abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 maart 2004 @ 08:41:31 #1
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_17794209
Hallo,

ik loop al een tijdje met een rotte kies. Het is de achterste kies (naast de verstandskies). In het begin was het niet veel meer van een gaatje waar ik niet veel meer last had dan met het eten, maar later werd dat gaatje steeds groter en groter.. van de zomervakantie had ik er veel last van 's nachts, maar na een tijdje ging dat weer over. Dacht dat het wel goed zat.

Nu heb ik nog maar voor de helft een kies. De andere helft is weggerot of met stukjes er uit gevallen. Het doet verder niet echt zeer. Alleen is het tandvlees rood (waar eerst de andere helft van de kies zat) en dat doet wel zeer als je daaraan komt. Voorderest een jeukerig gevoel.

Nu ben ik het na al die tijd wel eens zat, maar ik ben als de dood voor de tandarts. Toch heb ik een afspraak weten te maken voor straks. Om 11.45 uur mag ik terecht. Jippie..

Ik ben vooral bang dat de tandarts de kies gaat trekken. Voor de napijn ben ik niet zo bang. Die ken ik ondertussen wel. Mijn grootste angst is het trekken zelf. Dat het erg pijn gaat doen.

Hoe gaat het in z'n werking om een rotte kies, waarvan nog de helft over is, te trekken?¿

Strand moet dus straks zijn.. beetje teveel zenuwen (heb het niet over m'n kies )
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_17794221
Ik weet niet zeker of dat nog wel te trekken is. Andere deel van je tand is zws in zo'n staat dat trekken meer afbrokkelen met zich meebrengt. Ik denk dat het wegboren wordt.

(ik ben geen deskundige, maar het lijkt mij dat het trekken van een halve tand erg problematisch is)
  donderdag 18 maart 2004 @ 08:49:48 #3
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_17794256
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 08:43 schreef ToBe het volgende:
Ik weet niet zeker of dat nog wel te trekken is. Andere deel van je tand is zws in zo'n staat dat trekken meer afbrokkelen met zich meebrengt. Ik denk dat het wegboren wordt.

(ik ben geen deskundige, maar het lijkt mij dat het trekken van een halve tand erg problematisch is)
Het schijnt dat m'n moeder nog maar hele kleine stukjes tand had en dat is ook gelukt. Dus misschien is er nog hoop.

Gisteravond sprak ik met iemand waarvan ook 2 kiezen zijn getrokken. Bij één was geprobeerd om eerst de zenuwen weg te boren, maar dat lukte niet.. en ze leed erg veel pijn. Toen kon het nog net getrokken worden en dat was niet meer dan een vervelende ervaring. Dus dat boren doet denk wel erg zeer .

Oja, na het trekken. Dan houd je een hol over. Die groeit vanzelf weer dicht?
  donderdag 18 maart 2004 @ 08:50:38 #4
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_17794259
Geloof me, van dat trekken merk je niks. Je merkt waarschijnlijk meer van de napijn en zelfs dat kan meevallen.
De kans is overigens groot dat je wordt doorverwezen naar de kaakchirurg omdat de tandarts je kiesrest niet in één keer eruit kan krijgen. En zelfs dan valt het nog mee.

Ik ben een enorme angsthaas bij de tandarts, heb jouw verhaal al meermalen meegemaakt (en moet het binnenkort weer meemaken), maar zelfs ik zeg dat het te overleven is!

Sterkte!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_17794263
Hmm ik heb ook ergens een krater in een van m'n kiezen, maar die kies doet nog geen pijn enzo. En afbrokkelen doet ie gelukkig ook niet. Als ik dit lees denk ik dat ik maar es heel gauw een tandarts ga opzoeken voordat het te laat is
pi_17794269
Succes.. moet toch gebeuren.. vroeg of laat krijgt iedereen hiermee te maken.. misschien dat dat je angst iets verzacht..
pi_17794291
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 08:49 schreef FritsFlits het volgende:

Oja, na het trekken. Dan houd je een hol over. Die groeit vanzelf weer dicht?
Ligt eraan of je goed verzekerd bent, dan kan je een brug nemen.
Principe van 1 kies naar de ander.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_17794293
Ik heb al een aantal kiezen moeten laten trekken (4 verstand en 2 gewone) daarnaast nog een wortelkanaal behandeling gehad en redelijk wat vullingen. 'k ben ook nooit een fan geweest van de tandarts (understatement), maar heb me hier overheen kunnen zetten omdat ik me besefte dat het juist mijn angst was wat het zo erg maakte. Als je objectief kijkt naar welke tand behandeling dan ook, pijn doet het niet (is verdoofd) en eigenlijk is het ook zo klaar.
Toen ik dit besefte was het eigenlijk ver over met mijn angst. Ook het feit dat mijn tandarts een best leuk uitziend Indo vrouwtje is helpt erg moet ik zeggen
  donderdag 18 maart 2004 @ 08:58:10 #9
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17794321
Sterke. En moet een goede verdoving meevallen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Megumi op 18-03-2004 10:15:27 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  † In Memoriam † donderdag 18 maart 2004 @ 09:56:58 #10
7074 moussy
kuttekop
pi_17795133
Voor een kroon moet je een gezonde wortel hebben en nog een flink stuk tand dat nog boven het tandvlees staat.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 18 maart 2004 @ 12:10:28 #11
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_17797684
Eeeej, ik ben net geweest. Er zijn twee tanden getrokken. De kies naast je hoektand en de kies rechtsachterin die verrot was... het begint nu te jeuken, maar de behandeling zelf viel mee.

Nu de napijn nog...
pi_17797825
Je hebt het ergste gehad, voortaan toch wat eerder heen?
  donderdag 18 maart 2004 @ 12:25:51 #13
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17797966
Ga lekker naar bed en slaap de napijn lekker uit. Neem desnoods een pijnstiller.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 18 maart 2004 @ 13:17:57 #14
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_17799062
w00t! Ik haal net die gaasjes eruit en ik voel hier 2 grote gaten. Die achterste valt wel mee, maar die voorste voelt raar. Ik zit er niet zoveel aan hoor. Er kwam wel een bloedsliert mee en m'n slijm is nog gemengt met bloed. Dat is normaal??
  donderdag 18 maart 2004 @ 13:33:30 #15
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_17799458
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 13:17 schreef FritsFlits het volgende:
w00t! Ik haal net die gaasjes eruit en ik voel hier 2 grote gaten. Die achterste valt wel mee, maar die voorste voelt raar. Ik zit er niet zoveel aan hoor. Er kwam wel een bloedsliert mee en m'n slijm is nog gemengt met bloed. Dat is normaal??
Is idd normaal. En het bloeden kan een paar dagen aanhouden. Niet aan pulken met je tong
  † In Memoriam † donderdag 18 maart 2004 @ 13:56:45 #16
25682 2cv
Niet subtiel
pi_17799968
Als je nou de volgende keer eens eerder naar de tandats gaat? Dan sta je misschien niet met een mond zonder met minder tanden.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 18 maart 2004 @ 14:43:43 #17
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_17800904
Geen zorgen, Frits. Is normaal. En die gaten moet je ook niet van schrikken, dat trekt na een maandje of zo wel bij! Klinkt eng, maar uiteindelijk valt het wel mee!

Heb je een recept voor pijnstillers? Anders moet je nog even een recept vragen aan de tandarts, voor de zekerheid!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  donderdag 18 maart 2004 @ 14:51:45 #18
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_17801087
Ik heb geen recept voor pijnstillers. Er ligt wel paracetamol op het aanrecht, voor als ik wel last krijg. Ik zit nu alleen thuis namelijk. Verder nog geen last van echte pijn. Meer jeuk en een smaak van ijzer in m'n mond. Oja, m'n lip is nog half lam van de verdoving, dus de pijn kan nog wel komen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')