klinkt op zich wel verstandig...quote:Op zaterdag 20 maart 2004 17:45 schreef Rietvaerder het volgende:
Papa net gesproken.....
Kwam er op neer dat ie vond, als je geld genoeg dan kijk je maar
"Ik probeer nu je al een tijdje te vertellen dat je moet sparen, een reserve moet hebben voor als er iets met je motor gebeurd"
maarja, straks is dat geen prob dus mooiquote:Maar ja, straks verdien ik genoeg....
Dat klinkt in ieder geval niet negatief! Nu nog een beetje erbij sparen ook en dan zit je helemaal goedquote:Op zaterdag 20 maart 2004 17:45 schreef Rietvaerder het volgende:
Papa net gesproken.....
Kwam er op neer dat ie vond, als je geld genoeg dan kijk je maar
"Ik probeer nu je al een tijdje te vertellen dat je moet sparen, een reserve moet hebben voor als er iets met je motor gebeurd"
Maar ja, straks verdien ik genoeg....
Zo kwam het eruit
Dus ja, het ziet er goed uit
Zilver! Zilver!quote:Op zaterdag 20 maart 2004 17:53 schreef Rietvaerder het volgende:
Zwart of zilver
vetquote:Op zaterdag 20 maart 2004 17:53 schreef Rietvaerder het volgende:
Zwart of zilver
tja, als dat zo is dan ben je genoodzaakt een SS te halen hequote:Op zaterdag 20 maart 2004 17:54 schreef Rietvaerder het volgende:
Precies.
Maar k ga eerst proefrijden, om te kijken of het het geld wel waard is.. als ik met de proefrit al met de stepjes aan de grond zit weet ik genoeg![]()
Gewoon inleveren met rokende steppies en zeggen dat je iets sportievers zoektquote:Op zaterdag 20 maart 2004 17:54 schreef Rietvaerder het volgende:
Precies.
Maar k ga eerst proefrijden, om te kijken of het het geld wel waard is.. als ik met de proefrit al met de stepjes aan de grond zit weet ik genoeg![]()
Hahahahaquote:Op zaterdag 20 maart 2004 17:55 schreef ploderus het volgende:
[..]
Gewoon inleveren met rokende steppies en zeggen dat je iets sportievers zoekt
Nee, weinig zaken die een Fazer 25kw hebben staan.....quote:Op zaterdag 20 maart 2004 17:57 schreef Patrick281 het volgende:
Doe mij maar een Fazer racing yellow.
Maar is er niet een motorzaak in de buurt.. Zoetermeer.
Informeer gelijk ff naar die CBR-125R.(prijs, demo etc)
Ik had ooit een voorlopig koopcontract bij Safe Rotterdam onder voorbehoud proefrit.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 17:55 schreef ploderus het volgende:
[..]
Gewoon inleveren met rokende steppies en zeggen dat je iets sportievers zoekt
Oei! 1250 is wel veelquote:Op zaterdag 20 maart 2004 17:58 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Hahahaha![]()
Eigen risico van 1250 euro bij Safe
quote:Op zaterdag 20 maart 2004 18:03 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Ik had ooit een voorlopig koopcontract bij Safe Rotterdam onder voorbehoud proefrit.
Omdat die motor (Cagiva Al la Verde met Ducati L'blok) een tijd had stilgestaan moesten ze hem eerst helemaal rijklaar maken.
In de tussentijd (ging een hele week en weekend overheen) kwam ik ergens anders (Kruisinga) een leukere motor tegen .. (de RGV)
Direct gekocht, en ik kreeg zelfs een superprijs voor de Jawa terug omdat de RGV er ook al heel lang stond.
(en ze graag in December nog wat handel willen hebben)
Maar ik moest dus nog naar Safe ..
Wel gewoon die proefrit gemaakt .. je had die gezichten moeten zien toen ik hem inleverde: moi valt tegen ..
Ik kwam ook gewoon al met de RGV naar Safe..![]()
Met de proefrit kon ik idd de motor helemaal opengooien en dan viel ik nog zowat in slaap.
De RGV had ik op dat moment nog niet onder controle, en was heel wat spannender.![]()
Ik was achteraf dus heel blij dat de proefrit in eerste instantie niet doorging en ik zolang moest wachten.
Klinkt erg goed... de titel van de test is dan ook "Fazer 600 - Bijna perfect"quote:Als je de motor doortrekt boven de 7000 t.p.m. gebeurt er iets heel raars. Het is net alsof de motor overschakelt naar een tweede trap. Alle trillingen vallen ineens weg en hij gaat er heel hard vandoor.
En dan die remmen. In Kicxstart schreef Lammert dat hij ze zelfs beter vond dan die van de R1. Overdrijven is ook een vak dacht ik toen ik dat las. De remmen zijn inderdaad best goed, maar om nou te zeggen de allerbeste. Totdat je jezelf er elke keer op betrapt dat die andere testmotoren soms geen remmen lijken te hebben. De remmen van bv. een ZX-9 zijn echt ronduit slecht vergeleken met de Fazer. Pas dan realiseer je hoe ontzettend goed de remmen van de Fazer zijn. Dat ontzettend goede zit hem vooral in de doseerbaarheid. Zelfs bij nat weer heb je nooit het idee dat de remmen te goed hun werk doen en juist dat maakt ze zo goed. Stoppies zijn dan ook van het type twee-vinger-werk
De Fazer is namelijk best wel heel erg snel voor zo'n soort motor
En dat zal wel aardig zuipen, denk je dan. Absoluut niet, zelfs als je gemiddeld 140-160 km/u rijdt (en ik doe niet anders) dan zakt het verbruik niet onder de 1:17! Super dus. 's
Ochtendsvroeg en ook de rest van de dag die volgt klakt de Yamaha lekker met een mooie klak in de eerste versnelling. Dat was het dan, want verder schakelt de Fazer perfect en en zonder klakken.
Bij kilometerstand 1000 kon ik het niet laten de motor een keer door te trekken tot 7000 tp.m. "Shit", dacht ik, "hij trilt inderdaad rond de 6000 t.p.m.". Die kritiek klopt dus. Een ander puntje van kritiek dat ik in geen enkel Nederlands motorblad gelezen heb was de slecht doseerbare koppeling. Ik moet dat Duitse motorblad daarin wel gelijk geven en tegelijk toch ook weer niet. Het is namelijk meer een kwestie van een grotere speling op het koppelingshendel als de motor eenmaal warm is. Stel je het koppelingshendel op een absoluut minimale speling af dan heb je er bijna geen last meer van. Toch blijft het raar dat de speling zoveel verschilt tussen een koude en een warme motor. De andere punten van kritiek ben ik het absoluut mee oneens. De zithouding is prima en ik begrijp dan ook absoluut niet wat er mis is met de vorm van de tank en de stand van het stuur.
De trillingen rond de 6000 t.p.m. vallen uiteindelijk best mee. Je ergert je er alleen maar aan omdat het blok over de rest van het toerengebied zo ontzettend mooi ronddraait. Gelukkig draait het blok niet alleen ontzettend mooi rond maar stuurt de Fazer ook erg goed. Dezelfde dag dat ik de Fazer compleet open mocht trekken zat ik al met de voetsteunen aan de grond.
Die test klinkt erg positief. Zeker een aanrader dus! Zorg alleen wel dat je die hond zijn riem van je motor loshaalt voor je gaat rijdenquote:Op zaterdag 20 maart 2004 18:34 schreef Rietvaerder het volgende:
1 voorwaarde: op een Fazer MOET een Laser Hotcam
[afbeelding]
quote:Dezelfde dag dat ik de Fazer compleet open mocht trekken zat ik al met de voetsteunen aan de grond.
Ja, maar die kunnen beter rijden dan ikquote:Op zaterdag 20 maart 2004 19:03 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
klink erg goed die test!!
dit staat echt bruutquote:Op zaterdag 20 maart 2004 18:34 schreef Rietvaerder het volgende:
1 voorwaarde: op een Fazer MOET een Laser Hotcam
[afbeelding]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |