Delftwijk/vondelkwartier - puntje van Haarlem, paar leuke straten , wijk heeft niet zo veel te bieden, wordt veel gesloopt en nieuwgebouwd Veel jonge gezinnen en ouderen
Vogelenbuurt - Veel jonge gezinnen en ouderen erg knusse straatjes
Sinnevelt- aardig
Planetenwijk - Nette, gevarieerde buurt
Bomenbuurt - Gevarieerde buurt
Overdelft - Erg nette buurt (gaat al richting bloemendaal) SAAI. vlak bij Station Bloemendaal
Dietsveld- rustige mooie buurt redelijk grote huizen
Indische buurt Noord, beter dan zuidelijke deel, hier zijn bredere straten maar de huizen zijn over het algemeen vrij klein
Indische buurt- Volksbuurt, niet fantastisch, delen wel oke
Transvaal buurt - Volksbuurt, beter dan de indische maar niet al te tof
kleverpark- behoorlijke wijk, grote en middelgrote huizen vlak bij station en ziekenhuis
Frans Hals buurt, ken ik niet zo goed, beetje als Transvaalbuurt
Patrimoniumbuurt, mooie nette straten, huur en koop door elkaar heen (hier was de Koningkerk)
Harmenjansbuurt (heet eigenlijk Thorbeckebuurt)- Niet over praten, als je niet op de een of andere manier een relatie hebt met mensen die er al wonen kom je er niet in...
Stationsbuurt - Veel bedrijven en nette woningen
Zijlweg Oost - Voornamelijk kleine woningen, meeste wel leuk
Zijlweg West - Nette buurt (gaat al richting overveen)
Ramplaankwartier - Nette buurt, afwisselend ouderen en jonge gezinnen, beetje eilandje van haarlem, vanuit dee buurt zit je zo in het bos/duinen
Leidse buurt - Aardige buurt veel palenpest,kleine huisjes ze doen hevig hun best om het allemaal op te knappen, weinig parkeergelegenheid, vlakbij centrum
Centrum - Leuk woon ik zelf, niet handig als je een auto hebt, het winkelgebied is afgesloten voor verkeer en alleen als je een eigen parkeerplaats hebt is het te doen, voor de rest van het centrum heb je een parkeervignet nodig en dan nog is hetd vraag of er een plekje is
Oosterduin, staat vaak file van/naar zandvoort(sluiproute) redelijke huizen niet zo heel oud, vlakbij aerdenhout.
Houtvaartkwartier - niet zo bijzonder
Koninginnebuurt - Erg mooi, vrij grote huizen dicht bij De Hout
Rozenprieel - Volksbuurt, ze zijn bezig met opknappen, aardig wat allochtonen, de ene straat is erg netjes de andere een beetje aftands
Slachthuisbuurt - netter dan rozenpieel, kleine huisjes veel huurhuizen wel vrij brede straten
Van Zeggelen Buurt -valt een eetje samen met potgieterbuurt en amsterdamse buurt, veel palenpest en dus ook veel nieuwbouw/verbouw, ook hier geldt weer er zitten erg prettige straten tussen, vanuit deze buurten zit je zo op de snelweg naar amsterdam
Parkwijk - n.a.v. je openingspost wil je daar niet wonen...
Zuiderpolder - Saai, gezinnen nieuwe wijk, zo'n 15 jaar oud. veel experimentele bouw.
Zuiderhout - Heel Chic,duur grote huizen, veel artsen en advocaten enzo..
Kruidenwijk-geen idee of dit stukje wel zo heet maar goed, het is het wijkje waar Amokjeeh het over had, leuk vernieuwend, vlak bij uitvalswegen maar toch vrij rustig
Europawijk - Niet doen; oudjes en buitenlanders
Boerhavewijk - (Ietsje) Minder erg dan Europa
Meerwijk - (Ietsje) Minder erg dan Boerhavewijk
Molenwijk - Gevarieerd wordt richting Spaarne of Molenplas beter, ben er opgegroeid, ideaal voor kinderen veel autovrije ruimte tussen de huizen. Er is een nieuwbouwproject aan de zuidschalkwijkerweg, moet erg mooi worden volgens mij.
Over het algemeen vind ik voor Haarlem gelden dat er in alle wijken wel straten zijn die boven of onder de norm uitspringen zoals in iedere stad.
Verder roep ik altijd dat Haarlem alles heeft wat amsterdam ook heeft allen iets minder of kleiner.
Ow en let op de palenpest! het hoeft niet te betekenen dat je zo'n huis niet moet kopen maar er zitten wel wat haken en ogen aan, je krijgt vaak wel subsidie.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.