Nou ik denkt dat de rest van de code niet echt uitmaakt. Maar return "true" of return true.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 19:26 schreef JeRa het volgende:
Dat ligt maar net aan de rest van je code?
Het ligt wel aan de rest van de code, want die controleert immers de return-waarde van de functies. De waarde "true" is een string, en true (zonder aanhalingstekens) is een ingebouwde waarde in PHP. Het gaat dus om hoe de return-waardes worden gecontroleerd, zo:quote:Op vrijdag 19 maart 2004 19:30 schreef TechXP het volgende:
[..]
Nou ik denkt dat de rest van de code niet echt uitmaakt. Maar return "true" of return true.
Het is altijd het laatste geweest, maar opeens doet deze dat neit meer. En moet ik de hele tijd "true" neerzetten. Beetje raar.
Misschien dat de hoster iets in de instellingen ofzo heeft gedaan.
In dat geval maakt de return-type niet uit, en dan zou het script altijd moeten werken ongeacht of het true of "true" is.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 19:55 schreef joostvpoppel het volgende:
Wat misschien ook fout kan zijn: Heb je in een if-voorwaarde wel een vergelijkingsteken gezet? Dus dubbele isgelijktekens (==). Als je maar 1 isteken gebruikt is het een toewijzing en dus ALTIJD true!
Waar zegt hij dat?quote:Op vrijdag 19 maart 2004 20:00 schreef joostvpoppel het volgende:
Maakt wel uit, hij krijgt toch nooit false terug...
quote:Wellicht kan de TP duidelijker weergeven wat nu eigenlijk het probleem is. Post je code eens!
Ik dacht dat het wel duidelijk was.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 20:00 schreef joostvpoppel het volgende:
Maakt wel uit, hij krijgt toch nooit false terug...
Wellicht kan de TP duidelijker weergeven wat nu eigenlijk het probleem is. Post je code eens!
Doe eens dit:quote:Op vrijdag 19 maart 2004 20:22 schreef TechXP het volgende:
Als ik een functie heb die een true of false terugkeert, dan doet deze niks.
function allesok($p) {
if ($p==1) {
return true;
} else {
return false;
}
}
Dit werkte perfect. Maar opeens doet deze het niet. De return statement lijkt geen true of false terug te geven.
Wat bedoel je met "dan doet deze niks"??? Je weet toch dat hij niets op het scherm terug zet als je een return waarde TRUE of FALSE hebt??!?!?!!? Een string kan wel getoond worden op het scherm....quote:Als ik een functie heb die een true of false terugkeert, dan doet deze niks.
Nee, het gaat niet om op iets op het scherm printen.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 20:32 schreef joostvpoppel het volgende:
Of snap ik hem nog steeds niet?
Dat lijkt me gewoon normaal gedrag hoor. Als je $s op true zet, wil zeggen dat ie bestaat, niet dat ie gevuld is. Je zet hem als het ware alleen 'aan'. Als je vervolgens return $s doet, is ie leeg. Kies je voor $s = "true" dan vul je de variabele met de string "true" en krijg je die terug. Check ook de post van Vanpoppel.quote:Ook als ik van te voren neerzet: $s = true;
En dan return $s, dan doet deze het neit. Wel kan ik een string teruggeven in de vorm van "true" (of iets anders), waarna deze het wel doet.
Je zou verwachten dat ie de booleaanse waarde True heeft, da's een beetje het verneukte van PHP, het is niet sterk getypeerd waardoor je dit soort ongein krijgt.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 15:16 schreef Darkysdust het volgende:
[..]
Dat lijkt me gewoon normaal gedrag hoor. Als je $s op true zet, wil zeggen dat ie bestaat, niet dat ie gevuld is.
mmm...niet helemaal. PHP is een taal waarin booleans een integer krijgen (http://perl.about.com/library/weekly/aa052100b.htm). Op die manier kan je er 'makkelijker' mee omgaan (tis natuurlijk maar net wat je makkelijker vindt.0.quote:Op zaterdag 20 maart 2004 15:59 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Je zou verwachten dat ie de booleaanse waarde True heeft, da's een beetje het verneukte van PHP, het is niet sterk getypeerd waardoor je dit soort ongein krijgt.
function eenfunctie {quote:Op vrijdag 19 maart 2004 19:24 schreef TechXP het volgende:
Ik had iets geprogrammeerd. Iets wat er ongeveer zo uit zag:
function eenfunctie {
if (x) {
return true;
} els e{
return false;
}
}
Echter nu lijkt dat opeens niet meer te werken. Wel werkt het als ik true en false tussen " en " zet.
Iemand een idee hoe dat komt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |