abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 januari 2007 @ 22:54:31 #201
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_45808982
Ik ben in November en December 4 weken geweest voor de 3e keer , Florida blijft mijn favorite vakantie bestemming
Ik ben inmiddels overleden
pi_45809745
quote:
Op zondag 28 januari 2007 14:59 schreef Fannetje het volgende:
Ik ga in mei twee weken naar Florida, maar dan wel specifiek naar Orlando. Het doel van de vakantie is dus ook het bezoeken van alle Disney parken, Seaworld en de beide Universal Studios parken.
He Fannetje, ik heb in het Orlando topic vorige week nog wat tips geschreven voor je waar je naar vroeg. Misschien heb je daar nog wat aan! Ik zet ze ook even hier neer!

quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:40 schreef Fannetje het volgende:
Ik was eigenlijk behoorlijk verbaasd dat ik geen topic over Orlando kon vinden (ja, eentje van 5 jaar geleden met 4 posts ), maar aangezien ik hoop dat er hier toch wel wat mensen zitten die in Orlando zijn geweest open ik er zelf een

Wij (mijn vriend en ik) gaan van 5 t/m 17 mei 2007 naar Orlando
Alles is al geboekt, vlucht (continental airlines via Houston), hotel (Courtyard by Marriott Lake Buena Vista), huurauto (economy auto via Alamo) en zelfs de tickets (10 dagen Disneyworld voor de prijs van 6, incl. zwemparken optie, Universal Studios hopper ticket en Seaworld dagticket).
Het doel is dus ook om lekker 11 a 12 dagen te gaan pretparkhoppen!

Wie is er al wel eens in Orlando geweest en heeft nog leuke tips?

Qua pretparken heb ik alleen Disney gedaan. Trek voor Magic Kingdom echt een hele lange dag uit. Daar vond ik echt alles fantastisch. Epcot en Animal Kingdom kan je mooi combineren. Vooral Animal Kingdom vond ik tegenvallen. Het dierentuingedeelte vind ik niks aan! Maar Dinosaur en Expedition Everest zijn wel de moeite waard. Van Epkut vind ik alleen Soarin' de moeite waard. MGM studios zijn leuk voor een dag!

Universal ga ik binnenkort bekijken.

Qua malls is Premium de beste. Alles zit er bij elkaar: Gap, Calvin Klein, Ralph Lauren, Nike, Timberland EN Tommy Hillfiger
En het kost allemaal geen drol daar! Verder is het een openlucht mall, dus gezellig winkelen.

Andere outletmalls zoals Prime zijn wel aardig, maar te weinig leuke winkels.

Voor de gewone malls zijn er twee erg de moeite waard: Mall At Millenia, daar waan je je in de meest overbodige luxe. Wat mooi! De beste mall is Florida Mall! Lekker relaxed shoppen met een flink vreetplein om te lunchen!

Ook gaaf is Downtown Disney. Daar zit een mega Virgin, een mega Disney shop en een geweldige bioscoop!

Qua eten vind ik de all you can eat-buffets niet echt de moeite waard. Ga liever naar een Chili's of Outback. Goed eten voor een goede prijs! En nog gezellig ook (uit eten zoals in Nederland!).

Voor de beste milkshakes ga je naar Dunkin' Donuts (gemaakt van vers ijs! Tientallen smaken!) en Walmart.

Aunt Anne's Pretzeldogs zijn aan te raden!

En ga niet alleen naar de Walmart, maar ook naar Target om te winkelen!
Nothing takes the past away like the future!
pi_45830192
Dat had ik al wel gelezen hoor, maar toch bedankt!
pi_45896352
23 Feb vertrekt mijn vliegtuig richting Florida. Can't wait!
pi_45896747
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 20:59 schreef -Dries- het volgende:
23 Feb vertrekt mijn vliegtuig richting Florida. Can't wait!
Echt waar, jij gaat een geweldige vakantie krijgen.....
pi_45897887
Veel plezier alvast! Ik moet nog iets meer dan 3 maandjes wachten!
  donderdag 1 februari 2007 @ 22:00:00 #207
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_45898973
Hoe goed is je Spaans?

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_45908341
Nog 5 weken!
  zaterdag 3 februari 2007 @ 21:07:33 #209
157031 roosjeroosje1988
viesdik/lelijk/daddy-issues
pi_45953504
Nu mijn topic naar dit topic is verplaatst leest niemand mijn OP meer. Dus ik wil nog ff een keer mijn bericht duidelijk maken.
quote:
Op zondag 28 januari 2007 13:31 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Eind 1998 zijn we (ik, m'n moeder, oma, moeders zus, moeders zwager en nichtje) daar heengeweest omdat m'n moeders broer daar ging trouwen. We zijn daar 2 en een halve week geweest en heb nog altijd heimwee terug daarheen. Daar was het net zulk weer als het hier in de zomer is. We logeerden daar in een huis en we hadden ergens buiten een buurtzwembad in de buurt waar verder niemand kwam (waarschijnlijk omdat het midden in de winter was?), 1 keer kan ik me herinneren dat er 2 mensen op die stoelen lagen die om het zwembad heen stonden maar voorderest was er niemand. We gingen ook naar een winkelcentrum in de buurt waar je eetbare legosteentjes kon kopen. Verder hadden we Disney, Universal Studio´s, See World en Kennedy Space Center bezocht. Kortom, het was een leuke tijd. Ik vroeg me af wie er nog meer zijn geweest zodat we het er hier over kunnen hebben.
pi_46822235
Lekker weertje hier in Key West, mensen
pi_46822292
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 21:22 schreef -Dries- het volgende:
Lekker weertje hier in Key West, mensen
Hehehe eindelijk gearriveerd? Veel plezier! en drink er eentje van me op de pier
  donderdag 1 maart 2007 @ 21:58:42 #212
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_46823977
Eind september voor de eerste keer die kant op
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  donderdag 1 maart 2007 @ 22:19:40 #213
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_46825027
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 21:23 schreef Beelzebub85 het volgende:

[..]

Hehehe eindelijk gearriveerd? Veel plezier! en drink er eentje van me op de pier
jaloers is
pi_46852401
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 21:23 schreef Beelzebub85 het volgende:

[..]

Gedaan, helaas moet je 21 zijn voor een biertje Als ik terug ben heb ik foto's! Wel belabberde, maar toch..
pi_46870819
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 17:23 schreef -Dries- het volgende:

[..]

Gedaan, helaas moet je 21 zijn voor een biertje Als ik terug ben heb ik foto's! Wel belabberde, maar toch..
Ik was er ook 2 maanden voordat ik 21 werd.... Gelukkig voorzach schoonpa me van de nodige biertjes....
pi_46871815
Ik was 19. Heb dan ook niets gedronken.
pi_48386242
Wij gaan in september naar Disney world orlando USA
En vroegen ons af of iemand op fok hier wel eens is geweest
en of er tips zijn,dingen die je echt moet doen,welk park je het beste als eerste kan doen etc

We gaan 3 weken naar Amerika, waarvan 2 weken verblijf in een disneyhotel en daarvan 7 dagen entree(moet je binnen 14 dagen opmaken)

Dus iemand tips etc

alvast bedankt
erik en patries
pi_48387267
Ik ben er geweest, maar dat is 14 jaar geleden, dus daar weet ik niet zoveel meer van.
Maar je zou eens kunnen kijken op http://www.dlrpfans.be/forum/index.php?showforum=38 , daar staan wel interessante dingen tussen.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_48414139
In de afgelopen 1,5 jaar zijn wij er vier keer geweest. We zijn verslaafd geraakt aan zowel Orlando als de parken!
Tips zijn er ontelbare. Wellicht dat je aan kan geven wat je wilt weten of waarover je iets wilt weten.

De beste tip die ik je kan geven is www.orlandotips.nl
Daar vind je alleen maar tips, do's en don'ts over Orlando en al het vermaak dat je er kan vinden!

Overigens is Disney te gek, maar Universal is ook een must see!
pi_48417074
Ik ben er 2 keer geweest en heb wel een paar favorieten eigenlijk.
Magic Kingdom, Animal Kingdom, Universal Studios, MGM Studios, Sea World. Eigenlijk de enige waar ik erg weinig aan vind is Epcot Centre. Universal is mijn all-time-favorite!
Oh, en dan heb je ook nog dat Alligator gebeuren, ben er niet geweest, maar schijnt ook leuk te zijn.
  maandag 18 juni 2007 @ 11:46:29 #222
92117 Cydex
Pennywise but Poundfoolish
pi_50571782
quote:
Op maandag 16 april 2007 17:22 schreef Patries86 het volgende:
en of er tips zijn,dingen die je echt moet doen,welk park je het beste als eerste kan doen etc

We gaan 3 weken naar Amerika, waarvan 2 weken verblijf in een disneyhotel en daarvan 7 dagen entree(moet je binnen 14 dagen opmaken)

Dus iemand tips etc

alvast bedankt
erik en patries
In 1998 ben ik o.a in Florida geweest. Wat ik voor een dagtochtje leuk vond, was St. Augistine. Het oudste plaatsje van Florida. Leuk om doorheen te lopen. En lekker wat eten, museum bezoeken, oud fort bekijken. Goed te doen.

Verder in het zuiden naar de Everglades geweest en een bezoek gebracht aan een Alligator farm en een tocht gemaakt op een propeller boot. Zeer leuk.
"Werk, en de vreugde komt vanzelf" - Goethe -
  maandag 18 juni 2007 @ 12:15:28 #223
117222 HMaster-II
<3 HMistress
pi_50572696
quote:

Dus iemand tips etc

alvast bedankt
erik en patries
2 weken disney hotels is wel errug lang hoor.
Probeer als het lukt ook tickets te scoren voor het Halloween-festival in Magic Kingdom op de dinsdag of donerdagavond. Is eind september/oktober op de agenda. In 2005 ook geweest. Erg leuk die avonden. DIt jaar staat Disney World Orlando weer op de planning in oktober.
En Epcot zien.
En probee een dagje Kennedy Space Center te doen
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  maandag 18 juni 2007 @ 12:29:13 #224
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_50573101
Ik vond KSC een beetje tegenvallen. Misschien is het leuk om een basketballwedstrijd daar te bekijken van de Orlando Magic. Of de Miami Heat...paar uurtjes rijden.
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  maandag 18 juni 2007 @ 12:43:55 #225
117222 HMaster-II
<3 HMistress
pi_50573561
quote:
Op maandag 18 juni 2007 12:29 schreef Robertje het volgende:
Ik vond KSC een beetje tegenvallen. Misschien is het leuk om een basketballwedstrijd daar te bekijken van de Orlando Magic. Of de Miami Heat...paar uurtjes rijden.
KSC moet in je interssegebied liggen Bij mij wel dus.. En voor mijn moeder die mee was lag de Apollo-13 missie redelijk goed in het geheugen en daarom haar interesse.

Sportwedstrijden zijn wel leuk om eens heen te gaan idd.
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  maandag 18 juni 2007 @ 12:59:26 #226
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_50574086
Maar als je een beetje fan bent van ruimtevaart is het zeker een aanrader.
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
  maandag 18 juni 2007 @ 13:01:26 #227
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_50574141
KSC vond ik wel leuk, m'n vrouw wat minder

Eind augustus vorig jaar stond Atlantis er ook nog, maar kon vanwege Ernesto niet lanceren, dat heb ik dus helaas gemist.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_50585204
quote:

Dus iemand tips etc

alvast bedankt
erik en patries
Als je het nog niet kent, neem dan eens een kijkje op www.floridaforum.nl en www.orlandotips.nl (en kijk dan ook eens op het forum). Véél tips daar!

Ik ben nu een maandje terug van twee weken Orlando. En het was geweldig, ik zou zó weer gaan
  maandag 18 juni 2007 @ 19:06:53 #229
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_50586817
quote:
Op maandag 18 juni 2007 18:12 schreef Fannetje het volgende:

[..]

Als je het nog niet kent, neem dan eens een kijkje op www.floridaforum.nl en www.orlandotips.nl (en kijk dan ook eens op het forum). Véél tips daar!

Ik ben nu een maandje terug van twee weken Orlando. En het was geweldig, ik zou zó weer gaan
Doe 's ff reisverslag
Ik wou dit jaar eigenlijk weer , maar heb besloten om het geld in m'n huis te pompen dit jaar.
Volgend jaar misschien Californie , als het aan mij ligt ga ik zo weer naar Florida , maar m;n vriendin wil na 3 keer Florida wel eens de andere kant van USA zien
pi_50587253
Reisverslag linkje staat in mijn signature
  maandag 18 juni 2007 @ 19:55:02 #231
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_50588739
quote:
Op maandag 18 juni 2007 19:18 schreef Fannetje het volgende:
Reisverslag linkje staat in mijn signature
pi_50592701
quote:
Op maandag 18 juni 2007 18:12 schreef Fannetje het volgende:

[..]
Wát is Orlando toch verslavend..!
Wij zijn er in 2005 kort geweest, op doorreis. In '06 voor het eerst uitgebreid naar Orlando geweest en waren er zó weg van dat we later dat jaar nog eens zijn geweest. In maart dit jaar waren we er nog eens en wéér jeukt het...
Mei volgend jaar hebben we al vastgelegd, maar ik sluit niet uit dat we tussentijds nog eens moeten om onze Orlando-honger te stillen...
pi_50622545
quote:
Op maandag 18 juni 2007 21:31 schreef Michiel72 het volgende:

[..]

Wát is Orlando toch verslavend..!
Wij zijn er in 2005 kort geweest, op doorreis. In '06 voor het eerst uitgebreid naar Orlando geweest en waren er zó weg van dat we later dat jaar nog eens zijn geweest. In maart dit jaar waren we er nog eens en wéér jeukt het...
Mei volgend jaar hebben we al vastgelegd, maar ik sluit niet uit dat we tussentijds nog eens moeten om onze Orlando-honger te stillen...
Orlando is heel verslavend
Als we volgend jaar weer gaan, wordt het wederom in mijn meivakantie (eind april-begin mei).
Meerdere keren in een jaar ga ik financieel niet redden, maar ach, nog genoeg andere dingen te doen
pi_50627473
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 18:14 schreef Fannetje het volgende:

[..]

Orlando is heel verslavend
Als we volgend jaar weer gaan, wordt het wederom in mijn meivakantie (eind april-begin mei).
Meerdere keren in een jaar ga ik financieel niet redden, maar ach, nog genoeg andere dingen te doen
Wij gaan ook eind april. Ziet er naar uit dat we tegelijkertijd in Orlando zijn...
pi_50629935
Bij ons is het nog niet zeker dat we gaan hoor Hebben jullie al geboekt?
pi_50633920
Nee, nog niet. De terugreis is nog niet te boeken. En de heenreis is nog niet echt goedkoop.
We wachten nog even tot de vliegmaatschappijen normale prijzen in hun aanbod hebben staan...
Denk dat we in augustus wel normale prijzen kunnen vinden.
Zijn er nog niet uit of we dit keer een huis huren of weer een hotel nemen. We gaan nu met een bevriend koppel, voor hen is het de eerste keer. Dat zal dus vast leuk worden...

Wanneer zijn jullie van plan een knoop door te hakken?
pi_50658316
Zodra mijn vriend weet of hij volgend jaar in die periode wel vakantie op kan nemen.

En ik vind juist ontzettend goedkope tickets voor die periode, ben benieuwd hoe lang die zo goedkoop blijven....
  woensdag 20 juni 2007 @ 17:03:59 #238
117222 HMaster-II
<3 HMistress
pi_50658435
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 23:03 schreef Michiel72 het volgende:
Nee, nog niet. De terugreis is nog niet te boeken. En de heenreis is nog niet echt goedkoop.
We wachten nog even tot de vliegmaatschappijen normale prijzen in hun aanbod hebben staan...
Denk dat we in augustus wel normale prijzen kunnen vinden.
Zijn er nog niet uit of we dit keer een huis huren of weer een hotel nemen. We gaan nu met een bevriend koppel, voor hen is het de eerste keer. Dat zal dus vast leuk worden...

Wanneer zijn jullie van plan een knoop door te hakken?
Ik snap ook zelf niet, waarom de KLM zo godsgruwelijk duur is ten opzichte van MartinAir of een Delta Airlines. Op sommige zelfde routes is de KLM EUR 700 duurder dan de rest. Ik snap niet waarom dat moet..
Okee KLM heeft andere vliegtuigen dan een Delta, maar ze vliegen de zelfde route zowat. En bij Delta heb je 99,9% kans dat je al je bagage terugkrijgt en bij de KLM is dat 60% kans.
pi_50661796
Nu zijn de tickets bijna 500 euro per persoon. Wij zijn eigenlijk gewend maar 700 a 750 te betalen voor twee tickets naar Orlando. Dus hopelijk lukt dat weer!
pi_50662236
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 18:55 schreef Michiel72 het volgende:
Nu zijn de tickets bijna 500 euro per persoon. Wij zijn eigenlijk gewend maar 700 a 750 te betalen voor twee tickets naar Orlando. Dus hopelijk lukt dat weer!
700 a 750 is wel heel erg weinig! Wij betaalden vorig jaar 850 voor twee tickets, ik hoop dat we dat nu weer redden
pi_50663214
Veel mensen nemen te snel genoegen met prijzen van tickets en hotels (al helemaal in packagedeals).
Het kost helemaal niet zoveel moeite om hele nette vluchten te vinden (als in goede maatschappijen en nette overstapmogelijkheid) voor zo'n ¤ 700 tot ¤ 750...
Niet te snel "ja" zeggen en even verder zoeken loont! Als ik op fora lees hoeveel geld mensen betalen voor hun reis en verblijf, daar ga ik 2 keer van op vakantie. En royaal ook..! Flink shoppen, parken bezoeken en lekker eten. Het kan zonder de hoofdprijs te betalen, zeker in de regio Orlando..!
pi_50671850
700 euro? Ik had 2 jaar geleden 500 euro betaald naar Miami, dat is pas goedkoop.
pi_50675102
Welke luchtvaartmaatschappij was dat dan? Klinkt inderdaad als een lowest price ever...
pi_50679920
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 22:15 schreef versteegrob het volgende:
700 euro? Ik had 2 jaar geleden 500 euro betaald naar Miami, dat is pas goedkoop.
500 euro voor 2 tickets?
pi_50701096
Ik heb nu een oogje op twee tickets a 356 euro p/s, dat lijkt me wel redelijk
pi_50705251
Zou je jouw geheimpje met ons willen delen???
Daar wil ik ook wel voor boeken! We wachten nu op een goede prijs, maar beter dan dit zal het niet snel worden...
Met welke maatschappij vlieg je dan?

Vertel, vertel, vertel!
pi_50705489
Ik ben er ook geweest, samen met mijn ex, geweldige vakantie gehad. Van Miama naar Key West, van Key West naar Marco's Island, naar Orlando. Toen we waren Katrina 4 dagen voor steeds . M.a.w. echt totaal geen last van gehad, top vakantie. Mustang Cabrio gehuurd via Hertz, lekker flexibel ook met terugbrengen etc.

Er is genoeg te zien of te doen, vooral in Orlando, theme park central .
https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
pi_50707966
quote:
Op donderdag 21 juni 2007 21:19 schreef Michiel72 het volgende:
Zou je jouw geheimpje met ons willen delen???
Daar wil ik ook wel voor boeken! We wachten nu op een goede prijs, maar beter dan dit zal het niet snel worden...
Met welke maatschappij vlieg je dan?

Vertel, vertel, vertel!
Sorry, maar aangezien de goedkope tickets als warme broodjes over de toonbank gaan, hou ik het even voor me. Ik zou behoorlijk balen als jij er met de twee laatste tickets voor die vlucht vandoor zou gaan.
Als we boeken (of besluiten het niet te doen) zal ik het alsnog even doorgeven hier
  donderdag 21 juni 2007 @ 22:59:06 #249
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_50709636
Ach ,zoals eerder gezegd , je kan het zo duur maken als je zelf wil.
Wij zijn afgelopen november en december 4 weken geweest.
En we waren voor 2 tickets , autohuur (Ford Taurus + tomtom kloon en verzekering) , 2 nachten hotel (Best Western int. drive) , 4 daagse cruise naar de Bahama's (incl havengeld , fooien , avondeten(5 sterren) , ontbijt (op bed) , nog geen ¤. 1500,00 per persoon kwijt.
Gewoon alles rechtstreeks boeken
pi_50719483
En wat heb je die andere drie weken dan gedaan? Geslapen in je auto? Geen parken bezocht enzo?
M.a.w. je zult nog wel iets meer hebben uitgegeven dan dat!

Wij waren afgelopen mei voor twee weken 1800 euro pp kwijt en daar zit dan ook echt álles bij, tot het laatste ijsje aan toe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')