abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 maart 2004 @ 07:46:00 #1
33692 scheurijzer
scheurijzer.nl
pi_17703089
In de middeleeuwen zijn ze er al mee begonnen ïemand een geloof opdringen "wij hebben er nu nog last van als er geen goden waren waar mensen in geloven dan zag de wereld er heel anders uit ,Veel mensen denken nu dat er maar weer Kruistochten moeten komen om van het moslim terrorrisme af te komen .
Ik heb echter nog mijn bedenkingen .!!!!!!!!
pi_17703117
Ja joh, goed idee! Weg ermee. Zullen we samen allemaal dan in een antireligieuze commune gaan wonen? En dan wachten tot de eerste enge ideologie opduikt. Ik denk dat veel mensen onderschatten hoezeer mensen hang hebben naar een morele code (waaronder godsdiensten imo). Afschaffen helpt geen ene flikker, want er staat vanzelf wel iemand op die enge dingen gilt die mensen willen horen. De Reichstag was ook geen kerk/
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 14 maart 2004 @ 08:03:40 #3
33692 scheurijzer
scheurijzer.nl
pi_17703118
Te beginnen met een "beeldenstorm"
pi_17703171
Nou, beginnen de domme mensjes zich weer te roeren? Geloof is niet de oorzaak van oorlog en geweld. De enige die verantwoordelijk zijn voor hun eigen daden zijn mensen zélf.
Ik vind het prettig om me te omringen met gehandicapten en andere mensen in verval; het maakt je eigen situatie zo aanvaardbaar.
  zondag 14 maart 2004 @ 08:42:39 #5
56564 Modafinil
the fallacy beyond
pi_17703174
quote:
Op zondag 14 maart 2004 08:03 schreef Mwanatabu het volgende:
Ja joh, goed idee! Weg ermee. Zullen we samen allemaal dan in een antireligieuze commune gaan wonen? En dan wachten tot de eerste enge ideologie opduikt.
wachten? nee, elke keer als er iets van een sprankje geloof lijkt op te fleuren dient er een pre-emptive strike plaats te vinden!
quote:
Ik denk dat veel mensen onderschatten hoezeer mensen hang hebben naar een morele code (waaronder godsdiensten imo).
Maar zonder religies zijn we in elk geval verlost van die zotten die rare hersenspinsels erop na houden over het hiervoormaals en het hiernamaals... (aka schepping en hemel, respectievelijk)
quote:
Afschaffen helpt geen ene flikker, want er staat vanzelf wel iemand op die enge dingen gilt die mensen willen horen. De Reichstag was ook geen kerk.
Door het zogenaamde werelwijde web zijn er zoveel mensen die wat gillen dat latente gelovigen door de bits de bytes niet meer zien. Dus dit risico valt wel mee. Daarnaast is the war on religion an ever ongoing war by pre-emptive strikes!
We are a peculiar friendly evolved signaturial viri family. Consider to put one of our offspring in your signature so we are able to decentralize. Also consider happy, jolly & peacefully immortalization ;^)>$~~<=;
  zondag 14 maart 2004 @ 08:48:01 #6
56564 Modafinil
the fallacy beyond
pi_17703184
quote:
Op zondag 14 maart 2004 08:40 schreef RexomniuM het volgende:
Nou, beginnen de domme mensjes zich weer te roeren? Geloof is niet de oorzaak van oorlog en geweld. De enige die verantwoordelijk zijn voor hun eigen daden zijn mensen zélf.
Religies en de mensen zelf zijn beide een schakel in de oorzakelijke keten die tot geweld ende verderf leidt. Het ligt dus niet aan OF het een OF het ander, zoals de domme mensjes graag discussies willen voeren.

Maar waar het om gaat als het aan de mensen zelf zou liggen: hun menselijke natuur. Die is niet zo makkelijk te veranderen (hoewel gen-doping in opkomst is) als dat je de anti-religieuze strijd aangaat.
We are a peculiar friendly evolved signaturial viri family. Consider to put one of our offspring in your signature so we are able to decentralize. Also consider happy, jolly & peacefully immortalization ;^)>$~~<=;
pi_17703189
Ah, jij wilt dus in actie komen zodra iemand iets denkt dat ook maar lijkt op religie? Voordat er echt iets gebeurd is? Hmmm, doet me ook weer ergens aan denken. Hoe heet het ook al weer? Dictatuur? Ja, je hebt gelijk, daar is de wereld veel beter mee af, met mensen die bepalen wat er al dan niet gedacht mag worden ("Kim Jung Il is mijn grote voorbeeld")
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zondag 14 maart 2004 @ 09:01:47 #8
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_17703245
extremisten zullen er altijd zijn. Sommige mensen hebben iets anders nodig om zichzelf een leven en doel te geven. Die gaan dan bij een sekte, worden moslim- of christenextremist, neonazi, chaoot, hooligan of een ander clubje, om vandaar uit de 'waarheid' aan anderen op te dringen.
Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
  zondag 14 maart 2004 @ 09:04:16 #9
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_17703253
quote:
Op zondag 14 maart 2004 07:46 schreef scheurijzer het volgende:
In de middeleeuwen zijn ze er al mee begonnen ïemand een geloof opdringen "wij hebben er nu nog last van als er geen goden waren waar mensen in geloven dan zag de wereld er heel anders uit ,Veel mensen denken nu dat er maar weer Kruistochten moeten komen om van het moslim terrorrisme af te komen .
Ik heb echter nog mijn bedenkingen .!!!!!!!!
Lul niet zo slap. De Kruistochten waren het TERUGveroveren van de gebieden die de islamitische barbarische bezettingslegers geannexeerd hadden.

En net zoals toen vallen nu de moslims weer aan, dus dient er terug geslagen te worden. Reconquista! Si!
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
pi_17703311
Zonder geloof waren we nooit zo ver gekomen als nu.
Het Christelijjke geloof heeft schuldgevoel en angst om in het hiernamaals gestraft te worden in onze voorvaderen gejaagd. Die waren toen vaak allemaal nog in kleine stammen / groepen verdeeld die onderling vaak oorlog hadden enzo. Het geloof in combinatie met onderdrukking van de Romeinen heeft er wel voor gezorgd dat ze een wat braver geheel vormden. Daardoor hebben we nu wel landen met goede samenhang en wetten en regels. We hebben normen en waarden. Door deze samenhang hebben we grootse dingen kunnen bereiken en uitvindingen kunnen doen zoals de computer waar je nu achter zit. Zonder de normen en waarden zaten we nu nog steeds zomaar elkaars harses in te rammen. Goed, tegenwoordig gebeurt het ook weer steeds meer, maar als je rondkijkt zie je dat de mensen het geloof in God verliezen, en daarmee dus ook de angst om in het hiernamaals gestraft te worden, dus kunnen ze weer doen wat ze willen, zolang ze maar niet betrapt worden door de politie.

Persoonlijk vind ik het heel erg fout zoals veel geloven in elkaar zitten, met die donderpreken en gedreig met straffen in het hiernamaals en dat soort shit, maar effektief is het wel.

Maar oorlogen vanwege het geloof....tja, je schiet daarmee wel het doel voorbij. Religie is er juist om mensen mak te houden (en natuurlijk ook om ze hoop te geven.) Elk geloof zegt dat je niet mag doden, maar ze doden juist anderen als ze een ander geloof hebben.
Eigenlijk bizar, aangezien de geloven die vooral oorlog met elkaar voeren, op het zelfde zijn gebaseerd: het Jodendom, het Christendom en de Islam.
  zondag 14 maart 2004 @ 09:26:08 #11
56564 Modafinil
the fallacy beyond
pi_17703345
quote:
Op zondag 14 maart 2004 09:18 schreef ToT het volgende:
en dat betekent dat het nu nog steeds zinvol is om geloof te hebben?

nee, want nu we zoveel amusement & electronische gadgets en andere vrije tijdsbestedingen hebben is voor de meeste mensen het op elkaar inslaan minder bevredigend dan bijvoorbeeld een beetje te fokken...

dus: bedankt geloof, maar nu dag dag
  zondag 14 maart 2004 @ 09:29:48 #12
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_17703370
quote:
Op zondag 14 maart 2004 09:18 schreef ToT het volgende:
Zonder het geloof waren we veel eerder zo ver gekomen als nu.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_17703409
Modafinil, nee dat zeg ik niet. Het heeft sowieeso nut gehad, maar nu zou men toch op z'n minst er anders naar kunnen gaan kijken. Geloof op zich in spiritualiteit of zo is op zich wel goed, maar zo'n boekje met allemaal regeltjes van een paar duizend jaar oud....nee, ik denk dat het ondertussen wel veranderd moet worden.

Lord_Vetinari, oh? Hoe dan? Zou zonder geloof al die germaanse stammetjes ook samengekomen zijn en een maatschappij hebben opgebouwd waarin niet gemoord mag worden en dat soort dingen?
Ik ben het wel eens met dat we NA het samengaan van de stammetjes beter af waren geweest; het Christelijke geloof heeft zo veel onderzoek de kop in gedrukt door de onderzoekers als ketters af te stempelen. Dat heeft ons wel een paar eeuw of misschien zelfs een millennium gekost.
Hmmmm...come to think of it: tegenwoordig schilderen veel spirituele mensen wetenschappers ook nog zo af, maar gelukkig zijn er ook nog genoeg die er anders over denken.
  zondag 14 maart 2004 @ 10:11:15 #14
52608 dr.strangelove
Wo ist mein fahrrad??
pi_17703567
Kent iemand de uitdrukking aan de turken overgeleverd zijn???
Deze uitdrukking had nogal een betekenis in de tijd van de kruistochten.
Maar goed zonder die kruistochten hadden we nu in een kalifaat geleefd.
Dat geloof hierbij een motief neemt niet weg dat als we niet gelovig dat we dan niet de pineut zouden zijn.

Jeruzalem was de heilige hoofdstad, als die in de handen van moslims was gebleven dan was elk spoortje van de christendom uitgewist.

Wat betreft israel-palestina conflict is het vast interessant om te weten dat de palestijnse groot-mufti samen met Hitler de vernietiging van de Joden had uitgeroepen
  zondag 14 maart 2004 @ 10:16:18 #15
66444 Lord_Vetinari
pi_17703601
quote:
Op zondag 14 maart 2004 10:11 schreef dr.strangelove het volgende:
Maar goed zonder die kruistochten hadden we nu in een kalifaat geleefd.
Wahahahahahahahahahaha!!!! Ja hoor. De Kruistochten waren veroveringsoorlogen, geen verdedigingsoorlogen
  zondag 14 maart 2004 @ 10:20:52 #16
52608 dr.strangelove
Wo ist mein fahrrad??
pi_17703636
quote:
Op zondag 14 maart 2004 10:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wahahahahahahahahahaha!!!! Ja hoor. De Kruistochten waren veroveringsoorlogen, geen verdedigingsoorlogen
Sukkel jij hebt zeker de verovering van spanje over het hoofd gezien??
Geloof jij nou echt dat men alleen het iberisch schierland wilde?
Nee en de slag om wenen was ook geen veroveringstocht. Weet je wel wat status quo betekend??
  zondag 14 maart 2004 @ 10:22:27 #17
66444 Lord_Vetinari
pi_17703645
quote:
Op zondag 14 maart 2004 10:20 schreef dr.strangelove het volgende:

[..]

Sukkel jij hebt zeker de verovering van spanje over het hoofd gezien??
Zoek even op 'Reconquista' en kom dan nog eens terug.
quote:
Nee en de slag om wenen was ook geen veroveringstocht. Weet je wel wat status quo betekend??
BetekenT. En de slag om Wenen werd gevoerd tegen de Turken. In Palestina zaten geen Turken maar Arabieren. Klein verschil. Je kunt alles wel op één hoop gooien, maar zo werkt het dus niet.
  zondag 14 maart 2004 @ 10:31:41 #18
52608 dr.strangelove
Wo ist mein fahrrad??
pi_17703704
quote:
Op zondag 14 maart 2004 10:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Zoek even op 'Reconquista' en kom dan nog eens terug.
[..]

BetekenT. En de slag om Wenen werd gevoerd tegen de Turken. In Palestina zaten geen Turken maar Arabieren. Klein verschil. Je kunt alles wel op één hoop gooien, maar zo werkt het dus niet.
'

Klopt en in palestina zaten arabieren, dus .........
Verder nog de reqonuista is de herovering van spanje door de spanjaarden op de moren.
In die tijden was het nog gebruikelijk om ter verduidelijking om nog wat grondgebied van de vijand te veroveren. Beschouw het maar als machtsvertoon.
pi_17703785
dr.strangelove: daarmee bevestig je dat geloof in het algemeen (waar we over praten, neit alleen het Christendom) een grote rol heeft gespeeld in oorlogen, en nu weer met de aanslagen enzo.
Sterker nog: zonder het Christendom had de Islam niet eens bestaan heb ik van diverse kanten gehoord. Ik wist het niet, maar het schijnt dus dat de Islam op het Christendom gebaseerd is. (En ik altijd maar denken dat de Islam veel ouder was.)
  zondag 14 maart 2004 @ 11:04:58 #20
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_17704011
Nuancering: georganiseerd geloof is de ergste vijand van de mens.
Ik geloof ook, ik weet alleen nog niet in wat, maar zeker niet in het Christendom of de Islam.
Als iedereen nou eens doorheeft dat elke persoon op deze aardkloot uniek is en alles anders opvat zijn we al ergens.
Iedereen vormt dus ook zijn eigen mening, daar heb ik geen dominee voor nodig.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  zondag 14 maart 2004 @ 11:07:31 #21
52608 dr.strangelove
Wo ist mein fahrrad??
pi_17704036
quote:
Op zondag 14 maart 2004 10:40 schreef ToT het volgende:
dr.strangelove: daarmee bevestig je dat geloof in het algemeen (waar we over praten, neit alleen het Christendom) een grote rol heeft gespeeld in oorlogen, en nu weer met de aanslagen enzo.
Sterker nog: zonder het Christendom had de Islam niet eens bestaan heb ik van diverse kanten gehoord. Ik wist het niet, maar het schijnt dus dat de Islam op het Christendom gebaseerd is. (En ik altijd maar denken dat de Islam veel ouder was.)
Elke idioot kan een geloof oprichten afgeleid van een ander geloof. Dat het nou toevallig het christendom was die het gemaakt had. Anders was er wel een ander geloof ervoor in de plaats gekomen. Het is gewoon een feit dat een geloof kan worden gebruikt om hele volkstammen te mobiliseren tegen een ander geloof.
pi_17704080
Geloof/ideologie kan alleen gebruikt worden om mensen te mobiliseren die niet beter (willen) weten. Gezond verstand kun je kweken door middel van kennisaanbod. Geloof is niet gevaarlijk in combinatie met gezond verstand.
pi_17704352
Waarom iedere geloof zomaar "willen afschaffen" door die Moslims en die mensen in N-Ierland ed.
Wie heeft er ooit last gehad van de Boedhisten,Hindoeisten ???? Maar nee , gewoon iedere geloof afschaffen

maarjah iedereen over 1 kam scheren zijn JULLIE goed in !!
  zondag 14 maart 2004 @ 11:46:43 #24
52608 dr.strangelove
Wo ist mein fahrrad??
pi_17704523
quote:
Op zondag 14 maart 2004 11:34 schreef Crazykill het volgende:
Waarom iedere geloof zomaar "willen afschaffen" door die Moslims en die mensen in N-Ierland ed.
Wie heeft er ooit last gehad van de Boedhisten,Hindoeisten ???? Maar nee , gewoon iedere geloof afschaffen

maarjah iedereen over 1 kam scheren zijn JULLIE goed in !!
Welk gedeelte van het werkwoord 'kunnen' begrijp je niet?
pi_17704543
Daarom ook mijn opmerking: "Eigenlijk bizar, aangezien de geloven die vooral oorlog met elkaar voeren, op het zelfde zijn gebaseerd: het Jodendom, het Christendom en de Islam."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')