Het blijft echt moeilijk voor jou om iets fatsoenlijks te posten he...quote:Op dinsdag 23 maart 2004 17:52 schreef _-Xanti-_ het volgende:
Ik ben dus net vrijgelaten vandaag, heb 2 dagen vast gezeten. Maar pikorde was overduidelijk: ik stond bovenaan de orde, alleen had de sleutels niet, anders stond ik ook boven de staf.
De top.. volgens mij zijn dat de grote bankovervallers enzo, goed georganiseerde zooi. Mensen die anderen iets aan hebben gedaan, al helemaal kinderen idd, staan laag.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 17:48 schreef Foo_niks het volgende:
Weet dat kinderverkrachters laag staan maar hoe gaat het dan naar de top?
Hm, interessant. Viel ook wel zo'n beetje te verwachten, eigenlijk.quote:Op dinsdag 23 maart 2004 20:22 schreef TheDon18 het volgende:
- uitleg -
Nooit, de gelegenheid is er niet....quote:Op dinsdag 23 maart 2004 23:41 schreef HarigeKerel het volgende:
TheDon18, komen verkrachtingen van mannen nou (vaak?) voor in het gevang?
Vraag: Wat was de rede dat je er moest zitten? Of mogen we dat niet weten?quote:Op woensdag 24 maart 2004 11:10 schreef TheDon18 het volgende:
[..]
-uitleg-
Dit stukje snap ik niet echtquote:Op dinsdag 23 maart 2004 23:16 schreef TheDon18 het volgende:
Dat roken is trouwens zo erg dat alle apparatuur met speciale stickers verzegeld wordt... als je dat stickertje eraf haalt, komt er FRAUDE op te staan, en dat krijg je niet meer goed terug...
als je met je batterijen kloot (kortsluiting) om te kunnen roken, moet je wel BIJ de batterijen (bv. in een afstandsbediening) komen. daarom zit er een sticker op het klepje. een soort verzegeling dus.quote:Op woensdag 24 maart 2004 14:09 schreef Mister_Slide het volgende:
[..]
Dit stukje snap ik niet echt
Ja, kloptquote:Op woensdag 24 maart 2004 14:39 schreef sioux_ het volgende:
[..]
als je met je batterijen kloot (kortsluiting) om te kunnen roken, moet je wel BIJ de batterijen (bv. in een afstandsbediening) komen. daarom zit er een sticker op het klepje. een soort verzegeling dus.
tenminste, zo begrijp ik het uit het verhaal van TheDon18
quote:Op woensdag 24 maart 2004 11:42 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Vraag: Wat was de rede dat je er moest zitten? Of mogen we dat niet weten?
Verschillende dingen, waar ik liever niet over vertel, maar 1 ervan is brandstichting bij mn school vroeger...quote:Op woensdag 24 maart 2004 11:42 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Vraag: Wat was de rede dat je er moest zitten? Of mogen we dat niet weten?
moet je daarvoor de gevangenis in johquote:Op woensdag 24 maart 2004 20:06 schreef TheDon18 het volgende:
[..]
maar 1 ervan is brandstichting bij mn school vroeger...
Nah, ze wilden me vast gewoon een hak zettenquote:Op woensdag 24 maart 2004 20:12 schreef 172pk het volgende:
[..]
moet je daarvoor de gevangenis in joh
Ja.quote:Op woensdag 24 maart 2004 20:12 schreef 172pk het volgende:
[..]
moet je daarvoor de gevangenis in joh
Hoe hotellerig is het daar trouwens?quote:Op woensdag 24 maart 2004 20:20 schreef TheDon18 het volgende:
[..]
Nah, ze wilden me vast gewoon een hak zetten
je oma met haar houten poot is een staatsmongoolquote:Op woensdag 24 maart 2004 20:22 schreef Piro het volgende:
[..]
Ja.
Staatsmongool.
Hoe voelt dat nou, verstandelijk gehandicapt te zijn?quote:Op woensdag 24 maart 2004 20:33 schreef 172pk het volgende:
[..]
je oma met haar houten poot is een staatsmongool
Nee, een hotel is het beslist niet...quote:Op woensdag 24 maart 2004 20:22 schreef Piro het volgende:
[..]
Hoe hotellerig is het daar trouwens?
Is er teevee enzo?
quote:Op woensdag 24 maart 2004 20:51 schreef TheDon18 het volgende:
[..]
Nee, een hotel is het beslist niet...
In sommige gevangenissen is er TV, in anderen niet... maar als-ie er is, dan mag die meestal maar een uurtje per dag aan ofzo, daarna gaat de stroom er af...
Ik heb één gevangenis meegemaakt met TV overdag en zelfs met douche op cel, maar dat was nog de meest klote-tent van allemaal... ze lieten je er op je cel zitten tot je dreigde een fosiel te worden...
Maar weet je, het gaat hem eigenlijk ook niet zo om wat er aanwezig is aan materialen...
Kijk, stel: je wordt een half jaar opgesloten in je eigen huiskamer met al je eigen spullen erin en de rolluiken naar beneden...dan is dat nog klote, ondanks de spullen...
Daar valt nog aan toe te voegen dat je slechts één keer per week bezoek mag ontvangen van maximaal 3 personen...
18 ja... 03-07-1985...quote:Op woensdag 24 maart 2004 21:08 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Hoe oud ben je nu eigenlijk? 18?
Zo jong nog.quote:Op woensdag 24 maart 2004 21:14 schreef TheDon18 het volgende:
[..]
18 ja... 03-07-1985...
quote:Op woensdag 24 maart 2004 21:14 schreef TheDon18 het volgende:
[..]
18 ja... 03-07-1985...
Ja, je hebt groepen voor jeugd, jong volwassenen -en volwassenen...quote:Op woensdag 24 maart 2004 21:19 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Moet je dan naar de gevangenis? Niet naar een jeugd iets ofzo?
Vind een enge ziekte en kruip ermee in bed.quote:Op woensdag 24 maart 2004 21:19 schreef 172pk het volgende:
volgens mij heeft hij het over huisarrest door zijn ouders
Dat ligt er helemaal aan wat je instelling is, ik heb geen moeite met gevangenschap zolang ik me maar bezig kan houden, als er de mogelijkheid is tot een bibliotheek (wat met ons rechtssysteem ongetwijfeld zo zal zijn) dan lees ik die helemaal leeg.quote:Op woensdag 24 maart 2004 20:51 schreef TheDon18 het volgende:
[..]
Nee, een hotel is het beslist niet...
In sommige gevangenissen is er TV, in anderen niet... maar als-ie er is, dan mag die meestal maar een uurtje per dag aan ofzo, daarna gaat de stroom er af...
Ik heb één gevangenis meegemaakt met TV overdag en zelfs met douche op cel, maar dat was nog de meest klote-tent van allemaal... ze lieten je er op je cel zitten tot je dreigde een fosiel te worden...
Maar weet je, het gaat hem eigenlijk ook niet zo om wat er aanwezig is aan materialen...
Kijk, stel: je wordt een half jaar opgesloten in je eigen huiskamer met al je eigen spullen erin en de rolluiken naar beneden...dan is dat nog klote, ondanks de spullen...
Daar valt nog aan toe te voegen dat je slechts één keer per week bezoek mag ontvangen van maximaal 3 personen...
Veel positiefs leer je er niet hoor... meer dingen als ''hoe steel ik een auto'' of ''hoe breek in in zonder herrie te maken''... maarja, het is natuurlijk aan jezelf wat je met die info doet...quote:Op woensdag 24 maart 2004 21:19 schreef mazaru het volgende:
[..]
Zo jong nog.
Jammer dat je dat hebt mee moeten maken, en ik vraag me af of je nou iets positiefs hebt meegekregen door die gevangenisstraf.
Misschien positief in jou ogen, maar waarschijnlijk niet de bedoeling van de gevangenisstraf.quote:Op woensdag 24 maart 2004 21:39 schreef TheDon18 het volgende:
[..]
Veel positiefs leer je er niet hoor... meer dingen als ''hoe steel ik een auto'' of ''hoe breek in in zonder herrie te maken''... maarja, het is natuurlijk aan jezelf wat je met die info doet...
Wel ben ik bijvoorbeeld een stuk assertiever geworden, en ook qua fysieke zelfverdediging ben ik erop vooruit gegaan, best positief dus![]()
Nee, dat begrijp je effe verkeerd, met assertief bedoel ik gewoon op een normale manier, niet agressief ofzo... ik ben sowieso niet iemand met een grof taalgebruik...quote:Op woensdag 24 maart 2004 22:02 schreef mazaru het volgende:
[..]
Misschien positief in jou ogen, maar waarschijnlijk niet de bedoeling van de gevangenisstraf.
Ik vind gevangenisstraf zowiezo een straf die geen zin heeft, behalve dan dat je op hol geslagen mensen tijdelijk van de straat haalt.
Maar wat voor nut heeft dat als ze met dezelfde instelling weer vrij komen?
Wat ik uit jouw antwoord op maak, is dat je nu beter kunt vechten, beter kunt schelden, en wat trucjes hebt geleerd waardoor je de volgende keer minder snel zult worden gepakt.
Wat ik je niet heb horen zeggen, is dat je spijt hebt als haren op je hoofd dat je die domme dingen hebt gedaan.
Dus is die hele gevangenisstraf volgens mij gewoon weggegooid geld geweest.
Correct me if I'm wrong![]()
Zijn inderdaad twee verschillende werelden..quote:Op woensdag 24 maart 2004 21:36 schreef Piro het volgende:
Als ik daarintegen in Bang Kwang zou vastzitten zou ik helemaal gestoord worden.
Wordt je gewetensfunctie nog gereintegreerd, door therapie oid?quote:Op woensdag 24 maart 2004 22:32 schreef TheDon18 het volgende:
Schuldgevoel dat is een ander verhaal... ik weet enkel wat goed of slecht is omdat ik het ooit heb gehoord, maar ik krijg geen last van mn geweten als ik regels aan mn laars lap...
niet-geïntegreerde gewetensfunctie dus...
Daar moet ik je wel deels gelijk in geven... zelfs de grootste straat-criminelen gaan daar lezen..quote:Op woensdag 24 maart 2004 21:36 schreef Piro het volgende:
[..]
Dat ligt er helemaal aan wat je instelling is, ik heb geen moeite met gevangenschap zolang ik me maar bezig kan houden, als er de mogelijkheid is tot een bibliotheek (wat met ons rechtssysteem ongetwijfeld zo zal zijn) dan lees ik die helemaal leeg.
Tel daarbij op dat je een bed hebt om in te pitten en nog enigzins privacy hebt en het is zo slecht niet.
Als ik daarintegen in Bang Kwang zou vastzitten zou ik helemaal gestoord worden.
Wat mag je meenemen aan persoonlijke spullen is daar een limiet aan?quote:Op dinsdag 23 maart 2004 20:22 schreef TheDon18 het volgende:
Als je meer vragen hebt dan hoor ik het wel![]()
Nee... de laatste keer ben ik direct na de observatie-periode naar huis gestuurd, omdat ik de meest gezonde patiënt was die ze hadden meegemaakt, er er simpelweg niets was waarvoor een opname nodig was...quote:Op woensdag 24 maart 2004 22:42 schreef Copycat het volgende:
[..]
Wordt je gewetensfunctie nog gereintegreerd, door therapie oid?
Zal toch wel?
Zet dat zoden aan de dijk?
Tja, de gevangenis wordt niet voor niets de Hogeschool der Criminaliteit genoemd...quote:Op woensdag 24 maart 2004 22:02 schreef mazaru het volgende:
[..]
Misschien positief in jou ogen, maar waarschijnlijk niet de bedoeling van de gevangenisstraf.
Ik vind gevangenisstraf zowiezo een straf die geen zin heeft, behalve dan dat je op hol geslagen mensen tijdelijk van de straat haalt.
Maar wat voor nut heeft dat als ze met dezelfde instelling weer vrij komen?
Wat ik uit jouw antwoord op maak, is dat je nu beter kunt vechten, beter kunt schelden, en wat trucjes hebt geleerd waardoor je de volgende keer minder snel zult worden gepakt.
Wat ik je niet heb horen zeggen, is dat je spijt hebt als haren op je hoofd dat je die domme dingen hebt gedaan.
Dus is die hele gevangenisstraf volgens mij gewoon weggegooid geld geweest.
Correct me if I'm wrong![]()
Wat een wijze woorden, ik zou bijna zeggen dat je zo iemand kent...quote:Op woensdag 24 maart 2004 22:40 schreef Copycat het volgende:
[..]
Zijn inderdaad twee verschillende werelden..
Maar toch denk ik niet dat je nu kan zeggen hoe jouw instelling is zou je in een Nederlandse gevangenis terecht komen.
De psychologische omstandigheden moet je niet onderschatten... ook die voor je naasten niet...
Jawel, dat moest... maar uit die diagnose kwam dus dat opname geen enkele zin had...quote:Op woensdag 24 maart 2004 22:55 schreef Copycat het volgende:
Je hoeft ook niet vanuit reclassering of van de rechtbank na je detentie met een therapeut te gaan praten?
Gemiste kans, lijkt me.
Moest mijn ex namelijk wel, maar die was blijkbaar te oud om te leren.
Ik weet het niet, ik heb geen vriendin.... maar met de contacten die ik wel heb praat ik doorgaans over alledaagse dingen i.p.v over strafbare feitenquote:Op woensdag 24 maart 2004 22:59 schreef speedfreakssj het volgende:
had/heb je een vriendin dan TheDon18?
ik ag er wel van it maar je weet het nooit natuurlijk.
is het nu zo dat je stoer word gevonden onder de meiden of word je meer links gelaten?
Ik weet het, inde film is het altijd erg goed om meiden te krijgen maar of het echt zo is...
Respect voor jou man! Je deelt dit even allemaal met ons en ik/wij steken er veel van op. Dat het toch niet zo'n lolletje is in de Nederladnse gevangenis.quote:Op woensdag 24 maart 2004 23:07 schreef TheDon18 het volgende:
[..]
Ik weet het niet, ik heb geen vriendin.... maar met de contacten die ik wel heb praat ik doorgaans over alledaagse dingen i.p.v over strafbare feiten
Geloof me, ik heb zo veel psychiaters en psychologen gezien dat ik niet eens meer zou weten hoe veel het er nou eigenlijk waren... maar sommige dingen zijn gewoon niet aan te leren...quote:Op woensdag 24 maart 2004 23:10 schreef Copycat het volgende:
Opname is misschien ook wel rigoreus, maar een paar uur per week lijkt het me toch niet verkeerd om je geweten proberen te reintegreren. Vind het raar dat zelfs dat niet gebeurt.
Thanxquote:Op woensdag 24 maart 2004 23:12 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
Respect voor jou man! Je deelt dit even allemaal met ons en ik/wij steken er veel van op. Dat het toch niet zo'n lolletje is in de Nederladnse gevangenis.![]()
Ja, alles in orde hoor...quote:Op woensdag 24 maart 2004 23:24 schreef Copycat het volgende:
Nee, blijkbaar heb je gelijk.
Maar je hebt je leven nu weer aardig op poten, mag ik aannemen?
Succes in ieder geval!
And let's be careful out there![]()
Een tijdje terug had ik er al iets over verteld ja... goed geheugenquote:Op woensdag 24 maart 2004 23:24 schreef DJ_Fritz het volgende:
Interessant topic dit, heb in een ander topic ook al eens wat bevindingen van TheDon18 gelezen. Wel goed van je dat je er zo over kan praten!
Zie halverwege pagina 1 van dit topicquote:Op donderdag 25 maart 2004 09:54 schreef sioux_ het volgende:
TheDon18, misschien een beetje een afgezaagde vraag en ik weet niet of je er over wil praten, maar waar heb je eigenlijk voor gezeten?
In ieder geval thnx voor je openhartigheid tot nu toe. Interessant topic.
Er worden wel drugs gebruikt en verhandeld ja... al worden er dagelijks steekproefsgewijs urine-onderzoeken afgenomen bij een aantal personen, en regelmatig cellen doorzocht, dus de kans dat je gepakt wordt is erg groot...quote:Op donderdag 25 maart 2004 10:27 schreef _-Xanti-_ het volgende:
Werd er ook nog drugs verhandeld, of andere waren in de bak?
En hoeveel heb je zelf verhandeld?
En heb je misschien ook een taart gekregen met een zaagje erin?
Nee, maar ik denk dat het nog niet eens zo heel lastig is om zo'n sleuteltje naar binnen te krijgen...quote:Op donderdag 25 maart 2004 10:28 schreef _-Xanti-_ het volgende:
PS. Stond er bij jou ook een zakje zout met de sleutels van jouw handboeien erin, vlakbij??
En dan die pepperspray, waarbij in 30% van de gevallen mis wordt geschoten of agenten hun collega's rakenquote:Op donderdag 25 maart 2004 11:56 schreef speedfreakssj het volgende:
gaar zeg, zeker niet nagekeken net als die pistolen van ze.
doen ook niks anders dan problemen geven
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |