Want in Zuid-Afrika gaat het zo goedquote:Op woensdag 17 maart 2004 21:47 schreef Dagonet het volgende:
Neokolonialisme is ook geen oplossingDan kan je nog beter Zuid-Afrika opjutten om naar het noorden door te stoten en alles ten zuiden van de Sahara in te nemen, kom je al een stuk verder
En voor Jeruzalem zou ik inderdaad een mooi ander topic maken
iddquote:Op woensdag 17 maart 2004 21:50 schreef Toet het volgende:
[..]
Want in Zuid-Afrika gaat het zo goed
maar dat willen ze niet . . want die stam die net aan die grens woont. . . is wel gewend aan zijn omgeving. . hij is gewend dat er een grens is. . (mischien maakt ie juist gebruik van dat feit . .geen id)quote:Nee ze mogen hun eigen waarde wel behuoden en cultuur die respecteer je met dit plan zelfs door opnieuw grenzen te trekken.
Stammen is een fout woord. Dat insinueert mensen die gillend in rieten rokjes rondlopen, net als iemand hierboven die vraagt hoe wij het zouden vinden "als wij allemaal bosjesmannen moesten worden". Die heten Khoisan tegenwoordig.quote:Op woensdag 17 maart 2004 21:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Daarom dacht ik in plaats van het ontwikkelings geld over de balk te gooien en onze tanks te laten weg roestenDat de westerse wereld + rusland en china. Afrika moeten bezetten de grenzen opnieuw trekken (op basis van stammen ) er een school voor bestuurders op zetten uberhaupt een goed onderwijs systeem op te zetten. Beter voorzieningen een niet corrupte regering en natuurlijk het leger om de "vrede" te bewaren.
kijk . .heb ik vandaag toch weer wat geleerd. .quote:hoe wij het zouden vinden "als wij allemaal bosjesmannen moesten worden". Die heten Khoisan tegenwoordig.
Overdrijven is ook een vakquote:Op woensdag 17 maart 2004 21:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
idddaar is 80% hiv besmet
dan nog beter marroka na beneden of turkije
Je wilt meer?quote:Op woensdag 17 maart 2004 22:05 schreef skizmo het volgende:
[..]
kijk . .heb ik vandaag toch weer wat geleerd. .
ik weet dat ik overdrijf en geloof me ik weet dat turkije ook niet in afrika ligtquote:Op woensdag 17 maart 2004 22:07 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een vak
Turkije is geen Afrika, of was je van plan om via Syrië en Libanon door Israël te walsen om dan Egypte tegen te komen? Want dan mag je wel met een enorm leger aankomen zetten.
Marokko naar het zuiden zit je al meteen in de woestijn en dat schiet ook niet op.
Zuid-Afrika is niet zo zwak en met een beetje recruteren heb je zo een miljoen of twee aan soldaten.
Ja dat hoor je wel eens. Ze zeggen dat je de mensen lui worden daardoor. Zelf geloof ik daar niet in. Natuurlijk moet je niet alles voor ze gaan doen, maar zonder een beetje hulp reden ze het in sommige gebieden echt niet.quote:Op donderdag 18 maart 2004 00:17 schreef Dagonet het volgende:
Je hoort/leest vrij vaak dat het de hulp is die Afrika in de vernieling houdt/helpt trouwens.
Dat hangt er van af hoe je het geld besteedt. Als je ze eten geeft, dan hebben ze korte tijd eten, en gaan dan alsnog dood van de honger. Als je ze leert zelf voedsel te creeëren (landbouw, veeteelt e.d.), dan help je ze veel beter.quote:Op donderdag 18 maart 2004 00:17 schreef Dagonet het volgende:
Je hoort/leest vrij vaak dat het de hulp is die Afrika in de vernieling houdt/helpt trouwens.
Dat kunnen ze al, alleen niet als ze meer dan 2.1 kind produceren per vrouw.quote:Op donderdag 18 maart 2004 00:30 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Oftewel: We moeten niet voor ze zorgen, we moeten ze leren voor zichzelf te zorgen.
En daar ligt dus weer een mogelijkheid om ze te helpen. Het hele voedselvoorbeeld, was gewoon een voorbeeld. Ook op dit punt is hulp best welkom, voorlichting enzo.quote:Op donderdag 18 maart 2004 00:37 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Dat kunnen ze al, alleen niet als ze meer dan 2.1 kind produceren per vrouw.
ik denk het niettoen ze koloniseerde leefde de meeste nog in stammen die tegen elkaar vochten het loopt nu zo uit de han omdat ze opeens van bijl naar m16 gingen.quote:Op donderdag 18 maart 2004 08:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dat is nou precies wat het westen in het verleden heeft gedaan. Afrika bezetten en willekeurig grenzen trekken en vervolgens het continent leegplunderen.
Hierbij werden eeuwenoude tradities en culturen vertrappeld en verwoest. Als men Afrika gewoon zijn gang had laten gaan was het werelddeel waarschijnlijk een stuk verder geweest.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |