abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22260259
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 08:50 schreef phileine het volgende:
Voor degenen die het vergelijken met de slinger van Foucault: eigenlijk is dit nou precies het soort verhaal wat zo enorm op de hak genomen wordt door Eco. Ach, misschien ben ik gewoon verpest door als eerst complot-boek op die pil te stuiten. Zo mooi als de eerste keer kan het nooit meer worden...
Tja, ik vond de Slinger van Foucault het nou net niet halen bij de Illuminatus! Trilogy.

De Da Vinci Code moet ik nog een keertje in beginnen .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_22261445
Even opsommen:
-Leuk verhaal met een aardig plot.
-Leest als een Discovery-Channel-Docu ipv. een verhaal
-Details zijn slecht onderbouw, onmogelijk of gewoon foutief.

conclusie: Goed vakantievoer om daarna in het ronde archief te verdwijnen.
Ik ben niet verwaand, ik ben gewoon goed.....
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 11:44:22 #278
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_22486531
Aardig boek, maar ik snap niet waar alle fuss over is. In de Naam van de Roos is idd een stuk beter, maar ik verwachtte van dit boek ook niet dat het een zelfde soort boek zou zijn.

In de Naam van de Roos is een boek waar je cht voor moet gaan zitten, waar je moeite voor moet doen, de Da Vinci Code is gewoon vermaak. Het einde vond ik wel erk amerikaans hemelhoog jubelend, alles komt goed-achtig, by the way. En het klopte idd hier en daar niet helemaal, maar goed, het was verder wel boeiend en ik heb het met plezier gelezen.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 11:58:08 #279
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_22486809
De naam van de roos is echter minder gerelateerd aan dit boek, Slinger van Foucault daarentegen

Nu bezig in Angels and Demons, ook leuk, lekkere weglezer en net als Wikipedia, niet altijd even betrouwbaar maar een goed beginpunt om dieper de materie in te kunnen duiken.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 14:19:34 #280
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_22489570
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 11:58 schreef Dagonet het volgende:
De naam van de roos is echter minder gerelateerd aan dit boek, Slinger van Foucault daarentegen

Nu bezig in Angels and Demons, ook leuk, lekkere weglezer en net als Wikipedia, niet altijd even betrouwbaar maar een goed beginpunt om dieper de materie in te kunnen duiken.
De Slinger heb ik liggen, maar ik kom er niet aan toe. Sommige boeken kan ik gewoon niet tussen de bedrijven door lezen, de Da Vinci Code is daar mijns inziens wel voor geschikt.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 14:22:26 #281
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_22489617
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 14:19 schreef Ripley het volgende:

[..]

De Slinger heb ik liggen, maar ik kom er niet aan toe. Sommige boeken kan ik gewoon niet tussen de bedrijven door lezen, de Da Vinci Code is daar mijns inziens wel voor geschikt.
Uitermate zelfs, lekker luchtig en dat kan je van de slinger niet zeggen
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_22493903
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 11:58 schreef Dagonet het volgende:
alhoewel ik het verhaal van de persoonlijke assistent van de paus op dit moment een beetje vreemd vind overkomen.
pi_22509661
Ha die Yosomite, ga ons even wat vertellen over het verschil tussen een novelle en een roman, als je wilt.
Wittgenstein
  zaterdag 9 oktober 2004 @ 14:58:30 #284
136 V.
Like tears in rain...
pi_22511095
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 14:19 schreef Ripley het volgende:

[..]

Persactly. Sterker nog, ik kom maar niet door de Slinger heen. Steeds rond pagina 60 haak ik af.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_22529243
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 13:17 schreef Koekepan het volgende:
Ha die Yosomite, ga ons even wat vertellen over het verschil tussen een novelle en een roman, als je wilt.
[off topic]
Ik neem de handschoen op en "in een wanhopige poging mijn image te redden vroeg ik om mij heen. Maar ook daar geen sjoege".
Het Engelse novel betekent roman. En verder kent de Engelse taal nog short stories. Ik weet dat ik me dus op glad ijs ga begeven. En als ik uitglijd, val ik.

Een novelle is een kort verhaal met een beknopte struktuur waarbij de opbouw altijd strak is en een systematiek volgt. Ik denk dat ze zo rond de 18e eeuw zijn ontstaan samengaand met de ontwikkeling van de emanciperende burgerij. En de onderwerpen zijn dan ook uit die maatschappelijke stand. In de novelle wordt de situatie altijd vanaf een afstand bekeken. Er is in het algemeen geen ik persoon die het verhaal vertelt en zich in de loop van het verhaal ontwikkelt.Verder is de novelle meer de beschrijving van een enkel "conflict" dat zich ontwikkelt.

Een roman is een beschrijvend stuk proza, waar de karakters zich ontwikkelen. Het is (dus) meer tekst dan een novelle. Maar dat is geen wet van Meden en Perzen.
Daarom is een roman veel meer de algemenere proza vervlochten tot een aaneensluitend verhaal waarin hoofd- en bijpersonen een rol spelen die allemaal ontwikkeld kunnen worden, terwijl bij de novelle een enkeling zich ontwikkelt naar aanleiding van een een of andere optredende situatie.
[\off-topic]
  zondag 10 oktober 2004 @ 12:19:46 #286
136 V.
Like tears in rain...
pi_22529982
quote:
Op zondag 10 oktober 2004 11:23 schreef Yosomite het volgende:

Het Engelse novel betekent roman. En verder kent de Engelse taal nog short stories.
...en het woord novella.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zondag 10 oktober 2004 @ 15:39:25 #287
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_22533417
Uit, vond eerlijk gezegd Angels & Demons beter, maar dat komt misschien omdat ik die als eerste las.

Al heb ik daar ook nog wel zo mijn twijfels bij:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voorlopig ken ik het trucje van meneer Brown nu wel. Voor mijn vakantie toch maar eens gaan zoeken naar de hier geopperde uber-boeken
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  zondag 10 oktober 2004 @ 20:51:35 #288
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_22539671
Ik heb het net uit. Wat een geweldig boek zeg!
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_22557328
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 16:04 schreef dmace het volgende:

conclusie: Goed vakantievoer om daarna in het ronde archief te verdwijnen.
Het ronde archief, blijft een fantastische uitdrukking! Tijdje niet gehoord. Ik zal je even een handje helpen....

Paan!
  zaterdag 23 oktober 2004 @ 19:48:18 #290
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_22825411
Om het maar weer eens over het boek te hebben: kan iemand die de nederlandse versie heeft me even zeggen hoe ze
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hebben vertaald? Gewoon uit nieuwsgierigheid
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  FOK!fotograaf zaterdag 23 oktober 2004 @ 19:53:26 #291
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_22825562
het ligt op het puntje van mijn tong
maar ik kom er niet op, heb het boek nu ook niet bij de hand...
vast iemand hier wel.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_22834593
Ik heb het nu ook gekocht, en ik ben wel erg benieuwd na alle hype.
Maar hypes zijn over het algemeen onbeduidend en onbetrouwbaar. Ze verkondigen meestal de goedkope, oppervlakkige smaak van de massa. Kijk maar naar zo'n overhyped bestseller als "De Eetclub"; leuk amusement, maar niet iets waar je later nog eens over nadenkt.

Hopelijk gaat dat voor dit boek niet op.
  zondag 24 oktober 2004 @ 12:16:11 #293
136 V.
Like tears in rain...
pi_22838001
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 03:07 schreef Bombie het volgende:
Kijk maar naar zo'n overhyped bestseller als "De Eetclub"; leuk amusement, maar niet iets waar je later nog eens over nadenkt.
Vooralsnog is er helemaal niets mis met pretentieloos vermaak.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  Redactie Frontpage zondag 24 oktober 2004 @ 12:44:56 #294
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_22838518
De Eetclub was slecht geschreven, had een slecht plot en na 200 blz wist ik nog niet wie bij wie hoorde. DVC is wel goed geschreven.
  zondag 24 oktober 2004 @ 13:57:09 #295
81412 Werner_Koekoeksklok
Tikt nog steeds...
pi_22840189
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 12:16 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
Precies mijn gedachte!
Paan!
pi_22841034
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 12:16 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
Wél als je iets anders hoopt aan te treffen.
Of het hier overigens aan pretentie ontbreekt, is nog maar de vraag. Ik had verwacht wat meer psychologische diepgang aan te treffen, maar het was akelig cliché, allemaal.

[ Bericht 22% gewijzigd door Bombie op 24-10-2004 14:41:18 ]
pi_22852900
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 19:48 schreef De_Hertog het volgende:
Om het maar weer eens over het boek te hebben: kan iemand die de nederlandse versie heeft me even zeggen hoe ze
SPOILER
hebben vertaald? Gewoon uit nieuwsgierigheid
"In Londen rust een ridder door wiens werk
in grote toorn onstak de heilige Kerk
Toch stone een paus te treuren aan zijn graf
of was zijn dood in werk'lijkheid een straf?
Zoek nu de bol die aan zijn graf ontbreekt
van rozig vlees, gevuld met zaden, spreekt."

Bedoel je die?

Verder is het een goed boek, heel goed. Heb ook meteen Angels & Demons. (In het Engels.) gekocht, die is ook heel erg goed.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
  zondag 24 oktober 2004 @ 23:32:45 #298
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_22854169
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 22:47 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:

[..]

"In Londen rust een ridder door wiens werk
in grote toorn onstak de heilige Kerk
Toch stone een paus te treuren aan zijn graf
of was zijn dood in werk'lijkheid een straf?
Zoek nu de bol die aan zijn graf ontbreekt
van rozig vlees, gevuld met zaden, spreekt."

Bedoel je die?

Verder is het een goed boek, heel goed. Heb ook meteen Angels & Demons. (In het Engels.) gekocht, die is ook heel erg goed.
Die bedoelde ik ja. Ze hebben dus de helft van de grap gemist. En eigenlijk het raadsel verdraait. Maar ja, ik kan me geen enkele andere oplossing voorstellen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_22876455
Voor de Dan Brown-fans: http://www.play.com/play247.asp?pa=sb&page=promo&r=BOOK&id=747

The Da Vinci Code, Angels And Demons, Deception Point en Digital Fortress voor £4.99 per stuk (Engelse versie; geen verzendkosten ).

Meteen Da Vinci Code maar ff besteld .
pi_22884715
Die had je bij mij gratis mogen ophalen.
Ben nu digitaal met het bernini-mysterie bezig, want totdat ik weer een waardig boek van deze schrijver tegenkom geef ik daar geen geld meer aan uit.
Vooral de totale digitale incompetentie van deze minkukel verneukt ieder nog enigzins geloofwaardige verhaallijn in een milliseconde.
Gelukkig moet ik eerst nog even smullen van Deel 8 van de Wetten van de Magie (gaat Keizer Jagang nu wel dood?) en daarna is het tijd voor "Hellevuur" van Preston & Child.
2 auteurs (3 eigenlijk) die wel weten hoe het hoort.
Ik ben niet verwaand, ik ben gewoon goed.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')