abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 maart 2004 @ 14:19:38 #1
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_17936923
Hi,

Aangezien er in Amsterdam en Amstelveen eo bijna geen goede woningen te verkrijgen zijn voor <150.000, zit ik nu in Haarlem te kijken. De prijzen liggen daar iig een stuk lager en het aanbod is groter.

Nu kan je Haarlem in de volgende wijken onderverdelen:

Boerhaavewijk
Den hout
Haarlem centrum
Indische buurt-noord
Kleverpark
Leidsebuurt
Leidsevaartbuurt
Molenwijk
Parkwijk
Potgieterbuurt
Ramplaankwartier
Sinnevelt
Transvaalbuurt
Vogelenbuurt
Vondelkwartier

Zijn er FoK!ers hier die uit Haarlem komen en kunnen aangeven of er bepaalde wijken zijn waar je liever niet wilt wonen en waarom dan wel niet?

Thanks!
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_17936979
haarlem goedkoop?
das nieuw
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_17937003
Wij weten natuurlijk niet waar jij naar op zoek bent...

Ik woon zelf in Schalkwijk, dat bij de meeste Haarlemmers als een of andere achterbuurt bekent staat, maar hier staan de mooiste huizen van de regio.
If you obey all the rules, you miss all the fun!
pi_17937012
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  woensdag 24 maart 2004 @ 14:25:44 #5
19479 Mr.J
pi_17937054
Ik vind Haarlem goedkoper dan een Amstelveen of A'Dam ja.

Ik zoek een nette buurt. Geen A'Dam west toestanden.

/edit:
Tnx Strolie75!
pi_17937176
Als ik het voor het kiezen had zou ik uit 'Haarlem centrum' of 'Kleverpark' kiezen. Je hebt ook nog de '5-hoek' dat valt onder centrum en dat is eeen hele mooie buurt. Schalkwijk zou ik niet doen, dat ligt ver uit het centrum en er staan veel flats enzo (niet overal) en dat haalt het echt niet bij het centrum of Kleverpark. Kleverpark ligt in de buurt van het station, iets verder heb je dan nog de Indische buurt die wel aardig is, maar je moet wel van die huizen houden. Ik zou eens een rondje gaan rijden door Haarlem dan kan je het zelf bekijken!
Aldus.
  woensdag 24 maart 2004 @ 14:32:44 #7
593 sjak
Juffie Bloem
pi_17937216
Parkwijk is een absolute afrader.
Amsterdam West is best leuk hoor!!!
Lekker douchen!
  woensdag 24 maart 2004 @ 14:37:17 #8
19479 Mr.J
pi_17937351
Mwah, je hebt A'Dam west en A'Dam west he. Ik doel dus op Bos en Lommer, de Baarsjes, etc.

Anyway, uit bovenstaand topic vond ik dit wel een aardig lijstje, iemand nog wat toe te voegen eraan?
quote:
Delftwijk - Niet fantastisch, ouderen en buitenlanders
Vondelkwartier - Veel jonge gezinnen en ouderen
Vogelbuurt - Veel jonge gezinnen en ouderen
Planetenwijk - Nette, gevarieerde buurt
Bomenbuurt - Gevarieerde buurt
Overdelft - Erg nette buurt (gaat al richting bloemendaal) SAAI.
Indische buurt - Volksbuurt, niet fantastisch, delen wel oke
Transvaal buurt - Volksbuurt, beter dan de indische maar niet al te tof
Harmenjansbuurt - Niet over praten
Stationsbuurt - Veel bedrijven en nette woningen
Zijlweg Oost - Voornamelijk kleine woningen, meeste wel leuk
Zijlweg West - Nette buurt (gaat al richting overveen)
Ramplaankwartier - Nette ouderen-buurt
Leidse buurt - Aardige buurt
Centrum - Leuk
Houtvaartkwartier - Niet fantastisch
Koninginnebuurt - Erg mooi
Rozenprieel - Volksbuurt
Slachthuisbuurt - Volksbuurt, niet zo tof, zijn hard aan het verbeteren
Van Zeggelen Buurt - Ken ik niet
Parkwijk - Ken ik niet
Zuiderpolder - Saai, gezinnen
Den Hout - Heel Chic
Europawijk - Niet doen; oudjes en buitenlanders
Boerhavewijk - (Ietsje) Minder erg dan Europa
Meerwijk - (Ietsje) Minder erg dan Boerhavewijk
Molenwijk - Gevarieerd wordt richting Spaarne of Molenplas beter
  woensdag 24 maart 2004 @ 14:39:06 #9
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_17937411
Europawijk heeft wel een mooi winkelaanbod, maar verder idd veel flats enzo
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_17937421
Alle leuke wijken zijn ongeveer ook wel even duur als Amstelveen/Amsterdam hoor
pi_17937560
Ohw, ik woon in de Baarsjes en daar is niets mis mee hoor. Kom maar eens in de Van Spilbergenstraat/Ortelliusstraat en Ortelliuskade kijken. Daar wordt alles opgeknapt en de huurhuizen verkocht dus het publiek wordt ook wat anders. Bos en Lommer is (nog) wel een ander verhaal. Maar het zijn wel de 'buurten van de toekomst denk ik'. Baarsjes ligt fantastisch natuurlijk (dicht bij het centrum, dicht bij de ring enz... ).
Aldus.
pi_17937589
neem geen marokkanen wijk
kijk ff goed in de rondte hoeveel schotels je ziet hangen en hoeveel smerige oude busjes er in de straat staan
to ignore the past is to solicit disrespect
to ignore the present is to invite laziness
to ignore the future is to beg for disaster
pi_17941631
Haarlem is best duur, althans de leuke buurten wel. (wij zoeken nu een huis dus ik weet er alles van).
Waar je echt niet moet wonen is Schalkwijk en Leidsebuurt, althans ik zou er zelf niet willen wonen. Ik denk dat het handigst is dat je gewoon wat huizen zoekt op internet en als je dan rondje haarlem doet gelijk een beetje de buurten bekijkt.
Voor iedereen is het toch weer anders waar diegene wel of niet wil wonen.
Italians do it better
pi_17941848
Zelf in de vogelenbuurt gewoond, op zich een leuke wijk. 10/15 minuten van het station vandaan, naast velserbroek/ijmuiden. Altijd prima gewoond daar.
pi_17942718
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 17:28 schreef Marisol het volgende:
Haarlem is best duur, althans de leuke buurten wel.
Inderdaad. Het is bespottelijk om te denken dat Haarlem goedkoper zou zijn dan bijvoorbeeld Amstelveen.
quote:
Waar je echt niet moet wonen is Schalkwijk en Leidsebuurt, althans ik zou er zelf niet willen wonen.
Met Schalkwijk ben ik het eens. Dat is l.m.z. de Bijlmer van Haarlem. Maar wat is er mis met de Leidsebuurt? Ik heb begrepen dat het een hele nette wijk is, hoewel veel huizen er met funderingsproblemen kampen. Ik neem aan dat topicopener op de hoogte is van de palenpest?

Ik heb in de vogelenbuurt (Haarlem-Noord) gewoond: een nette wijk met redelijk grote huizen en veel gezinnen. Het is aardig als je op zoek bent naar een redelijke woning, maar voor de lokatie of de stad hoef je het niet te doen. Saai, ver van het centrum, weinig restaurantjes.

Ik heb tevens in het Rozenprieel gewoond (ten zuidoosten van het centrum). Het is inderdaad een typische volksbuurt. De huizen zijn er niet allemaal prachtig en de mensen zitten er in plastic stoeltjes voor hun huis. Toch komen hier steeds meer jonge stelletjes wonen. Er zitten hele leuke arbeidershuisjes van rond 1900 tussen en de lokatie is heel aardig. Je bent zo in het centrum.

Dit zijn de 2 wijken waar je je qua begroting denk ik wel op kunt richten, evenals het Vondelkwartier. Het centrum of de stationsbuurt zijn gewoon niet reeel voor je. In de Indische buurt zul je ook betaalbare huizen vinden, maar ik was er niet weg van.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 24 maart 2004 @ 19:07:25 #16
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_17943485
Boerhaavewijk Leuke wijk wel, niet zo druk
Kleverpark Dúúr. Wel mooi. Erg rustig, en echt op 1 minuut lopen van het centrum
Leidsebuurt Beetje rommelige wijk, wel goedkoop en erg dicht bij het centrum
Parkwijk Vind t altijd wel een leuke wijk (vooral het nieuwe gedeelte, alleen is het een best een eind van het centrum verwijdert.
Ramplaankwartier Daar woon ik, dus dat is al een rede dat het gezellig is . Beetje een ouwelullen wijk, al zie je wel steeds meer jonge gezinnen. Licht best wel fijn: de ene kant de wijk uit en je zit in het centrum, de andere kant de wijk uit en je staat in de duinen.
Rozenprieel 'Fugget about it' . Na ja, best een leuke wijk hoor, alleen je moet er niet van opkijken dat je al je buren een wietplantage blijken te hebben
pi_17944358
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 18:25 schreef Claudia_x het volgende:
Met Schalkwijk ben ik het eens. Dat is l.m.z. de Bijlmer van Haarlem. Maar wat is er mis met de
Mensen die dit beweren kennen Haarlem echt niet he.

In Schalkwijk aan het Spaarne liggen enkele woonboten, en reken maar dat die dingen niet goedkoop zijn! Iets verder Schalkwijk in (Schalkwijkerweg, Zwemmerslaan) staan alleen maar vrijstaande woningen!! Daarnaast heb je nog gezellige eengezinswoningen (Vliek, Twickel, etc.) en leuke appartementen (Prattenburg, Engelenburg).

Als je langs het Spaarne fietst, zit je binnen 10 minuten in het centrum. Schalkwijk heeft haar eigen winkelcentrum, zwembad en recreatie. Die enkele flats die gevuld zijn met allochtonen moet je maar voor lief nemen.
If you obey all the rules, you miss all the fun!
pi_17945656
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 18:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Inderdaad. Het is bespottelijk om te denken dat Haarlem goedkoper zou zijn dan bijvoorbeeld Amstelveen.
[..]

Met Schalkwijk ben ik het eens. Dat is l.m.z. de Bijlmer van Haarlem. Maar wat is er mis met de Leidsebuurt? Ik heb begrepen dat het een hele nette wijk is, hoewel veel huizen er met funderingsproblemen kampen. Ik neem aan dat topicopener op de hoogte is van de palenpest?
Leidsebuurt is nogal rommelig, luidruchtig en huisjes verkeren niet echt in perfecte staat, maar zoals ik al zei: voor iedereen ishet anders waar diegene wel of niet kan wonen. Ik denk ook dat de topicstarter het beste zelf overal beetje kan kijken
Italians do it better
pi_17948766
Ik woon zelf in de planetenbuurt, vrij rustige buurt
ik kom graag in heel Haarlem maar in Schalkwijk toch wat minder graag, toen ik er voor het eerst doorheen fietste had ik een klein incidentje met wat jongens daar, en sindsdien fiets ik er het liefst zo snel mogelijk doorheen naja das mijn eigen ervaring, maar ik hoor ook om me heen dat Schalkwijk niet zo tof is. Dat is mijn eigen ervaring, maar ik raad je aan om gewoon een paar keer door Haarlem te fietsen en voor jezelf te kijken welke buurt je het fijnst vind!
pi_17949604
Zoals jummy al zei, hoeverder je schalkwijk in gaat des te pauperder het wordt. Er zit een vrij nieuwe wijk tegenover van der valk en het ziekenhuis en dat is een prima wijk. ga je verder kom je alle flatjes tegen en dat zijn de mindere wijken.
pi_17964461
Mijn ouders wonen in de Amsterdamse buurt en daar ben ik ook opgegroeid. Prima buurtje en lekker dicht bij het centrum. Ikzelf woon nu in de Leidsebuurt, daar heb ik het erg mee getroffen! Heel erg rustig en niet al te ver van het centrum. Over koopprijzen weet ik alleen niets.
Ik maak geen fouten. Ik beperk mij tot blunders.
  zaterdag 27 maart 2004 @ 17:35:49 #22
62233 Jelief
ikke lief!
pi_18004832
Delftwijk/vondelkwartier - puntje van Haarlem, paar leuke straten , wijk heeft niet zo veel te bieden, wordt veel gesloopt en nieuwgebouwd Veel jonge gezinnen en ouderen

Vogelenbuurt - Veel jonge gezinnen en ouderen erg knusse straatjes

Sinnevelt- aardig

Planetenwijk - Nette, gevarieerde buurt

Bomenbuurt - Gevarieerde buurt

Overdelft - Erg nette buurt (gaat al richting bloemendaal) SAAI. vlak bij Station Bloemendaal

Dietsveld- rustige mooie buurt redelijk grote huizen

Indische buurt Noord, beter dan zuidelijke deel, hier zijn bredere straten maar de huizen zijn over het algemeen vrij klein

Indische buurt- Volksbuurt, niet fantastisch, delen wel oke

Transvaal buurt - Volksbuurt, beter dan de indische maar niet al te tof

kleverpark- behoorlijke wijk, grote en middelgrote huizen vlak bij station en ziekenhuis

Frans Hals buurt, ken ik niet zo goed, beetje als Transvaalbuurt

Patrimoniumbuurt, mooie nette straten, huur en koop door elkaar heen (hier was de Koningkerk)

Harmenjansbuurt (heet eigenlijk Thorbeckebuurt)- Niet over praten, als je niet op de een of andere manier een relatie hebt met mensen die er al wonen kom je er niet in...

Stationsbuurt - Veel bedrijven en nette woningen

Zijlweg Oost - Voornamelijk kleine woningen, meeste wel leuk

Zijlweg West - Nette buurt (gaat al richting overveen)

Ramplaankwartier - Nette buurt, afwisselend ouderen en jonge gezinnen, beetje eilandje van haarlem, vanuit dee buurt zit je zo in het bos/duinen
Leidse buurt - Aardige buurt veel palenpest,kleine huisjes ze doen hevig hun best om het allemaal op te knappen, weinig parkeergelegenheid, vlakbij centrum
Centrum - Leuk woon ik zelf, niet handig als je een auto hebt, het winkelgebied is afgesloten voor verkeer en alleen als je een eigen parkeerplaats hebt is het te doen, voor de rest van het centrum heb je een parkeervignet nodig en dan nog is hetd vraag of er een plekje is
Oosterduin, staat vaak file van/naar zandvoort(sluiproute) redelijke huizen niet zo heel oud, vlakbij aerdenhout.
Houtvaartkwartier - niet zo bijzonder

Koninginnebuurt - Erg mooi, vrij grote huizen dicht bij De Hout

Rozenprieel - Volksbuurt, ze zijn bezig met opknappen, aardig wat allochtonen, de ene straat is erg netjes de andere een beetje aftands

Slachthuisbuurt - netter dan rozenpieel, kleine huisjes veel huurhuizen wel vrij brede straten

Van Zeggelen Buurt -valt een eetje samen met potgieterbuurt en amsterdamse buurt, veel palenpest en dus ook veel nieuwbouw/verbouw, ook hier geldt weer er zitten erg prettige straten tussen, vanuit deze buurten zit je zo op de snelweg naar amsterdam
Parkwijk - n.a.v. je openingspost wil je daar niet wonen...
Zuiderpolder - Saai, gezinnen nieuwe wijk, zo'n 15 jaar oud. veel experimentele bouw.
Zuiderhout - Heel Chic,duur grote huizen, veel artsen en advocaten enzo..
Kruidenwijk-geen idee of dit stukje wel zo heet maar goed, het is het wijkje waar Amokjeeh het over had, leuk vernieuwend, vlak bij uitvalswegen maar toch vrij rustig
Europawijk - Niet doen; oudjes en buitenlanders
Boerhavewijk - (Ietsje) Minder erg dan Europa
Meerwijk - (Ietsje) Minder erg dan Boerhavewijk
Molenwijk - Gevarieerd wordt richting Spaarne of Molenplas beter, ben er opgegroeid, ideaal voor kinderen veel autovrije ruimte tussen de huizen. Er is een nieuwbouwproject aan de zuidschalkwijkerweg, moet erg mooi worden volgens mij.

Over het algemeen vind ik voor Haarlem gelden dat er in alle wijken wel straten zijn die boven of onder de norm uitspringen zoals in iedere stad.
Verder roep ik altijd dat Haarlem alles heeft wat amsterdam ook heeft allen iets minder of kleiner.
Ow en let op de palenpest! het hoeft niet te betekenen dat je zo'n huis niet moet kopen maar er zitten wel wat haken en ogen aan, je krijgt vaak wel subsidie.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  maandag 19 april 2004 @ 23:40:58 #23
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_18550738
http://www.wijkradenhaarlem.nl/rozenprieel

Andere wijken zijn jaloers op onze website, en terecht natuurlijk
(nu nog op onze wijk.. werken we aan)

PS: Mijn huis mag je best kopen voor 149,999,99 hoor