Speciaal voor dwerg!
Jetske van den Elsen
Vertel eens iets over je gezinssituatie?
Ons gezin bestaat uit vader Hans, moeder Elly en zus Bregje. Mijn vader is psychotherapeut en mijn moeder is beeldend kunstenaar. Ik ben een 'kindje-van-beide-ouders...'
"Ik haat het namelijk om twee keer te lopen voor iets en hang mezelf dus regelmatig vol met allemaal dingen die ik mee moet nemen. Dit gaat alleen niet altijd goed…"
Als je terugdenkt aan je jeugd, wat zijn dan speciale jeugdherinneringen?
Ik weet nog goed dat ik met een jeugdvriendje in onze klimboom klom; die stond bij ons in de voortuin. Toen was ik denk ik 3 jaar.
Kun je je favoriete jeugdboek nog herinneren?
Wat ik mij nog herinner is Kruistocht in spijkerbroek van Thea Beckman, een spannend boek vol verhaaltjes uit droomland. Ik vond de tekeningen zo mooi.
Wat zijn kenmerkende eigenschappen van jezelf?
Kenmerkende eigenschappen van mezelf zijn actief, betrouwbaar en slagvaardig. Om mijn eigen ongeduld kan ik nog wel eens lachen. Ik haat het namelijk om twee keer te lopen voor iets en hang mezelf dus regelmatig vol met allemaal dingen die ik mee moet nemen. Dit gaat alleen niet altijd goed…
En bij je vrienden?
Mijn vrienden zijn oprecht, enthousiast en trouw.
"Ik werk graag bij de NCRV omdat de NCRV de omroep is die tijd en geld in goede kinderprogramma's steekt!"
Kun je enkele belangrijke waarden in je leven omschrijven?
Belangrijke waarden in mijn leven zijn voldoening, liefde en vrijheid. Voldoening omdat ik het belangrijk vind om me te ontwikkelen. Ik wil steeds nieuwe dingen leren. Liefde omdat ik het fijn vind om contact te hebben met vrienden, familie, bekenden maar ook onbekenden. Als dat contact dan prettig is dan voel ik me erg gelukkig. En als laatste waarde vind ik vrijheid erg belangrijk. Ik heb ruimte nodig om te bewegen en om te kunnen en mogen kiezen. Niet alles moet al vastliggen.
Je werkt nu al een hele tijd bij de NCRV. Wat heb je met de NCRV?
Ik werk graag bij de NCRV omdat de NCRV de omroep is die tijd en geld in goede kinderprogramma's steekt! Voor mijn werk laat ik me inspireren door heel veel dingen. Maar in hoofdzaak door mijn omgeving, vrienden, werk, vakantie, boeken, muziek en eten/drinken. Randvoorwaarden voor mij om lekker te werken zijn tijd, collega’s en inhoud. Ik vind het belangrijk dat er tijd is om dingen te bedenken en te overleggen. Samenwerken is heel belangrijk om ideeën uit te kunnen wisselen en inhoud te gaan verzamelen. Daarna kun je pas gaan uitbouwen.
Denk je er wel eens over na tot wanneer je wilt blijven werken?
Tot mijn 236ste...
Stel je mag in één dag 5000 euro aan jezelf besteden, op welke manier zou je dat doen?
Als ik 5000 euro aan mezelf mag besteden dan zou ik op wereldreis gaan. Ik ga dan een ticket kopen of een goede camper maar die is waarschijnlijk duurder.
Naam: Jetske van den Elsen
Geboren: 1 september 1972, de Bilt
Opleiding: In 1990 HAVO in Nieuwegein afgerond, daarna toegelaten tot de HKU-theaterschool in Utrecht. In 1996 diploma behaald.
Arbeidsverleden: Toneelles gegeven op de jeugdafdeling van de theaterschool, regisseerde musicals op basisscholen en deed de redactie van een kinderprogramma van de Stadsomroep Utrecht. In 1996 voor AVRO’s Droomshow gewerkt in het produktieteam. In 1998 Vakantie TV bij SBS 6 gepresenteerd. In 1999 De draad kwijt gepresenteerd voor RTL 4 en op invalbasis gewerkt bij Klokhuis, NOS. In 2000 vaste presentator bij Klokhuis. In maart 2000 presentator BUYA bij de NCRV.
Partner: Ja