11 september heeft mij wel geraakt, die dramatische beelden van instortende torens, allemaal live enz enz... Die aanslag in Spanje deed mij ook weinig, je ziet zo'n beetje elke week al beelden uit Israel van opgeblazen bussen.. die beelden van die trein maakten weinig indruk op mij.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 00:04 schreef Hephaistos het volgende:
Klopt heb ik ook, niets wat ik uit de media verneem kan me nog echt raken.
Nee, maar waarom zouden ze? Het overgrote deel van de kiezers trekt zich er toch ook niets van aan?quote:Op vrijdag 19 maart 2004 00:12 schreef FritsVanEgters het volgende:
Niet dat politici zich daar wat van aantrekken trouwens.
Omdat zij invloed kunnen uitoefenen op de infrastructuur die dit in stand houdt. Bovendien verlagen ze met droge ogen de ontwikkelingshulp terwijl de meerderheid van de kiezers dat niet wil. Ze luisteren niet naar hun kiezers, in het algemeen, vooral niet als ze regeren.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 00:17 schreef Murray het volgende:
[..]
Nee, maar waarom zouden ze? Het overgrote deel van de kiezers trekt zich er toch ook niets van aan?
wie leren 'wij' aardappels poten?quote:als je ze aardappels poten leert, gaan ze elkaar afschieten... tja... wat is het nut
Misschien komt het omdat ik stoned ben, maar ik snap geen kut van wat je bedoelt...quote:Op vrijdag 19 maart 2004 00:16 schreef GaRleC het volgende:
Maar weet je nou wat t is ??
Ook al zou jij die 100 euro storten.. Wat hebben ze eraan. die 2 voedselpakketjes...
Als we nu met ZN ALLE 100 euro storten dan kom je er..
Snap je wat ik bedoel. Met zn alle ,de helft ,of gewoon niet
De wereld moet samen werken. Vrede op aard een illusie????
Je moet er op een manier komen maar dit zijn geen oplossingen.
Ik denk dat we er nooit komen. Maar die 100 euro is wel een begin.
Maar die keentjes die van dat geld nu eten krijgen zijn volgend jaar dood omdat ze aids hebben.... :S:S Dat is tog van de gekte |:) Eigenlijk moet er een treat over komen, want hoe los je dit op ?
Voor de staat kan het niet uit, maar dat geldt ook voor de "tax cuts for the wealthy". Dat interesseert de regering Bush niks, want voor hun vriendjes (lees: de bedrijven waar zij hebben gewerkt c.q. hun campagne betalen) is het dikke winst. Halliburton heet het bedrijf waar Dick Cheney zo'n 7 jaar (pin me niet op het aantal vast, kan ook meer) in de directie zat, hier een artikel over hun laatste contract met het leger:quote:Op vrijdag 19 maart 2004 01:04 schreef Mr-Mackey het volgende:
Frits:
De oorlog in Iraq heeft de VS nú al meer dan $100.000.000.000 gekost.
(...)
Deze oorlog kán nooit rendabel worden, dus moeten er andere argumenten zijn. (...)
Ja, zou dat niet een geweldig systeem zijn? Dat wij met z'n allen de overheid geld geven en dat die het dan verdeelt onder ontwikkelingslanden...quote:Op vrijdag 19 maart 2004 02:34 schreef Lamon het volgende:
Ik heb geen last van mijn geweten, maar besef wel ter dege dat ik geen weldoener ben. Ik ben alleen lid van Amnesty, en wat ik daaraan geef zou ik kunnen vertwintigvoudigen en over allerlei goede doelen kunnen verdelen, zonder er teveel te moeten laten.
Maar wat me tegenhoudt is het feit dat ik niet echt geloof in individuele akties. Dat werkt prima in situaties waarbij je direct tegenover het persoon staat dat je wilt helpen, maar bij grootschaligere problemen, heb je een tendens nodig.
Als een politieke partij in zijn programma opneemt, dat hij 75 euro per maand zal eisen van iedere Nederlander om te besteden aan de meest kansarmen in deze wereld, zal dat zeker een reden zijn om op die partij te stemmen.
Maar ik heb weinig interesse in individuele akties, want al zegt men dat iedere betrokkenheid verschil maakt, is er nog geen enkel probleem verdwenen.
Ik wil me niet goed voelen gewetenswijs, ik wil echte veranderingen, en die worden enkel tot stand gebracht als je iedereen verplicht een aandeel te geven. En zelfs de SP (waar ik dan toch op stem) is nog niet eens in de buurt van dat ideaal.
Dat doen we al uiteraard, maar het wordt hoog tijd om dat bedrag aanzienlijk te verhogen.quote:Op vrijdag 19 maart 2004 02:50 schreef Hephaistos het volgende:
Ja, zou dat niet een geweldig systeem zijn? Dat wij met z'n allen de overheid geld geven en dat die het dan verdeelt onder ontwikkelingslanden...![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |