quote:Ik ken Den Haag redelijk, en ik moet zeggen dat ik de sfeer in die stad meestal om te snijden vind. De meeste mensen in De Haag komen erg agressief op me over.
DEN HAAG - Jongeren voelen zich regelmatig onveilig in Den Haag. Twintig procent heeft 's avonds vaak of altijd een onveilig gevoel in de stad, voor 55 procent geldt dit soms. Dit blijkt uit de stadsenquête, waarvoor de gemeente 250 jongeren in de leeftijd van 15 tot en met 19 jaar ondervroeg.Drie op de tien ondervraagde jongeren heeft in de afgelopen twee jaar te maken gehad met een incident zoals een vechtpartij, beroving of schietpartij. Bijna de helft van hen vindt dat de gemeente meer politie de straat op moet sturen om de veiligheid te verbeteren.
De jongeren dragen zelf bij aan de onveiligheid in de stad. Van de jongens gaf bijna een kwart toe dat zijzelf of hun directe vrienden zich ooit schuldig maakten aan vandalisme, bij meisjes was dat 15 procent. Van de ondervraagden zegt 22 procent van de jongens en 7 procent van de meisjes dat zij betrokken zijn geweest bij diefstal.De plaatsen waar de jongeren zich onveilig voelen zijn het centrum van de stad 's avonds (74 procent), de NS-stations (64 procent) en de pinautomaten in het centrum van de stad 's avonds (58 procent). Als de jongeren gevraagd wordt waar zij zich verder onveilig voelen, antwoordt de helft van hen dat dit in de Schilderswijk is.
quote:
De jongeren dragen zelf bij aan de onveiligheid in de stad. Van de jongens gaf bijna een kwart toe dat zijzelf of hun directe vrienden zich ooit schuldig maakten aan vandalisme, bij meisjes was dat 15 procent. Van de ondervraagden zegt 22 procent van de jongens en 7 procent van de meisjes dat zij betrokken zijn geweest bij diefstal.
quote:Inderdaad, naast nederlands ook in het haags.
Op woensdag 25 juli 2001 11:43 schreef IllOgical het volgende:
Moet wel een multi-linguale cursus zijn
quote:Ja ook het haags
Op woensdag 25 juli 2001 11:44 schreef links234 het volgende:[..]
Inderdaad, naast nederlands ook in het haags.
ei en nah gan jullie je gedragah
quote:Ik kan me best voorstellen dat de manier waarop de gemiddelde Hagenees zich uit-kankah-drukt, best agressief overkomt, maar schijn kan bedriegen: Brabanders lijken ook zo vriendelijk met hun zachte g, maar ondertussen....
Op woensdag 25 juli 2001 11:23 schreef links234 het volgende:
De meeste mensen in De Haag komen erg agressief op me over.
[Dit bericht is gewijzigd door Trainspotter op 25-07-2001 12:14]
quote:Krèg de blafhik achtâh je godvergeite smerige gore achtâh de strontkâh gepleuâhde chauleratiefustering hauf, van de ratte bezeike kankâhgek!
Op woensdag 25 juli 2001 12:08 schreef Trainspotter het volgende:[..]
Ik kan me best voorstellen dat de manier waarop de gemiddelde Hagenees zich uit-kankah-drukt, best agressief overkomt, maar schijn kan bedriegen: Brabanders lijken ook zo vriendelijk met hun zachte g, maar ondertussen....
quote:Zolang al die eikels mongolen als Henk Bres de hemel in lopen te prijzen, zal dat taaltje nog wel steeds al 'tof' en 'stoer' worden gezien.......
Op woensdag 25 juli 2001 12:08 schreef Trainspotter het volgende:[..]
Ik kan me best voorstellen dat de manier waarop de gemiddelde Hagenees zich uit-kankah-drukt, best agressief overkomt, maar schijn kan bedriegen:
ik loop al m'n hele leven rond in Den Haag, en ik vind het wel meevallen. D'r wonen iets van 500.000 inwoners, en echt niet elke buurt is klote. Ga je richting Hollands spoor dan wordt het omgekeerd evenredig met de afstand tot het spoor slechter.
Verder kan ik me voorstellen dat flink wat gevloek en gekanker agressief overkomt. Ik geef van mezelf toe dat ik behoorlijk grof in de mond ben, en ik besef dat met name sommige collega's uit het Oosten des Lands hier nogal van staan te kijken. In Den Haag zijn de woorden Kankâh, Tering, Pleures, Tyufus en Cholera gemeengoed. Ga in de stad staan te luisteren en ik weet zeker dat je elk woord 50 keer hoort. 'k moet wel toegeven dat er geen lekkerder haags woord is dan Cholera. Dat komt helemaal van achter uit je huig, waarna je heerlijk de nadruk op de "ra" kunt leggen.
Ik vind wel dat het overal in de stad smeriger en minder opgeruimd wordt. Maar goed, ik weet zeker dat ze dit in 1565, 1730, 1820, 1932 en 1968 ook al zeiden .
quote:Als niet Hagenees/naar, vraag ik trouwens wat er bij Hollands Spoor aan de hand is dat daar kennelijk een samenscholingsverbod van kracht is?
DEN HAAG (ANP) - De politie heeft dinsdag 16 mensen aangehouden bij station Hollands Spoor in Den Haag. Het gaat onder andere om drugshandelaren en overtreders van het samenscholingsverbod dat daar geldt, zo heeft de politie woensdag laten weten.Bij een 22-jarige man uit Capelle aan den IJssel werd een vuurwapen aangetroffen. De politie inde in totaal 2500 gulden aan openstaande boetes.
Wegens verkeersovertredingen en zwartrijden in de tram werden bij dezelfde controle ruim honderd bekeuringen en processen-verbaal uitgedeeld. Zes zwartrijders werden aangehouden, omdat ze hun naam niet wilden noemen.
quote:Simpel tog: 't is dah ene grotah kankahzooi.
Op woensdag 25 juli 2001 13:23 schreef golfer het volgende:
Als niet Hagenees/naar, vraag ik trouwens wat er bij Hollands Spoor aan de hand is dat daar kennelijk een samenscholingsverbod van kracht is?
En effe offtopic:
quote:Ik vind anders Kankâhhoeâh ook wel lekkâh hoâh.
Op woensdag 25 juli 2001 13:16 schreef panzerfaust het volgende:
'k moet wel toegeven dat er geen lekkerder haags woord is dan Cholera. Dat komt helemaal van achter uit je huig, waarna je heerlijk de nadruk op de "ra" kunt leggen.
[Dit bericht is gewijzigd door Trainspotter op 25-07-2001 13:39]
bron Het Parool:
quote:
AMSTERDAM - Eén op de drie Amsterdammers kampt met een chronische ziekte. Eén op de vier heeft last van allergieën en één op de zes had het afgelopen jaar ernstige psychische problemen, waaronder depressie en overspannenheid. Ruim de helft van de inwoners drinkt licht tot matig, vijftien procent drinkt veel tot zeer veel.
quote:Tja, maar junkies zijn over het algemeen niet in zo'n goede conditie dat ze een potje knokken aandurven. Maar vervelend is het wel.
Op woensdag 25 juli 2001 14:23 schreef Zanderrr het volgende:
Nou was ik gisteravond laat nog in Rotterdam, maar de omgeving van het Centraal Station, daar voel je je ook écht niet op je gemak (althans, ik niet). We werden geloof ik in een kwartier wel door vijf of zes drugslijken aangesproken...
quote:In de rest van de stad ook niet(althans ik)
Rotterdam, maar de omgeving van het Centraal Station, daar voel je je ook écht niet op je gemak (althans, ik niet)
Dus........
En Hageneezen zijn natuurlijk 100 maal relaxter dan die Amsterdammertjes...(maar dat heb je al snel natuurlijk )....enne Links234, als jij de sfeer in Den Haag om te snijden vindt en de mensen je aggresief overkomen, dan denk ik toch dat je eerst maar eens bij jezelf ten rade moet gaan. Op dit forum lok je namelijk ook aardig wat agressie uit, in real life blijkbaar ook, rara aan wie zou dit liggen?
quote:"yo yo yo homie, whazzzzup. Got some dough for a bro??"
Nou was ik gisteravond laat nog in Rotterdam, maar de omgeving van het Centraal Station, daar voel je je ook écht niet op je gemak (althans, ik niet). We werden geloof ik in een kwartier wel door vijf of zes drugslijken aangesproken...
quote:Aan anderen natuurlijk. Als je al van het lezen van een paar posts van mij aggressief raakt heb je denk ik een flink psychisch probleem. Of niets beters te doen. In dat geval zou ik zeggen: get a life.
Op woensdag 25 juli 2001 18:10 schreef Giph het volgende:
Op dit forum lok je namelijk ook aardig wat agressie uit, in real life blijkbaar ook, rara aan wie zou dit liggen?
quote:Liep vanmiddag op het Zuid(er?)Diep en was daar getuige van een stel druglijkjes die elkaar stonden toe te schreeuwen dat ze elkaar écht niet nodig hadden omdat ze genoeg mensen om zich heen hadden
Dit was in Groningen btw. Geloof dus niet dat dat soort incidenten plaatsgebonden zijn, ook rond de Tuinen in Leeuwarden zie je dit soort dingen en hangen er een aantal aan je tas voordat jij überhaupt in de gaten had dat ze er waren.
quote:De hele wereld is gek behalve jij zeker he?
Op woensdag 25 juli 2001 22:11 schreef links234 het volgende:[..]
Aan anderen natuurlijk.
quote:Niet de hele wereld, maar wel de mensen bij wie mijn posts aggressie oproepen.
Op woensdag 25 juli 2001 23:19 schreef Giph het volgende:[..]
De hele wereld is gek behalve jij zeker he?
quote:* Loedertje is ingeent en heeft nergens last van
Op woensdag 25 juli 2001 23:31 schreef links234 het volgende:[..]
maar wel de mensen bij wie mijn posts aggressie oproepen.
Enneuh enschede, tja, valt neit veel te beleven
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |