abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 maart 2004 @ 17:48:59 #1
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_17917801
Weet iemand het?
Het liefst uit de eerste hand.
of er een pikorde in de gevangenis is,zo ja hoe weten ze wat jou aanklacht geweest is waar je voor veroordeelt bent ............
Weet dat kinderverkrachters laag staan maar hoe gaat het dan naar de top?

Alvast bedankt en kom me eens opzoeke.
Klaar?
Ik niet!
pi_17917824
jij hoopt dat je bij de top hoort?
  dinsdag 23 maart 2004 @ 17:51:08 #3
40636 N-I-X
Try Me ...
pi_17917850
naja voor iedereen geldt.. Don't Drop The Soap
Like a No. 2 pencil I always got a point *
Voel Me Sexueel Geïmiteerd ...
pi_17917888
Ik ben dus net vrijgelaten vandaag, heb 2 dagen vast gezeten. Maar pikorde was overduidelijk: ik stond bovenaan de orde, alleen had de sleutels niet, anders stond ik ook boven de staf.
pi_17918123
Schijnt dat de meesten niet van elkaar weten wat ze gedaan hebben, dus degene met de grootste bek of de breedste schouders is in het voordeel.
Some weasel took the cork out of my lunch...
  dinsdag 23 maart 2004 @ 18:19:46 #6
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_17918438
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 17:52 schreef _-Xanti-_ het volgende:
Ik ben dus net vrijgelaten vandaag, heb 2 dagen vast gezeten. Maar pikorde was overduidelijk: ik stond bovenaan de orde, alleen had de sleutels niet, anders stond ik ook boven de staf.
Het blijft echt moeilijk voor jou om iets fatsoenlijks te posten he...

OT: geen idee, maar dat heb ik me nou ook altijd afgevraagd. Zal wel zoiets zijn als 'good news travels fast'.
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_17918471
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 17:48 schreef Foo_niks het volgende:

Weet dat kinderverkrachters laag staan maar hoe gaat het dan naar de top?
De top.. volgens mij zijn dat de grote bankovervallers enzo, goed georganiseerde zooi. Mensen die anderen iets aan hebben gedaan, al helemaal kinderen idd, staan laag.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_17918617
Hmm..
Ik kan me herinneren dat er ooit iets in de Panorama of de Revu heeft gestaan over dat onderwerp ( hoeveel waarde je hecht aan die bladen moet je zelf weten .. )

Bovenaan stonden volgens mij de moordenaars ..omdat men toch wel ontzag heeft voor iemand die echt nergens voor terug deinst .
op nummer 2 de grote " maffiabazen " die vaak de bescherming inkopen van de moordenaars
dan nummer 3 de witteboorden criminelen (die zijn vaak slim dus handig om in de buurt te hebben
op 4 de bankrovers en dat soort lui..handige loopjongens
als laatste de sex offenders ..en dan met name de pedo's en dergelijke worden vaak al apart gezet omdat die anders geen lang leven hebben.

En trust me ..... ze weten heus wel wat je gedaan hebt hoor.
Een kennis zijn nichtje was verkracht door een kerel... een berichtje aan een bevriende bewaker ...
"dont pick up the soap".....
Op woensdag 21 januari 2009 01:53 schreef helldeskr de waarheid.
  dinsdag 23 maart 2004 @ 20:22:17 #9
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_17921515
Er is geen pikorde in de zin van misdaden van groot naar klein in de Nederlandse gevangenissen...

Als je binnen komt in het huis van bewaring, dan vraagt het personeel wat je gedaan hebt.... is het bijvoorbeeld een zedendelict, dan adviseren ze je een andere aanklacht te verzinnen tegenover medegedetineerden, bijvoorbeeld winkeldiefstal, voor je eigen veiligheid. het personeel zelf mag nooit tegen anderen zeggen waarvoor iemand zit...

Men komt er dus alleen achter waarvoor je zit, als je dat zelf vertelt.
De meeste gedetineerden vertellen overigens wel aan jan alle man wat ze precies gedaan hebben...meestal een aangedikte versie...

In bepaalde gevallen wordt het gevangenispersoneel geadviseerd om iemands dossier te lezen, in verband met hun eigen veiligheid... meestal gebeurt dat niet, naar mijn weten...
Maar het personeel mag dus niks over jouw delicten vertellen aan anderen...

Er is niet echt sprake van een volgorde van hoog naar laag wat betreft de gepleegde delicten, maar wel staan mensen op verschillende posities in de groep.... je moet er assertief zijn, want anders wordt je de pispaal. er is zeg maar een sfeer van haantjesgedrag...

Als er een nieuwe in de groep komt, dan wordt-ie de eerste paar dagen meestal heel erg op de proef gesteld door medegedetineerden... ze kijken hoever ze kunnen gaan... het is dus belangrijk om vooral de eerste dagen goed van je af te bijten...

Als je meer vragen hebt dan hoor ik het wel
pi_17923314
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 20:22 schreef TheDon18 het volgende:
- uitleg -
Hm, interessant. Viel ook wel zo'n beetje te verwachten, eigenlijk.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
  dinsdag 23 maart 2004 @ 23:16:23 #11
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_17927077
Ik weet wel dat ik altijd blij was als ik om half 9 naar bed kon... onbewust vreet het toch een hoop energie...

Slapen valt daar sowieso niet mee... je hebt er te maken met mensen met een hoop opgekropte frustraties, en iedereen uit dat op z'n eigen manier...

zo heb je er ook mensen bij die het nodig vinden telkens tot diep in de nacht op de verwarmingsbuizen te rammen met bijvoorbeeld hun stoel... na een poos wordt dat behoorlijk irritant

Je hebt er wel een nachtdienst, die loopt af en toe over de gangen en kijkt door de raampjes naar binnen om te checken of alles in orde is...

Ook zitten er intercoms op de cellen.... als je belt, dan krijg je die nachtdienst aan de lijn, en dan kan je zeggen wat er is... maar die intercoms worden ook gebruikt om te luisteren of iemand herrie zit te schoppen snachts... maar dat werkt eigenlijk niet zo goed, want als ze afluisteren, dan gaat er een rood lampje branden, en dan is het ineens effe muisstil bij de herrieschoppers...

Ook als ze over de gangen langs komen lopen, duikt gelijk iedereen z'n snel zn bed in en doet alsof ze slapen... en als de nachtdienst weg is, gaat het kabaal doodleuk verder.

Niet alleen de verwarming trouwens, maar ook deuren, ramen etc... (ramen zijn van speciaal veiligheidsglas, dus je stoel stuitert terug als je die er tegenaan smijt)... om nog maar te zwijgen over het feit dat er van cel naar cel, en zelfs van cellenblok naar cellenblok wordt geschreeuwd alsof het een marktplein is

Een medegedetineerde verraden is vaak niet zo heel slim... het wordt je niet in dank afgenomen... hoewel de leiding meestal niet zegt van wie ze bepaalde informatie hebben gekregen, ziet de groep natuurlijk wel wie er bij de leiding rond heeft gehangen op een bepaald moment...

Maar eigenlijk kan je weinig gebeuren... er is simpelweg geen gelegenheid om mensen in elkaar te slaan ofzo... als je niet op cel zit, dan is er eigenlijk continu toezicht door minimaal 2 man leiding, die allebei een alarm-zendertje bij zich dragen... als er wat mis is, drukken ze alarm, en binnen enkele seconden stormen er tientallen mensen binnen... een PZI heet zoiets... bij een alarm ontvangt men een boodschap op zn alarm-pieper met de exacte locatie van de persoon die alarm heeft gedrukt...
Maar vrijwel niemand heeft het lef om het tot een alarm te laten komen

Zo heb je ook nog verschillende soorten alarm... bovenstaande is zon beetje een algemeen alarm... daarnaast heb je ook nog een gijzel-alarm... in tegenstelling tot bovenstaande komt er dan geen hulp... het gebeurd wel eens dat er eerst een gewoon alarm is ergens, dan zie ineens allemaal mannetjes voorbij rennen, en dan wordt het iets later omgezet in gijzel-alarm, dan loopt iedereen gewoon terug naar waar-ie vandaan kwam...
Het gijzel-alarm houdt in, dat de belangrijkste deuren op slot springen, zodat ook het personeel ze niet meer open kan maken... het is dus praktisch onmogelijk om d.m.v. gijzeling te ontsnappen... alleen jammer voor de personen die op dat moment bij de gijzeling aanwezig zijn....

Verder is er ook nog een brandalarm, en dat komt nog verdomd vaak voor ook... de rokers die vinden altijd wel methoden om hun sigaret aan te steken... bijvoorbeeld d.m.v. kortsluiting te maken met batterijen... meestal zit er een brandweer op het terrein, maar soms komt ie ook van buiten af..

Dat roken is trouwens zo erg dat alle apparatuur met speciale stickers verzegeld wordt... als je dat stickertje eraf haalt, komt er FRAUDE op te staan, en dat krijg je niet meer goed terug...

Er is volgens mij nog een ander alarm, maar ik weet zo niet welke dat is, eerlijk gezegd...

Ik weet wel dat er een soort van ME-ers opgeroepen kunnen worden voor extremere situaties, met schilden, helmen, wapenstokken, etc... maar ik dacht niet dat die opgeroepen werden door een alarm-pieper...

De wapenstok is ook het meest extreme middel dat in een gevangenis kan komen... pistolen zijn er verboden, ook voor politie...

Maar in feite is dat op de rechtbank ook... daar moeten agenten hun wapens ook in een kluisje stoppen voor ze naar binnen mogen...
  dinsdag 23 maart 2004 @ 23:21:40 #12
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_17927205
Zozo, interessant
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  dinsdag 23 maart 2004 @ 23:27:25 #13
29645 _-Xanti-_
  dinsdag 23 maart 2004 @ 23:28:36 #14
20862 Spandexus
Merkbaar rekbaar
pi_17927400
Niets toe te voegen aan het verhaal van TheDon18. Klopt in grote lijnen.
It's a jeepthing....you wouldn't understand
pi_17927583
Ook intressant om te lezen, al zal TheDon18 zelf waarschijnlijk minder blij zijn dat die dat allemaal weet
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  dinsdag 23 maart 2004 @ 23:41:27 #16
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_17927686
TheDon18, komen verkrachtingen van mannen nou (vaak?) voor in het gevang?
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  woensdag 24 maart 2004 @ 11:10:11 #17
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_17933111
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 23:41 schreef HarigeKerel het volgende:
TheDon18, komen verkrachtingen van mannen nou (vaak?) voor in het gevang?
Nooit, de gelegenheid is er niet....
Er is continu toezicht... in films zie je nog wel eens dat de bewakers dan effe weggaan, maar in Nederland is dat niet mogelijk.... veel beter georganiseerd enzo..

je zou dan eigenlijk 3 personeelsleden om moeten kopen die juist op dat moment in dienst zijn... en dat kan al niet, omdat het rooster telkens anders wordt ingedeeld.

Daarbij komen de gedetineerden nooit te weten wat de achternaam is van het personeel...
Het is me ooit opgevallen dat er zelfs achternamen worden verzonnen...
Zo had je ergens 2 mensen werken die Marcel heten, waarvan er bij 1 de achternaam begon met een K. de ene keer hadden ze het weer over Marcel Koning, dan weer over Marcel Kauw, en zelfs over Marcel de Kooivechter...lol

Maar in Nederland zijn die mensen ook eigenlijk niet om te kopen, in tegenstelling tot sommige andere landen...

Maar dan nog: als er iets is wat je daar niet moet zijn, dan is het wel homoseksueel, want dan ben je simpelweg de pineut... die worden daar niet gewaardeerd... ze worden eigenlijk de pispaal van de groep... Als iemand al homoseksueel is, dan kan-ie dat maar beter verzwijgen daar...
pi_17933741
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 11:10 schreef TheDon18 het volgende:

[..]

-uitleg-
Vraag: Wat was de rede dat je er moest zitten? Of mogen we dat niet weten?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_17936701
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 23:16 schreef TheDon18 het volgende:
Dat roken is trouwens zo erg dat alle apparatuur met speciale stickers verzegeld wordt... als je dat stickertje eraf haalt, komt er FRAUDE op te staan, en dat krijg je niet meer goed terug...
Dit stukje snap ik niet echt
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
  woensdag 24 maart 2004 @ 14:39:03 #20
21157 sioux_
lost in space
pi_17937410
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 14:09 schreef Mister_Slide het volgende:

[..]

Dit stukje snap ik niet echt
als je met je batterijen kloot (kortsluiting) om te kunnen roken, moet je wel BIJ de batterijen (bv. in een afstandsbediening) komen. daarom zit er een sticker op het klepje. een soort verzegeling dus.

tenminste, zo begrijp ik het uit het verhaal van TheDon18
  woensdag 24 maart 2004 @ 18:49:29 #21
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_17943192
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 14:39 schreef sioux_ het volgende:

[..]

als je met je batterijen kloot (kortsluiting) om te kunnen roken, moet je wel BIJ de batterijen (bv. in een afstandsbediening) komen. daarom zit er een sticker op het klepje. een soort verzegeling dus.

tenminste, zo begrijp ik het uit het verhaal van TheDon18
Ja, klopt
pi_17943642
kinderfietssies hebben het niet makkelijk en terecht!
]
degene met het meeste poet inside hebben de macht dus meestalk drug baronnen!
maar in nederland zijn de veroordelden veel aleeen minder gezamelijk als in andere landen!
he buur!
pi_17943707
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 11:42 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
  woensdag 24 maart 2004 @ 20:06:25 #24
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_17944677
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 11:42 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Verschillende dingen, waar ik liever niet over vertel, maar 1 ervan is brandstichting bij mn school vroeger...
pi_17944810
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 20:06 schreef TheDon18 het volgende:

[..]

maar 1 ervan is brandstichting bij mn school vroeger...
moet je daarvoor de gevangenis in joh
* $ahikalar Üstünde Meydan Okur Bu Erler, Yakla$acak Dü$mana Mezar Olur Bu Yerler..
* Ölmekten Degil, Seni Yalniz Birakmaktan Korkarim Türkiyem..
* Istanbul Since 1453..
  woensdag 24 maart 2004 @ 20:20:34 #26
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_17945024
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 20:12 schreef 172pk het volgende:

[..]

Nah, ze wilden me vast gewoon een hak zetten
  woensdag 24 maart 2004 @ 20:22:30 #27
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_17945069
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 20:12 schreef 172pk het volgende:

[..]

Ja.
Staatsmongool.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  woensdag 24 maart 2004 @ 20:22:59 #28
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_17945081
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 20:20 schreef TheDon18 het volgende:

[..]

Nah, ze wilden me vast gewoon een hak zetten
Hoe hotellerig is het daar trouwens?
Is er teevee enzo?
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_17945323
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 20:22 schreef Piro het volgende:

[..]

Ja.
Staatsmongool.
je oma met haar houten poot is een staatsmongool
* $ahikalar Üstünde Meydan Okur Bu Erler, Yakla$acak Dü$mana Mezar Olur Bu Yerler..
* Istanbul Since 1453..
  woensdag 24 maart 2004 @ 20:46:01 #30
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_17945613
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 20:33 schreef 172pk het volgende:

[..]

je oma met haar houten poot is een staatsmongool
Hoe voelt dat nou, verstandelijk gehandicapt te zijn?
  woensdag 24 maart 2004 @ 20:51:20 #31
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_17945766
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 20:22 schreef Piro het volgende:

[..]

Hoe hotellerig is het daar trouwens?
Is er teevee enzo?
Nee, een hotel is het beslist niet...

In sommige gevangenissen is er TV, in anderen niet... maar als-ie er is, dan mag die meestal maar een uurtje per dag aan ofzo, daarna gaat de stroom er af...

Ik heb één gevangenis meegemaakt met TV overdag en zelfs met douche op cel, maar dat was nog de meest klote-tent van allemaal... ze lieten je er op je cel zitten tot je dreigde een fosiel te worden...

Maar weet je, het gaat hem eigenlijk ook niet zo om wat er aanwezig is aan materialen...
Kijk, stel: je wordt een half jaar opgesloten in je eigen huiskamer met al je eigen spullen erin en de rolluiken naar beneden...dan is dat nog klote, ondanks de spullen...

Daar valt nog aan toe te voegen dat je slechts één keer per week bezoek mag ontvangen van maximaal 3 personen...

[ Bericht 3% gewijzigd door TheDon18 op 24-03-2004 20:59:26 ]
pi_17946132
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 20:51 schreef TheDon18 het volgende:

[..]

In sommige gevangenissen is er TV, in anderen niet... maar als-ie er is, dan mag die meestal maar een uurtje per dag aan ofzo, daarna gaat de stroom er af...

Ik heb één gevangenis meegemaakt met TV overdag en zelfs met douche op cel, maar dat was nog de meest klote-tent van allemaal... ze lieten je er op je cel zitten tot je dreigde een fosiel te worden...

Maar weet je, het gaat hem eigenlijk ook niet zo om wat er aanwezig is aan materialen...
Kijk, stel: je wordt een half jaar opgesloten in je eigen huiskamer met al je eigen spullen erin en de rolluiken naar beneden...dan is dat nog klote, ondanks de spullen...

Daar valt nog aan toe te voegen dat je slechts één keer per week bezoek mag ontvangen van maximaal 3 personen...

Hoe oud ben je nu eigenlijk? 18?
  woensdag 24 maart 2004 @ 21:14:19 #33
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_17946231
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 21:08 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Hoe oud ben je nu eigenlijk? 18?
18 ja... 03-07-1985...
  woensdag 24 maart 2004 @ 21:19:17 #34
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_17946335
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 21:14 schreef TheDon18 het volgende:

[..]

18 ja... 03-07-1985...
Zo jong nog.
Jammer dat je dat hebt mee moeten maken, en ik vraag me af of je nou iets positiefs hebt meegekregen door die gevangenisstraf.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_17946338
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 21:14 schreef TheDon18 het volgende:

[..]

18 ja... 03-07-1985...

Moet je dan naar de gevangenis? Niet naar een jeugd iets ofzo?
pi_17946352
volgens mij heeft hij het over huisarrest door zijn ouders
* Istanbul Since 1453..
  woensdag 24 maart 2004 @ 21:32:38 #37
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_17946667
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 21:19 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Moet je dan naar de gevangenis? Niet naar een jeugd iets ofzo?
Ja, je hebt groepen voor jeugd, jong volwassenen -en volwassenen...

Je kunt strafrechtelijk vervolgd worden vanaf je twaalfde...
  woensdag 24 maart 2004 @ 21:34:39 #38
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_17946715
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 21:19 schreef 172pk het volgende:
volgens mij heeft hij het over huisarrest door zijn ouders
Vind een enge ziekte en kruip ermee in bed.
Kutnewbie.
  woensdag 24 maart 2004 @ 21:36:37 #39
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_17946768
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 20:51 schreef TheDon18 het volgende:

[..]

Dat ligt er helemaal aan wat je instelling is, ik heb geen moeite met gevangenschap zolang ik me maar bezig kan houden, als er de mogelijkheid is tot een bibliotheek (wat met ons rechtssysteem ongetwijfeld zo zal zijn) dan lees ik die helemaal leeg.
Tel daarbij op dat je een bed hebt om in te pitten en nog enigzins privacy hebt en het is zo slecht niet.
Als ik daarintegen in Bang Kwang zou vastzitten zou ik helemaal gestoord worden.
  woensdag 24 maart 2004 @ 21:39:16 #40
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_17946830
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 21:19 schreef mazaru het volgende:

[..]

Zo jong nog.
Jammer dat je dat hebt mee moeten maken, en ik vraag me af of je nou iets positiefs hebt meegekregen door die gevangenisstraf.
Veel positiefs leer je er niet hoor... meer dingen als ''hoe steel ik een auto'' of ''hoe breek in in zonder herrie te maken''... maarja, het is natuurlijk aan jezelf wat je met die info doet...

Wel ben ik bijvoorbeeld een stuk assertiever geworden, en ook qua fysieke zelfverdediging ben ik erop vooruit gegaan, best positief dus
  woensdag 24 maart 2004 @ 22:02:19 #41
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_17947470
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 21:39 schreef TheDon18 het volgende:

[..]

Veel positiefs leer je er niet hoor... meer dingen als ''hoe steel ik een auto'' of ''hoe breek in in zonder herrie te maken''... maarja, het is natuurlijk aan jezelf wat je met die info doet...

Wel ben ik bijvoorbeeld een stuk assertiever geworden, en ook qua fysieke zelfverdediging ben ik erop vooruit gegaan, best positief dus
Misschien positief in jou ogen, maar waarschijnlijk niet de bedoeling van de gevangenisstraf.
Ik vind gevangenisstraf zowiezo een straf die geen zin heeft, behalve dan dat je op hol geslagen mensen tijdelijk van de straat haalt.
Maar wat voor nut heeft dat als ze met dezelfde instelling weer vrij komen?

Wat ik uit jouw antwoord op maak, is dat je nu beter kunt vechten, beter kunt schelden, en wat trucjes hebt geleerd waardoor je de volgende keer minder snel zult worden gepakt.
Wat ik je niet heb horen zeggen, is dat je spijt hebt als haren op je hoofd dat je die domme dingen hebt gedaan.
Dus is die hele gevangenisstraf volgens mij gewoon weggegooid geld geweest.
Correct me if I'm wrong
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  woensdag 24 maart 2004 @ 22:30:58 #42
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_17948231
Boven aan staat gewoon de geen met het meeste respect. En de grootste macht buiten de gevangenis. Denk aan een grote drugs baron. Want als jij ruzzie maakt met zo iemand. En je hebt peg dan word je spontaan koud als je buiten komt.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  woensdag 24 maart 2004 @ 22:32:45 #43
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_17948267
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 22:02 schreef mazaru het volgende:

[..]

Misschien positief in jou ogen, maar waarschijnlijk niet de bedoeling van de gevangenisstraf.
Ik vind gevangenisstraf zowiezo een straf die geen zin heeft, behalve dan dat je op hol geslagen mensen tijdelijk van de straat haalt.

Wat ik uit jouw antwoord op maak, is dat je nu beter kunt vechten, beter kunt schelden, en wat trucjes hebt geleerd waardoor je de volgende keer minder snel zult worden gepakt.
Wat ik je niet heb horen zeggen, is dat je spijt hebt als haren op je hoofd dat je die domme dingen hebt gedaan.
Correct me if I'm wrong
Nee, dat begrijp je effe verkeerd, met assertief bedoel ik gewoon op een normale manier, niet agressief ofzo... ik ben sowieso niet iemand met een grof taalgebruik...

en die zelfverdediging is altijd handig als je het ooit nodig hebt... overigens heb ik nog nooit gevochten, dat is simpelweg nooit nodig geweest... nooit meegemaakt dat iemand met een honkbalknuppel uit het struikgewas kwam springen tenminste

Schuldgevoel dat is een ander verhaal... ik weet enkel wat goed of slecht is omdat ik het ooit heb gehoord, maar ik krijg geen last van mn geweten als ik regels aan mn laars lap...
niet-geïntegreerde gewetensfunctie dus...
  woensdag 24 maart 2004 @ 22:40:34 #44
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_17948447
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 21:36 schreef Piro het volgende:
Als ik daarintegen in Bang Kwang zou vastzitten zou ik helemaal gestoord worden.
Zijn inderdaad twee verschillende werelden..

Maar toch denk ik niet dat je nu kan zeggen hoe jouw instelling is zou je in een Nederlandse gevangenis terecht komen.
De psychologische omstandigheden moet je niet onderschatten... ook die voor je naasten niet...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 24 maart 2004 @ 22:42:56 #45
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_17948497
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 22:32 schreef TheDon18 het volgende:
Schuldgevoel dat is een ander verhaal... ik weet enkel wat goed of slecht is omdat ik het ooit heb gehoord, maar ik krijg geen last van mn geweten als ik regels aan mn laars lap...
niet-geïntegreerde gewetensfunctie dus...
Wordt je gewetensfunctie nog gereintegreerd, door therapie oid?
Zal toch wel?
Zet dat zoden aan de dijk?
pi_17948518
Er stond onlangs een mooi artikel in de ID-T magazine over die Ramond K. Die kerel heeft in de VS vastgezeten. Moet je dat maar eens opzoeken, hoe het er daar aan toe gaat. Dat is wel even andere koek.
  woensdag 24 maart 2004 @ 22:44:16 #47
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_17948532
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 21:36 schreef Piro het volgende:

[..]

Dat ligt er helemaal aan wat je instelling is, ik heb geen moeite met gevangenschap zolang ik me maar bezig kan houden, als er de mogelijkheid is tot een bibliotheek (wat met ons rechtssysteem ongetwijfeld zo zal zijn) dan lees ik die helemaal leeg.
Tel daarbij op dat je een bed hebt om in te pitten en nog enigzins privacy hebt en het is zo slecht niet.
Daar moet ik je wel deels gelijk in geven... zelfs de grootste straat-criminelen gaan daar lezen..
Maar er zit wel een beperking aan het aantal boeken dat je mag lenen, en je mag ook beslist niet zomaar slapen waneer het je uitkomt...

Maar die vrijheid ga je toch erg missen hoor, al is het inderdaad een stuk beter als in Bang Kwang
  woensdag 24 maart 2004 @ 22:47:37 #48
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_17948618
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 20:22 schreef TheDon18 het volgende:

Als je meer vragen hebt dan hoor ik het wel
Wat mag je meenemen aan persoonlijke spullen is daar een limiet aan?
Begrijp dat communicatiemiddelen uitgesloten zijn maar hoe staan ze tegenover laptops en dergelijke.
Hoeveel stopcontacten heb je en hoe zit het met verbruik.
Ben nou niet echt een sociaal persoon kan je je afzijdig houden of is het beter om te intergreren.
Sport verplicht of op vrijwillige basis.
Hoe zit het met werk niet zozeer als verdienste maar meer als afleiding hoorde dat het erg tegenvalt tegenwoordig om geschikt werk voor gevangenissen te vinden.
Klaar?
Ik niet!
  woensdag 24 maart 2004 @ 22:50:45 #49
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_17948670
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 22:42 schreef Copycat het volgende:

[..]

Wordt je gewetensfunctie nog gereintegreerd, door therapie oid?
Zal toch wel?
Zet dat zoden aan de dijk?
Nee... de laatste keer ben ik direct na de observatie-periode naar huis gestuurd, omdat ik de meest gezonde patiënt was die ze hadden meegemaakt, er er simpelweg niets was waarvoor een opname nodig was...

Volgende week ga ik nog een keer terug, maar dan om mn spullen op te halen die ik daar had laten slingeren bij mijn vertrek...
  woensdag 24 maart 2004 @ 22:55:04 #50
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_17948785
Je hoeft ook niet vanuit reclassering of van de rechtbank na je detentie met een therapeut te gaan praten?
Gemiste kans, lijkt me.
Moest mijn ex namelijk wel, maar die was blijkbaar te oud om te leren .
  woensdag 24 maart 2004 @ 22:55:36 #51
72528 Hephaistos
Oempaloempa's Unite!
pi_17948799
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 22:02 schreef mazaru het volgende:

[..]

Correct me if I'm wrong
Tja, de gevangenis wordt niet voor niets de Hogeschool der Criminaliteit genoemd...
If men define things as real, they are real in their consequences
  woensdag 24 maart 2004 @ 22:56:12 #52
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_17948817
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 22:40 schreef Copycat het volgende:

[..]

Zijn inderdaad twee verschillende werelden..

Maar toch denk ik niet dat je nu kan zeggen hoe jouw instelling is zou je in een Nederlandse gevangenis terecht komen.
De psychologische omstandigheden moet je niet onderschatten... ook die voor je naasten niet...
Wat een wijze woorden, ik zou bijna zeggen dat je zo iemand kent...
  woensdag 24 maart 2004 @ 22:59:10 #53
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_17948886
Zeven maanden lang, elke maandag van 15.05 tot 16.05 in de bezoekruimte van De Geerhorst in Sittard.
Elke dag, behalve woensdag, vijf a tien minuten telefoneren.
En 'buiten' met de shit zitten.
Dat was niet fijn...
  woensdag 24 maart 2004 @ 22:59:52 #54
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_17948906
had/heb je een vriendin dan TheDon18?
ik ag er wel van it maar je weet het nooit natuurlijk.
is het nu zo dat je stoer word gevonden onder de meiden of word je meer links gelaten?
Ik weet het, inde film is het altijd erg goed om meiden te krijgen maar of het echt zo is...
  woensdag 24 maart 2004 @ 23:03:52 #55
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_17949028
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 22:55 schreef Copycat het volgende:
Je hoeft ook niet vanuit reclassering of van de rechtbank na je detentie met een therapeut te gaan praten?
Gemiste kans, lijkt me.
Moest mijn ex namelijk wel, maar die was blijkbaar te oud om te leren .
Jawel, dat moest... maar uit die diagnose kwam dus dat opname geen enkele zin had...

Ik heb trouwens wel eerder voor langere tijd in zo'n instelling gezeten, voor een jaar... dat was een open instelling, en ik was de enige delinquent daar... gezellige en leuke tijd was dat... aardige jongeren, etc... daar heb ik nu nog contact mee...

maar daar liep het toen mis, en toen kwam ik weer in de gevangenis... half jaar gezeten, en toen alsnog vrijgesproken...

[ Bericht 0% gewijzigd door TheDon18 op 24-03-2004 23:10:10 ]
  woensdag 24 maart 2004 @ 23:07:02 #56
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_17949095
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 22:59 schreef speedfreakssj het volgende:
had/heb je een vriendin dan TheDon18?
ik ag er wel van it maar je weet het nooit natuurlijk.
is het nu zo dat je stoer word gevonden onder de meiden of word je meer links gelaten?
Ik weet het, inde film is het altijd erg goed om meiden te krijgen maar of het echt zo is...
Ik weet het niet, ik heb geen vriendin.... maar met de contacten die ik wel heb praat ik doorgaans over alledaagse dingen i.p.v over strafbare feiten
  woensdag 24 maart 2004 @ 23:10:05 #57
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_17949152
Opname is misschien ook wel rigoreus, maar een paar uur per week lijkt het me toch niet verkeerd om je geweten proberen te reintegreren. Vind het raar dat zelfs dat niet gebeurt.
pi_17949214
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 23:07 schreef TheDon18 het volgende:

[..]

Ik weet het niet, ik heb geen vriendin.... maar met de contacten die ik wel heb praat ik doorgaans over alledaagse dingen i.p.v over strafbare feiten
Respect voor jou man! Je deelt dit even allemaal met ons en ik/wij steken er veel van op. Dat het toch niet zo'n lolletje is in de Nederladnse gevangenis.
  woensdag 24 maart 2004 @ 23:21:53 #59
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_17949384
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 23:10 schreef Copycat het volgende:
Opname is misschien ook wel rigoreus, maar een paar uur per week lijkt het me toch niet verkeerd om je geweten proberen te reintegreren. Vind het raar dat zelfs dat niet gebeurt.
Geloof me, ik heb zo veel psychiaters en psychologen gezien dat ik niet eens meer zou weten hoe veel het er nou eigenlijk waren... maar sommige dingen zijn gewoon niet aan te leren...
  woensdag 24 maart 2004 @ 23:24:12 #60
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_17949435
Nee, blijkbaar heb je gelijk.
Maar je hebt je leven nu weer aardig op poten, mag ik aannemen?
Succes in ieder geval!
And let's be careful out there
pi_17949437
Interessant topic dit, heb in een ander topic ook al eens wat bevindingen van TheDon18 gelezen. Wel goed van je dat je er zo over kan praten!

[ Bericht 0% gewijzigd door DJ_Fritz op 24-03-2004 23:37:19 (typfoutje he) ]
[url="http://www.fritz-events.nl/[/url]
  woensdag 24 maart 2004 @ 23:29:50 #62
63036 Mons
Opgezwolle de Volle
pi_17949566
tvp: zulke dingen zouden meer gelezen moeten worden gewoon voorlichitng op fok!
"Even langs de kapper, hij pakt de tondeuze, shit is simpel plus gewoon goedkoopste keuze"
  woensdag 24 maart 2004 @ 23:35:23 #63
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_17949676
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 23:12 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Respect voor jou man! Je deelt dit even allemaal met ons en ik/wij steken er veel van op. Dat het toch niet zo'n lolletje is in de Nederladnse gevangenis.
Thanx
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 23:24 schreef Copycat het volgende:
Nee, blijkbaar heb je gelijk.
Maar je hebt je leven nu weer aardig op poten, mag ik aannemen?
Succes in ieder geval!
And let's be careful out there
Ja, alles in orde hoor...
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 23:24 schreef DJ_Fritz het volgende:
Interessant topic dit, heb in een ander topic ook al eens wat bevindingen van TheDon18 gelezen. Wel goed van je dat je er zo over kan praten!
Een tijdje terug had ik er al iets over verteld ja... goed geheugen
enne, bedankt voor het compliment

[ Bericht 0% gewijzigd door TheDon18 op 24-03-2004 23:40:20 (typfoutje he :P) ]
pi_17949774
Wellicht ook interessant dan:
Wie op Fok heeft er wel eens gezeten?
[url="http://www.fritz-events.nl/[/url]
  donderdag 25 maart 2004 @ 09:54:11 #65
21157 sioux_
lost in space
pi_17953327
TheDon18, misschien een beetje een afgezaagde vraag en ik weet niet of je er over wil praten, maar waar heb je eigenlijk voor gezeten?

In ieder geval thnx voor je openhartigheid tot nu toe. Interessant topic.
  donderdag 25 maart 2004 @ 10:14:43 #66
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_17953705
Die parketbussen die van gevangenissen naar de rechtbank rijden zijn ook overigens ook alles behalve comfortabel.... je kunt het nog het beste vergelijken met een gesloten cabine van een kabelbaan... als die bus rijdt hoor je continu alles piepen en kraken...

En die bankjes die erin zitten zijn gemaakt van hard plastic, en die hele bus veert niet echt mee, dus geloof me: als je ergens een hekel krijgt aan vluchtheuvels dan is het wel in zo'n bus...
Telkens als-ie over een vluchtheuvel gaat, dan kom je van je stoel omhoog, en vervolgens kom je dan weer op die harde zitting neer.... best pijnlijke reisjes zijn dat...

Als zo'n bus ergens een bocht maakt, dan moet je je met je hele gewicht schrap zetten, want je hebt nergens houvast, en aangezien alles van plastic is glijd je van de ene naar de andere kant als je niet uitkijkt...

Als iemand daar een sigaret opsteekt, dan staat gelijk die hele ruimte vol rook, en dan ga je vanzelf wel hoesten...

Daarbij denken veel mensen dat die bus rechtstreeks iemand naar de rechtbank brengt, maar zo'n bus rijdt eerst langs een stel andere gevangenissen...

Het is dan ook niet zeldzaam dat iemand om half 8 's ochtends wordt opgehaald, en om 10 uur 's avonds pas terug is, voor een tussentijds uitspraakje van pakweg 10 minuten...

Die wachtkamers bij de rechtbank zijn ook niet alles... zo ongezellig dat je op de betonnen bank probeert te slapen.... mijn advocaat zei wel eens ''die honden-hokken'' als-ie daarover sprak, en hij zit er niet eens zo heel ver naast...

Aanvankelijk rees mij enige twijfel over de veiligheid van zo'n gerechts-gebouw... je zag er wel mensen (ongewapend) maar niet extreem veel ofzo..
Daar moest ik later op terug komen... op een keer zat ik met een medegedetineerde in zo'n bus, en voor ons -in een andere cabine- zat een ware Schwarznegger van een jaar of 35...

In het begin was er niets aan de hand, tot mijn medegedetineerde (een zichtbaar verstandelijk gehandicapte) wat geintjes uit ging halen met die gorilla (tegen het raam tikken enzo).
Daarop ging die gorilla zo uit zn dak dat ik dacht dat-ie elk moment met zijn vuisten door het centimeters dikke veiligheidsglas ging slaan... ook verbaal ging-ie zo tekeer dat de spetters speeksel tegen het raam vlogen...

Eenmaal tot bedaren gekomen gaf meneer king-kong te kennen dat-ie mijn medegedetineerde bij de rechtbank zou gaan omleggen.... de precieze strekking laat ik maar achterwege, want die hoort niet echt op FOK! thuis...

Bij de rechtbank aangekomen begon de parket-wachter -alsof er niets aan de hand was- met het openen van de deur van de gorilla, en daarna opende hij de deur van mij en het potentiële slachtoffer... op het volgende moment was ik even verbaast over de snelle reactie van de parketwachters... meneer king-kong wilde net de aanval inzetten, toen ie werd vastgegrepen door de twee parket-wachters, en echt seconden daarna kwamen er veeeeeellllll parket-wachters aangerent.... ik had nooit verwacht dat daar nog zo veel mensen werkzaam waren, en ik weet nog steeds niet hoe ze precies wisten dat er hulp nodig was...
Maar goed, uiteindelijk is tarzan door ruim 6 man tegen de grond gewerkt...

Helaas dreeg het aan het einde van die dag -bij de terugkeer naar het huis van bewaring- de veiligheid alsnog verloren te gaan, toen mijn medegedetineerde en ik Tarzan gewoon op de gang tegenkwamen... kennelijk had men daar geen rekening meer mee gehouden...

Maar tarzan was blijkbaar weer helemaal de oude, want hij aanvaarde zowaar het excuus van mn medegedetineerde...

Overigens neem ik aan dat die terminator er niet zat voor een winkeldiefstalletje... hij kreeg een gevangenisstraf opgelegd van 12 jaar.

Zelf mocht ik na deze zitting naar huis... geschorst

[ Bericht 0% gewijzigd door TheDon18 op 25-03-2004 10:20:39 ]
  donderdag 25 maart 2004 @ 10:17:08 #67
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_17953751
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 09:54 schreef sioux_ het volgende:
TheDon18, misschien een beetje een afgezaagde vraag en ik weet niet of je er over wil praten, maar waar heb je eigenlijk voor gezeten?

In ieder geval thnx voor je openhartigheid tot nu toe. Interessant topic.
Zie halverwege pagina 1 van dit topic
pi_17953945
Werd er ook nog drugs verhandeld, of andere waren in de bak?
En hoeveel heb je zelf verhandeld?

En heb je misschien ook een taart gekregen met een zaagje erin?
pi_17953958
PS. Stond er bij jou ook een zakje zout met de sleutels van jouw handboeien erin, vlakbij??
  donderdag 25 maart 2004 @ 11:05:38 #70
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_17954731
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 10:27 schreef _-Xanti-_ het volgende:
Werd er ook nog drugs verhandeld, of andere waren in de bak?
En hoeveel heb je zelf verhandeld?

En heb je misschien ook een taart gekregen met een zaagje erin?
Er worden wel drugs gebruikt en verhandeld ja... al worden er dagelijks steekproefsgewijs urine-onderzoeken afgenomen bij een aantal personen, en regelmatig cellen doorzocht, dus de kans dat je gepakt wordt is erg groot...

Verder wordt alles wat binnenkomt gecontroleerd op drugs e.d
Na het bezoek wordt je altijd gevisiteerd...

Dat wil dus zeggen dat je je moet uitkleden... ze controleren dan je mond, neus, oren, handen, voeten.... en je moet kniebuigingen maken... als er iets in je kont zit verstopt dan komt dat er op die manier uitvallen....lol

maar toch slagen mensen erin dingen binnen te smokkelen... bijvoorbeeld door een condoom met drugs door te slikken in de bezoek-tijd...

Verder is shag een betaalmiddel, maar dat kun je gewoon in de gevangenis zelf bestellen.... alleen is het moeilijk om dingen van de bestellijst te verhandelen want ook dat wordt scherp in de gaten gehouden, al komt dat nog het meeste voor... contant geld mag je er niet hebben...

Ik zelf heb daar nooit drugs verkocht, en ik gebruik zelf ook geen drugs.... overigens rook ik ook niet
  donderdag 25 maart 2004 @ 11:11:10 #71
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_17954862
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 10:28 schreef _-Xanti-_ het volgende:
PS. Stond er bij jou ook een zakje zout met de sleutels van jouw handboeien erin, vlakbij??
Nee, maar ik denk dat het nog niet eens zo heel lastig is om zo'n sleuteltje naar binnen te krijgen...
Volgens mij is dat een standaard-sleuteltje voor vrijwel alle politie-handboeien...

Ik heb ooit meegemaakt dat oom agent m'n handboeien niet meer open kreeg.... dat sleuteltje bleef maar ronddraaien in dat sleutelgat, maar er gebeurde verder niks...
toen hebben verschillende collega-agenten zitten morrelen met hun eigen sleuteltje, en op een gegeven moment gingen ze wel open...
  donderdag 25 maart 2004 @ 11:56:12 #72
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_17955930
gaar zeg, zeker niet nagekeken net als die pistolen van ze.

doen ook niks anders dan problemen geven
  donderdag 25 maart 2004 @ 22:07:57 #73
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_17970359
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 11:56 schreef speedfreakssj het volgende:
gaar zeg, zeker niet nagekeken net als die pistolen van ze.

doen ook niks anders dan problemen geven
En dan die pepperspray, waarbij in 30% van de gevallen mis wordt geschoten of agenten hun collega's raken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')