quote:Op donderdag 25 maart 2004 09:37 schreef CybErik het volgende:
8:20 vertrokken, 8:33 op school. Normaal doe ik er 25-30 minuten over
Jij deed er 1 uur en 11 minuten over..quote:Op donderdag 25 maart 2004 09:38 schreef skiczukie het volgende:
[..]
sloompie
![]()
Dat zijn dus het soort chaufeurs wat achter het stuur in slaap valt en vervolgens een halve snelweg dood rijdtquote:Op donderdag 25 maart 2004 09:45 schreef ralphk het volgende:
Da's dus ruim 1800 km in 17 uur.
zeiksnorquote:Op donderdag 25 maart 2004 09:51 schreef Croga het volgende:
[..]
Dat zijn dus het soort chaufeurs wat achter het stuur in slaap valt en vervolgens een halve snelweg dood rijdt
Nee hoor, dat zijn het soort chauffeurs die dagelijks op de weg zitten en dit gewend zijn. De doodrijders zijn die arbeiders die op vrijdag de hele dag gezerkt hebben en daarna de wagen inpakken en dan naar Oostenrijk rijden met zeikende kinderen op de achterbank. Je herkend ze zo aan de slingerende Zafira's.quote:Op donderdag 25 maart 2004 09:51 schreef Croga het volgende:
[..]
Dat zijn dus het soort chaufeurs wat achter het stuur in slaap valt en vervolgens een halve snelweg dood rijdt
Heb je ook een oordeel over mij? Ik reed afgelopen zomer in een auto zonder airco van Amsterdam naar Novi Sad (Servie) via Duitsland,Oostenrijk en Hongarije waarin Hongarije de snelweg halverwege overgaat in een binnendoor weg ook 1800 km in 17 uur. Ben alleen gestopt om te tanken. De dag erna heb ik nog eens 12 uur gereden om in Montenegro te komen (700 km, bergweggetjes en gaten)quote:Op donderdag 25 maart 2004 09:51 schreef Croga het volgende:
[..]
Dat zijn dus het soort chaufeurs wat achter het stuur in slaap valt en vervolgens een halve snelweg dood rijdt
Amenquote:Op donderdag 25 maart 2004 10:19 schreef ralphk het volgende:
[..]
Nee hoor, dat zijn het soort chauffeurs die dagelijks op de weg zitten en dit gewend zijn. De doodrijders zijn die arbeiders die op vrijdag de hele dag gezerkt hebben en daarna de wagen inpakken en dan naar Oostenrijk rijden met zeikende kinderen op de achterbank. Je herkend ze zo aan de slingerende Zafira's.
quote:Op donderdag 25 maart 2004 10:19 schreef ralphk het volgende:
[..]
Nee hoor, dat zijn het soort chauffeurs die dagelijks op de weg zitten en dit gewend zijn. De doodrijders zijn die arbeiders die op vrijdag de hele dag gezerkt hebben en daarna de wagen inpakken en dan naar Oostenrijk rijden met zeikende kinderen op de achterbank. Je herkend ze zo aan de slingerende Zafira's sleurhutten.
Van Den Haag naar Diemen in 40 minuten (in een Ford Feest 1.3 8v)quote:Op donderdag 25 maart 2004 09:25 schreef KonnieKipke het volgende:
Wat is het toch heerlijk om 's nachts te rijden. Gisteren voor mij een record neergezet. Om 0.50 vertrokken vanuit enschede en om 1.55 kwam ik aan in Amsterdam
Heerlijk. Cruise control op 170 km/u en gaan met de banaan. Wat zijn jouw persoonlijke records?
NIks tegen Zafira'squote:Op donderdag 25 maart 2004 10:19 schreef ralphk het volgende:
[..]
Nee hoor, dat zijn het soort chauffeurs die dagelijks op de weg zitten en dit gewend zijn. De doodrijders zijn die arbeiders die op vrijdag de hele dag gezerkt hebben en daarna de wagen inpakken en dan naar Oostenrijk rijden met zeikende kinderen op de achterbank. Je herkend ze zo aan de slingerende Zafira's.
Al ben je God, 17 uur aan 1 stuk rijden is NIET verantwoord.quote:Op donderdag 25 maart 2004 10:20 schreef BoJo het volgende:
[..]
Toevallig ben ik ook een prive-chauffeur. Als jij al in slaap valt zodra je een auto ziet moet je je door ons laten rijden en niet zeuren over de mensen die daar geen problemen mee hebben.![]()
Kom op mensen, zeiken doen julie maar in de Klaagbaak of zo.quote:Op donderdag 25 maart 2004 11:05 schreef Sjummie het volgende:
[..]
Al ben je God, 17 uur aan 1 stuk rijden is NIET verantwoord.
quote:Op donderdag 25 maart 2004 11:07 schreef bassieVL het volgende:
Berlijn - Venlo 3 uur en 3 kwartier inclusief pauze.
haha, infant!quote:Op donderdag 25 maart 2004 10:37 schreef Infantus het volgende:
[..]
Van Den Haag naar Diemen in 40 minuten (in een Ford Feest 1.3 8v)
offtopic: wat deed je in Enschede ?![]()
quote:Op donderdag 25 maart 2004 11:53 schreef Hik het volgende:
Zieke geesten zijn jullie. Ik heb er geen ander woord voor.
17 uur achter het stuur is niet verantwoord, 200 km/uur ook niet.
Ook al ben je een geweldig professionele chauffeur (imo ben je per definitie niet professioneel als je jezelf zo'n houding aanmeet!)
Ik ben van mening dat iedereen zijn leven moet leven zoals hij dat zelf wil. Drugs, drank, je doet maar. Maar met dit soort haantjesgedrag breng je andermans leven in gevaar, en niet zo'n beetje ook.
Ik hoop van harte dat, mochten jullie ooit wakker worden in een volslagen gekreukeld autowrak, het een boom betreft en geen andere auto.
Stelletje elkaar opjuttende sukkels....![]()
Geslacht: Vrouwquote:Op donderdag 25 maart 2004 11:53 schreef Hik het volgende:
-gezeur-
quote:Op donderdag 25 maart 2004 11:56 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Geslacht: Vrouw
![]()
* KonnieKipke mompelt iets over moraalridderen enzo
Nou..... ik heb ook weleens op een zaterdagochtend van Dordrecht naar Oss constant 230km/h gereden.....quote:Op donderdag 25 maart 2004 11:53 schreef Hik het volgende:
Zieke geesten zijn jullie. Ik heb er geen ander woord voor.
17 uur achter het stuur is niet verantwoord, 200 km/uur ook niet.
Ook al ben je een geweldig professionele chauffeur (imo ben je per definitie niet professioneel als je jezelf zo'n houding aanmeet!)
Ik ben van mening dat iedereen zijn leven moet leven zoals hij dat zelf wil. Drugs, drank, je doet maar. Maar met dit soort haantjesgedrag breng je andermans leven in gevaar, en niet zo'n beetje ook.
Ik hoop van harte dat, mochten jullie ooit wakker worden in een volslagen gekreukeld autowrak, het een boom betreft en geen andere auto.
Stelletje elkaar opjuttende sukkels....![]()
Nogmaals: je leeft je eigen leven maar. Als jij jezelf om een paal wil krullen doe je je best maar. Maar als het andere mensen betreft ben je zó fout!quote:Op donderdag 25 maart 2004 11:56 schreef Xtreem het volgende:
Geslacht: Vrouw
![]()
mompelt iets over moraalridderen enzo
Geweldig hoor!quote:Op donderdag 25 maart 2004 12:01 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Nou..... ik heb ook weleens op een zaterdagochtend van Dordrecht naar Oss constant 230km/h gereden.....
Ja, die is dan dood, net als de veroorzaker waarschijnlijkquote:Op donderdag 25 maart 2004 12:03 schreef Hik het volgende:
[..]
Geweldig hoor!
Enig idee wat er met iemand gebeurt die in een auto zit waar jij met zo'n vaart tegenaan ramt?
Nee.....quote:Op donderdag 25 maart 2004 12:03 schreef Hik het volgende:
[..]
Geweldig hoor!
Enig idee wat er met iemand gebeurt die in een auto zit waar jij met zo'n vaart tegenaan ramt?
Een kind heeft niets op de snelweg te zoeken! En dus denk ik daar niet overna.quote:Op donderdag 25 maart 2004 12:02 schreef Hik het volgende:
[..]
Nogmaals: je leeft je eigen leven maar. Als jij jezelf om een paal wil krullen doe je je best maar. Maar als het andere mensen betreft ben je zó fout!
Wil je nu serieus beweren dat je er nooit over nadenkt dat er wel eens een kind tussen jouw auto en de vangrail kan belanden?
Hik mompelt iets over klein pikkie compenseren enzo [/me]
Dat deed je niet rijdend.quote:Op donderdag 25 maart 2004 10:25 schreef EminemRulezz het volgende:
In ruim 3 uur van amsterdam naar alanya
85 in 20 minquote:Op donderdag 25 maart 2004 11:49 schreef Rietvaerder het volgende:
Dordrecht - Schiphol (85km) in ongeveer 20 minuten.
Ongeveer 190km/h gemiddeld met uitschieters naar de 260
Ok je mening is nu wel duidelijk.quote:Op donderdag 25 maart 2004 11:53 schreef Hik het volgende:
Stelletje elkaar opjuttende sukkels....![]()
Ok, misschien wat meer doorschieters naar de 260 danquote:Op donderdag 25 maart 2004 12:10 schreef renkie het volgende:
[..]
85 in 20 min
3x 85 = 255
3x20 = 1 uur
255 gemiddeld per uur terwijl je zelf 190 zegt, misschien tijdd om het 1 en ander na te tellen ?
Waarschijnlijk de eerste en laatste 500 meterquote:Op donderdag 25 maart 2004 12:08 schreef Light het volgende:
[..]
Dat deed je niet rijdend.
En wat gebeurt er met dat kindje wanneer je er met zullen we zeggen 50kmh tussen de auto en de vangrail komt? Idd precies hetzelfde als met de vier dubbele snelheid. Bovendien horen kinderen niet op de snelweg.quote:Op donderdag 25 maart 2004 12:02 schreef Hik het volgende:
[..]
Nogmaals: je leeft je eigen leven maar. Als jij jezelf om een paal wil krullen doe je je best maar. Maar als het andere mensen betreft ben je zó fout!
Wil je nu serieus beweren dat je er nooit over nadenkt dat er wel eens een kind tussen jouw auto en de vangrail kan belanden?
* Hik mompelt iets over klein pikkie compenseren enzo
De terug reis deed ik er iets langer over hoor, toen was ik namelijk vet verkouden en zonder airco was de binnen temp continu tussen de 30 en 35 graden. Ik weet van mezelf dat ik zo'n lange rit gewoon vol hou en denk je nou echt dat ik niet ga rusten als ik merk dat het niet meer gaat?quote:Op donderdag 25 maart 2004 11:53 schreef Hik het volgende:
Stelletje elkaar opjuttende sukkels....![]()
Achterin een auto ook niet? Want met deze snelheden issie net zo dood hoor, als jij erop klapt!quote:Op donderdag 25 maart 2004 12:06 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Een kind heeft niets op de snelweg te zoeken! En dus denk ik daar niet overna.
Boehahahahaquote:Een grote pik nog groter maken kan toch ook?
Pappa, nog harder!quote:Op donderdag 25 maart 2004 12:23 schreef Hik het volgende:
[..]
Achterin een auto ook niet? Want met deze snelheden issie net zo dood hoor, als jij erop klapt!
[..]
Boehahahaha![]()
Wat een onzin.quote:Op donderdag 25 maart 2004 12:33 schreef Hik het volgende:
Ik doe dit niet om reacties uit te lokken, laat dat even duidelijk zijn.
Hardrijden brengt je niet (significant) sneller waar je moet zijn, zéker niet binnen Nederland en een heel groot deel van Europa, dat is al vele keren aangetoont. De enige reden om hard te rijden is dus een bepaalde kick.
Ho, stop!quote:Op donderdag 25 maart 2004 11:51 schreef renkie het volgende:
Winschoten - Wenen (1220 km) al 3x gereden in 8 uur precies, 4e x deed ik er 8:30 over omdat men in Duitsland graag wat fanmail wilde nasturen en m'n adres wilde hebben
Winschoten - Frankfurt (450km) binnen 3 uur
En?quote:Op donderdag 25 maart 2004 12:35 schreef Posdnous het volgende:
Hardrijden op een snelweg staat qua gevaar in geen enkele verhouding tot slecht rijden in de bebouwde kom.
Idd ik wil zijn 'bronnen' ook weleens zienquote:Op donderdag 25 maart 2004 12:36 schreef Roellio het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Ik ben het absoluut met je eens dat het eigenlijk onverantwoord is, maar ga jij voor mij maar eens berekenen dat je met een snelheid van 100 op de snelweg bijna net zo snel bent als dat je 180 rijdt.
Nogmaals, het hangt van de situatie af. Als het kan en je neemt geen onverantwoorde risico's zijn er weinig problemen.quote:Op donderdag 25 maart 2004 12:37 schreef Hik het volgende:
maar hard rijden blíjft gewoon asociaal hoor....
Als je aan één keer door kun rijden wel ja (ik heb ook vraagstukjes gehad op de middelbare school). Maar je hebt altijd die lastige hindernissen hè (lees: andere weggebruikers)....quote:Op donderdag 25 maart 2004 12:36 schreef Roellio het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Ik ben het absoluut met je eens dat het eigenlijk onverantwoord is, maar ga jij voor mij maar eens berekenen dat je met een snelheid van 100 op de snelweg bijna net zo snel bent als dat je 180 rijdt.
Je moet ook niet midden op de dag met 180 over de A9 willen scheuren. Je moet er een beetje de juiste tijd en plaats voor uitkiezen.quote:Op donderdag 25 maart 2004 12:39 schreef Hik het volgende:
[..]
Als je aan één keer door kun rijden wel ja (ik heb ook vraagstukjes gehad op de middelbare school). Maar je hebt altijd die lastige hindernissen hè (lees: andere weggebruikers)....
quote:Op donderdag 25 maart 2004 12:33 schreef Hik het volgende:
Ik doe dit niet om reacties uit te lokken, laat dat even duidelijk zijn.
Dat is je anders aardig gelukt![]()
Hardrijden brengt je niet (significant) sneller waar je moet zijn, zéker niet binnen Nederland en een heel groot deel van Europa, dat is al vele keren aangetoont. De enige reden om hard te rijden is dus een bepaalde kick.
Onzin, het maakt wel degelijk uit. Die onderzoeken zijn zeker alleen maar gedaan in de spits? Bovendien is tijd een relatief begrip. En ja, het geeft ook een kick!
Toegegeven, er is geen kans van 50 of zelfs maar 25% dat je iemand doodrijdt. Maar je maakt die kans wel aanzienlijk groter als je zo rijdt als hier beschreven wordt. En kun jij dat voor jezelf verantwoorden? Stel dát je tegen iemand aanknalt met 200 en hij legt het lootje...vraag je je dan niet altijd af of dat met een normale snelheid ook was gebeurd?
Als ik met 100 tegen iemand aan knal is die ook dood hoor!
Er zijn genoeg plaatsen waar je veilig (of met alleen gevaar voor jezelf) kunt racen.
Precies, s'nachts op de snelweg die verlaten is waar het ook het geval is bij de meeste personen hier.
Je bént geen watje als je je verantwoordelijk gedraagt.
Een paar kilometer te hard kans soms best. Punt is dat mensen hier het zicht op "onverantwoorde risisco's" een beetje kwijt zijn.quote:Op donderdag 25 maart 2004 12:39 schreef Posdnous het volgende:
Nogmaals, het hangt van de situatie af. Als het kan en je neemt geen onverantwoorde risico's zijn er weinig problemen.
Daarom ga ik ook motorrijden, dan kan je er wel makkelijk langs.quote:Op donderdag 25 maart 2004 12:39 schreef Hik het volgende:
[..]
Als je aan één keer door kun rijden wel ja (ik heb ook vraagstukjes gehad op de middelbare school). Maar je hebt altijd die lastige hindernissen hè (lees: andere weggebruikers)....
Heb het nog nooit meegemaakt dat ik hard reed en er opeens ergens een auto vandaan kwam (wat bedoel je daar eigenlijk meequote:Op donderdag 25 maart 2004 12:45 schreef Hik het volgende:
"Maar het was hartstikke stil op die weg..."... je moest eens weten hoe vaak dat een illusie blijkt te zijn!
"Ik snap echt niet waar die auto ineens vandaan kwam"![]()
quote:Op donderdag 25 maart 2004 12:48 schreef hollander172 het volgende:
Dat mensen daar dan van schrikken is niet mijn probleem, dan moeten ze hun spiegels maar gebruiken.![]()
Das nou niet bepaald snel.. en routeplanner schat altijd 10 uur te veel reistijd in.. enschede - groningen in 1 uur en 5 minuten.. dus of dat van jou dan zo snel isquote:Op donderdag 25 maart 2004 12:09 schreef jwstoop het volgende:
Op een zondagochtend deze route gereden: (routenet.nl)
Van Hengelo (NL, 7551)
Naar Appingedam (NL, 9901)
Afstand 178,6 km.
Reisduur 02:26
Ik ging om 8:15 weg en was er om 9:45= 1:30 uur ipv 2:26 (INCLUSIEF TANKEN!)
De auto had wel 275pk, dus reed wel door
Jij denkt dus ook dat die glimmende dingen als versiering bedoelt zijn?quote:Op donderdag 25 maart 2004 12:49 schreef Posdnous het volgende:
[..]
![]()
Dat zou een hoop ellende voorkomen ja!quote:Op donderdag 25 maart 2004 12:48 schreef hollander172 het volgende:
[..]
dan moeten ze hun spiegels maar gebruiken.
Ik zie motorrijders vaak van links naar rechts tussen auto's doorkruisen. En ze rijden zo hard op drukke stukken, dat ze constant in je spiegel moet blijven kijken wil je ze niet missen.quote:Op donderdag 25 maart 2004 12:50 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Jij denkt dus ook dat die glimmende dingen als versiering bedoelt zijn?
Ik zie de meesten toch gewoon links plakken wachtend tot ze er langs kunnen. Lijkt me dat je ze dan wel aan ziet komen toch?quote:Op donderdag 25 maart 2004 12:53 schreef Posdnous het volgende:
Ik zie motorrijders vaak van links naar rechts tussen auto's doorkruisen. En ze rijden zo hard op drukke stukken, dat ze constant in je spiegel moet blijven kijken wil je ze niet missen.
Die opmerking heeft betrekking tot het schrikgedrag dat mensen hebben als er een motor voorbij komt. Hierdoor willen ze nog weleens met rare stuurbewegingen de weg onveilig maken terwijl ze gewoon in hun spiegels kunnen zien dat er een motor aankomt maar dat doen ze niet. Ze zijn veel te druk met ouwehoeren, pielen aan hun radio of dingen zoeken in hun handtasje.quote:En bovendien snap ik een opmerking als 'moeten ze maar op een spiegel letten' (lekker puh tactiek of zo) al helemaal niet, want die motorrijder gaat wel het hardste op z'n bek als er iets gebeurt lijkt me.
als ik zondagnacht rond 2/3 uur over de driebaans A2/A9 van Oirschot naar Heiloo rij dan zie ik misschien over het hele stuk van 160 km 3 auto's op de rechterrijbaan rijden... 100km/u lukt me dan echt nietquote:Op donderdag 25 maart 2004 12:45 schreef Hik het volgende:
[..]
Een paar kilometer te hard kans soms best. Punt is dat mensen hier het zicht op "onverantwoorde risisco's" een beetje kwijt zijn.
"Maar het was hartstikke stil op die weg..."... je moest eens weten hoe vaak dat een illusie blijkt te zijn!
"Ik snap echt niet waar die auto ineens vandaan kwam"![]()
Meestal wel gelukkig, maar ik ben heel eerlijk als ik zeg dat motorrijders mij significant meer de stuipen op het lijf jagen met hun capriolen dan autorijders. Ik zou ook willen dat het anders was, maar helaas.quote:Op donderdag 25 maart 2004 13:00 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Ik zie de meesten toch gewoon links plakken wachtend tot ze er langs kunnen. Lijkt me dat je ze dan wel aan ziet komen toch?
[..]
haha, check de kaart maar ff, dan zie je dat het echt eenf*cking eind is... Als je de wegen kent dan snap je dat t snel isquote:Op donderdag 25 maart 2004 12:50 schreef Luizao het volgende:
[..]
Das nou niet bepaald snel.. en routeplanner schat altijd 10 uur te veel reistijd in.. enschede - groningen in 1 uur en 5 minuten.. dus of dat van jou dan zo snel is![]()
das link..quote:Op donderdag 25 maart 2004 13:07 schreef Xtreem het volgende:
'k moet *hik* wel gelijk geven dat een lege weg geen garantie is voor veiligheid... laatst op een provinciale weg , rechts stuk van ruim 2 km. , weg voor en achter me HELEMAAL leeg, toch een leuke noodstop moeten maken vanaf 120 ivm met reeen...
Nee, maar op de A1 op de veluwe zou het 'maar zo' kunnen... al ben je dan wel goed de sjaakquote:Op donderdag 25 maart 2004 13:19 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
das link..
ik heb op zowel de A9 als de A2 nog nooit een ree gezien, ook geen spelende kinderen b.t.w.![]()
Jups, dat was genieten infant!quote:Op donderdag 25 maart 2004 13:11 schreef Infantus het volgende:
Trouwens:
Amsterdam -> Venlo in +/- 50 minuten.
Lege A2, goed gekietelde Subaru Impreza GT Turbo en zin om naar de Nurburgring te gaan doet WONDEREN!
Overigens, dat was in BIJZIJN van TS
Ik zou niet eens weten wie dat is...quote:Op donderdag 25 maart 2004 13:23 schreef Klonk het volgende:
Volgens mji heeft HIK een beetje teveel en te lang naar de propaganda van de heer Spee geluisterd enzo, joh, als je brommobiel niet harder gaat dan 45 ga ons dan ook niet lastig vallen met moralistisch gelul
Hardrijden op de autosnelweg gaat niet alleen om sneller ergens zijn, het is soms ook de kick om met 200 per uur over de snelweg te gaan ,op een duitse snelweg bij voorkeur de nederlandse snelwegen worden me iets te veel bevolkt door de flitsbrigade van ome koos......
Saalback?? Wat is dat voor een gat??quote:Op donderdag 25 maart 2004 14:20 schreef GWD het volgende:
Saalbach --> Den Bosch = 1000km in 6:15 uur incl. eten en tanken.
Mijn auto heeft hele goeie M5 Remmen dus als ik moet remmen sta ik heel erg snel stil hoorquote:Op donderdag 25 maart 2004 12:33 schreef Hik het volgende:
Ik doe dit niet om reacties uit te lokken, laat dat even duidelijk zijn.
De meeste van jullie hier zijn (min of meer) volwassen mannen. Ik neem ook aan dat jullie in staat zijn te rijden, daar heb je tenslotte een rijbewijs voor gekregen. Maar naast vaardigheid neemt het bezit van een rijbewijs ook bepaalde verantwoordelijkheden met zich mee. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor eventuele medepassagiers èn voor andere mensen op de weg.
Ik noemde dat kind net "op de snelweg" omdat het enige dat jullie lijken te zien andere "koekblikken" zien, geen ménsen die in auto's zitten en die potentieel gevaar lopen omdat jullie je volslagen roekeloos gedragen. Sterker nog, met een beetje pech zijn andere weggebruikers "hindernissen" die tussen jou en de de snelste route richting.... staan.
Hardrijden brengt je niet (significant) sneller waar je moet zijn, zéker niet binnen Nederland en een heel groot deel van Europa, dat is al vele keren aangetoont. De enige reden om hard te rijden is dus een bepaalde kick.
Toegegeven, er is geen kans van 50 of zelfs maar 25% dat je iemand doodrijdt. Maar je maakt die kans wel aanzienlijk groter als je zo rijdt als hier beschreven wordt. En kun jij dat voor jezelf verantwoorden? Stel dát je tegen iemand aanknalt met 200 en hij legt het lootje...vraag je je dan niet altijd af of dat met een normale snelheid ook was gebeurd?
Er zijn genoeg plaatsen waar je veilig (of met alleen gevaar voor jezelf) kunt racen.
Op andere plekken is het de kick gewoon niet wáárd!
Je bént geen watje als je je verantwoordelijk gedraagt.
Ow niks, het populairste ski gebied van oostenrijk ofzoquote:Op donderdag 25 maart 2004 14:26 schreef schatje het volgende:
[..]
Saalback?? Wat is dat voor een gat??
En als jij daar geen rekening mee houdt ben je dus precies zo'n doodrijder als waar ik het eerder over had. (Die mensen met een slechte auto en onvoldoende afstand misschien óók, maar dat doet daar niets aan af).quote:Op donderdag 25 maart 2004 14:27 schreef GWD het volgende:
[..]
Mijn auto heeft hele goeie M5 Remmen dus als ik moet remmen sta ik heel erg snel stil hoor
Het enige gevaar is dat de mensen achter mij niet genoeg waarde aan hun leven hechte om ook ene fatsoenlijke auto te kopen![]()
Zal ik jou eens iets voorrekenen?quote:Op donderdag 25 maart 2004 14:35 schreef Hik het volgende:
[..]
Hele hoop moralistisch gelul
Beste Klonk,quote:Op donderdag 25 maart 2004 14:42 schreef Klonk het volgende:
Beste Hik,
Dat je alleen maar suffe kut argumenten komt, die mij doen vermoeden dat je in een 2VC rondrijd, een baard hebt, geitewollen sokken aanhebt en je 1 keer per maand douched, dat doet er niet toe, maar mischien kun je met je geweldige argumenten ook uitleggen wat er gevaarlijk aan is om midden in de nacht wel 150 te rijden, spelende kinderen onzin, fietsers op de snelweg ?, die rijdt ik ook dood als ik 120 rijd, het enigste gevaar is een 2CV waarschijnlijk bestuurd door jou die 100 per uur rijd, omdat je dan minder schade aan het mileu toebrengt..........
Ik heb echt géén idee wat je probeert aan te tonen hier...quote:Op donderdag 25 maart 2004 14:45 schreef _Kuch_ het volgende:
Als je je buiten de bebouwde kom aan de snelheid houd rij je 80. Het passerende verkeer rijd ook 80. Snelheidsverschil is dus 160 km/u.
Snelweg: vrachtwagens rijden 80. Dus: om relatief even onveilig te zijn moet je op de snelweg minimaal 240 rijden! En zelfs dan is het nog iets veiliger omdat je allemaal dezelfde kant op rijdt. Als je dan ook nog Duitsland neemt, waar het vrachtverkeer snachts niet mag rijden, en personenauto's 130 mogen (let wel, ADVIESSNELHEID) moet je dus 290 rijden om dat snelheidsverschil te halen.
Uhm, dat vergrote risico hangt er maar vanaf hoe je het bekijkt. Hoe sneller je rijdt, hoe korter de tijd is dat je je op de weg bevindt. Korter op de weg betekent ook een kortere periode dat je jezelf en anderen blootstelt aan jouw risicovolle acties.. Dus minder risicoquote:Op donderdag 25 maart 2004 14:59 schreef Hik het volgende:
[..]
Wél is het zo dat er zich op de snelweg andere auto's bevinden, ja, verrassing óók 's nachts!!![]()
En het gekke is, in die auto's bevinden zich mensen, soms zelfs met kinderen. Die mensen zijn net zo dood als jij ze met 120 aanrijdt als met 150 (of harder), maar het risico op zo'n aanrijding is (aanzienlijk) groter als jij zoveel harder rijdt.
Ah, we hebben een wetenschapper in ons midden!quote:Op donderdag 25 maart 2004 15:11 schreef ploderus het volgende:
[..]
Uhm, dat vergrote risico hangt er maar vanaf hoe je het bekijkt. Hoe sneller je rijdt, hoe korter de tijd is dat je je op de weg bevindt. Korter op de weg betekent ook een kortere periode dat je jezelf en anderen blootstelt aan jouw risicovolle acties.. Dus minder risico
Wegens enig slaapgebrek gaat het denken niet helemaal super, maar op zich vond ik het toch best een aardige aannamequote:Op donderdag 25 maart 2004 15:19 schreef Hik het volgende:
[..]
Ah, we hebben een wetenschapper in ons midden!![]()
Duh.![]()
Gelukkig ben ik wél helder en kan ik je zeggen dat je uit je nek lult.quote:Op donderdag 25 maart 2004 15:21 schreef ploderus het volgende:
[..]
Wegens enig slaapgebrek gaat het denken niet helemaal super, maar op zich vond ik het toch best een aardige aanname
Ik lul niet compleet uit mijn nek. Korter op de weg betekent ook minder lang blootgesteld worden aan de risico's. Dit weegt echter niet op tegen het vergrote risico door de hogere snelheid..quote:Op donderdag 25 maart 2004 15:24 schreef Hik het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik wél helder en kan ik je zeggen dat je uit je nek lult.![]()
Ik ben zo naïef te veronderstellen dat ik misschien één iemand een keer laat nadenken over hoe-ie bezig is. Dat zou al leuk zijn.quote:Op donderdag 25 maart 2004 15:29 schreef ploderus het volgende:
Maar ik snap ook niet helemaal dat je nog steeds in dit topic blijft reageren, aangezien dit topic compleet geopend is voor het patseren over hoe snel men wel gereden heeft.. Daarbij komt ook nog eens dat verschillende posts nog wel wat overdreven zullen zijn.
Maar als je er toch lol aan beleeft een niet te winnen discussie te voeren (je hebt gelijk wat betreft het verhoogde risico, maar dat zal de gemiddelde automobilist lekker boeien.. Ze trekken zich toch niets van je posts aan en vinden het alleen maar leuk als je reageert..) moet je lekker doorgaan
Jij ook Hik, niks ten nadele van je aannames betreffende dit onderwerp maar je vergeet de grootste invloed: de bestuurder zelf!quote:Op donderdag 25 maart 2004 15:24 schreef Hik het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik wél helder en kan ik je zeggen dat je uit je nek lult.![]()
quote:Op donderdag 25 maart 2004 15:11 schreef ploderus het volgende:
[..]
Uhm, dat vergrote risico hangt er maar vanaf hoe je het bekijkt. Hoe sneller je rijdt, hoe korter de tijd is dat je je op de weg bevindt. Korter op de weg betekent ook een kortere periode dat je jezelf en anderen blootstelt aan jouw risicovolle acties.. Dus minder risico
wat een gezeik allemaalquote:Op donderdag 25 maart 2004 16:11 schreef Hik het volgende:
gezeik
Voor een groot deel heb je gelijk. Ik weet niet of er zwaarwegende redenen zijn om dit niet te doen, of wat er verder nog voor factoren zijn die van belang zijn, ik ben zelf geen inhoudsdeskundige, maar je redenering kan ik volgen.quote:Op donderdag 25 maart 2004 16:43 schreef knillis het volgende:
Wanneer de overheid hier enkele beperkingen op in gaat voeren (zoals het verplichtten van schijfremmen, abs en een veel betere controle op de staat van de banden en schokdempers op en voor alle op het moment in gebruik zijnde auto's zouden er veel minder ongelukken gebeuren, en zou in theorie zelfs de maximale snelheid afgeschaft kunnen worden wanneer er voldaan wordt aan een maximale remafstand. Tenslotte er gebeuren geen ongelukken wanneer je op tijd af kan remmen.
Ennu weet je wat het grootste probleem is van motorrijders (naast de vliegjes tussen je tanden), dat ze kankeren op de automobilisten die niet in hun spiegels kijken, maar zelf ook het meerendeel van de tijd niet in de spiegels kijken.quote:Op donderdag 25 maart 2004 17:15 schreef Rietvaerder het volgende:
Laat mij je iets vertellen Hik.
In mijn ogen ben jij gewoon weer zo'n simpel huisvrouwtje die PRECIES volgens de regels rijdt en precies rijd zoals je het geleerd heb.. want ja, je zou eens een eigen inzicht kunnen creeëren in het verkeerd. Dit verklaard ook het feit dat jij iedereen die even anders rijd gelijk een wegpiraat vindt.
Ik zelf (rijd motor) haal altijd een auto in, puur vanwege dat ik mezelf irriteer als ik weer achter zo'n koekblik zit. Ik vertrouw ze gewoon voor geen meter...
Vergeet niet dat de meeste motorrijders veel meer anticiperen dan automobilisten, waardoor zij vaak dingen doen waarvan jullie denken dat ze gevaarlijk zijn...
Maare Hik, wat vind jij dan een asociale snelheid op de snelweg?
So?quote:Op donderdag 25 maart 2004 17:26 schreef Rietvaerder het volgende:
Tja, als ik aan een gemiddelde weggebruiker denk, denk ik aan automobilisten en mooi-weer rijders...
O, o, o Hikje.... mijn wereld is erg simpel ja als het gaat om verkeer...quote:Op donderdag 25 maart 2004 17:26 schreef Hik het volgende:
O, o, o Rietvaerder... wat is jouw wereld simpel hè? Fijn hè, hokjes om iedereen in te stoppen?!![]()
Eigen inzicht creëren in het verkeer is zelfs het belangrijkste wat er is. Maar zoals ik al eerder heb aangegeven: Eén van de grootste problemen op de weg, zijn mensen die zichzelf overschatten. Mensen die vinden dat ze boven de wet, andere weggebruikers en de experts (en liefst ook boven de natuurwetten) staan omdat ze slimmer, motorrijder of geboren chauffeur zijn.
Asociale snelheid is geen nummer. Het hangt ontzettend af van hoe druk het op de weg is, wat het weer is en de weggebruikers om je heen. 200 kilometer is zéker asociaal. Evenals opscheppen over "stoere korte reistijden".
quote:OK, ik heb me net wel ff vermaakt.
Was op stap, kom ik in het café iemand tegen die tegen me zei wat het me gekost heeft? Hoe, wat, wat bedoel je? Nou, je weet wel? Euhhh nee? Nou die boete. Ahh, bedoel je die snelheidsovertreding van even terug? Ja die ja. Het hele dorp hier schijnt te weten dat ik aangehouden ben.
Nou ja, 800 euro en een paar jaar voorwaardelijk maar ik mag momenteel weer zei ik met een grijns.
Rij je nu ook rustiger zei hij? Nou ehh... niet echt eigenlijk. Begon hij weer, ik ben niet zo'n snelheidsmaniak. Dat snelle gedoe, alleen maar levensgevaarlijk. Nou, het ligt eraan waar je het doet hè zei ik maar dat was meneer niet met me eens. Levensgevaarlijk, dat snelle rijden, ik was een gevaar voor al die spelende kinderen enzo. Toen ik de opmerking plaatste dat er in de regel niet heel veel spelende kinderen op de snelweg spelen waar ik nog wel eens iets te hard durf te rijden, dan kon hij niet erg waarderen. Ik schopte toen min of meer zijn argumenten onderuit. Toen werd meneer een beetje chagrijnig en beschuldigde mij dat ik met m'n 22 jaar 1 van die idioten was die het verkeer voor iedereen onveilig maakten. Daarop zei ik dat ik al jaren rondrij met tienduizenden km's ervaring maar toch bleef hij bij zijn standpunt. Dat ik daarop melde dat die andere 2 jongens die samen met mij staande zijn gehouden 28 en 30 waren, toen wist hij even niks te zeggen. Toen ik weer zei dat al die mensen met drank op achter het stuur, of bellend, of mensen die hun makeup opdoen tijdens het rijden zeker niet gevaarlijk was, en toen ook nog eens zei dat in Duitsland op de Autobahnen niet meer ongelukken gebeuren dan op de Nederlandse snelwegen, toen ging meneer moraalridder ff helemaal door het lint. Ik was een asociale gek en ze moesten levenslang m'n rijbewijs afnemen en als ik zijn kinderen ooit zou doodrijden, dan kwam hij me persoonlijk doodschoppen. Euhhh, dat is goed zei ik. Mocht ik ooit jou kinderen doodrijden, kom dan maar langs.
Even later heb ik hem nog een ritje aangeboden achterop m'n Gixxer, maar dat durfde hij niet geloof ik, hij vond zijn brommertje van vroeger al snel genoeg gaan.
Kortom, * Bebob heeft zich weer kostelijk vermaakt met een idioot die zichzelf niet bepaald in bedwang kon houden. Maak het vaker mee, dat mensen me voor gek verklaren (misschien ben ik dat wel ) maar dit sloeg alles.
Ok mevrouw de wetenschapper,quote:Op donderdag 25 maart 2004 15:03 schreef Hik het volgende:
[..]
Ik heb echt géén idee wat je probeert aan te tonen hier...
(Behalve het feit dat je duidelijk géén wetenschapper bent)
laatste waarschuwingquote:Op donderdag 25 maart 2004 17:32 schreef ThaFreak het volgende:
zooow en nu heeft iedereen zijn mening uitgesproken en gaan we lekker ontopic verder.....
dus over tijden en snelhedenposten of helemaal niet, discussie van gevaar mag ik een ander/nieuw topic verder van mij part!
Leuk he die vrouwtjes in t verkeerquote:Op donderdag 25 maart 2004 17:36 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
laatste waarschuwing, opbokken met offtopic
[edit] laat maar... [/edit]quote:Op donderdag 25 maart 2004 17:18 schreef knillis het volgende:
[..]
Ennu weet je wat het grootste probleem is van motorrijders (naast de vliegjes tussen je tanden), dat ze kankeren op de automobilisten die niet in hun spiegels kijken, maar zelf ook het meerendeel van de tijd niet in de spiegels kijken.
precies, dat heeft geen nut...totdat ze zelf het papiertje hebben.quote:Op donderdag 25 maart 2004 17:38 schreef ploderus het volgende:
[..]
laat maar...
Wat denk jij dan, Hayabusa en alquote:Op donderdag 25 maart 2004 17:38 schreef ploderus het volgende:
[..]
[edit] laat maar... [/edit]
O ja, Rietvaerder, met welke motor heb je trouwens gemiddeld 190km/u gereden en op je achterwiel ingevoegd?
quote:Op donderdag 25 maart 2004 17:40 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
precies, dat heeft geen nut...totdat ze zelf het papiertje hebben.
quote:Op donderdag 25 maart 2004 17:41 schreef Rietvaerder het volgende:Compleet mee eens...
Maar we mogen niet meer verder discussieren van Tha Freak, jammer
Pas maar op Plo, straks gaat ie met bans gooien
Maar idd, weer 1tje die niets van ''ons'' weet...
Hmm, echt nuttig zal het niet geweest zijn neem ik aan, maar heftig was het welquote:Op donderdag 25 maart 2004 18:04 schreef Nism0 het volgende:
van startpunt tot 400 meter verder in 10,5 seconden
Ga motorrijdenquote:Op donderdag 25 maart 2004 18:13 schreef t0n het volgende:
Pfff...
Had ik maar eens snelle auto...
En snel dood. Nee... daar doe ik niet aan.quote:Op donderdag 25 maart 2004 18:22 schreef ploderus het volgende:
[..]
Ga motorrijdenHoge snelheid, 'lage' kosten
![]()
Dat heb je zelf in de hand. Als jij je eigen rijcapaciteiten niet vertrouwtquote:Op donderdag 25 maart 2004 18:25 schreef t0n het volgende:
[..]
En snel dood. Nee... daar doe ik niet aan.
Precies, de kick van hard rijden die ik krijg is ff te groot..quote:Op donderdag 25 maart 2004 18:27 schreef ploderus het volgende:
[..]
Dat heb je zelf in de hand. Als jij je eigen rijcapaciteiten niet vertrouwt
Waarmee als ik vragen mag? Volgens je icon heb je een Nissan en die haalt volgens mij de "quarter mile" niet in 10,5 sec. Dat zou jou auto sneller maken dan een McLaren F1, nou geloof ik een hoop, maar dat niet.quote:Op donderdag 25 maart 2004 18:04 schreef Nism0 het volgende:
van startpunt tot 400 meter verder in 10,5 seconden
Als ik dat zou hebben. Ken ik maar 1 snelheid en dat is de topquote:Op donderdag 25 maart 2004 18:22 schreef ploderus het volgende:
[..]
Ga motorrijdenHoge snelheid, 'lage' kosten
![]()
A1 is blaaaaaaaazen 's nachtsquote:Op donderdag 25 maart 2004 23:47 schreef PteV het volgende:
Amsterdam - Almelo : 45 minuten
Het was 's nacht rond een uurtje of 2. We waren net naar de officiële introductie van de nieuwe BMW 5-serie in Amsterdam geweest en we moesten met een man of 20 terug. We reden dus met ongeveer 10 auto's waarvan 4 mensen een stinger/detector in de auto hadden zitten en die reden dus ook voorop. Dat schoot mooi op met 200+ en geen kip op de weg
quote:Op vrijdag 26 maart 2004 01:52 schreef MadMoose het volgende:
heb je ook een foto van je auto en hoe luidt jouw kenteken en rij je vaak dezelfde route en wanneer rij je die route eigenlijk en waar woon je ?
alvast bedankt, de KLPD
Yo waar werk jij dan ?(woont in Hoogvliet)quote:Op donderdag 25 maart 2004 09:39 schreef Xlarge het volgende:
vanmorgen 6.55 naar de metro toe gelopen en 7.25 bij mijn werk in hoogvliet aangekomen
ls dat wat men noemt 'stapvoets' rijden?quote:Op donderdag 1 april 2004 11:34 schreef Infantus het volgende:
Rotterdam -> Barendrecht, +/- 5km in 45 minuten
quote:Op donderdag 1 april 2004 11:39 schreef Xtreem het volgende:
[..]
ls dat wat men noemt 'stapvoets' rijden?
Waarom is 200 km/u 'snachts op een volledige lege snelweg dan asociaal? Als Jos Verstappen met die snelheid over de a1 om 3 uur 'snachts zou rijden, dan zou ik het echt niet onverantwoord vinden. Een hoge snelheid asociaal vinden is net zo goed in hokjes denken. Het onverantwoordelijk bezig zijn heeft naar mijn idee niets te maken met de snelheid, maar met de bestuurder en zijn inschattingsvermogen wat betreft zijn rijcapaciteiten en de verkeerssituatie.quote:Op donderdag 25 maart 2004 17:26 schreef Hik het volgende:
O, o, o Rietvaerder... wat is jouw wereld simpel hè? Fijn hè, hokjes om iedereen in te stoppen?!![]()
Asociale snelheid is geen nummer. Het hangt ontzettend af van hoe druk het op de weg is, wat het weer is en de weggebruikers om je heen. 200 kilometer is zéker asociaal. Evenals opscheppen over "stoere korte reistijden".
Mee eens! Daarom is het ook totaal niet asociaal van mij om met m'n toenmalige M3 met 270 km/u over de A15 te blazen.quote:Op donderdag 1 april 2004 11:54 schreef Qarinx het volgende:
[..]
Het onverantwoordelijk bezig zijn heeft naar mijn idee niets te maken met de snelheid, maar met de bestuurder en zijn inschattingsvermogen wat betreft zijn rijcapaciteiten en de verkeerssituatie.
Cool heb je hem nog ?quote:Op donderdag 1 april 2004 11:56 schreef Infantus het volgende:
)
[..]
Mee eens! Daarom is het ook totaal niet asociaal van mij om met m'n toenmalige M3 met 270 km/u over de A15 te blazen.
(even stoken)
Was financieel gezien niet interessant meer - nieuw (duur!) huis, eigen bedrijf, enzovoort... Kwestie van keuzes maken!quote:Op donderdag 1 april 2004 12:35 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Cool heb je hem nog ?
Zo niet waarom heb je hem weg gedaan ?
M3
Wel zondequote:Op donderdag 1 april 2004 13:10 schreef Infantus het volgende:
[..]
Was financieel gezien niet interessant meer - nieuw (duur!) huis, eigen bedrijf, enzovoort... Kwestie van keuzes maken!
Nee hoor niet zonder. Was een 2001 E46 M3. Nieuw dus! En heb nu EN een riant huis (aan de Maas, uitzicht over de skyline van R'dam) EN een mooie auto (Saab 9-3 SS 2.0t)quote:Op donderdag 1 april 2004 13:12 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Wel zondewas een oude M3 neem ik aan ?
Aan spijkenisse kant of hoogvliet kant ? zelf woon ik namelijk in Hoogvliet en fiets ik er wel is langs.Zijn mooie huizen maar die Saab is ook niet verkeerd maar die M3 is natuurlijk veel bruterquote:Op donderdag 1 april 2004 13:44 schreef Infantus het volgende:
[..]
Nee hoor niet zonder. Was een 2001 E46 M3. Nieuw dus! En heb nu EN een riant huis (aan de Maas, uitzicht over de skyline van R'dam) EN een mooie auto (Saab 9-3 SS 2.0t)
Rotterdam. Naast de Brienenoord brug (Oud IJsselmonde). Tuurlijk is de M3 bruter, maar mijn huis is ook bruutquote:Op donderdag 1 april 2004 13:48 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Aan spijkenisse kant of hoogvliet kant ? zelf woon ik namelijk in Hoogvliet en fiets ik er wel is langs.Zijn mooie huizen maar die Saab is ook niet verkeerd maar die M3 is natuurlijk veel bruter
Oh dacht dat je ergens hier in de buurt woondequote:Op donderdag 1 april 2004 13:51 schreef Infantus het volgende:
[..]
Rotterdam. Naast de Brienenoord brug (Oud IJsselmonde). Tuurlijk is de M3 bruter, maar mijn huis is ook bruutEn ik vind het geen slechte combinatie voor iemand van 25
je kunt alles roepen maar wat jij zegt klopt ook niet helemaal, ik rijdt zelf veel maar 17 uur achter elkaar is echt niet verantwoord!quote:Op donderdag 25 maart 2004 10:19 schreef ralphk het volgende:
[..]
Nee hoor, dat zijn het soort chauffeurs die dagelijks op de weg zitten en dit gewend zijn. De doodrijders zijn die arbeiders die op vrijdag de hele dag gezerkt hebben en daarna de wagen inpakken en dan naar Oostenrijk rijden met zeikende kinderen op de achterbank. Je herkend ze zo aan de slingerende Zafira's.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |