zoeken net als ieder ander mensquote:Op vrijdag 19 maart 2004 23:22 schreef hidalgo het volgende:
iemand enige surgesties![]()
Nee, gewoon even voor je geGOOGLEd als goedmaker voor mijn eerste beetje flauwe reactie.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 23:47 schreef hidalgo het volgende:
hartelijk dank HAjee
ben je er zelf als eens geweest
Dat het winter is maakt niet zo heel veel uit hoor. Ik ben er afgelopen zomer voor 19 dagen geweest (dus ook niet zo heel lang) en in het noorden kun je gewoon van alles doen, mits je ervoor zorgt dat je een warme trui (uiterste noorden) of een beetje een warme jas hebt. Ook op het Zuidereiland was het naar mijn idee niet zo vreselijk koud, maar ik ben niet zuidelijker dan Christchruch geweest, waar het zo'n 10 graden was.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 23:33 schreef Liejannuh het volgende:
Tip 1: Realiseer je dat het in onze zomer daar winter is. Dat betekent dat het uiterste noorden nog wel te doen is, maar in op het zuidereiland kun je skieen. Is dus misschien niet de juiste periode om in te reizen.
Tip 2: Realiseer je dat Nieuw Zeeland letterlijk de andere kant van de wereld is en dus minimaal 24 uur vliegen en toch ook wel zo'n 12 uur tijdsverschil met zich meebrengt. Kortom, een vakantie van 2 weken is een beetje zonde van je tijd en geld.
Tip 3: Ga!!!! Nieuw Zeeland is een ontzettend mooi en gevarieerd land. Je kunt er fantastisch wandelen, de natuur is fascinerend en mooi, en je kunt er bizarre stunts uithalen.Ze hebben er natuurlijk niet voor niets de Adrenaline Capital of the world; Queenstown!
Owja, en over het LOTR gedoe kan ik je helemaal niets vertellen!Probeer de genoemde link eens!
Ik geef je weinig kans...quote:Op woensdag 24 maart 2004 18:56 schreef ThijsKirchner het volgende:
Hey mensen, ik heb het al eerder gepost ik heb er toen geen antwoord op gekregen maar ik hoop dat iemand het weet want ik kan het nergens goed vinden! ik ga een jaar naar nieuw zeeland maar ik wil ook graag me rijbewijs daar halen, kan dat? zonder dat je een nederlands rijbewijs hebt en hoe gaat dit in z'n werk? moet je lessen etc. en weet iemand een indicatie van de kosten, en als laatste is hij ook in nederland geldig of op een een of andere manier om te zetten? als iemand weet graag posten! bedankt!
Ik ga er dus 24 december heen voor 4 weken. als ik je een tip mag geven, koop een lonelyplanet. daar staat echt alles in, maar misschien wist je dat al?! Oja en daarna ga ik nog een weekje frans polynesie aandoen, ook leukquote:Op dinsdag 3 augustus 2004 15:08 schreef Wh33L het volgende:
over een kleine 3 maandjes ga ik dus naar nieuw zeeland. ik heb mn visum al binnen en mn ticket al betaald. ik moet alleen nog mn verzekering gaan regelen. het begint nu toch echt wel te kriebelen en spannend te worden. ik ben nog nooit alleen zover weg geweest.
omdat ik alleen ga heb ik er toch maar voor gekozen om met een groeps vlucht van activity international heen te gaan. ik weet niet of andere fokkers hier ervaringen hebben met die organisatie. maar tot nu toe bevalt het erg goed.
op het moment heb ik nog geen vaste plannen over wat ik allemaal in NZ wil gaan doen. ik zie wel waar ik terecht kom. maar ik wil wel iig een groot aantal tramps gaan lopen. en een paar sets uit LoTR bezoeken. maar voor de rest nog geen idee. dus als iemand nog echt must see of must do's weet. ik houd me aanbevolen.
ik vertrek als het goed is op 1 november, en ben vanplan daar ongeveer 8 maanden te blijven. dus als er rond die tijd ook andere fokkers aanwezig zijn is het misschien gezellig om ergen wat te gaan drinken.
Bij die basejump in Auckland ga je nooit zo hard als met skydiven, je wordt geremd door van die stomme kabels niet echt een vrije val dus. En skydiven in Taupo is net zo duur en je hebt na je vrije val nog ff een paar minuten een erg gaaf uitzichtquote:Op dinsdag 24 augustus 2004 19:23 schreef mechatronics het volgende:
ga surfen!, en ga mountainboarden in Taupo!, dat von ik echt superwreed, en dat is ook DE plek om te gaan skydiven, als je dat wil ( heb ik niet gedaan ) en een basejump van de skytower in Auckland is ook wel leuk, alleen wel 110 euro zo al , per sprong. Of het nou uit een vliegtuig is of van een toren....
Voor zover ik weet krijgt iedereen tussen de 18 en 30 vrij makkelijk een working visum. Je hoeft hiervoor alleen maar naar de ambassade, maar het is verder geen probleem. Ben je onder de 18, dan kun je dat vergeten als het gaat om een werkvisum. Een toeristenvisum kun je wel krijgen voor zover ik weet, maar als ze ontdekken dat je daarmee werkt kun je problemen krijgen...quote:Op vrijdag 27 augustus 2004 20:31 schreef Ultrakikkervis het volgende:
Kan je er ook werken zonder een visum of ander kaartje? (16 jaar)
Ben van plan om er eens op uit te stappen en Australie/NZ trekt me erg aan, dan ga ik voor 90 dagen en wil ik voor het nodige voedsel toch werken.
Bedanktquote:Op maandag 30 augustus 2004 12:31 schreef innovative het volgende:
[..]
Voor zover ik weet krijgt iedereen tussen de 18 en 30 vrij makkelijk een working visum. Je hoeft hiervoor alleen maar naar de ambassade, maar het is verder geen probleem. Ben je onder de 18, dan kun je dat vergeten als het gaat om een werkvisum. Een toeristenvisum kun je wel krijgen voor zover ik weet, maar als ze ontdekken dat je daarmee werkt kun je problemen krijgen...
Thanx! Ik ben zeker niet van plan om chique restaurants e.d. te gaan bezoeken. Wat mij betreft gaat het eten allemaal redelijk low budget. Al gaat iedere dag Mac wellicht wat verquote:Op dinsdag 18 januari 2005 23:11 schreef mechatronics het volgende:
mweuh, ik kon voor 10 - 15 dollar (ongeveer 7 euro) heel goed eten.
richting de 20 zit je in het restaurant
en ja, je kan wel 40 dollar uitgeven, maar dan zit je in het meest chique restaurant van Auckland, aan de Harbourside, met tapijt bekleede alles , en bands etc.
oh, n volledige avondmaaltijd bij de Mac : 2 patat, 6 chicken nuggets, cola, en n strawberry crunch, kostte me ongeveer 7-8 NZD
ik weet trouwens niet wat de koers is nu
t is echt waar je gaat drinken / eten
ik weet nog wel dat n flesje heineken bovenin de Skytower me 6 dollar of 6.50 zelfs kostte.
maar ging je de toren uit, en n bar in, niet die champagne bar (want die is wel zeer cool, maar ook duur), maar op n party in het St James in Auckland, van Heineken zelf, waar Tiesto optreedde, was t weer 2 dollar.
ook wel cool om daar te stappen, in het St James, zeker als alle 5 de zalen op zijn.
en niet alleen westend / regent
over bier, ze hadden daar Crown Lager, das ook heel goed, en , neem maar van mij aan, je hebt status met bier
Crown Lager : rijk, directeurenstatus
Amstelje staat er raar van te kijken, maar ongeveer ergens rond de status van heineken.
Heineken : cool / niet arm
Grolsch (brewed in holland) voor de fijnproevers, ook hier
Speights (Pride of the South) : houthakker-type, voor Southern blokes, persoonlijk vond ik dit 1 van de betere
Ice : coole studentenbier
Tui : ook voor studenten, zeer goedkoop (niet veel goedkoper dan speights, maar ik vond het niks}
Lion Red : je bent rugby fan / gewoon normaal / student
iedereen is rugby fan daar.
Steinlagerbeetje rond Lion Red rugby, maar dan voor ouderen (ik vond het chemische troep, heel veel trouwens)
dat was em weldat zijn ongeveer de meest voorkomende biermerken daar, er zijn er nog wel n stuk meer, zo is er ook wel eens Victoria bitter uit ozzy
Thanx! Ik moet nu helaas weg maar ik ga zeker morgen hier even naar kijken, mocht je nog meer tips hebben dan hoor ik het graag.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 23:41 schreef mechatronics het volgende:
http://www.countdown.co.nz/home1.asp
bij Foodtown en Countdown haalde ik vaak mn eten
https://www.foodtown.co.nz/homeshopping/default.asp
dis trouwens online winkelen, k denk n soort alber.nl
dan heb je tenminste n goede indruk van de prijzen
je moet alleen wel registeren, nooit gedaan
kijk maar
mweuh, ik zag het toch anders, ik ben n maandje rondegegaan met bus en trein, en als je met zn 2-en ben kan je nog makkelijk liften ook, als meid, in je 1tje kan het ook nog wel hoor, vaak zat meiden gezien in de backpackers die dat deden. Soms gaat t liften zelfs sneller dan de trein, maar er zit toch n risico aan blabla.quote:Op dinsdag 18 januari 2005 23:43 schreef Liejannuh het volgende:
Ik zou overigens voor een auto gaan en een tentje meenemen. En regelmatig in hostels overnachten. In hostels heb je altijd kookfaciliteiten en er zijn zat grote supermarkten.
Voordeel van een auto is dat je wat wendbaarder bent en dat je niet leeft in een superkleine ruimte.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |