abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17888105
Als de waarde mede-Fok!ker Akkersloot iets is dan is het wel gepassioneerd. Niet moe raakt hij van het reageren in allerlei topics waarin o.m. de waarachtigheid van het geloof, het zij christendom, Islam of anderszins, onder de aandacht wordt gebracht. Met jeugdig enthousiasme sabelt hij iedere aanspraak op het goddelijke neer, zozeer dat dit menigeen iig opvalt, maar soms zelfs een doorn in het oog is. Vandaar eigenlijk deze naamtopic. Ik weet dat het niet de bedoeling is om naamtopics in WFL te plaatsen, maar ondertussen fascineert mij de dadendrang van genoemde waarde Fok!ker zozeer dat de vraag mij op de lippen brandt: waar zijn gedrevenheid vandaan komt en tegen wie of wat hij nu wat nog het meest op een kruistocht lijkt voert...

Dit alles uiteraard in het nette etc...
I´m back.
  maandag 22 maart 2004 @ 14:57:23 #2
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_17888147
Ja.
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
pi_17888173
misschien gelooft hij erin
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_17888177
Kruistocht? Dat is voor gristenen.
pi_17888261
quote:
Op maandag 22 maart 2004 14:58 schreef Johan_de_With het volgende:
Kruistocht? Dat is voor gristenen.
Yep, daar gaat het al fout, wat Akkersloot doet is geen kruistocht.
Tenminste ik heb er nog niet over gelezen, hoeveel geloofsgetrouwen van de Akkersloot kerk
bereid zijn om hun leven te geven voor de heilige strijd.
Maar het kan aan mij liggen
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_17888467
quote:
Op maandag 22 maart 2004 15:02 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Yep, daar gaat het al fout, wat akkersloot doet is geen kruistocht.
Tenminste ik heb er nog niet over gelezen, hoeveel geloofsgetrouwen van de Akkersloot kerk
bereid zijn om hun leven te geven voor de heilige strijd.
Maar het kan aan mij liggen
Ja, nu moeten we dus des Akkersloots de woordenbijbel er weer bij gaan halen, want wat kan het woord kruistocht niet allemaal betekenen, naast een historisch gegeven. Ik vat het op als de verkondiging van een soort evangelie. Met de drift van een heilsboodschapper waart hij in menig topic rond om ons te wijzen op de valse profetie van christendom en Islam. Alsof hij het bijna niet kan hebben dat er mensen zijn die in zoiets als religie hun ziel en zaligheid vinden. Natuurlijk ben je dan langzamerhand benieuwd naar de achtergrond van deze gedrevenheid. Ik bedoel, ik ben zelf ook niet in den Here, maar zie er absoluut geen bezwaar in dat talloos vele miljoenen dit wel zijn. Is het zijn jeugdige enthousiasme of zit er meer achter? En wat denkt hij te bereiken?
I´m back.
pi_17888639
quote:
Op maandag 22 maart 2004 15:10 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, nu moeten we dus des Akkersloots de woordenbijbel er weer bij gaan halen, want wat kan het woord kruistocht niet allemaal betekenen, naast een historisch gegeven. Ik vat het op als de verkondiging van een soort evangelie. Met de drift van een heilsboodschapper waart hij in menig topic rond om ons te wijzen op de valse profetie van christendom en Islam. Alsof hij het bijna niet kan hebben dat er mensen zijn die in zoiets als religie hun ziel en zaligheid vinden.
Ik denk niet dat hij een evangelie verkondiger is, ik hoor geen alternatieven, maar alleen een afkeuring van bepaalde uitingen van geloven.
quote:
Natuurlijk ben je dan langzamerhand benieuwd naar de achtergrond van deze gedrevenheid. Ik bedoel, ik ben zelf ook niet in den Here, maar zie er absoluut geen bezwaar in dat talloos vele miljoenen dit wel zijn. Is het zijn jeugdige enthousiasme of zit er meer achter? En wat denkt hij te bereiken?
Ja vind ik ook wel interressant, volgens mij wil hij meer dan alleen gelijk hebben, hij wil het ook krijgen. Maar goed, laat hij deze vraag zelf beantwoorden.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_17888683
quote:
Op maandag 22 maart 2004 15:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, nu moeten we dus des Akkersloots de woordenbijbel er weer bij gaan halen, want wat kan het woord kruistocht niet allemaal betekenen, naast een historisch gegeven. Ik vat het op als de verkondiging van een soort evangelie. Met de drift van een heilsboodschapper waart hij in menig topic rond om ons te wijzen op de valse profetie van christendom en Islam. Alsof hij het bijna niet kan hebben dat er mensen zijn die in zoiets als religie hun ziel en zaligheid vinden. Natuurlijk ben je dan langzamerhand benieuwd naar de achtergrond van deze gedrevenheid. Ik bedoel, ik ben zelf ook niet in den Here, maar zie er absoluut geen bezwaar in dat talloos vele miljoenen dit wel zijn. Is het zijn jeugdige enthousiasme of zit er meer achter? En wat denkt hij te bereiken?
Mij is vroeger geleerd dat als je een mening opdringt aan kinderen die averechts werken, zijn kruistocht is daarom alleen maar een soort van benefietconcert voor de gelovigen.
Hoe meer je iets veracht en dat anderen wilt duidelijk maken door een soort van indoctrinatie, des te meer mensen eraan willen ontsnappen, zeker als de inhoud van de boodschap gelijk staat aan murphy's law. Als hij deze visie en afkeer landelijk zou projecteren krijgt het geloof eerder een impuls, dan dat mensen gaan inzien dat geloof "onzin" is.
pi_17888711
quote:
'Hebt gij niet gehoord van die uitzinnige, die in het helle licht van de voormiddag een lantaarn aanstak, de markt op ging en onophoudelijk riep: "Ik zoek God! Ik zoek God! - Omdat er daar juist veel van die lieden bijeen stonden die niet aan God geloofden, verwekte dit groot gelach. "Is hij soms verloren gegaan?" zei de een. - "Is hij verdwaald als een kind?" zei de ander. - "Of houdt hij zich verstopt? Is hij bang voor ons? Is hij scheep gegaan? Geëmigreerd? - zo schreeuwden en lachten zij door elkaar. De uitzinnige sprong midden tussen hen in en doorboorde hen met zijn blikken. "Waar God heen is? riep hij uit. "Ik zal het jullie zeggen! Wij hebben hem gedood - jullie en ik! Wij allen zijn zijn moordenaars! Maar hoe hebben wij dit gedaan? Hoe hebben wij de zee leeg kunnen drinken? Wie gaf ons de spons, om de hele horizon uit te vegen? Wat deden we toen we de aarde van haar zon ontkoppelden. Waarheen beweegt zij zich nu? Waarheen bewegen wijzelf? Weg van alle zonnen? Vallen we niet aan een stuk door? En terug, opzij, naar voren, naar alle kanten. Is er nog wel boven en beneden? Dwalen wij niet door een oneindig niets? Hijgt de leegte ons niet in de nek? Is het niet kouder geworden? Komt niet meer en meer de nacht? Moeten de lantaarnen niet in de ochtend aangestoken worden? Horen wij nog niets van het rumoer van de doodgravers die God begraven? Ruiken we nog niets van de goddelijke ontbinding? - Ook goden ontbinden! God is dood!~God blijft dood! En wij hebben hem gedood. Hoe troosten wij ons, moordenaars der moordenaars. Het Heiligste en Machtigste dat de wereld ooit bezat is onder onze messen doodgebloed - wie wist dit bloed voor ons weg?' (Fröliche Wissenschaft 125)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_17889079
quote:
Op maandag 22 maart 2004 15:15 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Ik denk niet dat hij een evangelie verkondiger is, ik hoor geen alternatieven, maar alleen een afkeuring van bepaalde uitingen van geloven.
[..]

Het is net als alle andere grote heilsverkondigers hč. Neem Marx, die heeft ook nooit verteld, anders dan slechts in vage bewoordingen, hoe de Klasseloze Maatsschappij eruit zou zien...
I´m back.
  maandag 22 maart 2004 @ 15:45:31 #11
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_17889432
Wat is eigenlijk de bedoeling van dit topic? Aanbidding van user Akkersloot
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_17889569
quote:
Op maandag 22 maart 2004 15:45 schreef Lemmeb het volgende:
Wat is eigenlijk de bedoeling van dit topic? Aanbidding van user Akkersloot
Algemeen zou je kunnen zeggen dat deze topic over het zelotenschap gaat, zoals bekend onder zowel gelovigen als niet gelovigen, nader bepaald vraagt de TS zich af waar het zelotenschap van de in de TT genoemde waarde mede-Fok!ker uit origineert. Maar je kan toch lezen, of niet...?
I´m back.
  maandag 22 maart 2004 @ 16:05:29 #13
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_17889952
quote:
Op maandag 22 maart 2004 15:51 schreef Ryan3 het volgende:
Maar je kan toch lezen, of niet...?
Ohja, nu zie ik het.

Vraag 1: ik denk dattie een hekel heeft aan mensen die geloven. Waarschijnlijk een jeugdtrauma ofzo.
Vraag 2: tegen iedereen die gelooft, fanatici in het bijzonder. Dit gedrag zie je wel vaker bij fanatici, die hebben de neiging elkaar op te zoeken en af te maken.
pi_17889993
Akkersloot heeft gewoon maar een hobby, dat is duidelijk. Laat hem maar.
  maandag 22 maart 2004 @ 16:09:32 #15
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_17890070
quote:
Op maandag 22 maart 2004 16:06 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Akkersloot heeft gewoon maar een hobby, dat is duidelijk. Laat hem maar.
Wat misschien ooit begonnen is als een hobby, is bij deze persoon lang geleden verandert in een chronische dwangneurose.
  maandag 22 maart 2004 @ 16:15:18 #16
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_17890214
quote:
Op maandag 22 maart 2004 16:09 schreef ShaoliN het volgende:
Wat misschien ooit begonnen is als een hobby, is bij deze persoon lang geleden verandert in een chronische dwangneurose.
Ach je hebt wel meer van die users, maar dan aan de andere kant van het spectrum, die vanwege de zede der politieke correctheid ook gewoon worden getolereerd en zelfs gerespecteerd. Laten we dat bij Akkersloot ook gewoon zo doen en het arme schaap in z'n waarde laten .
pi_17890778
Ik denk dat hij er stiekem nog niet over uit is wat hij wil. Het kan zijn dat hij in een midlife-crisis zit. Of hij mankeert geestlijk iets. Hoe dan ook, zijn kennis, al dan niet gebaseerd op leugens over bepaalde godsdiensten is verwonderlijk. Al zal het veelal copy-paste werk zijn.

Met een gek valt niet te discussieren en dat heb ik onderhand dan ook wel begrepen. Ik persoonlijk waag me niet meer in discussies met hem, want dat is onmogelijk gebleken. Ik juich anderen toe die wel de (vergeefse) moeite doen om hem te overtuigen van zijn ongelijk. Al met al kan ik nu wel lachen om Akkersloot, vooral omdat ik me erbij heb neergelegd dat het waarschijnlijk toch niet meer goed komt met hem. Een bezoekje aan de psychiater zou wonderen kunnen doen, maar dat is voor ieder wat hij zelf moet bepalen.
  maandag 22 maart 2004 @ 16:34:12 #18
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_17890781
quote:
Op maandag 22 maart 2004 16:09 schreef ShaoliN het volgende:
Alleen maar op de man spelen. Maar een gewone discussie ho maar.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_17891155
quote:
Op maandag 22 maart 2004 16:34 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Anders vertel je gewoon een keer wat je gelooft of dat je niet gelooft en wat jij duidelijk wil maken aan men hier, wat je vindt dat ze moeten in zien bijvoorbeeld. Wat is jouw heilige tocht hier in WFL ?
  maandag 22 maart 2004 @ 16:50:12 #20
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17891222
Iemand die zijn woorden als zwaard en vuur gebruikt om het christendom en islam af te kraken. Kan ik alleen maar toejuichen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_17891300
quote:
Op maandag 22 maart 2004 16:50 schreef Megumi het volgende:
Iemand die zijn woorden als zwaard en vuur gebruikt om het christendom en islam af te kraken. Kan ik alleen maar toejuichen.
jodendom dan, of ben je (pro-)joods?
pi_17891379
quote:
Op maandag 22 maart 2004 16:34 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Geenszins is het de bedoeling om op de man te spelen. OP komt voort uit oprechte fascinatie. Natuurlijk zal het je niet geheel en al ontgaan zijn dat jouw gedrevenheid bij een enkeling een doorn in het oog is geworden. Wat dat betreft volstaat de constatering idd dat het vuur waarmee jij gewoonlijk een discussie ingaat wel wat wegheeft van het vuur waarmee menig heetgebakkerd Islamiet zijn overtuigingen kracht bij zet. Waar het bij die Islamieten om gaat, is duidelijk. Zij leven in erbarmelijke omstandigheden, zonder perspectieven en zien in het Westerse imperialisme van m.n. de VS een steen des aanstoots. Waar de gedrevenheid van jou vandaan komt blijft mij ten enenmale een raadsel. Ik bedoel, je hoeft allang niet meer aan te tonen dat God een maaksel is van de mens zelf en dat alles wat goddelijk is vooral toegesneden is op de veranderlijke behoeften van de mens. Dat is voor de meeste burgers al een paar generaties voor je duidelijk geworden. Verder mogen we aannemen dat je een volgevreten, van alle gemakken voorziene Nederlander bent, zoals de meesten van ons, zodat het argument dat je alles te winnen of verliezen hebt bij het uitdragen van je opinie ook komt te vervallen. Kortom, oppervlakkig gezien ontbreken de voorwaarden om je als zeloot te gedragen op dit punt. Komt bij, zoals eerder aangehaald in deze topic, hoe harder je gaat schreeuwen dat iets niet zo is, hoe harder de mensen geneigd zijn om argumenten aan te dragen dat iets juist wel zo is. Methodologisch span je dus het paard achter de wagen, als ik zo vrij mag zijn.
I´m back.
  maandag 22 maart 2004 @ 17:37:30 #23
60090 Akkersloot
pi_17892475
quote:
Op maandag 22 maart 2004 16:55 schreef Ryan3 het volgende:
Waar het bij die Islamieten om gaat, is duidelijk. Zij leven in erbarmelijke omstandigheden, zonder perspectieven en zien in het Westerse imperialisme van m.n. de VS een steen des aanstoots.
Ja hoor. Bin Laden en c.s. leven in bittere armoede? Dus jij doet het islam-fascisme af als "strijd tegen het westerse imperialisme". Maak er Joods-kapitalistisch-imperialisme van en ga lekker bij de NSDAP op schoot zitten.

En dan nog iets makker. Jij gebruikt het woord "kruistocht". Tijdens de kruistochten zijn 100.000 duizenden onschuldige mensen vermoord. Alleen al het zo gek maken van die arme boeren dat ze steden als Constantinobel ("was immers niet katholiek") en Antiochie hebben verwoest is al een misdaad. Ik wens niet met die kruistochten geassocieerd te worden.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  maandag 22 maart 2004 @ 17:43:01 #24
60090 Akkersloot
pi_17892608
quote:
Op maandag 22 maart 2004 16:52 schreef OldJeller het volgende:
jodendom dan, of ben je (pro-)joods?
Nee ik ben niet pro-joods. Hoewel ik het wel positief van de joden vind dat ze
niemand tot hun geloof willen bekeren
. Ik weet niet of dat je dat ook is opgevallen.

Ik ben niet pro-joods. Daarom spreek ik ook van "het door god uitverkoren volk" (tussen aanhalingstekens dus). Net zoals ik van de "profeet" Mohammed spreek (ook tussen aanhalingstekens). Dat "het door God uitverkoren volk" tussen aanhalingstekens wel mag en "profeet" Mohammed tussen aanhalingstekens niet mag, moet je nog maar eens uit laten leggen door Dalai_Lama. Daar is namelijk onze discussie geeindigt waarom ik me door Dalai_Lama en Lord_Vetinari (is hij overigens ex-mod Willy_E_Coyote) voor fascist zou moeten laten uitmaken.
pi_17892674
quote:
Op maandag 22 maart 2004 17:43 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Nee ik ben niet pro-joods. Hoewel ik het wel positief van de joden vind dat ze <b>
niemand tot hun geloof willen bekeren </b>. Ik weet niet of dat je dat ook is opgevallen.

Ik ben niet pro-joods. Daarom spreek ik ook van "het door god uitverkoren volk" (tussen aanhalingstekens dus). Net zoals ik van de "profeet" Mohammed spreek (ook tussen aanhalingstekens). Dat "het door God uitverkoren volk" tussen aanhalingstekens wel mag en "profeet" Mohammed tussen aanhalingstekens niet mag, moet je nog maar eens uit laten leggen door Dalai_Lama. Daar is namelijk onze discussie geeindigt waarom ik me door Dalai_Lama en Lord_Vetinari (is hij overigens ex-mod Willy_E_Coyote) voor fascist zou moeten laten uitmaken.
Dat was niet een vraag aan jou, dat was de vraag aan die persoon op wie ik replyde.
Mijn vraag aan jou staat iets verder daarboven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')