abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 september 2004 @ 13:25:38 #151
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_21802334
quote:
Op maandag 6 september 2004 21:12 schreef The_Lizard_Queen het volgende:

[..]

Ook niet, hij is Brits.
Oh ja, daar praten ze ook engels
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_21811416
Ik heb DDVC eindelijk uit. Het kostte me bijna een week. Ik ging zelfs vroeger naar bed om daar nog wat te kunnen lezen. Ik stond op het punt een vrije dag te nemen om het uit te lezen, maar ik kon me bedwingen. Het is een heerlijk spannend boek. En de ontknoping vond ik leuk bedacht. Edoch er zijn vergelijkbare redenaties en theorieën geweest omtrent de afstamming van de westerse bevolking van Karel de Grote. (Ik heb een aantal zelf bedacht).
Ik ben daadwerkelijk gaan kijken naar een aantal werken van Da Vinci. Details die in het boek genoemd worden heb ik goed bekeken en ze roepen inderdaad vragen op.
Maar de antwoorden blijven achterwege.
Voor diegene die van een redelijk spannende thriller houden is het een aanrader.
Voor mij is het voldoende om met zijn verhaal over Bernini te gaan worstelen met als gevolg nog meer slapeloze nachten (verwacht ik). En de volgende keer dat ik in het Louvre ben zal ik een aantal dingen beter gaan bekijken.
pi_21811506
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 20:44 schreef Yosomite het volgende:
Ik heb DDVC eindelijk uit. Het kostte me bijna een week. Ik ging zelfs vroeger naar bed om daar nog wat te kunnen lezen. Ik stond op het punt een vrije dag te nemen om het uit te lezen, maar ik kon me bedwingen. Het is een heerlijk spannend boek. En de ontknoping vond ik leuk bedacht. Edoch er zijn vergelijkbare redenaties en theorieën geweest omtrent de afstamming van de westerse bevolking van Karel de Grote. (Ik heb een aantal zelf bedacht).
Ik ben daadwerkelijk gaan kijken naar een aantal werken van Da Vinci. Details die in het boek genoemd worden heb ik goed bekeken en ze roepen inderdaad vragen op.
Maar de antwoorden blijven achterwege.
Voor diegene die van een redelijk spannende thriller houden is het een aanrader.
Voor mij is het voldoende om met zijn verhaal over Bernini te gaan worstelen met als gevolg nog meer slapeloze nachten (verwacht ik). En de volgende keer dat ik in het Louvre ben zal ik een aantal dingen beter gaan bekijken.
Het is een roman, hè. .
Wittgenstein
pi_21811752
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 20:47 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Het is een roman, hè. .
Het speelt zich af in een bijzonder kort tijdsbestek, dus ontwikkeling van de romanfiguren vindt nauwelijks plaats, kan ook nauwelijks plaats vinden. Is het dan nog een roman te noemen??

Is Joyce's Ulysses een roman te noemen? Nauwelijks. Het speelt zich in een dag af.
  dinsdag 7 september 2004 @ 21:47:36 #155
24054 search64
Avec le grande
pi_21813021
Tijdsbestek is een weinig relevant argument om genre op te baseren...
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  dinsdag 7 september 2004 @ 21:59:02 #156
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_21813279
Humbug, een boek is een boek, een verhaal een verhaal, "genre" is slechts een grove indeling en geen natuurwet of whatever.
"Genre" is trouwens voornamelijk van belang voor zelfbenoemde intellectuele en culturele elite om af te geven op dingen als streek roman en thriller.
Laten we wel zijn Wuthering Heights is een "streekroman" en de verhalen van Dickens zijn de gebundelde vervolgverhalen, de zeep-opera van hun tijd. Dat maakt het geen slechte boeken, integendeel, het is de indeling die niet klopt. En de boekhandelaar die je altijd wat denigrerend aankijkt als je fantasy leest, die heeft wel lopen scoren met Tolkien de afgelopen 2 jaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pietverdriet op 07-09-2004 23:35:47 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 7 september 2004 @ 22:54:19 #157
24054 search64
Avec le grande
pi_21814596
Bah, nog zo'n pretentieuze allesweter die de wereld denkt door te hebben.
  dinsdag 7 september 2004 @ 23:34:55 #158
45206 Pietverdriet
pi_21815625
Heb je er weer zo ééntje
  woensdag 8 september 2004 @ 00:35:09 #159
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_21816880
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 11:34 schreef Mark het volgende:
Hmm, boek tot nu toe stelselmatig genegeerd wegens de hype, maar als Verbal hem goed vindt overweeg ik toch maar de aanschaf
Ho ho, die verantwoordelijkheid wil ik niet

(JC heeft iets tegen TDVC, Mark)

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 8 september 2004 @ 00:38:03 #160
136 V.
pi_21816938
quote:
Op maandag 6 september 2004 21:12 schreef The_Lizard_Queen het volgende:

[..]

Ook niet, hij is Brits.
O? Vertel...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_21816997
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 20:57 schreef Yosomite het volgende:

[..]

Het speelt zich af in een bijzonder kort tijdsbestek, dus ontwikkeling van de romanfiguren vindt nauwelijks plaats, kan ook nauwelijks plaats vinden. Is het dan nog een roman te noemen??

Is Joyce's Ulysses een roman te noemen? Nauwelijks. Het speelt zich in een dag af.
Jij hebt een beperkt denkkader. .

[ Bericht 0% gewijzigd door Koekepan op 08-09-2004 00:52:13 ]
Wittgenstein
pi_21823426
quote:
Op woensdag 8 september 2004 00:41 schreef Koekepan het volgende:

[..]

Jij hebt een beperkt denkkader. .
Je zult toch eerst eens wat achtergrondinformatie tot je moeten nemen omtrent definities betreffende novellen en romans voordat je hier zinvolle opmerkingen denkt te kunnen maken.
Tot nu toe is het geblaat van een schaap indrukwekkender dan jouw krtitische opmerkingen.
Ik ver(w)acht dan ook een schaapachtig antwoord.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Roman, bijvoorbeeld
geeft een beetje een idee wat je bij een roman kunt voorstellen en het volgende:

"Quote: roman:
" "een prozatekst waarin personages voorkomen die handelingen verrichten; deze handelingen nemen een bepaalde tijdsduur in beslag en spelen zich af in een ruimte en een historische tijd; het geheel wordt de lezer meegedeeld vanuit een perspectief.
" "
Bron: J.A. Dautzenberg, Nederlandse literatuur, Malmberg, 1989 (p.19)
Elke roman bevat deze zes elementen en de narratologie beschrijft welke mogelijkheden er op elk gebied zijn.
"
geeft duidelijk aan dat ik met de definitie in de hand van een roman twijfelde aan het roman-zijn van dit boek. Het is eerder een novelle te noemen.
  woensdag 8 september 2004 @ 17:51:57 #163
24054 search64
Avec le grande
pi_21823432
Idd
  woensdag 8 september 2004 @ 18:21:58 #164
45206 Pietverdriet
pi_21824005
quote:
Op woensdag 8 september 2004 17:51 schreef Yosomite het volgende:

[..]

Je zult toch eerst eens wat achtergrondinformatie tot je moeten nemen omtrent definities betreffende novellen en romans voordat je hier zinvolle opmerkingen denkt te kunnen maken.
Tot nu toe is het geblaat van een schaap indrukwekkender dan jouw krtitische opmerkingen.
Ik ver(w)acht dan ook een schaapachtig antwoord.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Roman, bijvoorbeeld
geeft een beetje een idee wat je bij een roman kunt voorstellen en het volgende:

"Quote: roman:
" "een prozatekst waarin personages voorkomen die handelingen verrichten; deze handelingen nemen een bepaalde tijdsduur in beslag en spelen zich af in een ruimte en een historische tijd; het geheel wordt de lezer meegedeeld vanuit een perspectief.
" "
Bron: J.A. Dautzenberg, Nederlandse literatuur, Malmberg, 1989 (p.19)
Elke roman bevat deze zes elementen en de narratologie beschrijft welke mogelijkheden er op elk gebied zijn.
"
geeft duidelijk aan dat ik met de definitie in de hand van een roman twijfelde aan het roman-zijn van dit boek. Het is eerder een novelle te noemen.
Nope, het is een Thriller.
pi_21824436
quote:

[..]

Ik ben ervan overtuigd dat jij je definities beter kent dan ik. Mijn opmerking valt te begrijpen als je het ludieke van jouw reactie in ogenschouw neemt. Wie zou zich namelijk druk maken om het romangehalte van Ulysses, als hij een beetje ingevoerd is in de wereld van de literatuur en wéét dat definities en demarcaties in elke niet-beta-discipline een verdomd moeilijke kwestie vormen?

[ Bericht 32% gewijzigd door Koekepan op 08-09-2004 19:43:10 ]
Wittgenstein
  woensdag 8 september 2004 @ 20:31:48 #166
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_21824726
De hele discussie over wat een roman wel of niet inhoudt is natuurlijk erg interessant maar beter geschikt in een eigen topic
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 8 september 2004 @ 20:34:54 #167
136 V.
pi_21824785
quote:

deze handelingen nemen een bepaalde tijdsduur in beslag
De handelingen in TDVC nemen toch een bepaalde tijdsduur in beslag?

Ulysses ook.

wat een lege omschrijving

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_21825047
quote:
Op woensdag 8 september 2004 00:38 schreef Verbal het volgende:

[..]

O? Vertel...

V.
Nou, er was eens een vrouw. Ze baarde een kind ergens in de UK. Het kind werd Dan genoemd en ging later boeken schrijven. The End.

Zoiets?
...
  woensdag 8 september 2004 @ 20:59:06 #169
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_21825374
quote:
Op woensdag 8 september 2004 20:46 schreef The_Lizard_Queen het volgende:

[..]

Nou, er was eens een vrouw. Ze baarde een kind ergens in de UK. Het kind werd Dan genoemd en ging later boeken schrijven. The End.

Zoiets?
Hij heeft gestudeerd aan Amherst college en zijn vader is de winnaar van een Presidential award. Volgens mij is Dan Brown gewoon Amerikaan hoor
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 8 september 2004 @ 21:37:43 #170
19284 B
van benbenieuwd
pi_21826268
Heb gisteren nacht Het Bernini Mysterie uit gelezen vond ik ook een erg spannend boek alle twee de boeken zouden ze een goeie films van kunnen maken
  donderdag 9 september 2004 @ 00:02:41 #171
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_21830141
quote:
Op donderdag 9 september 2004 00:02 schreef MeneerTim het volgende:
Wat is Ulysses?
Een novelle.

Hahahahaha.
Wittgenstein
  donderdag 9 september 2004 @ 01:45:58 #173
24054 search64
Avec le grande
pi_21831485
Hihi
  donderdag 9 september 2004 @ 10:14:28 #174
45206 Pietverdriet
pi_21833808
quote:
Op donderdag 9 september 2004 00:02 schreef MeneerTim het volgende:
Wat is Ulysses?
Een boek van James Joyce, er beroemd voor dat het vrijwel onleesbaar is.
Mooie stijl trouwens, staat ook online -> http://www.robotwisdom.com/jaj/ulysses/telemachus.html
  donderdag 9 september 2004 @ 10:17:57 #175
45206 Pietverdriet
pi_21833848
Samenvatting waar koekepan het werk uit kent

http://www.bway.net/~hunger/ch1-ulys.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')