abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17834695
Er is veel heisa rond het beladen taalgebruik door de heer Pronk.
Hij had het over "deportatie",van uitgeprocedeerde afgewezen asielzoekers die worden uitgezet.

Is zijn woordkeuze te beladen door de 2e WO of mag hij dit woord in dit verband gebruiken.

Poll: Met Pronk excuses aanbieden?
  • ja
  • nee
  • geen mening
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
  • pi_17834737
    Zolang politici zonder schaamte of verontwaardiging de Islam een achterlijke cultuur mogen noemen, waarom niet ?

Nee dus.
      vrijdag 19 maart 2004 @ 22:27:29 #3
    44703 ExtraWaskracht
    Laat maar lekker draaien
    pi_17834791
    Het werd eens tijd dat iemand het niet meer pikt dat mensen als Dhr. Pronk nodeloos teruggrijpen naar de 2e wereldoorlog ten behoeve van beinvloeding van het electoraat op een lompe manier. Ja dus.

Overigens zitten er wel wat haken en ogen aan, aangezien bepaalde ministeries zelf het woord gebruikt hebben. Al zou ik zoiets eerder pikken als ik Verdonk was geweest dan wanneer Pronk het bezigt.
      vrijdag 19 maart 2004 @ 22:34:18 #4
    46464 Flumina
    Lekker ruig heien!
    pi_17834954
    quote:
    Zolang politici zonder schaamte of verontwaardiging de Islam een achterlijke cultuur mogen noemen, waarom niet ?
    Wie? Verdonk?
    we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
    in dit specifieke geval maken twee helften één
    pi_17834975
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2004 22:34 schreef Flumina het volgende:

[..]

Wie? Verdonk?
    Nee, de politiek in het algemeen.
      vrijdag 19 maart 2004 @ 22:35:07 #6
    74544 Mercure
    nooit ver weg... .
    pi_17834981
    Ja. Want het woord deportatie heeft in een zeer zware lading door WOII. Pronk moet dus zeer zeker zijn excuses aanbieden. Juist Pronk als de raspoliticus die hij is weet de lading van het woord deportatie als geen ander.
    Daar komt bij dat Pronk als geen ander prat gaat op het feit dat hij zoveel dingen doet voor vluchtelingen. Als hij dat meent, dan moet hij alleen al als verplichting richting hen sorry zeggen. Maar zoals Elton John ooit zong: Sorry, seems to be the hardest word. Dus, als een Pronk een kerel is stapt ie op. Wat ie, als ik me niet vergis, gisteren al zou doen.
    Ze spreken over mijn drinken maar denken nooit aan mijn dorst
      vrijdag 19 maart 2004 @ 22:36:18 #7
    46464 Flumina
    Lekker ruig heien!
    pi_17835020
    quote:
    Nee, de politiek in het algemeen
    Dus Verdonk staat voor de politiek in het algemeen?
    Sorry hoor, ik volg het allemaal niet zo heel snel meer, maar dat kan omdat het vrijdagavond is...
      vrijdag 19 maart 2004 @ 22:37:31 #8
    46086 vector200
    Kan het ook niet helpen...
    pi_17835048
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2004 22:35 schreef Mercure het volgende:
    Ja. Want het woord deportatie heeft in een zeer zware lading door WOII. Pronk moet dus zeer zeker zijn excuses aanbieden. Juist Pronk als de raspoliticus die hij is weet de lading van het woord deportatie als geen ander.
    Daar komt bij dat Pronk als geen ander prat gaat op het feit dat hij zoveel dingen doet voor vluchtelingen. Als hij dat meent, dan moet hij alleen al als verplichting richting hen sorry zeggen. Maar zoals Elton John ooit zong: Sorry, seems to be the hardest word. Dus, als een Pronk een kerel is stapt ie op. Wat ie als ik me niet vergis gisteren al zou doen.
    Waarom moet Pronk sorry zeggen tegen de vluchtelingen? Omdat zij het land uitgekickt worden?? Daar kan Pronk niks aan doen maar dat achterlijk wijf van een Verdonk... Zij moet sorry zeggen., vind ik.
    Engelen kun je niet kopen, maar wel tegenkomen
    Neem mijn uitspraken niet met een korreltje zout, maar met een fust bier...
    pi_17835103
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2004 22:36 schreef Flumina het volgende:

[..]

Dus Verdonk staat voor de politiek in het algemeen?
    Sorry hoor, ik volg het allemaal niet zo heel snel meer, maar dat kan omdat het vrijdagavond is...
    Nee, dergelijke uitspraken zijn in de politiek van deze tijd normaal. De ene schoffeert een complete bevolkingsgroep door ze achterlijk te noemen, een andere haalt een tranentrekkende 2e wereldoorlog vergelijking d'r bij, weer een ander schetst moslima's als domme schapen. Waarom zou de 1 wel excuses moeten aanbieden en de ander niet ?
      vrijdag 19 maart 2004 @ 22:40:32 #10
    46464 Flumina
    Lekker ruig heien!
    pi_17835158
    Maar goed: mijn mening. Neuh hoor, hij hoeft het niet; Verdonk heeft zich trouwens krachtig en in het openbaar verweerd tegen die verwijzingen naar de tweede wereldoorlog, en dat heeft haar populairiteit zeker niet geschaad. Pronk is diegene die het inderdaad zichzelf moeilijk heeft gemaakt.
      vrijdag 19 maart 2004 @ 22:40:54 #11
    74544 Mercure
    nooit ver weg... .
    pi_17835167
    Nee, niet tegen de vluchtelingen, tegen Verdonk. Immers, als hij geen sorry zegt, dan is de consequentie dat hij opstapt. Dat heeft hij in Buitenhof van afgelopen zondag zelf verkondigd. DUS, als Pronk hart heeft voor het werk, dan biedt ie nederig zijn excuses aan, aan Verdonk en gaat hij door met wat hij belangrijk vindt... het behartigen van de belangen van de vluchtelingen.

Kennelijk gaat het vriend Pronk slechts om zijn eigen ego.
    Ze spreken over mijn drinken maar denken nooit aan mijn dorst
      vrijdag 19 maart 2004 @ 22:41:31 #12
    44703 ExtraWaskracht
    Laat maar lekker draaien
    pi_17835189
    quote:
    Op vrijdag 19 maart 2004 22:39 schreef gelly het volgende:

[..]

Nee, dergelijke uitspraken zijn in de politiek van deze tijd normaal. De ene schoffeert een complete bevolkingsgroep door ze achterlijk te noemen, een andere haalt een tranentrekkende 2e wereldoorlog vergelijking d'r bij, weer een ander schetst moslima's als domme schapen. Waarom zou de 1 wel excuses moeten aanbieden en de ander niet ?
    De mensen die uitgezet gaan worden mogen best aan Verdonk een pardon vragen hoor. Net zozeer als Verdonk dat mag vragen aan Pronk.
    pi_17836180
    Het woord deportatie word al vele jaren gebruikt als het gaat om verwijdering van mensen van huis en haard onder dreiging van geweld .
    En vooral als die verwijdering politiek is..
    En nog meer vooral als voor een aantal mensen de dood wacht op het eindstation.
    En die kans is er dus zeer wel voor enkelen.
    Ze heeft het morele gelijk dat Pronk die vermeende associatie met Nazi's terugneemt....en wel wel..dat heeft hij ook gedaan...
    Uitdrukkelijk heeft hij gezegd dat hij niet bedoelde dat zij een nazi-praktijk bezigde.
    Maar mevrouw Verdonk wilt een grote ego-overwinning halen en daarvoor misbruikt ze haar macht als minister door overleg met de Vluchtelingenorganisatie op te schorten..
    De grote leugen is dat alle uitgezette mensen terugkomen in een veilig situatie...
    Dat is niet zo.en mevrouw Verdonk neemt het risico dat zij een aantal mensen de dood instuurt dan wel een mishandeling bezorgt, dan wel cel....dan wel een angstige leefsituatie.,,en voor hoeveel jaar?
    Het woord deportatie herinnert haar daaran.....en met alle kracht wilt zij die unheimlichkeit wegpoetsen...
    Vrijheid van meningsuiting houdt in dat iemand het woord deportatie mag gebruiken....
    In de politiek vallen spaanders....en ze moet niet doorzeuren hoe zeer ze gewetst is....
    Pronk kwam voor overleg in haar werkkamer en zij vond het nodig hem de kamer uit te sturen..
    geweldig die machtskick van haar....
    Veel mensen besteden veel tijd en veel geld aan deze kwestie.......doordat de minister haar geweten niet op de juiste wijze kan sussen...
      zaterdag 20 maart 2004 @ 00:04:35 #14
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_17836946
    Ja, het was of een domme of een onfatsoenlijke uitspraak. Bij beide gevallen mogen daar wel excuses tegenover staan.
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
    pi_17837188
    quote:
    Op zaterdag 20 maart 2004 00:04 schreef Sidekick het volgende:
    Ja, het was of een domme of een onfatsoenlijke uitspraak. Bij beide gevallen mogen daar wel excuses tegenover staan.
    Het woord deportatie is gewone taal in de vluchtelingen/ mensenrechtenrapporten.
    Verdonk, de oud-directeurcipier, heeft er misschien een hekel aan die te lezen...
    Mensen deporteren hoorde bij haar vroegere beroep ...maar dit terzijde..
    Excuses is flauwekul......
    Eerder Verdonk moet excuses aanbieden voor deze nonsensrel...
      zaterdag 20 maart 2004 @ 00:20:56 #16
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_17837255
    quote:
    Op zaterdag 20 maart 2004 00:16 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het woord deportatie is gewone taal in de vluchtelingen/ mensenrechtenrapporten.
    Dus was het dom van Pronk om toch zo'n beladen term te gaan gebruiken. Dan zijn excuses toch simpel?

Volgens mij zit er meer achter, anders had pronk allang weer om de tafel kunnen zitten.
    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
    pi_17837287
    beetje selectieve verontwaardiging. Hele bevolkingsgroepen worden achterlijk genoemd door de Nederlandse poltiek, maar over een woord als deportatie valt mevrouw Verdonk weer over omdat het mensen zou kunnen kwetsen. Hypocriete kutzooi.

We zouden het natuurlijk ook over al die mensen die uit Nederland gedeporteerd gestuurd worden, maar da's weer een ander topic...
      zaterdag 20 maart 2004 @ 00:23:32 #18
    18642 detulp050
    Oud Reviewer
    pi_17837288
    In de uitzending van Barend en van Dorp waren allerlei teksten van het ministerie te lezen waarin het uitzetten van uitgeprocedeerde asielzoekers telkens 'deportatie' wordt genoemd. Het antwoord is dus 'nee'.
    pi_17837376
    Er zit ook meer achter.
    Verdonk zit met alle kracht haar schuldgevoelens te projecteren op de politiek opponent..
    Pronk gebruikte een normale term voor iemand die veel met vluchtelingen en mensenrechten bezig is.
    Maar konservatief rechts is aan het verrechtsen ...opschuiven naar extreemrechts...en een mens met geweten komt dan in de knoei met zichzelf..zie je ook op Fok: dat projecteren.
    Haar gekwetst ego moet ze oppoetsen met een machtstrip......
    Het vernederen van Pronk is haar moreel gelijk halen....=.schuldgevoelens gesust...
    Pronk treedt af opdat het overleg van de vuchtelingenorganisaties met de overheid kan doorgaan.
    Hij doet niet mee aan misbruik van macht voor het eigen ego..
    pi_17837384
    quote:
    Op zaterdag 20 maart 2004 00:20 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Dus was het dom van Pronk om toch zo'n beladen term te gaan gebruiken. Dan zijn excuses toch simpel?

Volgens mij zit er meer achter, anders had pronk allang weer om de tafel kunnen zitten.
    Het ministerie hanteert zelf ook die term en heeft het zelfs geintroduceerd.

Verdonck heeft hem letterlijk de deur gewezen van haar kantoor; zo ga je niet om met iemand die vier termijnen als minister heeft gediend
    Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
      zaterdag 20 maart 2004 @ 00:31:28 #21
    46464 Flumina
    Lekker ruig heien!
    pi_17837436
    quote:
    zo ga je niet om met iemand die vier termijnen als minister heeft gediend
    Dat is geen argument natuurlijk; oude lullen hebben niet de status van onschendbaren natuurlijk.
      zaterdag 20 maart 2004 @ 00:35:17 #22
    44703 ExtraWaskracht
    Laat maar lekker draaien
    pi_17837494
    quote:
    Op zaterdag 20 maart 2004 00:29 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Het ministerie hanteert zelf ook die term en heeft het zelfs geintroduceerd.

Verdonck heeft hem letterlijk de deur gewezen van haar kantoor; zo ga je niet om met iemand die vier termijnen als minister heeft gediend
    Pronk had een andere bedoeling met het gebruik van het woord dan de ministeries. Daar mag je hem best op aanspreken en hij weet zelf ook heus wel dat hij het met betrekking tot ww2 bedoeld heeft, alleen zal hij dat nooit toegeven natuurlijk.
    Maar ja, ach, dat is speculatie van mijn kant.
      zaterdag 20 maart 2004 @ 00:35:55 #23
    51443 JaZekerZ
    ..prepare to flash
    pi_17837502
    quote:
    Op zaterdag 20 maart 2004 00:23 schreef detulp050 het volgende:
    In de uitzending van Barend en van Dorp waren allerlei teksten van het ministerie te lezen waarin het uitzetten van uitgeprocedeerde asielzoekers telkens 'deportatie' wordt genoemd. Het antwoord is dus 'nee'.
    En zo ben ik het daarmee eens

Pronk hoeft zijn excuses niet aan te bieden, maar zelf zal hij weten wat hij gedacht heeft, en op grond daarvan zal hij dan opstappen gok ik zo
      † In Memoriam † zaterdag 20 maart 2004 @ 01:11:27 #24
    21290 NorthernStar
    Insurgent
      zaterdag 20 maart 2004 @ 01:29:15 #25
    52589 sjun
    uit solidariteit
    pi_17838152
    Pronk hoeft geen excuses aan te bieden als hij zijn ego belangrijker vindt dan goede verstandhoudingen. Een man die 30 jaar beroepspoliticus is weet haarfijn aan te voelen hoe zorgvuldig gekozen begrippen kunnen worden opgevat. Waarom zou hij dat schijnheilig gaan ontkennen.

Verdonk hoeft van mij Pronk ook niet zonder excuses toe te laten. In de patstelling die dan ontstaat ois voor mij het primaat aan de politiek. Zo komt Jan Pronk dan wederom weer eens dramatisch in het nieuws zoals hij dat gewild heeft. Wellicht scoort hij nog eenmaal als zelfbenoemd nimmer gevraagd bevoogdend geweten van 'de natie'.
    Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')