Vertel er eens wat over....quote:Op dinsdag 23 maart 2004 23:18 schreef Sm0keZ het volgende:
mijn electrische gitaar werkt niet op batterijen... ik snap niet waar ze in moetengelukkig kan ie nog wel aan m'n versterker
Jahquote:[b]Op dinsdag 23 maart 2004 23:12 schreef Big_Boss_Man het volgende:[/b
een electrische gitarist is er ene op batterijen.
Nee hoor:quote:Op dinsdag 23 maart 2004 23:20 schreef tong80 het volgende:
Electrische gitaren ken ik maar electrische gitaristen is uniek.
quote:1972 - Stone the Crow lead guitarist Les Harvey was electrocuted on stage at a
show in Swansea, Wales, after touching a poorly-grounded microphone. He died in
a hospital a few hours later.
Net als Keith Relf van de Yardbirds en later de eerste incarnatie van Renaissancequote:Op dinsdag 23 maart 2004 23:29 schreef Zander het volgende:
[..]
Nee hoor:
[..]
Epiphone? Datzelfde is een vriend van me ook gebeurd. Niet veel later brak ook de hals van die gitaar, die overigens weer gelijmd is.quote:Op woensdag 24 maart 2004 09:27 schreef DJRoberto1978 het volgende:
ik heb pas de pickup-selector-switch van mijn epiphone les pauls afgebroken, snap niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen maar ja ik moest het even kwijt en dit leek me het beste topic!
Heeft 'ie er heipalen mee in de grond staan rammen ofzo? Je hals breekt echt niet zomaar!quote:Op woensdag 24 maart 2004 12:22 schreef Scylla het volgende:
[..]
Epiphone? Datzelfde is een vriend van me ook gebeurd. Niet veel later brak ook de hals van die gitaar, die overigens weer gelijmd is.
Hij was er zelf niet eens bij toen het gebeurde: de gitaar viel om van z'n standaard toen iemand er tegen stootte. Hals gebroken, net onder de kop. Dus die breekt wel zomaarquote:Op woensdag 24 maart 2004 12:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Heeft 'ie er heipalen mee in de grond staan rammen ofzo? Je hals breekt echt niet zomaar!
Hmm... typisch. Nou ja, tis wel bekend dat Les Pauls in het algemeen niet zo sturdy zijn als de meeste Strats, maar toch... M'n eigen Epiphone heeft het nodige gooi-, val- en smijtwerk overleefd.quote:Op woensdag 24 maart 2004 15:07 schreef Scylla het volgende:
[..]
Hij was er zelf niet eens bij toen het gebeurde: de gitaar viel om van z'n standaard toen iemand er tegen stootte. Hals gebroken, net onder de kop. Dus die breekt wel zomaarHij is nu voor de tweede keer gelijmd, en met bouten vastgezet, en tot nu toe is hij heel. Maar goed, die Epiphone's zijn dus niet zo degelijk als Gibsons.
Vertel eens wat meer over die nieuwe imitatie stratocaster..quote:Op dinsdag 23 maart 2004 23:34 schreef spectrumanalyser het volgende:
ik zit te tobben of ik nou of een gebruikte Squier strat zal aanschaften of een nieuwe stratocaster immitatie
Ze zijn wel even sturdy, maar je moet bedenken dat de body van een LP vele maken zwaarder is dan die van een strat!quote:Op woensdag 24 maart 2004 15:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hmm... typisch. Nou ja, tis wel bekend dat Les Pauls in het algemeen niet zo sturdy zijn als de meeste Strats, maar toch... M'n eigen Epiphone heeft het nodige gooi-, val- en smijtwerk overleefd.
Wat is sturdy?quote:Op woensdag 24 maart 2004 16:08 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ze zijn wel even sturdy, maar je moet bedenken dat de body van een LP vele maken zwaarder is dan die van een strat!
En hoe zou Van Dale dat omschrijven?quote:Op woensdag 24 maart 2004 16:51 schreef --H-I-M-- het volgende:
knak-resistent
Ow, dat is duidelijke taal!quote:Op woensdag 24 maart 2004 17:00 schreef --H-I-M-- het volgende:
knak-resistent (e) (n) ~ de stevigheid waarmee je kunt meten hoe snel de hals van de gitaarbody afbreekt
Ja, maar omdat er vrij weinig elektrische gitaristen zijn, heeft een modje het even veranderd, denk ik.quote:Op woensdag 24 maart 2004 16:07 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik dacht echt dat ik dit topic 'electrische gitaristen topic' had genoemd.
Ik wou al zeggen!quote:Op woensdag 24 maart 2004 17:19 schreef Ibanez het volgende:
alles an Ibanez is goed!!!!![]()
(what's in a name???)
Wat is dat voor een gitaartje?quote:Op woensdag 24 maart 2004 17:49 schreef Dezz het volgende:
Dezz speelt ook electrisch gitaar, ja ja
[afbeelding]
Hier deed ik mee met de wedstrijd trek eens een gekke bek ofzo
Cort S2800 met Seymour Duncan SSL1 & TB4 Pickupsquote:Op woensdag 24 maart 2004 17:53 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Wat is dat voor een gitaartje?
Ik neem aan dat jij veel van Ibanez-en weet?quote:Op woensdag 24 maart 2004 17:19 schreef Ibanez het volgende:
alles an Ibanez is goed!!!!![]()
(what's in a name???)
Vraagje: Heeft iemand een hals los thuis liggen toevallig van een Ibanez RG , maakt niet uit in welke staat en of ie nu uit de jaren tachtig komt of van gisteren is.....
eh ja verschil denk ik niet maar de fa word die nog gemaakt?quote:Op woensdag 24 maart 2004 19:03 schreef NRK het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij veel van Ibanez-en weet?
Ik wil namelijk de komende weken/maaden een RG320 kopen.
Nu ben ik 2 muziekzaken afgeweest (en op internet gezocht ofcourse).
de 320FA(is rood) en de 320FM(amber)
Wat is het verschil tussen die 2? de FA kost 500 euro, terwijl de FM 399 kost.. weet jij het?
Ik hoop wel dat die bouten verwijderd worden alvorens hij weer gaat spelen.quote:Op woensdag 24 maart 2004 15:07 schreef Scylla het volgende:
[..]
...
Hij is nu voor de tweede keer gelijmd, en met bouten vastgezet, en tot nu toe is hij heel.
...
Die RG570 Customquote:Op woensdag 24 maart 2004 20:11 schreef Echoes het volgende:
Hmm leuk topic
Mijn planken:
van rechts naar links
Ibanez Destroyer II (uit 82)
Gibson Les Paul
Ibanez RG570 Custom
Squier Strat
Crafter Akoestisch
EKO TRamp semi akoestisch
Mesa/Boogie MarkIII buizenbak (super ding!)
GT-6 Multi-effect
[afbeelding]
[afbeelding]
Die Destroyer heb ik sinds kort, hij ziet er vooral erg gaaf uit! Die Gibson klinkt het lekkerste.
Nu wil ik alleen nog een Fender strat. Die klinken toch het beste. Die Squier is absoluut ook erg lekker en speelt ontzettend licht.
Waaruit leid je af dat ik er veel vanaf weet?? hahaquote:Op woensdag 24 maart 2004 19:03 schreef NRK het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij veel van Ibanez-en weet?
Ik wil namelijk de komende weken/maaden een RG320 kopen.
Nu ben ik 2 muziekzaken afgeweest (en op internet gezocht ofcourse).
de 320FA(is rood) en de 320FM(amber)
Wat is het verschil tussen die 2? de FA kost 500 euro, terwijl de FM 399 kost.. weet jij het?
Ja! Ik ga op die zilveren Ibanez een Rg nek bouwen... En dan enorm dikke snaren erop wieksen.quote:@ Ibanez heej ga je hobbien?
Dexter? hoe bedoel je?quote:Op woensdag 24 maart 2004 20:45 schreef Komakie het volgende:
[..]
Die RG570 Custom
Gitaar vanDexter
Gaan we weer beginnen? Ik had je toch al verteld dat je iedereen in zijn eigen waarde moet laten????quote:Op woensdag 24 maart 2004 21:24 schreef Scylla het volgende:
Strat's zijn okee olee olee....
Ibanez gitaren.Stukken goedkoop wrakhout en met scheurelementen erop. Met overdrive erop klinken ze wel fijn, maar clean...blugh. Oja, ze hebben af en toe wel een goed/snel fretboard.
Ik geef alleen m'n mening...en ja hoor, ik heb de volgende niet alleen in handen gehad maar ook op gespeeld:quote:Op woensdag 24 maart 2004 21:30 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Heb je wel eens een ibanez in de handen gehad??? Aan je commentaar te zien niet.
Met een goeie effectenprocessor ala GT6 kan je zelfs een Wehkamp gitaar goed laten klinken, daar gaat het niet om, het gaat om de gitaar. En het switchen tussen elementen, dan kan wel bij meerdere strats. Oa bij mijn eigen Strat met DiMarzio brughumbucker, kan ik ook icm singlecoils laten spelen. Nu vind ik die DiMarzio veel en veel te schel klinken, dus die gebruik ik nooit, alleen om een lekkere drive solo mee te spelen.quote:Op woensdag 24 maart 2004 21:30 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Met een vette effecten processor hoor je nog niet eens het verschil tussen gibson en een Fender dus dat staat al buiten de discussie...
En als er iets mooi is aan een Ibanez is het wel het cleane geluid! Vooral omdat je kunt switchen tussen de elementen.zodat je een neck humbucker hebt icm een single coil....
Nouhou, ik zeg niet dat mijn gitaar beter is. Dat is gewoon puur een kwestie van smaak, ik geef alleen mijn onderbouwde en misschien negatieve mening over de,naar mijn mening flink overschatte, Ibanez gitaren. Waar speel jij eigelijk op, Zander?quote:Op woensdag 24 maart 2004 21:44 schreef Zander het volgende:
Mijn gitaar is beter, jouw gitaar zuigt, bla bla blaat..![]()
Beetje meer volwassen discussie mag ook wel, mensen.
Op dat merk waar Ibanez de open haard mee aan wil steken (een Fender Strat, dus).quote:Op woensdag 24 maart 2004 21:46 schreef Scylla het volgende:
. Waar speel jij eigelijk op, Zander?
Ah mooi, daar valt mijn jazzbass niet onderquote:Op woensdag 24 maart 2004 21:45 schreef Ibanez het volgende:
Mijn mening: en daar zal ik menig gitarist mee in het hart steken, maar ik geef hem toch:(en het is ook alleen maar een menig, niks persoonlijks)
Met een Frender Startocaster en alles wat op -caster eindigd van Fender moet je gebruiken om de haard aan te steken......
Dit is ook het electrische gitaren topic geworden. Omdat electrische gitaristen niet bestaanquote:Op woensdag 24 maart 2004 21:44 schreef Zander het volgende:
Sowieso vind ik gitaristen die alleen maar over hun 'gear' kunnen ouwehoeren vaak een beetje vervelend.. alsof er geen andere aspecten van het gitaarspelen te bespreken zijn in plaats van 'wie heeft de duurste'.
Hoe raad je het zoquote:Op woensdag 24 maart 2004 21:57 schreef Twizla het volgende:
Ik heb pas een fender squier kan nog bijna nix hehe, jah alleen come as you are, waar jullie waarschijnlijk ook mee zijn begonnen?
Ja precies. En Jeff Beck, Ritchie Blackmore, Roy Buchanan, James Burton, Eric Clapton, Albert Collins, Robert Cray, Dick Dale, Danny Gatton, David Gilmour, Buddy Guy, Merle Haggard, Jimi Hendrix, Buddy Holly, James Jamerson, Waylon Jennings, Buck Owens, Jaco Pastorius, Tommy Tedesco, Stevie Ray Vaughan, Muddy Waters en Clarence White zijn ook allemaal prutsers.quote:Op woensdag 24 maart 2004 21:45 schreef Ibanez het volgende:
Mijn mening: en daar zal ik menig gitarist mee in het hart steken, maar ik geef hem toch:(en het is ook alleen maar een menig, niks persoonlijks)
Met een Frender Startocaster en alles wat op -caster eindigd van Fender moet je gebruiken om de haard aan te steken......
quote:Op woensdag 24 maart 2004 22:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja precies. En Jeff Beck, Ritchie Blackmore, Roy Buchanan, James Burton, Eric Clapton, Albert Collins, Robert Cray, Dick Dale, Danny Gatton, David Gilmour, Buddy Guy, Merle Haggard, Jimi Hendrix, Buddy Holly, James Jamerson, Waylon Jennings, Buck Owens, Jaco Pastorius, Tommy Tedesco, Stevie Ray Vaughan, Muddy Waters en Clarence White zijn ook allemaal prutsers.
Ha, is dat het nieuwe beginnersmodel van Fender?quote:Op woensdag 24 maart 2004 22:30 schreef Ibanez het volgende:
een startocaster..
ik bennuh, met come ase you are, all apologies en heart shaped box begonnenquote:Op woensdag 24 maart 2004 21:57 schreef Twizla het volgende:
Ik heb pas een fender squier kan nog bijna nix hehe, jah alleen come as you are, waar jullie waarschijnlijk ook mee zijn begonnen?
oew, mooi! Prijzig, maar mooi.quote:Op woensdag 24 maart 2004 22:41 schreef Thor.Thunder het volgende:
koop een Fender, wat voor 1 weetiknogniet, kdenk een mustang, of een jaguar
Ik miste het, de drummers hebben een topic en de bassisten, maar de electrische gitaristen niet. Hier kunnen we lekker slow chatten en de blits maken met onze gitaren enzo.quote:Op woensdag 24 maart 2004 19:37 schreef Rooligan het volgende:
Ah, een topique naar mijn hart, Big Boss Man!
Als we hier wieksen zeggen dan bedoelen we heeel wat anders!quote:Op woensdag 24 maart 2004 21:21 schreef Ibanez het volgende:
Ja! Ik ga op die zilveren Ibanez een Rg nek bouwen... En dan enorm dikke snaren erop wieksen.
quote:Op woensdag 24 maart 2004 21:45 schreef Ibanez het volgende:
Wild Thing!quote:Op woensdag 24 maart 2004 21:59 schreef Scylla het volgende:
[..]
Hoe raad je het zoEn trouwens ook op een Squier. Daarna Polly. En Hotel California.
Als Come As You Are lukt, moet je ook maar eens Respect the Wind en Hot for Teacher proberen
Het is dat het in alfabetische volgorde is, anders moest Hendrix toch echt als eerste komen!quote:Op woensdag 24 maart 2004 22:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja precies. En Jeff Beck, Ritchie Blackmore, Roy Buchanan, James Burton, Eric Clapton, Albert Collins, Robert Cray, Dick Dale, Danny Gatton, David Gilmour, Buddy Guy, Merle Haggard, Jimi Hendrix, Buddy Holly, James Jamerson, Waylon Jennings, Buck Owens, Jaco Pastorius, Tommy Tedesco, Stevie Ray Vaughan, Muddy Waters en Clarence White zijn ook allemaal prutsers.
kom nou joh. is hetzelfde hout (gewoon maple halzen hoor). als een gitaar op de grond pleurt, en hij land ongelukkig, breekt de hals nou eenmaal, of het een epi special II van 100 euro of een les paul custom historic van 5000 euro isquote:Op woensdag 24 maart 2004 15:07 schreef Scylla het volgende:
[..]
Hij was er zelf niet eens bij toen het gebeurde: de gitaar viel om van z'n standaard toen iemand er tegen stootte. Hals gebroken, net onder de kop. Dus die breekt wel zomaarHij is nu voor de tweede keer gelijmd, en met bouten vastgezet, en tot nu toe is hij heel. Maar goed, die Epiphone's zijn dus niet zo degelijk als Gibsons.
klinkt heel bekend. maar dit is ook logisch. als je alleen de toonsoort veranderd, maar hetzelfde ritme, tempo en accent aanhoud, werkt het nooit.quote:Op donderdag 25 maart 2004 11:48 schreef Scylla het volgende:
Als ik bijvoorbeeld in Gmajeur wil gaan spelen, eindig ik toch weer met de E en de kleine terts van E(Emineur dus) die er het duidelijkst in doorklinken. Iemand tips? Want ik wil mijn klank onderhand wel eens gaan verleggen.
Or maybe I'm just born for blues.
1) Mark Knopflerquote:Op donderdag 25 maart 2004 10:08 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Het is dat het in alfabetische volgorde is, anders moest Hendrix toch echt als eerste komen!
Wie is/zijn jullie favoriete gitarist(en)?
Voor mij is Hendrix nummer 1 en Angus Young is ook geweldig!
yamaha pacifica 112. geen enkele anderequote:Op woensdag 24 maart 2004 23:06 schreef spectrumanalyser het volgende:
ik was begonnen met Anouk - Sacrifice, daarna Let it be, dan oefenen met blues inproviseren. Ook nog ain't no sunshine gespeeld en k'heb vanmiddag stevie wonder - i just called gespeeld ter afsluiting van de gitaarlessen. acoustisch gitaartje weer ingeleverd, nu op zoek naar een leuke electrische om op te beginnen
Alhoewel Hendrix de gitaarsolo natuurlijk verder heeft gebracht dan wie dan ook voor hem (en velen na hem) bouwde hij toch netjes door op werk van oa Jeff Beck en Eric Clapton die bij de Yardbirds, Bluesbreakers en Cream al "echte" solo's speelden.quote:Op donderdag 25 maart 2004 12:01 schreef punchdrunk het volgende:
2) Jimi Hendrix
mischien nu niet meer zo spectaculair, maar wel de eerste die echt solo's ging spelen zoals wij ze nu kennen. voorheen was het toch gewoon netjes je themaatje spelen, en een toon aanhouden of opduwen was een doodzonde.. zonder hendrix hadden we nog allemaal alleen maar "apache" zitten spelen.
Meer informatie over de versterker:quote:Op donderdag 25 maart 2004 16:23 schreef spectrumanalyser het volgende:
op www.feedback.nl staat "behringer v-tone guitar pack". Een electische gitaar en versterker voor 119 euro![afbeelding]
zou het wat zijn ?
Behringer is echt een merk die spullen maakt die je wel wil hebben, maar eigenlijk niet kan betalen. Meestal rammelt het een beetje, het ruist vaak, het valt snel uit elkaar, maar tis toch leuk voor het geld.quote:Op donderdag 25 maart 2004 16:23 schreef spectrumanalyser het volgende:
op www.feedback.nl staat "behringer v-tone guitar pack". Een electische gitaar en versterker voor 119 euro![afbeelding]
zou het wat zijn ?
Daar zit wat inquote:Op donderdag 25 maart 2004 11:54 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
klinkt heel bekend. maar dit is ook logisch. als je alleen de toonsoort veranderd, maar hetzelfde ritme, tempo en accent aanhoud, werkt het nooit.
je kunt gewoon geen mixolydische solo over een bluesje heen leggen, dat klopt mentaal gewoon niet.
Dit is echt niet waar hoor, mixolydische ladders zijn juist bij uitstek geschikt om over dominant-accoorden heen te spelen die je altijd in de blues aantreft, alleen moet je niet dezelfde ladder over alledrie de accoorden heenspelen, zoals iedereen altijd met die mineur-pentatonische ladder doet. Ik heb nu ff geen tijd om een voorbeeldje in elkaar te prakken (en die [code]-tag werkt ook nog steeds niet), misschien morgen of zo.quote:je kunt gewoon geen mixolydische solo over een bluesje heen leggen, dat klopt mentaal gewoon niet.
Yeah, Zander, play me some blues!quote:Op donderdag 25 maart 2004 17:46 schreef Zander het volgende:
[..]
Dit is echt niet waar hoor, mixolydische ladders zijn juist bij uitstek geschikt om over dominant-accoorden heen te spelen die je altijd in de blues aantreft, alleen moet je niet dezelfde ladder over alledrie de accoorden heenspelen, zoals iedereen altijd met die mineur-pentatonische ladder doet. Ik heb nu ff geen tijd om een voorbeeldje in elkaar te prakken (en die [code]-tag werkt ook nog steeds niet), misschien morgen of zo.
Bogner amps zijn idd heel leuk, met prachtig geluid, alleen wel echt ontzettend duur! Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor diezel amps, maar het geluid van een diezel is wel weer bruter qua sound.quote:Op donderdag 25 maart 2004 17:04 schreef Oppersmurf het volgende:
Heeft iemand ervaring met Gibson les paul studio's? En bogner/diezel versterkers?
Dat soort fasen zijn inderdaad niet echt aan te bevelen, dat gun je niemand (zeker niet als er een mega-aanbieding is, die je normaal niet zou laten staan, maar nu te weinig geld hebt)quote:Op donderdag 25 maart 2004 18:59 schreef Cynic het volgende:
Niet echt veel gitaristen zo te zien
Persoonlijk zit ik helaas in de "nergens-geld-voor" fase, best frustrerend eigenlijk...
Ik denk dat deze guitar-set beter is dan de Squiers met SP-10 amp. Die heb ik namelijk.De squier gaat dan nog (alhoewel de pickups als de tering piepen op 'n grotere amp). Maar die SP-10 amp is echt niet om aan te horen, vooral de distortion.quote:Op donderdag 25 maart 2004 16:23 schreef spectrumanalyser het volgende:
zou het wat zijn ?
Jimmy with a violin bowquote:Op donderdag 25 maart 2004 20:01 schreef Scylla het volgende:
Ik vraag me alleen af of die Behringer gitaar wat is, want ik vind Squiers (sommige dan, er zit nogal wat verschil tussen Squiers) nog vrij goed voor hun lage prijs.
Ik heb nu de Led Zeppelin DVD op staan.
Dazed & Confused, heerlijk...
[afbeelding]
Voor de kleine huis- tuin- en keukendingetjes zoals een mixertje of een compressor is Behringer ook een prima merk. Kheb zelf ook wat spulletjes van ze. Alleen zodra je er echt mee moet gaan werken zou ik liever naar een ander merk kijken, want de kans dat een Behringer het begeeft is gewoon vrij groot. Zo werkte de gain-potmeter van m'n V-Amp2 bijvoorbeeld na een week al niet meer. Dat soort dingen kom je wel vaker tegen bij dat merk.quote:Op donderdag 25 maart 2004 19:43 schreef NRK het volgende:
[..]
Behringer heeft meestal toch echt goed spul. Ik heb 'n aantal spullen van behringer, (mengpaneel en 'n condensator microfoon). Dat het snel kapot kan best wel 's zo zijn, daarom ben ik er erg voorzichtig mee, vooral met die condensator microfoon, die van zichzelf al erg gevoelig zijn.
Mja maar hij heeft ook precies datzelfde model tegenwoordig met die zilveren kleur.quote:Op woensdag 24 maart 2004 21:41 schreef Scylla het volgende:
[..]
Met een goeie effectenprocessor ala GT6 kan je zelfs een Wehkamp gitaar goed laten klinken, daar gaat het niet om, het gaat om de gitaar. En het switchen tussen elementen, dan kan wel bij meerdere strats. Oa bij mijn eigen Strat met DiMarzio brughumbucker, kan ik ook icm singlecoils laten spelen. Nu vind ik die DiMarzio veel en veel te schel klinken, dus die gebruik ik nooit, alleen om een lekkere drive solo mee te spelen.
O, en Dexter, das de gitarist van the Offspring, die met die RG custom speelt. Met nog een hoop stickers er op dacht ik.
Nou, als iemand mij een gewone POD aan zou bieden zou ik ook geen neen zeggen!quote:Op vrijdag 26 maart 2004 10:22 schreef Dezz het volgende:
Ik ben van plan de PODxt te kopen. Ik heb al wel eens met de gewone POD gewerkt, dit vond ik al een geweldig ding
Zou het het geld waard zijn om voor de PODxt te gaan of zou de meerwaarde hiervan te gering zijn en zal ik toch voor de gewone POD gaan?
Jeuj!quote:Op vrijdag 26 maart 2004 20:41 schreef --H-I-M-- het volgende:
een podXT is zeker een grote vooruitgang op de POD. ook is het fijn dat je het FBX shortboard er op aan kan sluiten
Ruig!quote:Op vrijdag 26 maart 2004 22:05 schreef --H-I-M-- het volgende:
[afbeelding]
Verkorte versie van de FBX longboard voor de vetta. Hierdoor heb je extra geheugen en het werkt live heel flexibel!
Ik heb zelf de Am pentatonic geleerd met de 'box' methode. Dat houdt in dat je je fretboard indeelt in 5 vakken waar je de ladder op kunt spelen. Kijk hier maar eens:quote:Op vrijdag 26 maart 2004 22:15 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik moet de Amineur pentatonische ladder leren, voor de improvisatie van Jimi Hendrix op Monterey bij Wild Thing.
Hoe ga ik dit leren??
Is redelijk groter dan hoe die in mijn lesboekje staat.quote:Op vrijdag 26 maart 2004 22:25 schreef Toolshed het volgende:
[..]
Ik heb zelf de Am pentatonic geleerd met de 'box' methode. Dat houdt in dat je je fretboard indeelt in 5 vakken waar je de ladder op kunt spelen. Kijk hier maar eens:
http://www.synapticsystems.com/studios/aminpentbox.htm
Je kunt deze ladder over elk Am blues akkoordenpattern knallen.
ah ha ja gaat op de bariton toer, cool kom binnenkort weer jammen!!quote:Op woensdag 24 maart 2004 21:21 schreef Ibanez het volgende:
Ja! Ik ga op die zilveren Ibanez een Rg nek bouwen... En dan enorm dikke snaren erop wieksen.
Het zou goed kunnen dat in je lesboekje een vereenvoudigd schema staat. In dat geval kan je beter gewoon je lesboekje aanhouden. Het belangrijkste bij improvisatie over een ladder is dat je goed moet luisteren. Zet een nummer op van Jimi en probeer de noten van de pentatonische ladder te spelen. Voor de rest oefenen, oefenen oefenen, tot het helemaal vloeiend gaat. Succesquote:Op vrijdag 26 maart 2004 22:51 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Is redelijk groter dan hoe die in mijn lesboekje staat.
Leg dat eens uit.
(ik heb pas een maand of 2 les)
Ik vind het eigenlijk juist veel vetter OMDAT je via software de echte signalen imiteert. Goed geluid krijgen met een echte amp kan iedereen, maar dit is echt fantastischquote:Op vrijdag 26 maart 2004 18:31 schreef Rooligan het volgende:
Tsja, modelling......
Misschien ben ik van de oude garde, maar ik heb het er niet zo op. Zo'n Pod lijkt me geweldig voor thuis en als beginneling, maar on stage heb ik zo mijn twijfels.
Ik heb de Pod en de V-amp al een paar keer geprobeerd en ik stond verbluft van de goede sound. Hoewel de Pod wel veruit beter is dan de V-amp; wil ik zo'n ding toch niet aanschaffen.
Ik heb toch liever de amp zelf achter me staan.
Zo'n Pod klinkt goed, maar het blijft een ding dat software-matig een analoog versterkergeluid imiteert. Ach ja, call me old-fashioned...
Wat ook een probleem is, dat Hendrix z'n gitaar een halve toon hoger stemde bij Wild Thing, dus zodra ik met de CD meespeel klinkt dat anders.quote:Op zaterdag 27 maart 2004 10:22 schreef Toolshed het volgende:
[..]
Het zou goed kunnen dat in je lesboekje een vereenvoudigd schema staat. In dat geval kan je beter gewoon je lesboekje aanhouden. Het belangrijkste bij improvisatie over een ladder is dat je goed moet luisteren. Zet een nummer op van Jimi en probeer de noten van de pentatonische ladder te spelen. Voor de rest oefenen, oefenen oefenen, tot het helemaal vloeiend gaat. Succes
Stem jij je gitaar toch ook een halve toon hoger, what's the point?quote:Op zaterdag 27 maart 2004 13:37 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Wat ook een probleem is, dat Hendrix z'n gitaar een halve toon hoger stemde bij Wild Thing, dus zodra ik met de CD meespeel klinkt dat anders.
Hoe heb jij die ladder geleerd? Gewoon van beneden naar boven gaan en weer terug??
Ik hoor dat niet.quote:Op zaterdag 27 maart 2004 13:44 schreef Dezz het volgende:
[..]
Stem jij je gitaar toch ook een halve toon hoger, what's the point?
Alles wordt gewoon een halve noot hoger, dus ipv een E wordt het een F, ipv een A wordt het een A# of Bb, ipv een D een D# of Eb etcquote:Op zaterdag 27 maart 2004 16:16 schreef --H-I-M-- het volgende:
de meeste stemapparaten kunnen dat wel, er staat dan vaak een # teken of iets dergelijks
Ik ken al die dingen niet!quote:Op zaterdag 27 maart 2004 16:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Alles wordt gewoon een halve noot hoger, dus ipv een E wordt het een F, ipv een A wordt het een A# of Bb, ipv een D een D# of Eb etc
Het zijn gewoon de nootnamen van je snaren. Als je daar helemaal niets over weet (of nootnamen in het algemeen) is het wellicht handig om er eens wat over te lezen/leren, dat kan nooit kwaad.quote:Op zaterdag 27 maart 2004 22:16 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ik ken al die dingen niet!
Zo klinkt het ook, als ik het speel, te hoog. Maar m'n gitaarleraar speelde het met barégrepen lager op de hals, zodat hij op de zelfde toon zat als de CD, zonder z'n gitaar anders te hoeven stemmen.quote:Op zaterdag 27 maart 2004 16:22 schreef Zander het volgende:
Volgens mij heeft Hendrix z'n gitaar trouwens altijd een halve noot _lager_ staan, in Eb in plaats van E, dus.
Dat is toch logisch. Hendrix speelt blijkbaar een halve noot lager dan de 'normale' stemming. Dus òf je stemt je gitaar een halve noot omlaag en speelt wat Hendrix speelde, òf je speelt alles zelf een halve noot lager (= lager op je hals) en laat de stemming standaard.quote:Op zaterdag 27 maart 2004 22:18 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Zo klinkt het ook, als ik het speel, te hoog. Maar m'n gitaarleraar speelde het met barégrepen lager op de hals, zodat hij op de zelfde toon zat als de CD, zonder z'n gitaar anders te hoeven stemmen.
Maar als je naar beneden gaat klinkt het toch hoger?quote:Op zaterdag 27 maart 2004 22:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is toch logisch. Hendrix speelt blijkbaar een halve noot lager dan de 'normale' stemming. Dus òf je stemt je gitaar een halve noot omlaag en speelt wat Hendrix speelde, òf je speelt alles zelf een halve noot lager (= lager op je hals) en laat de stemming standaard.
Euh, dat hangt er natuurlijk af hoe je "beneden" zietquote:Op zaterdag 27 maart 2004 22:24 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Maar als je naar beneden gaat klinkt het toch hoger?
Ik ken al die termen niet. Punten bij muziekSO's op school zijn altijd rond de 4/5.quote:Op zaterdag 27 maart 2004 22:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Euh, dat hangt er natuurlijk af hoe je "beneden" ziet
Ik bedoelde: meer naar de kop toe. Dat is uiteraard lager.
Het kan natuurlijk ook zijn dat je leraar het een halve noot onder het octaaf speelde, dan ga je jusit een stuk verder richting de body van je gitaar
Oh. Ja, nou ja, dan weet ik het ook niet hoorquote:Op zaterdag 27 maart 2004 22:31 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ik ken al die termen niet. Punten bij muziekSO's op school zijn altijd rond de 4/5.
Oho!quote:Op zaterdag 27 maart 2004 22:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oh. Ja, nou ja, dan weet ik het ook niet hoor
Octaaf:quote:Op zaterdag 27 maart 2004 22:31 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ik ken al die termen niet. Punten bij muziekSO's op school zijn altijd rond de 4/5.
Ooow, zeg dat dan!quote:Op zaterdag 27 maart 2004 22:39 schreef Seborik het volgende:
[..]
Octaaf:
[22:34:48] <sebbo> do-re-mi-fa-so-la-ti-do
[22:34:53] <sebbo> en dan is de 2de do een octaaf hoger
[22:35:07] <sebbo> en het is niet die doos die dat uithijgende nummer zingt van brian adams
Alleen al vanwege het communicatieve voordeel is het handig om wat van muziektheorie te weten, dude.quote:Op zaterdag 27 maart 2004 22:46 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ooow, zeg dat dan!
Ja, maar dan verlies je toch direct alle 'soul' in je muziek?quote:Op zaterdag 27 maart 2004 22:51 schreef Tijn het volgende:
Alleen al vanwege het communicatieve voordeel is het handig om wat van muziektheorie te weten, dude.
quote:Op zaterdag 27 maart 2004 22:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Alleen al vanwege het communicatieve voordeel is het handig om wat van muziektheorie te weten, dude.
Ach, misschien komt het nog. Je kunt er natuurlijk ook zelf wat over opzoeken op internet of in de bibliotheek ofzoquote:Op zaterdag 27 maart 2004 22:56 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
M'n gitaarleraar heeft er ook niets over gezegt.
En hij is een heel erg ruige gast, ik doe gewoon wat hij zegt!
[afbeelding]
Jeuj!quote:Op zaterdag 27 maart 2004 22:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ach, misschien komt het nog. Je kunt er natuurlijk ook zelf wat over opzoeken op internet of in de bibliotheek ofzo
www.musicstorekoeln.dequote:Op zondag 28 maart 2004 01:04 schreef Komakie het volgende:
Hey wie weet er wat goeie shops die ook een goeie site hebben met gitaren/versterkers/etc
Ik ken er maar 1
www.feedback.nl
Ik had laatst ook een duitse die in Köln (Duitsland) zit maar die ben ik helaas kwijt
Het liefst ook een shop waar flink wat linkshandige electrische gitaren op staan
Nope, wel met de studio explorer (gothic series) en LP deluxe.quote:Op zaterdag 27 maart 2004 18:13 schreef Oppersmurf het volgende:
Heeft niemand verder ervaring les paul studio's?![]()
Sander sanders!quote:Op zaterdag 27 maart 2004 22:56 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
[afbeelding]
Dat is ook mijn gitaarleraarquote:Op zaterdag 27 maart 2004 22:56 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
[afbeelding]
thnxquote:Op zondag 28 maart 2004 03:42 schreef metallicattim het volgende:
[..]
www.musicstorekoeln.de
vette winkel!
Arabesquequote:Op zondag 28 maart 2004 19:09 schreef Rancor het volgende:
tuurlijk kennen we joop wolters!!!!!!! arabeusqe (of hoe je het schijft)
En, wat vond ie van 'm?quote:Op zondag 28 maart 2004 11:12 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Sander sanders!
Mijn tweelingbroer heeft ook wel eens les van hem gehad!
Ik zit op dinsdag om 20:00. Al een maandje of 2.quote:Op zondag 28 maart 2004 12:56 schreef Dezz het volgende:
[..]
Dat is ook mijn gitaarleraar![]()
Sander is echt gaaf! Hij speelt ook nog eens meesterlijk
Waar heb jij les?quote:Op zondag 28 maart 2004 20:18 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ik zit op dinsdag om 20:00. Al een maandje of 2.
In Maastricht!quote:Op zondag 28 maart 2004 20:39 schreef Dezz het volgende:
[..]
Waar heb jij les?
Ik heb les in Weert
Sommige mensen willen geen les, ze denken dat ze het zichzelf kunnen leren. En dan spelen ze alleen maar power akkoorden. En die zijn vrij amateuritstisch.quote:Op zondag 28 maart 2004 20:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
ik heb helaas geen les meer, helaas... wat nu te doen in noordholland
Tuurlijk, tientallen.quote:Op zondag 28 maart 2004 20:46 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Zijn er bekende gitaristen die met powerchors spelen/speelden?
Volgens mij worden ze vooral gebruikt voor de iets ruigere muziek, metal enzo. Klopt dat een beetje?quote:Op zondag 28 maart 2004 20:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Tuurlijk, tientallen.
De klank van een powerchord is van zichzelf heel krachtig (er zit alleen maar een kwint in en dat is de sterkste samenklank) en wordt dus veel gebruikt wanneer dat effect gewenst is. Je komt het in rockmuziek aan de lopende band tegenquote:Op zondag 28 maart 2004 20:56 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Volgens mij worden ze vooral gebruikt voor de iets ruigere muziek, metal enzo. Klopt dat een beetje?
Wat houd een kwint in?quote:Op zondag 28 maart 2004 21:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
De klank van een powerchord is van zichzelf heel krachtig (er zit alleen maar een kwint in en dat is de sterkste samenklank) en wordt dus veel gebruikt wanneer dat effect gewenst is. Je komt het in rockmuziek aan de lopende band tegen
De kwint is de 5e noot uit een toonladder. Dus in do-re-mi-fa-so-la-ti-do is de "so" de kwint. De afstand van de grondtoon van de toonladder tot deze noot noem je ook een kwint. Een powerchord heeft alleen deze harmonie (grondtoon + kwint).quote:Op zondag 28 maart 2004 21:05 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Wat houd een kwint in?
Drie snaren is ook genoeg bij een powerchordquote:Ik vind ze vrij moeilijk te spelen, omdat je vaak maar een stuk of 3 snaren aanslaat. En hoe meer snaren je aanslaat hoe heviger ik het vind klinken. Als je bij een liedje een aantal akkoorden hebt waarvan de meeste met niet alle snaren, dan klinken de akkoorden met snaren altijd veel voller.
En als ik snel mijn krachtakkoord naar een andere positie wil brengen, moet je 'm optillen, maar om gewoon te schuiven in makkelijker en gebeurt vaak automatisch, en dat klinkt niet altijd fijn.
Dat zal wel wat te maken hebben met de psychedelische middelen die er over het algemeen bij gepaard gaan.quote:Op zondag 28 maart 2004 21:06 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Wat houd psychedelic in wat psychedelic rock? De naam klinkt raar en ik zou graag een beetje uitgebreide uitleg horen!
Alvast bedankt!
Serieus?quote:Op zondag 28 maart 2004 21:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat zal wel wat te maken hebben met de psychedelische middelen die er over het algemeen bij gepaard gaan.
Je hebt écht geen les nodig om gitaar te leren spelen hoor, vind ik, als je zelf eenb eetje vindingrijk bent en met internet tegenwoordig is alles zo op te zoeken.quote:Op zondag 28 maart 2004 20:46 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Sommige mensen willen geen les, ze denken dat ze het zichzelf kunnen leren. En dan spelen ze alleen maar power akkoorden. En die zijn vrij amateuritstisch.
Zijn er bekende gitaristen die met powerchors spelen/speelden?
Hmm, het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat het niet mogelijk is (misschien als je zit) om niet gitaar te spelen. misschien moet je je duim ook lager houden, en niet altijd over de bovenkant hangen.quote:Op zondag 28 maart 2004 21:21 schreef FlyingFox het volgende:
Ik zit echt met een heel vervelend probleem. Mijn lichaam is zo gebouwd dat ik mijn arm niet helemaal om z'n as kan draaien zeg maar (in de lengte) Dit geeft veel problemen bij het pakken van je juiste akkoorden. Nou veel problemen, zeg maar gewoon dat 't onmogelijk is op ook maar iets fatsoenlijks te spelen op dat ding.
De dokter zegt dat ze er niks aan kunnen doen, ''je lichaam is nu eenmaal zo'' was zijnreactie
Ik zal dus nooit van m'n leven gitaar kunnen spelen, en dat is erg vervelend voor iemand die heel muziekaal is, en naast piano wil je gewoon wel een wat anders!![]()
![]()
![]()
Hier sluit ik me bij aan.quote:Op woensdag 24 maart 2004 21:44 schreef Zander het volgende:
Beetje meer volwassen discussie mag ook wel, mensen. Sowieso vind ik gitaristen die alleen maar over hun 'gear' kunnen ouwehoeren vaak een beetje vervelend.. alsof er geen andere aspecten van het gitaarspelen te bespreken zijn in plaats van 'wie heeft de duurste'.
Hij heeft maar 1 les van hem gehad en toen kreeg Sander ruzie met de muziekschool. Hij gaf wel goede aanwijzigingen, maar hij vond wel dat hij als gitarist niet zoveel uitstraalde qua show.quote:Op zondag 28 maart 2004 20:17 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
En, wat vond ie van 'm?
Nee niet echt. Tussen de jaren zestig en zeventig nam de elektronische klanken van de synthesizer en verschillende elektronisch verkregen gitaareffecten steeds meer een prominente rol in de pop. Ook rockbands gingen hiermee experimenteren. Zoals eerder de orgel al zijn intrede had gedaan (denk The Doors) kwam nu de synthesizer aan bod. Bands die psychedelic rock een gevestigde orde maakten: Pink Floyd (luister eens naar de elpees Meddle, Saucerfull of Secrets en Dark side of the moon), Jefferson Airplane en Traffic.quote:Op zondag 28 maart 2004 21:19 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Serieus?
Ik kom die toonladder op http://www.guitarists.net/scales/index.php niet tegen, of heeftie een andere naam???quote:Op zondag 28 maart 2004 23:29 schreef Jongetje het volgende:
Ok zomaar vraagje, wat zijn je favoriete toonladders (scales)? Ik zit te laatste tijd veel te pielen met de zgn. roumanian minor ladder ;o klinkt leuk melancholiek.
Er is een metalgitarist met hele rare vergroeide armpjes (even de Aardschok pakken om te zien wie ook alweer) en die schijnt belachelijk goed te zijn. Het lijkt mij dus dat iedereen die min of meer anatomisch correct in elkaar zit en twee armen heeft toch in iedere geval fysiek gezien gitaar zou moeten kunnen spelen.quote:Op zondag 28 maart 2004 21:21 schreef FlyingFox het volgende:
Ik zit echt met een heel vervelend probleem. Mijn lichaam is zo gebouwd dat ik mijn arm niet helemaal om z'n as kan draaien zeg maar (in de lengte) Dit geeft veel problemen bij het pakken van je juiste akkoorden. Nou veel problemen, zeg maar gewoon dat 't onmogelijk is op ook maar iets fatsoenlijks te spelen op dat ding.
De dokter zegt dat ze er niks aan kunnen doen, ''je lichaam is nu eenmaal zo'' was zijnreactie
Ik zal dus nooit van m'n leven gitaar kunnen spelen, en dat is erg vervelend voor iemand die heel muziekaal is, en naast piano wil je gewoon wel een wat anders!![]()
![]()
![]()
quote:Op maandag 29 maart 2004 10:44 schreef Cynic het volgende:
[..]
Er is een metalgitarist met hele rare vergroeide armpjes (even de Aardschok pakken om te zien wie ook alweer) en die schijnt belachelijk goed te zijn. Het lijkt mij dus dat iedereen die min of meer anatomisch correct in elkaar zit en twee armen heeft toch in iedere geval fysiek gezien gitaar zou moeten kunnen spelen.
Okay, de gitarist van "Leash Law" dus, Rick Renstrom
[afbeelding]
Okay, ik heb even gezocht en meneer kan goed spelen! Hier staan een paar lesjes van hem:quote:Op maandag 29 maart 2004 10:48 schreef Dezz het volgende:
[..]
![]()
Damn dat ziet er eng uit, maar ik zie aan iedere hand maar 3 vingers hoe speelt hij dan fatsoenlijk![]()
Het kenmerk van psychedelische rock is uiteraard het experimentele en vrij prominente gebruik van electronica (evenals nieuwe muzikale invloeden uit bv India). Maar dat verklaart de naam "psychedelisch" niet.quote:Op maandag 29 maart 2004 00:18 schreef Krisis1981 het volgende:
[..]
Nee niet echt. Tussen de jaren zestig en zeventig nam de elektronische klanken van de synthesizer en verschillende elektronisch verkregen gitaareffecten steeds meer een prominente rol in de pop. Ook rockbands gingen hiermee experimenteren. Zoals eerder de orgel al zijn intrede had gedaan (denk The Doors) kwam nu de synthesizer aan bod. Bands die psychedelic rock een gevestigde orde maakten: Pink Floyd (luister eens naar de elpees Meddle, Saucerfull of Secrets en Dark side of the moon), Jefferson Airplane en Traffic.
Tegenwoordig heeft het meer de status van ongeorganiseerde rock of rock waarbij waanzin regeert boven het standaard rockgeluid. Denk dan bijv. aan Muse e.d.
Meer info op deze link:
http://www.allmusic.com/c(...)0
in de chordhouse staat ie wel, www.looknohands.comquote:Op maandag 29 maart 2004 06:49 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Ik kom die toonladder op http://www.guitarists.net/scales/index.php niet tegen, of heeftie een andere naam???
Zijn er btw nog meer van die typische melancholieke toonladders?
Kheb een mooi sad clean stukje nodig, maar k vind de juiste tonen maar niet
En om nou elke toonladder te gaan uit proberen... kunnen de profs hier me ook wel eff vertellen welke toonladders geschikt zijn
Tony Iommi mist de toppen van zijn wijs en ring vinger, die kan toch ook aardig spelenquote:Op maandag 29 maart 2004 10:48 schreef Dezz het volgende:
[..]
![]()
Damn dat ziet er eng uit, maar ik zie aan iedere hand maar 3 vingers hoe speelt hij dan fatsoenlijk![]()
Maar ik ken iemand, die speelt al een half jaar gitaar. Hij kent geen akkoorden, alleen power akkoorden en dan haalt ie makkelijke tabs van het internet af. Veel distortion en weinig techniek.quote:Op zondag 28 maart 2004 21:51 schreef Jongetje het volgende:
[..]
Je hebt écht geen les nodig om gitaar te leren spelen hoor, vind ik, als je zelf eenb eetje vindingrijk bent en met internet tegenwoordig is alles zo op te zoeken.
En alleen powerchords spelen raak je lijkt me gauw op uitgekeken.
Dat wat redelijk grappig.quote:Op zondag 28 maart 2004 22:57 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Hij heeft maar 1 les van hem gehad en toen kreeg Sander ruzie met de muziekschool. Hij gaf wel goede aanwijzigingen, maar hij vond wel dat hij als gitarist niet zoveel uitstraalde qua show.
Zo'n mooie gitaar en dan stickers er op??quote:Op maandag 29 maart 2004 00:55 schreef Krisis1981 het volgende:
BTW, sinds dit een topic is over elektrieke gitaren (zo 1 met een batterij) neem ik de vrijheid ook even mijn "pride en joy" te posten:
Squier Standard Stratocaster (volgeplakt met ANWB/Skate/Muziek/Domme stickers):
[afbeelding]
Marshall Valvestate (I of II kweethetniet) Bi-Chorus:
[afbeelding]
(Lijkt op die twee middelgrote amps)
2x100 Watt (2x12 inch speakers). Clean kanaal met crunch-setting. Gain kanaal met 2 types (overdrive of distortion). 2 types Chorus, elk appart in te stellen. Reverb. Footswitch voor Channel of Reverb. Achterop nog enkele aansluitingen: Parallele effectloop en extra Cabinet-aansluiting. Ik ben al aan het sparen voor een 4x12 inch cabinet
En mijn nieuwste aanwinst (nou ja, hij is niet van mij maar ik leen m een tijdje):
[afbeelding]
Gaaf multi-effect apparaatje (wel een beetje oud) maar zit een gave delay op. 6 types overdrive zodat mijn Jimi Hendrix solo's eindelijk wél bluesy klinkenAnywho, lekker experimenteren dus...
Ik Protesteer!!!!quote:Op woensdag 24 maart 2004 21:30 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Met een vette effecten processor hoor je nog niet eens het verschil tussen gibson en een Fender dus dat staat al buiten de discussie...
Enkele boekjes van die Sander Sanders zijn erg makkelijk...quote:Op maandag 29 maart 2004 16:04 schreef Oppersmurf het volgende:
Kan iemand mij nog goede boeken aanraden? Ik heb al 'De Gitaar' van Ralph Denyeren ik was van plan 'Solfege en eenvoudige muziekleer' van Jan Jansen aan te schaffen.
![]()
Dat lesboek was ik heb heeft hij zelf geschreven. Alleen de nieuwste dingen zijn getyped, de oudste dingen zijn volgens mij uit 1982!quote:Op maandag 29 maart 2004 16:11 schreef Last_Action_Hero het volgende:
[..]
Enkele boekjes van die Sander Sanders zijn erg makkelijk...
Ik vind Les Paul eigelijk lelijk.quote:Op maandag 29 maart 2004 16:13 schreef Jenny_park het volgende:
Mooiste gitaar vind ik Gibson SG special of een Les Paul, zelf heb ik een Epiphone Fat310zo ook weer mijn bijdrage geleverd aan dit topic
Ik heb die gitaar nu al meer dan 9 jaar (nieuwprijs bijna 700 piek dus niet bepaald een gitaar waar je echt zuinig op hoeft te zijn) dus hij ziet er niet precies zo uit als in die pic. Het rood is niet metallic, maar gewoon een rood lakje en hij is onderhand ook al aardig verkleurd. Vandaar dat ik hem wat heb opgefleurd. Overigens ben ik niet de gitarist van de lokale Christelijke Culturele Vereniging.quote:Op maandag 29 maart 2004 15:28 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Zo'n mooie gitaar en dan stickers er op??Idioot!
Ik ben wel jaloers op je versterker.
He, he, dat is godslastering he!quote:Op maandag 29 maart 2004 16:23 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Ik vind Les Paul eigelijk lelijk.
Dat lesboek? Das toch een flinke stapel ingebonden A4tjes!quote:Op maandag 29 maart 2004 16:29 schreef Last_Action_Hero het volgende:
[..]
He, he, dat is godslastering he!
P.s. dat boekje waar je het eerder over had heb ik idd ook...
joquote:Op maandag 29 maart 2004 18:50 schreef Last_Action_Hero het volgende:
Jeps
quote:Op maandag 29 maart 2004 16:23 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik vind Les Paul eigelijk lelijk.
quote:Op dinsdag 30 maart 2004 00:39 schreef Litpho het volgende:
[..]
[afbeelding]
Nou ja, mijn schoonheidsideaal zal hij ook nooit worden, maar wel een briljant gitarist natuurlijk.
Kijk, daar hou ik van. Opbouwende kritiek ...quote:Op dinsdag 30 maart 2004 00:24 schreef --H-I-M-- het volgende:
Hulde voor je verhaal!
ur welcomequote:Op dinsdag 30 maart 2004 01:20 schreef Krisis1981 het volgende:
[..]
Kijk, daar hou ik van. Opbouwende kritiek ...![]()
![]()
![]()
Maar heb je er nu spijt van dat je nooit oefende of dat je de gitarist van Hollenboer was?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 01:20 schreef Krisis1981 het volgende:
[..]
Kijk, daar hou ik van. Opbouwende kritiek ...![]()
![]()
![]()
hahahah huh???quote:Op dinsdag 30 maart 2004 00:39 schreef Litpho het volgende:
[..]
[afbeelding]
Nou ja, mijn schoonheidsideaal zal hij ook nooit worden, maar wel een briljant gitarist natuurlijk.
Inderdaad jaquote:Op zondag 28 maart 2004 22:19 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Hier sluit ik me bij aan., zie post hierboven
![]()
Daarom maar eens wat inspirerende gitaristen noemen..![]()
Op dit moment zijn dat voor mij:
[afbeelding]
John Frusciante
en...
[afbeelding]
Mike Einziger vanIncubus
![]()
...om nog maar te zwijgen over...
[afbeelding]
Adam Jones van Tool
quote:Op dinsdag 30 maart 2004 09:49 schreef Cynic het volgende:
[..]
Maar heb je er nu spijt van dat je nooit oefende of dat je de gitarist van Hollenboer was?![]()
Oeps, beter lezen dus de volgende keer. Lessen is misschien niet absoluut noodzakelijk, maar in de meeste gevallen kan het zeker geen kwaad. Ik heb zelf altijd les gehad van de gitarist van Altar (voor de mensen die ze kennen). Ben er zeker niet rouwig om dat ik gelest heb...quote:Op dinsdag 30 maart 2004 14:17 schreef Krisis1981 het volgende:
[..]
Ik heb er spijt van dat ik nooit serieus lessen heb gevolgd. Dat mijn leraar (dus niet ik) de gitarist van Hollenboer was, vond ik alleen maar heel erg tof!
![]()
Busje komt zo, busje komt zo, dr zaten 2 verslaafden ....
![]()
![]()
Nee inderdaad, je mag hier niet posten, waarom doe je het dan toch?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 14:18 schreef Rex_Everything het volgende:
Oei, ik mag hier niet posten. Ik speel enkel eleKtrische gitaar.
Opnemen?quote:Op dinsdag 30 maart 2004 16:24 schreef Scylla het volgende:
[..]
Nee inderdaad, je mag hier niet posten, waarom doe je het dan toch?![]()
Toepassen van pentatonische toonladder les 1:
Men neme een twaalfmaten schema op, bijvoorbeeld in A(min) => A D A A D D A A E D A A(E)
En daarover gaat men net zo lang met de pentatonische toonladder noten achter elkaar breien totdat het ergens op begint te lijken. Volg je gevoel.
Daar heb ik volgens mij geen goede kabel voor.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 17:16 schreef --H-I-M-- het volgende:
als je een out hebt op je versterker, kun je die in je geluidskaart frotten!
op de 2e snaar.. wat moet dat daar? wat moet ik spelen zegmaar?quote:8b9r8p6
Wat verwacht je nou dan dat ik zeg?quote:Op maandag 29 maart 2004 16:10 schreef Last_Action_Hero het volgende:
[..]
Ik Protesteer!!!!
Je bent of een grandioze amateur of je houdt van overdrijven--> ik heb toevallig ook een effectenbak, maar ik hoor tussen mijn gitaren erg grote verschillen!
Kopen.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 18:38 schreef Rancor het volgende:
hoe kom je aan band in a box????
Band in a Box heb ik ook, maar vind ik regelijk ingewikkeld tot gewoon kut. Kan je beter fruityloops gebruiken, kan je veel makkelijk drumloops en baslijnen mee maken.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 21:56 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Kopen.
of downloaden...
Kan iemand me een beetje helpen. Ik weet hoe ik akkoorden moet kiezen, een stijl enzo, maar ik wil niet zo'n melodie. Gewoon drums, gitaar die de akkoorden speelt en een baslijn. (die zet ie er volgens mij automatisch bij) Dan kan ik dat op CD branden en gebruiken om te oefenen met improviseren.
Alvast bedankt!!
Ik vraag me af of jij zonder effectenbak, maar met een "gewone" distortion wel een verschil hoort tussen een ESP en een Gibson. Ik denk het niet.quote:Op dinsdag 30 maart 2004 21:39 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Wat verwacht je nou dan dat ik zeg?![]()
![]()
![]()
Met een goeie effecten processor kun je best aardig in de richting komen om een bepaald geluid na te bootsen, en hoor jij, achter het efffect, of er een Gibson of een Fender het geluid produceerd? Bij je eigen gitaren, ok. Daar hoor ik ook verschil, maar ik hoor (bijv. bij Metallica) niet of James nu op een Esp of Gibson speelt, terwijl ik dat geluid nagenoeg hetzelfde nagebootst krijg op een Ibanez. Heb jij goeie oren.![]()
Over de gitaar wil ik een ding zeker kwijt: als je zeker weet dat je ermee verder wil (ik weet niet of dat bij jou al het geval is), dan kun je beter meteen met een iets duurdere gitaar beginnen. Het gevaar van starterspakketten is dat je het erg snel "ontgroeit" --> mijn broer zegt altijd: je capaciteiten mogen nooit beperkt worden door je materiaal!quote:Op woensdag 31 maart 2004 00:29 schreef nielspan het volgende:
Tot zover de inleiding, nu de vraag:
Welke gitaar (en amp) moet ik kopen ? Ik zat zelf te denken aan een starterspakket. (Ik hoor hier en daar dat ik een squier moet hebben, ik ben ook wel geinteresseerd in die modelling amp, of kan ik dan beter een gewone versterker met evt later nog wat effecten kopen?)
Ik hoop dat dit wazige verhaal toch een beetje te begrijpen valt.
Ik heb dan van die goede oren!quote:Op dinsdag 30 maart 2004 21:39 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Wat verwacht je nou dan dat ik zeg?![]()
![]()
![]()
Met een goeie effecten processor kun je best aardig in de richting komen om een bepaald geluid na te bootsen, en hoor jij, achter het efffect, of er een Gibson of een Fender het geluid produceerd? Bij je eigen gitaren, ok. Daar hoor ik ook verschil, maar ik hoor (bijv. bij Metallica) niet of James nu op een Esp of Gibson speelt, terwijl ik dat geluid nagenoeg hetzelfde nagebootst krijg op een Ibanez. Heb jij goeie oren.![]()
Welke?quote:Op woensdag 31 maart 2004 01:42 schreef nielspan het volgende:
ik heb er bar weinig verstand van, maar ik vind dit er ook wel leuk uitzien. Maar wel verdacht dat er geen prijs bijstaat, wat googlen lvert een ander forum op waar iemand stelt dat ie ong 120 E kost, naar wta geluidsamples geluistert, klinkt idd goed!
ja idd, maar die speelt dus iedereen! en ik wou graag wat van muse spelen.. gisteren een paar tabjes opgezocht.. kom ik derachter dat 1: m'n gitaar ontzettend onstemd staat en 2: de tabs voor geen meter kloppen, fout geteld, foute noten.. bah.. zoek nog wel es opnieuw..quote:Lekkere tabs om een beetje te wennen aan de elektrische gitaar door vlugge accoordjes etc. zijn overigens van Green Day, Nirvana, Bush etc. Maakt niet uit of je nou powerchords speelt of gewoon volledig: het klinkt altijd en zijn supersimpel te leren.
join the partyquote:Op donderdag 25 maart 2004 18:59 schreef Cynic het volgende:
Persoonlijk zit ik helaas in de "nergens-geld-voor" fase, best frustrerend eigenlijk...
ontzettende patser!quote:Op woensdag 31 maart 2004 11:05 schreef Last_Action_Hero het volgende:
De overal-geld-voor-fase is ook niet leuk: je weet niet waar je moet beginnen!![]()
Hehe, ja dat zal welquote:Op woensdag 31 maart 2004 11:05 schreef Last_Action_Hero het volgende:
De overal-geld-voor-fase is ook niet leuk: je weet niet waar je moet beginnen!![]()
http://www.feedback.nl/pages/popup.php?bar=310700906quote:Op woensdag 31 maart 2004 00:29 schreef nielspan het volgende:
Ik hoor hier en daar dat ik een squier moet hebben. Het budget ligt zo rond de 200 euro, wellicht iets meer.
Tja, ben nu gewoon wat settings aan het testen en lekker orienterend bezig. Wat jij noemt heb ik nog geen aandacht aan besteed, maar toegegeven, mijn ME-30 geeft me ook een goed beeld over welke boss-pedaaltjes het waard zijn om aan te schaffen. Ik zit zelf te denken als ik geen multi-effect doe >> losse pedaaltjes: compressor, blues-driver, overdrive (die twee samen gaan echt een mega-distortion gevenquote:Op dinsdag 30 maart 2004 21:46 schreef Ibanez het volgende:
Ik ben in het bezt van een ME 50. Is een kewl apparaat. Ga jij je een GT 6 aanschaffen? Ik vind de schakeltijd alleen erg lang van de ME 50 (en GT 6), tussen twee effecten of voorgeprogrammeerde pedaalstanden. Ben losse boss pedalen gewend en daar heb je dat nagenoeg niet, iig niet zolang als bij een multieffect. G major heeft dat bijna niet volgens mij....
Signature heb ik ergens gehoord, en onthouden. Wist niet dat ie op de gibson site stond.quote:Op woensdag 31 maart 2004 01:25 schreef Last_Action_Hero het volgende:
[..]
Ik vraag me af of jij zonder effectenbak, maar met een "gewone" distortion wel een verschil hoort tussen een ESP en een Gibson. Ik denk het niet.
P.s. Wel een vette signature --> heb je die van de Gibson-site?
Hij heeft wel degelijk een tijd op de homepage van Gibson gestaan. Geen idee of dat nu nog zo is.quote:Op woensdag 31 maart 2004 21:00 schreef Rancor het volgende:
die sig van ibanez is een uitspraak van steve vai en dus niet van de gibson site![]()
Die bedoel ik ja! Vind je het geen retestrakke gitaren???? Vooral die Devil Tale kop erop!!!quote:Op woensdag 31 maart 2004 22:13 schreef Krisis1981 het volgende:
Voorzover ik het heb kunnen bekijken zijn er geen nederlandse sites te vinden die dit merk aanbieden. Er schijnt een bedrijf te zijn Ibayashi ofzow die Caparison wereldwijd verscheept, maar weer in t Japans ... Ik denk dat je die bedoeld...
Van Andre Rieu??quote:Op woensdag 31 maart 2004 22:18 schreef Rancor het volgende:
nog een leuke sig: two fingers , five strings , one asshole
van wie is die uitspraak?
Van het nabootsen klopt --> maar dan nog blijven de karaktereigenschappen van de gitaar erg belangrijk: niet iedereen stelt zijn effectenbak zo in dat er niks meer van de gitaar overblijft (om even te reageren op jouw mening dat je de effectenbak buiten de discussie moet houden)quote:Op woensdag 31 maart 2004 20:56 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Signature heb ik ergens gehoord, en onthouden. Wist niet dat ie op de gibson site stond.
Maar waar baseer je die menig op, over mijn gehoor?? Ik wil alleen maar even zeggen dat je met een vet effecten apparaat enorm veel geluid kan naabootsen en zo de karaktereigenschappen van een gitaar kan verwaarlozen. Ik weet niet of het je is opgevallen, he, maar tijdens het S&M concert van tallica, speelt James de solo van "NOthing else matters" op een semi akkoestische gitaar, maar met hetzelfde geluid als dat ie het bij cunning stunts doet... En nu???![]()
![]()
![]()
![]()
nope not yet ben wel druk bezig met broer en vriend met wie ik veel speelquote:Op woensdag 31 maart 2004 22:54 schreef Dezz het volgende:
Morgen eindelijk weer lekker spelen met de band
Zijn er meer 'vaste' bezoekers van dit topic die in een band spelen???
Hiero!quote:Op woensdag 31 maart 2004 22:54 schreef Dezz het volgende:
Morgen eindelijk weer lekker spelen met de band
Zijn er meer 'vaste' bezoekers van dit topic die in een band spelen???
Nog geen eigen nummers we zijn nog niet zo lang bezig namelijk. Onze stijl is heel uiteenlopend van Muse tot Scorpions etcquote:Op woensdag 31 maart 2004 23:07 schreef Last_Action_Hero het volgende:
[..]
Hiero!
Wat voor muziek speel je met jouw band? Als het eigen nummers zijn: wat voor stijl?
Coolquote:Op woensdag 31 maart 2004 23:11 schreef Dezz het volgende:
[..]
Nog geen eigen nummers we zijn nog niet zo lang bezig namelijk. Onze stijl is heel uiteenlopend van Muse tot Scorpions etc
Ja, je moet iig op je portomonee lettenquote:Op woensdag 31 maart 2004 20:11 schreef Oppersmurf het volgende:
Ik ga in het weekend een Bogner shiva head + een Bogner 2x12 cabinet testen. Enig idee waar ik nog speciaal moet opletten? Ik heb alleen ervaring met een brakke line6 spider210.![]()
Keith Richardsquote:Op woensdag 31 maart 2004 22:18 schreef Rancor het volgende:
nog een leuke sig: two fingers , five strings , one asshole
van wie is die uitspraak?
Ik wou me die ook kopen, maar daar ben ik meteen van afgestapt toen ik er op gespeeld had!quote:Op woensdag 31 maart 2004 17:59 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Mijn volgende aankoop word (als het aan mij ligt) een Peavey Transtube Bandit 112.
Voor 359 euros bij Feedback!
En voor de versterker die ik nu heb kan ik toch zeker 150 euro terug krijgen. (Vox Pathfinder 15R) Bij een muziekwinkel hier in de buurt geven ze er nog 150 voor terug, dus meer moet ook lukken! (Ik heb btw nog de doos en de handleiding)
[afbeelding]
Wat houd 'pre' en 'post gain' in? Ik weet wel dat pre voor is en post na, maar wat je er mee doet weet ik niet.
Wat houden presence, resonance en T. Dynamics in?
Alvast bedankt!!
Wat voor een versterker gebruik je in die band dan?quote:Op donderdag 1 april 2004 08:06 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Ik wou me die ook kopen, maar daar ben ik meteen van afgestapt toen ik er op gespeeld had!
ZOOOON bagger geluid imo, kreeg geen fatsoenlijke distortion, en hetclean kanaal was nog fletser dan mn huidige op mn Ibanez Toneblaster ( whoehoe )... mjah ik zal ook wel andere muziek spelen als jou
Ik zit ook in een band, Destroyer Of Senses, maken soort van Trash/Heavy/Powermetal met een death metal stem erbij
http://members.lycos.nl/m(...)f_Sesnses_-_Hate.mp3
Voor een zeer demo achtige demo, voor de gebruikte opname apparatuur moet je eff naar www.pentax.com gaan en onder de Digitale Camera's kijken
Op dit moment een Peavey blablanogwat met 2 nieuwe bassboxen, zodat het geluid nog enigzins ok is. Het is meer een blues versterker, dus mijn superdistortion kannie niet echt aanquote:Op donderdag 1 april 2004 08:12 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Wat voor een versterker gebruik je in die band dan?
quote:Op donderdag 1 april 2004 08:03 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Wat moet je eigelijk met 7 snarige gitaren? Waar dient die zevende dan voor?
Voor de sier.....quote:Op donderdag 1 april 2004 08:03 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Wat moet je eigelijk met 7 snarige gitaren? Waar dient die zevende dan voor?
Dit is niet eens een demo voor een demo, dit is ongecontroleerd schreeuwen en raggen en het dan met een geluidvastlegger met een waarde van nog geen paar euro trachten te verspreiden over het internet.quote:Ik zit ook in een band, Destroyer Of Senses, maken soort van Trash/Heavy/Powermetal met een death metal stem erbij
http://members.lycos.nl/M(...)Of_Senses_-_Hate.mp3
Voor een zeer demo achtige demo, voor de gebruikte opname apparatuur moet je eff naar www.pentax.com gaan en onder de Digitale Camera's kijken
quote:Op donderdag 1 april 2004 14:49 schreef Krisis1981 het volgende:
[..]
Dit is niet eens een demo voor een demo, dit is ongecontroleerd schreeuwen en raggen en het dan met een geluidvastlegger met een waarde van nog geen paar euro trachten te verspreiden over het internet.
Ik vind het dus jammer dat er nog steeds geen boetes staan op het nutteloos verkwanselen van bandbreedte!
Je bent dan ook met plezier toegevoegd aan mijn muziekcollectie onder "prullenbak".
wees gegroet...
Nou de Bogner cabinet 2x12 cabinet valt wel mee qua prijs, het is alleen die Shiva-head die zo duur is.quote:Op woensdag 31 maart 2004 23:45 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ja, je moet iig op je portomonee letten
Bogner stuff is nogal aan de prijs!
waar je wel op zou kunnen letten is of je de drive van de amp mooi vindt, die is namelijk veel anders dan die van op andere amps en je moet er dan wel van houden! Ik moet zeggen datik de drive van de bogner heel dik vindt, wat voor vette solo's heel mooi is, maar je moet er maar eens zelf over oordelen!
Ja het zijn die heads he!quote:Op donderdag 1 april 2004 16:58 schreef Oppersmurf het volgende:
[..]
Nou de Bogner cabinet 2x12 cabinet valt wel mee qua prijs, het is alleen die Shiva-head die zo duur is.
Ik ga het zaakje trouwens zaterdag alleen testen, ik ben nog aan het sparen voor mijn Gibson les paul standard. Ik post zaterdagavond wel hoe het Bognerdagje beviel.![]()
...Volgens mij hebben wij wel ongeveer dezelfde smaak.quote:Op donderdag 1 april 2004 17:00 schreef irestmycase het volgende:
Mijn favorieten zijn toch nog wel Slash...
...Jimmy Page...
... en Dave Navarro.
hmm, en Zakk Wylde, maar ik vind zijn muziek verder niet zo heel okay.
Klein plaatje dus.
we have a winnerquote:Op donderdag 1 april 2004 00:55 schreef Litpho het volgende:
[..]
Keith Richards.
Een goede smaak that is.quote:Op donderdag 1 april 2004 17:30 schreef Last_Action_Hero het volgende:
[..]
...Volgens mij hebben wij wel ongeveer dezelfde smaak.![]()
Dat lijkt er mee op!quote:Op donderdag 1 april 2004 08:21 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Op dit moment een Peavey blablanogwat met 2 nieuwe bassboxen, zodat het geluid nog enigzins ok is. Het is meer een blues versterker, dus mijn superdistortion kannie niet echt aan
Tis niet mijn versterker want met mn 25 watt versterker kom ik nooit boven de andere gitarist uit.
Ik ga me wel over week of 2 á 3 á 4 een Marshall TSL100 kopen met een nog te kiezen cabinet
Ik heb alle nummers geluisterd (niet helemaal, maar toch) en de leukste vind ik Rain On.quote:Op donderdag 1 april 2004 15:02 schreef Scylla het volgende:
Het moet dus gewoon http://www.highfeather.com zijn, maar blijkbaar heb ik gen rechten om mijn eigen bericht te wijzigen. O, en ik speel trouwens basgitaar in die band, mag ik dat hier dan wel posten...
Die site had ik al ff uit lopen checken gast. Ziet er leuk uit ja, nog een beetje serieus aan het optreden of is de spoeling dun?quote:Op donderdag 1 april 2004 15:02 schreef Scylla het volgende:
Het moet dus gewoon http://www.hghfeather.com zijn, maar blijkbaar heb ik gen rechten om mijn eigen bericht te wijzigen. O, en ik speel trouwens basgitaar in die band, mag ik dat hier dan wel posten...
Kom aan, even serieus.quote:Op donderdag 1 april 2004 11:55 schreef Rooligan het volgende:
[..]
Voor de sier.....![]()
ligt er ook aan hoe je hem stemt lijkt me, dacht dat ze hem meestal als B stemmen, dan kun je dus natuurijk op die 6 snaren de gewone accoorden spelen, maar kun je zo ook anders spelen doordat je een snaar extra hebt.quote:Op donderdag 1 april 2004 21:11 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Kom aan, even serieus.
Moet je helemaal anders gaan spelen of speel je de gewone akkoorden?
Ik was niet van plan 7 snarig te gaan spelen hoor, ik was alleen nieuwsgierig.quote:Op donderdag 1 april 2004 21:23 schreef Krisis1981 het volgende:
Je krijgt gewoon een extra lage snaar cadeau >> een B - snaar dus dan wordt het:
B - E - A - D -G - B - E . Je kunt nog steeds de gewone akkoorden spelen, maar bied ook meer mogelijkheden voor lagere akkoorden en ja, die moet je natuurlijk wel oefenen. Maar ja, zonder moeite kom je dr niet mannetje!
hé beter, ik heel die gibson site doorgezocht, allemaal andere sites afgezocht, zetten ze niet ff een link erbij :[quote:Op donderdag 1 april 2004 22:25 schreef --H-I-M-- het volgende:
http://www.gibsoncustom.com/Signature/iommi.htm
deze is beter!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |