quote:Op vrijdag 19 maart 2004 10:22 schreef JaWi het volgende:
't Oor in Hilversum
Ja, die bestaan.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 10:47 schreef SunChaser het volgende:
Ik hoef geen adressen per se, was gewoon bedoeld als discussie.
Een discussie breng je niet op gang door enkel te vragen 'Zijn er eigenlijk nog wel onafhankelijke platenwinkels?'.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 10:47 schreef SunChaser het volgende:
Ik hoef geen adressen per se, was gewoon bedoeld als discussie.
de platenzaken die niet tot een keten als FRS of van Leest behoren denk ik zo.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 11:17 schreef Love Mae King het volgende:
wat bedoel je met "onafhankelijk"?
Anders sla je gewoon even de telefoongids open dan hoef jehier geen onzinnig topic te openen...quote:Op vrijdag 19 maart 2004 10:16 schreef SunChaser het volgende:
Voor mijn werk heb ik de afgelopen 15 maanden 70 steden bezocht en evenveel winkelstraten en centra. Zijn er eigenlijk nog wel onafhankelijke platenwinkels? Ik zie alleen maar een FRS, Musicstore of -House.
Volgens mij zijn bijna er geen onafhankelijke platenwinkels meer die een bredere collectie hebben dan alleen de Mega Top100.
Jij zou het idd moeten weten!quote:Op vrijdag 19 maart 2004 10:57 schreef Verbal het volgende:
[..]
![]()
![]()
V.
White Noisequote:Op vrijdag 19 maart 2004 12:53 schreef marsterretje het volgende:
[..]
Jij zou het idd moeten weten!![]()
Waar zouden we zijn zonder het Oor... (en Oortje niet te vergeten)
Maar, dus, en, onafhankelijke platenzaken zijn er zeker, maar houd ze in ere.
Recent is bijvoorbeeld nog eentje in Utrecht met de opheffingsuitverkoop begonnen...
Vandaar de vraag wat SunChaser bedoelt met "onafhankelijk".quote:Op vrijdag 19 maart 2004 13:41 schreef Seborik het volgende:
Bij Plato en Sounds heb ik een beetje hetzelfde idee als de FRS en aanverwanten. Het zijn echt ketens, maar dan gericht op een iets ander publiek dan de FRS.
Ik geloof dat ze gezamenlijk inkopen doen, maar inderdaad heeft elke vestiging wel een andere eigenaar. De grote overeenkomst tussen alle Plaatboeven waar ik in Nederland ben geweest, is dat het in elke vestiging een beetje een puinhoop is.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 13:41 schreef Seborik het volgende:
De verschillende vestigingen van de Plaatboef zijn zo ontzettend verschillend dat het begrip keten wel heel ruim opgevat wordt. Het is toch niet echt zo dat daar een centraal figuur boven staat? Ik dacht meer dat het een samenwerkingsverband was tussen verschillende zaken.
Bovendien heb je in een zaak als de Platenworm die ouderwetse, gezellige platenzaak-sfeer. Behangen met posters en stickers van vage bands, allerlei obscuur spul, een langharige muziekverslaafde die alles kent achter de balie en de mogelijkheid om een praatje te maken.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 13:43 schreef Puur het volgende:
Platenworm, Foefers en Swingmaster in Groningen zijn in mijn ogen beter omdat de eigenaar nog achter de balie staat. Je proeft net iets meer drive. Dit zijn trouwens (toevallig?) ook de zaken die nog veel vinyl verkopen.
Fame? Boudisque?quote:Op vrijdag 19 maart 2004 14:13 schreef Djaser het volgende:
Gelukkig zit hier de Waterput anders was ik afhankelijk geweest van de Freerecord en het afschuwelijk dure Music store. In Amsterdam zat trouwens een platenzaak met een reusachtige metal afdeling die toen ik er was nog ontzettend druk bevolkt was ook, dat was wel stoer.
Waarom woon in nou weer in de kop van Noord-Holland?quote:Op vrijdag 19 maart 2004 14:15 schreef Seborik het volgende:
Het is wat ver voor veel mensen, maar in Vosselaar (België) zit een ontzettend grote metalspeciaalzaak met aanverwanten.
Sem van Gelder van Swingmaster in Groningen is er zo één. Die laat duidelijk zijn minachting blijken als je fusion of jazzrock bij hem koopt koopt ipv jazz of blues. Heb ook eens kaarten besteld voor Rachelle Ferell (?) bij hem, dat vond hij echt bespottelijk.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 14:18 schreef Zander het volgende:
Je moet zo'n platenzaak hebben als in 'High Fidelity', waarbij het personeel achter de balie al jouw aankopen afkraakt en zo.
Ik weet niet het was in een keldertje in een groote cd/video zaak, ik ben er ook maar een keer geweest.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 14:15 schreef Seborik het volgende:
[..]
Fame? Boudisque?
Het is wat ver voor veel mensen, maar in Vosselaar (België) zit een ontzettend grote metalspeciaalzaak met aanverwanten.
Fame dus.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 15:22 schreef Djaser het volgende:
Ik weet niet het was in een keldertje in een groote cd/video zaak, ik ben er ook maar een keer geweest.
Ik weet niet of ze een connectie hebben, het zou kunnen. Maar ze hebben toch wel een duidelijk verschillende doelgroep. En de prijzen van dezelfde cd's verschillen ook wel regelmatig dus ik denk dat het met dat ketentje wel mee valtquote:Op zondag 21 maart 2004 16:43 schreef ranja het volgende:
Get en Concerto horen toch bij elkaar? Is dat dan geen miniketentje?
Je bent 'De jongens van...' nog vergeten (Steentilstraat). Ook daar staan de eigenaren gewoon achter de balie en weten ze wat de muzieksmaak is van hun vaste klanten. Daarnaast heb je het grote voordeel dat dit soort kleine winkels regelmatig zeer obscuur en/of exclusief materiaal in de schappen hebben staan.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 13:43 schreef Puur het volgende:
Ook die zogenaamd alternatieve ketens kunnen mij niet boeien.
Platenworm, Foefers en Swingmaster in Groningen zijn in mijn ogen beter omdat de eigenaar nog achter de balie staat. Je proeft net iets meer drive. Dit zijn trouwens (toevallig?) ook de zaken die nog veel vinyl verkopen.
Samen met de meeste plato-winkels overigens .quote:Op zondag 21 maart 2004 16:43 schreef ranja het volgende:
Get en Concerto horen toch bij elkaar? Is dat dan geen miniketentje?
Maar ze weigeren soms ook platen te verkopenquote:Op vrijdag 19 maart 2004 14:18 schreef Zander het volgende:
Je moet zo'n platenzaak hebben als in 'High Fidelity', waarbij het personeel achter de balie al jouw aankopen afkraakt en zo.
Prachtig woordquote:Op vrijdag 19 maart 2004 14:58 schreef Puur het volgende:
Borsato schuiver.
En de Fame is weer van FRSquote:Op zondag 21 maart 2004 16:37 schreef MuadDib het volgende:
[..]
Fame dus.
Van Leest overigens ook.quote:Op maandag 22 maart 2004 11:16 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
En de Fame is weer van FRS![]()
Is dat ook muziek uit Arabie, of alleen Arabisch klinkende muziek?quote:Op maandag 22 maart 2004 23:10 schreef amr_diab het volgende:
Al Kautar in Utrecht - Arabische muziek
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |