Ga jij maar weer in de schoolbank plaats nemen want blijkbaar heb je nog een hoop te leren.quote:Op donderdag 18 maart 2004 10:13 schreef Sloggi het volgende:
Ik d8 ik zal 'm maar niet openen, anders krijgen jullie weer zo'n kut-openingspost
Ik heb weer les. Doei
Jij bent de huisboekhouder van ajax?!quote:Op donderdag 18 maart 2004 10:12 schreef Speed1971 het volgende:
Het enige criterium wat je kan hanteren is de kosten-baten. Die is prima in orde
Nee maar heb wel wat aandeeltjes en lees wel zo af en toe de financiele verslagen. Ik ben aardig op de hoogte.quote:Op donderdag 18 maart 2004 10:14 schreef DIJK het volgende:
[..]
Jij bent de huisboekhouder van ajax?!
Ik heb zojuist even stiekum in die financiele verslagen geloerd. En daar valt weinig op te maken over de kosten van de jeugdopleiding. Maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat die lager zullen zijn dan de baten van die jeugdopleiding van de afgelopen jaren.quote:Op donderdag 18 maart 2004 10:16 schreef Speed1971 het volgende:
Nee maar heb wel wat aandeeltjes en lees wel zo af en toe de financiele verslagen. Ik ben aardig op de hoogte.
Inderdaad .. daar toch als eerste ... volgens mij draait het uiteindelijk toch om een voetbalclub en niet om de plaatselijk AEX of NASDAQ Unitedquote:Op donderdag 18 maart 2004 10:21 schreef Tony_Montana67 het volgende:
? Ik als voetballiefhebber toch bij de prestaties.
Met opleiden gaat dat nou eenmaal zo. Er is altijd maar een beperkt aantal dat de top haalt. Niet iedere rechte student zal een top advocaat worden. Niet elke student politicologie wordt minister of president. Ook zullen een hoop mensen hun rijbewijs halen en nooit wereldkampioen F1 worden. Het is algemeen bekend dat je uit een grote bron moet putten om zo af en toe de hele grote vissen eruit te halen. Kortom een volledig nutteloze discussie dit.quote:Op donderdag 18 maart 2004 10:17 schreef SCH het volgende:
Ik stelde alleen de vraag Speed. Nadat er voor de zoveelste keer werd geroepen hoe bijzonder het is dat er zoveel Ajax-opgeleide spelers in de HCE roepen. Ik stelde dat je misschien wat terughoudend moet zijn met dat een succes noemen. Zoek eerst maar eens uit of dat een succes is voor je het een succes noemt, het is namelijk in eerste instantie logisch om het tegenovergestelde te veronderstellen.
Bij mijn omroep worden ook mensen opgeleid. Met als doel om bij mijn omroep te komen werken. Ik zie het niet als een verdienste als die medewerkers al heel snel ergens anders werken. Dan is er iets misgegaan bij de selectie of in de hele procedure en planning.
Dat is waar. Maar ze blijven lekker. Verder loop je geregeld te koop het je geaardheid dus dat je dan af en toe een veeg uit de pan krijgt is wat mij betreft ook niet zo vreemd. Ik loop ook niet te koop met het feit dat ik hetro ben.......quote:Op donderdag 18 maart 2004 10:18 schreef SCH het volgende:
En Speed: wil je mij niet mijn geaardheid er ineens bij halen als mijn opmerkingen je niet bevallen. Dat is nergens voor nodig.
Nou precies, vandaar ook mijn reactie. Ik las in een Johan van een paar maanden geleden een interessant en kritisch verhaal over jeugdopleidingen (niet alleen Ajax dus maar daar ging het wel mede over) en het grote aantal jongens dat daar eigenlijk ook verpest wordt. Het gaat om meer dan geld.quote:Op donderdag 18 maart 2004 10:23 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Inderdaad .. daar toch als eerste ... volgens mij draait het uiteindelijk toch om een voetbalclub en niet om de plaatselijk AEX of NASDAQ United
Vanuit de supporter/voetballiefhebber gezien wel. Maar ik zou toch niet graag aandeelhouder zijn van zo'n bedrijf.quote:Op donderdag 18 maart 2004 10:23 schreef Eilanden het volgende:
Inderdaad .. daar toch als eerste ... volgens mij draait het uiteindelijk toch om een voetbalclub en niet om de plaatselijk AEX of NASDAQ United
Dit is niet geheel waar. Voetbalclubs hebben nu eenmaal geld nodig om de jeugdopleiding te kunnen bekostigen. Natuurlijk zijn de voetballers die eruit komen belangrijk, maar wanneer er een keer in de vier, vijf jaar een talent doorschuift naar het eerste eftal en daar dan ook blijft is het voor een voetbalclub niet rendabel om een jeugdopleiding te (be)houden.quote:Op donderdag 18 maart 2004 10:23 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Nee, want je gebruikt nogal vreemde voorbeelden. Open opleidingen als bijvoorbeeld het rijexamen of een vervolgopleiding zijn in geen enkel opzicht met een voetbalopleiding te vergelijken waar een heel scoutingapparaat achter zit en waar dus een hele bewuste en strenge instroming is.quote:Op donderdag 18 maart 2004 10:26 schreef Speed1971 het volgende:
[..]
Met opleiden gaat dat nou eenmaal zo. Er is altijd maar een beperkt aantal dat de top haalt. Niet iedere rechte student zal een top advocaat worden. Niet elke student politicologie wordt minister of president. Ook zullen een hoop mensen hun rijbewijs halen en nooit wereldkampioen F1 worden. Het is algemeen bekend dat je uit een grote bron moet putten om zo af en toe de hele grote vissen eruit te halen. Kortom een volledig nutteloze discussie dit.
Dat is het doortrekken tot in het belachelijke. Het draait in het profvoetbal om geld maken.quote:Op donderdag 18 maart 2004 10:23 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Dat is een van de manieren om er naar te kijken. Bij mijn cluppie is dat gelukkig slechts 1 van de aspecten, niet een onbelangrijke maar het is zeker niet zo stellig als jij het beweert.quote:Op donderdag 18 maart 2004 10:29 schreef Speed1971 het volgende:
[..]
Dat is het doortrekken tot in het belachelijke. Het draait in het profvoetbal om geld maken.
Zo zou het wel moeten zijn ja, maar als je je beste spelers keer op keer moet verkopen om zo "sterker" te kunnen worden, begin je je steeds meer af te vragen waarom er geen Europese regels zijn. AS Roma kan met een schuld van meer dan 100 miljoen wel Chivu halen, Real legt miljoenen neer voor Beckham terwijl ze in de rode cijfers zittten. De Nederlandse clubs mogen geen cent in het rood staan, anders staan ze direct onder financieel toezicht van de KNVB of de gemeente.quote:Op donderdag 18 maart 2004 10:23 schreef Eilanden het volgende:
Okay.....kunstacademie, theaterschool, ballet shit. Daar moet je ook auditie voor doen. Daarvan halen er ook maar heel weinig de absolute top.quote:Op donderdag 18 maart 2004 10:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, want je gebruikt nogal vreemde voorbeelden. Open opleidingen als bijvoorbeeld het rijexamen of een vervolgopleiding zijn in geen enkel opzicht met een voetbalopleiding te vergelijken waar een heel scoutingapparaat achter zit en waar dus een hele bewuste en strenge instroming is.
De meeste van die studenten politicologie vinden wel een baan waardoor ze de staat meer geld gaan opleveren dan er in geinvesteerd is. Het rijbewijs is sowieso een matig voorbeeld, want die opleiding is sowieso een winstgevende business.quote:Op donderdag 18 maart 2004 10:26 schreef Speed1971 het volgende:
Met opleiden gaat dat nou eenmaal zo. Er is altijd maar een beperkt aantal dat de top haalt. Niet iedere rechte student zal een top advocaat worden. Niet elke student politicologie wordt minister of president. Ook zullen een hoop mensen hun rijbewijs halen en nooit wereldkampioen F1 worden. Het is algemeen bekend dat je uit een grote bron moet putten om zo af en toe de hele grote vissen eruit te halen. Kortom een volledig nutteloze discussie dit.
Het investeren in kunstenaars is ook omstredenquote:Op donderdag 18 maart 2004 10:32 schreef Speed1971 het volgende:
Okay.....kunstacademie, theaterschool, ballet shit. Daar moet je ook auditie voor doen. Daarvan halen er ook maar heel weinig de absolute top.
Het blijft geen goede vergelijking, kijk naar mijn vergelijking over de omroep. Het gaat er om dat deze jongens door Ajax worden opgeleid en door Ajax zijn geselecteerd als zijnde geschikt voor Ajax. De meeste jongeren die door Toneelgroep Amsterdam worden opgeleid komen ook daadwerkelijk worden opgeleid.quote:Op donderdag 18 maart 2004 10:32 schreef Speed1971 het volgende:
[..]
Okay.....kunstacademie, theaterschool, ballet shit. Daar moet je ook auditie voor doen. Daarvan halen er ook maar heel weinig de absolute top.
Die kans is best wel klein.quote:Op donderdag 18 maart 2004 10:19 schreef JaWi het volgende:
Even een vraagje. Kijk dat kampioenschap is wel binnen. Ik hoor alleen verhalen dat we in de kuip eventueel in theorie kampioen kunnen worden.
Hoe zit dat precies, en wat moet er dan gebeuren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |