abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 maart 2004 @ 18:37:18 #1
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_17870451
Toyota Celica topic

De Totota Celica is alom bekend.
Niet alleen om haar looks maar ook om haar performance, met o.a. overwinningen in de WRC.
De celica is op dit moment al aan de 7e generatie bezig.

Het begon allemaal in de jaren '60 toen Toyota met de 2000GT kwam.



Deze auto was een succes, echter was ze veel te duur om te bouwen en kwam er niet eerder dan in de vroege '70's een celica model.
Prptotypes voor de celica:




De celica deelde de bodemplaat met de Carina, evenals veel mechanische delen.
De celica kwam zelfs van dezelfde band rollen, en het grootste verschil met de Carina zat hem in de coupé body.
Motoren die geleverd waren in die tijd, waren in Japan de 1400cc T motor en de 1600cc 2T motor.
In amerika werd de auto geleverd met een 1900 8R motor en een 4bak, waar in australië de 1600 TA22 LT motor geleverd werd.
in 1972 werd in amerika ook de 1600cc GT Twincam geleverd, en een automaat versie werd toegevoegd.

Een RA25 uit 1972:



(Bron)


Voor de officiële "History of celica's" zie :http://www.toyotacelicaonline.com/history2.htm
(is volgens mij slechts gebaseerd op de Amerikaanse versie)

On with the show:

1e Generatie: (Celica TA27/28)



2e Generatie: (Celica TA 40)


3e Generatie: (Celica TA 60)


4e Generatie: (Celica T16)


5e Generatie: (Celica T18)


6e Generatie: (Celica T20)


7e Generatie: (Celica ZZT 23)



De meest bekende versies zijn natuurlijk van de laatste 4.
Vanaf de 4e generatie is een turboversie toegevoegd, (op het jongste model na) waarmee rally's werden verreden.
Deze staan bekend als 'GT4' versie, of ook wel 'Alltrac'

De ST165:


de ST185:
(Waarvan 2 versies zijn. de 'gewone' 4x4 turbo versie, en de aangepaste 'Carlos Saintz' editie,
speciaal uitgebracht om deze aparte versie van de celica gehomologeerd te krijgen voor de rallysport.

De 'gewone' GT4:


De Carlos Saintz editie:



en De ST205:






Nog meer foto's:





Links:
www.toyota.com
www.toyotacelicaonline.com
www.tccn.nl (celica club nederland)
www.toyotacelicas.com
www.tte.de (toyota team europe)
http://www.toyota-trd.com/ (TRD, Toyota racing developement)
www.6gc.net
http://www.everythingcelica.com/
www.gt4oc.com (gt4 owners club)

Mijn eigen celica T20 STi:






Motorblokje: een 7A-FE


Fabrieksspeks van mijn T20

Motorinhoud: 1800 cc
BHP: 115
0-100: 10s

Auto is verder nog te krijgen als 2.0i (3S-GE) en 2.0i Turbo. (3S-GTE)




[ Bericht 0% gewijzigd door Tjabbo op 21-03-2004 18:53:43 ]
  zondag 21 maart 2004 @ 18:40:53 #2
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_17870505
Specs voor de ST205 GT4:
quote:
aantal cilinders 4
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 1998 cm3
boring x slag 86,0 x 86,0 mm
compressieverh. 8,5:1
max. vermogen 178 kW (242 pk) 6000tpm
max. koppel 302 Nm 4000tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening dohc
turbo ja
katalysator geregeld
topsnelheid 245 km/h
acceleratie 0-100 km/h 6,1 s
1/4 mijl [/b]13,8 sec[/b]
laatste nieuwprijs[/b] ¤ 52.026 [/b]
Huideige prijs +-¤20.000
pi_17870530
voor de celica
mooie OP tjabbo
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  zondag 21 maart 2004 @ 18:43:23 #4
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_17870550
He grappig, zo'n 3S-GE motorzit ook in mijn Mr-2
Life's not over 'till you die.
  zondag 21 maart 2004 @ 18:45:43 #6
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_17870579
quote:
Op zondag 21 maart 2004 18:44 schreef sonny het volgende:
He grappig, zo'n 3S-GE motorzit ook in mijn Mr-2
klopt. Dan heb je een SW20.
De 3S-GTE is ook geleverd in de MR2 Turbo, alleen is deze niet in nederland geleverd.
  zondag 21 maart 2004 @ 18:48:19 #7
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_17870631
3s-ge:

3s-gte:
  zondag 21 maart 2004 @ 18:52:32 #8
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_17870732
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  zondag 21 maart 2004 @ 18:55:06 #10
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_17870773
quote:
Op zondag 21 maart 2004 18:53 schreef ThaFreak het volgende:
http://zoek.autotrader.nl(...)6cbebaf2&did=1000119
en dat is nog een duitste auto
deze is geimporeerd door moree inderdaad, maar volgens mij komt deze uit italië
pi_17870800
quote:
Op zondag 21 maart 2004 18:55 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

deze is geimporeerd door moree inderdaad, maar volgens mij komt deze uit italië
moet nog worden aangemeld en alles in nederland....
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  zondag 21 maart 2004 @ 18:57:32 #12
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_17870820
quote:
Op zondag 21 maart 2004 18:56 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

moet nog worden aangemeld en alles in nederland....
klopt ja. schijnt moeilijk te zijn.
wat het precies is weet ik niet. of ze hebben geen papieren, zodat ze dat niet kunnen, of er is geen koper voor. hoorde dat verschillende mensen zijn wezen kijken, maar iedereen heeft ervan afgezien.
pi_17870825
Wat kost een redelijke T16 (doe me meer aan een Pug 405 T16 denken - 200 ~ 220pk) nu zo'n beetje?
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_17870890
GT4 ST205 ..... Jammer dat je ze hier niet veel ziet, in engeland rijden ze met bossen rond, veel bestickert in de originele Castrol kleuren, zoals de originele rallywagens (dus rood, groen en wit op een witte auto). Heb hier een Japanese Performance liggen met een GT4, gespiegeld bestickert (Castrol print) in de negatief kleuren van de originele bestickering: is dus roze en dat zachtblauwe (ben de naam kwijt, iets met een T en een Q) geworden, ziet er erg tof uit op een zwarte auto

Het is nog steeds niet de shit van een Supra, maar is en blijft een erg mooie wagen. Begin nu trouwens wel een beetje te twijfelen tussen een eventuele Supra en een 4de generatie met turbo.

Of ik spaar gewoon lekker verder voor die sub gt-turbo
pi_17870897
quote:
Op zondag 21 maart 2004 18:57 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

klopt ja. schijnt moeilijk te zijn.
wat het precies is weet ik niet. of ze hebben geen papieren, zodat ze dat niet kunnen, of er is geen koper voor. hoorde dat verschillende mensen zijn wezen kijken, maar iedereen heeft ervan afgezien.
de papieren die bij die celica zitten zijn niet de juiste papieren....
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  zondag 21 maart 2004 @ 19:06:10 #16
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_17871020
quote:
Op zondag 21 maart 2004 19:00 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

de papieren die bij die celica zitten zijn niet de juiste papieren....
ja balen he!

nog een keer :



Wat zonde
pi_17871038
Haha riceboy

vind stiekem de voorlip wel mooi
  zondag 21 maart 2004 @ 19:07:43 #18
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_17871049
quote:
Op zondag 21 maart 2004 19:00 schreef pAin het volgende:
GT4 ST205 ..... Jammer dat je ze hier niet veel ziet, in engeland rijden ze met bossen rond, veel bestickert in de originele Castrol kleuren, zoals de originele rallywagens (dus rood, groen en wit op een witte auto). Heb hier een Japanese Performance liggen met een GT4, gespiegeld bestickert (Castrol print) in de negatief kleuren van de originele bestickering: is dus roze en dat zachtblauwe (ben de naam kwijt, iets met een T en een Q) geworden, ziet er erg tof uit op een zwarte auto
Turquouise

deze misschien?

  zondag 21 maart 2004 @ 19:13:00 #19
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_17871150
Generatie 5 & 7 zijn zeker mooi!
je bent wel optimist.... deel 1





The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  zondag 21 maart 2004 @ 19:14:31 #20
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_17871193
quote:
Op zondag 21 maart 2004 19:13 schreef Xtreem het volgende:
Generatie 5 & 7 zijn zeker mooi!
je bent wel optimist.... deel 1
pi_17871277
quote:
Op zondag 21 maart 2004 19:13 schreef Xtreem het volgende:
Generatie 5 & 7 zijn zeker mooi!
je bent wel optimist.... deel 1
minimaal 2 deeltjes hoor
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  zondag 21 maart 2004 @ 19:19:36 #22
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_17871302
quote:
Op zondag 21 maart 2004 19:14 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

sorry, 1e 4gen. zijn imo niet zo mooi, en van de laatste drie vind ik gen. 6 toch de minst mooie
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  zondag 21 maart 2004 @ 19:21:59 #23
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_17871349
quote:
Op zondag 21 maart 2004 19:19 schreef Xtreem het volgende:

[..]

sorry, 1e 4gen. zijn imo niet zo mooi, en van de laatste drie vind ik gen. 6 toch de minst mooie
Beauty is in the eye of the beholder. toch?
quote:
Op zondag 21 maart 2004 19:18 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

minimaal 2 deeltjes hoor
We moeten dan wel ff ons best doen, maar om voorbereid te zijn heb ik vast het "deeltje 1" toegevoegd
  zondag 21 maart 2004 @ 19:24:34 #24
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_17871401
quote:
Op zondag 21 maart 2004 19:21 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Beauty is in the eye of the beholder. toch?
[..]

We moeten dan wel ff ons best doen, maar om voorbereid te zijn heb ik vast het "deeltje 1" toegevoegd
Absoluut...... maar degene die die blauwe van karbo lelijk vind mag een Audi A3 krijgen
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  zondag 21 maart 2004 @ 19:30:52 #25
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_17871523
quote:
Op zondag 21 maart 2004 19:24 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Absoluut...... maar degene die die blauwe van karbo lelijk vind mag een Audi A3 krijgen
Die's idd erg
Ik vind persoonlijk de 7nd gen ook erg mooi.

deze ook trouwens:
pi_17871566
hoeveel celica crossers zijn er eigenlijk in pta.....
of ben jij de enigste?
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_17871612
quote:
Op zondag 21 maart 2004 19:07 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Turquouise

deze misschien?
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat is hem inderdaad !

fftjes de specs:

engine: 1998cc in line four cylinder, 16V DOHC, intercooled and charge-cooled turbo charger. Blitz blow off vlave, HKS Super Flow air induction kit, A'PEXi GT-Spec stailess-stell muffler. Hyper down pipe. TRD sports thermostat. TRD Radiator Cap. Custom made oil catch tank. A'PEXi power FC ECU

Transmission Standard permanent four wheel drive, five speed transmission, TRD twin-plate clutch

Suspension TRD coil-over set (-45mm front and -40mm rear) with TRD pillow-ball top mounts. Cusco Type OS front upper and Type II OS front lower arm bar strut braces.

Brakes Standard front and rear Toyota discs with Supra front callipers

Wheels & tyres 8 x 18inch Kosie RG alloys with Falken-451 225/40*18 tires

en zo voorts zo voorts zo voorts.

Leuk detail is dat hij hem zelf heeft bestickerd en hij vond het bij zijn auto zo netjes gedaan dat ie maar een eigen auto bestickerings bedrijfje is begonnen
  zondag 21 maart 2004 @ 19:36:50 #28
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_17871653
ik weet dat Johnwoo er ook een rijdt. een rode T20. die heeft laatst een MR2 turbo erbij gekocht. ook mooi speelgoed.

Plaguebearer heeft een zwarte T18 Carlos saintz, welke nu in de schuur staat vanwege serieuze tuningplannen, maar volgens mij heeft Plaguebearer de nieuwe layout van fok nog niet eens gezien.
johnwoo post ook al niet zoveel meer hier.

dus zal ik wel weer zo ongeveer de enige zijn ja.
  zondag 21 maart 2004 @ 19:38:42 #29
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_17871687


behalve dan die mistpitjes-met-rooster




Tering, wat is die ultimate celica geil
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  zondag 21 maart 2004 @ 19:39:49 #30
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_17871710
quote:
Op zondag 21 maart 2004 19:34 schreef pAin het volgende:

[..]

Dat is hem inderdaad !

...
Leuk detail is dat hij hem zelf heeft bestickerd en hij vond het bij zijn auto zo netjes gedaan dat ie maar een eigen auto bestickerings bedrijfje is begonnen
Kenny Lam toch? : http://gt4oc.unstable.org.uk/owners_page.php?owner=87
  zondag 21 maart 2004 @ 19:43:07 #31
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_17871775
quote:
Op zondag 21 maart 2004 19:38 schreef Xtreem het volgende:


Tering, wat is die ultimate celica geil
Die celica is door TRD i.c.m. rod millen ontworpen., en heeft niet een vvt-i motor, maar een 500pk sterke 3S-GTE motor.
quote:
When Toyota launched its all-new Celica, fans of the nearly 30-year-old marque may have thought the auto manufacturer had engineered the ultimate sporty subcompact. They would have thought wrong.

Toyota, along with Rod Millen Motorsports and Toyota Racing Development (TRD) engineered the Ultimate Celica, a 500-horsepower, all-wheel drive powerhouse. The Ultimate Celica made its debut at the 2000 Greater Los Angeles Auto Show in the Los Angeles Convention Center. The Ultimate Celica is the extreme in driving excitement. It features a race-bred suspension, custom exhaust system, Recaro sport seats with four-point belts, an integrated roll cage, a racing fuel cell, performance tires and wheels, and Champ Car-inspired styling. The Ultimate Celica concept was developed by the same trio of enthusiasts who conceived the Lexus Street Rod and the Toyota Retro Cruiser - - Toyota executives Jim Press, senior executive vice president, Yale Gieszl, vice chairman, and Bryan Bergsteinsson, group vice president and general manager of the company’s Lexus division. “We knew from the beginning that we wanted to build a 500-horsepower Celica,” said Bergsteinsson. “Of course, with that much power we knew it would be built as an all-wheel drive car. At that point we sat down with Rod Millen and began detailed discussions and development of the ultimate Celica.”


To reach the 500 horsepower goal, TRD began work on tuning a four-cylinder production powerplant previously used in the Celica All-Trac (1988-1993). It is a derivative of the power-laden engine used in Toyota’s championship-winning IMSA GTP race cars of the early ‘90s, and Rod Millen’s record-setting Pikes Peak Hill Climb runners. The bore and stroke were increased, a turbocharger installed and Rod Millen Motorsports custom-built a set of headers made out of inconel and a stainless steel exhaust. As a result, the Ultimate Celica produces 500 horsepower at 8,000 rpm and creates 340 lbs.-ft. of torque at 5,500.


In order to handle the increase in power and torque, the Celica’s production, front-wheel drive powertrain had to be converted into an all-wheel drive system. Modifications also were made to the Bilstein struts and springs to balance and support the vehicle’s additional weight, and the All-Trac’s racing-inspired over-sized brakes were installed for more efficient braking power.


To help stiffen the vehicle’s chassis, Rod Millen Motorsports built a custom roll cage. The front tubes of the cage were welded to existing body work and hidden behind the interior panels, while the remainder of the roll cage is only visible behind the front seats. The interior of the Ultimate Celica is identical to the production model, except for the additional feature of front, custom Recaro sport seats equipped with four-point racing harnesses.



The Ultimate Celica’s distinctive look was created at Calty, Toyota’s U.S. design center in Newport Beach, Calif. The Calty-styled front fascia, rear body panels and wing were built by the Aria Group in Irvine, Calif. The new body pieces widen the vehicle by 3.8-inches in the front and 3.2 in the rear. Further sharpening the Ultimate Celica’s appearance are 245/35 Michelin Pilot performance tires wrapped around 19-inch BBS magnesium racing wheels with knockoffs, and the vehicle’s unique color was developed and applied in a special, three-stage process at the Calty studios.


bron: http://www.rodmillen.com/UCelica.htm
pi_17871828
in hoeverre verschillen de 2.0 en de 2.0 turbo van mekeer weet jij dat toevallig als celica expert
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  zondag 21 maart 2004 @ 19:49:54 #33
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_17871908
quote:
The Toyota Celica Cruising Deck embodies the three key elements ofa lightweight high-performance sports coupe designed for theyounger set: style, power, and affordability. A cunningly designed open-air rumble seat in the back allows for two extra passengers or flat deck space that can be used to store luggage. Fitted with a powerful 1.8-liter twin-cam engine that employs an all-new VVTL-i systemcapable of producing 187 horsepower at 7,600 rpm.

The rumble seat is an American invention that first came to prominencein the early 1920s with the Ford Model-A. An ingenious method of making the rear of a vehicle into an open-air sports convertible, it enjoyed a revival in the 1970s, and has been a feature of older Celica models at past motor shows. 'We decided to bring back the cruising deck one more time,' explains Mr. Nakagawa. 'It's cool,sporty and a heck of a lot of fun!'.




waarom dacht ik dan altijd dat de ultimate celica 800 pk had
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  zondag 21 maart 2004 @ 19:55:01 #34
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_17872018
quote:
Op zondag 21 maart 2004 19:45 schreef ThaFreak het volgende:
in hoeverre verschillen de 2.0 en de 2.0 turbo van mekeer weet jij dat toevallig als celica expert
in de turbo versie is alles verstevigd uiteraard.
Daarnaast is de 2.0i niet 4WD

Sommige dingen van de GT4 waren als optie verkrijgbaar op de standaard 2.0i zoals super strut suspension,limited slip differentieel,voor +achter spoiler en G-kracht sensor voor ABS, maar deze auto's zul je niet snel tegenkomen. (weet ik toevallig omdat ik een draadje volgde op het tccn forum )

Verder heeft de 3S-GTE motor andere zuigers, krukas, motormanagement en uiteraard een turbo en weet ik veel wat allemaal nog meer.
Er bestaat wel een aftermarket turbo setje voor de 3SGE, maar zal nooit zoveel kracht leveren als de 3SGTE motor. zie een draadje op tccn voor wat ze daar zeggen over het ombouwen van de ene motor naar de ander:

linkie
pi_17872066
Omdat dat ook zo is, en dit niet de Ultima celica is
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  zondag 21 maart 2004 @ 19:56:51 #36
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_17872069
quote:
Op zondag 21 maart 2004 19:49 schreef Xtreem het volgende:

[..]

[afbeelding]
[afbeelding]


waarom dacht ik dan altijd dat de ultimate celica 800 pk had
de cruisedeck is nooit uitgebracht helaas. wel jammer van zo'n cool idee.
En wat betreft dat bhp, misschien is dat @ vliegwiel en 500 @ de wielen ?

Ik zou het niet weten waarom jij dat dacht/denkt
  zondag 21 maart 2004 @ 19:57:35 #37
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_17872090
quote:
Op zondag 21 maart 2004 19:56 schreef PeuRac het volgende:
Omdat dat ook zo is, en dit niet de Ultima celica is
wel even verder naar boven lezen joh

[ Bericht 10% gewijzigd door Tjabbo op 21-03-2004 20:04:18 ]
  zondag 21 maart 2004 @ 20:01:53 #38
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_17872188
quote:
Op zondag 21 maart 2004 19:56 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

En wat betreft dat bhp, misschien is dat @ vliegwiel en 500 @ de wielen ?
daar zal toch geen 300pk verschil in zitten???
* Xtreem gaat ff zoeken
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_17872190
quote:
Op zondag 21 maart 2004 19:55 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

in de turbo versie is alles verstevigd uiteraard.
Daarnaast is de 2.0i niet 4WD

Sommige dingen van de GT4 waren als optie verkrijgbaar op de standaard 2.0i zoals super strut suspension,limited slip differentieel,voor +achter spoiler en G-kracht sensor voor ABS, maar deze auto's zul je niet snel tegenkomen. (weet ik toevallig omdat ik een draadje volgde op het tccn forum )

Verder heeft de 3S-GTE motor andere zuigers, krukas, motormanagement en uiteraard een turbo en weet ik veel wat allemaal nog meer.
Er bestaat wel een aftermarket turbo setje voor de 3SGE, maar zal nooit zoveel kracht leveren als de 3SGTE motor. zie een draadje op tccn voor wat ze daar zeggen over het ombouwen van de ene motor naar de ander:

linkie
met andere woorden tis een compleet ander blok, niet aan te beginnen dus
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  zondag 21 maart 2004 @ 20:05:08 #40
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_17872245
quote:
Op zondag 21 maart 2004 20:01 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

met andere woorden tis een compleet ander blok, niet aan te beginnen dus
niet compleet, maar wel grotendeels. inderdaad niet aan beginnen.
pi_17874913
quote:
Op zondag 21 maart 2004 20:01 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

met andere woorden tis een compleet ander blok, niet aan te beginnen dus
hangt ook nog van de revisie af...
laatste revisie GTE heeft ook nog 1 andere kop én ophangingspunten, 3S-GE zit ook in de Carina E deze heeft ook weer een andere kop dan de 1ste revisie die in de Celica zat... maar het blok is wel hetzelfde.. daar houdt het dan ook mee op. Overigens is er wel een kop-swap geweest van een 5S-FE (2200cc) naar een 5S-GTE (kop van de 3S) dit gaat wel goed, alleen het motormangement moet dan weer aangepast worden, heel verhaal dus wel erg gaaf, aangezien de 5S onverwoestbaar is.
pi_17875325
Generatie 5, 6, 7 vind ik wel vet. Maar je zei in je slowchat, Tjabbo, dat de 6e generatie even snel is als eens stock Supra?

Van de generatie 7 staat een mooie op cardomain.




pi_17875673
quote:
Op zondag 21 maart 2004 19:36 schreef Tjabbo het volgende:
ik weet dat Johnwoo er ook een rijdt. een rode T20. die heeft laatst een MR2 turbo erbij gekocht. ook mooi speelgoed.

Plaguebearer heeft een zwarte T18 Carlos saintz, welke nu in de schuur staat vanwege serieuze tuningplannen, maar volgens mij heeft Plaguebearer de nieuwe layout van fok nog niet eens gezien.
johnwoo post ook al niet zoveel meer hier.

dus zal ik wel weer zo ongeveer de enige zijn ja.
Ik reed inderdaad een rode T20, maar die moest ik wel verkopen om die MR2 te kunnen betalen (zou een stunt zijn, een student met een T20 en SW22 )

Mijn ex-Celicaatje, met 7A-FE blok:


Vervangen door:


met 3S-GTE blok
  zondag 21 maart 2004 @ 22:44:26 #44
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_17876640
quote:
Op zondag 21 maart 2004 22:08 schreef johnwoo het volgende:

[..]

Ik reed inderdaad een rode T20, maar die moest ik wel verkopen om die MR2 te kunnen betalen (zou een stunt zijn, een student met een T20 en SW22 )

Mijn ex-Celicaatje, met 7A-FE blok:
<a href="http://www.tweakers.net/ext/f/23983/full.jpg" target="_blank">[afbeelding]</a> <a href="http://www.tweakers.net/ext/f/23982/full.jpg" target="_blank">[afbeelding]</a> <a href="http://www.tweakers.net/ext/f/22841/full.jpg" target="_blank">[afbeelding]</a>

Vervangen door:
<a href="http://www.tweakers.net/ext/f/26019/full.jpg" target="_blank">[afbeelding]</a> <a href="http://www.tweakers.net/ext/f/25954/full.jpg" target="_blank">[afbeelding]</a>

met 3S-GTE blok
<a href="http://www.tweakers.net/ext/f/25958/full.jpg" target="_blank">[afbeelding]</a>
Ah okay. dus de celica is verdwenen. jammer
Maar ik vroeg je ook op tccn forum, is het er 1 van marktplaats? of heb je hem via de dealer gekocht?
  zondag 21 maart 2004 @ 22:47:20 #45
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_17876723
quote:
Op zondag 21 maart 2004 21:54 schreef StephanL het volgende:
Generatie 5, 6, 7 vind ik wel vet. Maar je zei in je slowchat, Tjabbo, dat de 6e generatie even snel is als eens stock Supra?
ThaFreak stuurde mij een pdf met 1/4 mile tijden van verschillende auto's.
Daarin was een ST205 (dus niet een standaard GT4, maar de rally versie) sneller dan een bone stock supra (0.2s ofzo).

ik zal kijken of ik hem kan posten oid

edit:


De RZ-S supra (met vvt-i) is sneller dan de celica, de supra zonder vvt-i is weer iets langzamer.

[ Bericht 10% gewijzigd door Tjabbo op 21-03-2004 23:00:27 ]
pi_17877023
quote:
Op zondag 21 maart 2004 22:44 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Ah okay. dus de celica is verdwenen. jammer
Maar ik vroeg je ook op tccn forum, is het er 1 van marktplaats? of heb je hem via de dealer gekocht?
Oh had ik nog niet gezien (kom daar nu nog maar 2 of 3 keer in de week ipv dagelijks )
Maar ik heb em particulier gekocht (na een inspectie van motor en onderstel door een monteur bij de lokale Toyota garage die ervaring heeft met MR2 turbo's). Ben erop gewezen door een andere turbo rijder, stond aangeboden op het MR2 forum.
  zondag 21 maart 2004 @ 23:00:05 #47
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_17877099
quote:
Op zondag 21 maart 2004 22:57 schreef johnwoo het volgende:

[..]

Oh had ik nog niet gezien (kom daar nu nog maar 2 of 3 keer in de week ipv dagelijks )
Maar ik heb em particulier gekocht (na een inspectie van motor en onderstel door een monteur bij de lokale Toyota garage die ervaring heeft met MR2 turbo's). Ben erop gewezen door een andere turbo rijder, stond aangeboden op het MR2 forum.
Netjes! (op tccn is het trouwens 'thevork' , niet 'tjabbo' )
Nog tuningplannen met de meest betrouwbare turbomotor ooit gebouwd?

en waar woon je, dan kom ik eens met je een eindje sturen
pi_17877626
quote:
Op zondag 21 maart 2004 23:00 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Netjes! (op tccn is het trouwens 'thevork' , niet 'tjabbo' )
Nog tuningplannen met de meest betrouwbare turbomotor ooit gebouwd?

en waar woon je, dan kom ik eens met je een eindje sturen
Voorlopig gaat er nog even niks getuned worden Bij de keuring waren een paar puntjes naar voren gekomen, niks onoverkomelijks (ook niet erg prijzig gelukkig ) maar die wil ik in de loop van het jaar laten fixen.
Zo was het niveau van de aircovloeistof iets te laag (nog wel genoeg om te werken overigens), moeten er een paar rubberen hoesjes in de ophanging vervangen worden, en zal ie over een halfjaartje toe zijn aan nieuwe remblokken en wellicht ook schijven (of ze moeten afgedraaid worden). Qua materiaal valt dat prima te doen, maar er gaat nog wel wat arbeid inzitten, dus ik smeer het uit over het jaar Verder wil ik wat gaan verbouwen aan de audio, en that's it voor 2004.

Over een jaartje wil ik dan eens wat verder gaan kijken. Dan zitten er nieuwe velgen+banden aan te komen, en als dat ook gebeurd is dan ga ik er pas over denken om hem motorisch op te leuken Voorlopig heeft ie voor mij nog genoeg power

Ik woon overigens in de buurt van Breda, als je em in het echt wilt bewonderen raad ik je aan om eens naar een GoTBall meeting te komen

[ Bericht 1% gewijzigd door johnwoo op 21-03-2004 23:25:18 ]
  maandag 22 maart 2004 @ 00:22:37 #49
46960 StefanP
polemicist
pi_17879059
turbocharged celica!

















Voor 8000 euro is ie van jou

http://www.i-m-racing.com/inmotturcel.html
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_17879259
Tjabbo, interesse in een Celica 2.0GT uit 1994, met 110.000km op de klok?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')