abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage dinsdag 3 mei 2005 @ 17:32:31 #26
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_26702507
Weet je wat de vrouw van Stevie Wonder doet als ze ruzie hebben?

De meubels verzetten.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  dinsdag 3 mei 2005 @ 17:48:37 #27
48575 Scandalous
pew pew pew
pi_26702986
Ik ben Stevie Wonder weer aan het herontdekken, ik vind hem zo geweldig. Vooral Never Dreamed You'd Leave in Summer, My Cherie Amour, Blowing In The Wind, Never Had A Dream Come True, en Sir Duke.
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_26733839
die nieuwe single is erg lekker ja..hoorde hem ook ineens voorbij komen op de radio
hopelijk gaat ie ook ooit nog eens toeren..dat lijkt me pas gaaf
what you see, is what you get!
pi_34344002
*kick*

Hey, een centraal Stevie Wonder topic! Wist niet eens dat dat er was.....

Stevie Wonder is voor mij in zijn dooie uppie de Beatles van de jaren '70. De vijf albums van Music of my mind tot en met Songs in the key of life zetten al het overige uit dat tijdperk - van soul tot rock en van prog tot new wave - moeiteloos in de schaduw.

Net als de Beatles bewees Stevie dat complexiteit en toegankelijkheid heel dicht bij elkaar kunnen liggen: zijn muziek is in wezen veel progressiever en gedurfder dan die van de progrock dino's uit die tijd, maar in tegenstelling tot hen kon Stevie zijn ideeën altijd onderbrengen in prima in het gehoor liggende songs. De meest gedurfde riffs, melodieën, modulaties en harmonieën werken bij hem altijd, terwijl andere muzikanten die hetzelfde proberen zich meestal verslikken in hun experimenten en saai, langdradig of onluisterbaar worden.

Geniaal is die man . Ook zijn teksten zijn subliem en zeker niet altijd zoetsappig - neem bijvoorbeeld Living for the city dat vrij bitter is.

Dat hij hier op Fok vreselijk onderschat wordt blijkt wel uit de jaarlijkse beste album/nummer lijstjes, waarop hij meestal schittert door afwezigheid . Ok, hij heeft wat foute dingen gedaan later (I just called ) maar dat heeft Paul McCartney ook en dat is toch geen reden om minder over de Beatles te gaan denken dacht ik zo.
pi_38521001
*kick*

Ik kom er gewoon net achter dat Coolio's Gangsta's Paradise gecoverd is van Stevie.
  zondag 4 juni 2006 @ 04:57:44 #31
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_38521935
Let ook eens op Stevie's werk op de chromatische mondharmonica - in veel van z'n nummers zit wel een lekkere harmonicariedel maar hij heeft z'n kunsten ook vaak ten bate van anderen vertoond.

Wat me te binnen schiet is de solo in 'There Must Be an Angel' van de Eurythmics, en die in 'I Feel for You' van Chaka Khan. Maar d'r zijn er veel meer. Die solo's van hem staan als een huis.

Ik zag trouwens eens een heel oud clipje van een piepjonge Stevie, zingend en harmonicaspelend, die zo dolenthousiast de pan uit stond te swingen in een tv-programma terwijl de tijd al om was, dat een van de programmamedewerkers 'm toen maar optilde en van het podium afplukte.
iedereen is uniek behalve ik
pi_51502400
Vanwege de voorliefde van mn ouders voor de beste man vroeger veel geluisterd, maar vind er zelf eerlijk gezegt weinig aan...
pi_51503124
quote:
Op zondag 15 juli 2007 21:45 schreef Magereheinus het volgende:
Vanwege de voorliefde van mn ouders voor de beste man vroeger veel geluisterd, maar vind er zelf eerlijk gezegt weinig aan...
Dat kan, al kost het me moeite het voor te stellen, eerlijk gezegd

Maar zijn muzikaliteit en veelzijdigheid kan niemand ontkennen. En dan te bedenken dat hij echt (bijna) alles zelf deed: zang, instrumenten, drums én productie. De Beatles hadden elkaar en George Martin, maar op een nummer als Higher Ground hoor je letterlijk niemand anders dan Stevie. Dat maakt het extra knap.

Trouwens, hij wordt nooit gerekend tot de grote bassisten, maar hij speelt geweldige baslijnen op z'n synths
pi_67816925
Ik zit dus weer eens Stevie Wonder te luisteren, en Lord oh Lord, wat een geniale songwriter en zanger is die man toch. En aangezien ik bij het CTRL-F'en geen resultaten vond, bij deze een welverdiend topic op FOK!.

Stevie Wonder (born Stevland Hardaway Judkins on May 13, 1950, name later changed to Stevland Hardaway Morris) is an American singer-songwriter, multi-instrumentalist, and record producer. A prominent figure in popular music during the latter half of the 20th century, Wonder has recorded more than thirty U.S. top ten hits, won twenty-two Grammy Awards (a record for a solo artist), plus one for lifetime achievement, won an Academy Award for Best Song, and been inducted into both the Rock and Roll and Songwriters halls of fame. He has also been awarded the Polar Music Prize.

Blind from birth, Wonder signed with Motown Records at the age of eleven, and continues to perform and record for the label. He has ten U.S. number-one hits on the pop charts as well as 20 R&B number one hits, and album sales totaling more than 100 million units. Wonder has recorded several critically acclaimed albums and hit singles, and writes and produces songs for many of his label mates and outside artists as well. Wonder plays the piano, synthesizer, harmonica, congas, drums, bass guitar, bongos, organ, melodica, and clavinet. In his childhood, he was best known for his harmonica work, but today he is better known for his keyboard skills and vocal ability. Wonder is the first Motown artist and second African American musician to win an Academy Award for Best Original Song for his 1984 hit single "I Just Called to Say I Love You" from the movie The Woman in Red. According to britishhitsongwriters.com he is the eleventh most successful songwriter in U.K. chart history based on weeks that his compositions have spent on the chart.

Wat zijn jullie favoriete nummers van dit muzikale genie, de mooiste uithaal, beste samenwerking? TS trapt af:

A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_67816928
Golden Lady even geluisterd, ik zou de muziek zelf niet draaien, maar zodra het voorbij komt zal ik het ook niet wegklikken.
pi_67816932
Misschien niet een van zn meest catchy nummers, maar wel een van mn persoonlijke favorieten
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_67816934
Post eens wat van z'n catchy nummers dan.
pi_67816944
quote:
Op woensdag 8 april 2009 05:08 schreef Edwinuss het volgende:
Luister eens Songs in the Key of Life
  woensdag 8 april 2009 @ 07:06:49 #40
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_67817065
quote:
Op woensdag 8 april 2009 05:24 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Luister eens Songs in the Key of Life
...en, 'I just called to say i love you" om je eraan te herinneren dat ook geniale mensen wel eens rotzooi maken.

Songs in the key of life is briljant, en Journey through the secret life of plants misschien nog wel briljanter.
pi_67817112
We hebben hier een topic lopen over hem

Stevie Wonder komt naar Nederland!!!
pi_67826197
quote:
Op woensdag 8 april 2009 05:08 schreef Edwinuss het volgende:

quote:
Op woensdag 8 april 2009 07:21 schreef Cici het volgende:
We hebben hier een topic lopen over hem

Stevie Wonder komt naar Nederland!!!
Oh Niet gezien! Hopelijk komt 'ie nog een keer naar den Nederlanden, heb 'm gemist de vorige keer
pi_67828068
quote:
Op woensdag 8 april 2009 07:06 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

...en, 'I just called to say i love you" om je eraan te herinneren dat ook geniale mensen wel eens rotzooi maken.

Songs in the key of life is briljant, en Journey through the secret life of plants misschien nog wel briljanter.
Ik vind het stiekem wel een leuk nummertje.

[ Bericht 1% gewijzigd door DrDentz op 08-04-2009 14:15:31 ]
pi_67832432
Ik heb een tijd geleden ook een topic geopend maar die werd gesloten omdat er nog een héél oud ander topic liep.. denk dat dit topic het zelfde lot heeft.

Maarrr.... STEVIE WONDER

Ik heb hem gezien

Ribbon in the sky

All I Do

Knocks me off my feet

For Once In My Life
pi_67856149
Oh, de topics zijn gemerged.
Kon hem al niet vinden..
pi_67993402

Zit nu het hele concert te luisteren, SUPER
pi_68322612
Heb het concert nu ook.. was er ook bij in Rotterdam, erg vet om te zien.
pi_68981857
Happy Birthday Mr. Stevie Wonder. Vandaag 58 jaar oud geworden!
pi_68987654
Gefeliciteerd Steve
pi_69005783
Gefeliciteerd voor deze muziek soul legende
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')