer aangerend met de pollepel zei mijn broertje "kooommmmmt z z z zee w w weeeer a a aaaan m m m eeet de de p p p p Pollepel
Mijn moeder rende meteen terug naar de keuken omdat ze haar lachen niet meer kon houden
Dat vergeet ik nooit meer
[Dit bericht is gewijzigd door Merel op 27-07-2001 11:32]
quote:alleen luister je er niet naar!
Op vrijdag 27 juli 2001 11:30 schreef -Mellowdy- het volgende:
Neej dat is het niet, ik heb gewoon genoeg advies!
quote:
Op vrijdag 27 juli 2001 11:33 schreef -Mellowdy- het volgende:
En daarna ga ik ff er tussenuit, ff weg van thuis. Dan kom ik terug! Dan opnieuw beginnen!
[majoorboshard-edit]
[roflol edit]
ROFLOL+MAJOORBOSHARD
[/roflol edit]
[/majoorboshard-edit]
[Dit bericht is gewijzigd door Ludo op 27-07-2001 11:37]
quote:noem jij dit hard
Op vrijdag 27 juli 2001 11:34 schreef Joene het volgende:
* Joene wist niet dat zn reserve moeder zo hard kon zijn![]()
![]()
quote:Ja gek he??
Op vrijdag 27 juli 2001 11:23 schreef MrBig het volgende:
(overigens ook vaak op zeer botte wijze)
quote:aan de andere kant....de ouders gaan niet geheel vrij-uit natuurlijk. Kinderen ontsporen niet per definitie.
Op vrijdag 27 juli 2001 11:38 schreef spookvrouw het volgende:[..]
noem jij dit hard
![]()
![]()
Ik heb me nog ingehouden.
Kinderen zoals Mellowdy bevestigen alleen maar dat mijn keus om niet van die dreinende k*tkinderen op de wereld te zetten, een goeie is geweest.
quote:dat ben ik met je eens, maar lees dan nog maar eens wat ik heb neergezet bij het stukje als je denkt dat wij je niet begrijpen en zo ............ tot aan je billen bloot, geef ik ook aan dat wij niet de hele situatie kennen.
Op vrijdag 27 juli 2001 11:41 schreef Ludo het volgende:[..]
aan de andere kant....de ouders gaan niet geheel vrij-uit natuurlijk. Kinderen ontsporen niet per definitie.
quote:Jamaar stel , je had zon schatje als mij
Op vrijdag 27 juli 2001 11:38 schreef spookvrouw het volgende:[..]
noem jij dit hard
![]()
![]()
Ik heb me nog ingehouden.
Kinderen zoals Mellowdy bevestigen alleen maar dat mijn keus om niet van die dreinende k*tkinderen op de wereld te zetten, een goeie is geweest.
quote:Ik hou van je
Op vrijdag 27 juli 2001 11:43 schreef Joene het volgende:[..]
Jamaar stel , je had zon schatje als mij
dan was het weer wel een verstandige keus
quote:dan stuurde ik dat schatje eerst naar een curus Nederlands.
Op vrijdag 27 juli 2001 11:43 schreef Joene het volgende:[..]
je had zon schatje als mij
quote:de hele situatie hoef je niet te kennen, om te kunnen concluderen dat die ouders van Melowdy dat kind verwend hebben.
Op vrijdag 27 juli 2001 11:43 schreef spookvrouw het volgende:[..]
dat ben ik met je eens, maar lees dan nog maar eens wat ik heb neergezet bij het stukje als je denkt dat wij je niet begrijpen en zo ............ tot aan je billen bloot, geef ik ook aan dat wij niet de hele situatie kennen.
quote:Mag ik ook mee!?
Op vrijdag 27 juli 2001 11:25 schreef spookvrouw het volgende:[..]
Ow Ludo, lijkt me heerlijk, jatten we dan het logo van van Kooten en de Bie?
* spookvrouw gaat voor alle zekerheid vast langs Blokker om te kijken of de winkel nog die slaghoutjes verkoopt
Eigenlijk krijg ik steeds meer sympathie voor Mellowdy..... YOU GO GIRL....
quote:Weet ik
Op vrijdag 27 juli 2001 11:45 schreef spookvrouw het volgende:[..]
Ik hou van je
Andersom ook zo
quote:
Op vrijdag 27 juli 2001 11:48 schreef Ludo het volgende:
eigenlijk zijn die ouders ook wel ont-zet-tend dom. Geven ze dat kind een scooter. Ze vragen er dan ook wel zelf om, om niet serieus genomen te worden. Ze hebben hun eigen Frankenstein gecreëerd.Eigenlijk krijg ik steeds meer sympathie voor Mellowdy..... YOU GO GIRL....
quote:Ik krijg steeds meer kotsneigingen van je gedrag!
ennuh nog een ding:
Kind is productie van de ouders
quote:daar zullen ze bij jou ook zeer zeker spijt van hebben
Op vrijdag 27 juli 2001 12:05 schreef -Mellowdy- het volgende:
Nu luister ik naar jullie, isset weer niet goed! En trouwens dat van dat weggaan, is ff uitstapje maken, bij familie logeren ofzow!
ennuh nog een ding:Kind is productie van de ouders
quote:
De eerste paar jaar ja!
Maar inmiddels ben jij ook een 'product' van je vrienden en omgeving.
quote:dat zeg je goed ja, maar het gezegde luidt: een kind is een product van je opvoeding.
Nu luister ik naar jullie, isset weer niet goed! En trouwens dat van dat weggaan, is ff uitstapje maken, bij familie logeren ofzow!
ennuh nog een ding:Kind is productie van de ouders
quote:Mellowdy, doe me dan een lol en begin zelf nooit aan kinderen!!!!!
Op vrijdag 27 juli 2001 12:05 schreef -Mellowdy- het volgende:ennuh nog een ding:
quote:Gelukkig, besef jezelf niet goed wat een moeilijk opvoedbaar kind is blijkbaar
Op vrijdag 27 juli 2001 12:20 schreef -Mellowdy- het volgende:
Hmm, komt wel goed hoor! 1 jongentje en een meisje!
Gelukkig ga ik ook geen opleiding doen > omgaan met moeilijk opvoedbare kinderen ofzow!
quote:Goh das kut, heb je al een zoontje, krijg je er nog eentje, dus dan gooi je die maar in de prullenbak ofzo?
Hmm, komt wel goed hoor! 1 jongentje en een meisje!
quote:
Gelukkig ga ik ook geen opleiding doen > omgaan met moeilijk opvoedbare kinderen ofzow!
quote:Perfecte post.
1Hmm, komt wel goed hoor! 1 jongentje en een meisje!
2Gelukkig ga ik ook geen opleiding doen > omgaan met moeilijk opvoedbare kinderen ofzow!
2. Oh, dus je weet het wel dat je zelf zo bent. Een kind is immers productie van de ouders. m.a.w. jij bent zelf ook moeilijk opvoedbaar. Met deze zin gaf je aan dat je er dus rekening mee houdt. Anders heeft het er geen reet mee te maken! Vroeg toch niet naar de opleiding die je ging volgen!
God wat ben jij een verwend kreng
Denk je nou echt dat je de enige bent die moeilijkheden met zn ouders heeft/heeft gehad?? Als je eens goed leest zul je zien dat heel veel mensen die hier posten, je raad geven uit eigen ervaring!! Zo bijzonder ben je echt niet hoor
Geslagen?? Zal ik eens langskomen, dan weet je pas wat slaan is!! EEn paar tikken met de mattenklopper... ja raar he als ze al drie keer iets tegen je zegt en jij hoort het de eerste keer niet, de tweede keer negeer je haar en de derde keer heb je een grote bek. Je moeder is mild.
En dan kan je wel weer gaan lopen janken dat het altijd zo is en dat ze altijd onredelijk zijn... ja jij bent zo volwassen he?? Je hebt echt aan je ouders laten zien dat je bepaalde verantwoordelijkheden aan kan
Dit is de laatste post die ik aan jou schrijf, ten eerste wil je alleen maar medelijden en geen raad, ten tweede vind ik dat jij een eigenwijs en egoistisch kreng bent die alleen maar aandacht wil.
Je kan wel weer heel hard gaan roepen dat het niet zo is, maar op die manier verander je mijn mening echt niet en ik denk van een hele hoop anderen ook niet, integendeel, je bewijst er alleen maar ons gelijk mee.
Wil jij als volwassene behandeld worden?? GEDRAAG JE DAN EENS ZO!!!
Echt, je zou eens rustig dit topic door moeten lezen en ook de postings die je misschien niet zo aanstaan, aandachtig bestuderen. Als je echt wil dat dit opgelost wordt, ga dan als de sodemieter van het forum af, achter je pc weg en ga wat DOEN!!
edit: ik wilde nog wat zeggen wat ik echt pijnlijk vind gewoon: Je loopt te zeuren dat je moeder tegen onbekenden loopt te zeueren over de belasting en dat ze daarom niet op vakantie kunnen. Wat denk je dat die scooter heeft gekost??
En ten tweede, denk je nou echt dat je twee weken bij een vriendin in huis een goede voorbereiding zijn op zelfstandig wonen?? Whoehahahahahahah alleen al het feit dat je dat idee hebt geeft al aan hoe onzelfstandig en onvolwassen je bent. Ja, tuurlijk, in die twee weken moet je zoooveel rekeningen betalen!! Lieve schat, op je zelf wonen is niet alleen moeillijk omdat je je eigen potje moet koken hoor!! Ga maar eens vragen aan je ouders, wat hun vaste lasten zijn per maand en klijk dan maar of jij dat in je eentje zou kunnen opbrengen. Tuurlijk liggen jouw vaste lasten lager als je op jezelf gaat wonen dan die van je ouders nu, maar dan heb je even een idee wat er allemaal bij komt kijken.
[Dit bericht is gewijzigd door equilan op 27-07-2001 12:40]
quote:Oeh! Da's HARD!
Op vrijdag 27 juli 2001 12:06 schreef Joene het volgende:[..]
daar zullen ze bij jou ook zeer zeker spijt van hebben
quote:En eerlijk
Op vrijdag 27 juli 2001 12:31 schreef DuchessX het volgende:[..]
Oeh! Da's HARD!
quote:Sorry DuschessX , ik weet dat je dat soort uitspraakjes niet van me verwacht
Op vrijdag 27 juli 2001 12:31 schreef DuchessX het volgende:[..]
Oeh! Da's HARD!
quote:Da's waar maar ik denk dat Mellowdy dat allemaal niet als dusdanig inziet.
Op vrijdag 27 juli 2001 12:31 schreef spookvrouw het volgende:[..]
En eerlijk
quote:Hoe zei je dat zo leuk? Een kind is een productie van de ouders?
Op donderdag 26 juli 2001 18:13 schreef -Mellowdy- het volgende:Ik ben ook niet op men achterhoofd gevallen. Men beste vriendin zegt zelf dat men ma niet spoort.
Ik moet Mellowdy even kwijt
Is er ergens nog een blauwverkleurde dit deze topics op slot kan gooien, zoals de topicopener al een klein uurtje terug gevraagd heeft.
De topicopenster heeft inmiddels buikpijn van alle reacties en is zwaar beledigd denk ik dat ze haar gelijk hier niet krijgt.
Jammer genoeg is ze niet bereid om naar goede raad te luisteren, dus heeft dit topic voor haar geen waarde meer.
quote:Ik denk dus (lees: denk) dat ze replies die haar niet aanstaan, niet leest.
Op vrijdag 27 juli 2001 12:25 schreef equilan het volgende:
Echt, je zou eens rustig dit topic door moeten lezen en ook de postings die je misschien niet zo aanstaan, aandachtig bestuderen.
En dat zou wel dom zijn, want in sommige staan verdomd goeie dingen.
quote:Lieve Joene
Op vrijdag 27 juli 2001 12:33 schreef Joene het volgende:[..]
Sorry DuschessX , ik weet dat je dat soort uitspraakjes niet van me verwacht
, maar ik ben dr een klein beetje zat met dr gezeik
Gewoon negeren, doen wij bij de hond ook en het werkt.
quote:Ja Maar Mellowdy kan je niet aan een boom binden
Op vrijdag 27 juli 2001 12:38 schreef DuchessX het volgende:[..]
Lieve Joene
Gewoon negeren, doen wij bij de hond ook en het werkt.
niet dat ik dat bij een hond zou doen ofzo
quote:We kunnen het toch proberen?
Op vrijdag 27 juli 2001 12:40 schreef Joene het volgende:[..]
Ja Maar Mellowdy kan je niet aan een boom binden
quote:T scheelt wel een hoop
Op vrijdag 27 juli 2001 12:41 schreef Mike het volgende:[..]
We kunnen het toch proberen?
quote:Joene...
Op vrijdag 27 juli 2001 12:42 schreef Joene het volgende:
T scheelt wel een hoopgezeur en gezeik en gezanik en gemekker
quote:Nee idd...SLOTJUH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Op vrijdag 27 juli 2001 12:44 schreef Gellarboy het volgende:[..]
Joene...
Het gaat inmiddels nergens meer over.
En mellowdy: je zit duidelijk in de puberteit, ligt duidelijk dwars. Je moeder is echter ook een beetje labiel af en toe, getuige je uitzetting toen je 13 was.
Ze weet gewoon ook niet precies hoe ze je aan moet pakken, dus dat blijft botsen.
Ook die dure cadeaus vind ik kenmerkend (iemand schreef ook al dat ie DVD-spelers etc kreeg), je ouders denken dat je daarmee weer een beetje naar hen terugkomt, ze willen je niet kwijt.
Ouder worden is voor het kind moeilijk, maar ook voor de ouders.
quote:Correctie... het muziekforum bestoken met topics...
Op vrijdag 27 juli 2001 13:03 schreef EyE het volgende:
Ik denk dat jullie iets moois bereikt hebben, Mellowdy is beledigd, gaat nu ff uitrazen of uithuilen ofzo, hopen dat ze daarna ff fris kan nadenken, of iemand heeft om mee te praten.
Altertje, zou je hier ook een slotje op kunnen gooien?
voor Mellowdy en sterkte met het al dan niet praten met je ouders
voor Altertje, de geweldige slotenmagiër
volgensmij moet mellowdy EN haar ouders beide met een vertrouwenspersoon en/of familie gaan praten.
overigens is weglopen alleen een TIJDELIJKE oplossing voor bv. een zwaar uit de hand gelopen ruzie, waar je kans hebt op fysiek geweld, en niet voor een 16 jarige die idd geen vast inkomen heeft.
ik kan me goed voorstellen dat dit soort situaties voor beide partijen niet leuk zijn, en hoop ook voor beide dat het snel wordt opgelost.
jasper
P.S. laten we nu tenminste deze topic dan laten rusten, omdat wij nou eenmaal geen professionele hulpverleners zijn die alle achtergronden kennen, en dus eigelijk haar en haar ouders dus ook niet goed kunnen helpen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |