quote:Op zaterdag 20 maart 2004 11:47 schreef Etcetera het volgende:
21 jan. is toch verjaardag van Bea?
31 januari.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 11:47 schreef Etcetera het volgende:
21 jan. is toch verjaardag van Bea?
Op dit moment in de geschiedenis is "monarchistische zuipdag" meer van toepassing ....quote:Op zaterdag 20 maart 2004 17:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
De naam zou veranderd moeten worden naar 'Staatshoofd-dag' of zo
Wat ik me afvraag: waarom dan 'Koningsdag op een koude januaridag' ?quote:Op zaterdag 20 maart 2004 17:24 schreef marsterretje het volgende:
Ik durf zelfs te beweren dat ook na de kroning van koning Willem IV Koninginnedag nog gevierd gaat worden op 30 april.
De huidige Koninginnedagviering is in deze vorm ZO populair dat Nederland zal gaan morren als Koninginnedag zou verdwijnen en worden vervangen door Koningsdag ergens op een kouwe januaridag. En morrende onderdanen is slecht voor het voortbestaan van het Koninkrijk.
O, dan was ik even in verwarring met de verjaardag van Bea, sorry.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 17:33 schreef Natalie het volgende:
[..]
Wat ik me afvraag: waarom dan 'Koningsdag op een koude januaridag' ?
Willem-Alexander is in april jarig. Niet in januari.
Of doel je erop dat hij misschien de verjaardag van zijn moeder tot 'Koningsdag' zal bombarderen?
denk (en hoop) ik ook, ik zou het trouwens pas respectloos vinden als het nu, na haar overlijden, ineens veranderd zou worden!quote:Op zaterdag 20 maart 2004 19:57 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Ik denk dat het tot het einde der tijd op 30 april blijft. Het is ingesteld onder de regeerperiode van Juliana, en is niet als iets 'verschuivends' bedoeld. In dat geval zou je zelfs hypothetisch in één jaar meer dan één Koniginnedag kunnen krijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |