quote:Zolang politici zonder schaamte of verontwaardiging de Islam een achterlijke cultuur mogen noemen, waarom niet ?
Nee, de politiek in het algemeen.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 22:34 schreef Flumina het volgende:
[..]
Wie? Verdonk?
Dus Verdonk staat voor de politiek in het algemeen?quote:Nee, de politiek in het algemeen
Waarom moet Pronk sorry zeggen tegen de vluchtelingen? Omdat zij het land uitgekickt worden?? Daar kan Pronk niks aan doen maar dat achterlijk wijf van een Verdonk... Zij moet sorry zeggen., vind ik.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 22:35 schreef Mercure het volgende:
Ja. Want het woord deportatie heeft in een zeer zware lading door WOII. Pronk moet dus zeer zeker zijn excuses aanbieden. Juist Pronk als de raspoliticus die hij is weet de lading van het woord deportatie als geen ander.
Daar komt bij dat Pronk als geen ander prat gaat op het feit dat hij zoveel dingen doet voor vluchtelingen. Als hij dat meent, dan moet hij alleen al als verplichting richting hen sorry zeggen. Maar zoals Elton John ooit zong: Sorry, seems to be the hardest word. Dus, als een Pronk een kerel is stapt ie op. Wat ie als ik me niet vergis gisteren al zou doen.
Nee, dergelijke uitspraken zijn in de politiek van deze tijd normaal. De ene schoffeert een complete bevolkingsgroep door ze achterlijk te noemen, een andere haalt een tranentrekkende 2e wereldoorlog vergelijking d'r bij, weer een ander schetst moslima's als domme schapen. Waarom zou de 1 wel excuses moeten aanbieden en de ander niet ?quote:Op vrijdag 19 maart 2004 22:36 schreef Flumina het volgende:
[..]
Dus Verdonk staat voor de politiek in het algemeen?
Sorry hoor, ik volg het allemaal niet zo heel snel meer, maar dat kan omdat het vrijdagavond is...
De mensen die uitgezet gaan worden mogen best aan Verdonk een pardon vragen hoor.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 22:39 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, dergelijke uitspraken zijn in de politiek van deze tijd normaal. De ene schoffeert een complete bevolkingsgroep door ze achterlijk te noemen, een andere haalt een tranentrekkende 2e wereldoorlog vergelijking d'r bij, weer een ander schetst moslima's als domme schapen. Waarom zou de 1 wel excuses moeten aanbieden en de ander niet ?
Het woord deportatie is gewone taal in de vluchtelingen/ mensenrechtenrapporten.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 00:04 schreef Sidekick het volgende:
Ja, het was of een domme of een onfatsoenlijke uitspraak. Bij beide gevallen mogen daar wel excuses tegenover staan.
Dus was het dom van Pronk om toch zo'n beladen term te gaan gebruiken. Dan zijn excuses toch simpel?quote:Op zaterdag 20 maart 2004 00:16 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het woord deportatie is gewone taal in de vluchtelingen/ mensenrechtenrapporten.
Het ministerie hanteert zelf ook die term en heeft het zelfs geintroduceerd.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 00:20 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dus was het dom van Pronk om toch zo'n beladen term te gaan gebruiken. Dan zijn excuses toch simpel?
Volgens mij zit er meer achter, anders had pronk allang weer om de tafel kunnen zitten.
Dat is geen argument natuurlijk; oude lullen hebben niet de status van onschendbaren natuurlijk.quote:zo ga je niet om met iemand die vier termijnen als minister heeft gediend
Pronk had een andere bedoeling met het gebruik van het woord dan de ministeries. Daar mag je hem best op aanspreken en hij weet zelf ook heus wel dat hij het met betrekking tot ww2 bedoeld heeft, alleen zal hij dat nooit toegeven natuurlijk.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 00:29 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Het ministerie hanteert zelf ook die term en heeft het zelfs geintroduceerd.
Verdonck heeft hem letterlijk de deur gewezen van haar kantoor; zo ga je niet om met iemand die vier termijnen als minister heeft gediend![]()
En zo ben ik het daarmee eensquote:Op zaterdag 20 maart 2004 00:23 schreef detulp050 het volgende:
In de uitzending van Barend en van Dorp waren allerlei teksten van het ministerie te lezen waarin het uitzetten van uitgeprocedeerde asielzoekers telkens 'deportatie' wordt genoemd. Het antwoord is dus 'nee'.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |