abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 maart 2004 @ 00:06:55 #1
62182 Georges
That's the shit
pi_17973432
Ik kon deel 5 niet vinden, dus bij deze.

Heb het spel net geleend van iemand en heb nu zo'n 12k inwoners (helemaal blij is). Heb de tutorial gevolgd die hier al eerder te zien was.
Nog meer mensen die Sim City 4 spelen?
Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
pi_17973922
Ja heb sinds kort ook de uitbreiding Rush Hour zeer vet. Alleen een ding. Ik heb alleen maar laagbouw en niets geen mooie hoge kantoorgebouwen of chique woonwijken. In deel 3 was dat allemaal veel makkelijker enzo nu super moeilijk of ik doe iets verkeerd

En nog iets in deel 3 kon je ook van die mooie ghetto wijken bouwen met van die lelijke hoge flatgebouwen ook dat zie ik niet meer terug in deel 4 krijg alleen maar trailer parks.

Iemand enig id hoe je weer van die mooie ghetto wijken kan bouwen
  vrijdag 26 maart 2004 @ 08:48:13 #3
62182 Georges
That's the shit
pi_17976228
Heb jij de tutorial uit de vorige topics al gelezen? Die is erg handig voor de ghettovorming.
Die hoge commercial buildings lukt mij ook nog niet, maar die krijg je sowieso pas vanaf 45000 sims werkzaam in de commerciele sector.
pi_17978190
Nee heb die tutorial nog niet gelezen, bedankt voor de tip ga hem meteen ff opzoeken en doorlezen
  vrijdag 26 maart 2004 @ 23:16:33 #5
62182 Georges
That's the shit
pi_17994730
Ik zit nu aan 35000 inwoners en bijna aan mijn max qua ruimte, iemand nog tips?
Wat is eigenlijk de max voor een gemiddeld gebied qua inwoners?
pi_17995592
Een paar miljoen......kijk maar eens op [url[www.simtropolis.com[/url]

ff op forum klikken en dan My City Journals, geweldige steden zitten erbij
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_18002623
hmm ik heb nog ff gezocht in de vorige sim city topics maar niets gevonden hoe je ghetto's kan bouwen iemand een id of een link naar een tutorial daarover
  zondag 28 maart 2004 @ 22:50:17 #8
84262 Double_A_Paper
Haar Scherp Printen!
pi_18030661
Iemand van Simcitycentral, dacht Oppie, was zo geniaal om grachten te ontwerpen. Zo geeft 't een leuk Nederlands tintje als je het in je stad toepast, of gewoon experimenteerd, mis alleen nog een kanaaltour erin, maar efin, het ziet er extreem cool uit.

Tis allesbehalve winstgevende stad... sjorre sjorre.. maak maandelijks $3000 verlies ermee... grachten moeten nou ook eenmaal worden onderhouden... maar tja... een stad dat mooi wilt zijn moet nou eenmaal financieel lijden dunk ik

Grachten zijn hier op deze pagina down te loaden http://www.simcitycentral.net/downloads.php

-edit - wat kleine aanpassingen :$

[ Bericht 29% gewijzigd door Double_A_Paper op 29-03-2004 11:00:21 ]
Taalpuristen... sorry... ben dyslectisch...
  maandag 29 maart 2004 @ 12:59:13 #9
84262 Double_A_Paper
Haar Scherp Printen!
pi_18037906
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 15:00 schreef MrX1982 het volgende:
hmm ik heb nog ff gezocht in de vorige sim city topics maar niets gevonden hoe je ghetto's kan bouwen iemand een id of een link naar een tutorial daarover
Is het niet gewoon een kwestie van een woonwijkje naast een dirt industry te dumpen... Maak het daar gewoon zo slecht mogelijk, dat moet toch wel enigsinds lukken
  maandag 29 maart 2004 @ 18:50:15 #10
62182 Georges
That's the shit
pi_18045916
Ik ben nu bezig om de vervuilende industrie te verplaatsen naar een buurstad. Veel industrie in de andere steden gebouwd en de belastingen daar flink omlaag gezet. In mijn hoofdstad heb ik de belasting voor industrie flink opgeschroeft, maar echt weg gaan ze nog niet.

Dat comuten werkt ook nog niet fantastisch. Ik heb al wel heel veel wegen en highways naar de andere steden (waar ook flink gebruik van gemaakt wordt) en veel busstops.
Iemand suggesties/ideeen?
pi_18046487
quote:
Op zondag 28 maart 2004 22:50 schreef Double_A_Paper het volgende:
Iemand van Simcitycentral, dacht Oppie, was zo geniaal om grachten te ontwerpen. Zo geeft 't een leuk Nederlands tintje als je het in je stad toepast, of gewoon experimenteerd, mis alleen nog een kanaaltour erin, maar efin, het ziet er extreem cool uit.

[afbeelding]

[afbeelding]

Tis allesbehalve winstgevende stad... sjorre sjorre.. maak maandelijks $3000 verlies ermee... grachten moeten nou ook eenmaal worden onderhouden... maar tja... een stad dat mooi wilt zijn moet nou eenmaal financieel lijden dunk ik

Grachten zijn hier op deze pagina down te loaden http://www.simcitycentral.net/downloads.php

-edit - wat kleine aanpassingen :$
Zo, die kanalen zijn gaaf! Heb mijn SC4-cd's tijdelijk uitgeleend, ga ze maar eens terugvragen denk ik.

Leuk dat er weer een SC4-topic is. Hopelijk kunnen de 'oude' bezoekers van de topics ook dit topic weer vinden.
And there was much rejoicing.
  dinsdag 30 maart 2004 @ 09:55:05 #12
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_18057405
quote:
Op maandag 29 maart 2004 19:20 schreef SuperSiem het volgende:

Leuk dat er weer een SC4-topic is. Hopelijk kunnen de 'oude' bezoekers van de topics ook dit topic weer vinden.
Ik ben weer van de partij in elk geval! Heb alleen niet zoveel te melden, maar goed.
pi_18072074
Ik heb wel een beetje geexperimenteerd, met een kanaal, aangezien aan de rand van het water alleen steden zijn waar lui wonen, en in het middel wel enke;e industriele gebieden zijn, en er een beetje een kanaal gemaakt.

En zo ziet het er ongeveer uit.

http://upcomingaward.nl/#_band-groovegarden
Stemt allen op Groove Garden!
pi_18072661
Die grachten zijn echt vet! SimCityCentral zelf ook overigens!
123
pi_18073754
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 22:16 schreef K3 het volgende:
Al die mods komen van www.simtropolis.com hoor
Daar worden veel mods e.d. gemaakt

Heb nou echt een hele lijst aan mods, vooral deze zijn zeer de moeite waard:
- Artic/snowcapped terrain mod
- Pathfinding mod
- Functional landmarks final mod
- Large airport capacity mod
- Realistic water mod

Succes met bouwen
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  dinsdag 30 maart 2004 @ 23:07:46 #16
84262 Double_A_Paper
Haar Scherp Printen!
pi_18073870
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 22:16 schreef K3 het volgende:
hier ook, vind simtropelis toch een beetje, tja, dubieus =P
pi_18074019
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 23:07 schreef Double_A_Paper het volgende:

[..]

hier ook, vind simtropelis toch een beetje, tja, dubieus =P
Dubieus?
  dinsdag 30 maart 2004 @ 23:20:28 #18
84262 Double_A_Paper
Haar Scherp Printen!
pi_18074178
quote:
Op dinsdag 30 maart 2004 23:13 schreef Dezz het volgende:

[..]

Dubieus?
Vreemd =P

't zal ongetwijfeld aan mij liggen, maar kvind die site altijd zo moeilijk om te 'navigaten'... Efin, kzal wel morn wel eens weer even wat screenshots uploaden van m'n stadje (zie een paar post hierboven). Het maakte eerst $3000 verlies, maar nadat k flink had bezuinigd (bezuinigen is leuk ), maakt het af en toe wat winst zelfs...
  donderdag 26 augustus 2004 @ 20:38:32 #19
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_21564809

http://members1.chello.nl/~d.vtrigt/Californian-1.JPG
http://members1.chello.nl/~d.vtrigt/Californian-2.JPG
Ik heb deze zelf gemaakt
Stap 1 het helemaal gevuld met agricultureel (onder nog te zien)
Stap 2 Elke plaat gevuld met laagbouw en railverbindingen en zeeverbindingen
Stap 3 Monorail en snelweg toevoegen en platen vullen met middelbouw
Stap 4 Hoogbouw en avenue's en metro toevoegen, maar nog lang te gaan
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')