quote:Laten we maar hopen dat de Spanjaarden wèl genuanceerd over allochtonen denken.
Nederlanders in Lloret de Mar opgepakt voor moordUitgegeven: 25-7-2001 12:35
Laatst gewijzigd: 25-7-2001 13:35GERONA - In de Spaanse badplaats Lloret de Mar zijn dinsdag twee Nederlanders aangehouden op verdenking van moord op een Duitse toerist. Zij zouden de Duitser afgelopen vrijdag in de plaats aan de Costa Brava om het leven hebben gebracht door messteken.
Twee andere Nederlanders die eveneens dinsdag werden opgepakt, zijn inmiddels weer vrijgelaten, zo maakte de plaatselijke politie woensdag bekend.
Ooggetuigen meldden dat de Nederlanders vrijdag een groep vrouwen hebben uitgescholden. Twee Duitsers zouden de vrouwen hebben verdedigd, waarop een vechtpartij uitbrak. Een van de Duitsers werd vervolgens door de Nederlanders neergestoken. De politie kwam de vermoedelijke daders door middel van beschrijvingen van getuigen op het spoor.
quote:
Op woensdag 25 juli 2001 14:23 schreef Halinalle het volgende:
Laten we maar hopen dat de Spanjaarden wèl genuanceerd over allochtonen denken.
Wat een mafkezen als ze dat gedaan hebben. Je gaat toch geen mensen doodsteken. Idioten.
[boerenlulmode]En je zult weer zien dat die gasten dan naar nederland worden gestuurd om hier hun straf uit te zitten.[/boerenlulmode]
quote:
Op woensdag 25 juli 2001 14:23 schreef Halinalle het volgende:Laten we maar hopen dat de Spanjaarden wèl genuanceerd over allochtonen denken.
Ik snap hem even niet.
Allochtonen?
Waar wordt over allochtonen gepraat in het artikel?
Buitenlandse toeristen zijn toch geen allochtonen?
quote:Het ziet er anders wel naar uit dat ze nog flink lang in Spanje blijven wonen.
Op woensdag 25 juli 2001 14:30 schreef golfer het volgende:
DUS LEKKER LATEN ZWETEN IN EEN SPAANSE BAJES ERGENS IN DE BINNENLANDEN VAN VIVA ESPANJA
quote:Belachelijk! Als je ergens te gast bent hoor je je ook als gast te gedragen!
Op woensdag 25 juli 2001 14:31 schreef links234 het volgende:
Het ziet er anders wel naar uit dat ze nog flink lang in Spanje blijven wonen.
quote:Ik had beter 'buitenlanders' kunnen zeggen.
Op woensdag 25 juli 2001 14:30 schreef golfer het volgende:[..]
![]()
Ik snap hem even niet.
Allochtonen?Waar wordt over allochtonen gepraat in het artikel?
quote:Er zitten lui R@b af te bokken omdat hij zogenaamd reactie's wil uitlokken... Maar dat is dit zeker niet
Op woensdag 25 juli 2001 14:23 schreef Halinalle het volgende:
Op www.nu.nl:
[..]Laten we maar hopen dat de Spanjaarden wèl genuanceerd over allochtonen denken.
quote:Toeristen dus!
Op woensdag 25 juli 2001 14:36 schreef Halinalle het volgende:Ik had beter 'buitenlanders' kunnen zeggen.
En bewust uitlokken van reacties door jouw opmerking is ongewenst, laat dat soort dingen s.v.p. achterwege.
quote:Golfer, kijkende naar alles wat er op dit forum over allochtonen wordt geroepen, is het toch wel terecht dat iemand in dit topic aangeeft dat wij met onze normen en waarden in den vreemde ons ook niet altijd voorbeeldig gedragen, omgekeerd heb ik bv in diverse allochtonen topics weleens wat voorbeelden neergetypt van het gedrag van Nederlanders in den vreemde.
Op woensdag 25 juli 2001 14:40 schreef golfer het volgende:[..]
Toeristen dus!
En bewust uitlokken van reacties door jouw opmerking is ongewenst, laat dat soort dingen s.v.p. achterwege.
Hallinalle doelt met zijn uitspraak niet op de allochtonen in Nederland woonachtig, maar laat zien dat wanneer de Nederlanders in den vreemde verkeren (als toerist, maar we zijn op dat moment even geen autochtonen) zij niet altijd van onberispelijk gedrag zijn.
Ik zou me zelfs kunnen voorstellen dat de topic-opener juist dit topic heeft geopend met deze bedoeling, en dat kan ik niet als uitlokking zien, wel goed voor het soms ver te zoeken evenwicht dit topic.
quote:Nu we het er toch over hebben: Wanneer houden we de volgende meet & greet, Zanderrr?
Op woensdag 25 juli 2001 14:59 schreef Zanderrr het volgende:
Zuipen, brallen, vrouwen lastigvallen
quote:Gelukkig is het meestal goed mogelijk om ze te ontlopen. Een groep Nederlandse toeristen is veelal van geruime afstand te horen.
Als ik op vakantie ben dan schaam ik me meestal de ogen uit m'n kop voor het gedrag van veel 'landgenoten'. Zuipen, brallen, vrouwen lastigvallen: de Nederlanders hebben op dat gebied echt een reputatie...
quote:Ze mogen ook graag in de Filippijnen/Thailand sex bedrijven met kinderen/zeer jonge meisjes, gelukkig zijn daar maatregelen tegen genomen, maar of het nooit meer gebeurd...
Als ik op vakantie ben dan schaam ik me meestal de ogen uit m'n kop voor het gedrag van veel 'landgenoten'. Zuipen, brallen, vrouwen lastigvallen: de Nederlanders hebben op dat gebied echt een reputatie...
[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 25-07-2001 15:14]
quote:
Op woensdag 25 juli 2001 15:01 schreef links234 het volgende:
Nu we het er toch over hebben: Wanneer houden we de volgende meet & greet, Zanderrr?
Zijn er nog kaarten voor QOTSA?
quote:Volgens de site van tivoli wel.
Op woensdag 25 juli 2001 15:22 schreef Zanderrr het volgende:[..]
quote:Ze denken dat hooguit, maar zijn het niet hoor.
Op woensdag 25 juli 2001 15:22 schreef Re het volgende:
omdat Nederlanders die naar de costa brava arrogante brallerige stoere egoisten die superieur zijn en denken dat je alles mag veroorloven want je bent in een vreemd land
quote:Ja Zanderrrr. Kom ook langs! Groot deel van de vorige Z&M komt ook!
Op woensdag 25 juli 2001 15:22 schreef Zanderrr het volgende:[..]
... en nu weer on-topic
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |