Ik stop wel altijd bij het zebrapad als er iemand wil overstekenquote:Op vrijdag 19 maart 2004 11:39 schreef Jereon het volgende:
Jij, als maffioos, zou toch moeten weten wat hoffelijkheid is....
En je vraagt er natuurlijk een "dienst" voor terug...quote:Op vrijdag 19 maart 2004 11:49 schreef Maffioso het volgende:
[..]
Ik stop wel altijd bij het zebrapad als er iemand wil oversteken
Probeer, als dat enigzinds mogelijk is, daarbij te onthouden dat stoppen alleen noodzakelijk is als er voetgangers staan die op het punt staan gebruik te maken van het zebrapad...quote:Op vrijdag 19 maart 2004 11:53 schreef chaosgod het volgende:
..... zebrapad betekend dus stoppen, zal het goed onthouden
Dat waarschijnlijk omdat je je toevallig al in staande positie bevond...quote:Op vrijdag 19 maart 2004 11:56 schreef WeirdMicky het volgende:
misschien zelfs een staand applaus
of omdat ik mn handen afveeg van al die stenen die ik tegen al die kutauto's gooidequote:Op vrijdag 19 maart 2004 11:57 schreef Jereon het volgende:
[..]
Dat waarschijnlijk omdat je je toevallig al in staande positie bevond...
![]()
nou bji mij is het meestal 1 op de 50quote:Op vrijdag 19 maart 2004 11:56 schreef WeirdMicky het volgende:
ik steek ook wel eens middelvingers op, maar dat is voor de mensen die niet stoppen
en geloof me, op een plek waar ik dagelijks langs liep stopte 1 op de 5 auto's maar, dus als er dan iemand stopt krijgt die van mij wel een handje
misschien zelfs een staand applaus
Daabij aanvullend dat bejaarden met looprekken, blinden met stok en andere moeilijke lopende lui overal op staat mogen oversteken en dan moet jij als bestuurder (auto, motor, fiets, ruiter, traktor...) altijd stoppen....quote:Op vrijdag 19 maart 2004 11:56 schreef Jereon het volgende:
[..]
Probeer, als dat enigzinds mogelijk is, daarbij te onthouden dat stoppen alleen noodzakelijk is als er voetgangers staan die op het punt staan gebruik te maken van het zebrapad...
Anders zijn het de mensen achter jou die je weer zo boos aankijken
Het gaat hier om je hand opsteken tijdens of na het oversteken, als blijk van waardering voor de automobilist die voor jou stopt.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 16:47 schreef Dezz het volgende:
Ik steek nooit m'n hand uit, gewoon oversteken met die hap!
haha iddquote:Op vrijdag 19 maart 2004 17:22 schreef Frollo het volgende:
Ja, een peuk soms, als ik toch sta te wachten...
Ik steek mijn hand niet op en loop wel gewoon het zebrapad opquote:Op vrijdag 19 maart 2004 11:32 schreef Maffioso het volgende:
Waarom steken mensen in godsnaam hun hand op als ze bij het zebrapad willen oversteken en er stopt een auto?
Als er een auto bij een voorrangskruispunt voor bijv. een fietser stopt gaat die fietser toch ook zijn hand niet opsteken. Maar ik zie dus altijd mensen bij het zebrapad staan en dan stopt die auto en dan steken ze hun hand op op zo'n manier van: Dank je. Terwijl het toch echt normaal is dat een auto stopt bij het zebrapad![]()
Oh ja doe ik ook wel eensquote:Op vrijdag 19 maart 2004 17:17 schreef Frollo het volgende:
[..]
Het gaat hier om je hand opsteken tijdens of na het oversteken, als blijk van waardering voor de automobilist die voor jou stopt.
Of het zebrapad bevind zich in een zogenaamde GROETZONEquote:Op vrijdag 19 maart 2004 11:32 schreef Maffioso het volgende:
Waarom steken mensen in godsnaam hun hand op als ze bij het zebrapad willen oversteken en er stopt een auto?
Als er een auto bij een voorrangskruispunt voor bijv. een fietser stopt gaat die fietser toch ook zijn hand niet opsteken. Maar ik zie dus altijd mensen bij het zebrapad staan en dan stopt die auto en dan steken ze hun hand op op zo'n manier van: Dank je. Terwijl het toch echt normaal is dat een auto stopt bij het zebrapad![]()
quote:Op vrijdag 19 maart 2004 11:36 schreef XcUZ_Me het volgende:
Als dank dat je niet platgereden wordt.
quote:Op vrijdag 19 maart 2004 11:35 schreef detulp050 het volgende:
Helaas is het voorrang krijgen bij een zebrapad steeds minder vanzelfspreken. Het opsteken van de hand is een signaal van: "gelukkig zijn er nog mensen die wel beleefd genoeg zijn om te stoppen"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |