abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 juli 2001 @ 23:48:42 #1
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_1263517
De band met de best verkochte 12" ooit (Blue Monday) is weer helemaal terug.
Afgelopen dinsdag de primeur op het Ierse radiostation 2fm gehoord. Het nummer heet Crystal en is bijna ouderwets New Order, de gitaren staan veel meer op de voorgrond en het refrein blijft gelijk hangen. Ook na meerdere keren horen blijft de plaat staan als een huis. Ik ben er errug van onder de indruk.

De nieuwe cd komt eind augustus uit, kben zeer benieuwd.....

Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
pi_1263533
Heet het weer terug New Order?
Ik dacht dat ze waren omgedoopt tot "Monaco"
  dinsdag 24 juli 2001 @ 00:01:31 #3
13973 ranja
image means nothing
pi_1263634
Monaco was slechts een deel van New order (bassist, duidelijk te horen aan de loopjes).
Goed te horen dat ze weer ouderwets gaan klinken, maar zo goed als tijdens Joy division zullen ze niet meer worden...
pi_1263686
Mmm... maar het belooft dus veel goeds
  dinsdag 24 juli 2001 @ 00:12:08 #5
12762 IllOgical
Not yet defenestrated
pi_1263729
Mmmh, Atmosphere eens live gehoord in Paradiso... kippevel... en daarna nog eens de clip gezien die Anton Corbijn voor dat nummer gemaakt had... moooi
What you don't know won't hurt you, but it will certainly amuse a lot of people.
  dinsdag 24 juli 2001 @ 00:27:19 #6
13932 Sunrise
BMW Addicted
pi_1263843
Is dit de 'New Order' die van het nr 'Confusion', (NR uit de film Blade aan het begin in die disco) ??
pi_1263879
* DIGGER heeft de nieuwe single dus ook al menig maal gehoord in Ierland en is er ook weg van

Het nummer 'crystal' is vrij snel kwa tempo met een heerlijk 'muur' van gitaarsound en een heerlijke bas erin. Meteen blijft het hangen en het nummer stopt elke keer te vroeg voor je gevoel, van mij zou het iig dan nog minuten door mogen gaan.

De Ierse DJ's die het nummer draaiden waren allen helemaal weg van het nummer ook, ik heb het sommigen meermalen per dag, soms zelfs per uur horen spelen.

In Dublin nog ff in de platenzaken gezocht, maar het nummer was nog niet te verkrijgen, helaas, maar zodra ie hiero in Nederland uit is, ga ik um halen.

En iemand haalde ff Monaco aan, nou daar lijkt het totaal niet op dus, dat is veel poppy'er. Ik kan iedereen aanraden de single in de gaten te houden, wanneer ie uitkomt, en er eens lekker naar te gaan luisteren en ik hoop zelf dat de single een voorproefje is van de volgende maand te verschijnen CD.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammą, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_1264334
Moet ik denken aan een nr ala de (stokoude) cd "movement"?
pi_1264397
Btw, het is te downen op audiogalaxy..
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 juli 2001 @ 08:28:33 #10
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_1265252
quote:
Op dinsdag 24 juli 2001 00:27 schreef Sunrise het volgende:
Is dit de 'New Order' die van het nr 'Confusion', (NR uit de film Blade aan het begin in die disco) ??
jammer dat de huidige generatie ze van dit nummer kent, en niet van meesterwerken als Blue Monday of True Faith

Billy Corgan zit er nu toch bij? Misschien dat dat de reden is dat de gitaren meer op de voorgrond staan, zoals Elegantly Wasted aangaf. Ik heb het nummer nog niet gehoord, maar zal het toch 's uitchecken.

Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_1265506
De `Confusion` uit Blade is een remix die totaal niet op het origineel lijkt (zoals het vaak met remixen gaat).

Het origineel is te bewonderen op de CD "Substance 1987" CD 1 track 5

Hoop trouwens wel dat ze met een eventuele tour ook Nederland aandoen... Gary Numan en Depeche Mode hebben ons ook al overgeslagen, als New Order ook zo begint emigreer ik naar Belgie.

[Dit bericht is gewijzigd door Ceased2Be op 25-07-2001 11:43]

"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 juli 2001 @ 10:24:09 #12
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1265544
Klinkt cool!
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_1271341
Net de 30-dagen evaluatie versie van "crystal" gedownload van winamp.com. Het klinkt inderdaad goed, ben benieuwd hoe de rest van het album gaat klinken.

De videoclip is al te bewonderen op www.worldinmotion.net (officiele site van alles wat met Joy Division / New Order te maken heeft)

"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  woensdag 25 juli 2001 @ 11:50:12 #14
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_1271372
quote:
Op dinsdag 24 juli 2001 08:28 schreef Tokus het volgende:
jammer dat de huidige generatie ze van dit nummer kent, en niet van meesterwerken als Blue Monday of True Faith
Er is hier anders op fok nog genoeg 'oudere' generatie die de meesterwerken wel degelijk kennen

Ik ga meteen Audiogalaxy ff opstarten en het nieuwe nummer zoeken.........

Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  woensdag 25 juli 2001 @ 20:18:40 #15
13973 ranja
image means nothing
pi_1274179
Ik heb'm gedownload (wees niet bang ik zal 'm ook kopen, of de hele cd misschien) en hij is inderdaad erg goed. Zelf de joy division geluiden zijn terug te herkennen!! Erg gaaf... zou het nog gedraaid gaan worden (radio 3) ?
Ik vind zelf "Perfectkiss' het beste N.O. nummer trouwens. Wel de lange versie natuurlijk zoals die ook op Substance staat.
  vrijdag 27 juli 2001 @ 16:39:32 #16
6536 dwerg
chagrijn
pi_1284869
Klinkt alsof Peter Hook de bas nu op zijn enkels heeft hangen, ipv op z'n knieėn. Die jongen krijgt nog eens serieus last van zijn rug.
Misschien wel een plaat die ze kunnen draaien op de zender die altijd het eerste is met nieuwe muziek.

http://www.newordergetready.com/

11 augustus in Keulen als support act voor een ex Take That dansertje.

I intend to live forever, or die trying.
pi_1301191
quote:
Op maandag 23 juli 2001 23:48 schreef Elegantly Wasted het volgende:

De nieuwe cd komt eind augustus uit, kben zeer benieuwd.....

Gisteen ff nagevraagd in de stad: 24 augustus komt de nieuwe CD uit. Over singles en wanneer die uit zouden komen was niks bekend nog
pi_1416207
Ik heb nog steeds niks van de nieuwe New Order CD op de radio gehoord, maar kan niet wachten tot 24 Augustus....nog 9 dagen...
pi_1416238
www.worldinmotion.net

voor al het laatste New Order (& related bands) nieuws

woensdag 15 augustus 2001 @ 14:42:51 #20
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_1416413
Mijn favoriete nummers blijven True faith, Perfect kiss, Blue monday en Bizarre love triangle, ik heb ook die dubbel lp van ze, Substance.

Goed nieuws dus ...

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_1416454
Ik kan me vergissen (zelden), maar volgens mij is Crystal eergister in de verkoop gegaan in the UK.
  woensdag 15 augustus 2001 @ 16:34:07 #22
11119 IHOAKSISnoet
- Vet in je bek -
pi_1416958
Crystal heb ik al helemaal grijsgedraait

Ik zag het voor het eerst op *kuch* MTV. En was meteen weer helemaal 'hooked'.

*splut*.. ahh..... alt+f4.... zo.. sigaretje © Dustman
pi_1417159
quote:
Op woensdag 15 augustus 2001 14:51 schreef dwerg het volgende:
Ik kan me vergissen (zelden), maar volgens mij is Crystal eergister in de verkoop gegaan in the UK.
Dank voor dit heuglijke nieuws!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 augustus 2001 @ 17:36:49 #24
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_1417209
weet iemand of Blue Monday en True Faith op de Best Of New Order cd de originele single versies zijn, of dat het mixen zijn?
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_1424591
New Order zal niet op #1 binnenkomen in de Engelse top 40. Die strijd gaat tussen Sophie Ellis Bextor (zonder dj Spiller) met Take me home en het jongensbandje Five.

Interview op BBC's Top of the Pops-site

http://www.bbc.co.uk/totp/artists/n/new_order/underthegrill/page1.shtml

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')