Hehe, dat is inderdaad klote. Maar fijn dat het dan nu wel werkt. Hoe bevalt 'ie?quote:Op zaterdag 27 maart 2004 15:23 schreef Zander het volgende:
Yay, de Soundblaster doet het eindelijk. Kaart was gewoon kapot, ik heb een nieuwe gekregen en die deed 't in 5 minuten. Wel jammer van alle tijd die ik in die verrotte kaart heb gestoken...
Ha, dat is ook mijn planningquote:Op zaterdag 27 maart 2004 15:38 schreef Zander het volgende:
Maar daar ga ik nu verandering in brengen, verwacht mijn eerste lo-fi soloplaat voor het einde van 2004.
Ja, daar heb ik ook wel last van, alleen doe ik dingen eigenlijk zelden over, maar begin ik gewoon weer aan iets nieuws. Heb nu in ieder geval ook toegang tot een echte studio met een ProTools setup, goede monitoren en zo, dus als ik ooit de opnames afheb, dan kan ik het nog een beetje bijpoetsen en iets professioneler laten klinken voor een bodembedrag. Maar goed, zover is het voorlopig nog niet.quote:Op zaterdag 27 maart 2004 15:42 schreef Tijn het volgende:
Het vervelende is alleen dat er nog steeds zoveel ontwikkeling in m'n opnames zit, dat ik oud materiaal zelden kan gebruiken omdat ik een maand later alweer zoveel verder ben dat ik het oude spul opnieuw wil doen
Ja, ik heb ook een half jaartje drumles genomen om de basics een beetje te leren, een paar jaar geleden. Het gare alleen is dat je thuis niet kunt oefenen als je geen kit hebt, en dan schiet het qua ontwikkeling niet heel erg op. Tenminste, dat was bij mij zo, maar op zich is het wel relaxed om achter een kit te kunnen kruipen en een beetje basisspul te spelen.quote:Oh dinsdag beginnen m'n drumlessen trouwens, kijk ik wel naar uit!
Ja, dat kan ik vanaf september ook doen, want dan heb ik vrije toegang tot de ProTools studio bij ons op schoolquote:Op zaterdag 27 maart 2004 15:48 schreef Zander het volgende:
[..]
Ja, daar heb ik ook wel last van, alleen doe ik dingen eigenlijk zelden over, maar begin ik gewoon weer aan iets nieuws. Heb nu in ieder geval ook toegang tot een echte studio met een ProTools setup, goede monitoren en zo, dus als ik ooit de opnames afheb, dan kan ik het nog een beetje bijpoetsen en iets professioneler laten klinken voor een bodembedrag. Maar goed, zover is het voorlopig nog niet.
Ja, ik kan op school wel oefenen op zich, maar ik heb expres ook 2x per week les genomen zodat er niet elke keer een week voorbij gaat voordat ik weer die stokken in m'n handen hebquote:Ja, ik heb ook een half jaartje drumles genomen om de basics een beetje te leren, een paar jaar geleden. Het gare alleen is dat je thuis niet kunt oefenen als je geen kit hebt, en dan schiet het qua ontwikkeling niet heel erg op. Tenminste, dat was bij mij zo, maar op zich is het wel relaxed om achter een kit te kunnen kruipen en een beetje basisspul te spelen.
Ja, dat is ook wel zo. Ik ben alleen niet zo'n onwijze film-fan. In de bioscoop vind ik het geweldig, maar het enige wat ik thuis kijk zijn lowbudget jaren '80 films eigenlijkquote:Op zaterdag 27 maart 2004 15:52 schreef Zander het volgende:
Nee, 't is misschien ook een beetje too much, zoveel speakers. Maar surround vind ik toch wel een grote vooruitgang op normaal stereo, in ieder geval voor films.
I'm not cool.quote:Op zaterdag 27 maart 2004 15:52 schreef Zander het volgende:
Ha, zijn jullie nou echte rockers?
Soms draai ik platen ook met alle 5 de speakers, hoewel kenners er natuurlijk weer van walgen (tenminste, dat lees je hier weleens). Vooral live is dat leuk met al dat publiek 'om je heen' en het heeft wat extra body (soms).quote:Je neemt toch ook geen genoegen met 1 amp als je ook een hele Marshall-muur kunt hebben.
Nee, 't is misschien ook een beetje too much, zoveel speakers. Maar surround vind ik toch wel een grote vooruitgang op normaal stereo, in ieder geval voor films.
Dat is wel waar. Bij films voegt het al sneller iets toe dan bij muziek. Maar ook dan mis ik het niet. Ik heb ook wel eens bij een vriendin van me een DVD zitten kijken met 5.1 boxen, maar zo gigantisch veel beter vond ik het niet. In ieder geval niet de moeite om er boxen voor aan te schaffen (dat komt wel als ik een hele nieuwe set koopquote:Op zaterdag 27 maart 2004 15:52 schreef Zander het volgende:
Ik heb 1,5 jaar geleden een versterker van Yamaha en 4 speakers van Mission gekocht. De prijs was best redelijk en het klinkt als een klokjequote:Op zaterdag 27 maart 2004 16:10 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Hehe. Ik ga gewoon een paar dingen nieuw kopen. In Alkmaar zit een winkel die goede spullen verkoopt, voor leuke prijzen. Ik heb niet veel meer nodig dan een leuk versterkertje en leuke boxen. Of misschien ook nog wel een tuner, want waarschijnlijk ga ik over 2 weken even de kabel voor de radio naar boven doortrekken.
En het hoeft natuurljk ook geen B&O te zijn ofzo.
Ja ja, en luidsprekerstandaards die je met zand kunt vullen maakt ook een enorm verschil voor het geluid.quote:Op zaterdag 27 maart 2004 16:09 schreef Tijn het volgende:
Vergeet de gouden audiokabels niet. Of wat die lui ook gebruiken.
Oh ja, tegen de trillingen.quote:Op zaterdag 27 maart 2004 16:13 schreef Zander het volgende:
[..]
Ja ja, en luidsprekerstandaards die je met zand kunt vullen maakt ook een enorm verschil voor het geluid.
Tuurlijk! En hier en daar een artistiek geplaatst stuk schuim op de muur doet natuurlijk ook WONDEREN voor de aukoestiek in je kamer. En ondanks de bad-ass subwoofer zijn een stel basscatcher-emmers in de hoeken van je kamer natuurlijk essentieel.quote:Op zaterdag 27 maart 2004 16:13 schreef Zander het volgende:
[..]
Ja ja, en luidsprekerstandaards die je met zand kunt vullen maakt ook een enorm verschil voor het geluid.
Dat zijn een soort grote emmers die lage frequenties kunnen "vangen" als je ze in de hoeken van je kamer zet, zodat het laag niet zo opdringerig doordreunt.quote:Op zaterdag 27 maart 2004 16:16 schreef Seborik het volgende:
Wat zijn basscatcheremmers?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |