abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19196491
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 17:14 schreef LuQas het volgende:
Heb het filmpje van FFXII gedownload en ben helemaal om! Zoals het er naar uit ziet krijgen we nu eindelijk weer eens een echt klassieke Final Fantasy. Zo te zien lijkt het me een soort mix van FFIX (de wereld en de kleuren) en FFVIII (zo komen de characters een beetje over) te worden en daar sta ik geenszins negatief tegenover Ik wil alleen zo graag weer een dier a la Red XIII of Cait Sith als playable character...
Voro zover ik weet gaat FFXII zich in dezelfde wereld als FF Tactics Advance afspelen, Ivalice. Dus als je wil weten wat je kan verwachten mbt de setting, zou ik even wat info over Tactics Advance opzoeken
  maandag 17 mei 2004 @ 15:54:53 #202
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_19196547
Okee, een kleine verduidelijking van mijn eerdere post:

Ik ben nog niet eens over de schok heen dat Square Nintendo ooit heeft verlaten.
pi_19196586
quote:
Op maandag 17 mei 2004 15:54 schreef chibibo het volgende:

Ik ben nog niet eens over de schok heen dat Square Nindendo ooit heeft verlaten.
Ik ook niet

Die eikels verplichtten me daardoor om Sony consoles te kopen

Maar goed, FFVII en X waren dan ook best wel goede spellen, dus het was het wel waard (VIII wat minder en IX nooit gespeeld, die moet ik nog eens oppikken )
  maandag 17 mei 2004 @ 16:00:49 #204
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_19196693
quote:
Op maandag 17 mei 2004 15:54 schreef chibibo het volgende:

Ik ben nog niet eens over de schok heen dat Square Nintendo ooit heeft verlaten.
Ik vond de stap naar de PSX briljant
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_19196734
quote:
Op maandag 17 mei 2004 16:00 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Ga jij je ff schamen en je opsluiten in je kamer met een SNES met een Final Fantasy VI cartridge erin.
  maandag 17 mei 2004 @ 16:02:24 #206
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_19196737
quote:
Op maandag 17 mei 2004 15:56 schreef E_Motion het volgende:
Ik ook niet

Die eikels verplichtten me daardoor om Sony consoles te kopen
Ons eerst lekker maken met een N64 demo, en dan gauw overstappen.
quote:
Maar goed, FFVII en X waren dan ook best wel goede spellen, dus het was het wel waard (VIII wat minder en IX nooit gespeeld, die moet ik nog eens oppikken )
Da's waar. (hoewel ik zelf FF8 en FF10 minder vind)
  maandag 17 mei 2004 @ 16:03:17 #207
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_19196753
quote:
Op maandag 17 mei 2004 16:00 schreef Chocobo het volgende:
Je trapt op m'n ziel, Cho.
pi_19196788
quote:
Op maandag 17 mei 2004 16:02 schreef chibibo het volgende:

[..]

Ons eerst lekker maken met een N64 demo, en dan gauw overstappen.
[..]
Ja
Maar ze zijn weer (half) terug bij het oude honk
Nu nog ff FFXII ook op de Cube uitbrengen. Toe maar Square. Jullie kunnen het
quote:
Da's waar. (hoewel ik zelf FF8 en FF10 minder vind)
Verschil in smaak denk ik Maar FF9 is het dus wel behoorlijk waard?
  maandag 17 mei 2004 @ 16:14:41 #209
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_19196998
quote:
Op maandag 17 mei 2004 16:04 schreef E_Motion het volgende:
Verschil in smaak denk ik Maar FF9 is het dus wel behoorlijk waard?
De meningen verschillen, maar als je van de oudere FF's houdt (1-6) dan zul je deel 9 ook wel kunnen waarderen.
pi_19197101
nou nou, stap naar psx slecht... op dat moment was de PSX de beste console die er was, hij was veel krachtiger dan de N64, dan zou een FF niet tot zn recht komen. had nintendo maar een betere console moeten maken toen.

de x-box zou denk ik een betere keuze zijkn geweeest voor FFX en verder, daar tover je veel mooiere en scherpere beelden op dan de PS2. alleen de controller van de xbox is zo'n enorme koelkast.
maar da's allemaal mijn mening he, ik vind dat je niet op 1 console moet blijven omdat het nintendo of sony heet, maar omdat deze krachtiger is

en nog ff over FFXII Ivalice is nu niet alleen meer de wereld, het is nu slechts een land, er zijn nu geloof ik 3 landen in dit verhaal
pi_19197218
quote:
Op maandag 17 mei 2004 16:20 schreef Mastermaus het volgende:
nou nou, stap naar psx slecht... op dat moment was de PSX de beste console die er was, hij was veel krachtiger dan de N64, dan zou een FF niet tot zn recht komen. had nintendo maar een betere console moeten maken toen.

de x-box zou denk ik een betere keuze zijkn geweeest voor FFX en verder, daar tover je veel mooiere en scherpere beelden op dan de PS2. alleen de controller van de xbox is zo'n enorme koelkast.
maar da's allemaal mijn mening he, ik vind dat je niet op 1 console moet blijven omdat het nintendo of sony heet, maar omdat deze krachtiger is

en nog ff over FFXII Ivalice is nu niet alleen meer de wereld, het is nu slechts een land, er zijn nu geloof ik 3 landen in dit verhaal
"een FF niet tot zijn recht komen?"

Dat heeft wmb weinig met de specs van een console te maken. Sowieso ben ik iemand die de hele "welke console is krachtiger"-discussie niet snapt, omdat het wat mij betreft om de games gaat en de gameplay in die games, maar bij een RPG heb ik dat gevoel al helemaal.

Het belangrijkste in een RPG is wat mij betreft het verhaal. Eye candy is leuk, maar of je net gesummonde Bahamut nou uit 10.002 polygonene met 8x FSAA bestaat of uit 3.000 met simpele 2x FSAA maakt wat mij bereft voor de gameplay he-le-maal niets uit.

Maar goed, das allemaal IMHO.
pi_19197255
quote:
Op maandag 17 mei 2004 16:14 schreef chibibo het volgende:

[..]

De meningen verschillen, maar als je van de oudere FF's houdt (1-6) dan zul je deel 9 ook wel kunnen waarderen.
Ik hou van alles wat FF heet. Ik hoef maar een chocobo, moogle,tonberry of marlboro op het scherm te zien en ik ben gelijk geboeid.

Ik pik em wel ff op, kost nu toch maar 20 euro max nog
  maandag 17 mei 2004 @ 16:35:36 #213
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_19197422
quote:
Op maandag 17 mei 2004 16:20 schreef Mastermaus het volgende:
Qua rekenkracht moet de PSX toch echt het onderspit delven tegen de N64, maar hij heeft natuurlijk het voordeel dat de opslagcapaciteit van een CD velen malen hoger is dan die van een cartridge, waardoor o.a. FMV en een 'studio soundtrack' tot de mogelijkheden behoort (hoewel FF7 van het laatste geen gebruik maakte).

Natuurlijk was een FF op de N64 wel tot z'n recht gekomen, dit was nl. op de NES en SNES ook mogelijk. Het zou echter niet de FF7 zijn geweest zoals we die nu kennen.
quote:
ik vind dat je niet op 1 console moet blijven omdat het nintendo of sony heet, maar omdat deze krachtiger is
Eensch. Het gaat om de spellen, niet om de hardware. Gelukkig bieden alle consoles wel spellen die de moeite waard zijn.
  maandag 17 mei 2004 @ 16:38:27 #214
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_19197493
Chi Ik ben het zo eens met jou Ik hoef niet eens te reageren eigenlijk
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  maandag 17 mei 2004 @ 16:43:05 #215
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_19197616
quote:
Op maandag 17 mei 2004 16:27 schreef E_Motion het volgende:
Ik hou van alles wat FF heet. Ik hoef maar een chocobo, moogle,tonberry of marlboro op het scherm te zien en ik ben gelijk geboeid.
Dan komt het wel goed.
En dan nog... zelfs een slechte FF is een goede RPG.
pi_19201828
quote:

[..]

Ik pik em wel ff op, kost nu toch maar 20 euro max nog
[PS2 / PC] Final Fantasy XI (Online)
  maandag 17 mei 2004 @ 23:58:29 #217
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_19206822
quote:

[..]

maandag 17 mei 2004 @ 23:58:55 #218
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_19206833
quote:
Op maandag 17 mei 2004 16:43 schreef chibibo het volgende:

[..]
zelfs een slechte FF is een goede RPG.
Wat een quote
pi_19220825
ja ok, ik bedoelde dus.. het Beste tot zn recht. als ze NU een de FFXII zouden uitbrengen op een SNESje ipv de PS2 zou je natuurlijk ook hebben gezegt, heu kon je dat niet beter daarop doen?

en het boeit mij wel of een bahamut grafisch er beter uit ziet, omdat het voor mij die dingetjes zijn die ik niet enkelt als extra beschouw maar als een deel van het geheel, het verhaal heeft voor dan nog mij wel prioriteit als ik een nieuwe game beoordeel [ik zou nu natuurlijk geen FF6 kunnen beoordelen op grafix].
FFX-2 is voor mij een voorbeeld van een FF waar het grafisch beter uit ziet dan het verhaal [IMHO uiteraard] kheb bij elke FF die ik gespeeld heb wel een leuke gameplay gevonden.

maar ok om iedereen niet gelijk op mijn dak te krijgen, en deze topic gaat niet over mijn visie op games... zoals chibibi al zei: een slechte FF is nog steeds een goeie RPG, anders bleef ik hier natuurlijk niet kyken in deze thread

[ Bericht 19% gewijzigd door Mastermaus op 18-05-2004 16:47:44 (i suck @ spelling) ]
pi_19221981
Snap het nooit N64 is krachtiger dan een PSX............. WAAROM ZIEN DIE SPELLEN ER DAN NIET UIT???!!!!!
Ik ben wel blij met sony.......
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_19222013
Heb net trouwens eindelijk FF X-2 een keer uitgespeeld, vond het einde beetje tegenvallen...... misschien omdat ik maar 68% had maar toch.......
De rest van het spel was wel vet
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_19226617
sja... veel spellen die op de N64 kwamen zagen er echt slecht uit, tis dat het hier net vermeld werd anders had ik het nooit opgezocht...

maar daar gaat het hier niet over

congratz met uitspelen, nu nog ff voor 100% gaan
  dinsdag 18 mei 2004 @ 21:08:33 #223
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_19226638
Nee de PSX spellen waren mooi Zelfs een game als FF9 is superblokkerig man! Maar goed, daar gaat het niet over
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_19227037
Nou, vind FFIX nog ERG mooi, al speel je hem in de PS2 heb je ook geen last meer van blokjes.

Weet iemand nog een goede link voor dat FFXII filmpje?
pi_19244265
Ik ben nog steeds onder de indruk van Ashe uit FFXII

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')