quote:aantal cilinders 4
kleppen per cilinder 4
cilinderinhoud 1998 cm3
boring x slag 86,0 x 86,0 mm
compressieverh. 8,5:1
max. vermogen 178 kW (242 pk) 6000tpm
max. koppel 302 Nm 4000tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening dohc
turbo ja
katalysator geregeld
topsnelheid 245 km/h
acceleratie 0-100 km/h 6,1 s
1/4 mijl [/b]13,8 sec[/b]
laatste nieuwprijs[/b] ¤ 52.026 [/b]
Huideige prijs +-¤20.000
klopt. Dan heb je een SW20.quote:Op zondag 21 maart 2004 18:44 schreef sonny het volgende:
He grappig, zo'n 3S-GE motorzit ook in mijn Mr-2![]()
deze is geimporeerd door moree inderdaad, maar volgens mij komt deze uit italiëquote:Op zondag 21 maart 2004 18:53 schreef ThaFreak het volgende:
http://zoek.autotrader.nl(...)6cbebaf2&did=1000119
en dat is nog een duitste auto
moet nog worden aangemeld en alles in nederland....quote:Op zondag 21 maart 2004 18:55 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
deze is geimporeerd door moree inderdaad, maar volgens mij komt deze uit italië
klopt ja. schijnt moeilijk te zijn.quote:Op zondag 21 maart 2004 18:56 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
moet nog worden aangemeld en alles in nederland....
de papieren die bij die celica zitten zijn niet de juiste papieren....quote:Op zondag 21 maart 2004 18:57 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
klopt ja. schijnt moeilijk te zijn.
wat het precies is weet ik niet. of ze hebben geen papieren, zodat ze dat niet kunnen, of er is geen koper voor. hoorde dat verschillende mensen zijn wezen kijken, maar iedereen heeft ervan afgezien.
ja balen he!quote:Op zondag 21 maart 2004 19:00 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
de papieren die bij die celica zitten zijn niet de juiste papieren....
Turquouisequote:Op zondag 21 maart 2004 19:00 schreef pAin het volgende:
GT4 ST205![]()
..... Jammer dat je ze hier niet veel ziet, in engeland rijden ze met bossen rond, veel bestickert in de originele Castrol kleuren, zoals de originele rallywagens (dus rood, groen en wit op een witte auto). Heb hier een Japanese Performance liggen met een GT4, gespiegeld bestickert (Castrol print) in de negatief kleuren van de originele bestickering: is dus roze en dat zachtblauwe (ben de naam kwijt, iets met een T en een Q) geworden, ziet er erg tof uit op een zwarte auto
quote:Op zondag 21 maart 2004 19:13 schreef Xtreem het volgende:
Generatie 5 & 7 zijn zeker mooi!![]()
je bent wel optimist.... deel 1![]()
minimaal 2 deeltjes hoorquote:Op zondag 21 maart 2004 19:13 schreef Xtreem het volgende:
Generatie 5 & 7 zijn zeker mooi!![]()
je bent wel optimist.... deel 1![]()
quote:Op zondag 21 maart 2004 19:14 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Beauty is in the eye of the beholder. toch?quote:Op zondag 21 maart 2004 19:19 schreef Xtreem het volgende:
[..]
sorry, 1e 4gen. zijn imo niet zo mooi, en van de laatste drie vind ik gen. 6 toch de minst mooie
We moeten dan wel ff ons best doen, maar om voorbereid te zijn heb ik vast het "deeltje 1" toegevoegdquote:Op zondag 21 maart 2004 19:18 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
minimaal 2 deeltjes hoor
Absoluut...... maar degene die die blauwe van karbo lelijk vind mag een Audi A3 krijgenquote:Op zondag 21 maart 2004 19:21 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Beauty is in the eye of the beholder. toch?
[..]
We moeten dan wel ff ons best doen, maar om voorbereid te zijn heb ik vast het "deeltje 1" toegevoegd
Die's idd ergquote:Op zondag 21 maart 2004 19:24 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Absoluut...... maar degene die die blauwe van karbo lelijk vind mag een Audi A3 krijgen
Dat is hem inderdaadquote:Op zondag 21 maart 2004 19:07 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Turquouise
deze misschien?
[afbeelding]
[afbeelding]
Kenny Lam toch? : http://gt4oc.unstable.org.uk/owners_page.php?owner=87quote:Op zondag 21 maart 2004 19:34 schreef pAin het volgende:
[..]
Dat is hem inderdaad!
...
Leuk detail is dat hij hem zelf heeft bestickerd en hij vond het bij zijn auto zo netjes gedaan dat ie maar een eigen auto bestickerings bedrijfje is begonnen
Die celica is door TRD i.c.m. rod millen ontworpen., en heeft niet een vvt-i motor, maar een 500pk sterke 3S-GTE motor.quote:Op zondag 21 maart 2004 19:38 schreef Xtreem het volgende:
Tering, wat is die ultimate celica geil
quote:When Toyota launched its all-new Celica, fans of the nearly 30-year-old marque may have thought the auto manufacturer had engineered the ultimate sporty subcompact. They would have thought wrong.
Toyota, along with Rod Millen Motorsports and Toyota Racing Development (TRD) engineered the Ultimate Celica, a 500-horsepower, all-wheel drive powerhouse. The Ultimate Celica made its debut at the 2000 Greater Los Angeles Auto Show in the Los Angeles Convention Center. The Ultimate Celica is the extreme in driving excitement. It features a race-bred suspension, custom exhaust system, Recaro sport seats with four-point belts, an integrated roll cage, a racing fuel cell, performance tires and wheels, and Champ Car-inspired styling. The Ultimate Celica concept was developed by the same trio of enthusiasts who conceived the Lexus Street Rod and the Toyota Retro Cruiser - - Toyota executives Jim Press, senior executive vice president, Yale Gieszl, vice chairman, and Bryan Bergsteinsson, group vice president and general manager of the company’s Lexus division. “We knew from the beginning that we wanted to build a 500-horsepower Celica,” said Bergsteinsson. “Of course, with that much power we knew it would be built as an all-wheel drive car. At that point we sat down with Rod Millen and began detailed discussions and development of the ultimate Celica.”
To reach the 500 horsepower goal, TRD began work on tuning a four-cylinder production powerplant previously used in the Celica All-Trac (1988-1993). It is a derivative of the power-laden engine used in Toyota’s championship-winning IMSA GTP race cars of the early ‘90s, and Rod Millen’s record-setting Pikes Peak Hill Climb runners. The bore and stroke were increased, a turbocharger installed and Rod Millen Motorsports custom-built a set of headers made out of inconel and a stainless steel exhaust. As a result, the Ultimate Celica produces 500 horsepower at 8,000 rpm and creates 340 lbs.-ft. of torque at 5,500.
In order to handle the increase in power and torque, the Celica’s production, front-wheel drive powertrain had to be converted into an all-wheel drive system. Modifications also were made to the Bilstein struts and springs to balance and support the vehicle’s additional weight, and the All-Trac’s racing-inspired over-sized brakes were installed for more efficient braking power.
To help stiffen the vehicle’s chassis, Rod Millen Motorsports built a custom roll cage. The front tubes of the cage were welded to existing body work and hidden behind the interior panels, while the remainder of the roll cage is only visible behind the front seats. The interior of the Ultimate Celica is identical to the production model, except for the additional feature of front, custom Recaro sport seats equipped with four-point racing harnesses.
The Ultimate Celica’s distinctive look was created at Calty, Toyota’s U.S. design center in Newport Beach, Calif. The Calty-styled front fascia, rear body panels and wing were built by the Aria Group in Irvine, Calif. The new body pieces widen the vehicle by 3.8-inches in the front and 3.2 in the rear. Further sharpening the Ultimate Celica’s appearance are 245/35 Michelin Pilot performance tires wrapped around 19-inch BBS magnesium racing wheels with knockoffs, and the vehicle’s unique color was developed and applied in a special, three-stage process at the Calty studios.
quote:The Toyota Celica Cruising Deck embodies the three key elements ofa lightweight high-performance sports coupe designed for theyounger set: style, power, and affordability. A cunningly designed open-air rumble seat in the back allows for two extra passengers or flat deck space that can be used to store luggage. Fitted with a powerful 1.8-liter twin-cam engine that employs an all-new VVTL-i systemcapable of producing 187 horsepower at 7,600 rpm.
The rumble seat is an American invention that first came to prominencein the early 1920s with the Ford Model-A. An ingenious method of making the rear of a vehicle into an open-air sports convertible, it enjoyed a revival in the 1970s, and has been a feature of older Celica models at past motor shows. 'We decided to bring back the cruising deck one more time,' explains Mr. Nakagawa. 'It's cool,sporty and a heck of a lot of fun!'.
in de turbo versie is alles verstevigd uiteraard.quote:Op zondag 21 maart 2004 19:45 schreef ThaFreak het volgende:
in hoeverre verschillen de 2.0 en de 2.0 turbo van mekeer weet jij dat toevallig als celica expert
de cruisedeck is nooit uitgebracht helaas. wel jammer van zo'n cool idee.quote:Op zondag 21 maart 2004 19:49 schreef Xtreem het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
waarom dacht ik dan altijd dat de ultimate celica 800 pk had
wel even verder naar boven lezen johquote:Op zondag 21 maart 2004 19:56 schreef PeuRac het volgende:
Omdat dat ook zo is, en dit niet de Ultima celica is
daar zal toch geen 300pk verschil in zitten???quote:Op zondag 21 maart 2004 19:56 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
En wat betreft dat bhp, misschien is dat @ vliegwiel en 500 @ de wielen ?
met andere woorden tis een compleet ander blok, niet aan te beginnen dusquote:Op zondag 21 maart 2004 19:55 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
in de turbo versie is alles verstevigd uiteraard.
Daarnaast is de 2.0i niet 4WD
Sommige dingen van de GT4 waren als optie verkrijgbaar op de standaard 2.0i zoals super strut suspension,limited slip differentieel,voor +achter spoiler en G-kracht sensor voor ABS, maar deze auto's zul je niet snel tegenkomen. (weet ik toevallig omdat ik een draadje volgde op het tccn forum)
Verder heeft de 3S-GTE motor andere zuigers, krukas, motormanagement en uiteraard een turbo en weet ik veel wat allemaal nog meer.
Er bestaat wel een aftermarket turbo setje voor de 3SGE, maar zal nooit zoveel kracht leveren als de 3SGTE motor. zie een draadje op tccn voor wat ze daar zeggen over het ombouwen van de ene motor naar de ander:
linkie
niet compleet, maar wel grotendeels. inderdaad niet aan beginnen.quote:Op zondag 21 maart 2004 20:01 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
met andere woorden tis een compleet ander blok, niet aan te beginnen dus
hangt ook nog van de revisie af...quote:Op zondag 21 maart 2004 20:01 schreef ThaFreak het volgende:
[..]
met andere woorden tis een compleet ander blok, niet aan te beginnen dus
Ik reed inderdaad een rode T20, maar die moest ik wel verkopen om die MR2 te kunnen betalen (zou een stunt zijn, een student met een T20 en SW22quote:Op zondag 21 maart 2004 19:36 schreef Tjabbo het volgende:
ik weet dat Johnwoo er ook een rijdt. een rode T20. die heeft laatst een MR2 turbo erbij gekocht. ook mooi speelgoed.
Plaguebearer heeft een zwarte T18 Carlos saintz, welke nu in de schuur staat vanwege serieuze tuningplannen, maar volgens mij heeft Plaguebearer de nieuwe layout van fok nog niet eens gezien.
johnwoo post ook al niet zoveel meer hier.
dus zal ik wel weer zo ongeveer de enige zijn ja.
Ah okay. dus de celica is verdwenen. jammerquote:Op zondag 21 maart 2004 22:08 schreef johnwoo het volgende:
[..]
Ik reed inderdaad een rode T20, maar die moest ik wel verkopen om die MR2 te kunnen betalen (zou een stunt zijn, een student met een T20 en SW22)
Mijn ex-Celicaatje, met 7A-FE blok:
<a href="http://www.tweakers.net/ext/f/23983/full.jpg" target="_blank">[afbeelding]</a> <a href="http://www.tweakers.net/ext/f/23982/full.jpg" target="_blank">[afbeelding]</a> <a href="http://www.tweakers.net/ext/f/22841/full.jpg" target="_blank">[afbeelding]</a>
Vervangen door:
<a href="http://www.tweakers.net/ext/f/26019/full.jpg" target="_blank">[afbeelding]</a> <a href="http://www.tweakers.net/ext/f/25954/full.jpg" target="_blank">[afbeelding]</a>
met 3S-GTE blok![]()
<a href="http://www.tweakers.net/ext/f/25958/full.jpg" target="_blank">[afbeelding]</a>
ThaFreak stuurde mij een pdf met 1/4 mile tijden van verschillende auto's.quote:Op zondag 21 maart 2004 21:54 schreef StephanL het volgende:
Generatie 5, 6, 7 vind ik wel vet. Maar je zei in je slowchat, Tjabbo, dat de 6e generatie even snel is als eens stock Supra?
Oh had ik nog niet gezien (kom daar nu nog maar 2 of 3 keer in de week ipv dagelijksquote:Op zondag 21 maart 2004 22:44 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Ah okay. dus de celica is verdwenen. jammer
Maar ik vroeg je ook op tccn forum, is het er 1 van marktplaats? of heb je hem via de dealer gekocht?
Netjes! (op tccn is het trouwens 'thevork' , niet 'tjabbo'quote:Op zondag 21 maart 2004 22:57 schreef johnwoo het volgende:
[..]
Oh had ik nog niet gezien (kom daar nu nog maar 2 of 3 keer in de week ipv dagelijks)
Maar ik heb em particulier gekocht (na een inspectie van motor en onderstel door een monteur bij de lokale Toyota garage die ervaring heeft met MR2 turbo's). Ben erop gewezen door een andere turbo rijder, stond aangeboden op het MR2 forum.
Voorlopig gaat er nog even niks getuned wordenquote:Op zondag 21 maart 2004 23:00 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Netjes! (op tccn is het trouwens 'thevork' , niet 'tjabbo')
Nog tuningplannen met de meest betrouwbare turbomotor ooit gebouwd?
en waar woon je, dan kom ik eens met je een eindje sturen![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |