Vertel er eens wat over....quote:Op dinsdag 23 maart 2004 23:18 schreef Sm0keZ het volgende:
mijn electrische gitaar werkt niet op batterijen... ik snap niet waar ze in moetengelukkig kan ie nog wel aan m'n versterker
Jahquote:[b]Op dinsdag 23 maart 2004 23:12 schreef Big_Boss_Man het volgende:[/b
een electrische gitarist is er ene op batterijen.
Nee hoor:quote:Op dinsdag 23 maart 2004 23:20 schreef tong80 het volgende:
Electrische gitaren ken ik maar electrische gitaristen is uniek.
quote:1972 - Stone the Crow lead guitarist Les Harvey was electrocuted on stage at a
show in Swansea, Wales, after touching a poorly-grounded microphone. He died in
a hospital a few hours later.
Net als Keith Relf van de Yardbirds en later de eerste incarnatie van Renaissancequote:Op dinsdag 23 maart 2004 23:29 schreef Zander het volgende:
[..]
Nee hoor:
[..]
Epiphone? Datzelfde is een vriend van me ook gebeurd. Niet veel later brak ook de hals van die gitaar, die overigens weer gelijmd is.quote:Op woensdag 24 maart 2004 09:27 schreef DJRoberto1978 het volgende:
ik heb pas de pickup-selector-switch van mijn epiphone les pauls afgebroken, snap niet hoe ik het voor elkaar heb gekregen maar ja ik moest het even kwijt en dit leek me het beste topic!
Heeft 'ie er heipalen mee in de grond staan rammen ofzo? Je hals breekt echt niet zomaar!quote:Op woensdag 24 maart 2004 12:22 schreef Scylla het volgende:
[..]
Epiphone? Datzelfde is een vriend van me ook gebeurd. Niet veel later brak ook de hals van die gitaar, die overigens weer gelijmd is.
Hij was er zelf niet eens bij toen het gebeurde: de gitaar viel om van z'n standaard toen iemand er tegen stootte. Hals gebroken, net onder de kop. Dus die breekt wel zomaarquote:Op woensdag 24 maart 2004 12:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Heeft 'ie er heipalen mee in de grond staan rammen ofzo? Je hals breekt echt niet zomaar!
Hmm... typisch. Nou ja, tis wel bekend dat Les Pauls in het algemeen niet zo sturdy zijn als de meeste Strats, maar toch... M'n eigen Epiphone heeft het nodige gooi-, val- en smijtwerk overleefd.quote:Op woensdag 24 maart 2004 15:07 schreef Scylla het volgende:
[..]
Hij was er zelf niet eens bij toen het gebeurde: de gitaar viel om van z'n standaard toen iemand er tegen stootte. Hals gebroken, net onder de kop. Dus die breekt wel zomaarHij is nu voor de tweede keer gelijmd, en met bouten vastgezet, en tot nu toe is hij heel. Maar goed, die Epiphone's zijn dus niet zo degelijk als Gibsons.
Vertel eens wat meer over die nieuwe imitatie stratocaster..quote:Op dinsdag 23 maart 2004 23:34 schreef spectrumanalyser het volgende:
ik zit te tobben of ik nou of een gebruikte Squier strat zal aanschaften of een nieuwe stratocaster immitatie
Ze zijn wel even sturdy, maar je moet bedenken dat de body van een LP vele maken zwaarder is dan die van een strat!quote:Op woensdag 24 maart 2004 15:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hmm... typisch. Nou ja, tis wel bekend dat Les Pauls in het algemeen niet zo sturdy zijn als de meeste Strats, maar toch... M'n eigen Epiphone heeft het nodige gooi-, val- en smijtwerk overleefd.
Wat is sturdy?quote:Op woensdag 24 maart 2004 16:08 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Ze zijn wel even sturdy, maar je moet bedenken dat de body van een LP vele maken zwaarder is dan die van een strat!
En hoe zou Van Dale dat omschrijven?quote:Op woensdag 24 maart 2004 16:51 schreef --H-I-M-- het volgende:
knak-resistent
Ow, dat is duidelijke taal!quote:Op woensdag 24 maart 2004 17:00 schreef --H-I-M-- het volgende:
knak-resistent (e) (n) ~ de stevigheid waarmee je kunt meten hoe snel de hals van de gitaarbody afbreekt
Ja, maar omdat er vrij weinig elektrische gitaristen zijn, heeft een modje het even veranderd, denk ik.quote:Op woensdag 24 maart 2004 16:07 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ik dacht echt dat ik dit topic 'electrische gitaristen topic' had genoemd.
Ik wou al zeggen!quote:Op woensdag 24 maart 2004 17:19 schreef Ibanez het volgende:
alles an Ibanez is goed!!!!![]()
(what's in a name???)
Wat is dat voor een gitaartje?quote:Op woensdag 24 maart 2004 17:49 schreef Dezz het volgende:
Dezz speelt ook electrisch gitaar, ja ja
[afbeelding]
Hier deed ik mee met de wedstrijd trek eens een gekke bek ofzo
Cort S2800 met Seymour Duncan SSL1 & TB4 Pickupsquote:Op woensdag 24 maart 2004 17:53 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Wat is dat voor een gitaartje?
Ik neem aan dat jij veel van Ibanez-en weet?quote:Op woensdag 24 maart 2004 17:19 schreef Ibanez het volgende:
alles an Ibanez is goed!!!!![]()
(what's in a name???)
