abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17823443
Hallo,

Het afgelopen jaar ben ik 23,5 kilo aangekomen door stress, ik zit namelijk in mn examen jaar, en dat wekt een hoop stress op, en dan ga ik eten. en daardoor kom ik aan.

Ik had gehoort dat Valeriaan helpt tegen stress, maar zijn er nog andere kleine dingetjes dieh helpen tegen stress, of om af te vallen..? ik heb het niet zo op pillen (die krijg ik moeilijk door mn keel).

Ik heb van de week ook mn kachel al uit gezet op mn slaapkamer en heb er een dekbedje afgegooit, het schijnt dat je lichaam dan meer energie verbruikt om warm te blijven en dat je daardoor dus ook al af valt.

Na de exames (eind mei) wil ik trouwens gaan fitnessen, maar tot die tijd wil ik nog kleine dingentjes doen die ook nog helpen met afvallen. (ik heb nu geen tijd om te gaan fitnessen/sporten omdat ik in mn examen jaar zit en het dus druk heb).

Alvast bedankt!

Groetjes Kim

p.s. tis misschien een beetje een krom verhaal maar ik kan het niet beter uitleggen..

[ Bericht 0% gewijzigd door daeri op 19-03-2004 13:57:58 ]
  vrijdag 19 maart 2004 @ 13:47:49 #2
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_17823504
Je kunt 3 dingen doen. Blijf lekker uitdijen net zoals ik
of sporten
of minder eten
pi_17823525
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 13:47 schreef doemaardrie het volgende:
Je kunt 3 dingen doen. Blijf lekker uitdijen net zoals ik
of sporten
of minder eten
Sporten wil ik dus na mei al doen... want daar heb ik nu geen tijd voor, en ik wil dus dat valleriaan kopen zodat ik niet zo gestresst ben zodat ik minder eet...

Maar ik wou dus weten of er nog andere kleine dingentjes kon doen doe ook helpen..
  † In Memoriam † vrijdag 19 maart 2004 @ 13:53:48 #4
43556 miss_dynastie
pi_17823635
Wat echt helpt is stoppen met snoepen, vreten, etcetera. En je kunt ook elke dag een blokje om lopen, dat kost weinig tijd, maar het is toch lichaamsbeweging.
pi_17823642
...

dynastie was me al voor
pi_17823676
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 13:53 schreef UltraBrain het volgende:
...

dynastie was me al voor
Eh.. dus..? "Stoppen met vreten" klinkt niet zo heel aardig..
  vrijdag 19 maart 2004 @ 13:55:31 #7
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_17823685
kagel

ontopic: light varianten nemen en niet tussendoor snaaien.

Neem de trap ipv roltrap, de fiets ipv de bus, enz enz.

Probeer ik ook!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_17823698
dus?
pi_17823732
Mijn moeder heeft Chroom Picolinaat pillen, zou ik die ook op kunnen lossen in water en dat drinken?
quote:
*merk* Chroom Picolinaat tabletten helpen ter ondersteuning bij gewichtsafname en verhogen de vetverbranding in combinatie met sporten.
Verminderen de trek in zoetigheid
pi_17823747
Leg ipv een zak snoep een appel klaar als je trek krijgt.
Dat is in ieder geval beter voor je gezondheid.
Ook rijstwafels doen het goed en vullen snel.
Daarnaast is een blokje om van een half uurtje ook al heel goed.
  vrijdag 19 maart 2004 @ 13:59:08 #11
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_17823773
Ik zou trouwens wel met me fikken van die honger onderdrukkers afblijven die zijn niet zo heel gezond zeg maar. Dus beweging en niet tussendoor snoepen. ow en water drinken ipv fris wil ook wel helpen
  vrijdag 19 maart 2004 @ 13:59:20 #12
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17823777
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 13:55 schreef daeri het volgende:

[..]

Eh.. dus..? "Stoppen met vreten" klinkt niet zo heel aardig..
Klopt. Maar minder eten en meer sporten is wel de enige en beste oplossing.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_17823792
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 13:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
kagel

ontopic: light varianten nemen en niet tussendoor snaaien.

Neem de trap ipv roltrap, de fiets ipv de bus, enz enz.

Probeer ik ook!
Ik fiets al naar school, en ze hebben hier geen roltrappen dus dat werkt al niet echt....

Fruit is misschien wel een optie, maar ik heb ook vaak zin in hartige dingen, en hartig fruit is er niet...
pi_17823856
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 13:59 schreef Megumi het volgende:

[..]

Klopt. Maar minder eten en meer sporten is wel de enige en beste oplossing.
Minder eten klinkt aardiger dan stoppen met vreten (zoals er eerst stond, ipv. dynasty was me voor)

Ik zal wel gewoon moeten wachten met afvallen tot ik kan gaan sporten in mei....

zo heel veel eet ik ook niet (vind ik) maar het lijkt er gewoon 3 x zo snel aan te komen met stress... :S
pi_17823876
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 13:59 schreef daeri het volgende:

[..]

Ik fiets al naar school, en ze hebben hier geen roltrappen dus dat werkt al niet echt....

Fruit is misschien wel een optie, maar ik heb ook vaak zin in hartige dingen, en hartig fruit is er niet...
Denk dat je voor je eigen moet beslissen wat je wil.
Of je wil afvallen of niet
pi_17823942
nervovit,
heeft bij mijn examen erg goed geholpen, verkrijgbaar bij de lokale aphotheek/drogist
en bestaat uit rustgevende plantjes en verder (voor zover ik had begrepen) niks geen chemische troep. smaak is niet zo heel erg vies en als je er gewoon sóchtends en sávonds en een half uurtje voor je exaMENS in neemt werkt het prima

iki hoop dat je hier wat aan heb
pi_17823948
-edit: doe normaal

[ Bericht 98% gewijzigd door Mylene op 20-03-2004 17:07:44 ]
  † In Memoriam † vrijdag 19 maart 2004 @ 14:11:27 #18
43556 miss_dynastie
pi_17824050
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 14:02 schreef daeri het volgende:

[..]

Minder eten klinkt aardiger dan stoppen met vreten (zoals er eerst stond, ipv. dynasty was me voor)
jeutje, mijn excuses hoor, ik wist niet dat je zo beledigd zou raken door één woordje. Ook ik ben door stress in een jaar tijd twintig kilo aangekomen. Ik kan mijn eetgedrag echt geen eetgedrag noemen, dat is vreetgedrag. Zakken chips, kilo's snoep, liters frisdrank... vandaar dat ik even van mijzelf uit redeneerde, uit herkenning

Chroomtabletten werken bij mij niet, het zou de eetlust moeten verminderen, maar dat doet het dus niet. Ik zou toch echt minder eten en meer bewegen, al is het maar iets. Waag je alsjeblieft niet aan dat soort meuk, je verandert je levensstijl er echt niet mee.
  † In Memoriam † vrijdag 19 maart 2004 @ 14:14:00 #19
43556 miss_dynastie
pi_17824119
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 14:06 schreef UltraBrain het volgende:
Doe eens ff niet zo achterlijk en bevooroordeeld. Niet iedereen die dik is, is lui en lelijk hoor. Ik weeg op dit moment trouwens rond de 94 kilo en heb over aandacht van de mannen niet te klagen. Ook mijn eigen vent vindt me echt niet lelijk. De reden dat ik aan het afvallen ben, ligt dan ook bij mij, niet bij een ander.

-edit: zie boven

[ Bericht 23% gewijzigd door Mylene op 20-03-2004 17:08:34 ]
  vrijdag 19 maart 2004 @ 14:14:37 #20
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_17824133
quote:

[..]

Je doet me denken aan m'n nichtje die ook kampte met wat gewichtsproblemen. Ze had het daarover terwijl ze een aantal flinke klodders mayo op der bord neerkwakte. Ik zei toen: Als je wilt afvallen, moet je daar ook mee minderen. Waarop ze me aankeek en in alle wanhoop uitriep: "Maar, maar, zo kan ik toch niet léven?!!"

Ze was toen een jaar of 12, 13 en we lachen er nog om
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_17824170
quote:

[..]

ik heb wel eens verschirkkelijke vreetbuien (zo noem ik ze zelf)

het beste is dan "mind over spirit"

en als je jezelf een keer te nuiten bent gegaan moet je je vooral niet schuldig voelen, doe je dat wel dan kom jein een vicueuze (zo schrijf je dat toch) cirkel terecht

maar je zal merken dat als je vaker fruit eet dat je eraan went,
had ik namelijk ook, eet je vceel snacks gaat je lichaam zich daarop instellen, als je dan fruit gaat eten heeft je lichaam zoiets van dit ben ik niet gewend,
dus hoe meer je fruit eet hoe sneller je lichaam went en hoe beter

toch?

hoop dat je hier wat aan hebt
  † In Memoriam † vrijdag 19 maart 2004 @ 14:18:33 #22
43556 miss_dynastie
pi_17824233
quote:

[..]

Kun je trouwens niet een rondje extra fietsen, dus een kwartiertje om? Hartig fruit is er niet, maar je kunt misschien proberen om andere minder slechte dingen te nemen.... dus ovenfriet in plaats van friet uit de frietpan, popcorn in plaats van chips, dat soort dingen.
  vrijdag 19 maart 2004 @ 14:19:11 #23
86983 -Twisted-
Hitchhiker Extraordinair
pi_17824245
-meer bewegen
- gezonder (niet per se minder) eten

Je kan wel makkelijk de schuld aan stress doorschuiven maar jij bent verantwoordelijk voor wat je eet. Eet een appel in plaats van Mars. Van mij eet je 10appels per dag, nog steeds gezonder dan snoep.
"Oh dear," says God, "I hadn't thought of that," and promptly vanishes in a puff of logic.
  vrijdag 19 maart 2004 @ 14:22:07 #24
19105 Noayla_
Love me tender
pi_17824326
Wat is er nu moeilijk aan?
Je stresst en gaat hierdoor veel te veel en calorierijk eten.
Resultaat: je wordt dik, waardoor je nóg gestresster wordt..etc etc...

Je moet dus uit die cirkel. Als je gewoon flink gaat sporten sla je 2 vliegen in 1 klap; je wordt slanker en je raakt stress kwijt.

En als je al die kilo's weer kwijt wilt moet je ook niet gaan miepen over "ik wil iets hartigs i.p.v. fruit" en " er zijn geen roltrappen". Dan kom je wel erg ongemotiveerd en gemakzuchtig over.

Verdiep je een beetje in de calorische waarde van de diverse voedingsmiddelen en schrap vette en veel suikers bevattende zooi. Veel bewegen erbij en je zult dat je je naarmate de kilo's verdwijnen en je betere voeding gebruikt je je ook mentaal veel beter zult voelen.
For every graveyard in the moonlight, there's a junkyard in the sun...
  vrijdag 19 maart 2004 @ 14:23:52 #25
19105 Noayla_
Love me tender
pi_17824377
Overigens kom je van stress op zich juist niet aan.
Het gaat om het daaruit voortvloeiende eetgedrag!

Ik val juist altijd kilo's af van stress.
For every graveyard in the moonlight, there's a junkyard in the sun...
  vrijdag 19 maart 2004 @ 14:25:11 #26
69276 Docker
a.k.a. Harmen
pi_17824414
doe gewoon rustig aan meid!
  vrijdag 19 maart 2004 @ 14:51:39 #27
54144 Boschjesman
Fade to Black.
pi_17824954
ga sporten!!!
dit helpt ook goed tegen stress, en je valt nog eens af

en pas op met te veel stress, voor je het weet ben je overspannen
pi_17825775
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 14:11 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

jeutje, mijn excuses hoor, ik wist niet dat je zo beledigd zou raken door één woordje. Ook ik ben door stress in een jaar tijd twintig kilo aangekomen. Ik kan mijn eetgedrag echt geen eetgedrag noemen, dat is vreetgedrag. Zakken chips, kilo's snoep, liters frisdrank... vandaar dat ik even van mijzelf uit redeneerde, uit herkenning

Chroomtabletten werken bij mij niet, het zou de eetlust moeten verminderen, maar dat doet het dus niet. Ik zou toch echt minder eten en meer bewegen, al is het maar iets. Waag je alsjeblieft niet aan dat soort meuk, je verandert je levensstijl er echt niet mee.
Ik was niet beledigt door jou maar door UltraBrain er stond na jouw reactie "Stoppen met vreten" en dat vond dat nogal lomp namelijk...

Die andere reactie van UltraBrain is ook niet zo heel aardig...

[ Bericht 3% gewijzigd door daeri op 19-03-2004 15:34:20 ]
pi_17825956
Ik heb al jullie reacties nog eens doorgelezen, maar wat jullie onder vreetbuien enzo verstaan... dan heb ik zoiets dan valt het nog wel mee, ik eet geen kilo's chips per dag, en ook geen 5 pakken koekjes, en doe geen klodders mayo op mn bord, en eet ook geen friet...

Ik zal eens even opsommen wat ik vandaag gegeten heb (ik vond het al behoorlijk veel, maar ik heb vandaag een dagje vrij van school, studie dag, en eet dan meer).

vanochtend heb ik 3 boterhammen gegeten, een met salami en een met pasta
vanmiddag heb ik 3/4 koekjes gegeten en een handje chips en een beker met perzik/sinasappel sap.

normaal als ik naar school ga eet ik sochtends 1 à 2 boterhammen met iets zoets (pasta of gestampte muisjes) en een glas perzik/sinasappelsap.. en smiddags 3 boterhammen, en dan eet ik savonds normaal.. en dan nog iets lekkers savonds...

waar zou het dan in kunnen zitten dat ik snel aankom?
  † In Memoriam † vrijdag 19 maart 2004 @ 15:49:55 #30
43556 miss_dynastie
pi_17826337
Weet je hoeveel vet en suiker er in pasta zit? En dat salami heel vet is? En dat je in plaats van koekjes (veel suiker), chips (vet) en perzik/sinaasappelsap (veel KCal) beter twee bruine boterhammen met ham had kunnen eten bijvoorbeeld. Verder twee liter water op een dag drinken. En dat lekkers 's avonds zou ik ook maar overslaan, als je af wilt vallen. En je hebt gewoon mensen die hebben geluk en je hebt mensen die hebben pech, ikzelf kom bijvoorbeeld ook heel snel aan . Maar met jouw eetpatroon verbaast het me niet dat je dikker wordt, eerlijk gezegd.
pi_17826455
Laat suiker en zoutjes links liggen. Ik ben zelf 22 kilo afgevallen in 1 jaar (dit zouden meer worden, maar express niet gedaan) door gewoon gezond te eten. Ik ben in plaats van minder, veel meer gaan eten. Het klopt dat je lichaam je lichaam er effe aan moet wennen als je anders begint te eten.

VOor de rest eet veel fruit en groente, en vocht vocht vocht
pi_17826583
Wat erg goed werkt is een soepdieet. Je mag dan zoveel soep tot je nemen als je wilt.

Vetverbrandingssoep
6 grote verse uien
2 blikken gepelde in stukken gesneden tomaten (eventueel gekruid)
1 grote witte kool
2 groene paprika's
1 bos soepselder
1 pakje lipton soepmix (vetarme bouillonblokjes - groenten en of tuinkruiden)
Peper, zout, en/of tabasco
Peterselie
Naar smaak ook knoflook en eventueel chilipepers

Drink elke dag 1 pan (1.5 liter) van deze soep en gij zult afvallen. Geen zoutjes en suiker dus!
  vrijdag 19 maart 2004 @ 16:22:06 #33
36605 Scorpy2002
Ain't that cute :)
pi_17827297
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 14:06 schreef UltraBrain het volgende:
Ja, sorrie hoor, maar dit meisie komt een beetje lui op me over.
24 kilo aan vet naar binnen werken en dan zeggen dat je het moeilijk vind om een pilletje door te slikken? Afvallen door de kachel uit te zetten en je dekbed eraf te gooien? Andere kleine dingetjes omdat je geen tijd hebt? "je gaat ergens in juni wel sporten omdat je het te druk hebt?"

Als je i.p.v. die 5 pakken koekies naar binnen werken nu naar de sportschool gaat? Ik heb geen idee hoe je eruitziet, maar als je 24 kilo aankomt in één jaar zal je niet bepaald een lustobject zijn. Wil je zo de rest van je leven doorbrengen? Stress... komop zeg...

Gewoon van je luie reet afkomen of zoek desnoods hulp want die leegte die je probeert op te vullen is denk ik wat diepers dan stress.
Je kunt het ook best wat normaler brengen...idioot En praat niet over dingen waar je geen verstand van hebt...

He kim, let niet op die gast...er is niks mis met je Als je wil sporten enzo gewoon doen wanneer jij er aan toe bent. Ik duim voor je
  vrijdag 19 maart 2004 @ 17:43:35 #34
21575 Blutgrafin
mentaal wrak
pi_17829200
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 15:59 schreef BattalGazi het volgende:
Wat erg goed werkt is een soepdieet. Je mag dan zoveel soep tot je nemen als je wilt.
Dit werkt inderdaad erg goed alleen ben ik er hartstikke ziek van geworden maar het werk wel!
I'm as fake as a wedding cake
  vrijdag 19 maart 2004 @ 17:53:15 #35
77582 Denox
Be afraight....
pi_17829377
Soepdieet is toch alleen voor mensen die om medische redenen in korte tijd zeer veel
moeten afvallen ???
Het moet geleidelijk gebeuren, afvallen kost langer dan iedereen zou willen, trek er maar
een jaartje voor uit, ipv van die zomerplanning van een maand.

Ultrabrain verwoordt het misschien voor sommige zielen te hard, maar gelijk heeft ie !
"succes is een keuze !"
  † In Memoriam † vrijdag 19 maart 2004 @ 18:24:17 #36
43556 miss_dynastie
pi_17830026
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 17:53 schreef Denox het volgende:

Ultrabrain verwoordt het misschien voor sommige zielen te hard, maar gelijk heeft ie !
Dat vrouwen met een maatje meer onaantrekkelijk zijn heeft ie gelijk in? Je bent niet wijs
pi_17830532
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 18:24 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dat vrouwen met een maatje meer onaantrekkelijk zijn heeft ie gelijk in? Je bent niet wijs
Ik weeg ook ongeveer zo veel als jou (93,5 weeg ik, savonds)... maar ik heb nog steeds maat 42-44... met 23 kilootjes eraf pas ik 38 weer.... (maar dan ben ik wel mager en steken mn heupen ietsje uit) ik ben gewoon 'breed' gebouwt... maargoed, shit happens, ik ga als de stress periode voorbij is gewoon flink sporten...

Tot die tijd neem ik maar ff genoegen met hoe ik er nu uit zie... ik heb gelukkig geen dikke kop, en het vet zit een beetje over mn hele lichaam verspreid, dus het valt wel mee... en dat vinden mn vrienden ook, als ik zeg hoeveel ik weeg dan zeggen ze "Wow, dat had ik echt niet verwacht, zo zie je er niet uit" dat is weer een pluspuntje...

Mensen met een maatje meer kunnen heel mooi zijn
pi_17830664

Niks mis mee toch?
pi_17831103
Tja, ik zou je eetpatroon aanpassen en gaan sporten. Zoals iedereen eigenlijk zegt. Ik zou niet beginnen aan pilletjes om af te vallen, misschien wel voor de stress, maar daar heb ik geen verstand van.
En als ik het zo lees eet je idd vrij vet. Ik zou kiezen voor mager beleg, die koeken laten liggen en daarvoor in de plaats brood nemen, veel groente bij het avondeten (4 opscheplepels) en savonds dat lekkers laten liggen of fruit ervoor in de plaats nemen.

Niks mis met een maatje meer! Kan heel mooi zijn!
pi_17831654
Ik las dat je soms trek hebt in hartige dingen. Da's niet zo erg, als je het maar niet combineert met suikers en/of snelle koolhydraten. Die zorgen ervoor dat het vet direct op je lichaam gaat zitten. Dus eet bijvoorbeeld worst, maar niet op een wit broodje. Dat kan al heel goed helpen.
pi_17834250
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 20:00 schreef Toeps het volgende:
Ik las dat je soms trek hebt in hartige dingen. Da's niet zo erg, als je het maar niet combineert met suikers en/of snelle koolhydraten. Die zorgen ervoor dat het vet direct op je lichaam gaat zitten. Dus eet bijvoorbeeld worst, maar niet op een wit broodje. Dat kan al heel goed helpen.
Montagnac dus.... dat heb ik ook wel eens gedaan, dat hielp wel goed ja

Maar wat kan ik het beste nemen tegen stress... heeft iemand daar nog een voorbeeld van?
pi_17836413
Als ik last heb van stress, ga ik vaak juist extra sporten (hardlopen enzo).
Misschien dat suikervrije kauwgom helpt (mbt eten) of yoga oefeningen (mbt bewegen)?
pi_17844242
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 13:45 schreef daeri het volgende:
Hallo,

Het afgelopen jaar ben ik 23,5 kilo aangekomen door stress, ik zit namelijk in mn examen jaar, en dat wekt een hoop stress op, en dan ga ik eten. en daardoor kom ik aan.

Ik had gehoort dat Valeriaan helpt tegen stress, maar zijn er nog andere kleine dingetjes dieh helpen tegen stress, of om af te vallen..? ik heb het niet zo op pillen (die krijg ik moeilijk door mn keel).

Ik heb van de week ook mn kachel al uit gezet op mn slaapkamer en heb er een dekbedje afgegooit, het schijnt dat je lichaam dan meer energie verbruikt om warm te blijven en dat je daardoor dus ook al af valt.

Na de exames (eind mei) wil ik trouwens gaan fitnessen, maar tot die tijd wil ik nog kleine dingentjes doen die ook nog helpen met afvallen. (ik heb nu geen tijd om te gaan fitnessen/sporten omdat ik in mn examen jaar zit en het dus druk heb).

Alvast bedankt!

Groetjes Kim

p.s. tis misschien een beetje een krom verhaal maar ik kan het niet beter uitleggen..
Beetje simpele antwoorden krijg je hier op dit soort vragen, zie ik alweer.
Natuurlijk weet iedereen wel dat het moeilijk is om af te vallen zonder te sporten, en dat je niet moet snoepen etc.
Het vervelende is dat als je weinig eet om af te vallen, je ook veel, maar dan ook echt VEEL meer last van stress zal krijgen, en dat je dan juist veel meer zal gaan eten, wat niet echt bevorderlijk zal zijn. Valeriaan kan je idd een beetje helpen, maar zal na enkele weken ook niet meer helpen tegen stress. Dat komt mede omdat er gewenning op zal treden, waardoor je steeds meer valeriaan nodig zal hebben, totdat het juist zal gaan tegenwerken. Daarbij is het ook nog zo dat valeriaan er niet voor zorgt dat de stress verdwijnt, maar het alleen verdoezeld.
Stress en afvallen gaan daarom absoluut niet samen.
Je zal er eerst voor moeten zorgen dat je stress verdwijnt voordat je gaat afvallen. een goede nachtrust is hierbij de belangrijktse factor. In je slaap geeft je lichaam o.a. veel groeihormoon af, waardoor het stukken makkelijker zal zijn om je gewicht onder controle te krijgen. Ook kan je met genoeg rust de stress-hormonen flink matigen, wat weer belangrijk is om je overdag goed te voelen.
Ik weet hiervoor wel een hulpmiddel, wat in de verste verte niet is te vergelijken met valeriaan, maar dat is er gelijk eentje die zeer negatief word afgeschilderd door de media en door mensen.
Het heet Gamma-Hydroxy-Butylraat. Het valt onder de softdrugs, heeft een negatieve stempel die overigens onterrecht is, en is dus enigszins verboden in ons land. Het is een middel waar je zeer goede resultaten mee kan halen die ook positief zijn voor je gezondheid, mits je het verstandig gebruikt. Er word zelfs beweerd door sommige artsen dat je langer kan leven (minder stress) als je dit middel iedere dag gebruikt voor het slapen gaan.
Er zullen hieronder waarschijnlijk meteen reacties van anderen komen die me voor gek verklaren en dus negatief zijn over GHB, maar die kan je beter even niet serieus nemen en snel vergeten, omdat die mensen alleen voorbeelden kunnen geven die de media ooit heeft geschreven, en dus niet onderbouwt zijn.
Als je de realiteit wil weten kan je op dit forum genoeg antwoorden op je vragen vinden over dit middel in het GHB-topic va Dr. Gonzo.
  zaterdag 20 maart 2004 @ 14:29:22 #44
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_17844635
m.a.w. Ga niet bewegen en eet niet minder want ...... ???
sorry Flamoes
Te simpel ??? neee jij maakt het makkelijk zeg!
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
  zaterdag 20 maart 2004 @ 16:39:24 #45
36586 lindastuurman
www.robin-williams.net
pi_17847264
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 14:23 schreef Noayla_ het volgende:
Ik val juist altijd kilo's af van stress.
Ik ook. Als je in de stress zit, moet je het wel goed doen
Memories weren't meant to be movies --> The Final Cut
pi_17847455
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 14:05 schreef flamoes het volgende:

[..]

Beetje simpele antwoorden krijg je hier op dit soort vragen, zie ik alweer.
Natuurlijk weet iedereen wel dat het moeilijk is om af te vallen zonder te sporten, en dat je niet moet snoepen etc.
Het vervelende is dat als je weinig eet om af te vallen, je ook veel, maar dan ook echt VEEL meer last van stress zal krijgen, en dat je dan juist veel meer zal gaan eten, wat niet echt bevorderlijk zal zijn. Valeriaan kan je idd een beetje helpen, maar zal na enkele weken ook niet meer helpen tegen stress. Dat komt mede omdat er gewenning op zal treden, waardoor je steeds meer valeriaan nodig zal hebben, totdat het juist zal gaan tegenwerken. Daarbij is het ook nog zo dat valeriaan er niet voor zorgt dat de stress verdwijnt, maar het alleen verdoezeld.
Stress en afvallen gaan daarom absoluut niet samen.
Je zal er eerst voor moeten zorgen dat je stress verdwijnt voordat je gaat afvallen. een goede nachtrust is hierbij de belangrijktse factor. In je slaap geeft je lichaam o.a. veel groeihormoon af, waardoor het stukken makkelijker zal zijn om je gewicht onder controle te krijgen. Ook kan je met genoeg rust de stress-hormonen flink matigen, wat weer belangrijk is om je overdag goed te voelen.
Ik weet hiervoor wel een hulpmiddel, wat in de verste verte niet is te vergelijken met valeriaan, maar dat is er gelijk eentje die zeer negatief word afgeschilderd door de media en door mensen.
Het heet Gamma-Hydroxy-Butylraat. Het valt onder de softdrugs, heeft een negatieve stempel die overigens onterrecht is, en is dus enigszins verboden in ons land. Het is een middel waar je zeer goede resultaten mee kan halen die ook positief zijn voor je gezondheid, mits je het verstandig gebruikt. Er word zelfs beweerd door sommige artsen dat je langer kan leven (minder stress) als je dit middel iedere dag gebruikt voor het slapen gaan.
Er zullen hieronder waarschijnlijk meteen reacties van anderen komen die me voor gek verklaren en dus negatief zijn over GHB, maar die kan je beter even niet serieus nemen en snel vergeten, omdat die mensen alleen voorbeelden kunnen geven die de media ooit heeft geschreven, en dus niet onderbouwt zijn.
Als je de realiteit wil weten kan je op dit forum genoeg antwoorden op je vragen vinden over dit middel in het GHB-topic va Dr. Gonzo.
Ik denk dat iemand drugs voorschrijven geen goed idee is.... ik ga het dus ook niet proberen...
pi_17847675
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 22:02 schreef daeri het volgende:

[..]

Montagnac dus.... dat heb ik ook wel eens gedaan, dat hielp wel goed ja

Maar wat kan ik het beste nemen tegen stress... heeft iemand daar nog een voorbeeld van?
Nee Atkins
Maar het heeft wel iets van elkaar weg.
Wat je kan doen tegen de stress, tja. Ik heb zo'n geitenwollensokken-typ waar ik eens in de zoveel tijd mijn verhalen aan ophang. Dat helpt best goed. Ik denk niet dat het goed is om er middeltjes voor te nemen. Daar ben ik sowieso vrij huiverig voor. Ik zou dan liever gaan voor een ontspannende massage of iets dergelijks.
pi_17847756
Iemand GHB aanraden om af te vallen raad ik ook af. Ik vind dat eigenlijk ook niet echt gewenst in deze subfora.

-edit: reactie van UltraBrain ook weggehaald. Heb ik over het hoofd gezien. Excuus.

[ Bericht 18% gewijzigd door Mylene op 20-03-2004 17:12:17 ]
pi_17847990
Volgens mij helpt minder eten ook tegen de stress, in ieder geval gezonder eten. Eet in plaats van snoep, koek, cola, koffie etc. een appel of een ander stuk fruit. Als je dan nog niet verzadigd ben neem dan nog een appel. Neem dan vooral fruit wat je lekker vindt. Je krijgt er ook een hoop energie van.
Wat ook helpt tegen stress is gewoon nu beginnen met sporten(ontstressen). Even je gedachten verplaatsen. Ik vind zelf dat je nooit te weinig tijd hebt voor sporten(beweging), je moet het gewoon zien als een wekelijkse behoefte.

Succes!
pi_17848260
Ja, je gaat troost zoeken tot zoetigheid omdat je last hebt van stress. Je zou de cirkel kunnen verbreken door iets anders te nemen dan chips en dergelijke. Denk aan een flesje water bijvoorbeeld.
pi_17849202
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 17:01 schreef schatje het volgende:
Iemand GHB aanraden om af te vallen raad ik ook af. Ik vind dat eigenlijk ook niet echt gewenst in deze subfora.

-edit: reactie van UltraBrain ook weggehaald. Heb ik over het hoofd gezien. Excuus.
Ik weet dat het voor de meesten iets te extreem is. Ik hou mezelf dan ook neutraal over of je het nou moet gebruiken of niet. Ik raad haar in ieder geval wel af om valeriaan te gebruiken. Het is het broertje van Valium, en begint er bij hoge dosissen sterk op te lijken. Het word ook verkocht bij de drogist maar ook in de smartshop als softdrugs, maar gebruik is dan wel toegestaan. GHB is dan wel makkelijker over te doseren, maar GHB en Valeriaan word allebei drugs genoemd.
Voor mij was GHB ooit het perfecte middel om uit een diep gat van stress te komen.
Verder wil ik alleen zeggen dat het bij mensen die het dagelijks MET MATE gebruiken, het enige echte anti-depressieva is waarbij ook de stress echt verdwijnt. Heb er ook nog nooit iets negatiefs over gehoord van deze groep mensen. Het enige nadeel is dat je het niet kan combineren met alcohol, en dat je de dosis laag moet houden, omdat je anders ter plekke in slaap valt. Dat is ook meteen de reden waarom de overheid het verboden heeft. Het is erg jammer dat er altijd mensen roekeloos omgaan met dit soort middelen en hun grenzen willen opzoeken.
Ik raad het niet aan, maar wil wel even kwijt dat het bij mij en vele anderen heeft gewerkt.
Klinkt stom, ik weet het
pi_18938029
hier ben ik nu zelf mee bezig en het voelt wel goed
resultaat zie iknog niet maar he kan niet ales hebben en ben er ook nog maar een week mee bezig,

dan ga je op bed liggen en haalt heel diep adem plusminus 1 minuut lang
dan ga je liggen en span je omste beurt je ene bil dan,je dij dan de andere dij, dan je andere bil, dan je buik,
elke keer drie tellen vasthouden en 5 minuten achter elkaar doen,
dan ga je liggen met je onderbenen over de bedrand, en til je je been op, 5 tellen vasthouden en weer laten zakken, dan je andere been zelfde procedure ongeveer 2 minuten achter elkaar
dan ga je heel ontspannen op je rugliggen en al je lichaamsde;len omstebeurt aanspannen
dan merk je verschil tussen gespannen en ontspannen en kan je als je gestrest voelt ontspannings oefeningen doen,

hoop dat je er wat aan hebt
e een eetpatroon veranderen is ontieglijk moeilijk maar als je beter in je vel zit, en rustiger bent in je hoofd dan ga je vanzelf beter eten en wat je eet is niet zo slecht, iets meer fruit ertussendoor wat meer water en het gaat geweldig
dus suc7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')