abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17797879
Wie heeft er weleens last van gordelroos gehad?

Ik heb het sinds een week buiten dat ik me ziek voel, doet het ook heel erg pijn.
Heb wel antibioticazalf maar waar ik het smeer lijkt het te verbeteren maar vanmorgen stapte ik onder de douche vandaan en zag nog meer plekken beginnen.

Ik word er gek van en volgens de huisarts kan het wel een paar weken duren en pijnstillers helpen niet. Misschien dat iemand het ook heeft gehad en tips heeft?

Ps. misschien loop ik te miepen maar ben nooit ziek eigenlijk en trek dit niet erg.
pi_17797902
nier eraan zitten. niet krabben, niks.
als je eraan zit en dan aan een andere plek zit, komt het daar ook.
lekker besmettelijk dus.

verder geen idee eigenlijk, bovenstaande weet ik toevallig omdat een deelnemer van mn vroegere werk het had.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_17798066
je moet geduld hebben....als het goed is gaat de zalf binnen 2 weken werken (wel met handschoenen aan op smeren het is erg besmettelijk)
en de zalf er niet te dik op smeren
ik heb veel mensen gezien met gordelroos en bij iedereen is het weggetrokken
succes ermee
pi_17804373
O dat had ik ook volgens mij, 10.000 bultjes/blaasjes op m'n lichaam,
of is dat netelroos?
pi_17845406
Dat is waarschijnlijk netelroos dan.

Dit zijn gewoon plekken waar geconcentreerd blaasjes verschijnen en weet inmiddels dat het ontstekingen van de uiteinden van zenuwen zijn. En dat er niets maar dan ook niets tegen is.

En eigenlijk wil ik nu enorm klagen want het doet ontzettend pijn, evenals mijn spieren en heb koortsaanvallen.

Mijn huisgenoot schittert ook altijd van afwezigheid wanneer ik wat mankeer dus moet nog door die storm en regen op de fiets boodschappen doen. Dus ik ben even heel erg zielig!

Zo!

Ps. en het dak lekt trouwens ook nog.
  zaterdag 20 maart 2004 @ 15:13:55 #6
27929 piere
doe mij maar bier
pi_17845442
hoe kom je aan gordelroos?
fok you ja!
pi_17845536
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 15:13 schreef piere het volgende:
hoe kom je aan gordelroos?
Omdat ik niet goed voor mezelf zorg hihi.

Ja wel hoor,
maar het is wel zo dat het op kan treden bij verminderde weerstand en dat klopt in mijn geval wel, ik heb heel veel stress. Eigenlijk staat het in verbinding met waterpokken als je die ooit gehad hebt.
Iedereen kan het krijgen, besmetting vindt plaats door contact met de blaasje maar net zo hard per lucht.
Wel is het een leuk gegeven voor de pestkoppen om me heen dat het vaker voorkomt bij mensen boven de zestig.
  zaterdag 20 maart 2004 @ 15:19:12 #8
27929 piere
doe mij maar bier
pi_17845562
weer wat geleerd maar het blijft k*t
fok you ja!
pi_17845608
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 15:19 schreef piere het volgende:
weer wat geleerd maar het blijft k*t
Ja
  zaterdag 20 maart 2004 @ 15:25:58 #10
27929 piere
doe mij maar bier
pi_17845683
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 15:21 schreef Stali het volgende:

[..]

Ja
en dan zo nog door regen en wind op je fietsje
WHAAAAAAAAAAAAAAAAAA
fok you ja!
pi_17845789
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 15:25 schreef piere het volgende:

[..]

en dan zo nog door regen en wind op je fietsje
WHAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Kijk, jij begrijp het!
En dan straks niet eens een biertje mogen drinken
En intussen loop ik met een brak lichaam te sukkelen op die zoldertrap waar steeds plassen water op ontstaan.
  zaterdag 20 maart 2004 @ 15:34:36 #12
27929 piere
doe mij maar bier
pi_17845871
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 15:30 schreef Stali het volgende:

[..]
En dan straks niet eens een biertje mogen drinken
nu wordt het pas écht drama. GEEN BIER!!!!!

(hoezo niet trouwens? vanwege de medicijnen hoef je het niet te laten. zolang je maar niet veel gaat zuipen)
fok you ja!
pi_17845905
Ik heb geloof ik wel eens iets gelezen hierover. Dat je geen suiker moet eten, omdat die gordelroos zich daarmee voedt. Ik kan het artikel zo snel niet vinden, maar ik ga ff zoeken voor je.
pi_17846081
Staat op de verpakking van de antibiotica dat ik mijn ellende niet mag weg drinken.

Graag Toeps....

(heb vanmiddag een halve zak suikerhartjes driftig weggekauwd om de teksten)
  zaterdag 20 maart 2004 @ 15:44:29 #15
27929 piere
doe mij maar bier
pi_17846129
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 15:42 schreef Stali het volgende:
Staat op de verpakking van de antibiotica dat ik mijn ellende niet mag weg drinken.
je moet niet alles geloven wat ze zeggen
fok you ja!
  zaterdag 20 maart 2004 @ 15:44:34 #16
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_17846132
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 17:14 schreef MaRySe het volgende:
O dat had ik ook volgens mij, 10.000 bultjes/blaasjes op m'n lichaam,
of is dat netelroos?
Nee dat is ook geen netelroos, daarbij heb je continu jeuk, zonder aanwijsbare reden. Je lichaam maakt nadat je een allergische reaktie gehad hebt nog steeds teveel histamine aan (waardoor je dus jeuk krijgt). Af en toe heb je dan last van een 'uitbraak' waarbij je kleine rooie bultjes hebt, meestal rond de buik. Netelroos duurt 3 maanden à 3 jaar voor het over is.

Als je over je hele lickaam bultjes/ blaasjes hebt, heb je waarschijnlijk of de waterpokken, of rode hond, of een allergische reaktie.
Nee jij trekt volle zalen!
Mijn reviews op de FOK! Frontpage
C'est le ton qui fait la musique
  zaterdag 20 maart 2004 @ 15:48:18 #17
27929 piere
doe mij maar bier
pi_17846229
je kan het zelfs in je gezicht krijgen...
[img] op verzoek weggehaald [/img]

[ Bericht 34% gewijzigd door piere op 20-03-2004 16:01:23 ]
fok you ja!
pi_17846328
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 15:48 schreef piere het volgende:
je kan het zelfs in je gezicht krijgen...
[afbeelding]
HAAL DIE POST WEG!!!!!!!!!!!!!

ps. zo zie ik er niet uit zeg, kom!!
  zaterdag 20 maart 2004 @ 15:57:12 #19
27929 piere
doe mij maar bier
pi_17846440
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 15:52 schreef Stali het volgende:

[..]

HAAL DIE POST WEG!!!!!!!!!!!!!

ps. zo zie ik er niet uit zeg, kom!!
misschien toch maar geen bier gaan drinken
fok you ja!
pi_17846496
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 15:57 schreef piere het volgende:

[..]

misschien toch maar geen bier gaan drinken';)
Ik vrees voor de gevolgen van die zak suikerhartjes nu :'( :'( :'(

Maar jij haalt die vreselijke tekening wel weg natuurlijk he?
pi_17846544
Sorry, ik kan het niet vinden.
Dus misschien ben ik wel in de war met iets anders. Candida wordt wel verergerd door suiker. Maar gordelroos misschien niet. Ik hoop het voor je.

[ Bericht 70% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2004 16:02:53 (toevoeging) ]
  zaterdag 20 maart 2004 @ 16:02:03 #22
27929 piere
doe mij maar bier
pi_17846555
alstublieft
fok you ja!
pi_17846572
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 16:02 schreef piere het volgende:
alstublieft
jij maakt mijn dag weer goed
  zaterdag 20 maart 2004 @ 16:03:45 #24
27929 piere
doe mij maar bier
pi_17846595
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 16:02 schreef Stali het volgende:

[..]

jij maakt mijn dag weer goed
you are sooooo sweet
fok you ja!
pi_17846611
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 16:01 schreef Toeps het volgende:
Sorry, ik kan het niet vinden.
Dus misschien ben ik wel in de war met iets anders. Candida wordt wel verergerd door suiker. Maar gordelroos misschien niet. Ik hoop het voor je.
Dat is alleen maar goed Toeps! Die tekening van net staat op mijn netvliezen gebrand en dit in combinatie met een overdosis suikerhartjes sloegt de angst behoorlijk toe wel.

Ps. dank je wel voor het zoeken trouwens.
pi_17846657
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 16:03 schreef piere het volgende:

[..]

you are sooooo sweet
Zwak moment door ziekte hoor

Oi al dat gezoen.... misschien krijg jij het nu ook
  zaterdag 20 maart 2004 @ 16:09:14 #27
27929 piere
doe mij maar bier
pi_17846698
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 16:06 schreef Stali het volgende:

[..]

Zwak moment door ziekte hoor

Oi al dat gezoen.... misschien krijg jij het nu ook
hmm dan moet ik je maar eens spreken als je beter bent
woeps daar had ik niet aan gedacht. ach nu kan ik ook wel doorzoenen

hoelang duurt gordelroos iha trouwens?
fok you ja!
pi_17846731
Paar weken volgens de huisarts dus kan mijn lol nog wel op.

Ps. ik ga fietsen trouwens
  zaterdag 20 maart 2004 @ 16:14:45 #29
27929 piere
doe mij maar bier
pi_17846815
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 16:10 schreef Stali het volgende:
Paar weken volgens de huisarts dus kan mijn lol nog wel op.

Ps. ik ga fietsen trouwens
dan ben je in ieder geval nog een paar weken zwakjes
fok you ja!
  zaterdag 20 maart 2004 @ 16:18:55 #30
73888 DIA
die ja .....
pi_17846891
door de lucht versprijden, is dat niet een beetje sterk?
pi_17850202
Hoi,

Ik heb ook gordelroos gehad toen ik ongeveer 13 was. Het zat er een tijd (weet niet meer hoelang, en ik weet ook niet meer welke zalf ik ervoor kreeg) maar het ging gelukkig redelijk snel weer weg bij mij. Doet inderdaad erg veel pijn. Ik heb er wel nog een soort van littekens aan overgehouden. Het waren drie grote plekken bij mij op mijn rug, en die zie ik nog steeds...

Sterkte!
pi_17850329
Ik heb het gehad toen ik 11 of 12 was. Het was inderdaad pijnlijk een jeukte echt vreselijk, ik kreeg ook een zalfje en grote pillen, waar ik er een aantal van moest nemen per dag. Het is ongeveer na twee weekjes verdwenen. Het grappige is wel, dat je het maar aan één kant van je lichaam krijgt, maar dat is dan ook het enigste wat grappig is :S.
In ieder geval veel sterkte!
pi_17860434
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 15:44 schreef Meiske78 het volgende:

[..]

Nee dat is ook geen netelroos, daarbij heb je continu jeuk, zonder aanwijsbare reden. Je lichaam maakt nadat je een allergische reaktie gehad hebt nog steeds teveel histamine aan (waardoor je dus jeuk krijgt). Af en toe heb je dan last van een 'uitbraak' waarbij je kleine rooie bultjes hebt, meestal rond de buik. Netelroos duurt 3 maanden à 3 jaar voor het over is.

Als je over je hele lickaam bultjes/ blaasjes hebt, heb je waarschijnlijk of de waterpokken, of rode hond, of een allergische reaktie.
Het heet ook wel galbulten of zo?
Maar wel kut voor ts, sterkte!
pi_17860470
Ik had het ook in een periode van stress

Ging gelukkig snel over

Vind het maar een raar klinkende naam overigens
  maandag 1 november 2004 @ 14:42:04 #35
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_22998166
Ik heb nu ook last van gordelroos. Tis erg irritant en het jeukt.

Mijn vraag is of ik met Gordelroos kan gaan fitnessen? Aangezien gordelroos via de lucht verspreid kan worden en het zeer besmettelijk is.

Alvast bedankt.
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_23003485
quote:
Op maandag 1 november 2004 14:42 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik heb nu ook last van gordelroos. Tis erg irritant en het jeukt.

Mijn vraag is of ik met Gordelroos kan gaan fitnessen? Aangezien gordelroos via de lucht verspreid kan worden en het zeer besmettelijk is.

Alvast bedankt.
Het is idd erg besmettelijk, met name door de blaasjes met vocht.
Is het inmiddels goed ingedroogd dan zou het kunnen, mijn advies is het een keer over te slaan.
Zijn er daar ook vrouwen/baby's met hun moeder/vader en zwangeren?
Dan zou ik zeker niet gaan. ( voor hen is het nog riskanter)
Beterschap!
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  maandag 1 november 2004 @ 21:35:03 #37
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_23007792
Ik heb het ook eens gehad in een stress periode. Het is een soort van herpes wat sommige mensen ontwikkelen.
Het is een vervelende pijn die je er van hebt, altijd aan een kant van het lichaam en je kunt er behoorlijk ziek van worden en koorts van krijgen. Toen ik ermee naar de dok was geweest bleek het al bijna te zijn ingedroogd (die-hard ondanks dat je je ziek voelt doorwerken enzo...).

Het kan wel weerkomen maar tot op heden heb ik het nog maar 1x gehad.
Proud Powerpauper
  donderdag 24 februari 2005 @ 20:52:51 #38
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_25238679
Mijn vriendin heeft al een tijd allerlei vage uitslag, en de laatste week is het ineens erg heftig. Een soort felrode plekken in haar nek, plekken op haar oogleden, vlammerige rode wangen.

Veel jeuk, en inmiddels erg veel pijn. Morgenochtend zitten we op het inloopspreekuur bij de dokter, want ze is erg bang dat het gordelroos is, en dat schijnt ook schade aan de ogen te kunnen opleveren. Ze ziet de laatste twee dagen ook erg slecht en sinds vandaag zitten haar ogen praktisch dicht.

Heel ellendig.

We hopen dat het iets anders is, een allergiereactie of zo...

Maar het lijkt er wel op en het is doffe ellende...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_25243250
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 20:52 schreef Verbal het volgende:
Mijn vriendin heeft al een tijd allerlei vage uitslag, en de laatste week is het ineens erg heftig. Een soort felrode plekken in haar nek, plekken op haar oogleden, vlammerige rode wangen.

Veel jeuk, en inmiddels erg veel pijn. Morgenochtend zitten we op het inloopspreekuur bij de dokter, want ze is erg bang dat het gordelroos is, en dat schijnt ook schade aan de ogen te kunnen opleveren. Ze ziet de laatste twee dagen ook erg slecht en sinds vandaag zitten haar ogen praktisch dicht.

Heel ellendig.

We hopen dat het iets anders is, een allergiereactie of zo...

Maar het lijkt er wel op en het is doffe ellende...

V.
Gordelroos is naar, de plekken voelen alsof iemand je bewerkt met de brandende kegel van een sigaret en als TS heb ik ondervonden dat er geen geneesmiddel is.

Verbal, heeft je vriendin de plekken aan één kant van haar lichaam? Voor/ achterkant maakt niet uit maar is er een scheiding van de linker- of rechterkant. Dit is namelijk een kenmerk van gordelroos.

Beterschap voor je vriendin.
pi_25245087
Gordelroos wordt veroorzaakt door het Varicella-zoster virus een lid van de Herpesvirussen. Dit is het zelfde virus dat WATERPOKKEN kan veroorzaken. Als je ooit waterpokken hebt opgelopen dan bestaat een grote kans dat dit virus terugkeert in de vorm van gordelroos (of in zeldzame gevallen nog eens waterpokken) Net als bij een koortslip duikt het virus weer op als je weerstand aan de lage kant is.
Sterkte ermee igg!
  woensdag 7 december 2005 @ 10:40:25 #41
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_32885130
Ik heb sinds gisteren een plek op mijn schouderblad, is nu groter geworden en heb nu ook in mijn zij een plek. Het is een stuk dikker geworden huid met bobbelig oppervlak, ik voel de plek nu zitten (doet pijn, zoals een brandplek). Het jeukt overigens niet. Voel me ook koortsig. Collega's van mij zeiden gisteren netelroos, maar misschien is het wel gordelroos? Als het erger word ga ik denk ikmaar naar de HA.
pi_32905177
mijn zoon heeft t gehad toen hij een jaar of 11 was, voordat je de blaasjes zag, was hij minstens al 4 maanden lusteloos, had vaak koorts, en doodmoe.
eerst dachten we aan bloedarmoede, maar er was niks te zien.
toen de blaasjes zichtbaar werden, in de vorm van een bijna gesloten cirkel , 6-7 cm, laag op zijn schouderblad, vlak bij de oksel , werd gordelroos vastgesteld.
hij kreeg zalf, witte , en talkpoeder, met mint, dat moest er voor zorgen dat het wondvocht niet verder over de rest uitliep. dat droogde de blaasjes ook uit.

t rare was, toen de blaasjes " uitbraken" zichtbaar waren, was de onvoorstelbare lusteloosheid weg.

vooral dat vantevoren ziek en moe zijn, iemand die dat herkent?
De Puta Madre
pi_32905446
quote:
Op woensdag 7 december 2005 10:40 schreef Aventura het volgende:
Ik heb sinds gisteren een plek op mijn schouderblad, is nu groter geworden en heb nu ook in mijn zij een plek. Het is een stuk dikker geworden huid met bobbelig oppervlak, ik voel de plek nu zitten (doet pijn, zoals een brandplek). Het jeukt overigens niet. Voel me ook koortsig. Collega's van mij zeiden gisteren netelroos, maar misschien is het wel gordelroos? Als het erger word ga ik denk ikmaar naar de HA.
Meteen morgen gaan!
Hoe sneller je aan de medicatie gaat hoe beter nl.

Ik ben er net vanaf godzijdank, maar de pijn die je ervan hebt kan chronisch worden, en dat wil je echt niet meemaken.
Niet aanzitten, niet krabben, niks op smeren, en vraag aan de huisarts naar de anti-virale medicatie die op lange termijn werkt (er zijn 2 soorten), ik zoek nog even op hoe die ook alweer heet.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_32905636
Zelitrex dus.

Ik had de 'hoe krijg ik 3 olifanten tegelijk van de gordelroos af'-variant, om de 8 uur trouw ingenomen.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  woensdag 7 december 2005 @ 23:19:27 #45
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_32905851
Ok thanx, ik ga meteen heen morgen. Heb inmiddels een verband gelegd tussen dit en medicijnen die ik sinds kort neem. Ik heb ook onderhuidse pijn, waarbij ik niks op de huid zie zitten zeg maar
pi_32905973
quote:
Op woensdag 7 december 2005 23:12 schreef shmoopy het volgende:
Zelitrex dus.

Ik had de 'hoe krijg ik 3 olifanten tegelijk van de gordelroos af'-variant, om de 8 uur trouw ingenomen.
t heeft iets met waterpokken te maken, mijn zoon heeft ze met 4 jaar of eerder gehad, niet erg zo als de 2e, { niks van overgehouden } maar wat precies is de oorzaak? door stres lijkt me bij een 10 jarige niet zo, je weet maar nooit, t was een makkelijk vriendelijk kind,. en nog........
is nu 23.

dat t met ouderdom te maken heeft is uit de wereld geholpen, allang, ik weet van een jongen die in t jongeren-centrum kwam, waar ik werkte, hij had t echt helemaal in zijn taille, zag er echt erg uit, en veel pijn. zag er heel leerachtig uit, later, net schubben,
De Puta Madre
pi_32906077
quote:
Op woensdag 7 december 2005 23:19 schreef Aventura het volgende:
Ok thanx, ik ga meteen heen morgen. Heb inmiddels een verband gelegd tussen dit en medicijnen die ik sinds kort neem. Ik heb ook onderhuidse pijn, waarbij ik niks op de huid zie zitten zeg maar
dat bedoelde ik in mijn post, overal en nergens pijn. 2 dagen hier en en een paar dagen ergens anders, of langer, net of je lichaam te tegenwerkt, zodat je moet rusten.

ben je ook moe?
De Puta Madre
  donderdag 8 december 2005 @ 00:22:00 #48
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_32907578
quote:
Op woensdag 7 december 2005 23:27 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

dat bedoelde ik in mijn post, overal en nergens pijn. 2 dagen hier en en een paar dagen ergens anders, of langer, net of je lichaam te tegenwerkt, zodat je moet rusten.

ben je ook moe?
Ja ben al een paar dagen moe en ziekig, eigenlijk al weken, ben ook steeds weer verkouden, hoesten etc. Dit is wel herkenbaar dus..
pi_32907800
quote:
Op donderdag 8 december 2005 00:22 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ja ben al een paar dagen moe en ziekig, eigenlijk al weken, ben ook steeds weer verkouden, hoesten etc. Dit is wel herkenbaar dus..
knuffel voor je, ga naar je arts. en laat je niet afschepen.
laat je bloed prikken, ziek zijn heeft een oorzaak. niet mee blijven lopen.
De Puta Madre
  donderdag 8 december 2005 @ 00:38:09 #50
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_32907977
Lief.
Ik laat morgen wel weten wat HA zei!
pi_32908038
wel gaan!
De Puta Madre
  donderdag 8 december 2005 @ 00:47:57 #52
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_32908192
Ja Mom
pi_32912046
2 Weken terug begon het bij mij. Lymfeklieren in de lies erg dik (actief) en pijnlijk. Qua gordelroos is het bij een viertal bultjes gebleven. Aangezien je niets tegen de ziekte kan doen, slechts de bultjes uitdrogen, heb ik alleen ZOK zalf voorgeschreven gekregen. Zinkoxide kalkwaterzalf.

De besmettelijkheid is zeer gering, en alleen voor mensen die nog nooit waterpokken hebben gehad. Die smerige zalf smeer ik er gewoon metde blote hand op. Het oppervlakte is dan ook érg klein met zo weinig bultjes.

2 dagen echt pijn gehad aan m'n lies, daarna alleen nog een naar gevoel. Volgens mij kom ik er goed van af. Zeker om dat de kans dathet ooit terugkomt te verwaarlozen klein is.
pi_32913198
quote:
Op zaterdag 20 maart 2004 19:15 schreef bopp het volgende:
Ik heb het gehad toen ik 11 of 12 was. Het was inderdaad pijnlijk een jeukte echt vreselijk, ik kreeg ook een zalfje en grote pillen, waar ik er een aantal van moest nemen per dag. Het is ongeveer na twee weekjes verdwenen. Het grappige is wel, dat je het maar aan één kant van je lichaam krijgt, maar dat is dan ook het enigste wat grappig is :S.
In ieder geval veel sterkte!
Ik heb ook gordelroos gehad toen ik een jaar of 10 was.. maar ik had het toch echt een baan van een cm of 10 over mijn hele lichaam (voor en achterkant, zowel links als rechts). De dokter had toen gezegd dat het een ontsteking van een zenuwbaan was die rond je lichaam zit (het precieze weet ik ook niet meer).

Kan me eigenlijk niet meer herinneren of het nou zo'n pijn deed, ben wel 2 weken niet naar school geweest inderdaad.
Glimmen is een keuze
pi_32914918
Oeh minder
Wat bij mij hielp was insmeren met tea tree balsem.
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')