Vraagje: Heeft iemand een hals los thuis liggen toevallig van een Ibanez RG , maakt niet uit in welke staat en of ie nu uit de jaren tachtig komt of van gisteren is.....
eh ja verschil denk ik niet maar de fa word die nog gemaakt?quote:Op woensdag 24 maart 2004 19:03 schreef NRK het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij veel van Ibanez-en weet?
Ik wil namelijk de komende weken/maaden een RG320 kopen.
Nu ben ik 2 muziekzaken afgeweest (en op internet gezocht ofcourse).
de 320FA(is rood) en de 320FM(amber)
Wat is het verschil tussen die 2? de FA kost 500 euro, terwijl de FM 399 kost.. weet jij het?
Ik hoop wel dat die bouten verwijderd worden alvorens hij weer gaat spelen.quote:Op woensdag 24 maart 2004 15:07 schreef Scylla het volgende:
[..]
...
Hij is nu voor de tweede keer gelijmd, en met bouten vastgezet, en tot nu toe is hij heel.
...
Die RG570 Customquote:Op woensdag 24 maart 2004 20:11 schreef Echoes het volgende:
Hmm leuk topic
Mijn planken:
van rechts naar links
Ibanez Destroyer II (uit 82)
Gibson Les Paul
Ibanez RG570 Custom
Squier Strat
Crafter Akoestisch
EKO TRamp semi akoestisch
Mesa/Boogie MarkIII buizenbak (super ding!)
GT-6 Multi-effect
[afbeelding]
[afbeelding]
Die Destroyer heb ik sinds kort, hij ziet er vooral erg gaaf uit! Die Gibson klinkt het lekkerste.
Nu wil ik alleen nog een Fender strat. Die klinken toch het beste. Die Squier is absoluut ook erg lekker en speelt ontzettend licht.
Waaruit leid je af dat ik er veel vanaf weet?? hahaquote:Op woensdag 24 maart 2004 19:03 schreef NRK het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij veel van Ibanez-en weet?
Ik wil namelijk de komende weken/maaden een RG320 kopen.
Nu ben ik 2 muziekzaken afgeweest (en op internet gezocht ofcourse).
de 320FA(is rood) en de 320FM(amber)
Wat is het verschil tussen die 2? de FA kost 500 euro, terwijl de FM 399 kost.. weet jij het?
Ja! Ik ga op die zilveren Ibanez een Rg nek bouwen... En dan enorm dikke snaren erop wieksen.quote:@ Ibanez heej ga je hobbien?
Dexter? hoe bedoel je?quote:Op woensdag 24 maart 2004 20:45 schreef Komakie het volgende:
[..]
Die RG570 Custom
Gitaar vanDexter
Gaan we weer beginnen? Ik had je toch al verteld dat je iedereen in zijn eigen waarde moet laten????quote:Op woensdag 24 maart 2004 21:24 schreef Scylla het volgende:
Strat's zijn okee olee olee....
Ibanez gitaren.Stukken goedkoop wrakhout en met scheurelementen erop. Met overdrive erop klinken ze wel fijn, maar clean...blugh. Oja, ze hebben af en toe wel een goed/snel fretboard.
Ik geef alleen m'n mening...en ja hoor, ik heb de volgende niet alleen in handen gehad maar ook op gespeeld:quote:Op woensdag 24 maart 2004 21:30 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Heb je wel eens een ibanez in de handen gehad??? Aan je commentaar te zien niet.
Met een goeie effectenprocessor ala GT6 kan je zelfs een Wehkamp gitaar goed laten klinken, daar gaat het niet om, het gaat om de gitaar. En het switchen tussen elementen, dan kan wel bij meerdere strats. Oa bij mijn eigen Strat met DiMarzio brughumbucker, kan ik ook icm singlecoils laten spelen. Nu vind ik die DiMarzio veel en veel te schel klinken, dus die gebruik ik nooit, alleen om een lekkere drive solo mee te spelen.quote:Op woensdag 24 maart 2004 21:30 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Met een vette effecten processor hoor je nog niet eens het verschil tussen gibson en een Fender dus dat staat al buiten de discussie...
En als er iets mooi is aan een Ibanez is het wel het cleane geluid! Vooral omdat je kunt switchen tussen de elementen.zodat je een neck humbucker hebt icm een single coil....
Nouhou, ik zeg niet dat mijn gitaar beter is. Dat is gewoon puur een kwestie van smaak, ik geef alleen mijn onderbouwde en misschien negatieve mening over de,naar mijn mening flink overschatte, Ibanez gitaren. Waar speel jij eigelijk op, Zander?quote:Op woensdag 24 maart 2004 21:44 schreef Zander het volgende:
Mijn gitaar is beter, jouw gitaar zuigt, bla bla blaat..![]()
Beetje meer volwassen discussie mag ook wel, mensen.
Op dat merk waar Ibanez de open haard mee aan wil steken (een Fender Strat, dus).quote:Op woensdag 24 maart 2004 21:46 schreef Scylla het volgende:
. Waar speel jij eigelijk op, Zander?
Ah mooi, daar valt mijn jazzbass niet onderquote:Op woensdag 24 maart 2004 21:45 schreef Ibanez het volgende:
Mijn mening: en daar zal ik menig gitarist mee in het hart steken, maar ik geef hem toch:(en het is ook alleen maar een menig, niks persoonlijks)
Met een Frender Startocaster en alles wat op -caster eindigd van Fender moet je gebruiken om de haard aan te steken......
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |