quote:aantal cilinders 4
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 1998 cm3
boring x slag 86,0 x 86,0 mm
compressieverh. 8,5:1
max. vermogen 178 kW (242 pk) 6000tpm
max. koppel 302 Nm 4000tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening dohc
turbo ja
katalysator geregeld
topsnelheid 245 km/h
acceleratie 0-100 km/h 6,1 s
1/4 mijl [/b]13,8 sec[/b]
laatste nieuwprijs[/b] ¤ 52.026 [/b]
Huideige prijs +-¤20.000
klopt. Dan heb je een SW20.quote:Op zondag 21 maart 2004 18:44 schreef sonny het volgende:
He grappig, zo'n 3S-GE motorzit ook in mijn Mr-2![]()
deze is geimporeerd door moree inderdaad, maar volgens mij komt deze uit italiëquote:Op zondag 21 maart 2004 18:53 schreef ThaFreak het volgende:
http://zoek.autotrader.nl(...)6cbebaf2&did=1000119
en dat is nog een duitste auto
moet nog worden aangemeld en alles in nederland....quote:Op zondag 21 maart 2004 18:55 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
deze is geimporeerd door moree inderdaad, maar volgens mij komt deze uit italië
klopt ja. schijnt moeilijk te zijn.quote:Op zondag 21 maart 2004 18:56 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
moet nog worden aangemeld en alles in nederland....
de papieren die bij die celica zitten zijn niet de juiste papieren....quote:Op zondag 21 maart 2004 18:57 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
klopt ja. schijnt moeilijk te zijn.
wat het precies is weet ik niet. of ze hebben geen papieren, zodat ze dat niet kunnen, of er is geen koper voor. hoorde dat verschillende mensen zijn wezen kijken, maar iedereen heeft ervan afgezien.
ja balen he!quote:Op zondag 21 maart 2004 19:00 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
de papieren die bij die celica zitten zijn niet de juiste papieren....
Turquouisequote:Op zondag 21 maart 2004 19:00 schreef pAin het volgende:
GT4 ST205![]()
..... Jammer dat je ze hier niet veel ziet, in engeland rijden ze met bossen rond, veel bestickert in de originele Castrol kleuren, zoals de originele rallywagens (dus rood, groen en wit op een witte auto). Heb hier een Japanese Performance liggen met een GT4, gespiegeld bestickert (Castrol print) in de negatief kleuren van de originele bestickering: is dus roze en dat zachtblauwe (ben de naam kwijt, iets met een T en een Q) geworden, ziet er erg tof uit op een zwarte auto
quote:Op zondag 21 maart 2004 19:13 schreef Xtreem het volgende:
Generatie 5 & 7 zijn zeker mooi!![]()
je bent wel optimist.... deel 1![]()
minimaal 2 deeltjes hoorquote:Op zondag 21 maart 2004 19:13 schreef Xtreem het volgende:
Generatie 5 & 7 zijn zeker mooi!![]()
je bent wel optimist.... deel 1![]()
quote:Op zondag 21 maart 2004 19:14 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Beauty is in the eye of the beholder. toch?quote:Op zondag 21 maart 2004 19:19 schreef Xtreem het volgende:
[..]
sorry, 1e 4gen. zijn imo niet zo mooi, en van de laatste drie vind ik gen. 6 toch de minst mooie
We moeten dan wel ff ons best doen, maar om voorbereid te zijn heb ik vast het "deeltje 1" toegevoegdquote:Op zondag 21 maart 2004 19:18 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
minimaal 2 deeltjes hoor
Absoluut...... maar degene die die blauwe van karbo lelijk vind mag een Audi A3 krijgenquote:Op zondag 21 maart 2004 19:21 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Beauty is in the eye of the beholder. toch?
[..]
We moeten dan wel ff ons best doen, maar om voorbereid te zijn heb ik vast het "deeltje 1" toegevoegd
Die's idd ergquote:Op zondag 21 maart 2004 19:24 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Absoluut...... maar degene die die blauwe van karbo lelijk vind mag een Audi A3 krijgen
Dat is hem inderdaadquote:Op zondag 21 maart 2004 19:07 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Turquouise
deze misschien?
[afbeelding]
[afbeelding]
Kenny Lam toch? : http://gt4oc.unstable.org.uk/owners_page.php?owner=87quote:Op zondag 21 maart 2004 19:34 schreef pAin het volgende:
[..]
Dat is hem inderdaad!
...
Leuk detail is dat hij hem zelf heeft bestickerd en hij vond het bij zijn auto zo netjes gedaan dat ie maar een eigen auto bestickerings bedrijfje is begonnen
Die celica is door TRD i.c.m. rod millen ontworpen., en heeft niet een vvt-i motor, maar een 500pk sterke 3S-GTE motor.quote:Op zondag 21 maart 2004 19:38 schreef Xtreem het volgende:
Tering, wat is die ultimate celica geil
quote:When Toyota launched its all-new Celica, fans of the nearly 30-year-old marque may have thought the auto manufacturer had engineered the ultimate sporty subcompact. They would have thought wrong.
Toyota, along with Rod Millen Motorsports and Toyota Racing Development (TRD) engineered the Ultimate Celica, a 500-horsepower, all-wheel drive powerhouse. The Ultimate Celica made its debut at the 2000 Greater Los Angeles Auto Show in the Los Angeles Convention Center. The Ultimate Celica is the extreme in driving excitement. It features a race-bred suspension, custom exhaust system, Recaro sport seats with four-point belts, an integrated roll cage, a racing fuel cell, performance tires and wheels, and Champ Car-inspired styling. The Ultimate Celica concept was developed by the same trio of enthusiasts who conceived the Lexus Street Rod and the Toyota Retro Cruiser - - Toyota executives Jim Press, senior executive vice president, Yale Gieszl, vice chairman, and Bryan Bergsteinsson, group vice president and general manager of the company’s Lexus division. “We knew from the beginning that we wanted to build a 500-horsepower Celica,” said Bergsteinsson. “Of course, with that much power we knew it would be built as an all-wheel drive car. At that point we sat down with Rod Millen and began detailed discussions and development of the ultimate Celica.”
To reach the 500 horsepower goal, TRD began work on tuning a four-cylinder production powerplant previously used in the Celica All-Trac (1988-1993). It is a derivative of the power-laden engine used in Toyota’s championship-winning IMSA GTP race cars of the early ‘90s, and Rod Millen’s record-setting Pikes Peak Hill Climb runners. The bore and stroke were increased, a turbocharger installed and Rod Millen Motorsports custom-built a set of headers made out of inconel and a stainless steel exhaust. As a result, the Ultimate Celica produces 500 horsepower at 8,000 rpm and creates 340 lbs.-ft. of torque at 5,500.
In order to handle the increase in power and torque, the Celica’s production, front-wheel drive powertrain had to be converted into an all-wheel drive system. Modifications also were made to the Bilstein struts and springs to balance and support the vehicle’s additional weight, and the All-Trac’s racing-inspired over-sized brakes were installed for more efficient braking power.
To help stiffen the vehicle’s chassis, Rod Millen Motorsports built a custom roll cage. The front tubes of the cage were welded to existing body work and hidden behind the interior panels, while the remainder of the roll cage is only visible behind the front seats. The interior of the Ultimate Celica is identical to the production model, except for the additional feature of front, custom Recaro sport seats equipped with four-point racing harnesses.
The Ultimate Celica’s distinctive look was created at Calty, Toyota’s U.S. design center in Newport Beach, Calif. The Calty-styled front fascia, rear body panels and wing were built by the Aria Group in Irvine, Calif. The new body pieces widen the vehicle by 3.8-inches in the front and 3.2 in the rear. Further sharpening the Ultimate Celica’s appearance are 245/35 Michelin Pilot performance tires wrapped around 19-inch BBS magnesium racing wheels with knockoffs, and the vehicle’s unique color was developed and applied in a special, three-stage process at the Calty studios.
quote:The Toyota Celica Cruising Deck embodies the three key elements ofa lightweight high-performance sports coupe designed for theyounger set: style, power, and affordability. A cunningly designed open-air rumble seat in the back allows for two extra passengers or flat deck space that can be used to store luggage. Fitted with a powerful 1.8-liter twin-cam engine that employs an all-new VVTL-i systemcapable of producing 187 horsepower at 7,600 rpm.
The rumble seat is an American invention that first came to prominencein the early 1920s with the Ford Model-A. An ingenious method of making the rear of a vehicle into an open-air sports convertible, it enjoyed a revival in the 1970s, and has been a feature of older Celica models at past motor shows. 'We decided to bring back the cruising deck one more time,' explains Mr. Nakagawa. 'It's cool,sporty and a heck of a lot of fun!'.
in de turbo versie is alles verstevigd uiteraard.quote:Op zondag 21 maart 2004 19:45 schreef ThaFreak het volgende:
in hoeverre verschillen de 2.0 en de 2.0 turbo van mekeer weet jij dat toevallig als celica expert
de cruisedeck is nooit uitgebracht helaas. wel jammer van zo'n cool idee.quote:Op zondag 21 maart 2004 19:49 schreef Xtreem het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
waarom dacht ik dan altijd dat de ultimate celica 800 pk had
wel even verder naar boven lezen johquote:Op zondag 21 maart 2004 19:56 schreef PeuRac het volgende:
Omdat dat ook zo is, en dit niet de Ultima celica is
daar zal toch geen 300pk verschil in zitten???quote:Op zondag 21 maart 2004 19:56 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
En wat betreft dat bhp, misschien is dat @ vliegwiel en 500 @ de wielen ?
met andere woorden tis een compleet ander blok, niet aan te beginnen dusquote:Op zondag 21 maart 2004 19:55 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
in de turbo versie is alles verstevigd uiteraard.
Daarnaast is de 2.0i niet 4WD
Sommige dingen van de GT4 waren als optie verkrijgbaar op de standaard 2.0i zoals super strut suspension,limited slip differentieel,voor +achter spoiler en G-kracht sensor voor ABS, maar deze auto's zul je niet snel tegenkomen. (weet ik toevallig omdat ik een draadje volgde op het tccn forum)
Verder heeft de 3S-GTE motor andere zuigers, krukas, motormanagement en uiteraard een turbo en weet ik veel wat allemaal nog meer.
Er bestaat wel een aftermarket turbo setje voor de 3SGE, maar zal nooit zoveel kracht leveren als de 3SGTE motor. zie een draadje op tccn voor wat ze daar zeggen over het ombouwen van de ene motor naar de ander:
linkie
niet compleet, maar wel grotendeels. inderdaad niet aan beginnen.quote:Op zondag 21 maart 2004 20:01 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
met andere woorden tis een compleet ander blok, niet aan te beginnen dus
hangt ook nog van de revisie af...quote:Op zondag 21 maart 2004 20:01 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
met andere woorden tis een compleet ander blok, niet aan te beginnen dus
Ik reed inderdaad een rode T20, maar die moest ik wel verkopen om die MR2 te kunnen betalen (zou een stunt zijn, een student met een T20 en SW22quote:Op zondag 21 maart 2004 19:36 schreef Tjabbo het volgende:
ik weet dat Johnwoo er ook een rijdt. een rode T20. die heeft laatst een MR2 turbo erbij gekocht. ook mooi speelgoed.
Plaguebearer heeft een zwarte T18 Carlos saintz, welke nu in de schuur staat vanwege serieuze tuningplannen, maar volgens mij heeft Plaguebearer de nieuwe layout van fok nog niet eens gezien.
johnwoo post ook al niet zoveel meer hier.
dus zal ik wel weer zo ongeveer de enige zijn ja.
Ah okay. dus de celica is verdwenen. jammerquote:Op zondag 21 maart 2004 22:08 schreef johnwoo het volgende:
[..]
Ik reed inderdaad een rode T20, maar die moest ik wel verkopen om die MR2 te kunnen betalen (zou een stunt zijn, een student met een T20 en SW22)
Mijn ex-Celicaatje, met 7A-FE blok:
<a href="http://www.tweakers.net/ext/f/23983/full.jpg" target="_blank">[afbeelding]</a> <a href="http://www.tweakers.net/ext/f/23982/full.jpg" target="_blank">[afbeelding]</a> <a href="http://www.tweakers.net/ext/f/22841/full.jpg" target="_blank">[afbeelding]</a>
Vervangen door:
<a href="http://www.tweakers.net/ext/f/26019/full.jpg" target="_blank">[afbeelding]</a> <a href="http://www.tweakers.net/ext/f/25954/full.jpg" target="_blank">[afbeelding]</a>
met 3S-GTE blok![]()
<a href="http://www.tweakers.net/ext/f/25958/full.jpg" target="_blank">[afbeelding]</a>
ThaFreak stuurde mij een pdf met 1/4 mile tijden van verschillende auto's.quote:Op zondag 21 maart 2004 21:54 schreef StephanL het volgende:
Generatie 5, 6, 7 vind ik wel vet. Maar je zei in je slowchat, Tjabbo, dat de 6e generatie even snel is als eens stock Supra?
Oh had ik nog niet gezien (kom daar nu nog maar 2 of 3 keer in de week ipv dagelijksquote:Op zondag 21 maart 2004 22:44 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Ah okay. dus de celica is verdwenen. jammer
Maar ik vroeg je ook op tccn forum, is het er 1 van marktplaats? of heb je hem via de dealer gekocht?
Netjes! (op tccn is het trouwens 'thevork' , niet 'tjabbo'quote:Op zondag 21 maart 2004 22:57 schreef johnwoo het volgende:
[..]
Oh had ik nog niet gezien (kom daar nu nog maar 2 of 3 keer in de week ipv dagelijks)
Maar ik heb em particulier gekocht (na een inspectie van motor en onderstel door een monteur bij de lokale Toyota garage die ervaring heeft met MR2 turbo's). Ben erop gewezen door een andere turbo rijder, stond aangeboden op het MR2 forum.
Voorlopig gaat er nog even niks getuned wordenquote:Op zondag 21 maart 2004 23:00 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Netjes! (op tccn is het trouwens 'thevork' , niet 'tjabbo')
Nog tuningplannen met de meest betrouwbare turbomotor ooit gebouwd?
en waar woon je, dan kom ik eens met je een eindje sturen![]()
![]()
nope. dan ga ik erop achteruitquote:Op maandag 22 maart 2004 00:36 schreef MikdawG het volgende:
Tjabbo, interesse in een Celica 2.0GT uit 1994, met 110.000km op de klok?
Ik heb wel interesse hoorquote:Op maandag 22 maart 2004 00:36 schreef MikdawG het volgende:
Tjabbo, interesse in een Celica 2.0GT uit 1994, met 110.000km op de klok?
is wél een mooie autoquote:Op maandag 22 maart 2004 10:19 schreef KatirZan het volgende:
[..]
Ik heb wel interesse hoor
Ligt aan de prijs natuurlijk
Persoonlijk vind ik de laatste ook mooier. zonder spoiler nog welquote:Op maandag 22 maart 2004 15:57 schreef pAin het volgende:
Kvind de laatste celica de je poste wel mooi, lekker clean
imho is een celica of uberhaupt een toyota er niet voor om optisch te tunen, stop er dan maar gelijk een turbo / grotere turbo onder
No show, all go!
Soms is er wel iets van sponsoring bij ja. Maar veel amerikanen vinden decall gaafquote:Op dinsdag 23 maart 2004 11:17 schreef Xtreem het volgende:
Blijft er nog 1 vraag over...die sticker die je bij dit kaliber auto's altijd ziet.... zitter die erop om voor de sponsoring (oftewel: zonder stickers geen auto) of omdat de eigenaar het mooi vind...??
Espace? ja dat klopt wel ja. die kerel zat de hele tijd te drukken zo van, zie je wel dat ik ook best hard kanquote:Op vrijdag 26 maart 2004 01:35 schreef Kolkie het volgende:
Je mag 1x raden wie ik net om ongeveer kwart voor twaalf op de daarleseweg te Den Ham tegenkwam. Ik liep daar met m'n flesje pils en ene Tjabbo werd daar net ingehaald door een renault espace die zich duidelijk niet aan de aldaar geldende snelheidslimiet hield (50 km/h). Oja, en eerder op de dag natuurlijk ook gespot bij het relatief bekeken nieuwste ut-gebouw: de spoiler met celica
.
Van een 1.8 naar een 2.0.. Nah, in mijn ogen ga je er dan niet op achteruit.quote:Op maandag 22 maart 2004 09:44 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
nope. dan ga ik erop achteruit
ik heb zelf een 1996'er.
nog nooit van inruilprijzen, origineel nederlandse auto, kilometerstanden enzo gehoord zekerquote:Op woensdag 31 maart 2004 19:08 schreef MikdawG het volgende:
[..]
Van een 1.8 naar een 2.0.. Nah, in mijn ogen ga je er dan niet op achteruit.Alleen qua bouwjaar, maar dat is toch niet zo erg.. Deze komt tenminste redelijk vooruit.
ik had bijna een nieuwe BMW M3, alleen ik had geen geldquote:Op maandag 22 maart 2004 10:18 schreef KatirZan het volgende:
mja, ik had bijna een T18 gehad, met 35.000km op de teller, alleen mijn geld was op
Jawel hoor... Maar dan heb je wel een hele nette 2.0.quote:Op woensdag 31 maart 2004 21:48 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
nog nooit van inruilprijzen, origineel nederlandse auto, kilometerstanden enzo gehoord zeker
een gt4 is gaaf. erg gaaf.quote:Op woensdag 31 maart 2004 23:07 schreef MikdawG het volgende:
[..]
Jawel hoor... Maar dan heb je wel een hele nette 2.0.
Hehe, hij raakt hem wel kwijt. Maar hij wil een GT four kopen.
quote:Op zondag 21 maart 2004 18:37 schreef Tjabbo het volgende:
Toyota Celica topic
Importeren gaat ook wel gebeuren... In Duitsland zijn ze stukken goedkoper. Komen nog wel veel extra kosten bij, maar in Nederland vragen ze echt abnormaal veel (áls ze al worden aangeboden)...quote:Op woensdag 31 maart 2004 23:13 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
een gt4 is gaaf. erg gaaf.
maar je ziet ze maar weinig te koop aangeboden in nl.
dan moet je haast een gaan importeren.
Ze worden idd haast niet aangeboden, en als dat wel zo is, dan gaat de auto vaak naar iemand binnen een gt4 club of kennissen. echte liefhebbersauto.quote:Op donderdag 1 april 2004 03:15 schreef MikdawG het volgende:
[..]
Importeren gaat ook wel gebeuren... In Duitsland zijn ze stukken goedkoper. Komen nog wel veel extra kosten bij, maar in Nederland vragen ze echt abnormaal veel (áls ze al worden aangeboden)...
Dit is een auto met turbo en heeft dus wel degelijk nut.quote:Op donderdag 1 april 2004 11:26 schreef CEx het volgende:
Ik hoop dat die luchtinlaat nut heeft bij de laatste, want juist die strakke motorkap+klaplampen is een van de mooiste dingen aan die wagen
Je hebt wel gelijk qua performance inderdaad. Maar dat er geen GT4 celica meer komt, is omdat toyota uit de rally weg is, en nu in de F1 bezig is. De T-sport is echter wel een auto welke erg geliefd is, vooral vanwege de prijs/prestatie verhouding. volgens een aantal engelse tevredenheids onderzoeken scoort de auto uitzonderlijk goed tussen o.a. honda s2000's en porsches.quote:Op donderdag 1 april 2004 11:43 schreef Infantus het volgende:
Zo'n GT4 is natuurlijk prachtig... Zou ik graag nog eens in willen rijden, of wellicht zelfs willen bezitten.
Vooralsnog vind ik dat Toyota met de laatste Celica de plank een beetje mis heeft geslagen... De concurrentie (en met name Honda) levert een auto met een betere wegligging en meer vermorgen. De Celica is meer "GT" geworden, in de juiste betekenis van het woordZelfs de T-Sport kan daar weinig aan veranderen.
Ik doe nu een project bij TMME (Toyota Motor Marketing Europe) en zal ze eens proberen te overtuigen een GT4 versie van de huidge Celica uit te brengen, met specs ala de 350z en dan 4wd ofzoDat zou een geweldige auto zijn!
wat doe je eik daar als ik vragen mag?quote:Op donderdag 1 april 2004 11:54 schreef Infantus het volgende:
Ik zal mijn best doenOverigens gebeuren dergelijke dingen zo vaak... Er rijdt zoveel "lekkers" in Japan wat niet naar NL komt (Skyline, Evo, diverse Honda's). Echt zonde!
Die Caldina lijkt me een super-auto!
Voor Caldina's is geen markt in Europa, dat was (tot het laatste type) namelijk een Avensis Station met een 3S-GTE incl. 260 pk... hier in de EU vinden ze een Avensis station maar saai..quote:Op donderdag 1 april 2004 11:54 schreef Infantus het volgende:
Ik zal mijn best doenOverigens gebeuren dergelijke dingen zo vaak... Er rijdt zoveel "lekkers" in Japan wat niet naar NL komt (Skyline, Evo, diverse Honda's). Echt zonde!
Die Caldina lijkt me een super-auto!
Ik ben Tridion consultant. Tridion = CMS.quote:Op donderdag 1 april 2004 13:39 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
wat doe je eik daar als ik vragen mag?
maar wat doe je daar voor projectquote:Op donderdag 1 april 2004 13:46 schreef Infantus het volgende:
[..]
Ik ben Tridion consultant. Tridion = CMS.
Alle Yotota sites (incl. F1 en Lexus) in Tridion hangen! Ik ben vrij technisch en doe mooie XML dingetjes voor feeds e.d.quote:Op donderdag 1 april 2004 14:12 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
maar wat doe je daar voor project
ik denk dat je je erg vergist.quote:Op vrijdag 2 april 2004 01:59 schreef MikdawG het volgende:
20.000/25.000 euro? Ze staan in Duitsland af en toe voor 10.000/15.000, en in Italië stond er laatst eentje voor ¤9000,-... Die was wel snel weg trouwens. Maar goed, het zijn idd erg zeldzame auto's, maar mijn broer wil de luxe van zijn Celica niet kwijt maar wil wel turbo en 4WD.Dus ja, dan blijft er weinig over...
je moet oppassen met zo'n auto dat de teller niet is teruggedraaid. zou makkelijk kunnen als het geen origineel nederlandse auto is, want de GTi is maar tot aan de facelift in '96 geleverd. vandaar dat je vaak een geïmporteerde auto zult tegenkomen.quote:Op vrijdag 2 april 2004 09:05 schreef hifonics het volgende:
kwil zelf ook een celica gaan kopen
denk zelf aan een 2 liter 175pk met leder etc etc
weet iemand misschien wat ik hier voor algemene onderhoudskosten ga krijgen?
Je moet idd ook erg goed opletten met die auto's. Goedkoop is duurkoop cker met een GT4. Als ze goedkoop zijn hebben ze of schade gehad, of is de turbo (bijna) overleden. Het blijft een vrij unieke auto waardoor de prijzen dus vrij hoog liggen.quote:Op vrijdag 2 april 2004 09:11 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
ik denk dat je je erg vergist.
.....
reken voor het importeren maar zo'n 6000 euro met keuren enzo. dan zit je echt kort aan de 20.000 euro en heb je een auto waar je echt niets van weet qua onderhoudgeschiedenis.
thnx voor de bijval, 'Mr toyota"quote:Op vrijdag 2 april 2004 09:24 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Je moet idd ook erg goed opletten met die auto's. Goedkoop is duurkoop cker met een GT4. Als ze goedkoop zijn hebben ze of schade gehad, of is de turbo (bijna) overleden. Het blijft een vrij unieke auto waardoor de prijzen dus vrij hoog liggen.
een 3S zuipt NOOOOOIT olie, of je moet achteruit in de toerenbegrenzer een rondje over de wereld maken... dan lukt het misschienquote:Op vrijdag 2 april 2004 09:15 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
deze motoren zijn erg sterk, maar bij langdurig verkeerd gebruik gaat elke motor op den duur olie zuipen. pas hiervoor dus goed op.
hmmm. ik heb toch echt verhalen gehoord van 3S en revisie enzoquote:Op vrijdag 2 april 2004 09:31 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
een 3S zuipt NOOOOOIT olie, of je moet achteruit in de toerenbegrenzer een rondje over de wereld maken... dan lukt het misschien
dan weet je dus wat ze er mee gedaan hebbenquote:Op vrijdag 2 april 2004 11:08 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
hmmm. ik heb toch echt verhalen gehoord van 3S en revisie enzo![]()
Idd. het geeft trouwens niet dat het geld kost, zolang je er maar rekening mee houdt.quote:Op vrijdag 2 april 2004 11:33 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
dan weet je dus wat ze er mee gedaan hebben![]()
thanksquote:Op vrijdag 2 april 2004 09:15 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
je moet oppassen met zo'n auto dat de teller niet is teruggedraaid. zou makkelijk kunnen als het geen origineel nederlandse auto is, want de GTi is maar tot aan de facelift in '96 geleverd. vandaar dat je vaak een geïmporteerde auto zult tegenkomen.
het is een hele degelijke auto, je moet gewoon op de standaarddingen letten zoals rare geluiden bij de proefrit, of je e.v.t. de NAP mag inzien, en of alles onder de motorkap mooi droog is. deze motoren zijn erg sterk, maar bij langdurig verkeerd gebruik gaat elke motor op den duur olie zuipen. pas hiervoor dus goed op.
Aan de pedalen en de versnellingspook kun je de echte km's vaak aflezen en ook of de auto goed is onderhouden.
als je erg veel vragen hebt, zou ik het eens proberen op het forum van de celicaclub. (www.tccn.nl)
oh ja, nog een nadeel, als je eenmaal een celica hebt, ben je besmet met het virus en wil je nooit meer terug naar iets anders
grtz
dat is idd een koopje. mijn '96er met 80000 kostte vorig jaar rond de 12000 (maar was toen dus ook nog een jaar jonger) en is erg goed onderhouden + hij was van een toyota dealer zelf geweest.quote:Op vrijdag 2 april 2004 13:11 schreef hifonics het volgende:
[..]
thanks
ik heb er nog nie eens een en ken nou al nie w88 totdat ik er in ken rijden
alleen nog doorsparen zodat ik meteen een goeie kan kopen die ook aan mijn eisen voldoet.
kheb wel een mooie gezien van 1996 met 85000km voor plusminus 9500 euro
is dat te veel voor deze wagen of juist een koopje?
is er trouwens ook een mogelijkheid om op de 2 liter 175 pk een turbo te schroeven want dan is het volgens mij helemaal leuk.
Mooi, dit soort celica zonder achterspoiler ziet er niet uit vind ik, dus maar goed dat deze met isquote:Op vrijdag 2 april 2004 15:47 schreef Tjabbo het volgende:
desktopwallpapertje:
http://www.celica-club.co(...)bronzestorm_copy.jpg :
[afbeelding]
Zonder spoiler vind ik hem zelf ook minder ja.quote:Op vrijdag 2 april 2004 15:52 schreef StephanL het volgende:
[..]
Mooi, dit soort celica zonder achterspoiler ziet er niet uit vind ik, dus maar goed dat deze met is![]()
<voorspelbaar> 'k vind 'm nogal veilside achtigquote:Op vrijdag 2 april 2004 16:04 schreef Tjabbo het volgende:
wat is trouwens jullie mening over zo'n voorlip?
[afbeelding]
koop gewoon een GT-Fourquote:Op vrijdag 2 april 2004 16:30 schreef Tjabbo het volgende:
ik ga eerst niets monteren. mocht er geld vrij komen voor de auto dan wil ik eerst andere velgen
en die gele bumpert is wel apart ja, die ken ik. best mooi.
de 'shogun' style witte is ook leuk, maar niet echt mijn smaak.
Tommy weet jij dat misschien? een gt-four heeft als enige van die ronde mistlampen. de 'gewone' sti of gti hebben alleen de standaard mistlampen. waarom is dat, of anders, waarom zijn die gt4 mistlampen niet verkrijgbaar ???quote:Op vrijdag 2 april 2004 16:36 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
koop gewoon een GT-Four![]()
ik heb dat model echt van jongs af aan al mooi gevonden.. toen ik nog klein was, omdat er keibreed toyota op de voorkant stond en omdat ie klaplampen had (die waren echt meesterlijk voor een Lucje (ik) van 6!!!) later ben ik gewoon de typische 80er jaren lijn van de auto gaan waarderen, met het alleen aan de voorkant vast lijkend zittende dak (het zwarte kleur op de C stijl truukje) het model erna is mij te rond en te simpel mischien, hij is zeker mooi, maar niet het indrukwekkendst ofzo..quote:Op vrijdag 2 april 2004 19:08 schreef Tjabbo het volgende:
Hey ultimora die onderste blauwe, daar heb ik het verhaal ook van gelezen.
complete 3S-GTE motorswap.
alles hier te lezen: http://www.tccn.nl/st162/
mooi type celica btw
Mwah de T18 kan ik ook wel waarderen hoor, erg mooie auto. De auto hierboven (de T16) vind ik alleen écht mooi als er wat aan gedaan is zoals LM velgjes, alles in kleur gespoten en dat soort shit, en het meest indrukwekkendst vind ik toch mijn eigen modelltje.quote:Op vrijdag 2 april 2004 19:19 schreef Ultimora het volgende:
[..]
ik heb dat model echt van jongs af aan al mooi gevonden.. toen ik nog klein was, omdat er keibreed toyota op de voorkant stond en omdat ie klaplampen had (die waren echt meesterlijk voor een Lucje (ik) van 6!!!) later ben ik gewoon de typische 80er jaren lijn van de auto gaan waarderen, met het alleen aan de voorkant vast lijkend zittende dak (het zwarte kleur op de C stijl truukje) het model erna is mij te rond en te simpel mischien, hij is zeker mooi, maar niet het indrukwekkendst ofzo..
Nope, en zo'nquote:Op maandag 5 april 2004 15:21 schreef ThaFreak het volgende:
mooi werk, was flink wat verbogen zo te zien.....
zie je niets van weer gelukkig
waar heeft ie die GT-Four vandaan?quote:Op maandag 5 april 2004 17:44 schreef Ultimora het volgende:
1 ding. t blijft een schade auto.... wel netjes gedaan overigens.
ding 2 (nu komt het) een vagde vriend van een klasgenoot van mij heeft zijn STi ook ingeruild voor een originele hollandse GT Four gekocht.
wat hij zegt.quote:Op maandag 5 april 2004 20:08 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
waar heeft ie die GT-Four vandaan?
+ wat voor GT-Four is het... een ST165, ST185 of ST205?quote:Op dinsdag 6 april 2004 09:09 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
wat hij zegt.
tsss, aansteller, koop je toch een GT4quote:Op dinsdag 6 april 2004 14:05 schreef Tjabbo het volgende:
Dit vind ik persoonlijk een heel erg mooie bodykit.
De kit is van Fensport (engeland) en helaas past de voorbumper alleen op de GT4 versie
[afbeelding]
[afbeelding]
Hebbie ook foto's van de zijkant? Moeilijk om een oordeel te vellen alleen op basis van de voorkant... maar for what it's worth, ziet er aardig uit, erg Veilside-achtig iddquote:Op vrijdag 2 april 2004 16:04 schreef Tjabbo het volgende:
wat is trouwens jullie mening over zo'n voorlip?
psst. het is een veilsidequote:Op dinsdag 6 april 2004 20:20 schreef StefanP het volgende:
[..]
Hebbie ook foto's van de zijkant? Moeilijk om een oordeel te vellen alleen op basis van de voorkant... maar for what it's worth, ziet er aardig uit, erg Veilside-achtig idd
geen idee, tis echt een vage vriend van een klasgenoot van mij, maar de auto komt uit de buurt van deventer. das zo'n beetje t enige wat ik weet, behalve dat het een GT Four is.quote:Op dinsdag 6 april 2004 11:40 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
+ wat voor GT-Four is het... een ST165, ST185 of ST205?
dat is niet veelquote:Op woensdag 7 april 2004 16:13 schreef Ultimora het volgende:
[..]
geen idee, tis echt een vage vriend van een klasgenoot van mij, maar de auto komt uit de buurt van deventer. das zo'n beetje t enige wat ik weet, behalve dat het een GT Four is.
je moet ervan houden inderdaad. het is ook niet mijn favoriete bodykit, maar wel een mooi hi-res plaatje.quote:Op vrijdag 9 april 2004 20:20 schreef Xtreem het volgende:
Je kunt veilside iig niet verwijten anoniem/niet herkenbaar te zijn...
quote:
gaaf die V8! heb je daar meer info/specs van toevallig?quote:Op zaterdag 17 april 2004 18:52 schreef StefanP het volgende:
[..]
Mooi!
V8 twin turbo celica:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb last van een irritante storing (zie supras.nl), maar hopelijk is die over een week of 2 opgelost, tegelijkertijd met de installatie van de blitz nur, greddy bcc en de rmm downpipe. Daarna ga ik snel eens naar Apeldoorn jaquote:Op zaterdag 17 april 2004 19:08 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
gaaf die V8! heb je daar meer info/specs van toevallig?
enneh, ga je binnenkort nog naar apeldoorn? anders kom ik een kee rjou kant op als dat nog mag
erg mooiquote:Op zaterdag 17 april 2004 20:30 schreef Tjabbo het volgende:
@ancharox,
mag ik jou vragen hoe je van die thread weet, en dat ik een celica heb? aangezien je vandaag pas geregged hebt. of ben je regular lurkert ?
Ah kijk. het was ook gewoon interessequote:Op zaterdag 17 april 2004 20:40 schreef archanox het volgende:
[..]
erg mooi![]()
Ik zwerf al een paar jaartjes rond op Fok, alleen kan niet meer bij m'n oude account komen (boeit ook niet en is ook maar beter ook)
Door de search te gebruiken kwam ik er dus achter dat jij een Celica hebt en wilde erg graag weten hoe die eruit zag.
Zelf heb ik ook een Celica, een hele mooie rode celica uit 1994 met 99500 KM's op de teller toen ik hem kocht.
Het is namelijk de celica van Johnwoo geweest
Het is werkelijk een fantastische auto en ik ben al intensief bezig met nieuwe onderdelen uit te zoeken. o.a. 2 nieuwe achterklep-omhoog-houders, die zakken steeds in bij koud weer.
Ook nog wat andere dingen maar dat is nog even toekomst visie![]()
quote:Op zaterdag 17 april 2004 21:42 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Ah kijk. het was ook gewoon interesse
In ieder geval veel plezier met je aankoop. Johnwoo was altijd zuinig op de celica van wat ik begreep, en de auto ziet er strak uit.
Wat wil je er allemaal aan veranderen dan? hij is redelijk compleet namelijk
De 3S-GTE swap kan uitstekend gedaan worden vanuit het GT model. hier zitten standaard al wat meer dingen op dan op de ST. De ST moet ook o.a. de ophangpunten voor de motor verplaatst krijgen. Ik zit er trouwens wel over te denken (eigenlijk meer dromen...) maar het wordt wel moeilijker met een ST inderdaad. Echt tunen moet je vanuit de GT of GT Turbo gaan doen, liefst niet met de ST als basis.quote:Op zondag 18 april 2004 18:20 schreef johnwoo het volgende:
<-- * Wijst naar ondertitel... Stop dat erin, daar wordt ie wel snel van
Maar ik heb het volgende zelf vaak genoeg gehoord: als je echt sneller wilt, is de beste manier, een andere auto kopen die al snel is. Een motorswap is wel mogelijk, maar tenzij je het zelf kan of contacten hebt, pakt dat altijd duurder uit dan direct een GT versie kopen.
Ik heb het zelf overwogen (de vader van een goede vriend van me is er handig mee en heeft de tools, tot motortakel toe), maar toch maar niet gedaan omdat ik eigenlijk ook een turbo en achterwiel of vierwielaandrijving wilde, en dat laatste valt niet om te bouwen (naja, voor ons stervelingen niet iig)
Gaan we je nog zien in Nieuwegein volgend weekend? Tjabbo en anderen zijn uiteraard ook welkom![]()
Tjabbo, Tjabbo...quote:Op zondag 21 maart 2004 19:36 schreef Tjabbo het volgende:
Plaguebearer heeft een zwarte T18 Carlos saintz, welke nu in de schuur staat vanwege serieuze tuningplannen, maar volgens mij heeft Plaguebearer de nieuwe layout van fok nog niet eens gezien.
johnwoo post ook al niet zoveel meer hier.
dus zal ik wel weer zo ongeveer de enige zijn ja.
Niet zo gemeen tegen mijn vrindje he!quote:Op maandag 19 april 2004 09:53 schreef Plaguebearer het volgende:
[..]
Tjabbo, Tjabbo...![]()
Ten eerste: Het is Carlos Sainz en niet Saintz
Ten tweede: Ik heb wel de nieuwe layout gezien
Ten derde: Je bent niet de enige
Gaaf project, ik hoop dat er snel nieuwe foto's komen...quote:Op maandag 19 april 2004 09:53 schreef Plaguebearer het volgende:
voor meer info kan je mijn site bekijken: http://www.projectcelica.tk
Hehe. Eindelijk.quote:Op maandag 19 april 2004 09:53 schreef Plaguebearer het volgende:
[..]
Tjabbo, Tjabbo...![]()
Ten eerste: Het is Carlos Sainz en niet Saintz
Ten tweede: Ik heb wel de nieuwe layout gezien
Ten derde: Je bent niet de enige
![]()
...
voor meer info kan je mijn site bekijken: http://www.projectcelica.tk
leuk om te lezen hoe het allemaal zover is gekomen......quote:Op maandag 19 april 2004 09:53 schreef Plaguebearer het volgende:
Maar goed, mijn project begint al wat vormen aan te nemen. Ik heb enkele weken geleden een demo gekregen van mijn aankomend stand alone fuelmanagement systeem (Autronic). Dat wordt de kabelboom omsolderen aankomende winter. Op dit moment wordt er een 3" custom RVS uitlaat gelast zonder dempers of kats. Downpipe is van Aussie en is op dit moment onderweg. Ik heb er speciaal een extra sensor mount in laten zetten voor egr metingen. Over een maand zitten er nieuwe velgen onder (18" MAK R-Action's) en gaat ie voor de APK om deze zomer weer te rijden. Daarna gaan we hem weer stallen en verder met het fuel management, injector en fuelpump upgrade (komen injectoren en de fuelpump van een Supra mk IV in. Is namelijk een direct fit).
Ow ja, heb ook een a-stijl meterhouder ingebouwd en na de zomer ga ik er hoogst waarschijnlijk defi gauges inzetten.
voor meer info kan je mijn site bekijken: http://www.projectcelica.tk
zeker na dit catastrofale topic:quote:Op maandag 19 april 2004 10:41 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
leuk om te lezen hoe het allemaal zover is gekomen......
het topic kon ik me nog wel herrineren.......quote:Op maandag 19 april 2004 10:51 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
zeker na dit catastrofale topic:
Einde van een mooie hobby
[..]
ik ook wel. je mikte nu op zo'n 350/400 pk geloof ik? maar dat zal vast meer moeten worden
veel. erg veel.quote:Op maandag 19 april 2004 10:56 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
het topic kon ik me nog wel herrineren.......
ben benieuwd hoeveel het blok zelf ook wel kan hebben zonder aanpassingen aan het blok zelf.....
maar voor het racen blijft er weinig origineel aan het blok over dacht ik zo.....quote:Op maandag 19 april 2004 11:01 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
veel. erg veel.
Volgens veel mensen is de 3S-GTE het beste turboblok ooit gemaakt. Een blok met zoveel potentie dat wanneer TRD met supra's gaat racen, ze de 6cil. (2JZ) inruilen voor deze 2.0i Turbo
Op de 3S kan dan evt een andere kop worden gezet (o.a. uit de camry, het zgn. 5SGE blok), wat de inhoud vergroot van 2.0L naar 2.2L.
valt volgens mij best mee. De wrc versies van de blokken (de carlos sainz versie is er zo-een) komen zelfs standaard met waterinjectie. (is bij de cs alleen niet aangesloten meen ik me te herinneren.)quote:Op maandag 19 april 2004 11:05 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
maar voor het racen blijft er weinig origineel aan het blok over dacht ik zo.....
dat het sterke blokken zijn heb ik idd al vaker gehoord en toch een knap stukje werk van die japanners![]()
dat heeft ook met balance e.d. te maken..quote:Op maandag 19 april 2004 11:01 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
veel. erg veel.
Volgens veel mensen is de 3S-GTE het beste turboblok ooit gemaakt. Een blok met zoveel potentie dat wanneer TRD met supra's gaat racen, ze de 6cil. (2JZ) inruilen voor deze 2.0i Turbo
Inderdaad. Ik richt me op de 350 pk. Dan blijft het allemaal in het redelijke qua tijd en geld. Wil je over de 350 pk, dan ga je al heel snel hele dure dingen tegenkomen in je aanschaf trajectquote:Op maandag 19 april 2004 10:51 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
zeker na dit catastrofale topic:
Einde van een mooie hobby
[..]
ik ook wel. je mikte nu op zo'n 350/400 pk geloof ik? maar dat zal vast meer moeten worden
Tjsa, er zat bijna niets anders op. Maar gelukkig hebben we eea anders kunnen regelen destijds.quote:Op maandag 19 april 2004 10:51 schreef Tjabbo het volgende:
zeker na dit catastrofale topic:
er is een vrij leuke strokerkit om naar de setup van een 5S te gaan voor de 3S-GTE..quote:Op maandag 19 april 2004 14:10 schreef Plaguebearer het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik richt me op de 350 pk. Dan blijft het allemaal in het redelijke qua tijd en geld. Wil je over de 350 pk, dan ga je al heel snel hele dure dingen tegenkomen in je aanschaf trajectzoals stroker kits, andere zuigerstangen, nokkenassen en andere enge dure dingen.
Na de zomer willen we dus een Autronic stand alone fuelmanagement erin zetten, het hele benzinegebeuren upgraden etc. De AFM gaat er ook af en wordt vervangen door een MAP sensor voor de Autronic. Ook zit ik aan ERL waterinjectie te denken. Koeling wordt nu erg belangrijk. Een grotere oliekoeler is ook nog de moeite waard. Ik ben wel afgezien van een FMIC omdat mijn watergekoelde Intercooler erg efficient schijnt te zijn. Tot 400 pk moet dat helemaal goed gaan..
We blijven bezig![]()
wordt ie wel groot en sterk vanquote:Op maandag 19 april 2004 14:13 schreef Plaguebearer het volgende:
[..]
Als mijn zoontje 2 maanden boterhammen met pindakaas moet eten omdat ik zo nodig in een dikke bak wil rijden, dan houdt het een keer op he
Mooi werk. altijd leuk om van dit soort projecten te horen.quote:Op maandag 19 april 2004 14:10 schreef Plaguebearer het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik richt me op de 350 pk. Dan blijft het allemaal in het redelijke qua tijd en geld. Wil je over de 350 pk, dan ga je al heel snel hele dure dingen tegenkomen in je aanschaf trajectzoals stroker kits, andere zuigerstangen, nokkenassen en andere enge dure dingen.
Na de zomer willen we dus een Autronic stand alone fuelmanagement erin zetten, het hele benzinegebeuren upgraden etc. De AFM gaat er ook af en wordt vervangen door een MAP sensor voor de Autronic. Ook zit ik aan ERL waterinjectie te denken. Koeling wordt nu erg belangrijk. Een grotere oliekoeler is ook nog de moeite waard. Ik ben wel afgezien van een FMIC omdat mijn watergekoelde Intercooler erg efficient schijnt te zijn. Tot 400 pk moet dat helemaal goed gaan..
We blijven bezig![]()
AFM staat voor Air Flow Meter. De AFM meet de ingestroomde lucht en aan de hand van die metingen wordt de correcte hoeveelheid benzine ingespoten door de injectoren. Een MAP sensor (Mass Air Pressure) doet hetzelfde maar dan niet met toegestroomde lucht, maar met turbodruk. Je zet dus je turbodruk af tegen je benzine inspuiting (A/F ratio).quote:Op maandag 19 april 2004 14:51 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Mooi werk. altijd leuk om van dit soort projecten te horen.
Maar waarom is een AirFuelMixture meter beter dan een MAP sensor eigenlijk? is die sneller, of heeft hij meer functionaliteit ?
en wat is fmic precies ? (heeft dat niet met airflow te maken? )
Strokerkits, net zoals alle andere onderdelen voor mijn celica, zijn hier in NL niet te krijgen. Ik moet zowiezo alles uit Amerika of Japan halenquote:Op maandag 19 april 2004 14:15 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
er is een vrij leuke strokerkit om naar de setup van een 5S te gaan voor de 3S-GTE..![]()
ik vraag me alleen af of je dat soort dingen hier in NL kan kopen, of dat je dan echt zelf moet importeren..
wel een heeel gaaf project, veel suc6 ermee iig![]()
AFM (airflowmeter) == MAF (mass air flow meter) meet de hoeveelheid ingenomen lucht. MAP (manifold absolute pressure) meet de druk in je inlaatspruitstuk. De ECU gebruikt de een of de ander om de hoeveelheid ingespoten brandstof en max turbodruk te bepalen (correct me if I'm wrongquote:Op maandag 19 april 2004 14:51 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Mooi werk. altijd leuk om van dit soort projecten te horen.
Maar waarom is een AirFuelMixture meter beter dan een MAP sensor eigenlijk? is die sneller, of heeft hij meer functionaliteit ?
en wat is fmic precies ? (heeft dat niet met airflow te maken? )
dat maakt het al duurder ja..quote:Op maandag 19 april 2004 15:23 schreef Plaguebearer het volgende:
[..]
Strokerkits, net zoals alle andere onderdelen voor mijn celica, zijn hier in NL niet te krijgen. Ik moet zowiezo alles uit Amerika of Japan halen![]()
En bedankt voor het compliment
Okay Thanks! duidelijke uitleg.quote:Op maandag 19 april 2004 15:22 schreef Plaguebearer het volgende:
[..]
AFM staat voor Air Flow Meter. De AFM meet de ingestroomde lucht en aan de hand van die metingen wordt de correcte hoeveelheid benzine ingespoten door de injectoren. Een MAP sensor (Mass Air Pressure) doet hetzelfde maar dan niet met toegestroomde lucht, maar met turbodruk. Je zet dus je turbodruk af tegen je benzine inspuiting (A/F ratio).
Waarom is MAP beter? Je bent niet meer afhankelijk van de ingestroomde lucht, maar van je turbodruk die je gemakkelijk kan opschroeven. De meeste stand alone fuelcomputers baseren hun basemaps ook op MAP.
Een FMIC staat voor Front Mount Inter Cooler, ofwel een intercooler die achter de bumper gemonteerd zit zoals bv. de Lancer Evo's hebben.
Neequote:Op maandag 19 april 2004 15:35 schreef PeuRac het volgende:
Hier ook maar ff posten, is deze auto het waard?
Toyota Celica T18 sti '91LM-velgen BBS Motorsport (mooi van vorm) Elec spiegels en volgens mij ook ramen Mistlampen klein achterspoilertje 250.000 km gelopen. Netjes in de (witte) lak
Wat er mis was:Alle velgen hebben giga stoeprand schade. Deuk links achter in de dorpel, net achter het portier. RV een deuk met beginnende roest op het spatscherm. Attene kapot (elec uitschuifbaar???) rubbers rond de portier (ramen) moeten vervangen worden. Vocht in achterlicht. Aandrijf as waarschijnlijk kapot Vraagprijs ¤ 2000;=
ik kan alles wel zelf, maar heb hier idd niet zoveel zin in (ik wil rijden, niet sleutelenquote:Op maandag 19 april 2004 15:39 schreef Plaguebearer het volgende:
[..]
Nee
Nieuwe velgen, uitdeuken, roestbehandeling, spuiten, rubbers, aandrijfas(!). Ben je zo een paar duizend euro voor kwijt. Een normale prijs voor 1.6 STI is 3000-4000 euro, maar met deze schade (en gekeken naar het type schade is het achterstallig onderhoud) zou ik er zelf misschien 1000 euro voor bieden en er rekening mee houden dat je nog 2000 bij mag leggen om alles te laten repareren. Of je moet natuurlijk zelf erg handig zijn
Dan moet je een ander kopenquote:Op maandag 19 april 2004 15:44 schreef PeuRac het volgende:
[..]
ik kan alles wel zelf, maar heb hier idd niet zoveel zin in (ik wil rijden, niet sleutelen)
Krijgen jullie in Belgie dan geen problemen als je motorisch gaat tunen? Mij is bekend dat je daar grote problemen mee krijgt in Belgie. "Belgisch tunen" staat hier voor veel interieur en exterieur tuning en geen motorische tuning.quote:Op woensdag 21 april 2004 00:52 schreef Dr_carlos het volgende:
We zijn momenteel bezig met een kameraad zijn celica ook wat bij te werken.
Hij heeft er voor gekozen om eerst de buiten kant en ook het interieur wat bij te werken.
De motor is geplant voor volgend jaar, momenteel is er alleen een cold-air intake van K&N.
Wat juist is nog nie beslist maar er wordt ge dacht aan de 196 pk versie er in te steken met de nodige chip en al erop.![]()
Zoals je ziet het is nog niet volledig klaar, en als ge er geïnteresseerden zijn zal ik een repo maken hierop. Zodat je heel de constructie ervan kunt volgen
Greetz
Carlo
Als je dat wilt doen, graag. het lijkt me wel leuk om dat te volgen.quote:Op woensdag 21 april 2004 00:52 schreef Dr_carlos het volgende:
We zijn momenteel bezig met een kameraad zijn celica ook wat bij te werken.
Hij heeft er voor gekozen om eerst de buiten kant en ook het interieur wat bij te werken.
De motor is geplant voor volgend jaar, momenteel is er alleen een cold-air intake van K&N.
Wat juist is nog nie beslist maar er wordt ge dacht aan de 196 pk versie er in te steken met de nodige chip en al erop.![]()
Zoals je ziet het is nog niet volledig klaar, en als ge er geïnteresseerden zijn zal ik een repo maken hierop. Zodat je heel de constructie ervan kunt volgen
Greetz
Carlo
er is een supercharger van TRD en die is voor jou vriend zijn auto, dus voor een Celica ZONDER VVTL-iquote:Op woensdag 21 april 2004 14:21 schreef Dr_carlos het volgende:
Idd hier in belgië is het motor tunen verboden. Maar wat niet weet niet deert hé. Het punt is gewoon moest hij onmiddellijk de t-sport hebben gekocht zou hij zich redelijk blauw hebben betaald aan de verzekering.
En voor die turbo-kit hebben we al eens gekeken. En die is er blijkbaar alleen maar voor de t-sport.
Alle dat heb ik toch ,kunnen afleiden op de site van kempower.
En ik heb al een revieuw gemaakt op een belgische tuning site.
En ja voor geen dubbel werk te moeten doen ben nog al lui he ;-)
http://www.tuned-belgium.com/forum/viewtopic.php?t=34288
Comments mag je altijd hier posten of op het belgische forum. Binnen kort komt er nog een hele repo op streetvisions.tk
We moeten alles nog een beetje afwerken dus zo lang zal het niet meer duren. ;-)
greetz
Deze kleur auto vindt ik het juist wel op kunnen, die clear taillights! mooie manquote:Op woensdag 21 april 2004 15:46 schreef Xtreem het volgende:
Dr. Carlos: jammer van de 'lexus' achterlichten, maarwat een neusje & velgen
ik heb nog een website voor jou gevonden.quote:Op woensdag 21 april 2004 18:13 schreef Dr_carlos het volgende:
http://www.carstylingsupport.be de website van m'n club, momenteel weer under contstruction. En wie goede hosting weet mag dit ook altijd even melden.
http://www.carstyling.net
http://www.tuned-belgium.com
http://www.cleaned.be
Dat zijn ze zo een beetje die ik ken.![]()
Eye openerquote:Op donderdag 22 april 2004 02:17 schreef Hellrazor het volgende:
* Plaguebearer heeft het hele topic doorgeken en wist nooit dat er zoveel mooie Celica's waren
er zijn alleen maar mooie Celica'squote:Op donderdag 22 april 2004 02:17 schreef Hellrazor het volgende:
*Hellrazor heeft het hele topic doorgeken en wist nooit dat er zoveel mooie Celica's waren
ik heb al meer dan 10.000 euro voor mijn T20 (uit 1996) neer moeten tellen.quote:Op donderdag 22 april 2004 17:02 schreef cs-Blade het volgende:
helaas geen goedkope(re dan 10.000 eutjes) van '99 of jonger![]()
Nee helaas niet, eigenlijk dezelfde reden als Tjabbo....quote:Op zondag 18 april 2004 18:20 schreef johnwoo het volgende:
Gaan we je nog zien in Nieuwegein volgend weekend? Tjabbo en anderen zijn uiteraard ook welkom![]()
quote:Op vrijdag 23 april 2004 12:05 schreef blindfolt het volgende:
Ik heb nog nergens pics gezien van de twee Nemesis Celica's. MIsschien iemand die wat kan posten. Ik kan even zo snel niets vinden, maar ik denk wel dat ze het posten waard zijn in dit topic.
Zeker super wagens.quote:Op vrijdag 23 april 2004 12:20 schreef blindfolt het volgende:
Ok over snel gesproken...![]()
Echt super wagens!
Kan ik me niet herinneren. er stond wel een celica van de tccn bij (blue thunder als ik me niet vergis), en een mr2. verder weet ik het zo niet.quote:Op vrijdag 23 april 2004 14:15 schreef blindfolt het volgende:
Ik weet even niet meer zeker of die andere blauw is.
Die op de foto's die jij gepost hebt stond apart op ETS, die andere stond in een rij van Nemesis auto's naast elkaar. Naast die twee skylines volgens mij?
gaaf gesoept!quote:Op zaterdag 8 mei 2004 23:21 schreef Sjoewe het volgende:
Deze mag ik hier wel neerzetten he?
[afbeelding]
Zie het als een ode aan een serie mooie rallycars
joa joa.quote:Op maandag 10 mei 2004 07:52 schreef dumb_8 het volgende:
Wel zuinig voor een "sportauto":
[afbeelding]
400 km op een halve tank (55L)
Ja maar met 1 op 14, dan rijd je niet. dan kruip jequote:Op maandag 10 mei 2004 09:23 schreef dumb_8 het volgende:
Neu tis een 1.8 en als je naar belgie rijd dan haal je zonder problemen 1 op 14. Jij hebt toch ook een 1.8? Moet kunnen...
mooie celica, mooie kleurquote:Op maandag 10 mei 2004 07:46 schreef dumb_8 het volgende:
Smerigste celica ever + tevens die van mij:
[afbeelding]
maar jou luchtweerstand licht iets hogerquote:Op maandag 10 mei 2004 14:49 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Ja maar met 1 op 14, dan rijd je niet. dan kruip je
en bij mij staat de wijzer dan een eindje verder omlaag. Meeste dat ik ooit gehaald heb is 630km op 1 tank.
Nope. Ik niet.quote:Op maandag 10 mei 2004 16:07 schreef dumb_8 het volgende:
En je "cruised" niet denkik... Vind het wel een sport zo veel mogelijk KM te halen op 1 tank...
hehe, ik rij met mijn celica gemiddeld 1 op 8 en als ik hem echt op zijn donder geef 1 op 6quote:Op maandag 10 mei 2004 14:49 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Ja maar met 1 op 14, dan rijd je niet. dan kruip je
en bij mij staat de wijzer dan een eindje verder omlaag. Meeste dat ik ooit gehaald heb is 630km op 1 tank.
Niet in die van mij iig, zelfs geen spoiler.... Wel andere velgen, dit zijn de winterbanden...quote:Op woensdag 12 mei 2004 12:44 schreef LWaS het volgende:
Zin er eik ook witte achterlichten voor de Celica? (het model van hierboven)
Ik heb ze wel eens gezien, maar volgens mij was dat eigen fabrikaat.quote:Op woensdag 12 mei 2004 12:44 schreef LWaS het volgende:
Zin er eik ook witte achterlichten voor de Celica? (het model van hierboven)
toyotaparts4u.com heeft ze niet iig.quote:Op donderdag 13 mei 2004 10:26 schreef LWaS het volgende:
mijn collega heeft een grijze celica, en die vroeg het zich af...
maar als ze er nie zijn
beetje jammer....quote:Op donderdag 13 mei 2004 11:08 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
toyotaparts4u.com heeft ze niet iig.
oi beertje...quote:Op vrijdag 14 mei 2004 10:45 schreef Plaguebearer het volgende:
Heb afgelopen week mijn SAMCO hosekit binnen gekregen. Replacement silicone hoses voor AFM->Turbo en Turbo->Intercooler. Die dingen zijn niet stuk te krijgen, maar kosten dat ook wel wat.
154 britse pondjes voor 3 stukken rubberMaar ja, fensport is dan ook niet de goedkoopste, maar wel de enige die die krengen retail verkoopt.
[afbeelding]
Maar als je het bij fensport haalt ben je wel verzekerd van goed spul!quote:Op vrijdag 14 mei 2004 10:45 schreef Plaguebearer het volgende:
Heb afgelopen week mijn SAMCO hosekit binnen gekregen. Replacement silicone hoses voor AFM->Turbo en Turbo->Intercooler. Die dingen zijn niet stuk te krijgen, maar kosten dat ook wel wat.
154 britse pondjes voor 3 stukken rubberMaar ja, fensport is dan ook niet de goedkoopste, maar wel de enige die die krengen retail verkoopt.
[afbeelding]
Beetje tegenslag gehad. De banden waren vierkant (te lang gestaan), achterbanden tot aan het canvas versleten (camber probleem denk ik), weinig cashflow (elk stuk witgoed in huis is zo'n beetje kapot gegaan) dus dit jaar wordt er niet geredenquote:Op vrijdag 14 mei 2004 10:46 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
oi beertje...
hoe staat het verder met je machtige wagen?![]()
dat is balen man... als er iets fout/stuk gaat komt het ook alles tegelijk.quote:Op maandag 17 mei 2004 12:49 schreef Plaguebearer het volgende:
[..]
Beetje tegenslag gehad. De banden waren vierkant (te lang gestaan), achterbanden tot aan het canvas versleten (camber probleem denk ik), weinig cashflow (elk stuk witgoed in huis is zo'n beetje kapot gegaan) dus dit jaar wordt er niet gereden
niet teveel... maar wel iets? ben erg benieuwd.. hou ons a.u.b. op de hoogte.. mailen mag ook, vooral als het over Toyota's gaatquote:Op maandag 17 mei 2004 12:49 schreef Plaguebearer het volgende:
Ben wel met een nieuw iets bezig waar ik nog niet teveel over kan vertellen, maar als het lukt zijn mijn zorgen voorbij en hebben jullie misschien ook een mazzeltje
Hebben wij een mazzeltje???quote:Op maandag 17 mei 2004 12:49 schreef Plaguebearer het volgende:
[..]
Beetje tegenslag gehad. De banden waren vierkant (te lang gestaan), achterbanden tot aan het canvas versleten (camber probleem denk ik), weinig cashflow (elk stuk witgoed in huis is zo'n beetje kapot gegaan) dus dit jaar wordt er niet gereden
Ben wel met een nieuw iets bezig waar ik nog niet teveel over kan vertellen, maar als het lukt zijn mijn zorgen voorbij en hebben jullie misschien ook een mazzeltje
Dat mag altijdquote:Op maandag 17 mei 2004 13:38 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Betekend dat een ritje meerijden in jeCS
?
Hey, ik kan niet antwoorden op je berichten op msn ineens. Firewall settings?quote:Op maandag 17 mei 2004 13:12 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
dat is balen man... als er iets fout/stuk gaat komt het ook alles tegelijk.
[..]
niet teveel... maar wel iets? ben erg benieuwd.. hou ons a.u.b. op de hoogte.. mailen mag ook, vooral als het over Toyota's gaat![]()
ik zal me eens opnieuw aanmelden.. niks verandert ofzoquote:Op maandag 17 mei 2004 15:01 schreef Plaguebearer het volgende:
[..]
Hey, ik kan niet antwoorden op je berichten op msn ineens. Firewall settings?
Kaal rulez net iets minder als met grote spoilerquote:Op dinsdag 18 mei 2004 01:42 schreef Kolkie het volgende:
Tjabbo: zaag die spoiler er eens af, verkoop 'm en koop mooie velgen. Heb ik zondag gezien en dat levert een GENIALE combinatie op! Kaal rules![]()
!
op 1235 KG.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 18:09 schreef Xtreem het volgende:
mooie pics!
En toch moet je t.z.t. een keer andere velgen er onder leggen/hangen![]()
euh...165 pk op ong. hoeveel kg?
jij slaat de plank misquote:Op zaterdag 22 mei 2004 20:51 schreef Catch22- het volgende:
Ik vind die oude modellen nie echt vet, maar dat nieuwe model is wel vet. Alleen in zon model auto moet gewoon RWD of AWD in, met een turbo..
Blue lightning. Die staat te koop btw.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 16:14 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[afbeelding]
die is toch wl heeeel mooi he
Celica is op basis van een Carina dus toen de Carina TA12 erwas kwam de Celica TA22 (die hebben RWD) enz. dat ze er ook een rally kanon van maken oke.. maar het blijft op basis van de Carina\Avensis en die hebben voorwielaandrijving. Het is zeg maar een sportieve oto op basis van een "normale" gezinstoyota.. zo is de traditiequote:Op dinsdag 1 juni 2004 16:20 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Blue lightning. Die staat te koop btw.
En waarom slaat die gast de plank mis? helaas ben ik wel met hem eens dat Toyota de celica achter- of vierwielaandrijving had moeten geven voor het echte 'sportwagen' gevoel, hoewel de celica meer dan goed meekomt tussen andere sportmodelletjes.
en de celica's GT-Fourquote:Op dinsdag 1 juni 2004 16:26 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
7 voor RWD en Turbo's hadden we de supra en MR2's.
dat komt omdat die gekken als idiooten over een zandpad willen scheuren... anders was er nooit een GT-Four geweestquote:Op dinsdag 1 juni 2004 16:36 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
en de celica's GT-Four
Wat nou gekkenquote:Op dinsdag 1 juni 2004 16:37 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
dat komt omdat die gekken als idiooten over een zandpad willen scheuren... anders was er nooit een GT-Four geweest![]()
zo beter?quote:Op dinsdag 1 juni 2004 16:37 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
dat komt omdat die gekken toffe gasten als idiooten over een zandpad willen scheuren... anders was er nooit een GT-Four geweest![]()
ja ik ook. maar nog wel wat duur nu, niet dan?quote:Op dinsdag 1 juni 2004 17:01 schreef StephanL het volgende:
De generatie die er nu is echt zo gaaf, ik weet zeker dat ik die een keer ga bemachtigen
in jou geval is dat helemaaaal niet ergquote:Op woensdag 2 juni 2004 08:22 schreef Plaguebearer het volgende:
Ik blijf het lekker op de T18 generatie houden![]()
ThaFreak had graag wat info gehad over het tunen van een turbo (carlos sainz het liefst), daar weet jij toch redelijk wat van af of niet? ik heb hem naar jou doorverwezen. hoop dat je het niet erg vind.quote:Op woensdag 2 juni 2004 08:22 schreef Plaguebearer het volgende:
Ik blijf het lekker op de T18 generatie houden![]()
Hij heeft iig praktijk ervaring met een CSquote:Op woensdag 2 juni 2004 09:28 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
ThaFreak had graag wat info gehad over het tunen van een turbo (carlos sainz het liefst), daar weet jij toch redelijk wat van af of niet? ik heb hem naar jou doorverwezen. hoop dat je het niet erg vind.
nee hoor. ik hoor het wel. En ja, ik weet er redelijk wat vanaf.quote:Op woensdag 2 juni 2004 09:28 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
ThaFreak had graag wat info gehad over het tunen van een turbo (carlos sainz het liefst), daar weet jij toch redelijk wat van af of niet? ik heb hem naar jou doorverwezen. hoop dat je het niet erg vind.
Hier staat alles: http://www.gtfour.ch/gtfour_switzerland.htmquote:Op vrijdag 11 juni 2004 23:33 schreef archanox het volgende:
[..]
![]()
![]()
Zijn hier nog meer foto's van ?
quote:
Bedanktquote:Op zaterdag 12 juni 2004 09:33 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Hier staat alles: http://www.gtfour.ch/gtfour_switzerland.htm
quote:Op zaterdag 12 juni 2004 11:03 schreef Xtreem het volgende:
[..]
anders zijn die duidelijk wel super geil!
25 rooien. anders www.tccn.nl en dan het forum.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 22:46 schreef StefanP het volgende:
[..]![]()
![]()
Vette auto's!
Wat wil die kerel trouwens hebben voor Blue Lightning? Is er ergens een advertentie online?
begin aug...quote:Op zondag 13 juni 2004 13:05 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
25 rooien. anders www.tccn.nl en dan het forum.
trouwens wanneer ben je terug?
jammer dat die slets voor die mooie Celica zitten, nu zie ik zijn robuuste doch lieve neusje niet.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 09:10 schreef Tjabbo het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
*kwijl*quote:Op dinsdag 15 juni 2004 09:12 schreef Tjabbo het volgende:
[afbeelding]
De toyoshop heeft ze iig niet.quote:Op donderdag 1 juli 2004 23:26 schreef archanox het volgende:
http://www.gtfour.ch/images/gt4_spring_03.jpg
Weet iemand waar je zulke heldere lampen kan bestellen? (voor mijn eigen celica)
quote:Op donderdag 26 augustus 2004 21:00 schreef Tjabbo het volgende:
Mening gevraagd.
Voor het geval ik voor aankomend voorjaar geen supra vindt, wil ik mijn celica gaan voorzien van een andere bodykit. de spoilers blijven staan, echter, een voorlip, achterschort of andere achterbumper en sideskirts moeten er wel komen denk ik. Ik heb mezelf een beetje de PakFeifer bodykit aangepraat, alleen wil ik niet die gaten in mijn motorkap.
Wat vinden we ervan?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
mooi he
dacht dat die al verlaagt was, tenminste zo ziet het er wel uit namelijk......quote:Op donderdag 26 augustus 2004 21:26 schreef Tjabbo het volgende:
Wat er op de foto staat is met de standaard vering. Ik wil de auto het liefst niet verlagen vanwege het comfort, daarbij komt dat mijn schokbrekers gasgeveerd zijn en dus duurder met verlagen.
Aangezien ik ook 17" of 18| " wil monteren zal het verlagen wel op zich laten wachten,if ever.
Zoals het op de foto staat is het je te hoog ???
Doe je toch gewoon coil overs eronderquote:Op donderdag 26 augustus 2004 21:26 schreef Tjabbo het volgende:
Wat er op de foto staat is met de standaard vering. Ik wil de auto het liefst niet verlagen vanwege het comfort, daarbij komt dat mijn schokbrekers gasgeveerd zijn en dus duurder met verlagen.
Aangezien ik ook 17" of 18| " wil monteren zal het verlagen wel op zich laten wachten,if ever.
Zoals het op de foto staat is het je te hoog ???
Ik ben daar niet zo in thuis he, die suspention shit.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 21:40 schreef Estolan het volgende:
[..]
Doe je toch gewoon coil overs eronder
Dat is veer en demper in 1, en die kan je ook afstellen op hardheid. Verlagingsset is trouwens meestal alleen veren.quote:Op donderdag 26 augustus 2004 21:59 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Ik ben daar niet zo in thuis he, die suspention shit.Wat is het verschil tussen een verlagingsset (dat is veren + schokdemper als ik het goed heb?) en een coilover set?
Mijn complimenten, erg mooi!quote:Op donderdag 26 augustus 2004 21:00 schreef Tjabbo het volgende:
Mening gevraagd.
Voor het geval ik voor aankomend voorjaar geen supra vindt, wil ik mijn celica gaan voorzien van een andere bodykit. de spoilers blijven staan, echter, een voorlip, achterschort of andere achterbumper en sideskirts moeten er wel komen denk ik. Ik heb mezelf een beetje de PakFeifer bodykit aangepraat, alleen wil ik niet die gaten in mijn motorkap.
Wat vinden we ervan?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
mooi he
ik heb standaard gasvering, volgens mij dezelfde die op de turbo editie zit. Waarom zou ik dan die coilovers nemen? die wat ik heb zijn dan toch eigenlijk beter? of zie ik dat fout?quote:Op donderdag 26 augustus 2004 22:23 schreef noidea het volgende:
[..]
Dat is veer en demper in 1, en die kan je ook afstellen op hardheid. Verlagingsset is trouwens meestal alleen veren.
Zoiets dus
[afbeelding]
(iemand was weer vergeten uit te loggen op mn pc)
Dan zullen het wel veren en schokbrekers zijnquote:Op donderdag 26 augustus 2004 23:31 schreef noidea het volgende:
Ik ben nog nooit Eibach coil overs tegen gekomen, ze hebben in elk geval wel schokbrekers en veren. Tis ook stijf en hobbelig, ligt er maar net aan hoe je ze afstelt.
Einbach is trouwens wel een topmerk wat vering betreft, heb ik gehoord.
quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 15:57 schreef MikdawG het volgende:
Die Pakfeifer bodykit is te ranzig gewoon. Ahem, vind ik.
Verpest de hele lijnen. Ik blijf erbij dat de Postert frontlip het mooiste plastic te verkrijgen is voor de 6e gen Celica.
whehe zeker weten. Het is niet dat ik het andere niet kan waarderen hoor, maar ik zou sommige dingen zelf niet willen hebben.quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 16:57 schreef MikdawG het volgende:
Hehe, en ik weet dat jij het daar niet mee eens bent.
Maar goed dat smaken verschillen, toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |