mollie
quote:Welke malaise?
Op dinsdag 24 juli 2001 15:24 schreef speknek het volgende:
Als we ooit nog eens uit de malaise komen dan..
quote:Misschien toch een politiek forum?
Op dinsdag 24 juli 2001 15:26 schreef Doc het volgende:
Dit is niet zo zeer AN&M, maar past ook niet in General Chat. Ik laat 'm voorlopig even hier...
quote:Van de nieuwe economie
Op dinsdag 24 juli 2001 15:27 schreef links234 het volgende:
Welke malaise?
quote:Ow, dat komt wel goed hoor. Daar is niet zo veel mee aan de hand. Een beetje slecht boekhouden en prioriteiten stellen (duur kantoor huren terwijl je geen inkomen hebt, porsches leasen en dat opschrijven als goodwill, met het hele bedrijf naar ibiza vliegen etc.) en in het algemeen gewoon slecht zaken doen.
Op dinsdag 24 juli 2001 15:28 schreef speknek het volgende:[..]
Van de nieuwe economie
tja het gaat op het moment idd wat minder. veel winstwaarschuwingen ,instortende technologiesector etc.
poldermodel was leuk maar ik ben het met speknek eens dat je de de veranderingen in de economie niet eeuwig tegen kan houden. het is gewoon logisch dat een land als nl zich op andere markten gaat richten dan dat het nu doet.
voor doc : excuses het is een mispost die eigenlijk een reply op het g8 topic had ,moeten worden. nogmaals excuses
mollie
quote:Dat het wat minder gaat, OK.
Op dinsdag 24 juli 2001 15:35 schreef mollie het volgende:
malaise JA![]()
tja het gaat op het moment idd wat minder. veel winstwaarschuwingen ,instortende technologiesector etc.
poldermodel was leuk maar ik ben het met speknek eens dat je de de veranderingen in de economie niet eeuwig tegen kan houden. het is gewoon logisch dat een land als nl zich op andere markten gaat richten dan dat het nu doet.
mollie
Maar malaise zou ik het niet willen noemen.
edit: waarom doet die smiley het eigenlijk niet? Soms wel, soms niet..Gek
En je mag niet slowchatten, want het is een ANM topic
quote:Ik stem voor, waar zullen we het over hebben?
Op woensdag 25 juli 2001 01:12 schreef Roache_ het volgende:
Cosma-Shiva, zin in een slowchat? 't Schijnt zomaar te mogen! En we kunnen het blijkbaar over alles hebben!!;)edit: waarom doet die smiley het eigenlijk niet? Soms wel, soms niet..Gek
Wat een prachtige vorm heeft een vraagteken toch. Doeltreffend in haar eenvoud doch mysterieus door haar tweeledige verschijningsvorm...
edit, Cosma-Shiva, ziehier je slowchatonderwerp waar je-wee je gebeente!- niet over verder mag slowchatten, want voor je het weet hebben we een slotje te pakken!
(Kijk, zo is het bijna slowchatten, maar ik reageer gewoon snel!)
quote:Volgende post Roache?
Op woensdag 25 juli 2001 01:20 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Nee idd als het niet mag dan moeten we maar gewoon on-topic blijven, Spekmek kun je ons even bij-briefen?
Het ging erom dat Nederland vooral concurreert op het gebied van lage prijzen. Poldermodel, loonmatiging, het zorgt er allemaal voor dat de kosten relatief gezien laag bleven en daarom veel geëxporteerd worden. Persoonlijk vind ik dit een bijzonder ongezonde situatie. Met de voortschreidende globalisatie (en kennelijk vinden een hoop mensen dat verkeerd voor de arme landen), komen deze zelfde arme landen namelijk met veel lagere loonkosten ons voorbij. M.a.w. de concurrentiepositie van Nederland verslechtert snel. Wat ik dus vind is dat het poldermodel op de helling moet, en Nederland veel meer in nieuwe technologieën moet investeren, zo kwalitatief voor te blijven. Maarja dan vergroot je het gat met de arme landen weer.
[Dit bericht is gewijzigd door Roache_ op 25-07-2001 01:42]
Ehm ja
welterusten
Maar als Nederland zijn poldermodel aanhoudt komt het dus allemaal wel goed, ergo, komt het in de niet Westerse landen niet goed. En moet dit ook de bedoeling zijn? Want volgens mij schreef je daarstraks ((dinsdag 24 juli 2001 15:24(buiten slowchat-marges beste moderator!!)) dat het poldermodel op de helling moet, toch? Dus door-brainstormend stel jij je eigenbelang ondergeschikt aan het welzijn van de derde wereld. En is dat wat je werkelijk wilt? Een computer van leem en twijgjes, draaiend op de krachten van suggestieve beïnvloeding, draait nu eenmaal wat trager dan een intel3 met powertwain. (Ja ik zeg ook maar wat qua computerpraat).
Nogal tegenstrijdig.
Ik vraag me wel af hoor, een beetje doorbordurend op de G8-top en de mensen die streven de globalisering een halt toe te roepen, hoe je nu met een gerust hart kunt zeggen dat je het zo verafschuwt je er wel stelselmatig deel van uit blijft maken. Er zelfs een kind van bent. (Of ga ik nu te diep voor een slowchat, of zou ik dit in een legitiem topic moeten posten?)
[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 25-07-2001 02:29]
Wat mij betreft is een doordeweekse derde dinsdag in welke willekeurige maand ook reden genoeg om te demonstreren tegen globalisering. Het binnenhof is nu een lege vesting, ze zijn allemaal op vakantie die verdorven democratisch gekozen leiders. Pik in, 't is zomer! Voor je het weet zijn de demonstranten aan de macht.
Maar nee, het gepeupel zit, zonder reden tot demonstreren, achter hun pc of de televisie, of in een gunstiger geval, drukt anti-globaliseringsaffiches op een door onderbetaalde arbeidskrachten vervuilde inelkaargezette stencilmachine, teneinde die met milieuverontreinigende behangselplak op mijn gevel te plakken. Ga je gang, maar zolang ze geen afstand doen van hetgeen ze zo hartgrondig verafschuwen ben je in mijn ogen net zo schuldig aan het in stand houden ervan als ik ben, verschil: ik vind het allemaal niet zo erg in tegenstelling tot hen: zij verafschuwen het! Toch?
EDIT!!!
Dit leest heel makkelijk als koren op molen, maar ik prikkel slechts, althans: dat probeer ik! Zie het niet als waarheid maar als voer tot discussie. Mijn bescheiden mening heeft echter wel als leidraad gefungeerd, maar niet als brenger der waarheid.
[Dit bericht is gewijzigd door Roache_ op 25-07-2001 02:53]
Jij zei aan het einde van je stukje dat jij niet tot die groep behoorde, ik ook niet, maar zoals jij je ergert aan die groep (terecht) heb ik dat bv met de groep die ik daarna benoemde.
(heb je het hele topic net op ander forum gelezen overigens?)
Hé waarom haalde je je post nou weg bij dat topic over die brandblusser, ik wilde net replyen en weg was'ie.
[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 25-07-2001 03:52]
[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 25-07-2001 03:54]
Truste!! (Ik volg je voorbeeld....)
Lonen vormen slechts één klein deel van de 'competitive edge' die een land/bedrijf kan hebben... niks aan de hand dus, zolang Nederland op andere gebieden het goed blijft doen. En dat doet het, de malaise in de IT-branche is niets minder dan een consolidatiefase waarin bedrijfsdoelstellingen herzien moeten worden en eens goed nagedacht wordt over waar het bedrijf nou precies om draait. Zoals al gezegd is er maar wat ongestructureerd aangeklooid en zijn concrete doelstellingen uit het oog verloren met als gevolg een instabiele bedrijfstak die niet draait op gezonde bedrijfsvoering maar blind vertrouwen van aandeelhouders. Die fase is nu voorbij en door wat te schudden aan de toren zullen wat bedrijven afvallen (failliet gaan, overgenomen worden o.i.d) en wordt de branche weer gezond gemaakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |