abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 maart 2004 @ 13:38:11 #1
52513 whosvegas
The Trickster
pi_18001328
Na een lange tijd is het zo ver, de nieuwe versie Stars 1.2 staat online
Stars is een planetarium programma, een programma om sterren en planeten af te beelden op het scherm en je kunt er ook sterrenkaartje mee af drukken.

Je kunt Stars 1.2 vinden op:
home.planet.nl/~romme102
Are you nuts??
  zaterdag 27 maart 2004 @ 13:40:13 #2
52513 whosvegas
The Trickster
pi_18001357
Trouwens, ik ben benieuwd wat jullie er van vinden
Are you nuts??
pi_18001361
Zelf gemaakt? Indien ja: mooi werk.
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
pi_18001367
Ziet er niet erg professioneel uit, en het feit dat er een planet homepage word gebruikt maakt het er niet beter op.

Niet dat ik het beter zou kunnen
  zaterdag 27 maart 2004 @ 13:41:18 #5
52513 whosvegas
The Trickster
pi_18001381
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 13:40 schreef seriewoordenaar het volgende:
Zelf gemaakt? Indien ja: mooi werk.
Ja, ik heb het zelf gemaakt
Are you nuts??
pi_18001401
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 13:41 schreef whosvegas het volgende:

[..]

Ja, ik heb het zelf gemaakt
Bouw je Starry Night na, of kijk je naar je eigen behoeftes?
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
  zaterdag 27 maart 2004 @ 13:43:31 #7
52513 whosvegas
The Trickster
pi_18001415
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 13:40 schreef babba het volgende:
Ziet er niet erg professioneel uit, en het feit dat er een planet homepage word gebruikt maakt het er niet beter op.

Niet dat ik het beter zou kunnen
De homepage is idd niet professioneel, maar het gaat om het programma. Het maken van het programma was leuk, het maken van de homepage was saai, daar heb ik ook niet al te veel aandacht aan besteed
Are you nuts??
  zaterdag 27 maart 2004 @ 13:46:11 #8
52513 whosvegas
The Trickster
pi_18001463
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 13:42 schreef seriewoordenaar het volgende:

[..]

Bouw je Starry Night na, of kijk je naar je eigen behoeftes?
Nou als ik Starry Night na zou bouwen, zou ik wel wat lang bezig zijn. Maar ik kijk vooral wat ik handig zou vinden. Natuurlijk heb ik wel naar andere programma's gekeken, vooral naar andere freeware en Skymap heb ik gekeken.
Are you nuts??
  zaterdag 27 maart 2004 @ 15:42:39 #9
16442 Dutchman77
Wat krijgen we #$%^& nou?
pi_18003134
Ziet er mooi uit. Waarin is het geprogrammeerd en hoe kom je aan die databases? (voor de sterren, de baan van de aarde en andere planeten om de zon, de manen...)
The Dude: "Yeah, well, that's just, like, your opinion, man."
  zaterdag 27 maart 2004 @ 16:06:18 #10
52513 whosvegas
The Trickster
pi_18003391
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 15:42 schreef Dutchman77 het volgende:
Ziet er mooi uit. Waarin is het geprogrammeerd en hoe kom je aan die databases? (voor de sterren, de baan van de aarde en andere planeten om de zon, de manen...)
Bedankt.

Stars is in Visual Basic 6.0 geschreven en Planets.dll in C++. Planets.dll had ik ook wel in VB kunnen schrijven (wat mischien beter was geweest). Maar ik had een C++ cursus gedaan en ik wou C++ in de praktijk gebruiken, om wat ervaring erin op te doen.

De meeste data heb ik van:
http://adc.gsfc.nasa.gov/
Hier kun je allerlei astromische catalogi downloaden. De om formules om bijv. de posities van de planeten uit te rekenen heb ik uit het boek: Astronomical Algoritithms van Jean Meeus en van het internet. Een goede site over sterrenkundige berekeningen is:
http://www.xylem.f2s.com/kepler/
Are you nuts??
pi_18003457
hey wat vet

hoe kom je in godsnaam aan al die data van die lokaties e.d.??

ik ga 'm straks als ik thuis ben ff downloaden en bekijken. vroeger had ik ook zo'n programma maar die ben ik kwijt, ben de naam vergeten, was ook iets met stars.

edit: je was me voor

[ Bericht 14% gewijzigd door deepthroat op 27-03-2004 16:21:02 ]
pi_45892623
Nu staat 1.4 online
Are you nuts??
pi_45896816
Heel goed dat je zo'n programma gemaakt heb. Ik zou het zelf niet kunnen. Wel één vraag: kunnen die sterren niet kleiner worden afgebeeld? M'n beeld verdrinkt zowat met witte schijfjes.
Suc6 verder met het proggie!
www.astroblogs.nl: Astronomisch nieuws, wetenswaardigheden en persoonlijke opinies van Adrianus V
pi_45912789
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 21:11 schreef AdrianusV het volgende:
Wel één vraag: kunnen die sterren niet kleiner worden afgebeeld? M'n beeld verdrinkt zowat met witte schijfjes.
Mee eens, door die grootte vind ik het vrij onoverzichtelijk worden. Verder zou ik een snelkoppeling op mijn desktop ook erg waarderen..

Wat ik me ook afvraag of het niet mogelijk is om bij een bepaalde zoom een mouseover te maken met de naam van het object waar je mouse op staat, waarna je met rechts object info kunt krijgen. Scrollen met de muis zou handig zijn, maar dat zijn dingen die ik handig zou vinden, jij misschien niet (of dermate lastig om te maken dat het de moeite niet loont)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_45918208
Zal hem van het weekend eens gaan uitproberen. Mijn lat ligt trouwens vrij hoog omdat ik vroeger vaak Skyglobe gebruikt heb.
pi_45946720
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 21:11 schreef AdrianusV het volgende:
Heel goed dat je zo'n programma gemaakt heb. Ik zou het zelf niet kunnen. Wel één vraag: kunnen die sterren niet kleiner worden afgebeeld? M'n beeld verdrinkt zowat met witte schijfjes.
Suc6 verder met het proggie!
Nou, de heldere sterren worden bewust groter afgebeeld om het onderscheid tussen heldere en zwakke sterren te zien. Als je helemaal uitgezoomd ben en je hebt alle sterren afgebeeld, dan kan ik het me voorstellen dat je verdrinkt in de witte schijfjes.
Indien je uitgezoomd ben krijg je een overzicht van de hemel, het is dan overbodig om alle sterren, kometen en deepskyobjecten af te beelden
Are you nuts??
pi_45956641
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 17:57 schreef whosvegas het volgende:
Nou, de heldere sterren worden bewust groter afgebeeld om het onderscheid tussen heldere en zwakke sterren te zien. Als je helemaal uitgezoomd ben en je hebt alle sterren afgebeeld, dan kan ik het me voorstellen dat je verdrinkt in de witte schijfjes.
Het was maar een suggestie mijnerzijds, als één van de gebruikers. Als de rest er geen moeite mee heeft moet je 't gewoon zo laten. Maar op mij komt die zee van witte schijven niet echt realistisch over, da's alles. Verder gewoon goed programma hoor, ga d'r vooral mee door!
www.astroblogs.nl: Astronomisch nieuws, wetenswaardigheden en persoonlijke opinies van Adrianus V
pi_51361382
Het is er natuurlijk de tijd van het jaar niet voor, maar voor wanneer de nachten weer wat langer duren is er ook: http://www.heavens-above.com Is geen religieuze site; hetgeen natuurlijk niet wil zeggen dat je geen religieus gevoel bij kunt krijgen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')