abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17824513
Ik heb een vraag en hopelijk hebben jullie hier een antwoord op of anders weten jullie misschien waar ik deze info kan vinden..

Ik ga een huis kopen, maar ik heb geen flauw idee wat er later bij komt kijken met betrekking tot
-belastingen
-verzekeringen
-heffingen
-etc?

Via Funda.nl en nvm.nl kom je eigenlijk alleen bij info mbt tot financiering van de aankoop van een huis. Tsja, dat weet ik al.

groetjes
  vrijdag 19 maart 2004 @ 14:34:57 #2
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_17824628
Tsja, da's dus per huis verschillend. Belastingen en heffingen zijn per gemeente anders, verzekeringen per maatschappij anders en ga zo maar door.

Bij de meeste makelaars staat een indicatie van de heffingen en belastingen in de verkoopbrochure en anders kunnen zij het voor je navragen bij de verkoper. Da's wel zo netjes.
Heffingen van nutsbedrijven kun je overigens ook wel eens bij het nutsbedrijf navragen, je kunt bijvoorbeeld bij de vuilnisboer navragen wat de heffingen voor afval in de gemeente van je keuze zijn (moet je overigens niet bij de AVRI in Gelderland zijn, die reageren niet eens als ze je een rekening moet sturen!)
Verzekeringen kun je bij je verzekering opvragen, gewoon je adviseur bellen en aangeven waar je mee bezig bent. Aangezien hij je graag verzekeringen verkoopt zal hij je ook wel verder helpen.

Kortom, be creative en laat mensen voor je werken.
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_17824708
Ja dat klopt, dat zal ik ook zeer zeker doen.
Maar ik weet gewoon niet wat voor soort belastingen, verzekeringen, heffingen er zijn mbt eigenhuis. En dan beginnen mensen over OZB, WOZ en allerlei andere afkortingen .

pi_17824962
OZB is onroerend zaak belasting, dan heb je nog verontreinigingsheffing, waterschapsingezetenenomslag (hoei da's een mooi scrabblewoord ), gemeentelijke belastingen, mogelijk erfpacht, inboedelverzekering, opstalverzekering, levensverzekering
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_17908678
kijk! dat is een antwoord waar ik wat aan heb!
dankjewel Deetch!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')