Oh ja, daar praten ze ook engelsquote:Op maandag 6 september 2004 21:12 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
[..]
Ook niet, hij is Brits.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Please Move The Deer Crossing Sign
Het is een roman, hè.quote:Op dinsdag 7 september 2004 20:44 schreef Yosomite het volgende:
Ik heb DDVC eindelijk uit. Het kostte me bijna een week. Ik ging zelfs vroeger naar bed om daar nog wat te kunnen lezen. Ik stond op het punt een vrije dag te nemen om het uit te lezen, maar ik kon me bedwingen. Het is een heerlijk spannend boek. En de ontknoping vond ik leuk bedacht. Edoch er zijn vergelijkbare redenaties en theorieën geweest omtrent de afstamming van de westerse bevolking van Karel de Grote. (Ik heb een aantal zelf bedacht).
Ik ben daadwerkelijk gaan kijken naar een aantal werken van Da Vinci. Details die in het boek genoemd worden heb ik goed bekeken en ze roepen inderdaad vragen op.
Maar de antwoorden blijven achterwege.
Voor diegene die van een redelijk spannende thriller houden is het een aanrader.
Voor mij is het voldoende om met zijn verhaal over Bernini te gaan worstelen met als gevolg nog meer slapeloze nachten (verwacht ik). En de volgende keer dat ik in het Louvre ben zal ik een aantal dingen beter gaan bekijken.
Het speelt zich af in een bijzonder kort tijdsbestek, dus ontwikkeling van de romanfiguren vindt nauwelijks plaats, kan ook nauwelijks plaats vinden. Is het dan nog een roman te noemen??quote:Op dinsdag 7 september 2004 20:47 schreef Koekepan het volgende:
[..]
Het is een roman, hè..
Ho ho, die verantwoordelijkheid wil ik nietquote:Op vrijdag 3 september 2004 11:34 schreef Mark het volgende:
Hmm, boek tot nu toe stelselmatig genegeerd wegens de hype, maar als Verbal hem goed vindt overweeg ik toch maar de aanschaf
O? Vertel...quote:Op maandag 6 september 2004 21:12 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
[..]
Ook niet, hij is Brits.
Jij hebt een beperkt denkkader.quote:Op dinsdag 7 september 2004 20:57 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Het speelt zich af in een bijzonder kort tijdsbestek, dus ontwikkeling van de romanfiguren vindt nauwelijks plaats, kan ook nauwelijks plaats vinden. Is het dan nog een roman te noemen??
Is Joyce's Ulysses een roman te noemen? Nauwelijks. Het speelt zich in een dag af.
Je zult toch eerst eens wat achtergrondinformatie tot je moeten nemen omtrent definities betreffende novellen en romans voordat je hier zinvolle opmerkingen denkt te kunnen maken.quote:Op woensdag 8 september 2004 00:41 schreef Koekepan het volgende:
[..]
Jij hebt een beperkt denkkader..
Nope, het is een Thriller.quote:Op woensdag 8 september 2004 17:51 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Je zult toch eerst eens wat achtergrondinformatie tot je moeten nemen omtrent definities betreffende novellen en romans voordat je hier zinvolle opmerkingen denkt te kunnen maken.
Tot nu toe is het geblaat van een schaap indrukwekkender dan jouw krtitische opmerkingen.
Ik ver(w)acht dan ook een schaapachtig antwoord.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Roman, bijvoorbeeld
geeft een beetje een idee wat je bij een roman kunt voorstellen en het volgende:
"Quote: roman:
" "een prozatekst waarin personages voorkomen die handelingen verrichten; deze handelingen nemen een bepaalde tijdsduur in beslag en spelen zich af in een ruimte en een historische tijd; het geheel wordt de lezer meegedeeld vanuit een perspectief.
" "
Bron: J.A. Dautzenberg, Nederlandse literatuur, Malmberg, 1989 (p.19)
Elke roman bevat deze zes elementen en de narratologie beschrijft welke mogelijkheden er op elk gebied zijn.
"
geeft duidelijk aan dat ik met de definitie in de hand van een roman twijfelde aan het roman-zijn van dit boek. Het is eerder een novelle te noemen.
Ik ben ervan overtuigd dat jij je definities beter kent dan ik. Mijn opmerking valt te begrijpen als je het ludieke van jouw reactie in ogenschouw neemt. Wie zou zich namelijk druk maken om het romangehalte van Ulysses, als hij een beetje ingevoerd is in de wereld van de literatuur en wéét dat definities en demarcaties in elke niet-beta-discipline een verdomd moeilijke kwestie vormen?quote:Op woensdag 8 september 2004 17:51 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Je zult toch eerst eens wat achtergrondinformatie tot je moeten nemen omtrent definities betreffende novellen en romans voordat je hier zinvolle opmerkingen denkt te kunnen maken.
De handelingen in TDVC nemen toch een bepaalde tijdsduur in beslag?quote:Op woensdag 8 september 2004 17:51 schreef Yosomite het volgende:
deze handelingen nemen een bepaalde tijdsduur in beslag
Nou, er was eens een vrouw. Ze baarde een kind ergens in de UK. Het kind werd Dan genoemd en ging later boeken schrijven. The End.quote:Op woensdag 8 september 2004 00:38 schreef Verbal het volgende:
[..]
O? Vertel...
V.
Hij heeft gestudeerd aan Amherst college en zijn vader is de winnaar van een Presidential award. Volgens mij is Dan Brown gewoon Amerikaan hoorquote:Op woensdag 8 september 2004 20:46 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
[..]
Nou, er was eens een vrouw. Ze baarde een kind ergens in de UK. Het kind werd Dan genoemd en ging later boeken schrijven. The End.
Zoiets?
Een novelle.quote:Op donderdag 9 september 2004 00:02 schreef MeneerTim het volgende:
Wat is Ulysses?
Een boek van James Joyce, er beroemd voor dat het vrijwel onleesbaar is.quote:Op donderdag 9 september 2004 00:02 schreef MeneerTim het volgende:
Wat is Ulysses?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |