abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17889195
Ik ben een aantal jaren geleden gevallen met de fiets en heb een tand incl. wortel verloren. Al die jaren heb ik een plaatje met neptand gehad. Vanwege de kosten en de 'angst' heb ik het plaatsen van een brug en kronen uitgesteld.

Vandaag ben ik bij de tandarts geweest en heb tijdelijk 2 kronen en een brug gekregen. Op zich is alles goed gegaan, over 2 weken krijg ik de definitieve brug en kronen.

Nu de verdoving is uitgewerkt, heb ik het gevoel dat ik een beetje slis. Zijn er meer mensen die na zo'n 'operatie' gingen slissen of gaat het na een tijdje vanzelf over? Of is het verstandig om te denken aan logopedie o.i.d.? Ik heb nooit geslist, en heb daar eigenlijk ook geen behoefte aan.
pi_17889418
Je tong moet wennen aan de brug en kronen. Ws. gaat dat slissen vanzelf weer over.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  maandag 22 maart 2004 @ 15:46:39 #3
85878 _DaNi_
Damn Those Eyes..
pi_17889460
tong misschien nog een beetje verdoofd...
pi_17889704
Denk dat het wennen is, hoop ik voor je! Moet over twee weken ook voor twee kronen en een brug. Wat ik je wilde vragen: hoe ging het? Duurde de behandeling lang?? Zie er nl. wel een beetje tegenop!!
geniet nooit met mate
pi_17889864
Oh ja, en is het mooi geworden???
geniet nooit met mate
pi_17890202
Het viel echt hard mee. Alleen die verdovingsspuitjes zijn even vervelend, maar doen geen pijn hoor. De verdoving is zo uitgewerkt en ik heb nu helemaal geen pijn of wat dan ook. Ik voel wel met m'n tong dat er kronen zijn geplaatst, maar heb daar geen last van. Het is echt mooi geworden, nog wel een klein beetje troep rond m'n tanden, maar ik spoel regelmatig met water. Eens kijken of ik vanavond het helemaal schoon kan krijgen met tandenpoetsen.

Ik had een afspraak voor 2 1/4 uur, maar na 1 1/2 uur stond ik alweer buiten. Hopelijk zit het de 2e en laatste keer ook allemaal mee.
pi_17890671
Dank je voor de info, ben gerustgesteld. Kijk er wel naar uit dat t mooi wordt.Heb autoongeluk gehad en toen zijn mijn voortanden dood gegaan en die zijn nu lelijk verkleurd. Fijn voor je dat het is meegevallen. Hoop dat dat slissen snel overgaat voor je enne..heel goed dat je het hebt gedaan!! (kost idd een hele hoop geld!!)
geniet nooit met mate
pi_17893346
Mijn moeder had het ook, dat ze een beetje sliste na dat er een kroon gezet werd....
Je tong moet 'wennen' aan de nieuwe situatie en daarbij kan het natuurlijk ook zo zijn dat er nog wat verdoving in de tong zit..

Na een dag of 3 moet dat slissen voorbij zijn..

Ik heb ook een paar vraagjes

Als ze een kroon gaan zetten, moeten ze een soort van bijteltje maken van jouw tand.
Ik denk dat dat dmv boren gaat, doen ze dat dan ook onder het tandvlees?
En is het echt mega irritant?
En hoelang duurt dan het boren?

Sorry voor zoveel vragen
Ik moet nml nog een afspraak maken voor 2 kronen ( op allebei de voortanden boven )
en ik durf ECHT NIET
Что было, то прошло..
pi_17894379
Dat gaat niet met boren, ze slijpen je tand af en dat voel je niet omdat je eerst een wortelkanaalbehandeling hebt gehad. Maar op 1 april (nee, geen grap) kan ik je 's middags meer vertellen omdat het dan bij mij is gebeurd (ook twee voortanden, i.v.m. een ongeluk). Je moet echt een afspraak meken, hoor!! Sterkte!!
geniet nooit met mate
pi_17894428
Ik denk dat het de naweeen van de verdoving zijn die controle over de tong nog niet helemaal goed maakt.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_17964362
TS, is het geslis nu over?? Ben benieuwd!
geniet nooit met mate
pi_17967662
quote:
Op maandag 22 maart 2004 18:19 schreef Andoire het volgende:

Ik heb ook een paar vraagjes

Als ze een kroon gaan zetten, moeten ze een soort van bijteltje maken van jouw tand.
Ik denk dat dat dmv boren gaat, doen ze dat dan ook onder het tandvlees?
En is het echt mega irritant?
En hoelang duurt dan het boren?

Sorry voor zoveel vragen
Ik moet nml nog een afspraak maken voor 2 kronen ( op allebei de voortanden boven )
en ik durf ECHT NIET
Door medicijngebruik heb ik al een kroon of 10, 12. En dus ook m´n voortanden. Ze zijn allebei tegelijk gedaan, en het stelt geen hol voor! Ze verdoven je, en je merkt er NIETS van. Ik heb er alleen een zere kont van over gehouden (op de plek waar m´n portemonnaie zat! )
pi_17967818
quote:
Op maandag 22 maart 2004 19:16 schreef gimme.shelter het volgende:
Dat gaat niet met boren, ze slijpen je tand af en dat voel je niet omdat je eerst een wortelkanaalbehandeling hebt gehad.
Ow.........

Dan heb jij een wortelkanaal behandeling gehad. Want da´s bij iedereen anders. Tenminste,
ik heb hem met mijn vele kronen nog nooit gehad!
pi_17982006
Ik slis nu een stuk minder dan vlak na de behandeling, nog een heel klein beetje. Maar dat zal ook wel weer over gaan....

Wel heb ik nu last van een blaar op m'n gehemelte. Dit is behoorlijk irritant. Vooral omdat ik niet weet of het erger wordt of dat het over gaat. Ik heb m'n tandarts gebeld, maar die is afwezig.
pi_18004991
Bah, sterkte!! Hopelijk gat het vanzelf wel weer weg! Gedoe, altijd...
geniet nooit met mate
pi_18035609
Ik hoorde vandaag dat je een gedeelte van de kosten terug kunt krijgen via de belasting. Dit zou ook zo werken met brillen, gehoorapparaten enz...

Weet iemand of dit waar is?
pi_18035868
quote:
Op maandag 29 maart 2004 10:33 schreef Hanneman het volgende:
Ik hoorde vandaag dat je een gedeelte van de kosten terug kunt krijgen via de belasting. Dit zou ook zo werken met brillen, gehoorapparaten enz...

Weet iemand of dit waar is?
Klopt, vallen onder medische kosten.
pi_18092556
Nou, morgen ben ik dan aan de beurt. Tandarts belde vanmiddag nog op dat ik er rekening mee moest houden dat t wel fftjes zou kunnen gaan duren. Zit daardoor toch in een soort spanning...
Maar ik denk dat ik morgenavond toch wel blij zal zijn dat ik het gedaan heb. Steeds maar in de spiegel moeten kijken naar die verkleurde voortanden ben ik echt helemaal zat!!
geniet nooit met mate
pi_18112364
Heb het gelukkig achter de rug! Kreeg eerst nog een tandvleesoperatie en daarna zijn twee kronen en een brug gezet. Heb nog twee hechtingen gekregen in mijn tandvlees. Dat moet eerst goed genezen en dan krijg ik op 1juli de definieve brug. het ziet er wel mooi uit, afgezien van de hechtingen dan. Heb gelukkkig geen pijn. Ga zo maar es met een paar vriendinnen een roseetje drinken op het terras op de goede afloop! Ben iig blij dat het achter de rug is! Heeft in totaal 2 uur geduurd...
geniet nooit met mate
pi_18112589
quote:
Op donderdag 1 april 2004 17:41 schreef gimme.shelter het volgende:
Heb het gelukkig achter de rug! Kreeg eerst nog een tandvleesoperatie en daarna zijn twee kronen en een brug gezet. Heb nog twee hechtingen gekregen in mijn tandvlees. Dat moet eerst goed genezen en dan krijg ik op 1juli de definieve brug. het ziet er wel mooi uit, afgezien van de hechtingen dan. Heb gelukkkig geen pijn. Ga zo maar es met een paar vriendinnen een roseetje drinken op het terras op de goede afloop! Ben iig blij dat het achter de rug is! Heeft in totaal 2 uur geduurd...
Heb je dit alles bij de tandarts ondergaan? En zie je iets van die hechtingen?

Ik krijg namelijk volgende week vrijdag ook een soort tandvleesoperatie bij de tandarts. Hij zei dat ik een wondje in m'n mond kreeg. Hopelijk geneest dit snel en/of is de wond niet te groot. Ik moet namelijk de volgende dag werken en heb geen zin om uit te gaan leggen wat ik daar heb.
pi_18113301
Ja, dit was gelukkig allemaal bij mijn eigen tandarts. Een hechting zie je absoluut niet, de ander een heel klein beetje, maar ze lossen alletwee binnen een paar dagen op. Wond is niet groot iig. Heb geen last met slissen o.i.d en geen pijn. het kan nog wel wat gaan zwellen, maar heb net netjes met een zak ijs gezeten, dus ik hoop dat dat mee gaat vallen! Ik moet morgenochtend nl. les geven om 09.00 en heb ook geen zin in allerlei opmerkingen. Maar mijn gebit ziet er nu wel veel mooier uit, mijn voortanden waren echt mega-verkleurd door het ongeluk. Met die hechtingen en al lach ik nu toch weer veel makkelijker vrijuit. Hield vaak hand voor me mond bij lachen, was echt balen. En nu ziet het er stralend uit. Ik hou je wel op de hoogte, en sterkte volgende week vrijdag!
geniet nooit met mate
pi_19068692
Gisteren heb ik m'n brug definitief vast laten zetten. Het is echt mooi geworden. Ik ben blij dat ik 't gedaan heb, alhoewel m'n rekeningsaldo minder positief zal zijn binnenkort!

Ik heb van de tandarts 1 brugnaald meegekregen om stukjes eten boven de brug weg te halen samen met een flosdraadje. Zijn hier mensen die ook zo'n brugnaald gebruiken? En moet je die naald alleen gebruiken als je wat eten tussen/boven je brug hebt of ook om het schoon te houden elke dag bijvoorbeeld?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')