abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17782555
quote:
Een Kamermeerderheid voelt er net als de regering niets voor om het dragen van hoofddoeken in bepaalde functies te verbieden. Het LPF-pleidooi daartoe vond geen gehoor in een spoeddebat dat door die fractie was aangevraagd.

LPF-Kamerlid Eerdmans vindt dat de overheid neutraal is en dat ambtenaren dat moeten uitstralen naar de burgers.

De meeste fracties zijn tegen navolging van het Franse voorbeeld om religieuze kledinguitingen in overheidsfuncties en op openbare scholen te verbieden. Ze vinden het door de LPF voorgestelde verbod veel te ver gaan.

Vrijheid
De meeste fracties vinden dat de huidige kledingregels voldoen en willen ze niet tornen aan de vrijheid die op dit gebied heerst.
bron

Precies, we moeten niet de kant van Frankrijk opgaan. Verstandig besluit dus. Een hoofddoek heeft een religieuze betekenis, en is van grote waarde voor de vrouwen die het dragen. Het word tijd dat men dat gewoon accepteert. Of op z'n minst tolereert .
  woensdag 17 maart 2004 @ 18:52:23 #2
73528 Ifyafeelme
The fox and the fresh grapes.
pi_17782570
schatje waarom ga jij geen hoofddoek dragen?
Life's A Mess, Don't Stress
pi_17782599
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 18:52 schreef Ifyafeelme het volgende:
schatje waarom ga jij geen hoofddoek dragen?
Daarom niet .
  woensdag 17 maart 2004 @ 18:53:42 #4
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_17782604
Ik hoop dat Frankrijk ons komt bezetten om ons te redden.

Frankrijk begrijpt het tenminste, NL is naief.
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
pi_17782692
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 18:53 schreef Robert_Jensen het volgende:
Ik hoop dat Frankrijk ons komt bezetten om ons te redden.

Frankrijk begrijpt het tenminste, NL is naief.
Ach, maak je niet druk. Ooit zal dat verbod wel komen.
  woensdag 17 maart 2004 @ 18:58:40 #6
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_17782712
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 18:57 schreef nikk het volgende:

[..]

Ach, maak je niet druk. Ooit zal dat verbod wel komen.
Idd, dat weet ik wel zeker. Ik geef het nog een jaar of 5 a 10 maximaal.
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
pi_17782729
nog even en nederland wordt ook een moslimstaat let maar op......
pi_17782732
quote:
Daarom niet
Weet ik meteen met wat voor iemand ik te maken heb .
Mijn blonde honing
pi_17782739
afschaffen die dingen
bij ons op school lopen der ook met van die hoofddoekjes op je ziet ze niet eens maar beter ook
maar loopt ook een turk met een band om zijn hoofd op school en als een nederlander dat doet wordt ie vriendelijk verzocht um af te doen en in discussie gaan heeft geen zinwant dan gaan ze dreigen met nakomen
pi_17782761
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 18:51 schreef schatje het volgende:
Precies, we moeten niet de kant van Frankrijk opgaan. Verstandig besluit dus. Een hoofddoek heeft een religieuze betekenis, en is van grote waarde voor de vrouwen die het dragen. Het word tijd dat men dat gewoon accepteert. Of op z'n minst tolereert .
Je zegt het zelf al...een hoofddoek heeft een religieuze betekenis, en is van grote waarde voor de vrouwen die het dragen. Kortom, iemand die in een publieke functie een hoofddoek draagt moet dus eigenlijk aangemerkt worden als vertegenwoordig(st)er van dat geloof. Dan kan niet in een publieke functie. Dan moet je onpartijdigheid uitstralen. Als ik met een vertegenwoordiger van een geloof wil praten ga ik wel naar een kerk of moskee of synagoge Nog even en je moet extra wachten omdat er iemand even moet gaan bidden tijdens het werk. Het moet niet doordraaien.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_17782769
quote:
Een hoofddoek heeft een religieuze betekenis, en is van grote waarde voor de vrouwen die het dragen.
Het moet volgens mij toch vna de mannen...

*Wijst naar Hans Teeuwen -> "Ben je onderdrukt?" - Dat moet ik aan mijn man vragen
Mijn blonde honing
pi_17782781
Heeft iemand nog goede ideen om daar tegen in discussie te gaan bij de derectie ?
alvast bedankt
pi_17782810
lauwie, gelijke rechten?!??!
pi_17782842
Daar hebben ze op school nog nooit van gehoord schijnbaar
pi_17782845
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 19:00 schreef wonko het volgende:

[..]

Je zegt het zelf al...een hoofddoek heeft een religieuze betekenis, en is van grote waarde voor de vrouwen die het dragen. Kortom, iemand die in een publieke functie een hoofddoek draagt moet dus eigenlijk aangemerkt worden als vertegenwoordig(st)er van dat geloof. Dan kan niet in een publieke functie. Dan moet je onpartijdigheid uitstralen. Als ik met een vertegenwoordiger van een geloof wil praten ga ik wel naar een kerk of moskee of synagoge Nog even en je moet extra wachten omdat er iemand even moet gaan bidden tijdens het werk. Het moet niet doordraaien.
Nee, zolang de moslima haar werk naar behoren doet is er niets aan de hand. Dus hou op met kijken naar de buitenkant en oordeel naar de prestaties van die vrouwen .
pi_17782863
schatje nog even en dan gaan ze jou ook verplichten een hoofddoek te dragen ujit respect naar hun toe......
pi_17782890
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 19:04 schreef schatje het volgende:

[..]

Nee, zolang de moslima haar werk naar behoren doet is er niets aan de hand. Dus hou op met kijken naar de buitenkant en oordeel naar de prestaties van die vrouwen .
Ah, dus een t-shirt met swastika moet ook kunnen? Dat is ook alleen maar buitenkant.
pi_17782894
hey schatje doe je soms ook werk bij het assielzoekers centrum
pi_17782898
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 19:05 schreef diekleine het volgende:
schatje nog even en dan gaan ze jou ook verplichten een hoofddoek te dragen ujit respect naar hun toe......
Het gaat niet om mij .

Ontopic graag.
pi_17782935
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 19:06 schreef wonko het volgende:

[..]

Ah, dus een t-shirt met swastika moet ook kunnen? Dat is ook alleen maar buitenkant.
Volgens mij is een swastika met een zeer goede reden verboden .
  woensdag 17 maart 2004 @ 19:10:17 #21
73528 Ifyafeelme
The fox and the fresh grapes.
pi_17782988
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 18:53 schreef schatje het volgende:
Daarom niet .
schatje als je een hoofddoek gaat dragen geef ik je dit:

Life's A Mess, Don't Stress
  woensdag 17 maart 2004 @ 19:10:26 #22
64402 Heronymus
Meten is weten.
pi_17782992
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 18:59 schreef diekleine het volgende:
nog even en nederland wordt ook een moslimstaat let maar op......
Liever een moslimstaat dan een atheistenstaat.
120 km/u
pi_17783044
nou volgens mij is nederland nog steeds een "christelijke staat", kijk maar naar de feestdagen....
  woensdag 17 maart 2004 @ 19:13:07 #24
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_17783052
Wat een vergelijk weer met swastika.... Uiting van religie of cultuur is heel iets anders....soit what gives!!! sommige dragen graag een petje....Kijk als het wat kouder is eens hoeveel hollandse oude tantes een hoofddoek dragen om het brose haar te beschermen.... Andere motivatie?? ja en??

Wat is er anders aan een uiting van een stroming als Grunge of Breazah?? Het is een statement van je lifestyle en zegt geen ruk over wat je doet en hoe goed je dat doet. Zolang het fatsoenlijk is boeit het toch niet???
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_17783054
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 19:08 schreef schatje het volgende:

[..]

Volgens mij is een swastika met een zeer goede reden verboden .
Dat vind jij. Er zijn zat andere, wel positieve, toepassingen van swastikas. Maar het ging toch alleen om de binnenkant. De buitenkant telde toch niet mee? Maar ok, een swastika is wat ver gezocht. Een t-shirt van de satanskerk of van die pedoclud martijn. Die moeten dan wel kunnen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')