brabandsquote:Op zondag 21 maart 2004 21:01 schreef Mr-Mackey het volgende:
Wat is dat, op je eigen wonen
Wist niet dat woonwagens zo duur waren.quote:Op zondag 21 maart 2004 20:54 schreef the_contract_killer het volgende:
wanneer gingen julie op je eigen wonen,en ging dat wel ok?
wil zelf ook wel maar financieel gezien kan ik beter nog 2 jaartjes wachten tot ik 22 ben ofzo.
nej.. gewoon foutquote:Op zondag 21 maart 2004 21:04 schreef nightfall het volgende:
[..]
brabands
Dat kan ik alleen maar bekrachten, mijn kamer is mijn huisje en ik geef liever geld uit om het wat mooier te maken dan dat ik er zooi van koop.quote:Op zondag 21 maart 2004 21:03 schreef Twanstra het volgende:
Je wordt er volwassener door, en VEEL zelfstandiger.![]()
Bij 10cm ontsluiting mag je gaan persen!quote:Op zondag 21 maart 2004 21:11 schreef ikookhier het volgende:
19 jaar was ik toenen het bevalt nog steeds.
*Jaloers isquote:Op zondag 21 maart 2004 21:03 schreef Twanstra het volgende:
Was 17 toen ik in amerika ging studeren, en net 18 toen ik terug kwam en 2 maanden bij mijn ouders weer ging wonen. Dat is dus echt niet aan te raden, je kan dan beter meteen op kamers gaan. Dus gewoon op je 18 uit huis en klaar.
Financieel gezien moet je niet aan beginnen te denken, gewoon doen.
Het is zoveel beter als je op jezelf woont.
Je wordt er volwassener door, en VEEL zelfstandiger.![]()
ja, een hele woning wel ja, maar wat is er mis met een etage of gewoon een kamer? kan me voorstellen dat als je een baan en auto hebt je toch wel een keer weg wilt thuis. Aan de andere kant; als je thuis lekker zit en het gezellig is en je hebt geen reden om weg te gaan, dan kan lekker blijven zitten ook prima zijn.quote:Op zondag 21 maart 2004 21:41 schreef the_contract_killer het volgende:
de meeste toch al vroeg zo te zien,ik heb nu wel een vaste baan...maar verder ook een auto waarmee ik naar mn werk rijdt.
om in je eentje een woning te huren is al verdraaid lastig,en dan heb ik het nog niet eens over de wachttijden.
dus om alle eindjes financieel aan elkaar te knopen zal mischien wel lukken,maar om nou echt om elke maand op 0 euro uit te komen zit me niet echt lekker,helemaal als je ergens onverwacht geld aan moet uit moet geven zoals bijvoorbeeld de auto ofzo
heel verstandig ja want het kost je hier in het rijnmond gebied zn 3 jaar voordat je wat krijgtquote:Op zondag 21 maart 2004 22:07 schreef Naamah het volgende:
wel een idee om je alvast in te schrijven bij woningstichting van de plaats waar je wil gaan wonen!!!!!!
Als je toch alleen bent, waarom koop je geen studio, of een 2 kamerappartement?quote:Op zondag 21 maart 2004 21:41 schreef the_contract_killer het volgende:
de meeste toch al vroeg zo te zien,ik heb nu wel een vaste baan...maar verder ook een auto waarmee ik naar mn werk rijdt.
om in je eentje een woning te huren is al verdraaid lastig,en dan heb ik het nog niet eens over de wachttijden.
dus om alle eindjes financieel aan elkaar te knopen zal mischien wel lukken,maar om nou echt om elke maand op 0 euro uit te komen zit me niet echt lekker,helemaal als je ergens onverwacht geld aan moet uit moet geven zoals bijvoorbeeld de auto ofzo
niet zeuren, 'nej' is ook geen correct Nederlands.quote:Op zondag 21 maart 2004 21:06 schreef Naamah het volgende:
[..]
nej.. gewoon fout
Ben je onlangs ook bij een bepaald postaantal gestopt??quote:Op zondag 21 maart 2004 22:36 schreef kooba het volgende:
Ik was 26
Jaquote:Op zondag 21 maart 2004 22:38 schreef schatje het volgende:
[..]
Ben je onlangs ook bij een bepaald postaantal gestopt??
Zo ja:.
ahaquote:Op zondag 21 maart 2004 22:45 schreef ParanoidEv het volgende:
Ik ga echt nooit meer met meerdere mensen of alleen ergens wonen
Kamers in studentenhuizen zijn meestal 12-14 m²... en dat lijkt me eigenlijk prima te doen.. Ik ga over een half jaar ofzo op kamers in Amsterdam.. dan sta ik iig lang genoeg ingeschreven voor studentenhuisvestingquote:Op zondag 21 maart 2004 22:14 schreef WTF het volgende:
hoe groot zijn die kamers dan die jullie bewonen?
Ik bedoel als ik hier een kamer wil dan heb je een kamer van 13 m2. Dat wil je ook niet. En dan zit ik liever nog ff thuis. Zit dicht bij school. En die van die stufi kan je ook niet veel.
Jawel, met 1 iemand samenwonen hequote:Op maandag 22 maart 2004 15:02 schreef rickywilliams het volgende:
[..]
ahadan blijft er niet veel keus meer over he
![]()
Financieel gezien kun je nog beter wachten tot je 30 bent...quote:Op zondag 21 maart 2004 20:54 schreef the_contract_killer het volgende:
...financieel gezien kan ik beter nog 2 jaartjes wachten tot ik 22 ben ofzo.
Grapjas...quote:Op maandag 22 maart 2004 15:43 schreef Sven- het volgende:
12-14 m²... en dat lijkt me eigenlijk prima te doen.
Kloontjes pik ik er zo uit.quote:Op maandag 22 maart 2004 00:01 schreef kooba het volgende:
[..]
Ja
Hoe wist je dat ik het was?
quote:Op zondag 21 maart 2004 22:58 schreef TwztId het volgende:
Zaten jullie dan niet meer op school voor degene die al op of voor hun 18e uit huis gingen...
Als je naar school gaat en daarnaast ook nog werkt heb je toch nooit genoeg geld bij elkaar om elke maand de huur te betalen ?...
Ik begin dit jaar weer met school 3 jarige opleiding, word 18 in april en wil eigenlijk al het huis uit maar dat lijkt me onmogelijk met school er ook nog bij...
Ahum..voor mij is het prima te doen.. ik zit hier thuis in een kamer van 14,5m², en 2 vierkante meter kunnen er voor mij nog makkelijk af, jouw eisen zijn gewoon hoog ...en als je echt heel weinig ruimte heb, kan je altijd nog zo'n ikea hoogslaper nemen ofzoquote:Op maandag 22 maart 2004 16:42 schreef P-Style het volgende:
[..]
Grapjas...12-14m² is echt heel klein hoor! Zeker als je zelf veel spullen hebt. Ik heb een studentenkamer van 19m² gehad en hoewel ik weet dat die een stuk groter was dan de meeste kamers van mijn vrienden, zou ik echt niet kleiner kunnen, zeker nu ik aardig wat spullen heb. (o.a. een eigen koelkast en bank enzo...)
Eh heb dus een flat met 2 flinke slaaplamers, grote woonkamer en leuke keuken, maten geen idee.. moet ik gaan meten. Maar zit hier in rustig gebied dicht bij de winkels en ov..quote:Op zondag 21 maart 2004 22:14 schreef WTF het volgende:
hoe groot zijn die kamers dan die jullie bewonen?
Ik bedoel als ik hier een kamer wil dan heb je een kamer van 13 m2. Dat wil je ook niet. En dan zit ik liever nog ff thuis. Zit dicht bij school. En die van die stufi kan je ook niet veel.
Nee ik zat al vanaf mn 17e niet meer op school... Alles wat ik nu heb gedaan is thuis studie en cursus van de zaak. Geld was wel eens een probleem maar ja dan gingen we gewoon een keer niet uit...quote:Op zondag 21 maart 2004 22:58 schreef TwztId het volgende:
Zaten jullie dan niet meer op school voor degene die al op of voor hun 18e uit huis gingen...
Als je naar school gaat en daarnaast ook nog werkt heb je toch nooit genoeg geld bij elkaar om elke maand de huur te betalen ?...
Ik begin dit jaar weer met school 3 jarige opleiding, word 18 in april en wil eigenlijk al het huis uit maar dat lijkt me onmogelijk met school er ook nog bij...
1+1=2=meerderequote:Op maandag 22 maart 2004 16:28 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Jawel, met 1 iemand samenwonen he
Jij wint .... ik was 25.quote:Op zondag 21 maart 2004 22:36 schreef kooba het volgende:
Ik was 26
Ligt er maar net aan in welke stad je woont... en als je studeert kun je altijd lenen!quote:Op maandag 22 maart 2004 18:43 schreef Sven- het volgende:
Grotere kamers zijn voor mij trouwens toch niet te doen qua geld...
Ja, maar ik zei, IK ga nooit meer met meerdere samenwonen, dusquote:Op maandag 22 maart 2004 19:46 schreef rickywilliams het volgende:
[..]
1+1=2=meerdere
Reken er inderdaad maar op dat je met je stufi alleen nčrgens komt! Ik heb tot vorig jaar op kamers gewoond en had bijna ¤700,- stufi, bestaande uit uitwonende beurs, aanvullende beurs en lening. Hier hield ik na een maand bijna niks van over, ondanks dat ik toch vrij zuinig leefde. Ik moet er wel bij zeggen dat ik alles zelf betaalde, behąlve mijn ziekenkosten. Ik deed een opleiding met 40 contacturen, dus veel tijd om te werken had ik niet. Om de rest van mijn kosten te besparen ging ik nog bijna ieder weekend naar huis (scheelt veel als je 2 dagen geen eten hoeft te betalen)quote:Op dinsdag 23 maart 2004 12:05 schreef pAin het volgende:
fftjes een aantal vraagjes aan de op-zich-zelf-wonende studenten:
Ik neem aan dat je er niet uitkomt met je studiefinanciering? Hoeveel moet je erbij verdienen om goed te kunnen leven en daarbij ook nog wat leuks te doen in je vrije tijd (sport, uitgaan)? Ik zou in deze situatie nu 230 euro stufi krijgen, mits ik mijn OV kaart behoud (wanneer ik dat niet doe krijg ik 290 euro)
Op wat voor basis doen jullie boodschappen?? Gaan jullie ouderwets en duur naar de Appie Heijn of gaan jullie naar budgetsupermarkten als Aldi, Jumbo, Liddl, Bas van der Hijden?? Wat kopen jullie vooral in??
Wat is eigenlijk een redelijk prijs voor een studentenkamer?? Stel, je zou je stufi hieraan uitgeven, is dit veel geld inclusief stroom, elektriciteit en water??
Waar wassen jullie?? Brengen jullie je was naar een doe-het-zelf-wasserette, hebben jullie een algemene wasmachine of gaat de was gewoon nog naar paps en mams?? Daar zie ik trouwens het meeste tegen op, wassen......
Toen ik net 23 was geworden in Jan 1998. Het werd eigenlijk meteen samenwonen trouwens, althans per April 1998. Ik was trouwens echt de laatbloeier in mijn familie wat dat betrefd, mijn zusje ging op haar 19e uit huis, en mijn broertje is ook op z'n 20e vertrokken. Beide zijn jonger maar mijn zusje was dus eerder uit huis dan ikquote:Op zondag 21 maart 2004 20:54 schreef the_contract_killer het volgende:
wanneer gingen julie op je eigen wonen,en ging dat wel ok?
Tja, ik had al een inkomen (zat niet meer op school op 23e) dus kon het allemaal wel betalen natuurlijk. Ik moest meteen voor twee zorgen trouwens, want mijn vrouw (destijds vriendin) had nog geen baan. Nu heeft ze een (kleine) eigen zaak trouwensquote:wil zelf ook wel maar financieel gezien kan ik beter nog 2 jaartjes wachten tot ik 22 ben ofzo.
Een sterke vrouwquote:Op zondag 21 maart 2004 21:34 schreef ondeugend het volgende:
Op mijn 17de en dat ging helemaal goed al was ik straatarm en moest ik best veel laten. Ik heb prioriteiten leren stellen en ben daardoor in een rap tempo zelfstandig geworden.
Owww ik moet er nog even bij zeggen dat ik niet uit huis ging omdat ik problemen met mijn ouders had. Ik wilde gewoon graag en mijn ouders zagen dat in en besloten me te laten gaan.... wel met de belofte dat als het niet zou gaan ik altijd weer terug kon komen
* dopte al vroeg haar eigen boontjes
Ah joh, dat is gewoon een steuntje in de rug die de meeste ouders heel graag aan hun kinderen geven, daar hoef je je niet om te schamenquote:Op zaterdag 3 april 2004 17:01 schreef ook_gek het volgende:
Ik krijg dan een beetje hulp van me ouders. Niet dat ik het wel
Maar het is gewoon niet te doen om een beetje redelijk huis te nemen in scheveningen. Dat is stom weg te duur. Zelfs een klein kut kamertje is al mega duur.
Schaam me er niet om. Ik wil het gewoon niet.quote:Op zaterdag 3 april 2004 17:32 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ah joh, dat is gewoon een steuntje in de rug die de meeste ouders heel graag aan hun kinderen geven, daar hoef je je niet om te schamen.
Het woord schamen was niet zo slim gekozen, maar ik weet niet hoe ik het anders uit moet drukken... het is echt heel fijn als je van je ouders een zetje in de richting krijgt, geloof me. Vriendje en ik hebben allebei van die ouders die je eerder een mes in de rug steken dan een steuntje in de rug, als je begrijpt wat ik bedoel. En mensen zijn gewoon jaloers en afgunstig als een ander meer heeft dan zij hebben, of het op het oog makkelijker hebben. Niets van aantrekken. Als je ouders en jij maar weten hoe het zit, toch?quote:Op zaterdag 3 april 2004 17:37 schreef ook_gek het volgende:
Ik wil van dat gezeik af dat mensen denken dat ik alles krijg. Want ik werk me er kapot voor. Iets dat veel mensen niet willen in zien![]()
Jawel. En over het algemeen heb ik zo iets van. Het zal me aan me reet roesten. Maar je word wel moe van dat gezeik. En het idee dat ik het helemaal zelf gedaan heb vind ik ook top.quote:Op zaterdag 3 april 2004 17:41 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Het woord schamen was niet zo slim gekozen, maar ik weet niet hoe ik het anders uit moet drukken... het is echt heel fijn als je van je ouders een zetje in de richting krijgt, geloof me. Vriendje en ik hebben allebei van die ouders die je eerder een mes in de rug steken dan een steuntje in de rug, als je begrijpt wat ik bedoel. En mensen zijn gewoon jaloers en afgunstig als een ander meer heeft dan zij hebben, of het op het oog makkelijker hebben. Niets van aantrekken. Als je ouders en jij maar weten hoe het zit, toch?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |