abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17953493
Even in het kort;

Onze dochter van 10 maanden wil naast de borstvoeding geen andere gezonde voeding. Als ik aankom met een lepeltje fruit of groentenhap gooit ze zich dramatisch achterover in de kinderstoel en zet het op een brullen. Inmiddels heeft ze ook geleerd om te huilen met dr mond dicht

Het is niet zo dat ik haar gepushed heb ofzo, ik ben met 6 maanden begonnen en heb haar tot de 9 maanden de tijd gegeven om eraan te wennen, maar ze moet het niet. Ze kan wel zelf van stukjes groenten en fruit happen, maar dan eet ze 1,5 partje banaan of 1,5 boontje, lijkt me niet echt voldoende, verder zit ze ermee te spelen. ( met lepel eten kan ze nog niet)

Liga's en andere lekkernijen (cake/ slagroom/ koek eet ze wel) Yoghurt en andere toetjes wil ze weer niet.

Opzich geen probleem, wil je niet eten dan niet, maar nu wordt ze snachts twee keer wakker van de honger en na tien maanden gebroken nachten ben ik het wel een beetje zat. Laten huilen resulteert in een kind dat nu een uur brullen helemaal overstuur in bed ligt te krijssen en we geen van allen een oog dicht doen.

Wat te doen hiermee?? Heb gekeken of er meerdere topics over waren maar vond alleen opics over oudere kindeern. Anders graag een link naar relevante discussies.

Bedankt!
pi_17953631
Ik zou er mee langs een dokter of het ziekenhuis gaan (na doorverwijzing). Het kan best zo zijn dat je kind allergisch is voor bepaalde stoffen, en daarop reageerd. Ik ken verschillende kinderen die een gluten, koemelk of E-stoffen allergie hebben, en die reageren allemaal anders.

Ik zou het dus in die hoek zoeken... Succes ermee...
I need a job where my immense ego seems normal.
- Dogbert
pi_17953665
Pfff, lastige zaak zeg, zal je behoorlijk tot wanhoop drijven denk ik.
Misschien staat je probleem hier tussen ? --> http://www.oudersonline.nl/
...ik wil geen begrafenisverzekering, ik wil graag dat iedereen echt treurig is wanneer ik overlijd
pi_17953813
Poeh poeh, 10 maanden en nu al een drama queen. Misschien tijd voor je dochter om van de borstvoeding afgehaald te worden en langzaam overgaan op de fles. Aangezien de fles lang niet zo goed smaakt als de borst (denk ik) zal ze dan misschien wel over willen stappen.
De dokter raadplegen is ook geen slecht idee ivm bovengenoemde allergieen enzo.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_17953822
Ik geloof niet dat het een voedselallergie is, ze is gewoon stronteigenwijs Wat ze de ene keer wel wil is de andere keer weer helemaal mis. Geen peil op na te trekken. En idd heel frustrerend. Hoe hard ik ook heb geroepen dat ik me daar nooooit boos om zal maken zo boos word ik er nu wel om, en dat is niet goed ik weet het, maar ik wil gewoon dat ze eet.
pi_17953856
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 10:19 schreef Deetch het volgende:
Poeh poeh, 10 maanden en nu al een drama queen. Misschien tijd voor je dochter om van de borstvoeding afgehaald te worden en langzaam overgaan op de fles. Aangezien de fles lang niet zo goed smaakt als de borst (denk ik) zal ze dan misschien wel over willen stappen.
De dokter raadplegen is ook geen slecht idee ivm bovengenoemde allergieen enzo.
LOL tja die fles dat zorgt voor nog veel grotere drama's als ik haar savonds een fles yoghurt met water en diksap geef kunnen de gordijnen beter dicht. Flesweigeraartje vanaf de eerste weken. Opzich wil ik best van de bv af maar hoe dat nu weer aan te pakken ??

Verder heeft ze geen uitslag oid kan het dan toch een allergie zijn?
pi_17953910
De zoetigheid even laten staan, is dat geen idee?

En krijgt ze bijv Diksap oid?
Dat kan de eetlust ook aardig remmen bij kleintjes, heb ik gemerkt.

Dus even alle zoete zooi afschaffen, en het kauwen een beetje op gang brengen met een broodkorst of rijstwafel, ze zal toch iets stevigers in haar mondje willen naast de borstvoeding, lijkt mij.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_17953935
Niet alle allergien resulteren in een uitslag. Ik denk toch dat je je dochter wat strenger moet aanpakken. Ze heeft nu al geleerd dat als ze maar hard genoeg krijst ze haar zin krijgt, tijd om duidelijk te maken wie de baas is, dat kan even duren maar het moet toch gebeuren want je kunt haar niet de borst blijven geven tot haar 20e.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  donderdag 25 maart 2004 @ 10:28:11 #9
88317 cerialkill
i am 2 fast to furious
pi_17953957
je zal toch moeten blijven pushen hoe hard het ook klinkt je kind moet er gewoon aan wennen en belangrjjk niet toegeven
pi_17954014
Geef haar voor het slapen gaan een liga, dan is haar maagje vol en kan jij slapen.

Zo doorbreek je de slopende nachten, heb jij wat meer energie, heeft zij wat meer energie en kan je aan de slag om haar te leren van een lepel te eten...

Maak je niet druk om dingen die er niet ingaan, want dat werkt alleen maar averechts, zie maar wat je erin krijgt en los eventuele tekorten op door vitamines bij te voeren.

Overdag igg niet teveel lekkers geven, maar voor s'nachts, gewoon een liga erin zodat je aan je rust komt...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_17954017
Het is best belangrijk om er geen strijd van te maken, hoor.
Die ga je nl verliezen.

Wat dus volgens mij heel belangrijk is is om er geen drama van te maken, zoals je al zei, anders krijgt (gezond) eten een negatieve lading en wordt het een machtsmiddel.

In die gezellige Liga-koekjes zit trouwens een berg suiker en andere zooi, dat wil je niet weten.
Tamelijk schandalig dat ze ouders zo misleiden met dat het zo'n hgezond tussendoortje zou zijn, want dat is het helemaal niet.
Let vooral op het woord 'tussendoortje', het is iets wat je kunt geven als het behoefte heeft om op iets te knabbelen, tussen de maaltijdjes in, niet als hapje op zich.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_17954149
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 10:31 schreef erodome het volgende:
Geef haar voor het slapen gaan een liga, dan is haar maagje vol en kan jij slapen.
Heb haar gisteravond twee liga's gegeven .. ze ging om 8 uur naar bed en werd om 22 uur wakker (heb ik haar gevoed) en toen heeft ze liggen brullen van h2 tot 3. Dus van Liga's krijgt ze niet echt een volle maag. Yoghurt werkt wat dat betreft beter maar dat gaat er niet zomaar in

Ik ben bang dat ik helemaal met de borstvoeding moet stoppen wil ik haar aan iets anders krijgen. Verder is het drinken van een thee/water/ of diksapje ook een drama op zich. Of het nu uit de tuit of fles komt. Diksap geef ik over het algemeen alleen door de yoghurt.

??? frustrerend heh

edit:typo's
pi_17954303
Ze is ook al 10 maanden, denk dat het idd tijd wordt om haar te spenen....

Ze vind aan de borst hangen veel lekkerder blijkbaar, gaat niet alleen om voeden, maar ook om de genegenheid, het dichtbij je zijn, zichzelf kalmeren door aan de borst te hangen....

Want als ze 2 liga's heeft gegeten zou ze geen echte honger moeten hebben...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_17954779
Elmira, ik lees hier mijn verhaal!

Mijn dochter is inmiddels 11 maanden en het eten en drinken gaat sinds een poosje goed, maar wat er aan vooraf is gegaan staat hier en daar op fok wel geschreven.

Chiara leek verslaafd aan BV, ze heeft altijd BV op verzoek gehad. De eerste paar keer fruithapje ging er zeer goed in, maar daarna ging het al snel berg afwaards. Ook groentehapjes had ze na een theelepeltje 4 hooguit 6 wel gezien. Ze ging er mee spelen, uitspugen en van dr weg slaan.
De fles moest ze al helemaal niet, evenals de tuitbeker of een gewone beker, het was mama's melk waar ze verzot op was, waar ze om de paar uur om vroeg en waar ze 's nachts ook steeds vaker wakker om werd.

Ik was kapot na verloop van tijd, en de knop ging om.

We zijn gestart met slaaptrainingen, door Chiara te laten huilen 's nachts heeft ze geleerd dat we 's nachts niet meer komen, en dus heeft het geen zin voor haar om 's nachts wakker te worden, ze slaapt nu wel beter, maar af en toe moeten we de training weer herhalen.

Ik ben met veel inzet en doorzettingsvermogen over gegaan op de fles voeding en heb het borstvoeden allemaal netjes afgebouwd. Vooral het laatste stukje afbouwen ging wat rommelig, maar nu is ze helemaal van de borst af en krijgt ze dus 3 a 4 flessen op een dag.

Het is ongelooflijk hoe goed ze nu eet, op het brood eten na, gaat het echt verbazend goed. We zijn iedere dag weer trots als we zien hoe ze geniet van het eten. Ze eet gewoon met de pot mee en vooral groente, fruit en pasta vindt ze heerlijk! En krijgt daarnaast de flesjes melk en flesjes thee of roosvicee.

Op de momenten dat we gaan avond eten heeft ze ook echt enorme trek en daarom eet ze ook veel beter. Voorheen kreeg ze de borst als ze trek kreeg, ook al was dat vlak een uur voor het avond eten, ik kan me dan goed voorstellen dat ze dan verzadigd is en geen trek heeft. Of andersom, dat ze de borst veel lekker vindt en dat ze zich liever vult met mamamelk, dan met groente, fruit, brood ed.
Borstvoeding is natuurlijk ook best romig en vult lekker, ook de aandacht, het moment van samen zijn die ze krijgt tijdens de BV maakt het voor haar hartstikke aantrekkelijk!

[ Bericht 16% gewijzigd door melonovy op 25-03-2004 11:15:30 (aanvulling) ]
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_17955355
Melonovy dat is inderdaad hetzelfde verhaal! Bij ons gingen de eerste hapjes ook goed en daarna bergafwaards. Ik heb zelf het idee dat ik beter radikaal kan stoppen ipv twee flessen en twee borstvoedingen op een dag, hoe heb jij dat gedaan?

Slaaptrainingen daar heb ik inmiddels ruzie om met mijn man, ik wil haar snachts ook laten huilen, zodat ik haar niet beloon voor haar gebrul snachts. Maar mijn man moet smorgens werken en wil snachts ook fatsoenlijk slapen en dan hebben we midden in de nacht discussies over wat het beste is (hij vind dan dat ik haar moet voeden zodat ze maar ophoudt) mja ruzieën met je vermoeide kop schiet niet op. Alle deuren tussen haar en onze kamer zijn dicht, maar toch is het gebrul nog te horen.

Ik ben blij om te horen dat jullie kleintje nu wel goed met de pot mee eet! Geeft me weer goede moed
pi_17955638
Remco heeft soms ook de balen van de slaaptrainingen om dezelfde redenen. Maar na en paar nachten door laten huilen, slaapt het hele gezin weer door. Er is een boekje geschreven die we hier hebben gebruikt: Kinderen met slaapproblemen
Een werkboek voor ouders, geschreven door Ruttien Schregardus

Even de inhoud in het kort:
In de 1e week moet je het kind veel positieve aandacht geven en belonen voor leuk gedrag, negatief gedrag negeren. En duidelijk nee zeggen bij gedrag dat niet genegeerd kan worden. Belangerijk is ook dat je een duidelijke indeling van de dag maakt en die naleeft: structuur! Het kind moet zo weinig mogelijk prikkels krijgen op een dag, dus geen TV kijken, niet stoeien of in bad vlak voor het slapen gaan, etc. Daarbij beloon je jezelf voor je inzet voor die dag.

In de 3 fases (begin week 1, eind week 1 en eind week 2) tel je het aantal keren dat kind wakker is geweest, en rapporteer je de acties die er op genomen zijn. Op het eind vergelijk je de resultaten met elkaar.

In de tweede week krijg je een hele vragenlijst over het verloop van het naar bed brengen en afscheid nemen en wat er na gebeurt.
Je moet een van het naar bed brengen een vast ritueel maken die zowel vader als moeder hanteert. Samen hier aan werken is echt wel nodig, alleen red je het niet.
Bij het afscheid zeg je rustig en duidelijk wat er gaat gebeuren, Chiara zal het nog niet begrijpen, maar krijgt wel een indruk dat er iets anders gaat gebeuren en moet dit gaan ervaren. Ik moet nu ook niet gaan kijken bij haar, want dan ben ik niet trouw aan mijn eigen woorden. Hele vervelende momenten zullen volgen, maar dit moet worden vol gehouden... Tot slot het kind belonen als het heeft doorgeslapen.

Ik heb de BV afgebouwd zoals dat wordt aangeraden, om de halve week 1 voeding laten vervallen. Pas 4 uur na een fles een BV geven.
Ik wou graag alleen nog 's ochtends vroeg voeden, maar toen ik eenmaal alleen die ochtenden ging voeden was de productie erg laag en had ik nauwelijks geen toeschietreflexen. Ook Chiara was erg huilerig aan de borst, toen ben ik helemaal gestopt en heb nog een afscheidsborrel gegeven.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_17955668
Ik ben naar voorlichtingsavonden over borstvoeding geweest. Daar kregen wij het advies om je baby af en toe een flesje (met afgekolfde melk) te geven als ie een week of drie, vier is. Rond deze periode staan ze namelijk open voor veranderingen. Daarna niet meer. Als je dus na die periode wil overstappen van bv op fles, kan dit problemen geven, omdat ze geen speen gewend zijn. Dit is natuurlijk iets anders dan groente/fruithapjes, maar je kindje wil ook geen fles of tuitbekertje toch, elmira? Heb je haar aan de fles laten wennen of alleen maar borstvoeding gegeven? (Dan weet ik ook of dit verhaal misschien een beetje klopt )
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_17955750
hier een linkje over afbouwen: http://www.borstvoeding.com/abon/afbouwen.html
Ik vind wel dat je er echt aan toe moet zijn om af te bouwen, accpeteert je dochter de fles al goed? Dat vind ik wel belangerijke voorwaarden...
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_17955796
beefcake, je hebt helemaal gelijk! Bij de eventuele 2e ga ik dat ook zeer zeker doen!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_17955935
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 11:45 schreef beefcake het volgende:
Heb je haar aan de fles laten wennen of alleen maar borstvoeding gegeven? (Dan weet ik ook of dit verhaal misschien een beetje klopt )
ik denk dat het wel klopt wat ze zeggen. Ik heb mijn dochtertje alleen de eerste 6 weken bijgevoed omdat ze nogal zwaar was bij de geboorte en er anders iets mis ging met het suikerpeil in het bloed. Na die zes weken wilde ze zelf de fles niet meer. Ik heb toen nog geprobeerd om afgekolfde melk in een fles te geven maar als je steeds je kostbare melk moet weggooien dan stop je daar gauw genoeg mee.

Beuh lekker inconsequent
pi_17956082
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 11:48 schreef melonovy het volgende:

Ik vind wel dat je er echt aan toe moet zijn om af te bouwen, accpeteert je dochter de fles al goed? Dat vind ik wel belangerijke voorwaarden...
Ze accepteerd nu de fles dus helemaal niet meer, dat is net zo erg als de groenten en fruithapjes.. Ik ben er zelf wel aan toe, hoe jammer ik het ook vind, ik ben kapot, na 10 maanden continue klaarstaan met je borsten ben ik het gewoon zat. Ik hou heel veel van haar en als het moest zou ik haar iedere week een emmer melk meegeven als ze het huis uitgaat, maar het is gewoon niet goed voor mezelf. Er is meer in mijn leven als alleen mijn dochter en er is meer in haar leven dan alleen mijn melk. Gevalletje afkicken dus.

Ik weet echter wel dat ze uit de fles _kan_ drinken want soms doet ze dat ineens wel goed. Maar dat is maar zeeeeeer zelden.

Dat boek heb ik trouwens meteen besteld! Bedankt
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 25 maart 2004 @ 14:30:31 #22
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_17959176
Elmira, wat je eens zou kunnen proberen is 's avonds bij de laatste voeding een lepel druivensuiker te geven. Zal misschien lastig worden omdat ze alleen borst wil, maar je zou misschien eerst wat afgekolfde melk met daarin een lepel druivensuiker opgelost in een flesje kunnen geven, en daarna gewoon bv. Het zou kunnen dat haar bloedsuikerspiegel 's nachts te laag wordt, en dat ze daarom wakker wordt (en dus eigenlijk niet van de honger). De druivensuiker wordt heel regelmatiig afgegeven aan het bloed waardoor de suikerspiegel niet meer zo dramatisch zakt. Druivensuiker in poedervorm kun je bij de drogist kopen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_17962892
Elmira, voordat je in wanhoop stopt met de borstvoeding- bij mijn oudste ging het ook ongeveer zo en dat is redelijk goedgekomen, fruit, brood, en zetmeelproducten (pasta, aardappelen, brood, couscous e.d.) eet hij goed, alleen gekookte groente krijgen we er nog steeds niet in. Rauwe wel, dus die krijgt hij nu nadat hij geproefd heeft van de gekookte. Hij is nu 3.
We waren ook met 6 mnd begonnen met hapjes, veel meer dan een paar theelepeltjes werd dat nooit. Zelf eten ging dan nog het beste, een paar stukjes op zijn bordje, vanaf een maand of 8, 9 zijn we gestopt met prakken want dat werd nooit wat. Tot hij ongeveer een jaar was at hij echt maar minimaal, de schema's van het CB heb ik maar helemaal niet meer naar gekeken in het begin
Wat er bij hem nog wel vrij goed inging was rijstewafels en rijstebloem, dat laatste schijnt vaak niet dik te worden met moedermelk maar daar hadden wij geen last van. Hij kreeg dat 's avonds, en redde het dan met 1 nachtvoeding rond 4 uur. Toen hij anderhalf was at hij blijkbaar zoveel dat hij die ook liet vallen.
Overigens werd hij ook vaak nog wakker rond 11 uur, maar dat was meer een soort gewoonte dan dat hij dan echt honger had volgens mij. Als ik dan in de buurt was werd dat een enorme scene omdat hij wilde drinken, maar als vriendlief zich dan met hem bemoeide (en hij mij niet zag) sliep hij binnen 10 minuten weer. Bij de 4-uur voeding werkte dat niet, dan had hij echt honger.
pi_17969043
Ik bedenk net dat als een kindje het moeilijk vindt om de intimiteit van tegen mama aan te zitten te moeten missen, je het gemalen eten misschien lekker tegen je aan van je vinger kan laten eten?

Jennifer vond het een paar maanden geleden ook heel leuk om dingen van m'n vinger af te sabbelen ipv van zo'n vreemd aanvoelend lepeltje.
Zolang er was is, is er leven.
  vrijdag 26 maart 2004 @ 09:25:41 #25
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_17976642
oo ben benieuwd hoe het hier zal gaan over een maand is mijn meisje 6 maanden en mag ze ook gaan "eten" kan haast niet wachten hoor.

Aan het lepeltje is ze al gewend daar krijgt ze haar druppels op.

Het enig advies dat ik kan geven is maak er geen strijd van want eten moet iets leuks zijn, misschien helpt het als jullie mee eten.
En is ze misschien te moe om te eten. Op mijn werk adiseren we wel eens om ruim voor ze moe worden bv tussen de middag een warme prak te geven.

Hoop dat het wat beter gaat kan me voorstellen dat het zo moeilijk is.

Succes er mee
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')