abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17868941
Mijn excuses voor de laatste extensie in de topictitel, maar het lucht wel wat op. (mag door een modje gewijzigd worden).

Ik ben een oud brak pctje van mn neef aan het fixen en het bokkeding loopt telkens vast. Gisteravond om had ik win98 er netjes op staan. Beeldschermdriver etc alles deed het netjes. Ik ga de direct x updaten en sloot m daarna af. Wil vanmorgen verder en hij slaat hopeloos vast tijdens het booten

Goed, denk dan nog een keer win98 schoon erop en verder helemaal nix erop knallen behalve office.

Goed tijdens de win98 installatie liep ie al vast. Gewoon gereset en hij ging lekker verder. Maar de videodriver pakt ie dus absoluut niet. Zit een conflict in ofzo terwijl ie gister met exact dezelfde driver het prima deed
Weer ff verder gekloot en net dus maar besloten voor een laatste maal proberen met een schone installatie. nu kijk ik dus net achterom en zit dat GODVERDESETIEFUSDING dus alweer tijdens de installatie vast

Ik heb er echt al een pleurishekel aan voor iemand nog wat aan een pc te doen. Ben de enige in de familie die er ervaring mee heeft en zo af en toe help ik wel es. Nu had ik dit ding dus al een tijd geleden beloofd, dus ben ik daar toch maar mee begonnen.

Het is een oud baggerding waar alleen win98 lekker op draait. Misschien dat ik voor ie naar de schroothoop gaat nog ff probeer win ME (jaja praat me daar niet van) ga proberen, maar anders geef ik het echt op met dat ding om daar nog meer mn tijd aan te verspillen terwijl ik verwacht dat als ie netjes werkt hij gewoon wordt neergezet en over 5 jaar ongebruikt toch maar de kliko in verdwijnt.

Iemand nog tips dit hopeloze geval aan de praat te krijgen?
het is als een vierkante cirkel. Je kunt het wel zeggen, maar niet tekenen
pi_17869003
Ik heb het idee dat je video drivers dus niet WIn98 compatible zijn.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_17869027
1) Geheugen vervangen.
2) kabels/aansluitingen geheugen/insteekkaarten nakijken.
3) koffie met valium pakken.
4) harde schijf controleren en zonodig vervangen.

Ik denk zelf dat het in het geheugen zit.
Methylfenidaathydrochloride
Laptop kopen?
KnuttiewuttieBaggersluttie O+
pi_17869032
http://h20015.www2.hp.com(...)en&pagetype=software

Als dat nog niet windows 98 is....

En hij heeft het dus bij de eerste installatie op exact dezelfde manier zoals ik al telkens bezig ben prima gedaan. Maar het ging dus hopeloos fout bij die direct x update
pi_17869066
Al eens met WIndows 2000 geprobeerd? Beter win2k dan ME (Meer Ellende).
pi_17869067
Misschien dat die direct x dus niet Win98 compatible is.
pi_17869069
Drivers veroorzaken dit niet. Ik denk een IRQ conflict op een apparaat, of een kapotte geheugenmodule.
Laptop kopen?
pi_17869083
quote:
Op zondag 21 maart 2004 17:30 schreef HTT-Thalan het volgende:
1) Geheugen vervangen.
2) kabels/aansluitingen geheugen/insteekkaarten nakijken.
3) koffie met valium pakken.
4) harde schijf controleren en zonodig vervangen.

Ik denk zelf dat het in het geheugen zit.
1) tijd voor de schroothoop
2) het enige verschil wat ik t.o.v. eerste installatie had is dat er al een netwerkkaart in zit om die drivers erheen te kopieeren. Zou heel misschien daarin kunnen zitten dat ie vast loopt
3) goed id
4) tijd voor de schroothoop
pi_17869086
Lucille, DirectX is geschreven voor Windows, je kan elke directx op elke windows zetten.
Laptop kopen?
pi_17869097
quote:
Op zondag 21 maart 2004 17:32 schreef Swolly het volgende:
Al eens met WIndows 2000 geprobeerd? Beter win2k dan ME (Meer Ellende).
Heb ik helaas niet liggen. Dus als je tips hebt
pi_17869104
Supported Operating Systems: Windows 2000, Windows 98, Windows 98 Second Edition, Windows ME, Windows XP

Hmm, het zou dus wel moeten kunnen.
pi_17869120
quote:
Op zondag 21 maart 2004 17:33 schreef HTT-Thalan het volgende:
Lucille, DirectX is geschreven voor Windows, je kan elke directx op elke windows zetten.
Dat is de theorie ja.
pi_17869121
Controleer maar eens of de netwerkkaart toevallig niet in het slot naast de videokaart zit, mits mogelijk. Dat is ook slecht. Als het een normaal moederbord in een torentje betreft, probeer de kaart eens in het allerlaagste slot te zetten, die heeft altijd een vrij irq. Ook is het zo dat een heleboel compaq machines uit die tijd spullen van andere merken vaak "niet lusten", dwz je moet een compaq eigen netwerkkaart gebruiken.
Laptop kopen?
pi_17869152
quote:
Op zondag 21 maart 2004 17:35 schreef Lucille het volgende:

[..]

Dat is de theorie ja.
Praktijk is toch altijd geweldig he

Goed, ding zit in windows. ff netwerkkaartdriver installeren en kijken of heel toevallig nu die beeldschermdriver wel wil gaan werken
pi_17869169
quote:
Op zondag 21 maart 2004 17:33 schreef HTT-Thalan het volgende:
Proest! Dus directx voor 2000/XP draait op 95/98? das nieuw...

Als je er niets van weet post dan ook niet
I find it kinda funny, I find it kinda sad. The dreams in which I'm dying are the best I ever had
pi_17869182
quote:
Op zondag 21 maart 2004 17:34 schreef apophis4u het volgende:

[..]

Heb ik helaas niet liggen. Dus als je tips hebt
Tip:
Ik heb hier een Celeron 300 Mhz staan, 128Mb geheugen, 8Mb 3D Ati Rage Video, Soundblaster AWE64 + Wavetable, 3,5 Gb Schijf, Cd Rom speler, 100mbit netwerkkaart, en alle software erop.

Inclusief monitor tbord en muis, en speakers.

Over de prijs worden we het wel eens
Laptop kopen?
pi_17869204
quote:
Op zondag 21 maart 2004 17:35 schreef HTT-Thalan het volgende:
Controleer maar eens of de netwerkkaart toevallig niet in het slot naast de videokaart zit, mits mogelijk. Dat is ook slecht. Als het een normaal moederbord in een torentje betreft, probeer de kaart eens in het allerlaagste slot te zetten, die heeft altijd een vrij irq. Ook is het zo dat een heleboel compaq machines uit die tijd spullen van andere merken vaak "niet lusten", dwz je moet een compaq eigen netwerkkaart gebruiken.
Het is een minitower met een on board videokaartje. Maar idd die netwerkkaart zou dan het verschil in de succesvolle installatie van windows kunnen zijn. Beetje krom, maar dan kan ik dat nog proberen om die eruit te laten.
pi_17869217
quote:
Op zondag 21 maart 2004 17:37 schreef qntal het volgende:

[..]

Er zijn (en dat weet je best) versies voor alle windows. Ga dus niet lopen klootviolen en lopen etteren, want je kent me niet, en je maakt me pissed.

Als hij al zo ver is dat hij dit snapt, is hij heus wel in staat een goede directx te downloaden, dus ik vertrouw erop dat hij een Win9X versie heeft gebruikt. Die is dus compatible, en veroorzaakte dus geen problemen met Windows. Het enige wat er kan gebeuren is dat de videokaart niet word ondersteund, en in dat geval werkt directx gewoon niet.
Laptop kopen?
pi_17869239
quote:
Op zondag 21 maart 2004 17:37 schreef qntal het volgende:

[..]

Ik heb heel netjes de Direct X win9x/ ME NL versie gebruikt
pi_17869272
quote:
Op zondag 21 maart 2004 17:38 schreef HTT-Thalan het volgende:

[..]

Er zijn (en dat weet je best) versies voor alle windows. Ga dus niet lopen klootviolen en lopen etteren, want je kent me niet, en je maakt me pissed.
Wil jij met die pc aan de gang? Dan had je hem allang naar de schroothoop gedirigeerd, omdat je weet dat het zeer waarschijnlijk is dat hij hierna nooit meer aan zal gaan
pi_17869275
Heb je wel de moederbord drivers direct geïnstalleerd toen je Windows er op hebt gezet?
History can't change the past, the future can.
pi_17869295
quote:
Op zondag 21 maart 2004 17:41 schreef apophis4u het volgende:

[..]

Wil jij met die pc aan de gang? Dan had je hem allang naar de schroothoop gedirigeerd, omdat je weet dat het zeer waarschijnlijk is dat hij hierna nooit meer aan zal gaan
Breng maar langs, ik krijg alles aan de gang
Laptop kopen?
pi_17869328
quote:
Op zondag 21 maart 2004 17:41 schreef Burner2000 het volgende:
Heb je wel de moederbord drivers direct geïnstalleerd toen je Windows er op hebt gezet?
Welke mobo drivers?

Dacht je dat een leek die van een 6 jaar oude pc nog terug zou kunnen vinden?

>update<
Net de netwerkkaartdriver geinstalleerd en de wizard nieuwe hardware zit al vast
pi_17869336
quote:
Op zondag 21 maart 2004 17:42 schreef HTT-Thalan het volgende:

[..]

Breng maar langs, ik krijg alles aan de gang
Er mag géén linux op
pi_17869432
quote:
Op zondag 21 maart 2004 17:44 schreef apophis4u het volgende:

[..]

Er mag géén linux op
Hoeft ook niet. Serieus, gooi maar binnen, ik wek hem wel weer tot leven, heb genoeg ouwe troep liggen, en software geen tekort
Laptop kopen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')