Waarom frustreert dat dan? Omdat andere mensen met nagenoeg dezelfde specs op de default settings in 32-bit op 1024x768 geen problemen hebben.quote:Magoed, mijn NVidia kaart op 'performance' gezet ipv 'Quality' ---> 0,0 winst
Geprobeerd op 16 bit ---> 0,0 winst
640x480 () achteruitgang zelfs
Nog een keertje extra defraggen ---> 0,0 winst
Voice recognistion uit ---> 0,0 winst
Preload uit ---> laadt level wel veel sneller, ingame 0,0 winst.
Geluid op safe mode (heb toch maar twee speakers) ---> 0,0 winst
Drivers van videokaart geüpdatet naar allerlaatste versie (56.64) ---> 0,0 winst
Yep. 56.nogwat.quote:Op donderdag 25 maart 2004 09:37 schreef Mondo_Generator het volgende:
Overigens, heb je wel ff de nieuwste nVidia drivers geinstalleerd voor je Geforce kaart?
Ik heb die optie om te schakelen niet kunnen vinden in mijn bios, maar even so: mijn mobo gaat maar tot 4x.quote:Op donderdag 25 maart 2004 09:38 schreef Kreeltje het volgende:
Maar je zou je agp op 8x kunnen zetten in je bios als dat mogelijk is, ik weet niet of dit een enorme stap vooruit betekent maar je kunt het zonder gevolgen instellen in je bios... succes
Misschien is het tijd voor een schone installatie...quote:Op donderdag 25 maart 2004 09:40 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik heb die optie om te schakelen niet kunnen vinden in mijn bios, maar even so: mijn mobo gaat maar tot 4x.
V.
Been there, tried that. In mijn bios niet te vinden.quote:Op donderdag 25 maart 2004 09:39 schreef BeF_Aviko het volgende:
Ik zou zeggen, ga eerst zelf kijken in je BIOS op welke instelling je mobo staat...
Nope. Voor ik het spel opstart zet ik mijn NAV uit en mijn mailchecker. Het enige dat ik aan hou is ZoneAlarm (maar een test met uitzetten leverde geen verschil op).quote:Draait er niet toevallig constant iets op de achtergrond, van SETI@home ofzo?
4x of 8x maakt in praktijk nog geen frame per seconde uit, en dat is het dus absoluut niet.quote:Op donderdag 25 maart 2004 09:40 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik heb die optie om te schakelen niet kunnen vinden in mijn bios, maar even so: mijn mobo gaat maar tot 4x.
V.
Dan kan je 8xagp wel inschakelen?quote:Op donderdag 25 maart 2004 09:42 schreef Kreeltje het volgende:
[..]
Misschien is het tijd voor een schone installatie...![]()
Dat is echt onzinquote:Op donderdag 25 maart 2004 09:43 schreef BeF_Aviko het volgende:
And while you're at it, neem XP Pro
Meer mogelijkheden voor het beheren van gebruikers, en allemaal dingetjes die te maken hebben met het netwerkgebeurenquote:Op donderdag 25 maart 2004 09:47 schreef sioux_ het volgende:
offtopic: wat is dan precies het voordeel van XP Pro?
Heeft dat met XP Pro te maken of jouw onwetendheid over de werking van een besturingssysteem ?quote:Op donderdag 25 maart 2004 09:51 schreef BeF_Aviko het volgende:
Sioux, zelfbouw is tot nu toe bij mij altijd beter gebleken (Compaq)
Met XP Pro kun je (vind ik persoonlijk) meer dingen instellen. Ik ben namelijk met XP pro begonnen, en toen ik op een gegeven moment XP Home voorgeschoteld kreeg, wist ik zo gauw niet waar ik alles kon vinden (en sommige dingen kon ik überhaupt niet meer vinden...)
zucht... met andere woorden ik weet het anders ook niet, ipv van te zeiken noem zelf es wat op waar die jongen wat aan heeft.quote:Op donderdag 25 maart 2004 09:50 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Dan kan je 8xagp wel inschakelen?.
DAT probeer ik eigenlijk te voorkomen.quote:Op donderdag 25 maart 2004 09:42 schreef Kreeltje het volgende:
[..]
Misschien is het tijd voor een schone installatie...
Splinter Cell, Halo, BF1942. Draaien in principe goed.quote:Op donderdag 25 maart 2004 09:46 schreef BeF_Aviko het volgende:
Wat voor andere spellen speel je dan overigens? Ook zulke first person shooters, of minder veeleisende spellen?
Hoezo? Hier kan het toch ook?quote:Op donderdag 25 maart 2004 10:08 schreef Kreeltje het volgende:
Misschien kun je het probeeren in de discussiegroepen van google![]()
Daar staat misschien al het een en ander over... maar goed zelf weten hoorquote:Op donderdag 25 maart 2004 10:10 schreef Verbal het volgende:
[..]
Hoezo? Hier kan het toch ook?
V.
En ik wil daar nog wel aan toevoegen dat dat extra geheugen volgens mij niet echt nodig is.quote:Op donderdag 25 maart 2004 10:16 schreef BeF_Aviko het volgende:
Hmm... Ik dacht dat Splinter Cell niet het lichtste programma was wat je kon draaien, dus als die goed draait is het vreemd... BF1942 daarentegen valt wel mee, dus het zou kunnen zijn dat idd zoals Veldmuis probeert aan te geven je vid-card verouderd is... That's gonna cost ya
Nee dat klopt. NVidia schijnt bepaalde processen de cheaten of zo.quote:Op donderdag 25 maart 2004 10:11 schreef veldmuis het volgende:
Ik wil trouwens wel even zeggen dat die 3dmark score voor een ti4280 niet zo heel vreemd is.
kijk maar hier: http://www.justyoung.com.(...)m
Tsja, dat is een claim van de fabrikant op de doos, dus neig ik ernaar die te geloven.quote:Op donderdag 25 maart 2004 10:19 schreef Kreeltje het volgende:
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat jou (vrije nieuwe) moederbord geen 8x agp ondersteund maar dat terzijde..
Weet je? Dat zou ik er nog wel voor over hebben ook, maar dan wordt het een 256 Mb kaart en koop ik ook meteen een mobo die 8x AGP ondersteunt.quote:Op donderdag 25 maart 2004 10:16 schreef BeF_Aviko het volgende:
That's gonna cost ya
In principe mee eens. Maar mensen met een tragere processor, een GF Ti 42OO en minder ram die zonder problemen draaien in 32-bit op een hogere resolutie met de defaults aan?quote:Op donderdag 25 maart 2004 10:23 schreef BeF_Aviko het volgende:
Grofweg dezelfde specs is géén goeie vergelijking in computerland
Wie weet helpt het ... (al denk ik het niet...)quote:Op donderdag 25 maart 2004 10:36 schreef BeF_Aviko het volgende:
Aangezien ik het (dus) ook niet weet: UT opnieuw installen?
Overigens, aangezien de textures in UT standaard 32-bits zijn, moet je computer de hele tijd de rekenslag maken naar 16-bits, dus het is zelfs béter om hem in 32-bits te laten staan...
Ja, voordat ik nog een cent hieraan ga uitgeven zal ik uiteindelijk eerst wel een clean-install doen.quote:Op donderdag 25 maart 2004 10:39 schreef veldmuis het volgende:
Kan aan het moederbord liggen, bijvoorbeeld.
Slecht voorbeeld, want die chipset die jij hebt is niks mis mee.
Dat het met een nieuw mobo en een nieuwe vgakaart verholpen is, is eigelijk wel zeker. Maar als je dat gaat doen, zit je toch vast aan een reinstall. En, de kans is klein, maar is zeker aanwezig, dat het probleem met alleen een reinstall verholpen is. Al lijkt het me sterk.
BIOS = het spul wat in de ROM-chip van het moederbord zit, mobo-driver zijn de stuurprogramma's die windows gebruikt. En ga die laatste maar eens updatenquote:Op donderdag 25 maart 2004 10:55 schreef Verbal het volgende:
En zou een mobo-bios-flash echt kunnen helpen?
En wat is het verschil tussen de bios en de mobo-driver (beide kan ik updaten, namelijk)
V.
Wat betekent dat? Is 1,5 veel of weinig? Klinkt mij als weinig in de oren.quote:Op donderdag 25 maart 2004 11:12 schreef BeF_Aviko het volgende:
(1.5V only, dus daar moet je wel de goeie vid-card voor zoeken)
Kan het daarin zitten misschien? Dat mijn mobo andere voltages hanteert dan mijn videokaart?quote:Op donderdag 25 maart 2004 11:12 schreef BeF_Aviko het volgende:
Belangrijkste punt in mijn 'totaaloplossing' is het voltage van de videokaart
Ooooh. Aaaah.quote:Op donderdag 25 maart 2004 12:28 schreef BeF_Aviko het volgende:
In eerste instantie kun je je 'AGP Aperture Size' in je BIOS gewoon op 0 zetten. Het AAS is de hoeveelheid RAM die de videokaart extra mag gebruiken om berekeningen in op te slaan. Aangezien je videokaart al 128Mb heeft, hoef je het AAS niet te gebruiken, maar je kunt er een beetje mee experimenteren als je wilt/durft.
dxdiag is dat toch?quote:Op donderdag 25 maart 2004 12:25 schreef BrickTop het volgende:
heb je trouwens al een directX diagnostic gedraaid ?
De helft van je systeemgeheugen is de optimale waarde normaal gesproken. Veel zal het niet uitmaken, echter.quote:Op donderdag 25 maart 2004 12:28 schreef BeF_Aviko het volgende:
In eerste instantie kun je je 'AGP Aperture Size' in je BIOS gewoon op 0 zetten. Het AAS is de hoeveelheid RAM die de videokaart extra mag gebruiken om berekeningen in op te slaan. Aangezien je videokaart al 128Mb heeft, hoef je het AAS niet te gebruiken, maar je kunt er een beetje mee experimenteren als je wilt/durft.
Nieuw moederboard heb je niet nodig, dat verschil zal minimaal zijn.quote:Op donderdag 25 maart 2004 10:53 schreef Verbal het volgende:
Just curious... welke mobo en grafische kaart -goed doch enigszins betaalbaar- zouden jullie aanraden?
V.
Hoe heb je dat precies voor far cry gedaan? Kan je het wat beter uitleggen, topicstarter heeft er wat aan en ik zelf ookquote:Op donderdag 25 maart 2004 15:12 schreef Anahka2309 het volgende:
Heb je al eens in de Nvidia-drivers anisotrophic filtering (of zoiets) uitgezet? In de drivers kun je per .exe opgeven wat ie wel en niet moet draaien. Die instellingen overrulen dus de instellingen van t spel.
Ik heb FSAA, anisotrphic filtering en V-sync uitgezet....bij Far Cry gaf dat echt een idioot performance verschil. Eerst wilde ie ook niet......
P4 2,5 Ghz, 512 MB en een GF4 Ti4600.
Als je een beetje in die drivers rondzoekt kun je per exe-bestand een soort profiel aanmaken. Dat nvidia-profiel overruled dan de instellingen van t spel. Bv. in Far Cry zelf kun je dat aniso-nogwat filtering niet uitzetten; dmv dat profiel wel.quote:Op donderdag 25 maart 2004 15:42 schreef 303 het volgende:
[..]
Hoe heb je dat precies voor far cry gedaan? Kan je het wat beter uitleggen, topicstarter heeft er wat aan en ik zelf ook
Waar kan je het precies instellen en hoe?
En dat laatste snap ik niet.quote:Op donderdag 25 maart 2004 17:20 schreef Anahka2309 het volgende:
Ok...fout opgelost.....het zit als volgt:
Je gaat naar de eigenschappen van je kaart
- Performance & Quality Settings
- Add
- Browse naar de .exe (FarCry.exe, UT.exe, solitaire.exe, etc)
- dan zet je per exe bv. Anti Aliasing op Off (ipv Application Controlled)
Mag je helemaal zelf wetenquote:Op donderdag 25 maart 2004 17:38 schreef Verbal het volgende:
[..]
En dat laatste snap ik niet.
Ik zoek hem op, dubbelklik en dan staat 'ie in een lijst. En ik kan pas op OK drukken als ik een profielnaam aanmaak. Wathoewaarwaarom?
Hoe noem ik dat profiel,
Zodra die exe geladen wordt, als ik het goed hebquote:wanneer laadt 'ie 'm?
V.
UT2k3 he'k niet.quote:Op donderdag 25 maart 2004 20:14 schreef Anahka2309 het volgende:
Heb je UT2k3 nog liggen? Doet die t wel goed?
Dat maakt niets uit zolang hij hem niet overklokt, P4 2.4 draait op een 845 mobo op 400mhz (pc1600) of op 533mhz bus (pc2100) dus die 2de reep van 2700 draait idd op pc2100 snelheid, maar als je de pc2100 reep eruit trekt gaat die PC2700 reep niet harder werken omdat de Proc ook op max PC2100 snelheid draaitquote:Op donderdag 25 maart 2004 21:17 schreef Fronsertje het volgende:
trek je "oude" geheugen er eens uti, met 512 heb je nog zat mem over, mobo draait op de snelheid van de langzaamste, misschien is dat een idee.....
vergeet je drivers niet te updaten en kijkof je niet wat tools mist (rommel voor je chipset enzo intel aplication accelerator bijv)
Jah, volgens mij is het een GF4/ut engine probleem, op tweakers.net ben ik dit probleem ook al vaker tegengekomen. vaak was de oplossing idd een reinstall van windows, de game en de driversquote:Op donderdag 25 maart 2004 22:41 schreef Mogiin het volgende:
Als andere spellen wel goed werken , ligt het probleem gewoon bij het spel. Is er geen patch die je nog moet installeren?
Misschien heb ik er overheen gelezen , maar heb je de nieuweste drivers voor je moederbord al geinstalleerd , INF Utility ofzoiets...
En anders toch maar even alles opnieuw installeren. Je kan altijd eerst even een "image" maken , dan kan je alles weer terugzetten als een herinstallatie het probleem niet heeft opgelost. Je hoeft dan eigenlijk alleen maar Windows opnieuw te installeren , alle drivers en UT2004. En testen maar
Hou het maar op een UT2K4-probleem.quote:Op donderdag 25 maart 2004 23:01 schreef Dennism het volgende:
[..]
Jah, volgens mij is het een GF4/ut engine probleem
Anahka2309, ik ga het vanavond proberen. Kon gisteravond dit topic niet meer terugvindenquote:Op donderdag 25 maart 2004 18:04 schreef Anahka2309 het volgende:
Het profiel noem je UT2k4 of iets dergelijks. Zodra je die exe start wordt het profiel geladen; of misschien dat het beter is om te zeggen dat zodra die .exe gebruik maakt van je driver weet je driver wat ie wel of niet moet doen.
Voorbeeld:
[afbeelding]
Je ziet trouwens nog net de rechter-tiet van Xtina
A.
Als je alles een beetje had gelezen, had je kúnnen constateren dat ik de paar dingen die ik aan heb staan op 'normal' heb en een meerderheid aan zaken uit heb staan.quote:Op vrijdag 26 maart 2004 16:29 schreef BiBBeN2 het volgende:
Even een paar tips en fabeltjes uit de wereld helpen.
Ten 1ste is je videokaart niet echt goed. Een Geforce 2 haalt meer fpsmaar het moet toch voldoende zijn om tussen de 70-80 fps in het spel te halen (ligt er beetje aan hoe ver je kan kijken,of er veel omgevingsdingetjes zijn (mannetjes, rook, spiegeling etc).
Je lult.....een GF4 Ti 4xxx is nog altijd beter dan een GF2. Verwar je Ti niet met MX ofzo?quote:Op vrijdag 26 maart 2004 16:29 schreef BiBBeN2 het volgende:
Ten 1ste is je videokaart niet echt goed. Een Geforce 2 haalt meer fpsmaar het moet toch voldoende zijn om tussen de 70-80 fps in het spel te halen (ligt er beetje aan hoe ver je kan kijken,of er veel omgevingsdingetjes zijn (mannetjes, rook, spiegeling etc).
Doe ik dat ook ffquote:Op vrijdag 26 maart 2004 16:29 schreef BiBBeN2 het volgende:
*bovenstaande quote uit de wereld helpt*quote:Ten 1ste is je videokaart niet echt goed. Een Geforce 2 haalt meer fpsmaar het moet toch voldoende zijn om tussen de 70-80 fps in het spel te halen (ligt er beetje aan hoe ver je kan kijken,of er veel omgevingsdingetjes zijn (mannetjes, rook, spiegeling etc).
Als de kaart gekocht is toen-ie net uit was, waren de drivers alles behalve geoptimaliseerd voor die kaart. Nieuwe drivers kan dus zeker wel helpen.quote:Installeer je videokaart (je originele zouden voldoende moeten zijn (ander probeer nieuwere detonator drivers)
vsync uit wordt lelijk ehquote:Zet je v-sync uit (als je echt veel fps wilt hebben). DOwnload een refreshrate programma (bv powerstrip) die je Hrz kan lokken in een spel (zet je monitor op 85 hrz). Maar dit heeft helemaal niets met fps te maken. tis puur om je een mooier beeld te geven.
9600 doet wel dx9quote:Op vrijdag 26 maart 2004 17:04 schreef Anahka2309 het volgende:
Is die Ati 9600 een DirectX 9 kaart? Nee toch? Dan is dat t probleem....
Ik heb een GF4 Ti4600....ik hou t voorlopig op 3D Mark 2001 om nog een beetje zelfrespect over te houden
Offtopic; je Vegeta-avatar....heb je die ook in t groot? Zo ja, aub linkje of mailtje (zie profiel)
8 als ik t goed heb....en daar ga ik over het algemeen wel van uitquote:Op vrijdag 26 maart 2004 19:52 schreef veldmuis het volgende:
[..]
9600 doet wel dx9.
De geforce 4 ti's gaan maar t/m 7, als ik het goed heb.
Wat een gelul.quote:Op donderdag 25 maart 2004 11:12 schreef BeF_Aviko het volgende:
Met het updaten van je BIOS kom je niet bij je originele probleem, aangezien UT niet direct iets te schaften heeft met je moederbord.
45.33 gaven bij mij juist problemen, net als de 53 (dacht ik). De allerlaatste drivers (week of 2 geleden uitgekomen) lostten bij mij alles op.quote:Op maandag 29 maart 2004 09:14 schreef DGR het volgende:
Heb je inderdaad al geprobeerd oudere drivers te installeren? Ik gebruik zelf 45.33 en heb geen (zichtbare) problemen met UT2K4... Mijn specs: XP2100+, 512MB, Ti4200 (64mb), 120 GB... Dus bij jou zou UT2K4 ook best aardig moeten lopen. Die 3dmark score klopt wel ongeveer... daar is je videokaart de bottleneck maar voor UT2K4 zou hij nog wel aardig moeten werken. De nieuwste Detonators geven bij mij meer problemen dan ze oplossen, ook icm twinview enzo. Dus gooi er eens oudere (45.33 zijn de laatste die GOED werken voor me) op en kijk of dat helpt.
Hmmm, weet je toevallig of het fullscreen scondary overlay probleem al is opgelost?quote:Op maandag 29 maart 2004 12:54 schreef kingmob het volgende:
[..]
45.33 gaven bij mij juist problemen, net als de 53 (dacht ik). De allerlaatste drivers (week of 2 geleden uitgekomen) lostten bij mij alles op.
specs: XP2000+, 768MB (pc2100), Ti4200 (64Mb, 4x AGP).
Drivers uitproberen heeft altijd zin. De laatste drivers gaven mij een extra performance die werkelijk de pan uit vloog.
Ik had dat eerst ook. Na eerst een tijd met dualview gekloot te hebben zette ik hem terug naar clone, en toen deed hij het wel.quote:Op maandag 29 maart 2004 13:10 schreef DGR het volgende:
[..]
Hmmm, weet je toevallig of het fullscreen scondary overlay probleem al is opgelost?Dan bedoel ik twinview, clone -> fullscreen on secondary device -> overlay. Als je dan een film kijkt zou je op je seconda=ry device (voor mij mn tv) gewoon netjes fullscreen het beeld moeten krijgen terwijl het op je pc gewoon in een window draait. Met de 5x.xx drivers krijg ik echter alleen een zwart scherm... en ik ben niet de enige. Is dit al gefixed in de nieuwste?
quote:Op maandag 29 maart 2004 09:14 schreef DGR het volgende:
Heb je inderdaad al geprobeerd oudere drivers te installeren? Ik gebruik zelf 45.33 en heb geen (zichtbare) problemen met UT2K4... Mijn specs: XP2100+, 512MB, Ti4200 (64mb), 120 GB... Dus bij jou zou UT2K4 ook best aardig moeten lopen. Die 3dmark score klopt wel ongeveer... daar is je videokaart de bottleneck maar voor UT2K4 zou hij nog wel aardig moeten werken. De nieuwste Detonators geven bij mij meer problemen dan ze oplossen, ook icm twinview enzo. Dus gooi er eens oudere (45.33 zijn de laatste die GOED werken voor me) op en kijk of dat helpt.
Magoed, op het UT2K4 Technical forum zijn lui met veel betere specs dan ik die nog minder draaienquote:Op maandag 29 maart 2004 12:54 schreef kingmob het volgende:
[..]
45.33 gaven bij mij juist problemen, net als de 53 (dacht ik). De allerlaatste drivers (week of 2 geleden uitgekomen) lostten bij mij alles op.
specs: XP2000+, 768MB (pc2100), Ti4200 (64Mb, 4x AGP).
Drivers uitproberen heeft altijd zin. De laatste drivers gaven mij een extra performance die werkelijk de pan uit vloog.
quote:Op donderdag 1 april 2004 13:17 schreef kingmob het volgende:
Beide lopen geweldig bij mij.
Jahaaaaquote:anyway, ik neem aan dat je bij je driver-instellingen al je image-settings naar high performance hebt gezet?
Rub it in...quote:Ik heb het op quality staan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |