abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 juli 2001 @ 11:23:14 #1
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1271160
www.nu.nl
quote:
DEN HAAG - Jongeren voelen zich regelmatig onveilig in Den Haag. Twintig procent heeft 's avonds vaak of altijd een onveilig gevoel in de stad, voor 55 procent geldt dit soms. Dit blijkt uit de stadsenquête, waarvoor de gemeente 250 jongeren in de leeftijd van 15 tot en met 19 jaar ondervroeg.

Drie op de tien ondervraagde jongeren heeft in de afgelopen twee jaar te maken gehad met een incident zoals een vechtpartij, beroving of schietpartij. Bijna de helft van hen vindt dat de gemeente meer politie de straat op moet sturen om de veiligheid te verbeteren.

De jongeren dragen zelf bij aan de onveiligheid in de stad. Van de jongens gaf bijna een kwart toe dat zijzelf of hun directe vrienden zich ooit schuldig maakten aan vandalisme, bij meisjes was dat 15 procent. Van de ondervraagden zegt 22 procent van de jongens en 7 procent van de meisjes dat zij betrokken zijn geweest bij diefstal.

De plaatsen waar de jongeren zich onveilig voelen zijn het centrum van de stad 's avonds (74 procent), de NS-stations (64 procent) en de pinautomaten in het centrum van de stad 's avonds (58 procent). Als de jongeren gevraagd wordt waar zij zich verder onveilig voelen, antwoordt de helft van hen dat dit in de Schilderswijk is.

Ik ken Den Haag redelijk, en ik moet zeggen dat ik de sfeer in die stad meestal om te snijden vind. De meeste mensen in De Haag komen erg agressief op me over.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  woensdag 25 juli 2001 @ 11:32:19 #2
12516 ThijNtjE
pooier-smurf
pi_1271231
quote:
De jongeren dragen zelf bij aan de onveiligheid in de stad. Van de jongens gaf bijna een kwart toe dat zijzelf of hun directe vrienden zich ooit schuldig maakten aan vandalisme, bij meisjes was dat 15 procent. Van de ondervraagden zegt 22 procent van de jongens en 7 procent van de meisjes dat zij betrokken zijn geweest bij diefstal.

GET A FUCKING JOB!!!
I am a man who's dreams have all deserted. I changed my face, I changed my name, but no one wants you when you lose
  woensdag 25 juli 2001 @ 11:35:47 #3
10188 links234
pi_1271264
Is het misschien een idee om iedereen in Den Haag een cursus "sociale omgangsvormen" te geven?
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  woensdag 25 juli 2001 @ 11:43:00 #4
12762 IllOgical
Not yet defenestrated
pi_1271319
Moet wel een multi-linguale cursus zijn
What you don't know won't hurt you, but it will certainly amuse a lot of people.
  woensdag 25 juli 2001 @ 11:44:14 #5
10188 links234
pi_1271328
quote:
Op woensdag 25 juli 2001 11:43 schreef IllOgical het volgende:
Moet wel een multi-linguale cursus zijn
Inderdaad, naast nederlands ook in het haags.
  woensdag 25 juli 2001 @ 11:48:11 #6
12762 IllOgical
Not yet defenestrated
pi_1271354
quote:
Op woensdag 25 juli 2001 11:44 schreef links234 het volgende:

[..]

Inderdaad, naast nederlands ook in het haags.

Ja ook het haags
What you don't know won't hurt you, but it will certainly amuse a lot of people.
  woensdag 25 juli 2001 @ 11:48:18 #7
8369 speknek
Another day another slay
pi_1271355
lol

ei en nah gan jullie je gedragah

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 25 juli 2001 @ 12:08:10 #8
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_1271512
quote:
Op woensdag 25 juli 2001 11:23 schreef links234 het volgende:
De meeste mensen in De Haag komen erg agressief op me over.
Ik kan me best voorstellen dat de manier waarop de gemiddelde Hagenees zich uit-kankah-drukt, best agressief overkomt, maar schijn kan bedriegen: Brabanders lijken ook zo vriendelijk met hun zachte g, maar ondertussen....

[Dit bericht is gewijzigd door Trainspotter op 25-07-2001 12:14]

pi_1271575
quote:
Op woensdag 25 juli 2001 12:08 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

Ik kan me best voorstellen dat de manier waarop de gemiddelde Hagenees zich uit-kankah-drukt, best agressief overkomt, maar schijn kan bedriegen: Brabanders lijken ook zo vriendelijk met hun zachte g, maar ondertussen....

Krèg de blafhik achtâh je godvergeite smerige gore achtâh de strontkâh gepleuâhde chauleratiefustering hauf, van de ratte bezeike kankâhgek!
pi_1271905
quote:
Op woensdag 25 juli 2001 12:08 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

Ik kan me best voorstellen dat de manier waarop de gemiddelde Hagenees zich uit-kankah-drukt, best agressief overkomt, maar schijn kan bedriegen:

Zolang al die eikels mongolen als Henk Bres de hemel in lopen te prijzen, zal dat taaltje nog wel steeds al 'tof' en 'stoer' worden gezien.......
The Ataris - So Long, Astoria: "Life is only as good, as the memories we make"
pi_1271972
Nâh,

ik loop al m'n hele leven rond in Den Haag, en ik vind het wel meevallen. D'r wonen iets van 500.000 inwoners, en echt niet elke buurt is klote. Ga je richting Hollands spoor dan wordt het omgekeerd evenredig met de afstand tot het spoor slechter.

Verder kan ik me voorstellen dat flink wat gevloek en gekanker agressief overkomt. Ik geef van mezelf toe dat ik behoorlijk grof in de mond ben, en ik besef dat met name sommige collega's uit het Oosten des Lands hier nogal van staan te kijken. In Den Haag zijn de woorden Kankâh, Tering, Pleures, Tyufus en Cholera gemeengoed. Ga in de stad staan te luisteren en ik weet zeker dat je elk woord 50 keer hoort. 'k moet wel toegeven dat er geen lekkerder haags woord is dan Cholera. Dat komt helemaal van achter uit je huig, waarna je heerlijk de nadruk op de "ra" kunt leggen.

Ik vind wel dat het overal in de stad smeriger en minder opgeruimd wordt. Maar goed, ik weet zeker dat ze dit in 1565, 1730, 1820, 1932 en 1968 ook al zeiden .

Kraft durch Freude
  woensdag 25 juli 2001 @ 13:23:15 #12
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1272017
bron ANP:
quote:
DEN HAAG (ANP) - De politie heeft dinsdag 16 mensen aangehouden bij station Hollands Spoor in Den Haag. Het gaat onder andere om drugshandelaren en overtreders van het samenscholingsverbod dat daar geldt, zo heeft de politie woensdag laten weten.

Bij een 22-jarige man uit Capelle aan den IJssel werd een vuurwapen aangetroffen. De politie inde in totaal 2500 gulden aan openstaande boetes.

Wegens verkeersovertredingen en zwartrijden in de tram werden bij dezelfde controle ruim honderd bekeuringen en processen-verbaal uitgedeeld. Zes zwartrijders werden aangehouden, omdat ze hun naam niet wilden noemen.

Als niet Hagenees/naar, vraag ik trouwens wat er bij Hollands Spoor aan de hand is dat daar kennelijk een samenscholingsverbod van kracht is?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! İgolfer
  woensdag 25 juli 2001 @ 13:35:44 #13
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_1272115
quote:
Op woensdag 25 juli 2001 13:23 schreef golfer het volgende:
Als niet Hagenees/naar, vraag ik trouwens wat er bij Hollands Spoor aan de hand is dat daar kennelijk een samenscholingsverbod van kracht is?
Simpel tog: 't is dah ene grotah kankahzooi.

En effe offtopic:

quote:
Op woensdag 25 juli 2001 13:16 schreef panzerfaust het volgende:
'k moet wel toegeven dat er geen lekkerder haags woord is dan Cholera. Dat komt helemaal van achter uit je huig, waarna je heerlijk de nadruk op de "ra" kunt leggen.
Ik vind anders Kankâhhoeâh ook wel lekkâh hoâh.

[Dit bericht is gewijzigd door Trainspotter op 25-07-2001 13:39]

pi_1272151
Het is daar met recht één grote gore grafkankerzooi, om even de juiste woorden te gebruiken. Het is heel raar, ben je 500 meter ervan verwijderd, dan zit je in de binnenstad. Daar valt alles wel weer mee.
Kraft durch Freude
  woensdag 25 juli 2001 @ 13:51:36 #15
10188 links234
pi_1272247
Zelfs het vertrek van Digger naar Enschede heeft geen verbetering gebracht. Niet in Den Haag tenminste.
  woensdag 25 juli 2001 @ 14:08:34 #16
631 GHaven
Dementerende borstenbetaster.
pi_1272362
Maar het heeft Enschede ook niet altijd even mee gezeten sindsdien.
Haalt gelijk bij rechter.
  woensdag 25 juli 2001 @ 14:23:57 #17
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_1272453
Nou was ik gisteravond laat nog in Rotterdam, maar de omgeving van het Centraal Station, daar voel je je ook écht niet op je gemak (althans, ik niet). We werden geloof ik in een kwartier wel door vijf of zes drugslijken aangesproken...
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  woensdag 25 juli 2001 @ 14:27:14 #18
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1272473
En in Amsterdam wonen blijkt nu ook al een ongezonde zaak:

bron Het Parool:

quote:
AMSTERDAM - Eén op de drie Amsterdammers kampt met een chronische ziekte. Eén op de vier heeft last van allergieën en één op de zes had het afgelopen jaar ernstige psychische problemen, waaronder depressie en overspannenheid. Ruim de helft van de inwoners drinkt licht tot matig, vijftien procent drinkt veel tot zeer veel.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! İgolfer
  woensdag 25 juli 2001 @ 14:27:40 #19
10188 links234
pi_1272475
quote:
Op woensdag 25 juli 2001 14:23 schreef Zanderrr het volgende:
Nou was ik gisteravond laat nog in Rotterdam, maar de omgeving van het Centraal Station, daar voel je je ook écht niet op je gemak (althans, ik niet). We werden geloof ik in een kwartier wel door vijf of zes drugslijken aangesproken...
Tja, maar junkies zijn over het algemeen niet in zo'n goede conditie dat ze een potje knokken aandurven. Maar vervelend is het wel.
pi_1273582
quote:
Rotterdam, maar de omgeving van het Centraal Station, daar voel je je ook écht niet op je gemak (althans, ik niet)
In de rest van de stad ook niet(althans ik)
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  woensdag 25 juli 2001 @ 18:10:52 #21
13878 Giph
I gave her water!
pi_1273591
Hmmm, ik voel me compleet veilig in me stad hoor.
Okay, er zijn bepaalde buurten wat minder veilig (om niet te zeggen 1 grote teringbende) maar dat heb je in Amsterdam en Rotterdam nog erger. Buiten dat ben ik niet zo bang aangelegd.

Dus........

En Hageneezen zijn natuurlijk 100 maal relaxter dan die Amsterdammertjes...(maar dat heb je al snel natuurlijk )....enne Links234, als jij de sfeer in Den Haag om te snijden vindt en de mensen je aggresief overkomen, dan denk ik toch dat je eerst maar eens bij jezelf ten rade moet gaan. Op dit forum lok je namelijk ook aardig wat agressie uit, in real life blijkbaar ook, rara aan wie zou dit liggen?

Er zit een mooie parallel tussen masturbatie en schrijven. Bij masturbatie fantaseer je dingen, probeer je iets vanuit het niets op te richten. Zo ook bij het schrijven.
  woensdag 25 juli 2001 @ 18:44:01 #22
3767 Herald
Come get some
pi_1273723
quote:
"yo yo yo homie, whazzzzup. Got some dough for a bro??"
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  woensdag 25 juli 2001 @ 22:11:31 #23
10188 links234
pi_1274805
quote:
Op woensdag 25 juli 2001 18:10 schreef Giph het volgende:
Op dit forum lok je namelijk ook aardig wat agressie uit, in real life blijkbaar ook, rara aan wie zou dit liggen?
Aan anderen natuurlijk. Als je al van het lezen van een paar posts van mij aggressief raakt heb je denk ik een flink psychisch probleem. Of niets beters te doen. In dat geval zou ik zeggen: get a life.
  † In Memoriam † woensdag 25 juli 2001 @ 22:40:41 #24
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1274973
quote:
Liep vanmiddag op het Zuid(er?)Diep en was daar getuige van een stel druglijkjes die elkaar stonden toe te schreeuwen dat ze elkaar écht niet nodig hadden omdat ze genoeg mensen om zich heen hadden
(leek wel een klucht..)

Dit was in Groningen btw. Geloof dus niet dat dat soort incidenten plaatsgebonden zijn, ook rond de Tuinen in Leeuwarden zie je dit soort dingen en hangen er een aantal aan je tas voordat jij überhaupt in de gaten had dat ze er waren.

woensdag 25 juli 2001 @ 23:19:05 #25
13878 Giph
I gave her water!
pi_1275202
quote:
Op woensdag 25 juli 2001 22:11 schreef links234 het volgende:

[..]

Aan anderen natuurlijk.

De hele wereld is gek behalve jij zeker he?
Er zit een mooie parallel tussen masturbatie en schrijven. Bij masturbatie fantaseer je dingen, probeer je iets vanuit het niets op te richten. Zo ook bij het schrijven.
  woensdag 25 juli 2001 @ 23:31:24 #26
10188 links234
pi_1275249
quote:
Op woensdag 25 juli 2001 23:19 schreef Giph het volgende:

[..]

De hele wereld is gek behalve jij zeker he?

Niet de hele wereld, maar wel de mensen bij wie mijn posts aggressie oproepen.

† In Memoriam † donderdag 26 juli 2001 @ 07:14:55 #27
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1276213
quote:
Op woensdag 25 juli 2001 23:31 schreef links234 het volgende:

[..]

maar wel de mensen bij wie mijn posts aggressie oproepen.

* Loedertje is ingeent en heeft nergens last van
pi_1276233
Over den haag ka ik nie meepraten, maar in rotterdam voel ik me gewoon safe, tenminste overdag, 's avonds ben ik er nog nie geweest.

Enneuh enschede, tja, valt neit veel te beleven

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')