Elmira, ik lees hier mijn verhaal!
![]()
Mijn dochter is inmiddels 11 maanden en het eten en drinken gaat sinds een poosje goed, maar wat er aan vooraf is gegaan staat hier en daar op fok wel geschreven.
Chiara leek verslaafd aan BV, ze heeft altijd BV op verzoek gehad. De eerste paar keer fruithapje ging er zeer goed in, maar daarna ging het al snel berg afwaards. Ook groentehapjes had ze na een theelepeltje 4 hooguit 6 wel gezien. Ze ging er mee spelen, uitspugen en van dr weg slaan.
De fles moest ze al helemaal niet, evenals de tuitbeker of een gewone beker, het was mama's melk waar ze verzot op was, waar ze om de paar uur om vroeg en waar ze 's nachts ook steeds vaker wakker om werd.
Ik was kapot na verloop van tijd, en de knop ging om.
We zijn gestart met slaaptrainingen, door Chiara te laten huilen 's nachts heeft ze geleerd dat we 's nachts niet meer komen, en dus heeft het geen zin voor haar om 's nachts wakker te worden, ze slaapt nu wel beter, maar af en toe moeten we de training weer herhalen.
Ik ben met veel inzet en doorzettingsvermogen over gegaan op de fles voeding en heb het borstvoeden allemaal netjes afgebouwd. Vooral het laatste stukje afbouwen ging wat rommelig, maar nu is ze helemaal van de borst af en krijgt ze dus 3 a 4 flessen op een dag.
Het is ongelooflijk hoe goed ze nu eet, op het brood eten na, gaat het echt verbazend goed. We zijn iedere dag weer trots als we zien hoe ze geniet van het eten. Ze eet gewoon met de pot mee en vooral groente, fruit en pasta vindt ze heerlijk! En krijgt daarnaast de flesjes melk en flesjes thee of roosvicee.
Op de momenten dat we gaan avond eten heeft ze ook echt enorme trek en daarom eet ze ook veel beter. Voorheen kreeg ze de borst als ze trek kreeg, ook al was dat vlak een uur voor het avond eten, ik kan me dan goed voorstellen dat ze dan verzadigd is en geen trek heeft. Of andersom, dat ze de borst veel lekker vindt en dat ze zich liever vult met mamamelk, dan met groente, fruit, brood ed.
Borstvoeding is natuurlijk ook best romig en vult lekker, ook de aandacht, het moment van samen zijn die ze krijgt tijdens de BV maakt het voor haar hartstikke aantrekkelijk!
[ Bericht 16% gewijzigd door melonovy op 25-03-2004 11:15:30 (aanvulling) ]